Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nytt pÄ projektorfronten?

15 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 oktober 2018 - 09:03

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr mÄnga Är sedan jag lÀste pÄ om projektorer för hemmabio och skulle uppskatta en liten skjuts in i nutiden...finns det redan eller kommer inom relativt snar framtid ny teknik som ger tex mycket lÀngre lamptid, mycket bÀttre ljusstyrka, helt tyst kylning osv osv? Eller det Àr ungefÀr fortfarande samma prestanda pÄ dom bitarna som nÀr jag köpte min TW-700 för mÄnga Är sedan "bara" bilden i bra förhÄllanden som blivit mycket bÀttre?



#2

Postad 05 oktober 2018 - 09:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

Du kan ju alltid börja med att lÀsa det som finns i denna forumdel... ;)

https://www.minhembi...hp?showforum=24



#3

Postad 05 oktober 2018 - 09:19

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

Du kan ju alltid börja med att lÀsa det som finns i denna forumdel... ;)

https://www.minhembi...hp?showforum=24

 

fascinerande ÀndÄ det mÀnskliga psyket...man har alltid lite energi över för att skriva nÄgot drygt trots att man inte orkar/har kompetens för att skriva nÄgot vettigt



#4

Postad 05 oktober 2018 - 10:06

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlĂ€gg
  • 0

haha, lite skoj var det :)

 

https://www.minhembi...howtopic=336245

 

DÀr pratas om Ärets projjar. Det har hÀnt sjukt mycket sedan tw-700 kan jag sÀga i alla fall.



#5

Postad 05 oktober 2018 - 10:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

fascinerande ÀndÄ det mÀnskliga psyket...man har alltid lite energi över för att skriva nÄgot drygt trots att man inte orkar/har kompetens för att skriva nÄgot vettigt

:D



[attachment=161311:111C9F23-67BE-421D-9510-C0BFA551916A.jpeg]

#6

Postad 05 oktober 2018 - 12:52

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

Det nÄgon borde ha svarat Àr Xiaomi Mi Projector, den Àr ungefÀr sÄ lÄngt ifrÄn en 2007 projektor man kan komma i normal prisklass. 25k timmars lamptid, 5000 lumen, 150" frÄn stÄende pÄ tv-bÀnken, nu snackar vi!! NÄgon som testat?



#7

Postad 05 oktober 2018 - 13:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

HDTVTest har testat den. 

https://youtu.be/D5Xqws6cWXU?t=900


Redigerat av Unregistereda299ec85, 05 oktober 2018 - 13:22.


#8

Postad 08 oktober 2018 - 21:52

samsara
  • samsara
  • ForumrĂ€v

  • 540 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr mÄnga Är sedan jag lÀste pÄ om projektorer för hemmabio och skulle uppskatta en liten skjuts in i nutiden...finns det redan eller kommer inom relativt snar framtid ny teknik som ger tex mycket lÀngre lamptid, mycket bÀttre ljusstyrka, helt tyst kylning osv osv? Eller det Àr ungefÀr fortfarande samma prestanda pÄ dom bitarna som nÀr jag köpte min TW-700 för mÄnga Är sedan "bara" bilden i bra förhÄllanden som blivit mycket bÀttre?

Finns redan skulle rekommendera detta! Projektorer Àr bara för fattiglappar! har testat biografen och konstaterat att bilden var fantastisk 1

https://news.samsung...ema-led-display 



#9

Postad 09 oktober 2018 - 08:27

Tanax
  • Tanax
  • AnvĂ€ndare

  • 189 inlĂ€gg
  • 0

Det nÄgon borde ha svarat Àr Xiaomi Mi Projector, den Àr ungefÀr sÄ lÄngt ifrÄn en 2007 projektor man kan komma i normal prisklass. 25k timmars lamptid, 5000 lumen, 150" frÄn stÄende pÄ tv-bÀnken, nu snackar vi!! NÄgon som testat?

 

 

Det jag lÀst om den Àr att den har ganska urvattnad bild, sisÄdÀr kontrast, nÄgorlunda fÀrger. DÀremot det största problemet Àr vÀl att alla menyer Àr pÄ kinesiska...



#10

Postad 09 oktober 2018 - 08:31

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

Det jag lÀst om den Àr att den har ganska urvattnad bild, sisÄdÀr kontrast, nÄgorlunda fÀrger. DÀremot det största problemet Àr vÀl att alla menyer Àr pÄ kinesiska...

 

Ok jag hittar faktiskt bara vĂ€ldigt positiva recensioner. Det har kommit ut en variant med engelska menyer ocksĂ„. Problemet Ă€r snarare att den inte sĂ€ljs i svenska butiker och jag pallar inte köpa sĂ„ dyra prylar direkt frĂ„n Kina för det blir bökigt om man fĂ„r ett mĂ„ndagsex. 



#11

Postad 10 oktober 2018 - 13:50

Tanax
  • Tanax
  • AnvĂ€ndare

  • 189 inlĂ€gg
  • 0

Ok jag hittar faktiskt bara vĂ€ldigt positiva recensioner. Det har kommit ut en variant med engelska menyer ocksĂ„. Problemet Ă€r snarare att den inte sĂ€ljs i svenska butiker och jag pallar inte köpa sĂ„ dyra prylar direkt frĂ„n Kina för det blir bökigt om man fĂ„r ett mĂ„ndagsex. 

 

 

Intressant. det mĂ„ste hĂ€nt en del dĂ„ sen jag kikade :) 



#12

Postad 10 oktober 2018 - 14:08

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • MĂ€stare

  • 3 039 inlĂ€gg
  • 0

Det jag lĂ€st om den Ă€r att den har ganska urvattnad bild, sisĂ„dĂ€r kontrast, nĂ„gorlunda fĂ€rger. 

