Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2451

Postad 01 april 2022 - 11:41

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Vad jag vet så trixar den med saker, kanske laddar upp dina framsteg i molnet osv, inget att oroa sig/störa sig på. xboxarna har gjort det sedan One dvs 2014.

skivspelaren har jag dock aldrig noterat, har heller aldrig haft en skiva i min, du kanske har en skiva i?


Japp skiva i. Men den ska väl ändå inte starta ett par minuter efter att Xboxet stängts av?

#2452

Postad 01 april 2022 - 12:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Japp skiva i. Men den ska väl ändå inte starta ett par minuter efter att Xboxet stängts av?


Har aldrig använt läsaren i min Series X så jag vet inte om den ska låta osv. Jag trodde själv det var något knas med min konsol häromveckan när min ”vägrade stänga av sig”. Dock tvångsavstängde jag min genom att hålla inne knappen på konsolen, blev samma sak nån dag senare och jag gjorde likadant. Efter jag googlade så förstod jag att den tydligen kan göra så emellanåt och det bara är låta den vara. Nu har inte min gjort så igen efter jag bara lät den vara.
Låter dock skumt att din skulle göra så varje gång? Om det fortsätter så får du väl testa göra en full reset?

#2453

Postad 06 juli 2022 - 20:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Nu finns det gott om Series X konsoller hos Elgiganten.

 

https://www.elgigant...tb-svart/218667



#2454

Postad 09 juli 2022 - 20:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

DF testar Windows 98 (och spel) på Series X/S:
https://www.youtube....h?v=lrpkFuKh4CI


Redigerat av Ageve, 09 juli 2022 - 20:59.


#2455

Postad 23 juli 2022 - 19:54

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Hur fungerar dessa nya nu när de inte har läsare?

Tänker på alla gamla spel man har.

 

Funderar på en till box till ungarna, så vi har vars en (även om jag sällan spelar numera), men nu ser det nästan ut som att man behöver köpa begagnad?!?



#2456

Postad 23 juli 2022 - 19:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Hur fungerar dessa nya nu när de inte har läsare?
Tänker på alla gamla spel man har.

Funderar på en till box till ungarna, så vi har vars en (även om jag sällan spelar numera), men nu ser det nästan ut som att man behöver köpa begagnad?!?


Series X har läsare.

#2457

Postad 23 juli 2022 - 19:58

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Series X har läsare.

Hur kan jag ha missat detta  :D

Men typiskt det skulle vara den dyraste..



#2458

Postad 23 juli 2022 - 20:28

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Hur kan jag ha missat detta :D
Men typiskt det skulle vara den dyraste..


Kan det bland annat bero på att den har en spelare? 🤔

#2459

Postad 23 juli 2022 - 20:31

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Kan det bland annat bero på att den har en spelare?

Självklart :)

Lite skoj, lite allvar. 

Mest med tanke på vad den används så hade prislappen för den andra modellen suttit lite bättre  ;)



#2460

Postad 24 juli 2022 - 00:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Självklart :)
Lite skoj, lite allvar.
Mest med tanke på vad den används så hade prislappen för den andra modellen suttit lite bättre ;)


Spelar man inte så mycket så är ju Series S + gamepass ganska oslagbart egentligen. Tror det är exakt den kombon Microsoft har haft som tanke med den konsolen.
Hade jag kunnat skippa läsaren i min Series X och fått lägre pris hade jag gjort det direkt. Kör allt digitalt sen många år tillbaka.

#2461

Postad 24 juli 2022 - 19:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Har Series S på jobbet + gamepass (ungdomsboende) riktigt najs maskin!

Själv har jag series x, men det är ju endast pga att jag föredrar hög upplösning och fler bilder per sekund när det går. Mycket nöjd. Men S:en känns ju som en liten gameboy, otroligt mycket maskin för den storleken. Men dyrt att bygga upp ett digitalt bibliotek ifrån grunden. Mvh, köpt Digitalt sen december 2013 när jag köpte Xbox One 🙂

#2462

Postad 24 juli 2022 - 20:26

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Ja det är ju det att vi/jag har köpt skivor för det mesta av någon anledning, ofta som presenter till barnen då.

