Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Betalar du din tv-avgift?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betalar du din tv-avgift? (473 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#151

Postad 03 december 2009 - 21:00

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
Jag blir mest bitter när de ringer och antar att man myglar med TV-licensen...
"Hej jag heter något och jag ringer från Radiotjänst, är det du som ska betala TV-licens i hushållet?"
Jag blev lite ställd, att man inte ens frågar om jag har Tv först...
Svaret kom iaf fort: "Nej, för att jag har ingen TV", och eftersom jag inte har någon TV så ljög jag ju inte...

#152

Postad 05 december 2009 - 02:09

hanjou
  • hanjou
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
jag har under senaste åren vart otroligt fattig student och de extra 150-200kr i månaden har jag använt för att köpa mat , så nää jag betalar inte tvlicens men vill ju inte bryta lagen heller så jag fick hjälp att montera bort tv mottagaren i min tv.

#153

Postad 18 november 2010 - 20:41

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Bumpar för att se om det fortfarande finns intresse för tråden? ;)

#154

Postad 18 november 2010 - 21:25

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag P1, P2 och P3 är skit. Jag lyssnar en hel del på radio och dessa tre består mest av trams. Lyssnar hellre på Adam och Gry eller lirarna på RixFM. SVT kanalerna är inte ett dugg bättre.

För dom där pengarna kan man få on-demand eller köpa filmen fysiskt.

Personligen är min TV trasig och har varit de dom senaste åren. Om ni frågar Dem..

Usch.. jag blir bara irriterad. Tänk om vi kunde lägga dom där 2000kr/hushåll på något vettigt istället som vård, skola eller räddningstjänst.

/G

#155

Postad 18 november 2010 - 21:26

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Betalar inte. Tittar ytters sällan på SVT. Kanske 1 ggr/mån. Den här månaden har det nog blivit 20 min Veckans Brott.

Betalar dock till Comhem. Tittar mest på 3, 4, 5 och Discovery.

Något jag hört som är lite skrämande som jag inte har någon källa till är att reklamkanaler många gånger är gratis i utlandet. Det är just därför de visar reklam...

SVT visar ingen reklam, därför betalar vi för att kunna se de kanalerna (jag vet att det även är statligt bekostat).

/Johan

#156

Postad 19 november 2010 - 00:18

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Varför inte göra om det till en mediaskatt som betalas av alla, oberoende media är viktigt.
SVT och SR har dom bästa programmen och är i framkant vad det gäller nya tekniker.

SVT-play är den absolut bästa Playsidan, riktigt bra kvalité på alla program. Smidigt att lyssna
på POD-casts i iTunes, och att när man lämnar hemmet ha tillgång till allt genom SR PLAY ;)

#157

Postad 19 november 2010 - 01:35

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Varför inte göra om det till en mediaskatt som betalas av alla, oberoende media är viktigt.


det blir inte oberoende om det blir statligt styrt, därför är det inte skattebelagt..... just nu är det inte statligt styrt utan via radiotjänst, som dock staten har en lag på att man ska betala licensen. nåja. byråkrati istheshit

#158

Postad 19 november 2010 - 01:40

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Det känns ju lite löjligt att man/ni ska betala för utveckling och sändning av High def... Hur många har möjlighet att kolla på det? Jag känner ingen, men nog ska man betala för det!

/G

#159

Postad 19 november 2010 - 01:48

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Betalar den men tycker att det är dyrt att betala så mycket för det jag inte använder. Det borde ha varit en avgift för alla kanaler än en dyr avgift för några få. 173:- i månaden är ju ändå en slant som man egentligen kunde lägga på något annat. Eller varför kunde man inte bara betala för det man använder?? Jag lyssnar på P3 från 00-06.00 och ser på SVT 24, SVT 1 och SVT 2. Jag menar då kunde man väl ha fått välja själv vilket man vill betala för. Resten lyssnar jag inte på då jag tycker att det mesta är skräp.

Redigerat av Unregistered2141, 19 november 2010 - 01:54.


#160

Postad 19 november 2010 - 08:22

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Jag betalar inte, frugan gör.
Dock tycker jag att dom kan ta licensavgiften på skattsedeln, SVT & SR får så jefla mycket statsbidrag iallafall så dom kan lika gärna få allt från samma ställe.

