Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#2351

Postad 03 juli 2013 - 08:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Ett antal inlägg dolda, håll er till topic.

#2352

Postad 20 juli 2013 - 09:15

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0
Vad ingår egentligen i Cmore play via Boxer? Jag försökte se på Wimbledon-finalen live när teven var upptagen, men den vart jag nekad att se. Är det någon delmängd av utbudet?

#2353

Postad 20 juli 2013 - 09:47

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Vad ingår egentligen i Cmore play via Boxer?


http://www.boxer.se/...ax-cmore-film1/

C More Play på din dator eller iPad

Med C More Play kan du se det innehåll som ingår i Boxer C More Film i din dator eller iPad, helt utan extra kostnad. Du får dessutom tillgång till extramaterial utöver det som visas i tablån. Väljer du att köpa en On Demand-box kan du även ta del av C More Play direkt i din TV.



#2354

Postad 20 juli 2013 - 10:18

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0
Där står det tydligen film. Men på följande länk så står det "se spännande matcher":

http://www.boxer.se/cmoreplay

Med C More Play hos Boxer kan du se det innehåll som ingår i ditt Boxer C More-abonnemang när, var och hur du vill. Se spännande matcher eller titta på film i din dator eller iPad, helt utan extra kostnad. Du får dessutom tillgång till extramaterial utöver det som visas i tablån.



Av vad jag kan läsa så står det ingenting om att man har en begränsad variant av Cmore play om inte formuleringen "innehåll som ingår i ditt C More-abbonemang" är en begränsning? Och tennismatchen ifråga vill jag minnas gick på någon av sportkanalerna vid tillfället.

#2355

Postad 31 augusti 2013 - 22:10

Unregistered782caa45
  • Unregistered782caa45
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Tjena

jag haft försökt leta utan att hitta svar på min fråga. Jag har kopplat min humax bxr hd+ till min onkyo förstärkare via hdmi och jag har valt multikanal på v humax'en. Ändå så har jag aldrig surround oavsett kanal eller program. Alltid bara 2.0 inkommande enligt onkyon.

Finns det någon som vet vad det beror på?

#2356

Postad 01 september 2013 - 05:46

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Tjena

jag haft försökt leta utan att hitta svar på min fråga. Jag har kopplat min humax bxr hd+ till min onkyo förstärkare via hdmi och jag har valt multikanal på v humax'en. Ändå så har jag aldrig surround oavsett kanal eller program. Alltid bara 2.0 inkommande enligt onkyon.

Finns det någon som vet vad det beror på?


Du måste även toggla dig fram till ljudspår för Dolly digital genom att trycka på knappen med en högtalare och frågetecken på på fjärren när du första gången tittar på en kanal som sänder ut dolby digital ljud. Har fu gjort det?

#2357

Postad 01 september 2013 - 11:02

Unregistered782caa45
  • Unregistered782caa45
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Tack. Det hade jag inte gjort men det står fortfarande input: dolby d 2.0 ch på förstärkaren

#2358

Postad 01 september 2013 - 11:29

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Tack. Det hade jag inte gjort men det står fortfarande input: dolby d 2.0 ch på förstärkaren


Ja det gör det allt som oftast på min också. Det är ju inte många program som sänd ut med 5.1 ljud. Det mesta sänds ju ut med just dolby digital 2.0 ljud. När det väl är ett program som sänds ut med 5.1 visar min stärkare det. Annars kodar den det tvåkanaliga dolby-digital ljudet till 5.1 med dolby prologic.

Redigerat av Unregistered508e5cf4, 01 september 2013 - 11:32.


#2359

Postad 01 september 2013 - 20:12

Unregistered782caa45
  • Unregistered782caa45
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 1
Ja se på tusan, testade med någon film på svt hd nu ikväll och nu funkade det.
Tack så mycket för hjälpen

#2360

Postad 01 september 2013 - 20:41

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Ja se på tusan, testade med någon film på svt hd nu ikväll och nu funkade det.
Tack så mycket för hjälpen


Kul att kunna hjälpa till. Själv hade jag exakt samma problem när jag köpt min box. Fick också hjälp via detta forum.