Så blivit lite beroende av det.



#2463

Postad 24 juli 2022 - 21:47

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ja det är ju det att vi/jag har köpt skivor för det mesta av någon anledning, ofta som presenter till barnen då.
Så blivit lite beroende av det.


Vad har ni för maskin hemma nu?

#2464

Postad 25 juli 2022 - 03:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 1

Ja det är ju det att vi/jag har köpt skivor för det mesta av någon anledning, ofta som presenter till barnen då.
Så blivit lite beroende av det.


Blir ofantligt mycket billigare i längden.

#2465

Postad 25 juli 2022 - 10:41

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Vad har ni för maskin hemma nu?

En One S och en One.

 

 

Blir ofantligt mycket billigare i längden.

Vilket? Köra digitalt menar du?



#2466

Postad 25 juli 2022 - 14:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

En One S och en One.


Vilket? Köra digitalt menar du?


Skiva digitalt är i regel svindyrt. Men nöjer man sig med gamepass och hyra de spel som ingår så blir digitalt billigare så finns olika strategier. Förra generationen lånade jag det mesta på bubblan för mina skattepengar.

#2467

Postad 25 juli 2022 - 14:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Ja det är billigare att köra fysiska spel överlag helt klart. Plus att man har möjligheten till begagnatförsäljning.
Men kör man gamepass så får man ju spel så det räcker och blir över för en månadskostnad istället och man slipper krångla med skivor.
Annars tycker jag reorna kan erbjuda en hel del bra priser digitalt också.

#2468

Postad 25 juli 2022 - 15:28

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Fördelen med skiva är att man kan flytta den mellan xboxarna (och sälja). Fördelen med digitalt är att man kan spela sina spel oavsett var man är och att alla andra kan spela på ens hemma xbox (även om man själv spelar det spelet på en annan xbox). Men inget av det är helt optimalt om man är en familj med flera xboxar hemma och flera som vill spela (samtidigt). 

 

Ganska bra rea på en del digitalt nu iaf: Ultimate Game Sale | Xbox



#2469

Postad 28 juli 2022 - 08:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Nu har jag satt ned foten. 

 

Min PS5 gick till försäljning och jag valde att behålla Series X. 

 

Insåg emellertid hur alla titlar som jag kört genom åren finns på båda konsolerna. Jag har skrivit några ord om kommande spelet Fable som verkar bli Microsofts flaggskepp, så det får man inte missa. Men denna titel ligger under en annan tråd. 

 

Jag har varit med på Minhembio sedan 2005 eller tidigare, men det känns som antalet besökare blivit färre - eller är det bara jag? Trådarna på forumet brukade vara mkt mer aktiva förut. 



#2470

Postad 28 juli 2022 - 09:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

En One S och en One.


Vilket? Köra digitalt menar du?


Series S är en mysig maskin, men tyvärr får du nog sikta på Series X p.g.a skivläsaren, vore ju drygt om du ska behöva köpa digitala dubletter för att spela på den nya maskinen.

nackdelen med 3 maskiner är ju också att du endast kan Dela digitala spel mellan 2 av maskinerna. Annars får du inte glömma av den mysiga funktionen. Möjligheten att dela digitala köp på 2 st xboxar. mvh gjort det sen 2014 med en kompis.

#2471

Postad 28 juli 2022 - 15:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag har varit med på Minhembio sedan 2005 eller tidigare, men det känns som antalet besökare blivit färre - eller är det bara jag? Trådarna på forumet brukade vara mkt mer aktiva förut. 

 

Det är ju stendött nu. Skriver du tre inlägg så har du skrivit mest på hela forumet under dagen. MHB sjönk stadigt som Titanic i några år och dog i år. Man får vara glad att det är några som pityskriver då och då så man får något att läsa här för nostalgins skull.

 

På den gamla goda tiden var det extremt mycket mer aktivt, men sen bytte forumet ägare och sociala medier kom.

