Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

  1. 1 (3 röster [1.56%])

    Procent av omröstning: 1.56%

  2. 2 (2 röster [1.04%])

    Procent av omröstning: 1.04%

  3. 3 (11 röster [5.73%])

    Procent av omröstning: 5.73%

  4. 4 (54 röster [28.12%])

    Procent av omröstning: 28.12%

  5. 5 (122 röster [63.54%])

    Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8,89 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9,08 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9,07 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8,59 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8,2 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

#1601

Postad 03 juni 2009 - 21:41

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Och så plockar man upp demot och märker att både sin GH4 gitarr och GH3 gitarr e trasiga :D Skit,

GH4 gittaren missar man 9 av 10 downstrums och på GH3 ditton funkar inte blå knapp. Var/är detta typiska probbs eller? Någon som har lätt fix (naturligtvis förutom det gamla goa "gå tillbaka till butiken" fixen).

#1602

Postad 03 juni 2009 - 22:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
GH3 gitarren tror jag det finns ett fix för iaf. Man ska lägga in något papper mellan halsen och där man sätter fast den. Sök på det eller så kanske någon annan kan?

Jag klarade nyss Dragonforce på expert! Recognize plz!!???

#1603

Postad 03 juni 2009 - 22:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Och så plockar man upp demot och märker att både sin GH4 gitarr och GH3 gitarr e trasiga :D Skit,

GH4 gittaren missar man 9 av 10 downstrums och på GH3 ditton funkar inte blå knapp. Var/är detta typiska probbs eller? Någon som har lätt fix (naturligtvis förutom det gamla goa "gå tillbaka till butiken" fixen).

Jag har exakt samma problem på min GH3. Eller den fungerar för det mesta, men då och då slinker det förbi en 20 blå pluppar inte knappen vaknar igen.
Ungeför samma situation med min GHWT-gitarr. Downstrum glappar lite då och då.
Tur att jag tills vidare är trummis på heltid då. :-)

GH3 gitarren tror jag det finns ett fix för iaf. Man ska lägga in något papper mellan halsen och där man sätter fast den. Sök på det eller så kanske någon annan kan?

Jag klarade nyss Dragonforce på expert! Recognize plz!!???

Grymt, jag har bara klarat den på Easy. :lol:

#1604

Postad 03 juni 2009 - 22:53

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

GH3 gitarren tror jag det finns ett fix för iaf. Man ska lägga in något papper mellan halsen och där man sätter fast den. Sök på det eller så kanske någon annan kan?

Just ja, hittade dock alla kvitton så det blir väl en tur ner till stan innan nästa gh-kväll. Skall även testa min gamla GH2 gitarr också för säkerhets skull.

Jag klarade nyss Dragonforce på expert! Recognize plz!!???

Respect!, jag harvar fortfarande på Hard jag :/ Äsch, jag tar igen det sen på Näsflöjt Hero.

#1605

Postad 03 juni 2009 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Just ja, hittade dock alla kvitton så det blir väl en tur ner till stan innan nästa gh-kväll. Skall även testa min gamla GH2 gitarr också för säkerhets skull.

Men din nästa GH3-gitarr går nog också sönder, de är lite känsliga. Enkelt fix annars som gör att den håller forever. Oh well.

Grymt, jag har bara klarat den på Easy

100%-at på easy. Behövdes för 2000 notes :lol:

Edit: Angående avklarande på expert så var det ju inte direkt som att man satte solona. Strumma så mycket som möjligt och chansa på ett ungefär vart de är :D . Annars är låten egentligen enkel som f-n förutom solona och introt, det är grunden av låten man plockar in vad man förlorar i solona.

Redigerat av Zoiler, 03 juni 2009 - 22:58.


#1606

Postad 04 juni 2009 - 08:28

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

SÅ!

TTFAF avklarad! Game ownet.

Gött! Då kan du pricka av ytterliggare en milstolpe i plastgurekarriären :D
Jag tog upp GH3 för första gången på ett par månader och tänkte försöka kallibrera upp skiten ordentligt för att sedan sätta mig och försöka göra FC på 20 låtar så man får den achievmenten. Men blir inte klok på kallibreringen, har bara lyckats ordentligt på RB tycker jag. Provade 4-5 gånger på TTFAF och tog några gånger innan jag ens tog mig igenom introt, men sen flög man ju ut på vanliga 83% som är det där supersnabba stället precis innan freedom :lol:
Tänkte jag skulle försöka ha tålamod att lära mig tappa introt någon dag, och se om det finns en chans att man överhuvudtaget KAN lära sig tappa. Nu tar jag hjälp av soffbordet och håller inne grön knapp med, sen strummar man varje not, håller ju inte kombon direkt men kan överleva i allafall :lol: Hur gör du?

