Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2951

Postad 06 maj 2020 - 11:07

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Konstigt fel idag?

 

Boxen tappar ljudet någon sekund eller två med några minuters mellanrum, (men INTE bilden) annars är allt som vanligt. Sker oavsett vilken kanal man tittar på?

 

Någon annan som ser detta?  Vet du något Niklas?

 

Ja, detta finns har jag på SVT, TV4 , Kanal 5 bland andra efter uppdateringen...

Fullständigt hopplös upplevelse. 

 

Ännu mer störande/ironiskt när man får det på "Uppgradera till parabol"-reklamen från CD



#2952

Postad 06 maj 2020 - 11:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ja, detta finns har jag på SVT, TV4 , Kanal 5 bland andra efter uppdateringen...

Fullständigt hopplös upplevelse. 

 

Ännu mer störande/ironiskt när man får det på "Uppgradera till parabol"-reklamen från CD

Hej

 

Tack för informationen. Jag har rapporterat detta vidare och håller er uppdaterade så fort jag får någon ny informaiton.

Mvh

Niklas



#2953

Postad 06 maj 2020 - 11:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tar en skärmdump på nästa gång det inte går att "spola" framåt eller bakåt

se bild på dubbla inspelningar

Tack, ska följa upp om det är något fel med EPG-datan eller om det är något med boxen. Har du möjlighet att skicka ett PM med ditt kundnummer?

Mvh
Niklas



#2954

Postad 06 maj 2020 - 12:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har fått samma problem med en färg i olika kulörer. Kontaktade Canal digital där man inte hört om detta. Fick boxen utbytt. Samma fenomen. Detta måste väl hänga ihop med uppdateringen?

Hej

Vad har du för TV? Skicka gärna kundnummer i PM.

Mvh

Niklas



#2955

Postad 06 maj 2020 - 18:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack, ska följa upp om det är något fel med EPG-datan eller om det är något med boxen. Har du möjlighet att skicka ett PM med ditt kundnummer?

Mvh
Niklas

Hej

Jag skulle vilja att du testar följande

- Ta ut hårddisken och stoppa tillbaka hårddisken och vänta sedan en minut och kolla om dubbletten försvinner.
- Starta om boxen via Meny / Inställningar / Om / Starta om

- Rensa data (Inspelningar behöver då programmeras på nytt)

Mvh
Niklas



#2956

Postad 07 maj 2020 - 08:32

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har ett problem med OnePlace tuneren som har hvert økende i en stund (3-4 måneder) problemet er att jeg ikke får sattelitt bilde på skjermen, ved bruk av blå meny knapp får jeg menyene på skjermen men velger jeg ett program og se så er skjermen svart, dette skjer i direkte sent sattelitt og avspilling fra harddisk, derimot virker streaming av eksempelvis Netflix helt greit, har den gamle Canal Digital tuneren i tillegg på dette TV, den virker som normalt, har tilsynelatende fikset problemet med og slå av og på tuner og TV både med fjernkontroll og bryte strømmen på både TV og tuner, idag har jeg ikke greid og få bilde frem, bruker nå gamletuneren, noen som har tanker om dette fenomen?

#2957

Postad 07 maj 2020 - 09:30

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Har ett problem med OnePlace tuneren som har hvert økende i en stund (3-4 måneder) problemet er att jeg ikke får sattelitt bilde på skjermen, ved bruk av blå meny knapp får jeg menyene på skjermen men velger jeg ett program og se så er skjermen svart, dette skjer i direkte sent sattelitt og avspilling fra harddisk, derimot virker streaming av eksempelvis Netflix helt greit, har den gamle Canal Digital tuneren i tillegg på dette TV, den virker som normalt, har tilsynelatende fikset problemet med og slå av og på tuner og TV både med fjernkontroll og bryte strømmen på både TV og tuner, idag har jeg ikke greid og få bilde frem, bruker nå gamletuneren, noen som har tanker om dette fenomen?


Tok en Chat med CanalDigital og fikk beskjed om og slette data i Apper - CanalDigital, det fikk bildet tilbake på skjermen, håper de varer.

#2958

Postad 07 maj 2020 - 14:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Då kan man ju undra hur det skall bli nu då ?

 

https://www.canaldigital.se/allente



#2959

Postad 07 maj 2020 - 16:55

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Vad har du för TV? Skicka gärna kundnummer i PM.