 

Tror inte Fable blir något flaggskepp men man kan ju hoppas. De har så många andra spelserier vars namn är större (Halo, Forza, Minecraft + Bethesda/Activisions spel). Men ett storspel blir det såklart om det nu släpps någon gång.



#2472

Postad 28 juli 2022 - 20:30

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Series S är en mysig maskin, men tyvärr får du nog sikta på Series X p.g.a skivläsaren, vore ju drygt om du ska behöva köpa digitala dubletter för att spela på den nya maskinen.

nackdelen med 3 maskiner är ju också att du endast kan Dela digitala spel mellan 2 av maskinerna. Annars får du inte glömma av den mysiga funktionen. Möjligheten att dela digitala köp på 2 st xboxar. mvh gjort det sen 2014 med en kompis.

 

Ok. Så om jag installerar ett spel på min hemmamaskin, så är det bara en av barnens konsoller som också kan få det?
Egentligen inget problem då vi inte spelar samma (eller jag väldigt lite :))



#2473

Postad 29 juli 2022 - 08:22

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Ok. Så om jag installerar ett spel på min hemmamaskin, så är det bara en av barnens konsoller som också kan få det?
Egentligen inget problem då vi inte spelar samma (eller jag väldigt lite :))


Köper du ett spel digitalt med ditt konto så kan alla spela det på din hemma Xbox och du kan spela det på vilket internet ansluten Xbox du vill.

Så du kan ha en av barnens konsol som hemma Xbox så kan de spela dina digitala köp på den samtidigt som du kan spela dina spel på din Xbox.

#2474

Postad 05 augusti 2022 - 12:22

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Det är ju stendött nu. Skriver du tre inlägg så har du skrivit mest på hela forumet under dagen. MHB sjönk stadigt som Titanic i några år och dog i år. Man får vara glad att det är några som pityskriver då och då så man får något att läsa här för nostalgins skull.

 

På den gamla goda tiden var det extremt mycket mer aktivt, men sen bytte forumet ägare och sociala medier kom.

 

Tror inte Fable blir något flaggskepp men man kan ju hoppas. De har så många andra spelserier vars namn är större (Halo, Forza, Minecraft + Bethesda/Activisions spel). Men ett storspel blir det såklart om det nu släpps någon gång.

 

Sociala medier, självklart :) Men frågan vilka av dessa som drar mest folk med Hifi-frågor? När jag började skriva i Minhembio fanns inte ens Facebook. 



#2475

Postad 05 augusti 2022 - 21:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

När jag började skriva i Minhembio fanns inte ens Facebook.


Den gamla goda tiden...
Föredrar forum, framför den där dyngan.
Vi får försöka hålla liv i forumet :D

#2476

Postad 06 augusti 2022 - 08:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Hoppas dock på Fable.

 

Playground games har gått från 200 anställda, och enligt rykten anställer fortfarande inför produktionen av detta spel. Som jag skrev i Fable-tråden så har Playground svårt att implementera sin vision genom deras spelmotor, som inte verkar vara optimerad för denna typ av spel. 

 

Jag höll kvar i mitt Series X och det är min enda konsol hemma just nu. Använder den mot min NAS för Kodi; har fortfarande ett större filmbibliotek med större filer. 

 

Microsoft har förvärvat Zenimax och Bethesda sedan tidigare, och för mig att Arcane ligger under Bethesda? För mig som gillar Arcane's spel: Dishonored, Prey, Deathloop så känns det tryggt att jag höll kvar i min XBOX. Deathloop kommer till XBOX till hösten, och är ett originellt shooter - bästa jag kört. 

 

Då återstår att vänta på Redfall. 


Redigerat av Glidtassen, 06 augusti 2022 - 08:48.


#2477

Postad 06 augusti 2022 - 10:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Microsoft måste ha ett riktigt AAA spel inom ett år, annars kan dom nog tappa väldigt mycket mot Sony och Nintendo.

Det gäller att Starfield och Fable verkligen blir en hit efter fiaskot med Halo Infinite.

