Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

en gubbe på 46 bast här

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 april 2008 - 22:31

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Sitter ute mitt i skogen och försöker att fatta vad som hänt dom senaste dagarna.Min sambo sen 4-5 år tillbaks gick bort för ett par dagar sen.Det är konstigt man vet vad som har hänt men det är precist som om det inte har fastnat riktigt än.det tar väll ett tag innan man riktigt förstår vad som hänt.
Micke

#2

Postad 03 april 2008 - 10:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Oj tungt, kan tänka mig att det tar ett tag att fatta, vet hur det va när man fick barn, hon är drygt tre och man har ännu inte fattat :)

#3

Postad 03 april 2008 - 11:57

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
JA det börjar att fastna mer och mer nu,men det ska gå ändå det blir ju tungt ett tag.
men det ska gå.
micke

#4

Postad 03 april 2008 - 13:06

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
mm bara att hänga kvar, det blir bättre så småningom fast man inte kan tro det, fan det suger verkligen sånt här.

#5

Postad 03 april 2008 - 16:08

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
JA det gör det verkligen.Men det är ju som du säger det går sakta men säkert åt rätt håll till slut.
bor nu mitt i skogen ingen bil eller kör kort med 4 hundar och 4 katter,ska flytta till halmstad i maj och kan bara ta med 1 hund och en katt så det blir svårt med.

#6

Postad 03 april 2008 - 16:21

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0
Verkligen jättetråkigt att höra om din sambo. Finns inte mycket som kan döva en sådan förlust. Tyvärr så läker inte tiden såren som en del säger, men man lär sig hantera det bättre med tiden.

#7

Postad 03 april 2008 - 16:26

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
ja du har rätt det blir lättare med tiden,min mor gick bort 96 så jag vet att det är så.Som det är nu så flyter man bara omkring och hankar sig fram så gott det går tills begravningen.
micke

#8

Postad 03 april 2008 - 21:59

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0
Jag har anhöriga som gick bort för mera än 10 år sedan och när jag tänker på dom och allt trevligt man haft tillsammans så blir jag ömsom gråtfärdig och ömsom förbannad varför just de människorna inte finns kvar längre.

För att tala om något helt annat så är det en trevlig trakt du flyttar till, jag bor själv några mil norr om Halmstad.

#9

Postad 04 april 2008 - 01:27

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
jag bor nu i skogen mellan ljungby och halmstad och halmstad är en fin stad specielt på sommaren ,sen är det ju nära till det mesta där.
Vet du nån bra pc affär med tillbehör i centrala halmstad ?

#10

Postad 04 april 2008 - 07:36

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Jag har varit rätt lyckligt lottad. De är bara min farfar som gått bort än även om de är riktigt tråkigt och man saknar honom så är jag ändå glad över att de inte är fler.

Jag var väldigt liten när han gick bort men jag minns vissa saker fortfarande och jag skulle göra mycket för att få en chans att träffa honom igen, se hur han var, om man minns honom rätt osv. När ja tänker på honom så saknar jag honom men de sätter inga hinder på vardagen men jag är lite rädd att sakanr jag någon såhär mycket utan att ha levt med personen allt för länge undrar jag hur de kommer bli sen när man mister någon annan som man haft i sitt liv längre och jag kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara för dej. Jag lider verkligen med dej men det är ju faktiskt så efter mörker kommer ljus, efter regn solsken osv. Man måste få sin tid till att sörja så kommer det så småningom kännas lättare.

#11

Postad 04 april 2008 - 17:17

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Ja det är väldigt tungt det är det ,men som du säger så blir det lättare med tiden att hantera.
Sen är det ju mycket runt om kring som ska göras med.Just nu vill jag bara härifrån,det ska bli skönt att flytta härifrån hur man än ser det så är det ju fullt med minnen runt om kring.
och tack till alla för ert stöd det betyder mer än ni tror
mvh
mikael

#12

Postad 04 april 2008 - 17:47

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

jag bor nu i skogen mellan ljungby och halmstad och halmstad är en fin stad specielt på sommaren ,sen är det ju nära till det mesta där.
Vet du nån bra pc affär med tillbehör i centrala halmstad ?

Riktigt bra finns inga men här är några: I stan finns Media Network och Z-data. Sedan så finns Partman i utkanten av stan som är en grossist som även har en liten butik.

JME data som låg vid Eurostop har tyvärr stängt.

#13

Postad 04 april 2008 - 19:33

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
jaså jme data har stängt ,har varit där ett par gånger.gick det inte bra för dom ?

#14

Postad 07 april 2008 - 14:35

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Mycket tung läsning... Det är aldrig kul att mista någon man älskar. Vare sig det är dödsfall eller av annan orsak. Jag har själv varit med om ett par begravningar och dom tenderar att dugga mer tätt ju äldre man blir.
Jag hade en kolega som miste sin 10åriga grabb för drygt ett år sedan. Sådant sätter ens egna problem lite i perspektiv... Det gäller att hålla sig kvar på jorden och ta vara på dom glada minnen man ändå har fått glädjen att uppleva!

Ta hand om dig!
/Jonas

Redigerat av _Lucifer_, 08 april 2008 - 11:54.


#15

Postad 07 april 2008 - 20:17

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Tack Jonas
Ja minnen finns det att ta vara på,sen tror jag att bara begravningen har varit så blir det nog lite lättare hoppas på det ialla fall.
micke

#16

Postad 21 april 2008 - 11:14

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Ja mina kära vänner nu har begravningen varit och i veckan blir det gravsettning och snart flyttar jag till halmstad och mitt i allt detta så måste jag göra mej av med en del av våra husdjur så det är rätt tungt men blir nog lite bättre när jag kommer härifrån.
mvh micke

#17

Postad 14 juni 2008 - 14:55

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Ja nu har jag och djuren kommit någurlunda till rätta i Halmstad,det blir lite mycket i början när man är van vid att bo ute i skogen framförallt för hunden men det börjar redan att bli bättre vi har bara bott här i två veckor än.
mvh micke

#18

Postad 22 juli 2008 - 15:08

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

jaså jme data har stängt ,har varit där ett par gånger.gick det inte bra för dom ?

Är väl inte tillräckligt gammal för att få skriva här egentligen, men ville ändå svara på din fråga om du nu fortfarande undrar. JME har, sedan något år tillbaka, gått ihop med Datorbutiken.com.

Får hoppas att du, med fina minnen av din framlidne sambo, kan fokusera på att leva ett bra liv nu.
Ha det bra och må väl.
/H.C.

#19

Postad 05 augusti 2008 - 21:44

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Hur har det gått med allting? Kommit till rätta i Halmstad?

Jonas

#20

Postad 05 augusti 2008 - 23:44

micke45
  • micke45
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Ja det går hyfsat bra tycker jag,och hunden har det gått bra mycket bättre med än jag trodde så jag ska inte klaga allt för mycket,det ända är ju att eftersom jag är förtids pansionerad och inte känner nån så blir det lite drygt i bland men jag har djuren och det går det med :)
Och så köpte jag wow battlechest för 2-3 veckor sen så det blir endel framför datorn åxå :lol:
Tack för alla svar och uppmuntrande ord av alla er det har varit ett bra stöd bara det :P
mvh micke

#21

Postad 29 oktober 2008 - 18:29

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Och så köpte jag wow battlechest för 2-3 veckor sen så det blir endel framför datorn åxå :(


wtf?
min farsa är vissiligen 55 men han kan knappt gå in på pif.nu xD

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 29 oktober 2008 - 18:29.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.