Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Achievmentsranking är uppe

680 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 01 mars 2007 - 19:16

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Kan du varenda vrå av det spelet utantill eller? Måste kännas konstigt att spela något man gjort själv, storyn är ju inte direkt överraskande  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Helt ärligt så var det nätt och jämt jag hade koll på mina "egna" två banor. Rent grafiskt hade jag bra koll på dom och en hel del andra som jag fick fixa upp i slutet men rent gameplay-mässigt hade jag riktigt dåligt koll. Även storyn hade jag aldrig tid till att sätta mig in i.

Berättar lite hur pass hårt arbete det är att göra spel. :)

Det var faktiskt ganska intressant att plocka upp spelet förra månaden. Jag gjorde det mest pga att jag ville kolla hur pass det faktiskt såg ut rent grafiskt. Det sluta med att jag spela igenom hela spelet och började gå på seriös jakt efter achievment points. Utan att försöka klappa "oss" själva så tycker jag det finns en del roliga grejer man ska göra för att få vissa points. :rolleyes:

#102

Postad 01 mars 2007 - 20:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag tror jag kommer skaffa Hitman sedan för achievments, även om jag redan spelat det på Xbox :)

Kan du inte fixa nån sorts uppkoppling

Jo, men det får vänta ett tag.

#103

Postad 01 mars 2007 - 20:58

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Hinner inte spela så värst mycket med 2 barn hemma  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Det där känner jag igen. :rolleyes:

Man får se till att smyga ner när hela huset har somnat. :P

<{POST_SNAPBACK}>


:D så sant...så sant

#104

Postad 02 mars 2007 - 22:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hehe....Men ett större problem är att man måste upp 0600-0700 vare sig man vill el ej :unsure:

Barn är inte lätta att få å sova till 1100 tyvärr :D

#105

Postad 04 mars 2007 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag kan tipsa om Full Auto för lätta achievments. Knappt 900 på ca 7 timmar och det är inte speciellt svårt (och inte speciellt dåligt heller).

#106

Postad 27 mars 2007 - 17:36

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
ja då liven ligger nere passade jag på att köra lite gamla spel.. Nhl2k6 å nba 2k6.. på mindre än en kvart har jag låst upp 900 poäng sammanlagt!!! D e riktigt enkla grejjer på bägge spelen.. nhl: t.ex gör mål med en back (150P). Gör mål inom 1 minut, på allstar nivån (350P).!!! Snabba enkla poäng.. dock e hockeyspelet dåligt medans basket spelet är riktigt snyggt å bra gjort!!

Redigerat av Majorglenn, 27 mars 2007 - 17:44.


#107

Postad 27 mars 2007 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Eh, lol. Jag tror jag får ta och införskaffa dem :) :lol:

Skrattretande. De ger ju bort poängen.

Jämför det med FIFA 07. Vinn 60 matcher på raken eller spela 30 matcher utan att släppa in mål eller vad det är -_-

Edit: Ligger på ca 12400 nu.. FM2007 är väldigt tidskrävande att få poäng i =P.

Ninteny Nine Nights däremot.. 600 pts för att klara av det med alla 7 karaktärer och dessutom är spelet ganska bra.

Redigerat av Zoiler, 27 mars 2007 - 18:14.


#108

Postad 29 mars 2007 - 17:43

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Snabba poäng:

TMNT
Open Season
Eragon

Synd att alla 3 är skit :)

När uppdateras den där achievment listan som LillKille håller på med? Jag har fortfarande bara 13??? poäng fast jag har 15105 nu...

#109

Postad 29 mars 2007 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Snabba poäng:

TMNT
Open Season
Eragon

Synd att alla 3 är skit :)

När uppdateras den där achievment listan som LillKille håller på med? Jag har fortfarande bara 13??? poäng fast jag har 15105 nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså det är därför det går så snabbt för dig nu. Misstänkte nästan att det var något sådant :D

Enligt IGN ska Turtles vara det enklaste spelet av alla att få achievments i.