#1607

Postad 04 juni 2009 - 12:24

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Håller inne grön med pekfingret sen har jag långfingret på gul så jag kan nå orange med lillfingret och flyttar bara upp långfingret ett steg när de röda kommer. Blev lite enklare när jag körde med Hyperspeed. Twin solot är inte så svårt i single player, spara full Star Power så långt du kan (tills slutet av What the...? vanligtvis) sen är det bara till att strumma lite hit och dit och försöka sätta alla trills så du får upp mätaren.

Hur många låtar har du 100%:at?

#1608

Postad 04 juni 2009 - 13:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hur gör du?

Jag har bara klarat låten i co-op (svårare än SP, men jag spelar inte introt) så introt behövde jag inte göra. Men det handlar ju bara om träning om man vill klara den enhandat. Har lyckats tappa mig igenom tvåhandat när jag fuskade med att låta utomstående krafter hålla inne den gröna, men jag tyckte det var svårare än enhandat mest för att man inte är snabb nog att byta tillbaka när låten börjar och man är på röd. I co-op är mätaren alltid på röd när vi kommer förbi introt men det får man upp snabbt ju.

#1609

Postad 04 juni 2009 - 14:30

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Jag räknar kallt med att jag aldrig kommer klara introt med bara en hand, kan nog lära mig att hålla kombon om jag håller inne grön med höger pekfinger och strummar med armbågen och sen kör med bara vänster hand, men då gäller det ju att hålla kombon :( Fast det gör det ju iofs om man ska lära sig tappa också, fast tror det är lättare att vara snabbare då. Kollade på Phenoms tips för introt där han går igenom lite olika varianter.

Har FC 8 låtar hittills tror jag, men utan att anstränga mig eller satsa på att få FC, och med ett par timmar mer nötande borde det inte vara så svårt att få några till. Sen krävs det nog endel träning för att få de där sista och komma upp i 20, om jag ens klarar det. Men det hade varit kul att få FC på de låtar som man vet att man kan klara, där man satt allt i en låt, fast olika gånger :P

#1610

Postad 04 juni 2009 - 15:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Tja, det blir grymt mycket enklare i Smash Hits iaf iom att man slipper strumma.

#1611

Postad 09 juni 2009 - 15:55

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Upptäckte en störande grej i GH3 häromdagen, men vet inte om det är fel hos mig eller om det ska vara så här.
Kör jag med surround så skickas ingen signal till subben :) Det blir väldigt tunt alltså. Lite konstigt att jag inte upptäckt detta tidigare, hade exakt samma problem med Rock Band när man slog på "in game dolby" i menyerna där, men då var det mer tydligt efterom man kunde slå på och av surrounden i spelet (där fick jag även ett rakt svar från RB forumet att subben tydligen inte är medmixad i surrounden). Det verkar man ju inte kunna i GH3. I instruktionsboken står det dock att man ska kunna stänga av och slå på "stereoljudet" under audio-options, men jag har inget sådant där?
Jag måste gå ut i dashboard och köra stereo där för att få tryck i GH3, kör jag dolby surround så får jag inget i subben. Någon som märkt något liknande?

Jag kan få igång subben om jag väljer i min förstärkare fronthögtalarna är "små" och således skickar stärkaren alla frekvenser under delningsfrekvensen (som man själv kan ange, tex 100 Hz) till subben, men det låter otroligt mycket bättre om jag kör stereo.

#1612

Postad 09 juni 2009 - 16:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Surround funkar hos mig precis som vanligt med sub.

#1613

Postad 09 juni 2009 - 16:35

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Vad dumt...då är det ju fel hos mig nånstans :)

#1614

Postad 09 juni 2009 - 18:26

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Tror iofs att jag har samma fel hos mig med, subben är stendöd i sourround i GH3. Trodde först att subben hade gått sönder, men den funkade fin fint när jag testade med en film. Mycket märkligt :)

Redigerat av wahlstrom, 09 juni 2009 - 18:26.


