Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 02 september 2013 - 08:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag väntar på leverans av min Tivo box.
Under tiden tänkte jag lägga in den i min Logitech fjärrkontroll.
Är det någon som vet vad det är för märke och modell?

Jag har ingen TiVo-box själv men uppgifter på nätet anger att ComHems box är en Samsung GX-CM700CF.
Finns bilder på baksidan av boxen från de svenska testarna så det stämmer säkert.

#52

Postad 02 september 2013 - 08:42

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
tack jag får lägga in den och testa när jag får boxen

#53

Postad 02 september 2013 - 09:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

tack jag får lägga in den och testa när jag får boxen

Du kommer också att kunna använda mobil eller surfplatta som fjärrkontroll för att styra din TiVo-box.
Senare kommer även appen TiVoToGo som gör att du kan fjärrstyra din box när du inte är hemma.

#54

Postad 02 september 2013 - 10:52

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Du kommer också att kunna använda mobil eller surfplatta som fjärrkontroll för att styra din TiVo-box.
Senare kommer även appen TiVoToGo som gör att du kan fjärrstyra din box när du inte är hemma.

Tack för tipset men jag föredrar att använda 1 fjärrkontroll till allt.
Då min reciever sköter ljudet så blir det jobbigt att använda både mobil och fjärr.
Kommer inte TivoToGo att kosta ca 100:- mån?
I så fall är det inget allternativ för mig.

#55

Postad 02 september 2013 - 14:03

Unregistered656f48e9
  • Unregistered656f48e9
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har ingen TiVo-box själv men uppgifter på nätet anger att ComHems box är en Samsung GX-CM700CF.
Finns bilder på baksidan av boxen från de svenska testarna så det stämmer säkert.


Om jag uppfattat det hela rätt så är det boxen från Virgin Media som gäller:

http://store.virginm...boxes/tivo.html

Jag tycker också att den är misstänkt lik den box som lite dold visas på Comhems hemsida för Tivo.

MVH
Andreas

#56

Postad 02 september 2013 - 14:37

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Om jag uppfattat det hela rätt så är det boxen från Virgin Media som gäller:
http://store.virginm...boxes/tivo.html
Jag tycker också att den är misstänkt lik den box som lite dold visas på Comhems hemsida för Tivo.
MVH
Andreas

Virgin Media TiVo har tidigare använt 500GB Cisco boxar men det senaste året kompletterat med 1TB Samsung motsvarande den som ComHem nu har. ComHems TiVo-tjänst är baserad på Virgin Medias TiVo.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 02 september 2013 - 14:39.


#57

Postad 02 september 2013 - 22:53

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Jag har ingen TiVo-box själv men uppgifter på nätet anger att ComHems box är en Samsung GX-CM700CF.
Finns bilder på baksidan av boxen från de svenska testarna så det stämmer säkert.

Helt korrekt, just den boxen är det (har haft min nu i 2 veckor).

Jag väntar på leverans av min Tivo box.
Under tiden tänkte jag lägga in den i min Logitech fjärrkontroll.
Är det någon som vet vad det är för märke och modell?

Då har du jobb framför dig, det är hela 42 knappar m-m- på TiVo:s fjärrkontroll.....

#58

Postad 03 september 2013 - 06:10

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Helt korrekt, just den boxen är det (har haft min nu i 2 veckor).
Då har du jobb framför dig, det är hela 42 knappar m-m- på TiVo:s fjärrkontroll.....

Fast med Logitech så räcker det med att bara säga vilken fjärrkontroll det är så läggs alla koder in automatiskt.
Tyvärr så verkar inte den här boxen vara inlagd i deras databas ännu förhoppningsvis kommer det snart.

#59

Postad 03 september 2013 - 16:42

sto65
  • sto65
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Jag väntar på leverans av min Tivo box.
Under tiden tänkte jag lägga in den i min Logitech fjärrkontroll.
Är det någon som vet vad det är för märke och modell Samsung GX-CM700CF.

#60

Postad 05 september 2013 - 13:29

Unregistered37166
  • Unregistered37166
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Boxen är en Samsung GX-CM700CF. Verkar bara användas av Comhem, och jag har inte hittat den i Harmony-databasen. Säg gärna till om någon får den att fungera med Harmony, och i så fall under vilket namn,

#61

Postad 05 september 2013 - 16:34

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jag fick mitt "erbjudande" idag att skaffa Tivo, då min nuvarade PTR Samsungbox verkligen är på väg att dö är jag mycket intresserad av lite mer djupgående omdämmen av er som använder Tivo och kanske kan jämföra med Comhems tidigare PTR boxar, hur upplevs tjänsten om man jämför, vilken bindningstid erbjuds osv?
Kommer bestämma mig på Måndag.

