Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3151

Postad 26 augusti 2020 - 14:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag kan tyvärr bara instämma!

Allt är segt. Det tar en halv till en minut att bara radera ett enstaka inspelat program. Ger man sig på att radera hela serier eller flera så kan man fixa en kopp kaffe under de minuter boxen arbetar. Ibland lyckas den inte och man får försöka igen.

 

Segt att byta kanal om det ens går. Ibland visar boxen bild/ljud från gamla kanalen men numret från den man växlat till. Då får man hoppa lite till mellan kanaler för att så småningom hamna rätt.

 

Inspelningar misslyckas väldigt ofta och man får (försöka) radera dem från inspeninganra. Ni skulle nästa ha det som filter-möjlighet för inspelningar...

 

Kopplingen mot CanalDigital-appen i mobilen (Android Samsung S20+5G) fungerar fortfarande inte. Appen säger bara att den inte hittar kompatibel inspelningsbar box. (Jag har OnePlace med er hårddisk).

 

Ännu mer störande när man efter snart  har betalat av sista månadskostnaden för box+HD och den fortfarande inte fungerar som utlovat i "reklamen"

 

Ja, jag har rensat data både i "box" och på app-nivå. Har senaste uppdateringarna av boxen.

 

Mvh

Stefan

Hej

Får du någon felkod på inspelningarna som misslyckas?

And att det tar tid och radera inspelningar, startade det problemet efter uppdateringen eller var det även så innan?

Normalt sett ska det bara ta ca fem sekunder att ta bort ett avsnitt.

Det kommer som sagt en fix nu inom några dagar som ska lösa problemet.

 

Mvh

Niklas



#3152

Postad 26 augusti 2020 - 20:18

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Nu har jag ”rensat data” och ett kanalbyte tar 5sek, dvs tills man får bild. Man undrar ju om denna boxen testades innan man tog beslut att man skulle plåga kunderna med den.

#3153

Postad 26 augusti 2020 - 20:30

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Rensat cache och data tidigare idag, kanalbyten tar 5-10 sekunder, ibland mer.

Backknappen fortfarande lynnig.



#3154

Postad 27 augusti 2020 - 09:25

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

EPG:n fylls inte på längre, den går bara till onsdag 2/9 kl 06:00. Normalt så skulle den gå till fredag 4/9 kl 06:00 vid denna tidpunkt.

 

Min box är uppkopplad mot internet.



#3155

Postad 27 augusti 2020 - 09:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

EPG:n fylls inte på längre, den går bara till onsdag 2/9 kl 06:00. Normalt så skulle den gå till fredag 4/9 kl 06:00 vid denna tidpunkt.

 

Min box är uppkopplad mot internet.

Hej

Vi har en kortare uppdateringsfrekvens på EPG´n just nu pga problemet med att boxar har blivit sega efter uppdateringen. Så fort vi skickat ut fixen så kommer EPG att uppdateras som vanligt igen.

Mvh

Niklas



#3156

Postad 27 augusti 2020 - 09:33

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej
Vi har en kortare uppdateringsfrekvens på EPG´n just nu pga problemet med att boxar har blivit sega efter uppdateringen. Så fort vi skickat ut fixen så kommer EPG att uppdateras som vanligt igen.
Mvh
Niklas


Ok

#3157

Postad 27 augusti 2020 - 11:28

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej

Får du någon felkod på inspelningarna som misslyckas?

And att det tar tid och radera inspelningar, startade det problemet efter uppdateringen eller var det även så innan?

Normalt sett ska det bara ta ca fem sekunder att ta bort ett avsnitt.

Det kommer som sagt en fix nu inom några dagar som ska lösa problemet.

 

Mvh

Niklas

 

Ingen felkod.

Segheten i raderandet ökade med uppdateringen.

 

//Stefan



#3158

Postad 27 augusti 2020 - 11:36

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Det verkar finnas olika versioner av boxen. Min box behöver 3 sekunder att byta kanal och att bläddra mellan inspelat marginal eller ta bort ett inspelat program går på halva tiden. Det jag saknar är att kunna spela in via appen.



#3159

Postad 27 augusti 2020 - 16:41

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hoppas den nya versionen (9an, Android P) kan göra boxen mer ok att i det vardagliga livet. Jag anser att boxen alltid varit seg, och äter knapptryckningar...