#110

Postad 29 mars 2007 - 19:18

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
TMNT var bara att klara ut spelet så hade man 1000 pinnar.

Eragon krävde 2 varvningar och lite hidden eggs.

Open Season klara ut spelet helt perfect. :)

Tur att jag inte behövde köpa något av spelen, även om Turtles var rätt underhållande :D

#111

Postad 29 mars 2007 - 19:23

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Snabba poäng:

TMNT
Open Season
Eragon

Synd att alla 3 är skit :)

När uppdateras den där achievment listan som LillKille håller på med? Jag har fortfarande bara 13??? poäng fast jag har 15105 nu...

<{POST_SNAPBACK}>


Du får gå in på listan å tycka på ditt namn så uppdateras dina poäng!

#112

Postad 29 mars 2007 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

TMNT var bara att klara ut spelet så hade man 1000 pinnar.

Eragon krävde 2 varvningar och lite hidden eggs.

Open Season klara ut spelet helt perfect. :)

Tur att jag inte behövde köpa något av spelen, även om Turtles var rätt underhållande :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har faktiskt Eragon hemma, bara för co-ops skull B)

Får väl spela TMNT sen också åtminstone.

Antar att det inte är så svårt att klara perfekt på Open Season?

#113

Postad 30 mars 2007 - 08:31

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

TMNT var bara att klara ut spelet så hade man 1000 pinnar.

Eragon krävde 2 varvningar och lite hidden eggs.

Open Season klara ut spelet helt perfect. :)

Tur att jag inte behövde köpa något av spelen, även om Turtles var rätt underhållande :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har faktiskt Eragon hemma, bara för co-ops skull :D

Får väl spela TMNT sen också åtminstone.

Antar att det inte är så svårt att klara perfekt på Open Season?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tyckte att Eragon co-op kändes lite halv b faktiskt, det är bara player 1 som får achievments och det är bara player 1 som får uppgraderingar så han kan göra mer saker. Player 2 är mest där för syns skull.

TMNT var faktiskt riktigt underhållande, det är väl nått speciellt att springa runt med barndomshjältarna och få achievments var 10de minut :D

Ne, Open Season hade små banor och så skulle man hitta massa sköldar med typ ekollon, fjädrar, löv, o.s.v. på. Så länge man höll ögonen öppna så var det lugnt B)

Men ja måste fråga Zoiler, varför är inte du med på topplistan om du nu har typ ~12000 pinnar?

#114

Postad 30 mars 2007 - 09:41

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

När uppdateras den där achievment listan som LillKille håller på med? Jag har fortfarande bara 13??? poäng fast jag har 15105 nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Listan på MyGamerCard net uppdateras tyvärr inte av sig självt (vet att de jobbar på det, men tror inte de löst det än)

Så här ligger det till:

Det enda jag "administrerar" är att lägga upp nya användare där (tar dem från GT tråden här på forumet). Första gången man lägger upp en användare hämtas info från live.xbox.com om vilka achievments man har (en j-a massa info helt enkelt). Efter denna gång måste man aktivit hämta info om en specifik GT, det kan vara tex att man klickar på sin GT i listan eller att man har en av deras GTbilder som avatar här i forumet. Anledningen är att MyGamerCard inte har kapaciteten att aktivit hämta och parsa alla info från live.xbox.com hela tiden för alla dess GT:s flera 100 tusen.

Utöver detta är det ca en timmes fördröjning på att du tagit dina achievments tills att man kan se dem på MyGamerCard.net

Vad man kan göra när man är inne på listan är att klicka lite på alla användare så hjälper man till att hålla listan uppdaterad, eftersom den uppdateras för alla när man aktivt hämtar info om en GT.

Kan också ärligt erkänna att jag varit dålig på att lägga upp nya användare. Kanske gör det nån gång i månaden. Känner mig inte lika motiverad längre att jämföra mig med andra när man ser att det spelats spel som inte lanserats i Sverige än och dylika skivor som inte går att spela på omodifierad svensk konsoll. Känns som inte alla lirar på samma villkor då.

