Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD30/BD50

906 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD30 Region A (Blu-ray-spelare) 1 8,8 (4) Inga priser
Panasonic DMP-BD30 (Blu-ray-spelare) 1 8,95 (20) Inga priser
Panasonic DMP-BD50 (Blu-ray-spelare) 1 9,38 (7) Inga priser
5 relaterade trådar

#151

Postad 25 februari 2008 - 22:34

Melodysheep
  • Melodysheep
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Har precis köpt min BD30! Köpte den i USA för enbart 2500kr :) Har dock inte hunnit installera den än då jag måste skaffa Kabel och spänningsomvandlare först. Blir till att köpa imorgon. Är min första blålaserspelare så är verkligen förväntansfull! Köpte även filmerna Pearl Harbour samt Planet Earth, ska bli kul att se dessa. Återkommer imorgon med intryck!

#152

Postad 25 februari 2008 - 23:14

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Ledsen för en dummerjönsfråga, men jag har inte på egen hand lyckats läsa mig till en helt säker slutsats om detta med ljudet. :)

Jag har en enhet som kan avkoda vanligt dolby 5.1 och dts. En BD30 kan kopplas till denna enhet med en optisk kabel. Får jag då ut surroundljud i någon variant från en BR-skiva?

Kanhända blir det en receiver med hdmi och flera avkodningsmöjligheter i framtiden, men det dröjer nog ett tag.


Svar Ja!
Ett vanligt Dolby Digital eller DTS-ljudspår ligger alltid med på skivan för bakåtkompatibilitetens skull.


Svar nej, inte i fallet DTS HD Master Audio eller DTS-HD High Resolution nödvändigtvis.

Däremot är TrueHD inte obligatoriskt och innehåller ingen funktion som gör att dekodern kan extrahera en "core-del" som gör att man kan få ut ett standarformat som Dolby Digital.

MVH
/Chuck


Jag tror han bara blir förvirrad av sådana svar, han vill ju bara veta om han får ut surround ljud från alla BD filmer.

Svaret är ja.

#153

Postad 25 februari 2008 - 23:17

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Har precis köpt min BD30! Köpte den i USA för enbart 2500kr ;) Har dock inte hunnit installera den än då jag måste skaffa Kabel och spänningsomvandlare först. Blir till att köpa imorgon. Är min första blålaserspelare så är verkligen förväntansfull! Köpte även filmerna Pearl Harbour samt Planet Earth, ska bli kul att se dessa. Återkommer imorgon med intryck!



2500:-!!!!!!!!!!

Begagnad eller? :)

#154

Postad 25 februari 2008 - 23:18

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Du har rätt, den är bara den meningen som följer svaret jag citerade som är felaktig.

Kontantan blir dock ungefär densamma.

MVH
/Chuck

#155

Postad 26 februari 2008 - 12:06

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
[quote name='Chuck' post='1803330' date='Feb 25 2008, 22:26 '][quote name='lungan' post='1801859' date='Feb 25 2008, 08:42 '][quote name='Mange36' post='1801806' date='Feb 25
Ett vanligt Dolby Digital eller DTS-ljudspår ligger alltid med på skivan för bakåtkompatibilitetens skull.[/quote]

Inte i fallet DTS HD Master Audio eller DTS-HD High Resolution nödvändigtvis.

Däremot är TrueHD inte obligatoriskt och innehåller ingen funktion som gör att dekodern kan extrahera en "core-del" som gör att man kan få ut ett standarformat som Dolby Digital.

MVH
/Chuck
[/quote]

Jag uttryckte mig kanske inte helt korrekt eller tydligt men meningen är att på varje BD-skiva ligger ett Dolby Digital eller ett standard DTS-ljudspår.

#156

Postad 26 februari 2008 - 12:54

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Jag uttryckte mig kanske inte helt korrekt eller tydligt men meningen är att på varje BD-skiva ligger ett Dolby Digital eller ett standard DTS-ljudspår.