#3160

Postad 27 augusti 2020 - 18:31

CortezTheKiller
  • CortezTheKiller
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Veckoarkivet fungerar inte alls :(



#3161

Postad 27 augusti 2020 - 23:41

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

Har du testat att rensa data på boxen?

Det här problemet är inget som vi har sett i testerna och inte på de kunderna som fick uppdateringen först. Men oavsett så ska det självklart inte bli så här och kan bara be om ursäkt, en fix på problemet kommer nu inom några dagar.

Mvh
Niklas

Ja, jag rensar data minst en gång i veckan för att kunna använda boxen. Bla är det när man skall se serier som det kärvar och det måste till minst en omstart eller rensa data för att det skall funka efter ett par avsnitt. Men tydligen så ser inte era betatestare de problem som dyker upp på våra boxar. Att backknappen inte funkar som den skall hos så många samtidigt visar ju att man inte testat tillräckligt eller alls. 



#3162

Postad 28 augusti 2020 - 00:50

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
När man söker ..

Bara att rensa data

Fy vad trist detta är

Bifogad fil(er)


Redigerat av MalcomX, 28 augusti 2020 - 00:53.


#3163

Postad 28 augusti 2020 - 09:03

CortezTheKiller
  • CortezTheKiller
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Nu funkar veckoarkivet igen :)



#3164

Postad 29 augusti 2020 - 13:43

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1
OP fortsätter att inte imponera. Kanalbytet tar så sjukt lång tid om man jämför med innan. Nu hinner t.o.m info rutan för den nya kanalen försvinna samt går det yttligare 2 sek innan den byter kanalen. Och ja, jag har rensat data och cashe.

EDIT: mellan 8 till 10 sek för kanalbyte. Haha ska man skratta eller gråta

En annan tråkig grej är att CD inte har nån bra installatör i byn. Inte deras fel men jäkligt tråkigt. Hade en installatör här som skulle justera parabolen så man skulle få bättre "väder reserv" men han kopplade in sin mätutrustning och säger att jag kan inte göra nåt mer det är perfekt signal. Då sa jag att det har varit bättre förr men han envisades vara att säga att det är så bra det kan bli.
Dagen efter testade jag lite själv och t.o.m jag fick den till lite bättre, men inte tillräckligt och jag vågar inte pilla mer.
Riktigt tråkigt att yrkesfolk inte kan ge en bättre service. Som sagt inte CD fel att installatören är dålig.

Varför jag tog upp det va mer irritation just nu när det är lätt regn och ingen bild.

Börjar fundera mer på fiber tv men inte hittat nåt som lockat ännu.

Redigerat av Turbo-Danne, 29 augusti 2020 - 19:10.


#3165

Postad 31 augusti 2020 - 10:43

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Den här helgen, ja då gick halva helgen åt till att byta kanal.

 

Pratade med Niklas i förra veckan i telefon, han är en bra människa men att den tar lika lång tid att byta kanal som boxen innan stämmer inte, absolut inte nu. Vi pratar om 20 sekunder att kunna byta, nu är det inte längre sirap i boxen, mest svart seg asfalt!

 

Att byta kanal så snabbt som möjligt måste ju vara det främsta en box ska göra, det får inte gå bakåt. Jag hoppas på Android P (9an) i boxen i oktober och att OnePlace2 kommer till jul...


Redigerat av Svenna72, 31 augusti 2020 - 12:13.


#3166

Postad 31 augusti 2020 - 12:08

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Den här helgen, ja då gick halva helgen åt till att byta kanal.

 

Pratade med Niklas i telefon, han är en bra människa men att den tar lika lång tid att byta kanal som boxen innan stämmer inte, absolut inte nu. Vi pratar om 20 sekunder att kunna byta, nu är det inte längre sirap i boxen, mest svart seg asfalt!

 

Att byta kanal så snabbt som möjligt måste ju vara det främsta en box ska göra, det får inte gå bakåt. Jag hoppas på Andriod P i boxen i oktober och att OnePlace2 kommer till jul...