-lk

#115

Postad 30 mars 2007 - 13:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

[Men ja måste fråga Zoiler, varför är inte du med på topplistan om du nu har typ ~12000 pinnar?

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen internetuppkoppling. Tro´t om du vill :D

Skaffar kanske snart, pga Oblivionpatchen.

Edit: Spelar också Blazing nu Lillkille. Inte så lätt att få achievments där, men spelet är ganska bra med tanke på kritiken det fått. Snygga rökeffekter.

Redigerat av Zoiler, 30 mars 2007 - 13:08.


#116

Postad 30 mars 2007 - 13:30

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Edit: Spelar också Blazing nu Lillkille. Inte så lätt att få achievments där, men spelet är ganska bra med tanke på kritiken det fått. Snygga rökeffekter.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, Blazing Angels är helt OK, men som du säger, inget spel som man kör för lite lätta poäng. För spelkänsla tycker jag nog Secret Weapons of the Luftwaffe på gamla Xbox var bättre. Och Battle of the pacific. 150 givna för att man spelar klart spelet. Resterande inte helt givna. Arcade mode är ganska tärande på nerverna, kör en 2-3 plan åt gången innan jag lägger ner.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Nämnde jag att jag 100%:ade Just Cause. Det blev lite *snark* varning på det efter ett tag :D Ett bra tips:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Annat tips är Madden06 och NBA Live06. Hitta dem för 99:-/st. Köpte dem enbart för GS B) Har nu bytt indem mot GH2 för 1 kr på EBGames :D

-lk

Redigerat av LillKille, 30 mars 2007 - 13:31.


#117

Postad 30 mars 2007 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

150 givna för att man spelar klart spelet.

Hrm.. det får räcka. Orkar inte hålla på och låsa upp grejer här. Får man inget för att man har en viss average ranking också?

Sen för att få alla flygplan måste man ju även klara minicampaignen. Nej, alldeles för mastigt för min smak. Om spelen är riktigt bra kan jag lägga ned tid men annars får det vara.

Eller snarare... jag gillar utmanande achievments framför tidskrävande achievments :lol:

Nämnde jag att jag 100%:ade Just Cause. Det blev lite *snark* varning på det efter ett tag :D

Jo jag håller med.. varvar det med andra spel nu och spelar sparsamt. Vet det om "huvudstaden" men tack ändå B)

Annat tips är Madden06 och NBA Live06. Hitta dem för 99:-/st. Köpte dem enbart för GS :D Har nu bytt indem mot GH2 för 1 kr på EBGames :D

Kommer aldrig lära mig amerikansk fotboll, men NBA Live 06 kanske går an om jag hittar det billigt. Hyfsad affär btw :D

#118

Postad 25 april 2007 - 08:07

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Det här fungerar ju inte :blink:

När jag stack iväg till thailand så låg jag på plats 19 och nu på plats 39
Visste inte att all öl skulle påverka min GS :D

Så nu får ni se upp , för här ska samlas poämg

#119

Postad 25 april 2007 - 09:43

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Det här fungerar ju inte  :blink:

När jag stack iväg till thailand så låg jag på plats 19 och nu på plats 39
Visste inte att all öl skulle påverka min GS  :D

Så nu får ni se upp , för här ska samlas poämg

<{POST_SNAPBACK}>

Och eftersom du precis bekräftade att någon faktiskt kikar på MinHembio Toppen skall jag uppdatera den ikväll med de nya GT som lagts till i tråden.

-lk

#120

Postad 25 april 2007 - 12:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Och eftersom du precis bekräftade att någon faktiskt kikar på MinHembio Toppen skall jag uppdatera den ikväll med de nya GT som lagts till i tråden.

<{POST_SNAPBACK}>

:lol:

Själv har jag ca 15 000 nu. Eragon och Bionicle Heroes gav förvisso nästan 1500 ihop, men jag orkade inte varva dem. Fy fan vilka kassa spel :D . Plågsamt.

FM tar tid som sagt, vilket till stor del beror på att det verkar dåligt optimerat för 360 eftersom det tar lång tid mellan dagarna :D .