Det gör det inte i fallet DTS-HD MA/HR då det finns en "extraheringsfunktion" som gör att man i själva avkodaren får ut en standardström DTS 1,5 mbps.

Finns det DTS-HD MA eller DTS-HD HR på skivan så finns det alltså inget vanligt DTS-spår på skiva, i praktiken betyder det dock att man får ut ett sådant spår ur dekodern, men det är inte sammma sak som att det ligger på skivan.

MVH
/Chuck

#157

Postad 26 februari 2008 - 12:59

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
Edit: äsch strunt samma, orkar inte diskutera semantik.

Redigerat av lungan, 26 februari 2008 - 13:00.


#158

Postad 26 februari 2008 - 16:18

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack för era strävanden att vara tydliga angående ljudfrågan. Kontentan tycks vara att man får surround via optisk kabel även om man har en föråldrad surround-utrustning.

Vågar man sig på en till ljudfråga? ;)

I manualen för BD30 kan man på sidan 21 läsa följande:
"If the unit is connected with the HDMI AV OUT terminal, the specifications of the connected equipment take preference over this unit and audio setting selected in this items may not be output (e.g., when a television is connected, the HDMI audio of this unit is limited to down-mixed 2-ch.)."

Syftning verkar inte vara manualförfattarens starka sida, men jag antar att "this unit" hela vägen är detsamma som BD30. Då blir min fråga så här:

1. Jag kopplar BD30 till TV:n med HDMI. TV:n kan inte avkoda/förstå något annat ljudformat än tvåkanalig PCM.
2. Jag kopplar BD30 till receivern med optisk kabel. Receivern klarar endast äldre format som Dolby digital och DTS.
3. Jag ställer in BD30 på att skicka ut bitstream eftersom jag vill ha detta via optiskt till receivern.

Vad händer? Kommer det att bli knäpptyst i TV:n medan underbart surround kommer ur de fristående högtalarna? Eller kommer TV:n att via HDMI bestämma att bitstream-signalen ska mixas ner till 2-kanaligt ljud och detta är vad som skickas via den optiska kabeln till receivern?

Ledsen att jag ställer ännu en dummerjönsfråga, men detta behöver jag förstå innan jag slår till på en BD30. I annat fall får det bli en Sony, där man kan ställa in ljudet separat för HDMI respektive optisk. Fast då blir det inte den finala BD-varianten och HDMI 1.3, vilket ju vore trist.

EDIT: Ok. Läste lite mer i manualen. Kopplar man HDMI till TV:n och optisk till receiver ska man slå av HDMI audio. Det betyder surround-ljud och inget ljud alls i TV:ns högtalare.

Redigerat av Mange36, 26 februari 2008 - 18:20.


#159

Postad 27 februari 2008 - 22:10

Melodysheep
  • Melodysheep
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Har precis köpt min BD30! Köpte den i USA för enbart 2500kr :rolleyes: Har dock inte hunnit installera den än då jag måste skaffa Kabel och spänningsomvandlare först. Blir till att köpa imorgon. Är min första blålaserspelare så är verkligen förväntansfull! Köpte även filmerna Pearl Harbour samt Planet Earth, ska bli kul att se dessa. Återkommer imorgon med intryck!



2500:-!!!!!!!!!!

Begagnad eller? :)



Nejdå, köpte den på Best Buy. Spelaren var nämligen ett returex, därav det låga priset. Plus att dollarn är så pass billig som den är.

I övrigt är spelaren sjukt bra, är väldigt nöjd. Hört att många klagar på att blu ray-spelare är långsamma men denna spelare startar en film på bara några sekunder. Bilden är även den kanonfin tillsammans med min samsung-tv, såg lite på Planet Earth igår och man sitter verkligen och förundras över bildkvalitén. Plus också för minneskortläsaren. Har dock inte testat ljudet då jag enbart använder en stereoreciver.

#160

Postad 29 februari 2008 - 18:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Någon som vet ett pris på BD50?