#2361

Postad 02 september 2013 - 08:39

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Ja se på tusan, testade med någon film på svt hd nu ikväll och nu funkade det.
Tack så mycket för hjälpen

Kul att kunna hjälpa till. Själv hade jag exakt samma problem när jag köpt min box. Fick också hjälp via detta forum.



Och ingen klarar längre av att läsa innantill i sina Bruksanvisningar ... <_<

#2362

Postad 02 september 2013 - 10:03

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Och ingen klarar längre av att läsa innantill i sina Bruksanvisningar ... <_<


Det står inget om detta i manualen. Det enda som står i beskrivningen att knappen på fjärren är till för att "visa ljudlista". Synd att det stör dig att vi löste det genom att få hjälp genom att få svar av andra hjälpsamma i forumet.

#2363

Postad 02 september 2013 - 10:19

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Och ingen klarar längre av att läsa innantill i sina Bruksanvisningar ... <_<

Vad är ett forum till för om inte att fråga. :)

Redigerat av r_o_n, 02 september 2013 - 10:20.


#2364

Postad 02 september 2013 - 13:16

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Det står inget om detta i manualen. Det enda som står i beskrivningen att knappen på fjärren är till för att "visa ljudlista".



Just precis!

http://www.humaxdigi...umax_BXR-HD.pdf

I manualen står vid bilden på Fjärren:
"AUDIO Visar ljudlistan."
Verkar ju vara just precis en ganska naturlig knapp att testa alltså ...

Vidare så på sidan 13 fortsätter det med:

Ställa in ljudalternativ
Ljudalternativen är bara tillgängliga när
programmet stöder flera ljudspråk.
Tryck på knappen AUDIO för att ändra ljudspråk
och riktning.
Varje gång du trycker in den här knappen ändras
värdet.
Obs!:
• Funktionen tyst gäller även om du byter kanal.
• Du kan inte ställa in ljudriktning när
programmet sänds i Dolby Digital.


På sidan 45 fortsätter det sen med inställningar i Setup'en för ljud.
Sidan 60 har Felsökning för ljud.
Så att påstå att det inte står i manualen stämmer ju inte.


Synd att det stör dig att vi löste det genom att få hjälp genom att få svar av andra hjälpsamma i forumet.


Man undrar hur folk överhuvudtaget klarade av NÅNTING ALLS innan Internetbaserade Forum fanns ..

Redigerat av Kung Nu, 02 september 2013 - 13:23.


#2365

Postad 02 september 2013 - 13:51

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Ok, vi får ge oss även om det utifrån manualen kanske ändå inte är helt solklart vad som är fel om man inte får ut 5.1 ljud. Att "ändra ljudspråk" kanske inte är helt solklart för alla vad som menas. Dessutom att alla program inte alltid sänds i 5.1 som ju var ett av problemen står inte i manualen. Nåja vi får be om ursäkt för att vi tagit onödigt utrymme i forumet och hoppas att du själv är nöjd med att ännu mer utrymme åtgick när du startade denna diskussion.

#2366

Postad 02 september 2013 - 15:23

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Ibland kan jag tycka att när folk inte ens försöker läsa i manualen så kan de gott sitta där. Men när de faktiskt försöker men ändå inte lyckas så är det helt legitimt att fråga på t.ex forum :)
Sry för offtopic.

#2367

Postad 03 september 2013 - 07:50

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Just precis!

http://www.humaxdigi...umax_BXR-HD.pdf

I manualen står vid bilden på Fjärren:
"AUDIO Visar ljudlistan."
Verkar ju vara just precis en ganska naturlig knapp att testa alltså ...

Vidare så på sidan 13 fortsätter det med:



På sidan 45 fortsätter det sen med inställningar i Setup'en för ljud.
Sidan 60 har Felsökning för ljud.
Så att påstå att det inte står i manualen stämmer ju inte.




Man undrar hur folk överhuvudtaget klarade av NÅNTING ALLS innan Internetbaserade Forum fanns ..


Ändra ljudspråk låter verkligen inte som något som ändrar ljudformat. Snarare som Humax svar på Google translate :)

#2368

Postad 03 september 2013 - 18:06

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
.