Mvh

Niklas

Har haft samma problem sedan updateringen och anmält det tidigare. Om TV´n kommer igång snabbare än PO-boxen så är inte skärmen svart som den var innan uppdateringen, utan har en färg (lila, knallröd typ) och ibland CD´s logga i mot färgbakgrunden. Så fort boxen har bootat så blir bilden normal igen. Har ABSOLUT kommit iom uppdateringen. Jag har PO-boxen kopplad med HDMI till en Philips serie 803.


Redigerat av Nisken, 07 maj 2020 - 16:55.


#2960

Postad 07 maj 2020 - 17:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har haft samma problem sedan updateringen och anmält det tidigare. Om TV´n kommer igång snabbare än PO-boxen så är inte skärmen svart som den var innan uppdateringen, utan har en färg (lila, knallröd typ) och ibland CD´s logga i mot färgbakgrunden. Så fort boxen har bootat så blir bilden normal igen. Har ABSOLUT kommit iom uppdateringen. Jag har PO-boxen kopplad med HDMI till en Philips serie 803.

Hej

 

Ja det stämmer att det verkar vara något som startat efter senaste uppdateringen. Tack för info Nisken.

 

Hör av mig när jag har mer info.

 

Mvh

Niklas



#2961

Postad 07 maj 2020 - 19:51

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Då kan man ju undra hur det skall bli nu då ?

https://www.canaldigital.se/allente



Ny box pronto hoppas jag. Som är snabb, stabil och har funktioner som OP plus några nyheter. 🤣🤣🤣

#2962

Postad 07 maj 2020 - 21:27

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
En ny upplevelse med denna sketlåda ikväll.Ser på 3an o pausar 3minuter sådär,därefter trycks det igång o då kommer det nya.Ljudet stämmer men ingen bild utan android snurrar ingång likt en omstart.
Va säger du Niklas???

#2963

Postad 08 maj 2020 - 05:13

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Har fortfarande problem med att boxen inte byter kanal. Igår kollade vi på fyran och tryckte på femman på fjärrkontrollen. Inget händer. Bild och ljud från fyran ligger kvar. Trycker några gånger till på femman men inget händer. Först när jag trycker på plus på fjärren så byter boxen kanal, till sexan. Boxen trodde uppenbarligen att den visade femman men icke. Har senaste mjukvaran som skulle råda bot på bl.a. detta.

Sedan tycker jag att boxen generellt reagerar alldeles för segt på kommandon från fjärrkontrollen. Har alltid gjort och det blir aldrig bättre. Möjligtvis marginella förbättringar i vissa avseenden men som sagt, generellt så är den seg som sirap. Synnerligen frustrerande.

Redigerat av jasifil, 08 maj 2020 - 05:17.


#2964

Postad 08 maj 2020 - 13:15

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Min OP hade en riktig härdsmälta igår, jag hade två inspelningar på gång som startade 21:00 och samtidigt tittade jag på ett program som jag spelade in för någon dag sedan.

Efter 10-15 minuters tittande kom de fyra färgglada Androidringarna upp och visades ett par minuter, detta följdes av Android-loggan och sedan av  CD-appen.

Under hela denna tid hördes ljudet från den inspelning jag hade sett på!

 

Efter detta så försökte jag starta uppspelning igen (ljudet spelades fortfarande..), men lyckades inte, tokseg box.

Testade byta till live-kanal och bild visades, men ljudet fortfarande från inspelningen jag börjat se på, bytte kanal igen och samma sak.

Dessa upplevelser följdes sedan upp av att jag fick svart bild då jag bytte kanal men faktiskt hörde livekanalens ljud...

 

Efter att jag dragit ur strömmen en stund så fungerade boxen som den brukar (inte särskilt bra men bild iaf).

 

 

Jag har idag sett på en av inspelningarna som startades 21:00 och den var helt ok!

 
@jasifil , jag har samma problem med kanalbyten, en daglig irritation att inte kunna byta kanal utan att hamna fel eller rent av få svart bild. :(


#2965

Postad 08 maj 2020 - 14:59

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Min OP hade en riktig härdsmälta igår, jag hade två inspelningar på gång som startade 21:00 och samtidigt tittade jag på ett program som jag spelade in för någon dag sedan.
Efter 10-15 minuters tittande kom de fyra färgglada Androidringarna upp och visades ett par minuter, detta följdes av Android-loggan och sedan av  CD-appen.
Under hela denna tid hördes ljudet från den inspelning jag hade sett på!
 