#62

Postad 05 september 2013 - 19:02

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Jag fick hem mitt paket nu.
Fjärrkontrollen till Tivo skall gå att programmeras för att styra volymen på andra produkter.
Den är inställd default på samsung TV och det fungerar.
I väntan på att boxen kommer in i Logitechs databas så försöker jag fixa fjärrkontrollen så att den kan styra volymen på min reciever.
Jag har följt instruktionen och lagt in koderna för Denon.
Jag har även goglat upp andra koder för exakt min modell.
Problemet är att jag får den inte att styra volymen på min reciever den styr bara Tv´n hur jag än gör.
Är det någon som har fått detta att fungera?

#63

Postad 06 september 2013 - 17:09

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag satt och fipplade lite igårkväll med min Harmony. Fick IRa över kommandona, men jag valde bara de mest basala och (troligtvis) mest användbara. Gick väldans smidigt och enkelt. Nu slipper jag att använda två fjärrar! Sweet!

Jag har ju hela min anläggning styrd från Harmonyn (Denon AVR-1912, Pioneer BD-450, LGn och, nu, TiVo-boxen), så fler fjärrar var/är inget alternativ.

//Stefan

#64

Postad 09 september 2013 - 18:49

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Ja det var inte värst mycket respons på min fråga...nåja jag beställde en Tivo idag, visserligen 24 mån bindningstid men jag tror jag kommer bli nöjd om inget revolutionerande händer för tv och film.

#65

Postad 09 september 2013 - 18:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Ja det var inte värst mycket respons på min fråga...nåja jag beställde en Tivo idag, visserligen 24 mån bindningstid men jag tror jag kommer bli nöjd om inget revolutionerande händer för tv och film.

Den dåliga responsen beror nog på att du ställde en så generell fråga att ingen orkade svara.
Du känner väl till att ComHems testare bloggar om TiVo:
http://testativo.comhem.se/
När du får din box kommer du säkert ha stor glädje av testarnas erfarenheter.

#66

Postad 09 september 2013 - 19:29

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Ja det var inte värst mycket respons på min fråga...nåja jag beställde en Tivo idag, visserligen 24 mån bindningstid men jag tror jag kommer bli nöjd om inget revolutionerande händer för tv och film.


Jag har haft min box en dryg vecka nu och är (än så länge) nöjd. Visst, det finns en och annan grej som förundrar mig (och en del andra inklusive ComHem, tydligen), men i det stora hela så funkar det fin-fint. Har börjat få igång TiVo-tipsen också, vilket är bättre än jag först tyckte att det lät; lite pyssel dock att få boxen dit man vill i detta avseende.

Mest besviken (sur) är jag - vilket inte är något nytt egentligen - på TV4. TV4 HD är ett skämt och borde läggas ned per omgående. TV4 Fakta visade en dokumentär om orkanen Sandy, vilken jag spelade in. Denna inspelning tog abrupt slut precis när stormen slagit sina klor i New York! Eftersom boxen spelar in - vad jag förstått - via start- och slutsignaler, så är det märkligt att det fattas (en hel del) material. Eller så är det TYPISKT TV4... Suck :(

Med boxen är jag dock nöjd. Den känns mer stabil än 7160n jag hade innan! :)

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 09 september 2013 - 19:29.


#67

Postad 09 september 2013 - 19:44

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Den dåliga responsen beror nog på att du ställde en så generell fråga att ingen orkade svara.
Du känner väl till att ComHems testare bloggar om TiVo:
http://testativo.comhem.se/
När du får din box kommer du säkert ha stor glädje av testarnas erfarenheter.


Den länken kände jag inte till, verkar intressant, tack!

#68

Postad 09 september 2013 - 19:48

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag har haft min box en dryg vecka nu och är (än så länge) nöjd. Visst, det finns en och annan grej som förundrar mig (och en del andra inklusive ComHem, tydligen), men i det stora hela så funkar det fin-fint. Har börjat få igång TiVo-tipsen också, vilket är bättre än jag först tyckte att det lät; lite pyssel dock att få boxen dit man vill i detta avseende.