Spelar Saints Row också.. inte heller där helt smidigt att få poäng. Jäkla activities :blink:

#121

Postad 25 april 2007 - 12:39

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Själv har jag ca 15 000 nu. Eragon och Bionicle Heroes gav förvisso nästan 1500 ihop, men jag orkade inte varva dem. Fy fan vilka kassa spel  :D . Plågsamt.

FM tar tid som sagt, vilket till stor del beror på att det verkar dåligt optimerat för 360 eftersom det tar lång tid mellan dagarna  :lol: .

Spelar Saints Row också.. inte heller där helt smidigt att få poäng. Jäkla activities  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill inte verka tjatmoster här nu, men SKAFFA LIVE GOLD NU!!! så kan vi jaga lite MP/Coop achievments tillsammans. Jag har Saints Row kvar av den anledning att jag vill lira MP nån gång och jaga de få poängen som e kvar.

Själv lirar jag TDU ganska mycket nu, relativt enkla poäng, kanske inte snabba, men spelet är rätt OK (saknar PGR:s körkänsla dock) så det gör inte så ont att vara scorewhore i det.

GH2 har jag fått lägga på hyllan lite då jag tyckte det blev lite för svårt på Hard nivån. Och som det står i min signatur vill jag fortfarande lira igenom PDZ på Coop :D

Tuffar stadigt mot 20' nu. Kommer knäcka 19' ikväll. 20' e ganska stort för mig. Vet inte riktigt hur jag skall fira än.

-lk

Redigerat av LillKille, 25 april 2007 - 12:47.


#122

Postad 25 april 2007 - 12:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Mja, det får vara en lite större morot än achievments. Jag tror inte jag skulle spela speciellt mycket online och då känns det som bortkastade pengar. Men vi får se.

Silver dock lite snabbt. Vad är det för sorts nätverkskabel jag behöver?

#123

Postad 25 april 2007 - 13:06

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Mja, det får vara en lite större morot än achievments. Jag tror inte jag skulle spela speciellt mycket online och då känns det som bortkastade pengar. Men vi får se.

Silver dock lite snabbt. Vad är det för sorts nätverkskabel jag behöver?

<{POST_SNAPBACK}>

Oki vi startar en insamling :blink: Om vi lyckas få ihop 300:- så sponsrar jag ditt 1:a år med Guld. För Live behöver du en vanlig TP kabel; synonymen nätverkskabel brukar funka i de flesta butiker. Kan fås i alla längder och brukar inte lida av långa dragningar i normala hemmiljöer.

-lk

#124

Postad 25 april 2007 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Oki vi startar en insamling :blink: Om vi lyckas få ihop 300:- så sponsrar jag ditt 1:a år med Guld.

Tsk tsk... har du inga andra att spela med :D

#125

Postad 14 maj 2007 - 19:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Kan tipsa om X-men: The Official Game. 1000 pts på 5-6 timmar. Kanske inte helt enkla för man måste klara det på det svåraste för att få full pott och dessutom samla lite saker (som däremot inte är svåra att hitta).

Gillar en achievment: 50p när man kommit upp i 950p -_-. Samtidigt finns det 3 achievments för att klara träningsbanorna som ger 0p vardera :rolleyes:

Hyfsat ok spel annars.. om man är marvelfan. Annars är det repetitivt galore, speciellt på Wolverines banor.

Edit: 1000p på Blazing Angels Lillkille.. att du orkade ;) . Inte dåligt.

Redigerat av Zoiler, 14 maj 2007 - 19:39.


#126

Postad 14 maj 2007 - 20:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hur går det med insamlingen :rolleyes:

Kan tipsa om Enchanted arms..
Inte alls svårt att plocka achievments där ;)

#127

Postad 15 maj 2007 - 11:50

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

1000p på Blazing Angels Lillkille.. att du orkade  :D . Inte dåligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar, den komplimangen skulle bara kunna komma från en äkta scorewhore. Majoriteten skulle se 1000p i BA som en följd av möjlig hjärnskada.