 

Kan personligen ångra att jag inte köpte en PS5 först då den redan nu har ett par exklusiva titlar.

S/X har inget direkt nytt att erbjuda om man spelade förra generations Xbox spel.

 

Microsoft filosofi verkar ju numera snarare vara att knyta till sig Gamepass medlemmar än att sälja spel i flera miljoner exemplar.

Problemet för MS är att ration måste vara 6 mot 1 om dom ska tjäna pengar på Gamepass kontra nya spel.

 

Det säger sig självt.

Sälja 1 spel för 60 dollar, eller knyta till sig 6 nya medlemmar varje månad för 10 dollar i månaden.

Jag tror det är svårare att knyta till sig medlemmar om man inte har några intressanta spel på sitt Gamepass.

 

Man kan undra hur mycket MS och 343 förlorade på att göra Halo Infinite Free to play.

 

Känns också som att MS mest intressanta spel ligger flera år framåt i tiden även om det ser bättre ut 2023.


Redigerat av BioBerra, 06 augusti 2022 - 11:01.


#2478

Postad 06 augusti 2022 - 13:53

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Halo Infinite tyckte jag ändå var bra. Kommer säkert spela igen nu när co-op kommer.

Sen kom ju hot wheels DLC till fh5 nu. Riktigt kul.

Hänger mycket på vad för spel man tycker är roliga. Har inte kommit något i år till PS5 som lockat mig.

När det gäller Game Pass så finns det som tur är mycket kvar för mig att pröva. Fast mest blir det FH5, MW5 och blandade småspel med barnen som Escape Academy, Minecraft spelen osv.

#2479

Postad 06 augusti 2022 - 14:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Gamepass var det som avgjorde för mig. Playstation hade inget motsvarande rimligt abonnemang som kunde matcha XBOX prismässigt. Min Series X är ganska diskret och lättmöblerad; är väldigt snabb och sedan senaste uppdateringen så är det en stor skillnad när jag slår på den. Från avstängt läge så är jag på startskärmen på 3 sekunder. 

 

Jag har ägt båda konsolerna och ingen av dem behöver skämmas för sig, utan det är fina produkter båda två. Men PS exklusiva titlar har legat på fullt pris sedan konsolens release, åtminstone Ghost Of Tsushima. 

 

Min övriga familj kör Series S, en konsol som är otroligt prisvärd och jag gillar att den är så pass liten. Den saknar samma oommp som Series X, men jag tror inte att man blir lidande om man inte gör kritiska jämförelser. 

 

Med tanka på hur Microsoft förvärvar flera bolag nu återstår det bara att vänta och se hur det går med försäljningen. Jag vet också hur jag fungerar när det kommer till köp av spel; jag kör oftast max 2-3 titlar som jag återkommer till regelbundet till under flera år. 

 

FarCry

Dishonored

Sniper Elite 

 

Jag använder skivläsaren för sporadiska Bluray-filmer, men inte mkt annat. Jag köper aldrig fysiska spel, utan vill ha hemmet cleant från sådan. Jag föredrar hela biblioteket på min HDD. Jag har en extern SSD för gamla generationens spel, där många fortfarande håller måttet. 



#2480

Postad 06 augusti 2022 - 14:53

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Tyvärr så blir det nog ett garantiärende av min Series X!

 

Väldigt ofta när man startar maskinen och sedan ska starta valfritt spel/streamingtjänst eller liknande, så misslyckas första försöket. Likaså om jag går in på gamepass på fel sett så blir det svartruta tills jag avbryter gamepass. Jag tror det är när jag väljer att visa alla spel direkt från gamepass fliken. Nu har den även börjat stänga av sig då och då och varna för hög värme. Detta gjorde den en gång efter att ha varit igång i några minuter, jag hade i princip bara hunnit starta spelet från avstängd maskin. Ibland kan jag spela i många timmar utan problem men ibland kan den bara stänga av sig helt plötsligt när man knappt spelat något. Har inte varit galet varmt heller när den stängt av sig. Maskinen har också vi enskilda avbrutit installation av spel (Far Cry 6 t ex) konstant. Jag var tvungen att sitta vid maskinen och återstarta installation gång på gång, säkert 20 - 30 gånger minst. Maskinen har samma placering hemma som den haft i snart två år och har fritt luftflöde.