Efter detta så försökte jag starta uppspelning igen (ljudet spelades fortfarande..), men lyckades inte, tokseg box.
Testade byta till live-kanal och bild visades, men ljudet fortfarande från inspelningen jag börjat se på, bytte kanal igen och samma sak.
Dessa upplevelser följdes sedan upp av att jag fick svart bild då jag bytte kanal men faktiskt hörde livekanalens ljud...
 
Efter att jag dragit ur strömmen en stund så fungerade boxen som den brukar (inte särskilt bra men bild iaf).
 
 
Jag har idag sett på en av inspelningarna som startades 21:00 och den var helt ok!
 
@jasifil , jag har samma problem med kanalbyten, en daglig irritation att inte kunna byta kanal utan att hamna fel eller rent av få svart bild. :(


Har og hatt problem noen ganger med kanalbytte med nr taster, måtte noen ganger velge ett annet nr først og så gå til det nr jeg ønsket og gå til, dette skjer heldigvis bare av og til, bruker derfor stort sett scrolling opp eller ned ved kanal bytte, det fungerer som det skal.

#2966

Postad 09 maj 2020 - 05:39

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Nytt fenomen efter uppdateringen. Boxen startar sig själv och tv n på natten. Står på på morgonen. Har hänt två gånger denna vecka.

Kan du kolla detta Niklas?



#2967

Postad 09 maj 2020 - 16:56

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Jag har inte problem med att ljudet försvinner kora stunder

 tittar jag på inspelat och får ta bort mer än 2-3 på rad som är utan ljud

då är det bäst att gå ur menyerna (för att se på TV)

om  ljudet försvunnit

och har det gjort det

då brukar ja dra ur ström kabeln för att starta om

och då har jag ljud igen

 

detta händer några gånger per vecka

 

Sven Åke



#2968

Postad 10 maj 2020 - 01:15

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Har og hatt problem noen ganger med kanalbytte med nr taster, måtte noen ganger velge ett annet nr først og så gå til det nr jeg ønsket og gå til, dette skjer heldigvis bare av og til, bruker derfor stort sett scrolling opp eller ned ved kanal bytte, det fungerer som det skal.


Har vist kommentert i feil rute (Sak) beklager feilen.

#2969

Postad 10 maj 2020 - 16:42

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag har inte problem med att ljudet försvinner kora stunder

 tittar jag på inspelat och får ta bort mer än 2-3 på rad som är utan ljud

då är det bäst att gå ur menyerna (för att se på TV)

om  ljudet försvunnit

och har det gjort det

då brukar ja dra ur ström kabeln för att starta om

och då har jag ljud igen

 

detta händer några gånger per vecka

 

Sven Åke

*smile* du låter nästan som en CD-rep Sven-Åke... "formatera om HDD så löser sig ditten och datten"....

 

Självklart är det bra med en tillfällig fix till ett problem, tyvärr minskar det tydligen CD´s intresse att hitta orsaken och fixa den. De har haft snart två år på sig att få ordning på boxen och det går ju inte framåt särskilt fort? eller hur?

 

Inte ska vi varken behöva onformatera HDD´n eller dra ur kontakten ur väggen med vissa mellanrum för att boxen ska fungera. Jag har en Apple TV 4k, parallellt med OP-boxen. Den har väldigt få problem....

 

De flesta mobiler byts ut innan två års-dagen. Det har väl blivit allt mer troligt att PO-boxen går samma väg. Frågan är OM CD är rakryggade nog att ersätta de som har denna undermåliga produkt med nästa box, utan kostnad? Fan tro´t sa Relling....


Redigerat av Nisken, 10 maj 2020 - 16:44.


#2970

Postad 10 maj 2020 - 17:01

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

*smile* du låter nästan som en CD-rep Sven-Åke... "formatera om HDD så löser sig ditten och datten"....
 
Självklart är det bra med en tillfällig fix till ett problem, tyvärr minskar det tydligen CD´s intresse att hitta orsaken och fixa den. De har haft snart två år på sig att få ordning på boxen och det går ju inte framåt särskilt fort? eller hur?
 
