Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DS1513+

132 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 juli 2014 - 12:56

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Det ska finnas plugins till webbläsarna som skickar det vidare till DS.
Hittade prata om detta i dessa trådar (inte läst dem själv något mer än att förstå att de pratar om det du undrar)
http://forum.synolog...tart=45#p181251
http://www.download-...-extension.com/

Tror att den andra länken är det du behöver.

Såg att du postade precis innan att du hittade det du sökte.. skriv gärna vad du använder så att det kan hjälpa andra i framtiden som söker i trågden.

Redigerat av Grra, 15 juli 2014 - 12:57.


#52

Postad 15 juli 2014 - 13:06

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ah precis, den andra länken du skickade var det jag fann.. Verkar vara bra.
Men sen en annan sak angående plex. Cpu´n går igång jätte hårt vid uppspelning av plex. Ska de vara så? Eller är något fel? Jag förstår ju att den får arbeta men när den dra upp mot 70% av cpu så vart jag orolig ;p

Undra liksom hur det skulle bli om 2-3 per samtidigt skulle dra igång en film från plex?

Känns som livslängden av nasen håller bra mkt längre om ifall man bara kör som backup och bilder osv. Bara min teori ;p?
Vilka appar tycker ni är att rekommendera att använda? Finns de några program som läser av vilka sidor får i mitt nätverk går in på som en logg typ?

#53

Postad 15 juli 2014 - 13:25

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Processorn är byggd för att klara flera års användande och att den går upp i 70% medans du tittar på film gör väldigt lite på den totala livslängden för den.

Att den går upp i CPU beror ju på transcoding, för PLEX tar inte så mycket kraft om den bara streamar en mediefile där mottagar enheten klarar av att spela upp den som den är (dvs utan behov av transcoding).

Du kan nog göra ett experiment - enheten du spelar upp på, hitta en fil som går att spela upp på den direkt dvs utan transcoding. Ett sätt att testa är att tex lägga mediat på en USB sticka och se om TVn spelar upp den utan problem (om det nu är till TV ut testar).
Lägg sedan samma fil i Plex och spela upp - då ska CPU nyttjande vara lägre.
Om inte så är det väld anledning att undersöka varför den går upp i CPU (du väljer undertexter, omkodning av ljudet etc...)

#54

Postad 15 juli 2014 - 13:31

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ah för jag spelade upp filen i iPhonen. Men om jag hade en tex mac mini med plex på och spelade upp den från nasen till mini så transcodar den inte? Bara till tex iphones, ipads osv? :)

#55

Postad 15 juli 2014 - 16:20

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Den transcodar bara till enheter som inte klarar av att spela upp orginalfilen utan "hjälp".
Det kan vara en *gammal* SmartTV, eller som du skriver en iPhone/pad

#56

Postad 15 juli 2014 - 17:09

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej, men iphone/ipad till chromecast? transcodar den då med?

Vilka appar tycker ni är att rekommendera att använda? Finns de några program som läser av vilka sidor får i mitt nätverk går in på som en logg typ?

#57

Postad 15 juli 2014 - 17:33

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Okej, men iphone/ipad till chromecast? transcodar den då med?


Japps.

Vilka appar tycker ni är att rekommendera att använda? Finns de några program som läser av vilka sidor får i mitt nätverk går in på som en logg typ?


Förstår inte riktigt den andra frågan, appar för att kolla loggar eller spela upp media.
Vill du kunna se vart folk surfar när de är på ditt nätverk?

#58

Postad 15 juli 2014 - 17:39

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ah precis, en logg på vad man går in på för sidor på alla enheter som är inne på mitt närverk

#59

Postad 15 juli 2014 - 19:22

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Ah precis, en logg på vad man går in på för sidor på alla enheter som är inne på mitt närverk


Rent tekniskt så kan du endast åstadkomma detta ifall du tvingar alla enheter att använda en proxy som du sätter upp hemma alternativt att du använder din router för att föra logg på detta.
Denna funktion finns inte i vanliga "hemma"-routrar (sist jag kollade) utan du behöver lite mer high-end grejjor - alternativ tid att sätta upp en linux proxy på din gateway.

http://en.wikipedia....ki/Proxy_server

Tror nog du ska starta en ny tråd om detta då det inte har så mycket med NASen att göra, du kan nog få mer hjälp i rätt forum för denna typ av frågor.