 

Maskinen är köpt på CDON men ska jag reklamera den där? Har för mig att folk pratat att MS själva är väldigt bra när det kommer till reklamationer. Att jag kan reklamera direkt hos dom. Eller finns det något annat man kan prova innan reklamation?


Redigerat av Agaton, 06 augusti 2022 - 14:57.


#2481

Postad 06 augusti 2022 - 16:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Problemet för MS är att ration måste vara 6 mot 1 om dom ska tjäna pengar på Gamepass kontra nya spel.

 

Det säger sig självt.

Sälja 1 spel för 60 dollar, eller knyta till sig 6 nya medlemmar varje månad för 10 dollar i månaden.

 

GPU som många tar kostar 15 dollar. Dvs täcker kostnaden för tre AAA-spel per år. Det görs inte så många per år längre så det makes sense. Sony har väl fortfarande samma storspel som vid lanseringen förutom Ratchet och Horizon. Men matematiken är såklart mycket mer komplex än så här med tanke på DLC och andra inkomstkällor utöver själva prenumerationspriset. MS säger själva att de tjänar pengar på GP dock så det är inget vi behöver debattera egentligen.

 

Det viktiga är såklart att få in folk i ekosystemet, det blir viktigare och viktigare ju mer digitaliserat allt blir. Sony sa nyss att ingen prenumerationstjänst idag kan konkurrera med GP och att det blir väldigt svårt att göra en som kan det (de säger att de har 60-70 % av marknaden). Smart av MS att komma på det först helt enkelt. 70 dollar för spel och säkert mer i framtiden, plus PS+ för att spela online, ja man kan undra hur många år den modellen håller när konkurrenten erbjuder alla förstapartyspel så gott som gratis och bara utökar sina studios för varje år tack vare en avgrundsdjup kassa.

 

På tal om AAA-spel, när Activision är köpta så äger MS Minecraft, CoD, Candy Crush, Fallout, Diablo, Elder Scrolls, med mycket mera. Jag tror de kan sitta rätt lugnt i båten.


Redigerat av Zoiler, 06 augusti 2022 - 16:52.


#2482

Postad 08 augusti 2022 - 16:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Tyvärr så blir det nog ett garantiärende av min Series X!

Väldigt ofta när man startar maskinen och sedan ska starta valfritt spel/streamingtjänst eller liknande, så misslyckas första försöket. Likaså om jag går in på gamepass på fel sett så blir det svartruta tills jag avbryter gamepass. Jag tror det är när jag väljer att visa alla spel direkt från gamepass fliken. Nu har den även börjat stänga av sig då och då och varna för hög värme. Detta gjorde den en gång efter att ha varit igång i några minuter, jag hade i princip bara hunnit starta spelet från avstängd maskin. Ibland kan jag spela i många timmar utan problem men ibland kan den bara stänga av sig helt plötsligt när man knappt spelat något. Har inte varit galet varmt heller när den stängt av sig. Maskinen har också vi enskilda avbrutit installation av spel (Far Cry 6 t ex) konstant. Jag var tvungen att sitta vid maskinen och återstarta installation gång på gång, säkert 20 - 30 gånger minst. Maskinen har samma placering hemma som den haft i snart två år och har fritt luftflöde.

Maskinen är köpt på CDON men ska jag reklamera den där? Har för mig att folk pratat att MS själva är väldigt bra när det kommer till reklamationer. Att jag kan reklamera direkt hos dom. Eller finns det något annat man kan prova innan reklamation?


Rekommenderar att reklamera via MS direkt. Har alltid fungerat så smärtfritt som möjligt. Annars kommer ju bara cdon bli en onödig mellanhand och ta extra tid.