Ändra ljudspråk låter verkligen inte som något som ändrar ljudformat. Snarare som Humax svar på Google translate :)


Kan jag väl iofs hålla med dig om, men samtidigt så tycker då jag att det är fullt naturligt att man iallafall TESTAR de knappar som har nåt med ljud att göra överhuvudtaget, SAMT läser i manualen - den finns ju som PDF så det är bara att söka efter t ex 'ljud' och 'audio' osv, i filen.


.

#2369

Postad 19 september 2013 - 22:48

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

.



Kan jag väl iofs hålla med dig om, men samtidigt så tycker då jag att det är fullt naturligt att man iallafall TESTAR de knappar som har nåt med ljud att göra överhuvudtaget, SAMT läser i manualen - den finns ju som PDF så det är bara att söka efter t ex 'ljud' och 'audio' osv, i filen.


.

Att man ska behöva använda sökfunktionen i pdf-versionen av manualen för att få full koll på en funktion tycker jag visar på att manualen inte är den bästa.

#2370

Postad 20 september 2013 - 06:20

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
.

Att man ska behöva använda sökfunktionen i pdf-versionen av manualen för att få full koll på en funktion tycker jag visar på att manualen inte är den bästa.


Behöva?

Nä, men man FÖRENKLAR ju för sig själv, så klart!

.

#2371

Postad 25 oktober 2013 - 14:56

Per S
  • Per S
  • Forumräv

  • 560 inlägg
  • 0
Nu säljer Elgiganten +2 versionen med 500GB hdd för 2000kr!

https://www.prisjakt...t.php?p=1686032

Egentligen tar det emot med alla problem som rapporterats, men eftersom det ändå inte verkar finnas en bättre box för boxer, så beställer jag en ändå.

#2372

Postad 25 oktober 2013 - 15:53

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Vilka taskmörtar, just när jag ska lägga ut min ena humax-box på Blocket :(

#2373

Postad 25 oktober 2013 - 18:44

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Nu säljer Elgiganten +2 versionen med 500GB hdd för 2000kr!

https://www.prisjakt...t.php?p=1686032

Egentligen tar det emot med alla problem som rapporterats, men eftersom det ändå inte verkar finnas en bättre box för boxer, så beställer jag en ändå.

Kan vara så att den reas ut, då Humax har släppt en ny, något billigare version av boxen i England (utan display), och att den kanske även ska komma hit.

https://humaxdirect....p?ProdRef=10115

Redigerat av frollic, 26 oktober 2013 - 06:59.


#2374

Postad 26 oktober 2013 - 06:22

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Förstår inte varför de fortsätter envisas med bara 500Gb HDD, när HDD's är så billiga idag?

De kunde ju utan vidare slänga dit åtminstone en 1Tb'are!

Den där 500Gb fyller man ju rätt snart.

Men den nya modellen har ju rätt bra NYA Features:

Live Pause

The phone rings during the last ten minutes of a show, but don’t panic! Pause a live show to pick up a call or answer the door, then simply carry on from where you left off


Instant Rewind

Missed that crucial goal or a scene in a movie? Simply rewind live TV to replay the action


Series Recording

Now you can record an entire series at the touch of a button. When you select a show for recording, series recording will give you the option to record the whole series, so all the episodes of your favourite show will be saved automatically


Chase Play

There’s no need to wait until the programme you are recording has finished before you can start to watch it. With chase play you can start watching from the beginning even while the rest of the programme is being recorded


Accurate Recording

There’s no need to worry about missing a recording if the programme schedule changes, like a football match going into extra time or a breaking news flash. Schedule tracking starts recording your programme only when it starts being broadcast, so your recordings are always accurate


Split Recording

Have you ever been annoyed that you’ve recorded a film only to find the recording has stopped when a news break kicks in? Split recording lets you record two-part programmes with a break in the middle, so you don’t miss the second half


Smart Recording

Alerts you in an instant if a clash occurs when you try to record a programme and suggests an alternative time to catch the show if it’s repeated or being shown on another channel


HD Alternatives

If you are viewing a programme in standard definition or set a programme to record, and the same programme is available in High Definition you will be given the option to view or record in HD.