#60

Postad 15 juli 2014 - 19:25

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ah okej då fattar jag :)

Så köra plex och att cpu´n går upp är ingenting man behöver oroasig över? Då man har sina backuper och alla bilder osv på nasen? Hur många kan köra från plex samtidigt tror ni innan de börjar bli segt?

#61

Postad 17 juli 2014 - 10:25

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Ah precis, en logg på vad man går in på för sidor på alla enheter som är inne på mitt närverk

Varför vill du veta det? Men som sagt, det är inte enkelt gjort, du behöver filtrera alla trafik någonstans.

Så köra plex och att cpu´n går upp är ingenting man behöver oroasig över?

Nope.

Då man har sina backuper och alla bilder osv på nasen?

Vad du har lagrat på NASen påverkar inget. Eller vad menar du?


Hur många kan köra från plex samtidigt tror ni innan de börjar bli segt?

Om en användare drar 70% cpu som du säger, så... en? Enkelt matematik. :) Sedan beror det ju på om det behöver transcodas eller inte förstås, och hur mycket just filmen man kollar på kräver i transcodingprestanda. Behövs ingen transcoding är belastningen nästan noll.

#62

Postad 17 juli 2014 - 10:41

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej ;p

#63

Postad 21 juli 2014 - 15:29

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Skulle dra över alla mina mappar med bilder i osv till nasen. Men går inte flytta över mappar???

#64

Postad 21 juli 2014 - 16:04

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Skulle dra över alla mina mappar med bilder i osv till nasen. Men går inte flytta över mappar???

Jo? Använder du webbgränssnittet (File Station) eller vanlig delad mapp? Du ska använda det senare. Webbgränssnittet är mera en nödlösning.

#65

Postad 21 juli 2014 - 16:05

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Jaha. vad menar du med de senare? ;p

#66

Postad 21 juli 2014 - 16:35

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Jag menar en delad mapp? Trodde man förde över allt via webben?

#67

Postad 21 juli 2014 - 17:00

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Och skall jag ha statisk ip eller dynamisk ip på min nas?

Såg även att man kunde installera sin router på nasen.. Vad är de bra för?

#68

Postad 21 juli 2014 - 17:02

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag hade ordnat med att ha statisk IP på NASen. Då vet du att den alltid har ett viss IP nummer och vet att det inte är strul med att den fått nytt IP ifall någon kringenhet inte kan ansluta - dvs då kan du felsöka övriga saker utan att behöva tänka på IP.nummret.

Det finns väl två sätt som du kan gå tillväga.
a ) I din router så talar du om att enheten med den "MAC"-adress som din NAS har alltid ska få ett visst IP nummer tilldealt av DHCP:n
b ) Du har gjort inställning i din router att den bara tilldelar DHCP i spannet (ex.vis) 192.168.1 -- 200. Detta gör att adresserna .201-254 inte kommer att delas ut och att du kan manuellt använda dem på enheter i ditt nätverk.

Redigerat av Grra, 21 juli 2014 - 17:02.


#69

Postad 21 juli 2014 - 17:07

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej, men kommer ej åt mitt modem på 192.168.0.1 nu längre. Har ju stängt av de trådlösa i den och kör airport extreme som router men använder modemet för att plugga i kablar då den står bättre till än extremen gör. Man ställer inte in på nasen om den skall ha statisk ip då?

#70

Postad 21 juli 2014 - 17:16

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Nej denna inställning görs inte (enbart) på NAS:en beroende på A eller B.

Du behöver göra det på enheten som delar ut IP adresser. I ditt fall förmodligen Airport Extreme som är router.
I alternativ A som jag beskrev så behöver du endsat göra förändring i routern (DHCP) medans i alternativ B så görs inställningen i NASen där du sätter att den ska ha en fast IP. Dock så måste du veta att denna adress ligger utanför spannet som din router delar ut via DHCP annars kan det uppstå konflikt i framtiden.

#71

Postad 21 juli 2014 - 17:24

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej men det är mitt modem som min nas är uppkopplad på. Airporten är bara för de trådlösa i hemmet.

Och hur gör jag för att lösa problemet med att föra över mappar i nasen som BitterMelon sa? Delad mapp typ ist för webben

#72

Postad 22 juli 2014 - 12:08

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Nej, det räcker att ställa in i NASen om du ska ha statisk IP. Alternativ A ovan är inte statisk IP, det är statiskt tilldelad IP via DHCP. Inte riktigt samma sak alltså, men i praktiken nästan. Köra alternativ B (NASen föredrar det i vissa sammanhang, även om du kanske inte kommer att bli berörd av det), och sätt en adress som ligger utanför DHCP-spannet (som du dock lämpligen bör ta reda på i routern).