#161

Postad 19 november 2010 - 12:24

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag P1, P2 och P3 är skit. Jag lyssnar en hel del på radio och dessa tre består mest av trams. Lyssnar hellre på Adam och Gry eller lirarna på RixFM.


Wait..

What..

Ontopic: Nej, jag har ingen TV längre. Skönt att ha kunnat rationalisera bort (ge bort dvs.) denna och själv styra vad man vill se..

#162

Postad 19 november 2010 - 13:10

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Wait..

What..

Hehe jo, jag kände också att formuleringen blev lite speciell.

P1, P2, P3 = trams
RixFM, MixMegapol = hyggligt trams, men gratis

/G

#163

Postad 20 november 2010 - 20:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tv-licens är ju så sjukt så jag nästan exploderar.
Tror nästan jag bor i en kommuniststat..

Om jag aldrig ser på SVT1 och 2 eller lyssnar på radio ska jag ju för ********* inte tvingas betala licens.
Då får de hitta på ett sätt att bara sända till de som vill ha skiten.

Men utan alla avgifter så skulle SVT1 och 2 och radiokanalerna dö
Bara de testar att börja reklamfinansiera det istället :)

#164

Postad 20 november 2010 - 20:12

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Skulle aldrig få för mig att betala ett endaste litet öre till Radiotjänst aka rånartjänst. Men dom hela 54% i denna tråden som vill kasta hutlösa 2000:- per år i sjön kan ju göra det.

Redigerat av belzebubb, 20 november 2010 - 20:22.


#165

Postad 20 november 2010 - 22:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Skulle aldrig falla mig in att betala för den skiten.

Det sjukaste är att min sambo betalade licensen i sin förra lägenhet. Sedan hyrde hon ut den i andrahand och personen som hyrde var OCKSÅ tvungen att betala, trots att sambon redan betalade för det hushållet... Hur sjukt är inte det?

Hoppa och skit säger jag :)

#166

Postad 20 november 2010 - 22:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Är så illa tvungen att betala då affären jag köpte tv hos anmälde mig till radiotjänst.

#167

Postad 20 november 2010 - 22:13

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0

Tv-licens är ju så sjukt så jag nästan exploderar.
Tror nästan jag bor i en kommuniststat..

Om jag aldrig ser på SVT1 och 2 eller lyssnar på radio ska jag ju för ********* inte tvingas betala licens.
Då får de hitta på ett sätt att bara sända till de som vill ha skiten.

Men utan alla avgifter så skulle SVT1 och 2 och radiokanalerna dö
Bara de testar att börja reklamfinansiera det istället :)


Det är just det som är poängen, det ska inte finnas några utomstående intressenter i form av reklamintäkter.
Sen att staten har mer eller mindre makten över svt är väl inte så bra det heller, men att få svt och sr helt oberoende är nog omöjligt.

förövrigt betalar jag inte TV-avgift, för jag har ingen TV.

Redigerat av JetJaguarr, 20 november 2010 - 22:13.


#168

Postad 20 november 2010 - 22:19

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Fattar inte varför det inte är frivilligt att betala (som för precis ALLA andra tjänster), jag menar, om du inte vill ha telefoni från Telia för att du inte tycker att det är prisvärt så slipper du och är fri att välja Tele 2 eller Telenor istället, men radiotjänst vill att alla ska betala... Konstigt resonemang.

#169

Postad 20 november 2010 - 22:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Är så illa tvungen att betala då affären jag köpte tv hos anmälde mig till radiotjänst.

Ring upp och säg att du köpte den i present till dina föräldrar (om de nu betalar sin licens) :)

Säg inte att du lämnade tillbaka den, då begär de att du visar upp returkvitto och skriver in i systemet att de väntar på beviset (egen erfarenhet sedan min sambo flyttade in...)

#170

Postad 20 november 2010 - 22:30

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Är så illa tvungen att betala då affären jag köpte tv hos anmälde mig till radiotjänst.

Dom flesta affärer anmäler kunden då det är lag på att dom måste göra det. När dom kontaktade dig så skulle du ha sagt att det var en present och sen lagt på luren. Det gäller bara att vara väldigt rak och bestämd oavsett ifall dom börjar försöka "sätta ditt dig". Vilket dom ofta försöker. Givetvis är dom fullt medvetna om att många ljuger, att tv:n är en present får dom nog höra ett x antal gånger om dagen.. Men det är bara att stå på sig. Det är dom som ska bevisa motsatsen och det kan dom inte.