Recording Recommendations

When setting a recording, the broadcaster may suggest a similar programme that you might want to record
Green Button (also known as Trailer Booking)
Allows you to schedule a programme to record during a trailer (or preview) of a programme without having to search through the programme Guide. A“Book me” prompt will appear on screen and when the green button is pressed you can set the programme to record.


Verkar nästan som de tagit efter Comhems Tivo ... :P

Redigerat av Kung Nu, 26 oktober 2013 - 06:34.


#2375

Postad 26 oktober 2013 - 10:17

Per S
  • Per S
  • Forumräv

  • 560 inlägg
  • 0
Den nya verkar vara annorlunda då den saknar kortläsare, eller hur skall man tolka "freeview"?
I vilket fall konstigt med så få prisjaktsrescensioner av +2 modellen med hdd. Har de sålt så få? Vissa användare är extremt missnöjda vissa nöjda. Hur dålig/bra är den egentligen? Skriv ni som inte postat innan!

#2376

Postad 26 oktober 2013 - 12:14

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Förstår inte varför de fortsätter envisas med bara 500Gb HDD, när HDD's är så billiga idag?

De kunde ju utan vidare slänga dit åtminstone en 1Tb'are!

Den där 500Gb fyller man ju rätt snart.

Men den nya modellen har ju rätt bra NYA Features:


Men nästan alla finns ju redan...
Dessutom kan man med den gamla spelaren mitt i ett program spela in hela program i efterhand förutsatt att man inte har bytt kanal under programmets speltid...

#2377

Postad 26 oktober 2013 - 12:18

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Den nya verkar vara annorlunda då den saknar kortläsare, eller hur skall man tolka "freeview"?


Marksänt tror jag att de menar då de poängterar att det inte är en satellitbox?

#2378

Postad 26 oktober 2013 - 15:43

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Den nya verkar vara annorlunda då den saknar kortläsare, eller hur skall man tolka "freeview"?

freeview. men dom väl med att i England Har dom bara fria kanaler på marknätet. där av ingen kort läsare..
Program tablån har ni här http://www.freeview....ats-on/tv-guide

Redigerat av Unregistereddceea937, 26 oktober 2013 - 15:50.


#2379

Postad 27 oktober 2013 - 12:11

jobr365
  • jobr365
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej, har sen ett par månader tillbaka stora problem med min Humax BXR-HD+ box. När vi tittar på inspelat material bryts ibland uppspelningen och vid vissa inspelningar blir allt "komprimerat". Med komprimerat menar jag att det är som att allt är på x10 uppspelning stötvis. Enormt störande. Har testat fabriksåtersätlla men det är fortfarande precis likadant. Någon som stött på detta problem?


#2380

Postad 28 oktober 2013 - 10:24

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Hej, har sen ett par månader tillbaka stora problem med min Humax BXR-HD+ box. När vi tittar på inspelat material bryts ibland uppspelningen och vid vissa inspelningar blir allt "komprimerat". Med komprimerat menar jag att det är som att allt är på x10 uppspelning stötvis. Enormt störande. Har testat fabriksåtersätlla men det är fortfarande precis likadant. Någon som stött på detta problem?


Nope, har inte haft några sådana problem med någon av mina två boxar.

Redigerat av tamias, 28 oktober 2013 - 10:25.


#2381

Postad 28 oktober 2013 - 10:30

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hej, har sen ett par månader tillbaka stora problem med min Humax BXR-HD+ box. När vi tittar på inspelat material bryts ibland uppspelningen och vid vissa inspelningar blir allt "komprimerat". Med komprimerat menar jag att det är som att allt är på x10 uppspelning stötvis. Enormt störande. Har testat fabriksåtersätlla men det är fortfarande precis likadant. Någon som stött på detta problem?


Låter som hårddisken är på väg att gå hem. Har du formatterat om den?

#2382

Postad 28 oktober 2013 - 16:18

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 1
Någon mer som har fått problem med TV4 tablå efter vintertiden infördes i söndags? Den visar programmen en timme för tidigt...

#2383

Postad 28 oktober 2013 - 16:31

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Någon mer som har fått problem med TV4 tablå efter vintertiden infördes i söndags? Den visar programmen en timme för tidigt...