#161

Postad 01 mars 2008 - 10:30

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Har precis köpt min BD30! Köpte den i USA för enbart 2500kr :rolleyes: Har dock inte hunnit installera den än då jag måste skaffa Kabel och spänningsomvandlare först. Blir till att köpa imorgon. Är min första blålaserspelare så är verkligen förväntansfull! Köpte även filmerna Pearl Harbour samt Planet Earth, ska bli kul att se dessa. Återkommer imorgon med intryck!



2500:-!!!!!!!!!!

Begagnad eller? ;)



Nejdå, köpte den på Best Buy. Spelaren var nämligen ett returex, därav det låga priset. Plus att dollarn är så pass billig som den är.

I övrigt är spelaren sjukt bra, är väldigt nöjd. Hört att många klagar på att blu ray-spelare är långsamma men denna spelare startar en film på bara några sekunder. Bilden är även den kanonfin tillsammans med min samsung-tv, såg lite på Planet Earth igår och man sitter verkligen och förundras över bildkvalitén. Plus också för minneskortläsaren. Har dock inte testat ljudet då jag enbart använder en stereoreciver.

Kan bara hålla med!
Kör själv bitstream till min receiver och låter den avkoda de nya ljudformaten...
Tycker att DTS-HD MA är ruggigt bra och hoppas att alla som har en Blu-ray spelare har möjlighet att dra nytta av de nya ljudformaten.
Det är inte bara bilden som är viktig...

#162

Postad 02 mars 2008 - 18:47

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Ingen som hört nåt om priset??
Hittade ett alternativt pris förslag i ett annat forum...

En länk från CES 2008 om BD50

#163

Postad 06 mars 2008 - 09:58

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Hej !

Panasonic DMP-BD50 kommer i "Sommar nångång" prisindikation ca 7000 kr
Panasonic DMP-BD30 kommer i April prisindikation ca 5000 kr
LFE bugg på Panasonic DMP-BD30 är fixad med senaste FW
enligt supporten.

Allt detta enligt info från Panasonic support + lite annan rolig info,
2008-03-04, ca kl 10.30. För övrigt kan nämnas att så trevligt bemött
som jag blev hos Panasonic Support har jag nog aldrig blivit bemött som
nyfiken frågvis "kundjävel" de har inte bara gått charmkursen utan även
nån form av påbyggnadskurs :)

Panasonic det är dom som står högst i kurs nu för min del
tillsammans med Sony BDPS550, men den verkar dröja längre.

kolla även in dessa hemsidor för jfr:

http://img152.images...40/bdv14qo9.png
http://www.idoblu.co...ay Players.html
http://www.blu-raydi...sc-players.html

#164

Postad 06 mars 2008 - 12:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat! Bra info. :)

#165

Postad 06 mars 2008 - 13:23

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Snyggt jobbat! Bra info. :)


Kan bara hålla med.. bra jobbat..

#166

Postad 06 mars 2008 - 16:51

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Allt detta enligt info från Panasonic support + lite annan rolig info,
2008-03-04, ca kl 10.30. För övrigt kan nämnas att så trevligt bemött
som jag blev hos Panasonic Support har jag nog aldrig blivit bemött som
nyfiken frågvis "kundjävel" de har inte bara gått charmkursen utan även
nån form av påbyggnadskurs

Panasonic det är dom som står högst i kurs nu för min del
tillsammans med Sony BDPS550, men den verkar dröja längre.


Kan bara instämma i intrycket av Panasonic och deras support. Var tidigt att hänga på bd tåget med Panasonics BD-10 och vad det gäller de gånger jag har varit i kontakt med deras support så har jag bara positiva erfarenheter. De är också mycket måna om deras kunder vad det gäller fw updates, redan på bd-10:an tid. Creds till Panasonic!

#167

Postad 06 mars 2008 - 17:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Åh trevligt med infon, önskar fortfarande på en med 7.1 analog utgång...vill ha...vill uppgradera...får överväga.

...men enligt tabellen har BD50 7.1 analog utgång så vet varken in eller ut just nu, undrar vilket gäller...

...eller inte...hjälp får nog vänta ett tag till.