Det du kan göra nu är att ringa rånartjänst och säga upp ditt tv innehav. Säg att du har sålt tv:n eller liknande.

Ett tips till alla som bor i hus eller har lägenhet på markplan - möblera så man inte kan se tv:n från framsidan. Kommer rånartjänst på besök så försöker dom garanterat kolla in i vardagsrummet utifrån om det finns möjlighet.

Redigerat av belzebubb, 20 november 2010 - 22:40.


#171

Postad 20 november 2010 - 22:47

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Det du kan göra nu är att ringa rånartjänst och säga upp ditt tv innehav. Säg att du har sålt tv:n eller liknande.

Ett tips till alla som bor i hus eller har lägenhet på markplan - möblera så man inte kan se tv:n från framsidan. Kommer rånartjänst på besök så försöker dom garanterat kolla in i vardagsrummet utifrån om det finns möjlighet.

Om de propsar om ett kvitto på försäljningen så är det bara att be dem dra något gammalt över sig :)

OM de nu ringer på dörren så har de ingen som helst laglig rätt att komma in i ditt boende för att kontrollera och inte heller något lagligt stöd att ta dit polisen.

Man har även rätt att ha en TV på låns i 14 dagar utan att behöva betala licensen.

#172

Postad 21 november 2010 - 00:39

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Har gjort aldeles för många år inom Expert. Vi anmälde aldrig kunderna till Radiotjänst. Varför skulle vi orka lägga ner tid på det? Bortkastad tid som man kan lägga på nästa kund i stället. Oftast frågade man efter köparens namn för att skriva in detta på kvittot, för garanti och liknande. Inte för att anmäla till Radiotjänst.

Tror detta är en gammal skröna som lever vidare just pga den här typen av diskusioner.

Måste även berätta en kul historia. En gammal historia om en polare. Han lyssnade på MTV eller VH1 på hög volym när telefonen ringde. Han svarar: -Ja det är Anders, vänta en sekund jag ska bara sänka på tvn. Det var Radiotjänst som ringe och det var bara att betala och se glad ut. Han sa senare upp sitt tv innehav. Ca 1 år senare ringer det igen. - Ja det är Anders! -Tja, hur är det? - Jo det är väl bra... -Vad gör du då? - Sitter och kikar på tv...

Det var även den här gången Radiotjäst som ringde. Killen som ringde körde en riktig fuling och presenterade sig inte. Anders hörde inte vem det var som ringde, men ville inte berätta för "kompisen" att han inte hörde vem det var utan försökte genom att hålla konversationen levande höra mer av personens röst och på så sätt höra vem det var... Sann historia... :)

/Johan

#173

Postad 21 november 2010 - 01:22

turbi
  • turbi
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Jag tycker SVT har väldigt bra produktioner, speciellt rent tekniskt sett. Och när man flyttar hemifrån ser jag inget problem med att betala avgiften om den inte shock-höjs 1000%.

#174

Postad 21 november 2010 - 01:50

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Skulle aldrig betala kommunistavgiften eftersom jag inte tittar på SVT.
Har inte ens antennkabeln i tvn utan kopplar bara in den någon gång ibland för att kolla på något.
Dock aldrig på SVT

#175

Postad 21 november 2010 - 15:49

Unregistered99c59bc0
  • Unregistered99c59bc0
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Asså det här med att betala TV-licens är som så många andra skriver i tråden, Sjukt!

Jag har betalat Tv-licens sen jag och mitt ex flyttade ihop, då hon inte var världsbäst på att undanhålla sanningen när radiotjänst ringde :)
Men efter vi gått isär flyttade jag till hus där det inte fanns antenn/parabol och kunde inte se på TV!
Ringde till radiotjänst och berättade att jag inte kan utnyttja min TV och inte tänker betala avgiften.
Får till svar:

RT: -"Om du har en TV-mottagare på bebodd yta skall du betala TV-licens"
Jag:- Men jag kan ju inte se på TV! Det finns ingen antenn på mitt hushåll!
RT: - Det spelar ingen roll.
Jag: - Men om jag ställer min TV i källaren som är kallkällare, behöver jag betala då?
RT: - är källaren beboelig?
Jag: - Inte om man vill ha det bekvämt, det är fuktigt och håller ca 5-6 grader där. Räknas det som boyta?
RT: - nej, då behöver du inte betala TV-licens.
Jag: - Bra, då bär jag ner min TV i källaren och du säger upp min avgift!
RT: Nej, så kan vi inte göra.