Mest besviken (sur) är jag - vilket inte är något nytt egentligen - på TV4. TV4 HD är ett skämt och borde läggas ned per omgående. TV4 Fakta visade en dokumentär om orkanen Sandy, vilken jag spelade in. Denna inspelning tog abrupt slut precis när stormen slagit sina klor i New York! Eftersom boxen spelar in - vad jag förstått - via start- och slutsignaler, så är det märkligt att det fattas (en hel del) material. Eller så är det TYPISKT TV4... Suck :(

Med boxen är jag dock nöjd. Den känns mer stabil än 7160n jag hade innan! :)

//Stefan


Den funktion som jag tycker är viktigast för mig är hur boxen klarar av (det jag skrev tidigare om) glidningar i tider, vad jag menar är att ett program blir förskjutet i tid och att man då riskerar att missa slutet,
På den frågan svarade supporten idag att programguiden uppdateras "flera ggr om dagen" vilket betyder att man ännu ej löst/skapat en funktion så att programmet skickar någon form av Start resp. Stopp signal och på så sätt styr inspelningen, utan istället går efter vad den info dom olika kanalerna tillhandahåller, och jag gissar att det var delvis det du syftade på.

Roligt att höra att du är mestadels nöjd! :)

Redigerat av salvion, 09 september 2013 - 19:48.


#69

Postad 09 september 2013 - 20:13

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Den funktion som jag tycker är viktigast för mig är hur boxen klarar av (det jag skrev tidigare om) glidningar i tider, vad jag menar är att ett program blir förskjutet i tid och att man då riskerar att missa slutet,
På den frågan svarade supporten idag att programguiden uppdateras "flera ggr om dagen" vilket betyder att man ännu ej löst/skapat en funktion så att programmet skickar någon form av Start resp. Stopp signal och på så sätt styr inspelningen, utan istället går efter vad den info dom olika kanalerna tillhandahåller, och jag gissar att det var delvis det du syftade på.

Roligt att höra att du är mestadels nöjd! :)


Aha, där ser man... Dessvärre minskar inte min surhet över TV4... Min inspelning av dokumentären jag nämnde, började ganska precis när inspelningen startade. Kanske 30 sekunder annat före... Annars är ju TV4s klassiska fem minuter välkänt (programmet börjar fem minuter efter utsatt tid). Jag gillar verkligen inte TV4, märks det? ;)

//Stefan

#70

Postad 10 september 2013 - 06:01

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Jag eller snarare frugan har upptäckt att ljudet försvinner emellanåt tror det är mest på tv4.
då måste man byta kanal till någon som har ljud och sedan tillbaka igen.
Är det några andra som har märkt det?

#71

Postad 11 september 2013 - 13:07

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Jag har haft min box en dryg vecka nu och är (än så länge) nöjd. Visst, det finns en och annan grej som förundrar mig (och en del andra inklusive ComHem, tydligen), men i det stora hela så funkar det fin-fint. Har börjat få igång TiVo-tipsen också, vilket är bättre än jag först tyckte att det lät; lite pyssel dock att få boxen dit man vill i detta avseende.

Mest besviken (sur) är jag - vilket inte är något nytt egentligen - på TV4. TV4 HD är ett skämt och borde läggas ned per omgående. TV4 Fakta visade en dokumentär om orkanen Sandy, vilken jag spelade in. Denna inspelning tog abrupt slut precis när stormen slagit sina klor i New York! Eftersom boxen spelar in - vad jag förstått - via start- och slutsignaler, så är det märkligt att det fattas (en hel del) material. Eller så är det TYPISKT TV4... Suck :(

Med boxen är jag dock nöjd. Den känns mer stabil än 7160n jag hade innan! :)

//Stefan


Med en granne som är beta testare så har jag fått lite löpande info under sommaren. Beta testet är för övrigt inte helt avslutat så lite konstigt att dom vågar skicka ut boxar till allmänheten redan.

Iofs är det nog mest apparna som strular nu. iOS pågår beta med medan Android tydligen inte ens kommit ut till testarna.

Angående start/stop tid så är det lika kasst som förut. Problemen är uppenbarligen inte med boxarna utan hur infon skickas ut/uppdateras. Är verkligen inget TV4 problem endast. Både Discovery och BBC kanalerna verkar lida av detta.