Ja heder åt Niklas, som står ut med att vara kontaktyta mellan sin svaga/svekfulla organisation och oss ibland rätt arga användare! När de andra bara flyr antingen till andra tjänster eller CD som organisation. Heja Niklas! Men NÄR ska ni lära er att en väl utvald beta-grupp med planerade rättningar efter test-perioden, bits mindre än att använda hela gruppen av vanliga användare som (arga) testare?? Senaste app-releasen är tyvärr ett tydligt exempel på att CD´s strategi INTE fungerar.



#3167

Postad 03 september 2020 - 14:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

 

Hej

Vi har nu börjat att skicka ut en uppdatering av Canal Digital-appen till OnePlace. Det kommer ta ca 24 timmar innan alla boxar är uppdaterade. När vi nu gör en uppdatering av Canal Digital-appen så går det tyvärr inte att manuellt uppdatera till den nya versionen. Det är endast boxar som är kopplade till internet som kommer att få den här uppdateringen.

För att se vilken version du har på din box så går du in på Meny / Inställningar / Teknisk information / SW version

 

Canal Digital-app version
1.0.93001

Fixar
- Fjärrinspelning ska nu fungera efter boxen uppdaterat till den nya Canal Digita-app versionen.
- När du har en aktiv serieinspelning och tar bort ett eller flera avsnitt från serieinspelningen och avsnittet går i repris så kommer boxen inte längre att spela in gamla avsnitt.
- När du trycker på CD-knappen så reagerar boxen nu snabbare.

Tar gärna emot feedback när ni har hunnit testa.

Ha en fin dag

Mvh
Niklas


 

 

Hej

Idag börjar vi att skicka ut en hotfix som ska lösa problemet med att boxen blev seg efter den förra uppdateringen.

Canal Digital-app version

1.0.93002

Tar gärna feedback när ni testat den nya versionen.

 

Ha en fin dag

Mvh

Niklas



#3168

Postad 03 september 2020 - 14:32

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej

Idag börjar vi att skicka ut en hotfix som ska lösa problemet med att boxen blev seg efter den förra uppdateringen.

Canal Digital-app version

1.0.93002

Tar gärna feedback när ni testat den nya versionen.

 

Ha en fin dag

Mvh

Niklas

 

Jag som hunnit testa den ordentligt anser att kanalbyte och liknande går mycket snabbare, kanske inte snabbare än förr, men mycket bättre än med version 1.0.93001



#3169

Postad 03 september 2020 - 17:19

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Det går fortfarande inte att spela in via appen med version 1.0.93002 inlagd. Har fortfarande bara valet min 500gb-boc.


Redigerat av Huddingebo, 03 september 2020 - 17:48.


#3170

Postad 03 september 2020 - 22:33

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

klockan 23.32
Fortfarande samma 1.0.93001 i mina sega boxar
 

Har rensat data och startat om, men den laddar inte ner någon ny version


Redigerat av MalcomX, 03 september 2020 - 22:34.


#3171

Postad 04 september 2020 - 07:45

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

I dag på morgonen hade boxen uppdaterat till 93002.

 

Ivrigt testade jag kanalbyten - men de är precis lika långsamma som tidigare ca 2.8 s med kanalupp/ned knapparna och 3.9 s med angivande av kanalsiffra, (vid upprepade kanalbyten, vid första kanalbyte på en stund ska ju fjärren "vakna upp" också vilket tar några sekunder extra) medelvärde med stoppur, jämfört med tidigare mätningar av 93001.

 

Däremot har jag inte sett den extrema segheten som sågs när 93001 installerats - men som försvann efter ett antal omstarter och rensande av app cache och data - ....än...

 

Övriga problem med 93001 som massor med hängningar och därpå följande omstarter som boxen gjorde själv, får jag återkomma om när 93002 använts lite längre än en kvart. 


Redigerat av Nisken, 04 september 2020 - 07:46.


#3172

Postad 04 september 2020 - 09:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

klockan 23.32
Fortfarande samma 1.0.93001 i mina sega boxar
 

Har rensat data och startat om, men den laddar inte ner någon ny version

Hej

Det kan ta upp till 24 timmar innan boxen tankar ner uppdateringen.

Mvh

Niklas



#3173

Postad 04 september 2020 - 09:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det går fortfarande inte att spela in via appen med version 1.0.93002 inlagd. Har fortfarande bara valet min 500gb-boc.

Hej

Jag skickar ett PM till dig så får vi felsöka den vägen.