Orkade inte diskutera med henne mer och lade på.
Flyttade inte ner TV:n i källaren heller då den förmodligen blivit fuktskadad isf.
När jag sedan flyttade från huset hade jag inget boende och fick lagra mina prylar och sade i samband med det upp TV-licensen!
Men även då var dom väldigt svåra att ha å göra med.

#176

Postad 21 november 2010 - 17:17

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Attack är alltid bästa försvaret!

Själv hade jag ett missat samtal från Radiotjänsten och ringde genast upp. Berättade hur jag hade fått hem min nya TV och att det var ett stort hål rätt igenom den (=trasig). Sen frågade jag om jag ändå måste betala TV-licens eller om jag ska vänta tills jag fått tillbaka den från lagningen. Sedan erbjöd jag mig väldigt entusiastiskt att själv ringa tillbaka när TV:n var klar :) Hon verkade väldigt nöjd på andra sidan.. dom skulle bara veta.. Mohahahaha!!

;)

/G

#177

Postad 21 november 2010 - 17:46

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Radio/TV/Internet/Yaddayadda-avgiften är det sjukaste vi har i vårt land anser jag. Att inte själv kunna välja om man vill betala för att titta på dessa kanalerna är för mig helt fantastiskt, på det negativa sättet. Ponera att man köper en TV, man köper Box, Man betalar avgift till sin kanal-provider mm. Man betalar Avgift för sitt internet. Och utöver det så ska man alltså av någon fruktansvärt rolig anledning ändå betala för något som det känns att man i princip redan borde betalat för på samma sätt som allt annat.

Även jag åkte dit i telefonen för ett par år sen då Kiruna ringde. Dom sa givetvis inte vart dom ringde ifrån förrän jag redan uppgett att jag hade en tv. Det var med i samboendet med exet och gissa vem som fick TV-avgiften vid utflytten -_-.

Nej helt ärligt. TVavgiften har funnits alldeles för länge och det är helt otroligt att vi fortfarande har den. Jag hoppas den avskaffas inom rimlig tid.

Har förresten inte röstat för det fanns inget "Ja, Tyvärr"-alternativ.

Redigerat av Sgart, 21 november 2010 - 17:47.


#178

Postad 21 november 2010 - 18:20

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Är så illa tvungen att betala då affären jag köpte tv hos anmälde mig till radiotjänst.


Netonnet anmälde att jag köpt en tv hos dom, när radiotjänst ringde sa jag bara att tvn var en present som jag har gett bort, när dom fråga efter den personens nummer och namn så sa jag att jag inte ville ge ut det.
Än så länge har inte comhem anmält sina kunder, svårare att klara sig ur.

#179

Postad 21 november 2010 - 18:40

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

Än så länge har inte comhem anmält sina kunder, svårare att klara sig ur.


comhem box -> projektor?

eller funkar inte det som bortföklaring?

#180

Postad 21 november 2010 - 18:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

comhem box -> projektor?

eller funkar inte det som bortföklaring?

Dessvärre inte då boxen har kanalväljare. Det är just där problemet ligger...

#181

Postad 21 november 2010 - 19:45

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Även vhs eller inspelningsbar dvd räknas som mottagare

#182

Postad 21 november 2010 - 19:54

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Kom hem en kontrollant för ungefär ett halv år sedan, min tv var på service för tillfället, vilket passade utmärkt! men han menade att jag var tvungen att betala licens för att jag kollade på min dator. Han pekade på min hylla av DVD filmer och sa :

- Hur ser du på dem då?
Jag: - Jag tittar via min dator.
- Det tror du att du kan lura i mig?

Jag visade han datorn och att jag hade en 22" skärm kopplad till den och visade att jag titta mina filmer på den, samt att jag tittade på program ifrån nätet via play sajterna.

Men enligt honom så var jag då tvungen att betala licens eftersom jag kollade på program via internet samt såg dvd filmer på min dator!!