#168

Postad 06 mars 2008 - 20:11

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Åh trevligt med infon, önskar fortfarande på en med 7.1 analog utgång...vill ha...vill uppgradera...får överväga.

...men enligt tabellen har BD50 7.1 analog utgång så vet varken in eller ut just nu, undrar vilket gäller...

...eller inte...hjälp får nog vänta ett tag till.



Jag är nog trög ikväll ,,, för jag förstår inte riktigt vad det är du inte förstår ....
Åtminstone enligt vad jag läst mig till så har Panasonic DMP-BD50
analog 7.1 utgång. ( Med reservation för fel info från länk )

Eller kortfattat på ren Svenska den här spelaren klarar av allt som man vill i dagsläget
och vad jag förstår också det som kommer inom en snar framtid ( BD Profile 2.0, BD Live Pip "Live Content via internet connection" ). Med interaktivitet och annat. Sedan exakt vad det innebär etc etc och hur långt det räcker etc etc det är en annan femma som nån annan får svara på.

http://img152.images...40/bdv14qo9.png

#169

Postad 06 mars 2008 - 21:29

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Åh trevligt med infon, önskar fortfarande på en med 7.1 analog utgång...vill ha...vill uppgradera...får överväga.

...men enligt tabellen har BD50 7.1 analog utgång så vet varken in eller ut just nu, undrar vilket gäller...

...eller inte...hjälp får nog vänta ett tag till.



jag förstår inte riktigt vad det är du inte förstår ....


Det är du inte ensam om...

#170

Postad 07 mars 2008 - 07:06

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
En del uppgifter säger att BD50 får 7.1 analog och andra 5.1
Därav lite 'förvirring' om ni förstår nu...
Det verkar dock som EU modellen får 5.1
Tror jag...vet fortfarande inte riktigt med säkerhet om vad som gäller :)

Men bortsett från ovan möter BD50 alla krav man kan ställa idag tycker jag, det ser ut som en riktigt fin spelare!

#171

Postad 07 mars 2008 - 11:13

Jens K
  • Jens K
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Panasonic DMP-BD30 kommer i April prisindikation ca 5000 kr


Attans, i England släpps den på måndag och kostar 3.750:- (£299) inklusive Cars och Rattatouille.

#172

Postad 07 mars 2008 - 12:59

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Panasonic DMP-BD30 kommer i April prisindikation ca 5000 kr


Attans, i England släpps den på måndag och kostar 3.750:- (£299) inklusive Cars och Rattatouille.


Jo det är så sant.

Den finns redan i Tyskland och har funnits ett tag i USA också
(Därav kunskap om "LFE buggen") har också sett en del "bundle" med BD filmer
naturligtvis till något facilare priser än det förväntade hemma i Sverige, men med
allt vad det innebär att köpa utomlands.

Redigerat av SunfireTHX, 07 mars 2008 - 13:55.


#173

Postad 11 mars 2008 - 23:51

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på 30 och 50? Kanske någon som redan frågat men lite snabbt svar bara.

#174

Postad 11 mars 2008 - 23:53

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Intern avkodning av TrueHD och DTSHD-MA

Profil 2.0 BD Live

Analoga 7.1 utgångar

Är väl det viktigaste.

Dvs final standard.

Redigerat av thetias, 12 mars 2008 - 00:10.


#175

Postad 12 mars 2008 - 10:12

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Men 30 har bitstream för DTS-HDMA och TrueHD? De är ingen skillnad i bild och ljud i övrigt? Tänkte på om de är olika tekniker i de båda spelarna?

#176

Postad 12 mars 2008 - 15:11

Playerex
  • Playerex
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej!
Känner någon av er till något företag i USA som säljer regionsfria Panasonic BluRayspelare. Jag ska till Florida 31 mars och stanna där i 3 veckor. På nätet har jag hittat DMP-BD30 spelaren för 399 dollar men den är inte regionsfri. Förmodligen behöver jag hitta någon lokal handlare som kan ta bort regionsskyddet om det finns någon. Jag tänkte att i de kinesisk talande kvarteren borde det finnas någon försäljare som tar bort regionsskyddet eftersom de importerar en del filmer från Asien med annan regionskod.