Mvh

Niklas



#3174

Postad 08 september 2020 - 19:26

lillnicke 75
  • lillnicke 75
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Är det värt att skaffa denna box vill ha ett seriöst svar!



#3175

Postad 08 september 2020 - 20:15

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Vänta tills OnePlace 2, kommer inom 4 månader (tror jag)

#3176

Postad 09 september 2020 - 20:40

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Det är fortsatt strul med kanalskifte och backknapp och en massa annat 

När kommer det en mjukvara som löser allt detta? 



#3177

Postad 10 september 2020 - 14:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det är fortsatt strul med kanalskifte och backknapp och en massa annat 

När kommer det en mjukvara som löser allt detta? 

Hej

 

Kan du beskriva närmare vad exakt som är problem med Back-knappen? Vad upplever du nu för problem med byte av kanal?
Via EPGn eller vanligt kanalbyte?

Har du samma problem på båda dina boxar eller bara en av boxarna?

Mvh

Niklas



#3178

Postad 10 september 2020 - 20:43

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

 

Kan du beskriva närmare vad exakt som är problem med Back-knappen? Vad upplever du nu för problem med byte av kanal?
Via EPGn eller vanligt kanalbyte?

Har du samma problem på båda dina boxar eller bara en av boxarna?

Mvh

Niklas

 

Jag har exakt samma problem med båda boxarna och det har blivit värre sedan sista uppdateringen som ni skickade ut

 

Mycket långsamma kanalbyten
Backknappen fungerar bara ibland för att gå tillbaka till tidigare kanal

Det blir svart ruta ibland en gång i minuten och ibland oftare eller mindre oavsett vad jag tittar på

 

Jag har rensat data många gånger och startat om lika många gånger

 

Gjorde återställning på en av boxarna, men det hjälpte inte 

 

Det enda jag önskar av denna boxen är att smärtfritt kunna s på linjär tv

använda mig av "se från början" arkivet samt de filmer och serier som finns via boxen (skulle önska DD 5:1)
Att Netflix och Viaplay fungerade lika bra som på min 5år gamla smart tv eller Apple TV. Blir ju inte bra när en serie är i 60hz och boxen alltid skicka 50hz om man inte skall sitta och ställa om det hela tiden. osv osv .. Detta är sådant som man löste för 15 år sedan på andra boxar. Boxen skall skicka ut native så fixar teven resten.

 

Går det att fixa tror du? 

 

Jag är ledsen att säga det, men även om detta är den smartaste boxen jag haft, så är det den absolut sämsta. Det går ju inte ens att göra fungerande favoritlistor inte ens en styck.

Jag hoppas att ni låter oss som har denna box på byta in den mot en fungerande ny, om och när det kommer en sådan. För detta är inte seriöst. 


Redigerat av MalcomX, 10 september 2020 - 21:08.


#3179

Postad 10 september 2020 - 21:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem med båda boxarna och det har blivit värre sedan sista uppdateringen som ni skickade ut

 

Mycket långsamma kanalbyten
Backknappen fungerar bara ibland för att gå tillbaka till tidigare kanal

Det blir svart ruta ibland en gång i minuten och ibland oftare eller mindre oavsett vad jag tittar på

 

Jag har rensat data många gånger och startat om lika många gånger

 

Gjorde återställning på en av boxarna, men det hjälpte inte 

 

Det enda jag önskar av denna boxen är att smärtfritt kunna s på linjär tv

använda mig av "se från början" arkivet samt de filmer och serier som finns via boxen (skulle önska DD 5:1)
Att Netflix och Viaplay fungerade lika bra som på min 5år gamla smart tv eller Apple TV. Blir ju inte bra när en serie är i 60hz och boxen alltid skicka 50hz om man inte skall sitta och ställa om det hela tiden. osv osv .. Detta är sådant som man löste för 15 år sedan på andra boxar. Boxen skall skicka ut native så fixar teven resten.

 

Går det att fixa tror du? 

 

Jag är ledsen att säga det, men även om detta är den smartaste boxen jag haft, så är det den absolut sämsta. Det går ju inte ens att göra fungerande favoritlistor inte ens en styck.

Jag hoppas att ni låter oss som har denna box på byta in den mot en fungerande ny, om och när det kommer en sådan. För detta är inte seriöst. 

Hej

Jag skickar PM så får vi felsöka över telefon när det passar dig.