Inte ska vi varken behöva onformatera HDD´n eller dra ur kontakten ur väggen med vissa mellanrum för att boxen ska fungera. Jag har en Apple TV 4k, parallellt med OP-boxen. Den har väldigt få problem....
 
De flesta mobiler byts ut innan två års-dagen. Det har väl blivit allt mer troligt att PO-boxen går samma väg. Frågan är OM CD är rakryggade nog att ersätta de som har denna undermåliga produkt med nästa box, utan kostnad? Fan tro´t sa Relling....


Være avhengig av og dra ut støpsel, tømme data, formatere hd, med mere, er ikke slik du forventer en tuner skal oppføre seg i 2020. Blir ikke overrasket om hele tuneren blir vraka til slutt, og hva med oss OP eiere da?

#2971

Postad 11 maj 2020 - 20:49

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Tittade i kväll på en inspelning av MIB International och blev ganska besviken. Textningen var ur synk med att ibland komma före dialogen, ibland efter dialogen och ibland inte alls.  Sedan var bilden lika pixlig som ett gammalt VHS.band.  Nej, Viasat och Canal Digital, det var ingen bra upplevelse. Nu har jag inte haft pixiga inspelningar tidigare och får göra någon ny inspelning för att se om det upprepar sig. Har den vita boxen på samma lina och där har jag aldrig haft detta bildproblem, så det är inget fel på LNB eller kablar.



#2972

Postad 12 maj 2020 - 20:36

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Jag får alldeles för många svarta rutor med sista mjukvaran. Det sker ett par ggr i timmen. Både ljud och bild.

Ibland blir det svart ruta när jag ändrar kanal och måste zappa för att det skall bli bild

 

Märker inga positiva förändringar .. Tyvärr !



#2973

Postad 13 maj 2020 - 12:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag får alldeles för många svarta rutor med sista mjukvaran. Det sker ett par ggr i timmen. Både ljud och bild.

Ibland blir det svart ruta när jag ändrar kanal och måste zappa för att det skall bli bild

 

Märker inga positiva förändringar .. Tyvärr !

Hej

Ska kolla upp detta, om någon annan upplever samma problem så får ni gärna höra av er.

Mvh

Niklas


Tittade i kväll på en inspelning av MIB International och blev ganska besviken. Textningen var ur synk med att ibland komma före dialogen, ibland efter dialogen och ibland inte alls.  Sedan var bilden lika pixlig som ett gammalt VHS.band.  Nej, Viasat och Canal Digital, det var ingen bra upplevelse. Nu har jag inte haft pixiga inspelningar tidigare och får göra någon ny inspelning för att se om det upprepar sig. Har den vita boxen på samma lina och där har jag aldrig haft detta bildproblem, så det är inget fel på LNB eller kablar.

Hej

 

Kan du testa starta om boxen via Meny / Inställningar / Om / Starta om och testa igen? Har du sett liknande problem på andra inspelningar? Vilken kanal var det? Kan ha varit något utsändningsproblem också.

 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 13 maj 2020 - 12:38.


#2974

Postad 13 maj 2020 - 12:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nytt fenomen efter uppdateringen. Boxen startar sig själv och tv n på natten. Står på på morgonen. Har hänt två gånger denna vecka.

Kan du kolla detta Niklas?

Hej

 

Boxen söker efter ny mjukvara mellan 03:00 - 05:00 så gissar att det händer något då som triggar ett CEC kommando som gör att TV´n startar. Hur är boxen kopplad? Via förstärkare eller direkt till TV? Händer detta alltid? 

Mvh

Niklas



#2975

Postad 13 maj 2020 - 13:24

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hej

 

Boxen söker efter ny mjukvara mellan 03:00 - 05:00 så gissar att det händer något då som triggar ett CEC kommando som gör att TV´n startar. Hur är boxen kopplad? Via förstärkare eller direkt till TV? Händer detta alltid? 

Mvh

Niklas

 

Är direktkopplad till TV´n. Händer inte så ofta.



#2976

Postad 13 maj 2020 - 13:49

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Hej

Ska kolla upp detta, om någon annan upplever samma problem så får ni gärna höra av er.

Mvh

Niklas


Hej

 

Kan du testa starta om boxen via Meny / Inställningar / Om / Starta om och testa igen? Har du sett liknande problem på andra inspelningar? Vilken kanal var det? Kan ha varit något utsändningsproblem också.