#72

Postad 12 september 2013 - 23:08

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Till er som redan har TiVo:

Idag har visst följande kanaler tillkommit
Star, Tv4 Guld, Komedi, CBS Reality, Extreme Sport, CNBC

#73

Postad 13 september 2013 - 05:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Till er som redan har TiVo:
Idag har visst följande kanaler tillkommit
Star, Tv4 Guld, Komedi, CBS Reality, Extreme Sport, CNBC

Jag såg det på Com hems Facebook.
Jämfört med XL-abonnemanget så är det två kanaler som inte ingår där -
CBS Reality och Extreme Sport. De är tillvalskanaler där.
Star, TV4 Guld, TV4 Komedi och CNBC ingår i XL-abonnemanget.
Än så länge känner jag inget sug efter TiVo - jag kör vidare med mina två inspelningsbara boxar och syskonabb på XL och Viasat.
En Motorola VIP1963C med On demand och en Humax HD PVR-1000C med 2TB hdd! Denna combo överträffar TiVo.

#74

Postad 16 september 2013 - 02:10

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Såg just att Virgin media kommer göra Netflix app tillgänglig på Tivo boxarna i England, man kan ju hoppas Sverige också får det då vi har mer eller mindre samma box.



http://www.engadget....-media-tivo-uk/


#75

Postad 17 september 2013 - 07:24

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Finns det ingen möjlighet att göra egna favoritlistor på kanaler eller att ta bort dem som man inte har i abonnemanget?

Jag tycker att det är fruktansvärt störande att se de kanaler man ändå inte kan se på i tv guiden.

#76

Postad 17 september 2013 - 08:37

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Finns det ingen möjlighet att göra egna favoritlistor på kanaler eller att ta bort dem som man inte har i abonnemanget?

Jag tycker att det är fruktansvärt störande att se de kanaler man ändå inte kan se på i tv guiden.

Jo i TiVo går det alldeles utmärkt. Gör din favoritlista med alla kanaler du har i ditt abonnemang och sedan slipper du se de som du inte har. När du gör favoritlistan så ser du alla kanaler i en lista och de som du INTE har i ditt abonnemang är INTE i bockade så du kan INTE lägga upp dem i listan så det är ett lätt jobb att göra en bra lista.

#77

Postad 17 september 2013 - 08:57

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Jo i TiVo går det alldeles utmärkt. Gör din favoritlista med alla kanaler du har i ditt abonnemang och sedan slipper du se de som du inte har. När du gör favoritlistan så ser du alla kanaler i en lista och de som du INTE har i ditt abonnemang är INTE i bockade så du kan INTE lägga upp dem i listan så det är ett lätt jobb att göra en bra lista.


ok tack
jag får kolla på det ikväll

#78

Postad 23 september 2013 - 08:44

maarw
  • maarw
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Nu har jag provkört min nya TiVo under helgen och här är mina intryck så här långt.

Ingen app tillgänglig ännu. Comhem standard svar gäller här, vi jobbar på det. Det brukar betyda lååång tid innan vi ser någon produkt.

HD utsändningar ser bättre ut än på min gamla HUMAX, inbillning eller möjligt ?

Serie inspelning, här finns det teoretiskt en inställning att bara spela in NYA avsnitt , det verkar bara fungera på ett par kanaler på andra kanaler blir inget inspelat om jag väljer ny.
Väljer jag däremot NY&repris så får jag med ALLT dvs 3-4 instanser av samma avsnitt under ett dygn ! SMART TV I think not !

Smart sök, här testade jag och lägga in några favorit skådisar, det verkar fungera även om antalet träffar än så länge inte är så många. Jag provade även att önska en specifik film "BIG" med Tom Hanks, här gick det sämre då boxen raskt började spela in saker som Big Bass, Big fishing och andra saker med ordet big i titeln med munter min. Jag skulle kunna ha programmerat en liknande sökrutin på min C64 på 80 talet. Inte bra.

Tivo tips ter sig helt orelevanta, jag har fått tips på drogproblems dokumentärer och "Jag och min tonåring väntar barn"två programtyper som jag verkligen avskyr.

Play kanaler, här gäller ComHems särskilda utbud och inte en länk till kanalens hemsida vilket borde vara det naturliga, detta ger ett sämre utbud än nödvändigt.

Jag ser att Comhem på sin hemsida numer bara säljer Tivo och inte längre vanlig digital TV, det är väl enda sättet att få det sålt då funktionaliteten så här långt inte imponerar.

Mina 0.02 SEK

Redigerat av maarw, 23 september 2013 - 08:55.