Sitter just nu med de lite mer "omöjliga" achievmentsen i GH2. Funderar på att dra runt ett par varv till i Crackdown och planerat in lite RB6 Las Vegas Coop med en polare om nåra veckor. Går långsamt, men säkert, mot 20000. Väl över strecket lär jag pumpa in lite "enkla spel" igen. Vill verkligen känna det som en kamp för att komma över 20 först :)

-lk

#128

Postad 15 maj 2007 - 12:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

1000p på Blazing Angels Lillkille.. att du orkade  :D . Inte dåligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Majoriteten skulle se 1000p i BA som en följd av möjlig hjärnskada.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, en liten bit av den egenskapen tror jag vi kan räkna in också :D

Satt med NHL 2K6 igår.. 500p på första dagen, men tyvärr är spelet så sönderbuggat så man får inte poängen även om man klarar utmaningarna (de.....5 som finns). Läste att det är fler som har samma problem. Underligt.

Ligger runt 18,5k nu. 8 på den intressanta minhembiotoppen. Börjar bli dags att titta på Sverigetoppen och försöka komma in på topp 75 där. Du är väl redan inne va?

Minhembiotoppens ledare ligger 10:a :) .

Edit: Hade vart kul med en forumfight. Dvs se vad andra forum har. Undrar om våran topp 10 ligger bra eller dåligt till.

Redigerat av Zoiler, 15 maj 2007 - 12:11.


#129

Postad 15 maj 2007 - 12:23

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Zoiler: Menar du att du inte spelar online?

Det känns som att vi borde åteminstone bjuda dig på en månads medlemsskap, sen ska du se att du gladeligen betalar resterande framtiden själv :)

Jag trodde det skulle vara en kul grej med onlinespel på 360n, men sen visade det sig att jag inte ens vill spela singleplayerspelen när jag inte är uppkopplad med guldmedlemsskap.

Det känns så... ensamt (jag kanske borde skaffa ett liv).

Redigerat av lifter, 15 maj 2007 - 12:24.


#130

Postad 15 maj 2007 - 12:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag har aldrig varit för onlinespel, inte ens på datorn (förutom det mästerliga Diablo 2 då). Jag är säker på att jag inte skulle spela mycket. Och ärligt talat har jag inte tid att spela multiplayer, jag hinner inte ens med singelplayer :)

men sen visade det sig att jag inte ens vill spela singleplayerspelen när jag inte är uppkopplad med guldmedlemsskap.

Hemska tanke. Jag vill inte bli corrupted :D

Det känns så... ensamt (jag kanske borde skaffa ett liv).

:D

Enda gången jag blivit less på att jag inte har online (edit btw), är när jag klarade av Burnout Revenge på True Elite och fick 665p. Bara för att jag inte hade online kunde jag inte krossa till mig resterande poäng upp till 1000 =P.

Redigerat av Zoiler, 15 maj 2007 - 12:37.


#131

Postad 15 maj 2007 - 12:37

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0

jag hinner inte ens med singelplayer


Right... :)

#132

Postad 15 maj 2007 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det gör jag inte, inte när jag satsar på achievments i massa spel. Är det konstigt när jag dessutom ligger ett år på efterkälken :) ?

Jag har ännu inte spelat COD2, COD3, Oblivion, Gears, PGR3, GRAW, Dead Rising, Lost Planet, Viva Pinata.. and the list goes on. Och nu i framtiden kommer massor av spel. Det är svårt att hinna ikapp.

Jag har däremot spelat Bionicle Heroes, Superman Returns, X-men Official Game, Eragon.... ja, jag är en njutningsförlängare :D

Edit: Dessutom får du tänka på att jag även försöker hinna med PS2, DS och PSP. Sen kommer Wii... men då är jag iofs skyldig att koppla upp mig och lära minhembio hur man spelar Smash Bros tyvärr :D

Redigerat av Zoiler, 15 maj 2007 - 12:53.


#133

Postad 15 maj 2007 - 12:52

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Hmm, verkar mer som att du är en njutningsförvrängare.
Kanske borde skicka dig på ett behandlingshem för achiementomaner? :)

Skämt åsido, tycker du verkligen att det är kul eller har det mest blivit till en grej?