#177

Postad 12 mars 2008 - 17:22

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Såja då har man fått hem sin BD30 från usa.

Upppackad och testad ;) Är ju stor skillnad gämnfört med den sega hd dvd:n man hade förr (ep-35).

Då var det bara kvar att uppdatera den sen väntar man på en hel drös med reg a filmer :D

Gött att äntligen ha tillgång till reg a och b!

#178

Postad 12 mars 2008 - 17:38

HTK86
  • HTK86
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Härligt härligt:)
Bra pris på den också.
Ska bli kul och kolla in den lilla skönheten ;)

#179

Postad 12 mars 2008 - 17:50

Janoz
  • Janoz
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Panasonic det är dom som står högst i kurs nu för min del
tillsammans med Sony BDPS550, men den verkar dröja längre.


Fick just denna information ang. Sony BDP-S350 och BDP-S550:

http://www.tomshardw...gring/20080227/

/Jan

#180

Postad 12 mars 2008 - 18:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Bra pris... ;)

BDP-S350 kommer att finnas tillgänglig i sommar för "omkring 3500 kr", enligt Sony. En annan spelare, BDP-S550, kommer att ha samma funktioner och kommer att släppas på marknaden under hösten för "omkring 4300 kr".


Men fel tråd... :D

SONY

Redigerat av thetias, 12 mars 2008 - 18:35.


#181

Postad 16 mars 2008 - 11:49

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
50 har väl ethernet port vilket 30 inte har? De underlättar väl när man ska uppdatera eller går de inte över huvutaget att uppdatera 30?

#182

Postad 16 mars 2008 - 14:28

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

50 har väl ethernet port vilket 30 inte har? De underlättar väl när man ska uppdatera eller går de inte över huvutaget att uppdatera 30?


Jo klart det går att uppdatera BD30, bara att ladda ner FW och bränna ut det på skiva ju.

#183

Postad 16 mars 2008 - 14:40

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Okej toppen=) Är i valet eller kvalet om man ska vänta på BD50 eller om man ska slå till på BD30 :S

#184

Postad 20 mars 2008 - 14:35

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Okej toppen=) Är i valet eller kvalet om man ska vänta på BD50 eller om man ska slå till på BD30 :S


Tänker precis samma tankar ;) Hur är det...finns BD30 att köpa här i vårat avlånga land nu??

#185

Postad 20 mars 2008 - 14:42

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Nja den är väl på antågande skulle jag tro och BD50 kommer till sommaren men verkar finnas i USA om man vill beställa där ifrån.

#186

Postad 20 mars 2008 - 15:23

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Ser ut som att den finns på lager hos fyndbörsen iaf...funderar själv på denna, skulle kanske helst vilja ha Sonys nya 350, men eftersom inget säkert releasedatum finns, så överväger jag att skaffa BD30, det enda som saknas är att den inte är uppgraderingsbar till 2.0 och eternetport saknas..

Jag gnolar på hur mycket dessa funktioner skulle betyda för mig, och antagligen så är dragningskraften att få en spelare nu större än att vänta på en spelare som har funktioner som jag sällan skulle använda..Dessutom så går det ju alldeles utmärkt att uppdatera spelaren genom att bränna ner firmwaren.

#187

Postad 20 mars 2008 - 15:26

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Precis lite så ja tänker ockås men BD50 finns i USA så man kan ju få tag på den om man vill.- Har kollat lite med dvdirect.net om de kommer få in BD50 om de kommer göra den reg a och b. Men skickade mailet idag så de lär ju svara nästa vecka.

#188

Postad 20 mars 2008 - 16:07

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Precis lite så ja tänker ockås men BD50 finns i USA så man kan ju få tag på den om man vill


Varfifrån har du fått den informationen?