Mvh

Niklas



#3180

Postad 11 september 2020 - 16:43

Icon
  • Icon
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Använder Android TV appen på min iPhone från sovrummet.
Men sen några månader tillbaka så måste jag parkoppla varje gång jag ska använda appen.
Går detta att undvika på nå vis?

#3181

Postad 14 september 2020 - 06:36

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Hej Niklas,

 

Innan sommaren så skulle en större uppdatering på Oneplace ske efter semestern, Android osv.

Hur ligger det till med det, är det nedlagt pga den eventuellt nya Oneplace(2) som eventuellt är i antågande.

 

Den har blivit lite bättre efter sista uppdateringen, måtte det hålla i sig. Men det är fortfarande mycket som ej är 100.

 

PS, en som inte gett upp hoppet :)


Redigerat av lepelepe, 14 september 2020 - 06:36.


#3182

Postad 14 september 2020 - 07:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas,

 

Innan sommaren så skulle en större uppdatering på Oneplace ske efter semestern, Android osv.

Hur ligger det till med det, är det nedlagt pga den eventuellt nya Oneplace(2) som eventuellt är i antågande.

 

Den har blivit lite bättre efter sista uppdateringen, måtte det hålla i sig. Men det är fortfarande mycket som ej är 100.

 

PS, en som inte gett upp hoppet :)

Hej

Planen är att Android Pie ska komma under 2020. Vi kommer inte sluta jobba med OnePlace bara för det kommer en ny box.

Men jag har tyvärr ingen datum för Pie just nu eftersom tester pågår fortfarande.

Skönt att höra att det fungerar bättre.

 

Mvh

Niklas



#3183

Postad 14 september 2020 - 11:34

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Niklas!

 

Efter den senaste buggrättningen av 93001 genom 93002 fungerar det rätt bra.

 

Ibland men inte särskilt ofta, tar det över 20 s att byta kanal fortfarande, men i 95% av fallen tar det 2-3 s.

 

Problem jag har just nu är textningen av "V-filmkanaler" som åtminstone när jag spelar in dem och tittar i efterhand väldigt ofta är helt ur synk.

 

Ett par inspelningar har dessutom blivit helt "intrasslade" tidsmässigt, där uppspelningen hoppar fram och tillbaka tidmässigt lite hur som helst när man spelar upp materialet. Detta har jag aldrig sett annat än på inspelningar av "V-filmkanaler"??



#3184

Postad 14 september 2020 - 12:55

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

En kanske inte märklig sak är att det ofta tar mycket längre tid att byta från V-sport UHD kanalen än vanliga. Och tittar man på samma kanal "för länge" så går fjärren och boxen ner sig, då tar det ofta jättelång tid att byta kanal.



#3185

Postad 14 september 2020 - 18:46

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Fjärren går ner i sparläge efter en tid, att väcka fjärren tar 1-2 s extra (oavsett vad man gör sedan, byter kanal, ändrar volym, blå-knappen, eller OK-knappen, det har jag mätt flera gånger, men INTE 20 s extra!

 

De här 20-30 s för att byta kanal syntes först vid 93001 och försvann nästan helt men ändå inte riktigt med 93002.



#3186

Postad 14 september 2020 - 19:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Niklas!

 

Efter den senaste buggrättningen av 93001 genom 93002 fungerar det rätt bra.

 

Ibland men inte särskilt ofta, tar det över 20 s att byta kanal fortfarande, men i 95% av fallen tar det 2-3 s.

 

Problem jag har just nu är textningen av "V-filmkanaler" som åtminstone när jag spelar in dem och tittar i efterhand väldigt ofta är helt ur synk.

 

Ett par inspelningar har dessutom blivit helt "intrasslade" tidsmässigt, där uppspelningen hoppar fram och tillbaka tidmässigt lite hur som helst när man spelar upp materialet. Detta har jag aldrig sett annat än på inspelningar av "V-filmkanaler"??

Hej

Bra att det fungerar bättre. Ska kolla upp problemet med synkningen av undertexten vid inspelning och se om det finns något registrerat. Vet att det har varit ett problem på C More kanalerna tidigare.

Är det fortfarande samma problem med inspelningarna som hoppar om du tex startar om boxen via menyn (Inställningar / Om / Starta om)?