#134

Postad 15 maj 2007 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Klart jag tycker det är kul, annars hade jag inte gjort det :) . Vissa spel är roligare än andra men så är det alltid. Achievments förlänger bara spelvärdet. Jag är kompetitiv och känner därför att jag vill göra mitt bästa innan jag lägger ned ett spel.

Ta ett spel som Saints Row. Jag hade aldrig spelat igenom det så mycket som jag gjorde utan achievments. Varför göra det då? Jo, för att man känner sig tillfredsställd när man klarat av något utmanande. Eller ett fightingspel som Dead or Alive. Fightingspel måste ge en morot för att jag ska kunna spela, jag måste ha ett syfte med att spela. Achievments är helt fantastiskt för motivation.

Men sen finns det vissa spel som man helt enkelt inte orkar med för att de är så dåliga. Som Table Tennis :D . Och Bionicle Heroes *Spyr*. Men en dag/ett par timmar kan man gott lägga på dem för att testa dem ordentligt och ta de achievments man klarar av utan större tidsfördriv.

#135

Postad 15 maj 2007 - 13:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Har inte spelat på en månad då min 360 har varit på lagning, förhoppningsvis kommer man igång igen till helgen, då ska jag klättra i tabellen :)

#136

Postad 15 maj 2007 - 13:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det är rätta inställningen. Stöd achiementomanerna!

#137

Postad 15 maj 2007 - 13:22

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag håller med om att achievements ökar omspelningsvärdet, även fast jag inte är lika hardcore som endel av "er" verkar vara så kör jag oftast igenom mina spel på någon mellansvårighetsgrad för att se om spelet är kul och är det det så kör jag gärna på lite till på svårare svårighetsgrader för att få tag på någon maffig achievement. Men det verkar samtidigt som att endel kör spelen enbart för achievements och det känns ju lite skevt.

Men samtidigt, vem är jag att sitta och säga att något är skevt. Tycker man om att jaga achievements så är det det man ska göra. :)

#138

Postad 15 maj 2007 - 13:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men det verkar samtidigt som att endel kör spelen enbart för achievements och det känns ju lite skevt.

Det kan jag säga direkt att det gör iallafall inte jag. När jag funderar över vilka spel jag ska köpa så ser jag till två saker: Kan spelet vara värt att testa och på vilken svårighetsgrad ligger achivments.

Eragon testade jag för att det var co-op, SuperMan och X-men för att jag gillar Marvel och JL. Bionicle Heroes för att IGN gav det en 8:a, den skeve jäveln.

Jag köper helt enkelt inte spel som jag inte kan tänka mig att spela i första läget. Däremot erkänner jag att jag inte hade köpt t ex NHL 2K6 eller NBA 2K7 utan achievments som morot, men det kan vara värt att testa dem ändå med tanke på vilka hyfsade betyg de fått. NHL blev tyvärr en besvikelse.

Spel som Star Trek Legacy spelar jag inte för det är inte min kopp te. Achievments eller inte :)

#139

Postad 20 maj 2007 - 17:15

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Skall bli intressant att se om man stiger lite snabbare i graderna på topplistan nu när massa Boxar blivit bannade.

Om det är nån som bryr sig kan jag tänka mig göra en upprensning i Minhembiotoppen för att ta bort konton som tex inte varit inloggade på länge, säg tex en månad. Dels får man bort gamla döda konton, dels bör det rensa bort en del av konton:a som tillhör folk med moddade boxar. Inte mer än rätt att vi "tävlar" på schyssta villkor.

Vad jag gör är att meddela här på forumet att om man vill vara kvar på listan måste man logga in på Live med sitt konto och spela 2 olika spel (valfritt vilka :blink: ) på 2 olika dagar under 1 månads tid. För de allra flesta gör man ju detta automatiskt, så det är ju inte så mycke jobb för de som är ärliga.

Låter det OK?