 

Mvh

Niklas

Inspelningen är borttagen. Men det är en Viasatkanal.. Ska göra några nya inspelningar. Mina C moreinspelningar har fungerat bra, men den senaste inspelningen av dem gjordes i december. Återkommer om felet kvarstår.



#2977

Postad 13 maj 2020 - 14:46

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

hade box one place nr 2 som hade samma problem som den första så dom var här i dag för att kolla problemet han hade med sig en ny men hade även en helt ny hd smart box i bilen så jag bytte till denna i stället inget jag kommer ångra 



#2978

Postad 13 maj 2020 - 15:56

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

När man läser tråden här får man onekligen intrycket av att allt är kass och att boxen är en katastrof. Jag tycker Niklas visar ett otroligt tålamod och hans servicevilja måste bara berömmas!

 

Hur som helst tycker jag att att det är en riktigt bra box jämfört med andra försök jag har sett. Jag tycker det är hur smidigt som helst att ha SVTPLay, HBO, ViaPlay, Netflix, YouTube och 1 TB egna inspelningar som allt hanteras av en liten smidig fjärrkontroll. Tar man det bara lite lungt när allt startar upp är hanteringen enkel och smidig.

Egentligen är det bara hanteringen av repriser som jag retar mig på... att även om man sett en inspelning och tagit bort den, så spelas repriserna in. Så var det ju inte med den gamla boxen om jag minns rätt. 

 

Så tack Niklas för att du kämpar på! Håll oss underrättade om hur utvecklingen går och när vi kan förvänta oss framsteg.



#2979

Postad 13 maj 2020 - 16:44

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

När man läser tråden här får man onekligen intrycket av att allt är kass och att boxen är en katastrof. Jag tycker Niklas visar ett otroligt tålamod och hans servicevilja måste bara berömmas!

 

Hur som helst tycker jag att att det är en riktigt bra box jämfört med andra försök jag har sett. Jag tycker det är hur smidigt som helst att ha SVTPLay, HBO, ViaPlay, Netflix, YouTube och 1 TB egna inspelningar som allt hanteras av en liten smidig fjärrkontroll. Tar man det bara lite lungt när allt startar upp är hanteringen enkel och smidig.

Egentligen är det bara hanteringen av repriser som jag retar mig på... att även om man sett en inspelning och tagit bort den, så spelas repriserna in. Så var det ju inte med den gamla boxen om jag minns rätt. 

 

Så tack Niklas för att du kämpar på! Håll oss underrättade om hur utvecklingen går och när vi kan förvänta oss framsteg.

Specen på boxen är det inget fel på, bara hur den fungerar och att man inte tycks ta sitt ansvar på fullt allvar på CD. 

 

Niklas bemötande kan jag inte påminna mig att någon här kritiserat? Tvärtom. Men vi alla måste förstå att ÄVEN om Niklas är god som Jesus själv, så är CD´s hantering av PO-boxens mjukvara skandalöst långsam och inkompetent. 

 

Nu senast: man släpper ut en ny version av LG-plattformen på några hundra användare och får god respons med felrapporter av gamla och nya buggar. Bryr man sig och återkopplar buggarna för rättning?? Sällan! EXAKT samma versionsnummer släpps sedan till alla efter nån månad eller så...

 

Hur tänkte man där? ....inte....


Redigerat av Nisken, 13 maj 2020 - 16:45.


#2980

Postad 13 maj 2020 - 21:10

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Kan denne Niklas förklara enkelt hur jag skiftar till Svt2 utan att få svartruta 5gånger?
Kul att det funkar bra för dej Bengtfalke vilket inte hjälper mej ett skit.
Boxen har vart ute över 2 år.
Omstarter,ljudlösa inspelningar får tydligen anses va helt i sin ordning.

#2981

Postad 13 maj 2020 - 23:08

Unregistered29903ce5
  • Unregistered29903ce5
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Være avhengig av og dra ut støpsel, tømme data, formatere hd, med mere, er ikke slik du forventer en tuner skal oppføre seg i 2020. Blir ikke overrasket om hele tuneren blir vraka til slutt, og hva med oss OP eiere da?

Vi sitter her på berget og klager på OP boksen.

Tenk på hva piloter i fly opplever med lignende problemer.

De slipper å betale dagen etter på.

Ellers har boksen blitt verre for hver oppdatering, og nå er den komplett umulig å bruke.