MVH
/Chuck

#189

Postad 20 mars 2008 - 16:18

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
http://www.newyorkwh...24503C3692.aspx vad jag förstår så har de den hemma.

#190

Postad 20 mars 2008 - 16:47

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

http://www.newyorkwh...24503C3692.aspx vad jag förstår så har de den hemma.

Det tvivlar jag på, man jag kan ha fel.

MVH
/Chuck

#191

Postad 20 mars 2008 - 16:50

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

http://www.newyorkwh...24503C3692.aspx vad jag förstår så har de den hemma.

Det tvivlar jag på, man jag kan ha fel.

MVH
/Chuck

Om man lägger den i varukorgen verkar det vara pre order

#192

Postad 20 mars 2008 - 17:06

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Okej, jag är inte säker för fem öre. Kollade även på Pioneers nya där de framgår att den är kommande så de var lite otydligare med BD50.

#193

Postad 20 mars 2008 - 17:27

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
BD30 inköpt på MediaMarkt Västerås (4990:-) idag. De hade fått in dem igår, men de var ännu inte uppställda i butik. Kunde inte hålla mig från köp ;)

#194

Postad 20 mars 2008 - 20:53

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

BD30 inköpt på MediaMarkt Västerås (4990:-) idag. De hade fått in dem igår, men de var ännu inte uppställda i butik. Kunde inte hålla mig från köp B)


Grattis... nu hoppas vi alla på en lite recension av din nya leksak. Och kanske lite bilder med ;)

#195

Postad 20 mars 2008 - 21:09

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Ja precis. Fast ja kommer väl inte kunna bestämma mig ändå=)

#196

Postad 27 mars 2008 - 09:32

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Nu har dom lagt in BD30 på Panasonic Nordic´s hemsida med som "Nyhet". trevlig trevligt.... :D

#197

Postad 27 mars 2008 - 13:39

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Ifrån ovanstående hemsida: "Final Standard Profile ger dig nya spännande funktioner"
denna är väl inte 2.0?? Det är väl bd50 som ska vara det?

#198

Postad 28 mars 2008 - 23:11

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Ifrån ovanstående hemsida: "Final Standard Profile ger dig nya spännande funktioner"
denna är väl inte 2.0?? Det är väl bd50 som ska vara det?


BD30 den borde inte ha 2.0 .... inte enligt källor nedan iallafall ... ( Se länkar )
men det behöver ju iochförsig inte stämma ....

Misstänker att man kanske kan uppgrader fw i den i framtiden så att det
blir möjligt, men det har jag ingen aning om. Nån får ringa Panasonic support
och kolla med dom. Eller kanske nån annan som vet ?

http://forum.dvdtalk...amp;postcount=1
http://www.blu-raydi...sc-players.html
http://www.idoblu.co...ay Players.html

#199

Postad 29 mars 2008 - 03:23

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Final standard profile = 1.1

Alla region B spelare: http://www.blu-ray.c...ayers/?region=b

BD30 specs: http://www.blu-ray.c...p...&show=specs
BD50 specs: http://www.blu-ray.c...p...&show=specs

Redigerat av HDGuru, 29 mars 2008 - 03:25.


#200

Postad 29 mars 2008 - 10:54

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
"Final standard profile = 1.1 "

Det finns ytterligare en variant av "profil" 2.0 som enligt uppgift
skall komma på DMP-BD50 den är mer "optional" och kanske inte
blir standard riktigt ännu för alla spelare.

Läs mer om de olika profilernapå denna länk:
http://www.highdefdi.../news/show/1186

Där står det även:

"Blu-ray Profiles break down as follows:

The basic Profile 1.0 (also known as the Grace Period Profile) available on all Blu-ray models released before November 1st, 2007 includes neither a secondary video decoder nor an internet connection.

Profile 1.1 (also called the Final Standard Profile or "Bonus View") adds decoders for secondary PiP video and audio, plus 256 MB of local storage capability.

Finally, Profile 2.0 (or "BD-Live") includes those secondary video and audio decoders, a larger 1 GB of local storage capability, and an internet connection. "



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.