Och hur gör jag för att lösa problemet med att föra över mappar i nasen som BitterMelon sa? Delad mapp typ ist för webben

http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/571
Jag kör ingenting via webben när det gäller filer. Onödigt krångel.

#73

Postad 22 juli 2014 - 12:11

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Lättaste sättet att föra över många och stora filer tycker jag är ftp. Exempelvis har filezilla en hygglig gratis-klient. Visst går det att kopiera via windows också, men den filkopiering är mycket känsligare för störningar och blir det fel är det besvärligare att fortsätta kopiering.

#74

Postad 22 juli 2014 - 12:15

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nej, det räcker att ställa in i NASen om du ska ha statisk IP. Alternativ A ovan är inte statisk IP, det är statiskt tilldelad IP via DHCP. Inte riktigt samma sak alltså, men i praktiken nästan. Köra alternativ B (NASen föredrar det i vissa sammanhang, även om du kanske inte kommer att bli berörd av det), och sätt en adress som ligger utanför DHCP-spannet (som du dock lämpligen bör ta reda på i routern).


http://www.synology....t/tutorials/571
Jag kör ingenting via webben när det gäller filer. Onödigt krångel.


Jag misstänker att TS inte ens vet om att han ska skapa utdelningar på sin NAS för att kunna komma åt dom från sin dator.
TS har säkert inte ens läst den utomordentliga dokumentation som Synology har om hur man gör detta utan det är "enklare" att ställa alla frågor här.

Till TS: Läs här till att börja med så du verkligen lär dig något. http://www.synology..../knowledge_base

Här är det om hur man skapar delade mappar för att komma åt dom från din dator.
http://www.synology....t/tutorials/571

Lättaste sättet att föra över många och stora filer tycker jag är ftp. Exempelvis har filezilla en hygglig gratis-klient. Visst går det att kopiera via windows också, men den filkopiering är mycket känsligare för störningar och blir det fel är det besvärligare att fortsätta kopiering.


Jag vet inte hur det fungerar i Windows världen men för jag över filer genom Finder på OS X.
Och lägger jag igen locket innan överföring är klar så när jag lyfter locket återupptas överföringen utan problem.

#75

Postad 22 juli 2014 - 13:43

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Sådär ja.. Jag hade gjort mapparna delade på nasen hela tiden men visste inte att man skulle leta upp servern via finder. Så nu har jag mapparna på datorn :) Men nu undrar jag igen, BitterMelon säger det räcker med att ändra i nasen om man skall ha statisk ip (om jag fattade rätt) ?

#76

Postad 22 juli 2014 - 13:47

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Efter jag fört över bilderna så står den och konverterar bilderna? Tog lite tid, vad betyder de egentligen?

#77

Postad 22 juli 2014 - 14:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Efter jag fört över bilderna så står den och konverterar bilderna? Tog lite tid, vad betyder de egentligen?


Den skapar miniatyrer av bilderna för snabbare åtkomst vid förhandsvisning s.ka thumbnails.

Sådär ja.. Jag hade gjort mapparna delade på nasen hela tiden men visste inte att man skulle leta upp servern via finder. Så nu har jag mapparna på datorn :) Men nu undrar jag igen, BitterMelon säger det räcker med att ändra i nasen om man skall ha statisk ip (om jag fattade rätt) ?


Istället för att ge den statisk ip-adress tycker jag detta är en enklare metod så man kommer åt den än var man är.
http://www.synology....t/tutorials/614

#78

Postad 22 juli 2014 - 15:13

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Men nu undrar jag igen, BitterMelon säger det räcker med att ändra i nasen om man skall ha statisk ip (om jag fattade rätt) ?

Ja. Men å andra sidan, om du ändå har Mac så spelar det inte så stor roll eftersom NASen ändå dyker upp i Finder. Dessutom lär den väl stå på hela tiden så att den inte tappar sin DHCP-lease. Jag kör fortfarande DHCP på min.

Den skapar miniatyrer av bilderna för snabbare åtkomst vid förhandsvisning s.ka thumbnails.

Vilket går att stänga av f.ö., jag använder inte det alls. Plus att min NAS antaglien skulle få stå och tugga i veckor innan den blev klar (väldigt slö CPU och lite minne).

