Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAS vs Time Capsule???

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 november 2012 - 23:07

bouldermunky
  • bouldermunky
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har sökt lite på forumet, men hittar inte något direkt svar på det jag behöver hjälp med.

Har denna set-up idag:


- Panasonic LED TV (kör inbyggd DVB modul), Toslink kabel till ljudkälla (Nuforce DDA-100 förstärkare/DAC + Duevel Planets högtalare)
- ATV3 (kopplad till TV via HDMI och till förstärkare via Toslink)
- iPad/iPhone 5 för streamad uppspelning av ljud och bild via iTunes, Spotify, div. playkanaler, VLC Player.
- Delar nätverk med grannen (vilket betyder att jag behöver en Airport Express som repeater för att förstärka WiFi om jag väljer NAS ist.f. TC)


Nu vill jag komplettera med en Time Capsule eller en NAS för att kunna lagra filmer (mestadels HD format som jag har i img eller iso format idag), bilder, musik, och för backup på iPhone/iPad.

Om det är ett alternativ att använda iPad för uppspelningen så är det inte något problem för mig, jag behöver egentligen inte kunna spela upp direkt från disken. Men om det är en fördel att ha disken direktansluten till TV'n (USB) för bättre prestanda så antar jag att det även krävs en mediaspelare i NAS/TC'n som kan hantera uppspelningen.

Det jag undrar över är:


- Fördelar/nackdelar med Time Capsule vs. NAS lösning i detta fall?
- Hur gör jag för att spela upp filmer? Måste jag konvertera till annat format och spela upp via iTunes eller kan jag spela upp iso/img filer direkt på något sätt?
- Något annat jag behöver tänka på?


Tack på förhand!

#2

Postad 03 augusti 2014 - 20:18

LagNils
  • LagNils
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ohoj!

Är frågan fortfarande aktuell? Jag kör en setup med en NAS (med bland annat filmer), en apple TV vid varje tv/revciever samt en liten dator i garderoben som distribuerar hela rasket till appleTV's, iphones, ipads, web, etc med hjälp av Plex. Vid sidan av har jag också en timecapsule, men den är mest för backupen av våra datorer.

Hör av dig så berättar jag mer.
//Nils



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.