#1615

Postad 09 juni 2009 - 21:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Men kan ni stänga av och sätta på surrounden (eller stereoljudet) i spelmenyer någonstans? Står i instruktionsboken att man ska kunna det :)

#1616

Postad 10 juni 2009 - 09:05

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ja, röda Dolby Digital-knappen nere till vänster i ljudmenyn väl? Eller tänker jag kanske på GH:WT nu ;)

#1617

Postad 10 juni 2009 - 16:23

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Ja, röda Dolby Digital-knappen nere till vänster i ljudmenyn väl? Eller tänker jag kanske på GH:WT nu ;)

Jag tror det, vet att det går i GHWT, men under audio-options i gh3 finns bara att man kan ställa nivån mellan guran, bandet och sfx i min meny ;) Ingen dolby.

#1618

Postad 10 juni 2009 - 18:23

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Vet inte om GH3 har 5.1 övht. Wii versionen vet jag att den bara hade mono till en början, men sedan fick stereo (!?). Är dock inte säker på detta. Dock används min sub i GH3 (dock ej överlägset, xbox360).

Väntar spänt på smash hits nu, hoppas det blir svååååååårt, metallica var en besvikelse svårighetsgrads-mässigt. (på gura dvs)
Lite tråkigt att Jordan etc inte kom med, men jag hoppas på bonus låtar som inte än är listade!


SÅ!

TTFAF avklarad! Game ownet.


Nice, har du klarat Dragonforce DLC'n då? riktigt roliga låtar tycker jag, i klass med TTFAF!
Du har ju även The devil went down to georgia också ;) den tyckte jag var snäppet svårare än TTFAF.


Jo hammer-ons är ju väldigt bra att använda ibland t.ex. Freebird innehåller massa sånt.

Har en låt kvar att 5-stjärna på GH2 expert och det är Psychobilly Freakout... någon som har något tips ni som klarat det? Fattar inte hur man fixar Chorus (röd blå till gul orange till röd blå typ 25 gånger), den biten dyker upp 3 gånger så om man kan 100%:a det borde det inte vara så svårt.

http://www.youtube.c...h?v=iAsQjVgXS4c


Jag själv använder Pekfinger-Ringfinger, sedan flyttar hela handen till nästa så jag även använder Pekfinger-Ringfinger på gul-orange.
Detta anser jag är mycket lättare än att byta fingrar.

Redigerat av CusmaR, 10 juni 2009 - 18:32.


#1619

Postad 10 juni 2009 - 18:31

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Väntar spänt på smash hits nu, hoppas det blir svååååååårt, metallica var en besvikelse svårighetsgrads-mässigt. (på gura dvs)

Jo visst men spelat är ju fortfarande grymt började längta efter det spelat när jag hörde talas om aerosmith !

#1620

Postad 10 juni 2009 - 20:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Nice, har du klarat Dragonforce DLC'n då? riktigt roliga låtar tycker jag, i klass med TTFAF!
Du har ju även The devil went down to georgia också ;) den tyckte jag var snäppet svårare än TTFAF.

Tyvärr, kör inte DLC =/.

Jag själv använder Pekfinger-Ringfinger, sedan flyttar hela handen till nästa så jag även använder Pekfinger-Ringfinger på gul-orange.
Detta anser jag är mycket lättare än att byta fingrar.

Min metod också. Klarat 3x100% på den sekvensen. Men aja, PF är ju en barnlek nu =/.

Finns det de som byter fingrar? Måste vara snudd på omöjligt att hinna med. För vanliga dödliga alltså, Danny och sånt räknas inte.

Redigerat av Zoiler, 10 juni 2009 - 20:03.


#1621

Postad 10 juni 2009 - 20:16

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Tack för tipset även om det var lite sent... ;) Psychobilly är nog den låt jag kört mest men lär ju inte vara slut på det då den dyker upp i Smash Hits också >_<

Finns det de som byter fingrar? Måste vara snudd på omöjligt att hinna med. För vanliga dödliga alltså, Danny och sånt räknas inte.


Vet att det finns vissa som gör det... men de har 100% på låten också ;) Går nog snabbare än att skifta två fingrar upp och ned om man väl kan det.

Danny är nog ett snäpp bättre än så dock, använder säkert en hand för röd + blå och en för gul + orange och strummar med armbågen :D

#1622

Postad 10 juni 2009 - 20:25

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
haha, såg inte att det var skrivit i mars! ;)

Ja synd att många ska vara så jäkla bra på spelet hehe, kvittar hur många låtar man klarar så är man ändå inte i toppen och kämpar!

#1623

Postad 10 juni 2009 - 20:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ja synd att många ska vara så jäkla bra på spelet hehe, kvittar hur många låtar man klarar så är man ändå inte i toppen och kämpar!

Tur det annars hade de gjort ännu enklare låtar ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.