-lk

Redigerat av LillKille, 20 maj 2007 - 17:17.


#140

Postad 20 maj 2007 - 18:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ett problem med det är att det inte är så schysst mot de som har sina boxar inlämnade och inte kommer åt att spela.

Men de kanske kan läggas till efter månaden?

#141

Postad 21 maj 2007 - 00:08

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Låter som en bra idé

Men som zoiler säger så kan vi vänta en månad med att rensa

Sedan efter det om man åker på semester,måste lämna in sin box eller någon annan anledning till att man inte kan spela
så medelar man bara hur det ligger till

#142

Postad 21 maj 2007 - 00:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
För att underlätta så kan jag säga att ni kan ta bort SirShaManIX från ranken direkt då :blink:

Jag hör av mig om jag någonsin kommer tillbaka till xbl ;)

#143

Postad 21 maj 2007 - 00:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men som zoiler säger så kan vi vänta en månad med att rensa

Det gör han ju redan =P

Han väntar en månad och efter den månaden ser han vilka som inte spelat på en månad. Men om det är såna som inte kan spela då pga trasig box, semester eller whatever... så får väl de kanske meddela detta och sedan "bevisa" att deras gamertag är schysst genom att spela två spel.

#144

Postad 21 maj 2007 - 06:45

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Om det är nån som bryr sig kan jag tänka mig göra en upprensning i Minhembiotoppen för att ta bort konton som tex inte varit inloggade på länge, säg tex en månad. Dels får man bort gamla döda konton, dels bör det rensa bort en del av konton:a som tillhör folk med moddade boxar. Inte mer än rätt att vi "tävlar" på schyssta villkor.

Vad jag gör är att meddela här på forumet att om man vill vara kvar på listan måste man logga in på Live med sitt konto och spela 2 olika spel (valfritt vilka :blink: ) på 2 olika dagar under 1 månads tid. För de allra flesta gör man ju detta automatiskt, så det är ju inte så mycke jobb för de som är ärliga.

<{POST_SNAPBACK}>

Kikat lite mer på om detta skulle fungera oh jag har nu hittat att det är möjligt för Live användare att hemlighålla den inloggningsinformation som jag behöver för att se om kontot varit aktiv på Live. Är ju inte så schysst att radera användare som vill vara anonyma. Lägger nog ner raderandet om jag inte hittar ett annat sätt. Listan blir ju ganska självsanerande iom att kontot troligtvis inte kommer registrera fler GamerScore ändå, och därmed inte kommer stiga i rankningen (om inte personen ifråga köper ny låda och reggar kontot på och fortsätter med köpta spel).

-lk

#145

Postad 21 maj 2007 - 08:03

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Hejsan!

Vill också vara med i rankinglistan, fast jag hamnar nog inte så högt upp :blink:
GT: TinTin Sweden

#146

Postad 07 juni 2007 - 16:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
20 000 igår. Ett riktigt landmärke :)

Noterade också att jag hade bättre än ettan på världsrankingen i ett spel: Football Manager 2007. Men han/hon/de har bättre än mig i alla andra spel :(

#147

Postad 21 juni 2007 - 12:49

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
hehe.. kolla på secret achivment på NHL2K7 http://www.xbox360ac...s.php?gameID=86

#148

Postad 21 juni 2007 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Hah, stämplade för livet :(

#149

Postad 17 augusti 2007 - 07:28

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Nu har man precis passerat 30000 och vill summera min väg dit lite:

Har på senaste tiden nästan maniskt försökt få full pott (både GS och Achievments) i spel (25 spel fullt avklarade). Det känns som 100% avklarat är "viktigare" än mängden GS nu. Mina metoder är lite varierande. Jag har inhandlat spel som jag aldrig skule köpt annars bara för GS, sålänge de varit billiga (under 200). Jag har i vissa fall sjunkit till den förhatliga "boosting" nivån enbart för att ingen spelar spelen på Live längre. Jag har i vissa enstaka fall somnat för att spelen varit så tråkiga (tex när mitt Bionicle Heroes buggade, och jag försökte om samma nivå 11-12 ggr för att få den utklarad). Jag har i andra fall använt gummiband på kontrollen för att de skall spela av sig självt (12h flygning i Superman).