 

Etter oppdatering av fjernkontrollen, slutter den blå meny knappen ofte å virke + google knappen.

Hva er vitsen å oppdatere firmware på en fjernkontroll som virker bra? til å ødelegge den også?

 

Få en ny og feilfri boks ut, eller i det minste få ut en ny android versjon til vår boks.



#2982

Postad 14 maj 2020 - 05:40

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Vi sitter her på berget og klager på OP boksen.

Tenk på hva piloter i fly opplever med lignende problemer.

De slipper å betale dagen etter på.

Ellers har boksen blitt verre for hver oppdatering, og nå er den komplett umulig å bruke.

 

Etter oppdatering av fjernkontrollen, slutter den blå meny knappen ofte å virke + google knappen.

Hva er vitsen å oppdatere firmware på en fjernkontroll som virker bra? til å ødelegge den også?

 

Få en ny og feilfri boks ut, eller i det minste få ut en ny android versjon til vår boks.

En ny android-version kommer att ge så många nya buggar, (den nya Android-versionen är säkert stabil, men CD´s SW är det som bekant INTE och det kan finnas en del lösningar och buggar som inte lirar med den nya Android-versionen) som med dagens buggrättningsfart kommer att ta "några år" att rätta, att ingen troligen vill ha det. Att CD jobbar på det ändå, beror på att kontraktet med Google om att använda Android tvingar dem till ett antal "major updates". Det normala är tre major updates för Android före version 10 och två därefter, KAN se annorlunda ut för Android-TV. Troligen billigare att betala Google skadestånd för brutet avtal än att genomföra något man inte har resurser nog att hantera rimligt snabbt.


Redigerat av Nisken, 14 maj 2020 - 12:16.


#2983

Postad 14 maj 2020 - 16:24

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Ja, vad skall man säga. Haft min i byrålådan ouppackad sen boxen kom ut. Vägrar att ta fram den innan den funkar till åtminstone 90%. Inget fel på Niklas men han kan ej själv fixa denna box. Tror helt ärligt att ingen kan det, tror helt ärligt att min box aldrig får se dagsljus utan får ligga kvar i sitt mörka liv i sin kartong. För hade det gått att få till denna box så hade det varit fixat nu. Vi snackar om en tv box som inte funkar efter 2 år eller hur länge den nu funnits. 

 

Kör vidare med min gamla box, den funkar helt utan problem för mig, men saknar några finesser som den nya boxen har. All kredit för er alla här inne som fortfarande står ut med den. Och att ni orkar..



#2984

Postad 14 maj 2020 - 20:55

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Boxen hänger sig då och då med grön lampa på. Går inte att starta och försvinner från nätet (går inte att casta) och man måste bryta strömmen. Har hänt minst 2 ggr sedan senaste uppdateringen

#2985

Postad 15 maj 2020 - 09:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kan denne Niklas förklara enkelt hur jag skiftar till Svt2 utan att få svartruta 5gånger?
Kul att det funkar bra för dej Bengtfalke vilket inte hjälper mej ett skit.
Boxen har vart ute över 2 år.
Omstarter,ljudlösa inspelningar får tydligen anses va helt i sin ordning.

Hej 

 

Upplever du att det bara blir svart när du byter till SVT2? Fick information från en annan här på forumet via PM att han har liknande problem. Har du tvillingabonnemang? Om ja, stäm av så boxarna inte har samma användarband under Meny / Inställningar / Satellit

Skicka gärna PM så får vi felsöka den vägen.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 15 maj 2020 - 14:31.


#2986

Postad 15 maj 2020 - 13:03

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

För 4-5 ggn sedan uppdateringen, får jag en låsning och omstart av boxen (Android-omstart) när jag "höger pilar" för att snabbspola i en inspelning. Låsningen är ca 15 sekunder innan omstart. Inga som helst felmeddelanden.

 

Händer lite väl ofta tycker jag.....



#2987

Postad 15 maj 2020 - 13:41

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
En liten melding til Niklas, sletting av programmer på harddisken trodde jeg var iorden, det er det desverre ikke, har nå 101 opptak på disken, anslagsvis mellom 80 og100 timmer opptakstid, trolig mye mindre siden mye er lavkvalitets opptak, langt fra 500 timer som CD låver, vist jeg fortsetter og slette og ta opp vil jeg til slutt sitte med 60-70 opptak og full harddisk, har både chattet og ringt til CD Norge om dette, men greit om Niklas blir oppmerksom på dette.