#2483

Postad 14 augusti 2022 - 15:30

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Rekommenderar att reklamera via MS direkt. Har alltid fungerat så smärtfritt som möjligt. Annars kommer ju bara cdon bli en onödig mellanhand och ta extra tid.

 

Hur kontaktar man MS enklast i garantiärende? Vad ska man göra med sin Series X om det blir att man måste skicka in den, ska man radera allt på hårddisken?



#2484

Postad 14 augusti 2022 - 15:47

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
https://support.xbox...roduct-serviced

eller gå via deras support, nr finns på samma länk.

Inget behov av att återställa enheten vad jag minns,däremot så nollar dom hårdisken vad jag vet. Men nu förtiden ligger ju alla saves i molnet så man behöver bara ladda ner spelen igen och savsen syncas när man startar spelen.

#2485

Postad 14 augusti 2022 - 16:40

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

https://support.xbox...roduct-serviced

eller gå via deras support, nr finns på samma länk.

Inget behov av att återställa enheten vad jag minns,däremot så nollar dom hårdisken vad jag vet. Men nu förtiden ligger ju alla saves i molnet så man behöver bara ladda ner spelen igen och savsen syncas när man startar spelen.

 

Vad menas med registrera enhet?



#2486

Postad 14 augusti 2022 - 16:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Vad menas med registrera enhet?


Har för mig du skriver in din enhets unika serie nr och lägger in den i deras system.

#2487

Postad 26 augusti 2022 - 10:49

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Snabba ryck från MS! UPS hämtade min Series X i förra fredagen för leverans till Tyskland. Den kom fram denna vecka och den skickades tillbaka på onsdagen. Så den bör väl dyka upp nästa vecka. Väntan blir ännu tyngre nu när jag fått hem mitt beställda exemplar av Dying Light 2.  :)



#2488

Postad 26 augusti 2022 - 12:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Ja MS brukar faktiskt i regel vara sjukt snabba med reklamationer. Riktigt skönt, min Series X gav ju upp efter bara 4 dagar efter release men hade en ny konsol ganska snabbt hemma igen.

#2489

Postad 05 december 2022 - 22:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

MS höjer priset på vissa av sina egna spel till 70 dollarz 2023.

 

Tur Game Pass finns.



#2490

Postad 25 december 2022 - 00:02

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Amazon tar 4995 för Series X just nu

#2491

Postad 26 december 2022 - 12:34

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Amazon har sänkt sitt tidigare pris till 4913kr nu 😊

#2492

Postad 27 december 2022 - 18:05

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Köper du ett spel digitalt med ditt konto så kan alla spela det på din hemma Xbox och du kan spela det på vilket internet ansluten Xbox du vill.

Så du kan ha en av barnens konsol som hemma Xbox så kan de spela dina digitala köp på den samtidigt som du kan spela dina spel på din Xbox.

Detta är lite skumt.

Jag har min som hemma-box och sen har då ungarna vars en. Känns mest logiskt, men kanske helt ute och cyklar.

Lillgrabben kunde inte spela online idag. Då spelade vi allihop samtidigt. Han och den store grabben skulle spela tillsammans. Men det gick inte förrän jag slutade spela och han loggade in och spelade med mitt konto...



#2493

Postad 02 januari 2023 - 10:28

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Stöder Series X 120hz i 4K?

 

Idag kör jag på 60hz eftersom varken min receiver eller tv stöder mer. Jag kan idag se på spel som jag kört mkt som Dishonored 2 samt Deathloop en klar skillnad på 30 samt 60hz, där Dishonored 2 saknar stöd för det. 

 

Går i tankarna på en ny tv, och då gå från 55" till 77", men undrar om det är så stora skillander i antal hz mellan 60 och 120" visuell



#2494

Postad 02 januari 2023 - 11:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
På konsol så är det att du kan nyttja 40 Hz lägen få orkar pusha 120 Hz. Föredrar dock 60 fps performance lägen över 40 fps kvalitetslägen. Stor skillnad. 60 eller 120 gör stor skillnad vid snabba panoreringar som racing och fps.