Ser att det inte bara är jag som har problem... http://www.boxer.se/...i-programguide/

#2384

Postad 31 oktober 2013 - 07:44

Per S
  • Per S
  • Forumräv

  • 560 inlägg
  • 0
Går det att släcka displayen och den stora runda lysande ringen på bxr-hd+2? Eller är det svart eltejp som gäller?

#2385

Postad 31 oktober 2013 - 08:29

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Går det att släcka displayen och den stora runda lysande ringen på bxr-hd+2? Eller är det svart eltejp som gäller?

Inte vad jag vet.
Själv har jag vänt den 90°, men inget problem med att den tar emot fjärren.

#2386

Postad 01 november 2013 - 20:34

Per S
  • Per S
  • Forumräv

  • 560 inlägg
  • 0

Inte vad jag vet.
Själv har jag vänt den 90°, men inget problem med att den tar emot fjärren.


okej, tack!

#2387

Postad 15 november 2013 - 21:49

Unregistered18321
  • Unregistered18321
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har ett problem med min BXR-HD där ljudet slutar fungera på alla kanaler som inte är MPEG-4 kodade - och ljudet kommer inte tillbaka förrän jag drar ur och sätter i strömsladden igen. Detta händer nästan varje dag så det börjar kännas riktigt irriterande.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Redigerat av Unregistered18321, 23 november 2013 - 23:49.


#2388

Postad 05 maj 2014 - 20:44

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Enligt omdömen om den inspelningsbara Humax-boxen på Prisjakt, så har många stora problem med kodade kanaler.
Den senaste mjukvaran tillförde flera nya fel och fixade inte alla gamla. De allvarigaste nya felen är väl att textningen och textTV försvinner på vissa kanaler samt att pausfunktionen medför hängningar. Kodade kanaler bryts ibland, utan att man gör något med fjärrkontrollen.
Jag tror dock att detta beror på att antennsignalen strular. Läs min tråd: https://www.minhembi...l=&fromsearch=1 /Tor

Redigerat av Åskviggen, 05 maj 2014 - 20:46.


#2389

Postad 04 juni 2014 - 17:40

emplant
  • emplant
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag har haft min box BXR-HD+ i två år och väntar fortfarande på uppdatering av programmet så att text-tv fungerar som det skall, alltså text-tv ska fungera utan att man ska behöva backspola ett par minuter i direktsändning efter att man sett en inspelning. Uppdatering utlovades för över ett år sedan. Nuvarande programversion är 1.00.07,laddningsversion a7.42, uppdateringsdatum 14 okt. 2012, system-id 80A0.7F10
Boxer vägrar naturligtvis svara på frågan när man kan förvänta sig en uppdatering.
Någon som vet?

#2390

Postad 05 juni 2014 - 17:39

terrorific
  • terrorific
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har ett problem med min BXR-HD där ljudet slutar fungera på alla kanaler som inte är MPEG-4 kodade - och ljudet kommer inte tillbaka förrän jag drar ur och sätter i strömsladden igen. Detta händer nästan varje dag så det börjar kännas riktigt irriterande.

Någon som vet vad det kan vara för fel?


Helkonstigt förstås. Men anledningen sitter i att boxen då av någon anledning får problem med att spela upp HE-AAC-komprimerat ljud. Eftersom att det är kodning/komprimering så kan det heller inte sitta i TV eller uppspelning av ljud i högtalare på TV:n. Så antingen är det en känd bugg eller ett allvarligt fel och isåfall skulle du behöva ta kontakt med boxer/humax det skulle jag göra om jag var du.

#2391

Postad 16 juni 2014 - 23:00

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Hej ! Ny i detta forum, vet ej om detta tagits upp tidigare. Har en Humax BXR-HD med programversion 1.00.06 och en Sony TV KDL -32BX300, kör med HDMI-kabel. Allt funkar OK utom att ljudnivån på TV:n blir MYCKET högre på vissa kanaler,särskilt på HD-kanaler t.ex SVT1 HD jämfört med samma kanal i SD-kvalitet. Har uppdaterat både box och TV utan skillnad. Även en del kanaler som sänder med SD har samma problem t.ex. Axess TV och Animal Planet. Vet någon någonting om detta probem ?? Kör mot Västerås-sändaren med Boxer-kort.