#79

Postad 23 september 2013 - 11:29

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Serie inspelning, här finns det teoretiskt en inställning att bara spela in NYA avsnitt , det verkar bara fungera på ett par kanaler på andra kanaler blir inget inspelat om jag väljer ny.
Väljer jag däremot NY&repris så får jag med ALLT dvs 3-4 instanser av samma avsnitt under ett dygn ! SMART TV I think not !


Windows Media Center har haft samma funktionalitet sedan 2005. Problemet är i kvaliteten på EPG-data. Funktionen som sådan är tämligen vältestad, men som med allt annat "skit in-skit ut". Jag har alltid "spela in allt" så riskerar jag inte missa nåt. Lite jobbigt dock med Discovery och deras marathons där de kör en hel dag med bara repriser. Finns fler roligheter i PG-datat som att ett "nytt" avsnitt av arga snickaren är reprisen på söndagen, medans det nya avsnitet onsdagar 20:00 är märkt med repris. Misstänker att TIVO har samma problem? Finns det ingen "rapportera fel"-funktion? Det har Microsoft haft jättelänge.

Tivo tips ter sig helt orelevanta, jag har fått tips på drogproblems dokumentärer och "Jag och min tonåring väntar barn"två programtyper som jag verkligen avskyr.


Stäng av skräpet bara?


Play kanaler, här gäller ComHems särskilda utbud och inte en länk till kanalens hemsida vilket borde vara det naturliga, detta ger ett sämre utbud än nödvändigt.


Det har inte att göra med att man vill leverera en bra upplevelse med fjärrkontrollen och genom att skicka iväg dig till en webbsida förlorar man den kontrollen? Alternativt avtal/slöhet i att uppdatera sin interna lista över play-tjänster?

/S

#80

Postad 23 september 2013 - 11:36

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
@maarw
Intressant poänger, får väll se när boxen kommer om 2år bindning var ett misstag...

#81

Postad 23 september 2013 - 11:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Jag har fått för mig att TiVo till skillnad från befintlig inspelningsbar On demand-box (dvs Motorola VIP-1963C) skulle "revolutionera" tv-tittandet just genom funktionerna Serieinspelning och TiVo-tips. Nu verkar det som allt står och faller med att appen TiVoToGo håller måttet för att motivera kostnaden och bindningstiden för den som redan har en inspelningsbar On demand-box.
Om någon tycker att 1TB hdd och möjligheten till Trippelinspelning är väsentliga så finns naturligtvis också en anledning till att skaffa TiVo.

#82

Postad 23 september 2013 - 12:05

maarw
  • maarw
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig att TiVo till skillnad från befintlig inspelningsbar On demand-box (dvs Motorola VIP-1963C) skulle "revolutionera" tv-tittandet just genom funktionerna Serieinspelning och TiVo-tips. Nu verkar det som allt står och faller med att appen TiVoToGo håller måttet för att motivera kostnaden och bindningstiden för den som redan har en inspelningsbar On demand-box.
Om någon tycker att 1TB hdd och möjligheten till Trippelinspelning är väsentliga så finns naturligtvis också en anledning till att skaffa TiVo.


Precis så jag känner. Allt jag kan göra med TiV o kunde jag redan uppnå med min Humax (uppgraderad med 1TB), samt apple tv + playkanaler + airplay.

Men vi får väl invänta appen innan vi dömer ut det totalt.

#83

Postad 23 september 2013 - 12:29

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Håller med, maarw. TiVo tillför inte särskilt mycket som jag är intresserad av och det är i slutändan mer pengar för färre intressanta kanaler. TiVo är inget för mig, jag kommer att ha kvar min Humax box och det kanalpaket jag har nu. Som inte har någon bindningstid kvar alls dessutom.

#84

Postad 25 september 2013 - 16:27

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag har en USB-dongel (för att koppla boxen trådlöst till hemmanätverket) till övers om någon skulle vara intresserad. Funkar klockrent, men jag behöver den inte längre eftersom jag nu kör signalen via data-uttaget. PMa vid intresse. Nypris hos ComHem 299:- "Halva" från mig (150 kronor).

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 25 september 2013 - 16:28.


#85

Postad 25 september 2013 - 22:14

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
För 15 månader sedan fattade Com Hem beslutet om att lansera Tivo i Sverige. Den 7 oktober är det dags för skarp lansering. Com Hem gör sig just nu beredda på att lansera den prenumerationsbaserade on-demandvideotjänsten (Svod-tjänsten) Tivo med nya utländska kanaler, temakanaler samt hd-sändningar av exempelvis TV 5 och MTV.