#2988

Postad 15 maj 2020 - 14:36

Unregistered7f83bae3
  • Unregistered7f83bae3
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

HD kanaler gir rundt 170 timer med opptak. Med SD kanaler kan du i teorien få opptil 500 timer , men jeg tviler det skjer i praksis vist jeg hadde tatt opp kun på SD kanaler



#2989

Postad 15 maj 2020 - 22:12

Dect
  • Dect
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej. Fick min One Place idag, Finns inte Canal go som app till den? Har Apple tv som ja använder när det blir för mycket blötsnö på parabolen, men vore ju fint om det räckte med bara OP`n.



#2990

Postad 15 maj 2020 - 22:28

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

HD kanaler gir rundt 170 timer med opptak. Med SD kanaler kan du i teorien få opptil 500 timer , men jeg tviler det skjer i praksis vist jeg hadde tatt opp kun på SD kanaler


Ikke akkurat det dem låver i sin egen kommentar om dette, vi låver bare ca 500 timer siden mye er HD kvalitet, dette er omtrentlig hva CD skriver, uansett langt fra det jeg får lagret og det CD sier.

#2991

Postad 15 maj 2020 - 22:32

Yusshaka20
  • Yusshaka20
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

För 4-5 ggn sedan uppdateringen, får jag en låsning och omstart av boxen (Android-omstart) när jag "höger pilar" för att snabbspola i en inspelning. Låsningen är ca 15 sekunder innan omstart. Inga som helst felmeddelanden.

 

Händer lite väl ofta tycker jag.....

Samma problem hos mig!



#2992

Postad 16 maj 2020 - 17:24

Ramrod
  • Ramrod
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Idag installerade jag Oneplace-boxen hos mina föräldrar. Dock hade det glömts att skickas med en hårddisk. Den kommer till veckan, så nu fortsätter dom kör på gamla, så dom kan spela in program.

Jag som redan använder en vanlig AndroidTV-box (Xiaomi Mi Box S) själv reagerade mest på AndroidTV-grejen i boxen. Utvalda appar går inte att sortera i den ordning man vill, genom att hålla in OK-knappen och välja flytta. Egentligen borde den heta Favoriter och man kan själv välja vilka appar som ska synas där.
Dessutom går det ju inte installera Amazon Prime eftersom boxen inte kör Android 9 eller högre. Hur långt fram är den planen, att uppdatera boxen till Android 10?

Jag upptäcker säkert nå mer nästa vecka när jag får pilla på den lite mer...



#2993

Postad 17 maj 2020 - 08:16

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Idag installerade jag Oneplace-boxen hos mina föräldrar. Dock hade det glömts att skickas med en hårddisk. Den kommer till veckan, så nu fortsätter dom kör på gamla, så dom kan spela in program.

Jag som redan använder en vanlig AndroidTV-box (Xiaomi Mi Box S) själv reagerade mest på AndroidTV-grejen i boxen. Utvalda appar går inte att sortera i den ordning man vill, genom att hålla in OK-knappen och välja flytta. Egentligen borde den heta Favoriter och man kan själv välja vilka appar som ska synas där.
Dessutom går det ju inte installera Amazon Prime eftersom boxen inte kör Android 9 eller högre. Hur långt fram är den planen, att uppdatera boxen till Android 10?

Jag upptäcker säkert nå mer nästa vecka när jag får pilla på den lite mer...

Ha inte för höga förväntningar på AndroidTV. CD har röjt runt i de tre lager de kan påverka för att på olika sätt få bort buggarna som användarna drabbas av. Hur många genvägar de tagit där i LG-plattform (som updaterades nyligen), LG-mellanvara och CD-appen, vet de nog inte ens själva längre.

 

Att då byta det underliggande OS:et är ett jättejobb, map avlusning. Och avlusning har ju inte varit deras paradgren precis. 

 

Att då önska snabba uppdateringar av AndroidTV är att be om problem. Vad är viktigast att PO-boxen funkar eller har det senaste versionen?

 

CD säger sig ha hållt på med att uppgradera AndroidTV ett tag nu, så i bästa fall är det ver. 9 de jobbat med.