RENT bullshit tycker jag.. visst jag ljög om att min tv var såld.. men sålänge det visas sådan skit på svt har man ingen lust att betala licens!

#183

Postad 21 november 2010 - 20:17

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Jag hade nyflyttat till ny ort (ca 2-3 månader tidigare) och studerade. Festade rätt hårt och lärde känna rätt mycket folk rätt ytligt (festfolk, duh).

Så ringde det på telefonen runt halv åtta på morgonen, en måndag:

-Tjena 'dovienya'! Det är Fredrik! Du, har du TV??

- ? (vilken av Fredrikarna stämmer in på den rösten?) - Ja, hurså?

- Jo, jag ringer från Radiotjänst för att påminna dig om att betala TV-licensen.

-...

hyfsat busted :)

#184

Postad 21 november 2010 - 21:12

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Attack är alltid bästa försvaret!

Själv hade jag ett missat samtal från Radiotjänsten och ringde genast upp. Berättade hur jag hade fått hem min nya TV och att det var ett stort hål rätt igenom den (=trasig). Sen frågade jag om jag ändå måste betala TV-licens eller om jag ska vänta tills jag fått tillbaka den från lagningen. Sedan erbjöd jag mig väldigt entusiastiskt att själv ringa tillbaka när TV:n var klar :P Hon verkade väldigt nöjd på andra sidan.. dom skulle bara veta.. Mohahahaha!!


Hahaha - snyggt! :)

---
Själv har jag betalt när jag jobbat och betalar alltså nu.
Men jag har nog aldrig haft några problem att prata med dom. Först när jag skulle säga upp licensen så var dom lite frågvisa, men när jag sa att jag hade tvn i mina föräldrars källare var det okej. Sen när jag köpte en ny tv så ringde dom, men jag sa bara att jag hade den hos mina föräldrar.
- men det låter ju lite konstigt, sa hon som ringde. -Jaa.... , sa jag. Efter en stunds tystnad hade hon inget mer att komma med, så det köpte hon. Men efter några månader kom dom och ringde på och sedan dess betalar jag och gör det gärna, då jag gillar SVT.

Redigerat av Alban, 21 november 2010 - 21:13.


#185

Postad 21 november 2010 - 21:31

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

- Hur ser du på dem då?
Jag: - Jag tittar via min dator.
- Det tror du att du kan lura i mig?

Jag visade han datorn och att jag hade en 22" skärm kopplad till den och visade att jag titta mina filmer på den, samt att jag tittade på program ifrån nätet via play sajterna.

Men enligt honom så var jag då tvungen att betala licens eftersom jag kollade på program via internet samt såg dvd filmer på min dator!!

Fan dom är ju inte dåligt fräcka, man måste ju ha en tuner i datorn för att dom ska kunna kräva licens.

Dom borde börja koda svt1 och 2, dom skulle spara så mycket pengar på dom där nissarna som springer runt och påstår att folk ljuger.

#186

Postad 22 november 2010 - 00:04

Unregisterede82735a2
  • Unregisterede82735a2
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Självklart. Och det är klart värt pengarna, även om jag inte ser på tv så värst ofta.

#187

Postad 22 november 2010 - 02:51

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Självklart. Och det är klart värt pengarna, även om jag inte ser på tv så värst ofta.

Vad är det som gör det värt att betala?


/G

#188

Postad 22 november 2010 - 04:56

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Jag betalar också min tv-avgift. Kanske inte så mycket för innehållet på TV längre, även om jag ofta tycker att SVT gör vettiga produktioner, utan faktiskt mer för radion. Reklamradio går ju inte att lyssna på. I runda slängar 1,5 timme om dagen i bilen, samt ofta på jobbet tycker jag är värt pengarna.

Däremot känns det som att vi borde gå från det föråldrade "tv-avgifts"-begreppet och istället införa en mediaskatt, då skulle det dessutom vara slutfuskat :P

Lite OT så tycker jag däremot att det för jävligt att behöva alla ockeravgifter till tv-distributörerna för att kunna se på mer än en TV samtidigt.

#189

Postad 22 november 2010 - 06:17

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Reklamradio går ju inte att lyssna på. I runda slängar 1,5 timme om dagen i bilen, samt ofta på jobbet tycker jag är värt pengarna.