NÄgot annat vore konstigt om Kineserna inte kan trolla. DLP-tekniken briljerar ju inte direkt med högst kontrast i dagslÀget. Kombinera det med sÄ hög ljusstyrka sÄ har man en perfekt vardagsrumskanon för fotboll, men inte direkt nÄgot för biorummet dÄ svÀrtan blir förhÄllandevis dassig. Nackdelen för vardagsrum Àr att den Àr svÄr att kombinera med en lÀmplig högkontrastduk för att förbÀttra svÀrtan och öka kontrasten i och med sin kastvinkel. Finns specialdukar anpassade för detta, men dessa blir vÀldigt kostsamma och vill man lÀgga sÄ pass mycket pengar pÄ en bild som ÀndÄ blir i bÀsta fall ok!?

Dessutom Àr det extremt svÄrt att fÄ optisk skÀrpa över hela ytan med sÄ extrem kastvinkel och vidvinkelobjektiv.

 

Även Epson satsar en hel del krut pĂ„ denna typ av projektor, men jag har svĂ„rt att se att det skulle slĂ„ igenom pĂ„ bred front. Det Ă€r för mĂ„nga tekniska hinder. Men vi fĂ„r se, det Ă€r kanske sĂ„ hĂ€r folk vill ha det i framtiden!?

 

En standardmaskin med normalzoom för halva priset ihop med rÀtt sorts duk kommer oavsett att prestera betydligt bÀttre totalbild för samma summa pengar, men krÀver lite mer av rummet och installationen.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Redigerat av Marcus_TheRock, 10 oktober 2018 - 14:09.


#13

Postad 09 januari 2019 - 11:08

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

LG försöker ocksÄ bli kungar i segmentet. https://www.digitals...tor-at-ces-2019

 

Xiaomi, HP, LG... och snart kommer dom med billigare varianter. SjÀlv Àr jag helt sÀker pÄ att den hÀr typen av projektorer tar över konsumentmarknaden och dagens typ av projektor blir nÄgot för entusiasterna som vill krÀma ut max bildprestanda. Normalköparen bygger inte ett dedikerat svartmÄlat biorum dÀr bildkvalitet styr allt Àven om man kan tro det nÀr man hÀngt hÀr pÄ forumet för mycket =)



#14

Postad 15 januari 2019 - 10:58

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

Den hÀr Àr förresten nÄgot av en "projektordödare" som aftonbladet kommer uttrycka det. NÀr denna kommer i >100" till rimligt pris sÄ Àr det nog god natt för projektorer för hemmabruk....eller vad skulle en projektor ha för fördelar jÀmfört med en sÄdan bÀnk eller möjligen monterad i taket? Jag kan faktiskt inte komma pÄ en enda...denna vinner pÄ placeringsmöjligheter, ljusstyrka, antagligen bildkvalitet Ätminstone i alla rum som inte Àr 100% optimala för projektor, den Àr helt tyst, mindre mÀngd konstiga bilddeffekter, inte lika begrÀnsad brinntid...

https://www.techrada...-oled-tv-r-65r9



#15

Postad 15 januari 2019 - 15:50

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr förhoppningsvis "the wall" frÄn samsung som tar över. ModulÀr tv i vilken storlek du vill. Det priset Àr dock miljoner ifrÄn konsumentnivÄ Àn sÄ lÀnge. Sen kommer det nog leva kvar en del nostalgiprodukter sÄ lÀnge det gÄr. JVC/Epson har vÀl ingen tv marknad att prata om? SÄ dom vill sÀkert lÄta det leva vidare.

Sen lÄser du just nu upp dig ljudmÀssigt till deras bÀnk om du vill ha ljudet frÄn bilden har jag för mig. Alternativt placera högtalare pÄ sidan om skÀrmen.

NÀr tv:n kommer nÀrmare sÄ gÄr sÀkert priset ner en del pÄ projektorerna ocksÄ. Vi fÄr vÀl se, men det Àr nog ett helt gÀng med Är kvar tror jag.



#16

Postad 15 januari 2019 - 16:31

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr förhoppningsvis "the wall" frÄn samsung som tar över. ModulÀr tv i vilken storlek du vill. Det priset Àr dock miljoner ifrÄn konsumentnivÄ Àn sÄ lÀnge. Sen kommer det nog leva kvar en del nostalgiprodukter sÄ lÀnge det gÄr. JVC/Epson har vÀl ingen tv marknad att prata om? SÄ dom vill sÀkert lÄta det leva vidare.

Sen lÄser du just nu upp dig ljudmÀssigt till deras bÀnk om du vill ha ljudet frÄn bilden har jag för mig. Alternativt placera högtalare pÄ sidan om skÀrmen.

NÀr tv:n kommer nÀrmare sÄ gÄr sÀkert priset ner en del pÄ projektorerna ocksÄ. Vi fÄr vÀl se, men det Àr nog ett helt gÀng med Är kvar tror jag.

Ja den Àr ocksÄ vÀldigt intressant men projektor/utrullningsbar TV löser ett problem som inte modul-TV löser, frun tycker inte om ett 100" monster pÄ vÀggen i vardagsrummet. Inte bara frun som protesterar utan det kan ocksÄ vara ett rum som helt enkelt bara har smÄ fria vÀggar dÀr man inte kan montera en TV. Ett rum med mycket fönster osv. DÄ vill man ha en skÀrm som tas fram nÀr man tittar pÄ film och annars pÄ nÄgot sÀtt försvinner.





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.