Kort innan onsdagens presskonferens skrev Com Hem på ett avtal med Netflx. Com Hem blir därmed världens andra operatör som får integrera Netflix.

Priset för Tivo blir från 149 kronor till 439 kronor per månad.
Texten från mobil.se

#86

Postad 26 september 2013 - 00:10

aegero
  • aegero
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag har en USB-dongel (för att koppla boxen trådlöst till hemmanätverket) till övers om någon skulle vara intresserad. Funkar klockrent, men jag behöver den inte längre eftersom jag nu kör signalen via data-uttaget. PMa vid intresse. Nypris hos ComHem 299:- "Halva" från mig (150 kronor).

//Stefan


Finns den kvar? Jag är intresserad! Hur fixar vi det?
/anders

#87

Postad 26 september 2013 - 06:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Hela pressmeddelandet från Com hem inför lanseringen av TiVo finns här:
http://www.mynewsdes...nnehaall-910022

#88

Postad 26 september 2013 - 09:31

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Hur är det med sportkanaler från Viasat och Cmore är det samma som tidigare?

#89

Postad 26 september 2013 - 10:38

skijeppe
  • skijeppe
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag fick förklarat för mig i telefon att TiVoToGo var en spegling på de utbud man har på TV. Dvs att jag kommer kunna se t ex Viasat Sport paketet även på min iPad. Som istället för Viaplay.

Hoppas de verkligen är så, annars blir jag mkt besviken och känner att stora delar av TiVo-lanseringen är onödig för mig.

#90

Postad 26 september 2013 - 10:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag fick förklarat för mig i telefon att TiVoToGo var en spegling på de utbud man har på TV. Dvs att jag kommer kunna se t ex Viasat Sport paketet även på min iPad. Som istället för Viaplay.
Hoppas de verkligen är så, annars blir jag mkt besviken och känner att stora delar av TiVo-lanseringen är onödig för mig.

Ja, det kommer att bli intressant att se hur TiVoToGo kommer att fungera.
Idag är det ju så att på syskonabonnemang hos ComHem speglas endast grundabonnemangets kanaler samt C More-abonnemanget om man har sådant. Inga separata tillvalskanaler speglas.
Vill man ha spegling av Viasat tillvalspaket kostar det 99 kr/mån extra (alltså utöver de 99 kr/mån man betalar för syskonabonnemanget).
Hur TiVoToGo är upplagt när det gäller tillvalspaket och tillvalskanaler tror jag inte att ComHem har presenterat ännu eftersom appen inte finns att tillgå ens för de kunder som redan har fått sin TiVo levererad.

#91

Postad 26 september 2013 - 17:35

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jag fick min box igår och har pillat lite med den, men en sak undrar jag, hur får jag så att jag bara ser mina Favorit kanaler och inte alla när jag går in i programguiden?

#92

Postad 26 september 2013 - 19:43

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Jag fick min box igår och har pillat lite med den, men en sak undrar jag, hur får jag så att jag bara ser mina Favorit kanaler och inte alla när jag går in i programguiden?


"I dagsläget så är det inte möjligt att ändra kanalordningen i TiVo-boxen, jag tar dock ditt förslag vidare till våra utvecklare."

http://tele2tv.blogs...analerna-i.html

#93

Postad 26 september 2013 - 19:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
har tivo boxen nått program kort kommer man tex kunna fast man tar tivo boxen att få ha ett programkort att flytta till inbyggda boxen i tv?

#94

Postad 26 september 2013 - 20:01

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

har tivo boxen nått program kort kommer man tex kunna fast man tar tivo boxen att få ha ett programkort att flytta till inbyggda boxen i tv?


TiVo-boxen är helt kortlös. Du kan spegla grundutbudet (inte tillvalda extrakanaler) med ett "syskonkort" om jag förstått det hela rätt...

//Stefan

#95

Postad 26 september 2013 - 21:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

TiVo-boxen är helt kortlös. Du kan spegla grundutbudet (inte tillvalda extrakanaler) med ett "syskonkort" om jag förstått det hela rätt...

//Stefan


Med andra ord så kommer det säkert icke funka med extrakanaler med TiVoToGo heller. Dåligt. Ser faktiskt inte heller vad TiVo har som man inte redan har idag. Tyvärr...