Personligen lägger jag heller 99:- i månaden på spotify med garanterat störningsfritt ljud och alltid min favvomusik i lurarna.

/G

#190

Postad 22 november 2010 - 07:16

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Personligen lägger jag heller 99:- i månaden på spotify med garanterat störningsfritt ljud och alltid min favvomusik i lurarna.

/G


Finns många nyhetssändningar och intressanta reportage på spotify...

#191

Postad 22 november 2010 - 07:43

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Självklart så betalar jag det. Det är ett priviligium att ha en oberoende tv med massa vettiga program. Visst, passar inte white trash svensson som kollar på Ullared och Robinson, men vill man ha lite mer utbyta så är SVT rätt oslagbart.

#192

Postad 22 november 2010 - 08:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Självklart så betalar jag det. Det är ett priviligium att ha en oberoende tv med massa vettiga program. Visst, passar inte white trash svensson som kollar på Ullared och Robinson, men vill man ha lite mer utbyta så är SVT rätt oslagbart.


"White trash Svensson" säger ju emot sig själv. Svensson är inte lika med WT :P Svensson tittar på Så ska det låta och Melodifestivalen. WT kollar på Ullared.

#193

Postad 22 november 2010 - 13:31

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Finns många nyhetssändningar och intressanta reportage på spotify...

Nej, men världen är större än det SVT försöker återspegla. Det går ju faktiskt att söka nyheter på annat och smidigare sätt. Själv läser jag dagstidningarna i mobilen bl.a.


"White trash Svensson" säger ju emot sig själv. Svensson är inte lika med WT :P Svensson tittar på Så ska det låta och Melodifestivalen. WT kollar på Ullared.

+1


/G

#194

Postad 26 november 2010 - 14:24

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Självklart så betalar jag det. Det är ett priviligium att ha en oberoende tv med massa vettiga program. Visst, passar inte white trash svensson som kollar på Ullared och Robinson, men vill man ha lite mer utbyta så är SVT rätt oslagbart.


Låt då dom som uppskattar melodifestivalen och Uutiset betala för det och vi som inte vill, slippa.

Jag betalar inte för tv 1000 för jag vill inte ha det. Men skillnaden är att TV1000 inte tvingar mig... det gör SVT.

#195

Postad 26 november 2010 - 14:45

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Det finns mer program än dom två, öppna tidningen så ser du.

#196

Postad 26 november 2010 - 14:51

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Låt då dom som uppskattar melodifestivalen och Uutiset betala för det och vi som inte vill, slippa.


+1

Varför ska man tvingas betala för skit man ändå inte vill se?

Egentligen är det ju inte svårare än att man behöver ett speciellt abbonemang för att kunna titta på SVT, men då får dom ju inte in pengar på dom som inte vill se skiten........ ;) Det skulle nog ha en förödande effekt på deras budget. :D

Jag väljer hellre ett filmpaket från T ex Canal Digital eller TV1000 för dom pengarna än att göda SVT :)

#197

Postad 26 november 2010 - 14:55

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
SVT skulle aldrig klara sig på de pengarna som dom skulle få in ifall man avskaffade TV-licensen och la upp det som ett abbonemang.

#198

Postad 26 november 2010 - 14:57

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det funkar utomlands?

Så här ser det ut på min telefon :)

Bifogad fil(er)


Redigerat av uzzi, 26 november 2010 - 15:02.


#199

Postad 26 november 2010 - 15:01

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Kanske den bästa tv serien i år .. har precis gått på SVT1

Danska kriminalaren Brottet

Det kommer fler och det har gått bra tidigare

Bästa nyheterna är på SVT och så även sport och inte minst hockeykväll

Vi behöver SVT

De står för kvalité i bild och har mer än 100% högre bitrate än alla andra

Kan räkna upp 10 andra skäl för SVT

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1939, 26 november 2010 - 15:02.


#200

Postad 26 november 2010 - 15:06

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Tror ingen egentligen har klagat på svt's existens(?), mer på att tvavgiften är förlegad när man idag faktiskt har ett val att betala eller inte. Blir indirekt att tvavgiften förknippas med just 2 kanaler vilket ju inte stämmer.

Själv ser jag möjligtvis på svt ca 1h / månad. :)

Redigerat av uzzi, 26 november 2010 - 15:09.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.