Mvh
Niklas



#3187

Postad 18 september 2020 - 06:52

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Bra att det fungerar bättre. Ska kolla upp problemet med synkningen av undertexten vid inspelning och se om det finns något registrerat. Vet att det har varit ett problem på C More kanalerna tidigare.

Är det fortfarande samma problem med inspelningarna som hoppar om du tex startar om boxen via menyn (Inställningar / Om / Starta om)?

Mvh
Niklas

Ledsen att behöva återkomma med sämre nyheter.

 

De senaste dagarna har kanalbyte i snitt börjat ta allt längre tid. från 3s till ca 20 s. Igår tvärhängde sig boxen och visade "CD-loggan" tills jag bröt strömmen. Jag kan inte hålla på med att tömma cache & data för CD-appen dagligen, det ger alldeles för mycket merarbete. 



#3188

Postad 18 september 2020 - 11:57

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hej Niklas,

Min box har också blivit seg efter uppdateringarna.
Framförallt är det vid kanalbyten, när man växlar mellan 2 kanaler.
Funktionen med "Back" knappen slutar fungera efter ett tag.
Det funkar att växla mellan kanaler i ca 10-15 min sen går det långsammare och långsammare och till slut
fungerar det inte alls.
Jag har testat att rensa som du tipsat om, hjälper inte.

Hoppas Ni kan lösa problemet,
Tack på förhand!

#3189

Postad 18 september 2020 - 17:36

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag upplever också att kanalbyten blivit långsammare, oftast 5-10 sekunder nu, jag hinner stiga upp och gå till köket innan kanalen bytts..

Dags för en rensning av cache igen?



#3190

Postad 18 september 2020 - 22:13

Unregisteredfdbfe8b9
  • Unregisteredfdbfe8b9
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hjälp!!!!!

Nu fungerar snart ingen ting...... vad är det som händer? boxen blir bara segare och sämre med hängningar och seghet som följd. kan inte vara möjligt att vi flyger till månen flera gånger om året men inte kan fixa en box som funkar. Nu börjar jag f-an mig lessna rejält!!!!! är det bara ett fåtal som strular eller dom flesta så borde väl inte CD finnas kvar på marknaden.

kan man gå till allmänna reklamationsnämnden eller nått liknande för det går ju inte en enda dag utan strul.

Men ta betalt det kan ni göra! när ni inte kan leverera en produkt och tjänst som utlovas.

Finns inte ord för hur jag känner.



#3191

Postad 18 september 2020 - 23:20

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Det har vart skit hela tiden vilket snart är 3år!!!!!!
Massor med fel hela tiden.Kanalbyte är katastrof.
Min kan inte köra 5.1 ljud om jag har Svenska som val.
Kör med norska,då går det.
Haft massor med fel under åren,det är min andra box,same shit.

#3192

Postad 19 september 2020 - 03:39

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

När jag försöker se sport via Dplay-appen buffrar det så fruktansvärt att det inte går att se matchen, utan man måste se via ATV 4K i stället. Viaplay ocg C more fungerar samt att bandhastigheten ligger på 160 mbits/s.  Har för övrigt installerat om appen utan resultat.



#3193

Postad 19 september 2020 - 09:50

Krickab
  • Krickab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Sista uppdateringen är nog hittills den sämsta.
Trycker på knappar o det tar sådan tid så man undrar om man har tryckt o helt plötsligt så är man någon helt annanstans än vad som var tänkt från början.

Redigerat av Krickab, 19 september 2020 - 15:16.


#3194

Postad 20 september 2020 - 00:07

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 1
Min OnePlace-box har gått sönder. Det tar väldigt lång tid att byta kanal. Runt 10 sekunder. Så var det inte tidigare.
Det måste väl betyda att den är trasig på något sätt?
Eftersom det var mindre än 3 år sedan jag köpte den borde väl Canal Digital byta ut den mot en fungerande box? Enligt konsumentköplagen.
Kanske någon från Canal Digital kan vara så vänlig att upplysa mig ?

Redigerat av sonomats, 20 september 2020 - 00:09.


#3195

Postad 20 september 2020 - 20:15

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Min OnePlace-box har gått sönder. Det tar väldigt lång tid att byta kanal. Runt 10 sekunder. Så var det inte tidigare.
Det måste väl betyda att den är trasig på något sätt?
Eftersom det var mindre än 3 år sedan jag köpte den borde väl Canal Digital byta ut den mot en fungerande box? Enligt konsumentköplagen.
Kanske någon från Canal Digital kan vara så vänlig att upplysa mig ?