#2392

Postad 17 juni 2014 - 06:45

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Allt funkar OK utom att ljudnivån på TV:n blir MYCKET högre på vissa kanaler,särskilt på HD-kanaler t.ex SVT1 HD jämfört med samma kanal i SD-kvalitet. Har uppdaterat både box och TV utan skillnad. Även en del kanaler som sänder med SD har samma problem t.ex. Axess TV och Animal Planet.


Fattar inte riktigt hur du nu menar?

Är ljudet på t ex Animal högre när du ser den direkt i TVn, än det är när du ser den via din Box?

Jag har haft en Sony Platt-Tv, och där kunde man ställa in ljudnivåerna för de olika ingångarna, på olika nivåer, just för att kompensera för sådana olikheter, så leta djupt i din TVs menyer.

#2393

Postad 17 juni 2014 - 08:08

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Har du kollat vilka ljudformat du skickar till TV'n? Du kan toggla runt med ljudvalsknappen. Jag kör allt mitt ljud till min förstärkare och där skiljer ljudnivån på ljudformaten tex DD2.0, DD5.1 och PCM 2.0. Är det samma ljudformat kan jag inte påminna att jag hört någon nivåskillnad.

#2394

Postad 17 juni 2014 - 18:23

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jag har provat olika ljudformat, multikanal eller stereo men inget verkar hjälpa...
Vet att man kan ha olika ljudnvå för olika HDMI-ingångar men har man en favorit-lista
med olika kanaler man vill ju växla mellan olka kanaler utan att få en Jättehöjning av volymen på en del
kanaler, irriterande !! Har även försökt ändrat TVns ljudinställningar utan framgång.
Några tips ??

#2395

Postad 17 juni 2014 - 18:56

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
När man tittar på digital-TV direkt utan Humax-boxen fås ingen skillnad i ljudnivå mellan olika kanaler.
Jag har då Boxer-kortet direkt i Sony-TVn via en CA-modul.

#2396

Postad 18 juni 2014 - 21:26

vilden
  • vilden
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men har du satt volymen på boxen på max? Skiljer ju normalt på digitalt ljud och analogt...

#2397

Postad 18 juni 2014 - 22:34

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Det blir lite mindre skillnad ijudnivå om man höjer Humax-nivån till max (20) och reglerar ljudet med Sony-TVns
volymkontroll.Men det rätt opraktiskt att byta kanal med Humax-fjärren och reglera ljudet med TV-fjärren....

#2398

Postad 19 juni 2014 - 11:01

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Det blir lite mindre skillnad ijudnivå om man höjer Humax-nivån till max (20) och reglerar ljudet med Sony-TVns
volymkontroll.Men det rätt opraktiskt att byta kanal med Humax-fjärren och reglera ljudet med TV-fjärren....


Är inte Humaxfjärren programmerbar för olika TV, så man kan använda den för volymen?
Eller tvärtom, så du kan ändra kanal på Boxen med din TVs fjärr?


Men iaf ska man ju alltid ha Boxens volym på max, och sen ställa Nivån på ingående volym från Boxen, i din TVs menyer, där man (oftast) kan välja nivån på olika ingångar.

#2399

Postad 19 juni 2014 - 13:58

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Tack för tipset ! Får köra med max-volym på Humax och sedan växla till TV-läget på Humax ( funkar ! ) och styra volymen
på Sony-TVn därifrån. Bästa lösningen hit-tills !

#2400

Postad 21 juni 2014 - 12:39

hajon23
  • hajon23
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har inte varit inne på ett tag så det är möjligt att ni har diskuterat "mitt" problem. Plötsligt blir tiden helt knäpp. Den står på 1/1 1970 och på TV-guide som är helt tom står det 29/1 1970. Detta får till följd att jag inte kan ställa in inspelningar. Listan med schemalagda inspelningar är helt tom. Efter en stund har rätt tid kommit tillbaka och även de schemalagda inspelningarna är tillbaka. Jag undrar om fler har varit med om det? Jag fick tipset att ringa Humax och få en ny box. Jag har två st BXR-HD+ och det har inträffat på båda.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.