#2495

Postad 04 januari 2023 - 12:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Stöder Series X 120hz i 4K?

Idag kör jag på 60hz eftersom varken min receiver eller tv stöder mer. Jag kan idag se på spel som jag kört mkt som Dishonored 2 samt Deathloop en klar skillnad på 30 samt 60hz, där Dishonored 2 saknar stöd för det.

Går i tankarna på en ny tv, och då gå från 55" till 77", men undrar om det är så stora skillander i antal hz mellan 60 och 120" visuell


Ja, Series X stödjer 4K/120fps. Det är däremot inte så många spel som körs i det. Är det typ Ori och kanske något mer?

Jag spelar på en 4K/60hz skärm själv och det ”duger” för egen del. Har testat spela en del på min OLED som har 4K/120fps med VRR och hela baletten men jag kan inte sitta och spela snabba spel som t.ex Warzone på en 65” TV. Jag tycker iaf inte 120fps-lägen har gjort det till ett måste att byta upp mig från 60fps.
Men allt beror väl lite på vad man spelar, hade kört på TV’n om jag spelat andra typer av spel tror jag.

#2496

Postad 07 januari 2023 - 14:46

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Detta är lite skumt.

Jag har min som hemma-box och sen har då ungarna vars en. Känns mest logiskt, men kanske helt ute och cyklar.

Lillgrabben kunde inte spela online idag. Då spelade vi allihop samtidigt. Han och den store grabben skulle spela tillsammans. Men det gick inte förrän jag slutade spela och han loggade in och spelade med mitt konto...

 

Har du din som hemma Xbox så är det bara på din Xbox andra kan spela dina spel, utnyttja ditt xbox live guld (för onlinespel) utan att du är inloggad. 

 

Har ni tre Xboxar så räcker det inte med ett xbox live guld konto för att alla ska kunna spela online samtidigt. 



#2497

Postad 11 januari 2023 - 19:28

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Har du din som hemma Xbox så är det bara på din Xbox andra kan spela dina spel, utnyttja ditt xbox live guld (för onlinespel) utan att du är inloggad. 

 

Har ni tre Xboxar så räcker det inte med ett xbox live guld konto för att alla ska kunna spela online samtidigt. 

Ok. Kollade nu och det verkar vara så att ena grabbens står som hemma-box.

Är det för mitt konto finns på den boxen som det ändå funkar? Skulle vilja ta bort det så de bara har sina egna konton på deras boxar men samtidigt då får online-tillgång från mitt. Samtidigt kan det ju vara bra om den ena grabben får ett spel, att den andre också kan spela det vid tillfälle  :blink:

Går det att ställa in?



#2498

Postad 05 februari 2023 - 19:19

Kebabzii
  • Kebabzii
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nu är Xbox Series X i stort sett slut överallt förutom på Microsoft's hemsida samt vissa som tar överpris. Kan detta innebära att vi har en ny version på ingång? Är det värt att slå till nu? 



#2499

Postad 07 februari 2023 - 09:39

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag hade både PS5 och Series X. 

 

Men pga. att jag använder Kodi mot min NAS + att alla mina mest kära titlar redan finns på båda konsolerna så blev jag kvar med Series X.

 

Är det inte lite tidigt för en ny version av Series X, kanske inte? Hur länge har den varit ute 2 år? Har för mig att konsoler brukar finnas på marknaden runt 5-6 år innan nästa kommer?



#2500

Postad 07 februari 2023 - 09:52

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

 

 

Är det inte lite tidigt för en ny version av Series X, kanske inte? Hur länge har den varit ute 2 år? Har för mig att konsoler brukar finnas på marknaden runt 5-6 år innan nästa kommer?

 

Finns väl i princip inga trovärdiga rykten alls om en "pro", så jag skulle gissa att det ligger ganska långt borta. Däremot är det ju inte omöjligt att det kommer en ny, eventuellt något mindre/lättare/svalare, revision. Men även sådana brukar det ju ryktas om ett tag först. 





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.