Men jag har också upptäckt några guldkorn:

* Fifa 06; har aldrig tyckt om fotbollsspel förut, men nu när man spelat igenom detta och börjat bli ganska bra på det så ser man framemot Fifa 07 och PES6 (som också ligger och väntar)
* Quake 2; spelade aldrig SP på PC:n när det kom ut. Var stort fan av Q1. Riktigt glad att jag kom igenom det. Det var helt OK (förutom grafik då :blink: )
* Open Season; spelet var lite småsegt, men nu MÅSTE jag se filmen.

Något annat småkul är att spelen är såpass billiga att jag i vissa fall bytt dem mot andra till 0 kostnad. Eller kunnat sälja dem dyrare än vad jag köpt dem för.

Spelar just nu igenom Prey på svåraste nivån för att kunna 100%:a även detta spel och funderar nu starkt på att lägga GS jagandet på hyllan ett tag för att kunna avnjuta de storspel som kommer i höst. Jag har ganska mycket liggande i hyllorna men faktiskt dragit mig lite för dem eftersom de är notoriskt svåra att 100%:a i.

Ett beteende är väl aldrig sjukligt sålänge man har kul va?

Tips på bra sajter för scorewhoreing:

Achieve360Points.com
Xbox360Achievements.org
www.GamerScoreWhore.com

Någon som vill byta till sig lite lätta GS spel så kolla mina annonser, finns ett gäng kvar där.

-lk

Redigerat av LillKille, 17 augusti 2007 - 07:29.


#150

Postad 17 augusti 2007 - 14:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jag har i vissa enstaka fall somnat för att spelen varit så tråkiga (tex när mitt Bionicle Heroes buggade, och jag försökte om samma nivå 11-12 ggr för att få den utklarad). Jag har i andra fall använt gummiband på kontrollen för att de skall spela av sig självt (12h flygning i Superman).

Bionicle Heroes suger verkligen. Stålmannen är bättre, och jag tänkte över gummibandet jag med, men jag tänkte att så sjuk kan jag inte tillåta mig att vara (no offence :P ). Har du fångat katterna?

* Fifa 06; har aldrig tyckt om fotbollsspel förut, men nu när man spelat igenom detta och börjat bli ganska bra på det så ser man framemot Fifa 07 och PES6 (som också ligger och väntar)

Ugh, förvisso fick jag 1000/1000, men å andra sidan fick jag inte alls lika mycket i FIFA 07 (framförallt för att de räknade co-op som fusk och inte gav mig mina achievments efter säsongens slut - 4-6 dagars plågande i papperskorgen), och jag tvingade mig igenom 06.

Du ska väl prova Pro Ev också va?

För egen del så har jag lagt band på mig. Jag bestämde mig för att spela det jag tyckte var roligt och inte tvinga mig igenom vissa spel. Jag köpte aldrig spel ifall jag inte trodde att jag skulle kunna gilla dem, men när jag väl spelade och insåg att de var tråkiga så tvingade jag mig ofta att spela ändå, om achievments var rimliga. Men nu är det slut med det, Fusion Frenzy 2 var droppen som fick bägaren att rinna över. Sämre skitspel får man leta efter.

Inte ens i Spiderman 3 och GRAW som är medelspel har jag brytt mig om att ta full pott. Visst, jag varvar dem på en svårighetsgrad, men när jag anser mig klar med spelet så lägger jag ned.

Saken är den att man har inte tid att spela mediokra spel så länge, och absolut inte att slösa bort dyrbar tid på kassa spel. Nu kommer det hur många bra spel som helst framöver, och jag har redan en ganska stor bak-katalog. Lägg till att man ska spela Wii, PS2, DS, PSP... Även om jag inte förlorar pengar så förlorar jag alldeles för mycket tid (och i vissa fall, förstånd).

Achivements är en bra morot, men tiden räcker inte till för att använda den i alla spel :blink:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.