#96

Postad 26 september 2013 - 22:44

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 1

Jag fick min box igår och har pillat lite med den, men en sak undrar jag, hur får jag så att jag bara ser mina Favorit kanaler och inte alla när jag går in i programguiden?

Du lägger först upp en favoritkanal lista och sedan går du in i tv-guiden och längst ner till vänster går du in och väljer att den ska visa favorit kanaler in stället för den "normala" listan.

TiVo-boxen är helt kortlös. Du kan spegla grundutbudet (inte tillvalda extrakanaler) med ett "syskonkort" om jag förstått det hela rätt...

//Stefan

Helt korrekt, jag har det så själv.

Med andra ord så kommer det säkert icke funka med extrakanaler med TiVoToGo heller. Dåligt. Ser faktiskt inte heller vad TiVo har som man inte redan har idag. Tyvärr...

Ojoj det är mycket som TiVo har som du inte har idag......

#97

Postad 27 september 2013 - 05:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Med andra ord så kommer det säkert icke funka med extrakanaler med TiVoToGo heller. Dåligt. Ser faktiskt inte heller vad TiVo har som man inte redan har idag. Tyvärr...

Läste pressmeddelandet en gång till. Om TiVoToGo skriver ComHem:
"Tjänsten ger kunderna ökad flexibilitet att kunna titta på sina favoritprogram på sin dator, surfplatta eller telefon. Med TiVoToGo™ kan du streama live-tv, se program efter sändning liksom starta om tv-program. TiVoToGo™ har ett starkt utbud vid lansering som sedan utökas kontinuerligt över tid. Från start finns bland andra kanaler från SVT, BBC, MTV, Nickelodeon, Turner och National Geographic. Utbud från TV4 kommer att komma in under hösten i TiVoToGo™."
Jag drar den slutsatsen att TiVoToGo från början inte omfattar alla kanaler som man har på sin TiVo (grundpaket, tillvalspaket, tillvalskanaler) utan bara de kanaler som ComHem förhandlat fram rättigheter till när det gäller "dator, surfplatta och telefon".
Risken är alltså att TiVoToGo inte kommer att kunna replikera tillvalspaket från Viasat om ComHem inte får fram ett avtal om Viaplay för sina abonnenter. (Min slutsats. Svara gärna på detta, ComHem).

#98

Postad 27 september 2013 - 07:41

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Du lägger först upp en favoritkanal lista och sedan går du in i tv-guiden och längst ner till vänster går du in och väljer att den ska visa favorit kanaler in stället för den "normala" listan.


Helt korrekt, jag har det så själv.


Ojoj det är mycket som TiVo har som du inte har idag......


Perfekt det fungerade! tack så mycket för hjälpen :)

#99

Postad 29 september 2013 - 10:20

Unregistered394a10f0
  • Unregistered394a10f0
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Boxen är en Samsung GX-CM700CF. Verkar bara användas av Comhem, och jag har inte hittat den i Harmony-databasen. Säg gärna till om någon får den att fungera med Harmony, och i så fall under vilket namn,


Har precis slitit med att konfigurera min Harmony 900. Jag hittade GX-CM700CF i databasen under PVR-Samsung. Tyvärr var den inte komplett utan jag fick lägga till följande knappar manuellt:

- TvGuide
- ThumbsDown
- ThumbsUp
- ComHem
- PlayAndFilm
- Advance
- InstantReplay
- Enter

Jag tror inte att jag är helt nöjd än, men just nu har jag gjort följande förändringar av vad knapparna gör i aktiviteten:

- Menu - ComHem
- PageUp - ThumbsUp
- PageDown - ThumbsDown
- PreviousChannel - DirectionLeft (för att hoppa till föregående meny)
- Replay - InstantReplay
- Play - Pause (för att toggla mellan play och pause)
- Skip - Advance
- Stop - DirectionLeft (stop i databasen fungerar inte för mig)
- Enter - Enter

Teletext, Slow samt PlayAndFilm har jag lagt upp som Soft Buttons.

#100

Postad 29 september 2013 - 13:31

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
Signade upp mig för en TiVO och pluspaketet (det mellanstora) i fredags, ska få hem grejerna på torsdag. Tror det kan bli bra, har i dagsläget vare sig HTPC eller PVR, så inspelningsmöjligheter blir fint (dessutom utan att behöva ha järnkoll på tablåer och sändningstider).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.