 

Jag har hellre en box som funkar 99% med version 7.1.1 än en som aldrig kommer upp till 95%, innan det är dags att byta OS igen...



#2994

Postad 18 maj 2020 - 06:52

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

TRE gånger igår bootade CD-appen om sig själv medan jag tittade på SvT.

 

Nog verkar det som om den nya versionen av LG-plattform, snarare ger sämre stabilitet än den gamla.



#2995

Postad 18 maj 2020 - 06:58

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Sälja boxen?
Jag har dessvärre inte kvar Canal-digital. Dock så har jag tre boxar kvar varav en Oneplace. Jag hade gärna fortsatt använda denna som vanlig Android-TV box för Netflix och sånt, men det går ju inte. Därför tänker jag sälja den.

Vad behöver man göra för att sälja en Oneplace? Är det bara för en ny ägare att ringa CD och få sitt kort parat, eller måste jag göra något innan?

#2996

Postad 18 maj 2020 - 11:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Sälja boxen?
Jag har dessvärre inte kvar Canal-digital. Dock så har jag tre boxar kvar varav en Oneplace. Jag hade gärna fortsatt använda denna som vanlig Android-TV box för Netflix och sånt, men det går ju inte. Därför tänker jag sälja den.

Vad behöver man göra för att sälja en Oneplace? Är det bara för en ny ägare att ringa CD och få sitt kort parat, eller måste jag göra något innan?

Hej

 

Det räcker att den nya ägaren kontaktar oss så ser vi till att flytta över boxen.

Mvh

Niklas



#2997

Postad 18 maj 2020 - 11:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

TRE gånger igår bootade CD-appen om sig själv medan jag tittade på SvT.

 

Nog verkar det som om den nya versionen av LG-plattform, snarare ger sämre stabilitet än den gamla.

Hej

Kan inte svara på vad det beror på men har tagit informationen vidare internt.

Mvh

Niklas


Idag installerade jag Oneplace-boxen hos mina föräldrar. Dock hade det glömts att skickas med en hårddisk. Den kommer till veckan, så nu fortsätter dom kör på gamla, så dom kan spela in program.

Jag som redan använder en vanlig AndroidTV-box (Xiaomi Mi Box S) själv reagerade mest på AndroidTV-grejen i boxen. Utvalda appar går inte att sortera i den ordning man vill, genom att hålla in OK-knappen och välja flytta. Egentligen borde den heta Favoriter och man kan själv välja vilka appar som ska synas där.
Dessutom går det ju inte installera Amazon Prime eftersom boxen inte kör Android 9 eller högre. Hur långt fram är den planen, att uppdatera boxen till Android 10?

Jag upptäcker säkert nå mer nästa vecka när jag får pilla på den lite mer...

Hej

 

Det finns inget spikat datum när vi går över till Android Pie/9, men någon gång under 2020.

Mvh

Niklas


För 4-5 ggn sedan uppdateringen, får jag en låsning och omstart av boxen (Android-omstart) när jag "höger pilar" för att snabbspola i en inspelning. Låsningen är ca 15 sekunder innan omstart. Inga som helst felmeddelanden.

 

Händer lite väl ofta tycker jag.....

Hej

Ska kolla upp detta. 

Mvh

Niklas


Hej. Fick min One Place idag, Finns inte Canal go som app till den? Har Apple tv som ja använder när det blir för mycket blötsnö på parabolen, men vore ju fint om det räckte med bara OP`n.

Hej

Du har tillgång till playtjänsten i OnePlace och då tillgång till samma innehåll som finns i vår app. Det går även att köra OnePlace utan satellitsignal om du skulle få problem med signalen, då går du in på Meny / Inställningar / Satellit och väljer "Ingen" så går boxen över på streaming.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 18 maj 2020 - 11:07.


#2998

Postad 18 maj 2020 - 11:17

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

svart ruta vid kanalbyte hur länge skall detta fortgå innan det är löst



#2999

Postad 18 maj 2020 - 11:46

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 1

 Därför tänker jag sälja den.
 

Varför vill du göra en medmänniska ont? :P

Släng skiten bara. Om du betalat för den, låt det svida över.



#3000

Postad 18 maj 2020 - 13:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

svart ruta vid kanalbyte hur länge skall detta fortgå innan det är löst

Hej

 

Skicka PM med kundnummer så vi kan felsöka den vägen.

Mvh

Niklas





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.