Den er nok bare slik alle OnePlace er, tar en evighet og bytte kanal desverre, og det blir bare værre og værre etter hvert som nye oppgraderinger kommer, burde vel kalle dem nedgradering.

#3196

Postad 20 september 2020 - 20:50

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Sagemklass, egen tråd på Facebook, inget positivt. Tycker min börjat byta kanal mycket långsammare med... Speciellt när man tittat på en och samma i någon timme...



#3197

Postad 21 september 2020 - 06:45

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Hepp

 

Man tyckte att den var bättre efter uppdateringen skit fick man. Evigheter att starta upp nu. Byte av kanal spännande att den visar den nya kanalen i bannern och sedan efter typ 10 sekunder får för sig att byta till vald kanal.

 

Vidare är den så kallade pixlingen tillbaka på TV4 när man kollar på väder, har varit borta ett tag men återintroducerad bugg.

 

Ibland säger den att ingen satellitsingnal när man avslutar en godtycklig app. Ibland kommer det upp att ditt abonnemang har gått ut, försvinner dock efter en väldigt kort stund.  

 

EPG tappar den titt som tätt även när man oxå lämnat en app, då finns det inga kanaler. Tar en stund att ladda in från Internet.

 

CanaL Digital appen visar säg titt som tätt.

 

När den varit avstängd ej djupläge så när man startar upp så under de första typ 30 minuterna blir bilden svart emellanåt, 2 sekunder kanske. Om och om igen. Försvinner dock när den tuffat igång.

 

Vidare är responsen från fjärrkontrollen nja inte vidare snabb om man säger så.

 

Vad skall man säga ....


Redigerat av lepelepe, 21 september 2020 - 13:12.


#3198

Postad 22 september 2020 - 10:00

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag missat det eller om det är så att informationen saknas. Hur lång tid anser man ifrån "Canaldigital" att ett kanalbyte borde ta och givetvis tills det att bilden visas? Dvs ifrån att man via EPG, kanallista eller om man använder fjärrens pil upp/ner.



#3199

Postad 22 september 2020 - 12:18

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag missat det eller om det är så att informationen saknas. Hur lång tid anser man ifrån "Canaldigital" att ett kanalbyte borde ta och givetvis tills det att bilden visas? Dvs ifrån att man via EPG, kanallista eller om man använder fjärrens pil upp/ner.

Ett av "säljargumenten" för de senaste uppdateringarna 9300x var just att kanalbytena skulle gå fortare,,,,, :( före dessa var kanalbytestiderna ca 3 s konsekvent.


Redigerat av Nisken, 22 september 2020 - 12:20.


#3200

Postad 22 september 2020 - 17:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

 

Ni som upplever att boxen fortfarande tar längre tid än normalt att byta kanal, har ni upplevt någon förbättring från och med ca 15:00 idag?

Mvh

Niklas


Hepp

 

Man tyckte att den var bättre efter uppdateringen skit fick man. Evigheter att starta upp nu. Byte av kanal spännande att den visar den nya kanalen i bannern och sedan efter typ 10 sekunder får för sig att byta till vald kanal.

 

Vidare är den så kallade pixlingen tillbaka på TV4 när man kollar på väder, har varit borta ett tag men återintroducerad bugg.

 

Ibland säger den att ingen satellitsingnal när man avslutar en godtycklig app. Ibland kommer det upp att ditt abonnemang har gått ut, försvinner dock efter en väldigt kort stund.  

 

EPG tappar den titt som tätt även när man oxå lämnat en app, då finns det inga kanaler. Tar en stund att ladda in från Internet.

 

CanaL Digital appen visar säg titt som tätt.

 

När den varit avstängd ej djupläge så när man startar upp så under de första typ 30 minuterna blir bilden svart emellanåt, 2 sekunder kanske. Om och om igen. Försvinner dock när den tuffat igång.

 

Vidare är responsen från fjärrkontrollen nja inte vidare snabb om man säger så.

 

Vad skall man säga ....

Hej

Upplever du samma problem även idag när det kommer till byte av kanal?

Mvh

Niklas





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.