#79

Postad 22 juli 2014 - 16:01

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Vilket går att stänga av f.ö., jag använder inte det alls. Plus att min NAS antaglien skulle få stå och tugga i veckor innan den blev klar (väldigt slö CPU och lite minne).



Jag upplever att när in Synology skapar thumbnails är det en sekundär process.
Det jag menar är att den inte slöar ner andra processer.

#80

Postad 22 juli 2014 - 19:24

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Jag upplever att när in Synology skapar thumbnails är det en sekundär process.
Det jag menar är att den inte slöar ner andra processer.

Mycket möjligt, vilket väl är en anledning till att det tar tid. Men som sagt, behöver man det inte (d.v.s. om man inte kör Photo Station har jag för mig) så kan man stänga av det.

#81

Postad 22 juli 2014 - 20:05

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej hur stänger man av det? Har ni installerat photo/audio/video station på eran nas? Vilket av alla fotoprogram rekommenderar ni att använda till era bilder.

#82

Postad 22 juli 2014 - 20:52

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Hur skulle de bli om jag skulle flytta eller om jag byter från nasen från comhem modemet till min airport extreme ist? Då får jag väl ny ip?

#83

Postad 22 juli 2014 - 21:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Mycket möjligt, vilket väl är en anledning till att det tar tid. Men som sagt, behöver man det inte (d.v.s. om man inte kör Photo Station har jag för mig) så kan man stänga av det.


Har du inte Photo Station installerat konverteras inga bilder.

Okej hur stänger man av det?


Avinstallera det.

Har ni installerat photo/audio/video station på eran nas?


Ja

Vilket av alla fotoprogram rekommenderar ni att använda till era bilder.


På datorn eller Nas:en?

#84

Postad 23 juli 2014 - 09:38

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Hur skulle de bli om jag skulle flytta eller om jag byter från nasen från comhem modemet till min airport extreme ist? Då får jag väl ny ip?

Om du byter till en annan router (d.v.s. annan DHCP-server) så får NASen antagligen en ny IP, ja. Det är en anledning att köra med fast, så längde du inte byter range när du byter router.

#85

Postad 23 juli 2014 - 10:23

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Om du byter till en annan router (d.v.s. annan DHCP-server) så får NASen antagligen en ny IP, ja. Det är en anledning att köra med fast, så längde du inte byter range när du byter router.

Skulle gissa att NASen requestar samma IP som den hade förut så chansen är hyggligt stor att den får behålla samma IP adress så länge inte DHCP-range inte förändras. Dock är det långt ifrån säkert att det blir så och jag skulle absolut satt en statisk IP adress på NASet. Så krångligt är det absolut inte och då är man försäkrad.

#86

Postad 23 juli 2014 - 18:16

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Å andra sidan, återigen: Om man ändå använder NAS-genvägen i Finder, eller använder Bonjour-namnet ([NAS-namnet].local) så spelar det ingen roll vilken IP NASen faktiskt har. Då kan man flytta eller byta router hur mycket man vill. :)

#87

Postad 26 juli 2014 - 14:32

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt ytterligare 4 diskar.. 5 st 4tb snart, och hoppas inte den vill jag skall formatera allt sen ;p Men hur blir de sen då, blir det en ända stor disk? kör SHR raid så om nån disk sen dör så är de bara stoppa in en ny? Och om jag vill i framtiden öka på storleken på diskarna, då går de utan problem utan att formatera? Så egentligen kommer de aldrig behövas mer?

#88

Postad 26 juli 2014 - 15:00

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Ja, om du fortsätter på samma volym.
Ja.
Ja.
Vilka kommer aldrig att behövas? Eller menade du formatering och missade ett t? I så fall: Rätt uppfattat.

#89

Postad 26 juli 2014 - 15:06

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Nej asså.. Om jag nångång skall öka diskarna vill säga, då är de bara att dra ut o stoppa in en ny? Behöver väl inte formatera om nasen nånting mer efter första installationen liksom. Dålig på förklara hoppas jag blir förstådd :P

#90

Postad 26 juli 2014 - 15:11

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Så om jag kör min plex server nu på min nas, och sen när jag stoppar in 4 diskar till så används server på alla diskar liksom? För kör man SHR raid så är de ju 1 diskutrymme som förloras (men eftersom nasen kör på alla diskarna?) och då är det väl inte 1 av diskarna som är just 1 "backup" utan nasen kör på alla diskar tills nån pajar liksom?

#91

Postad 26 juli 2014 - 15:17

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Ja.

#92

Postad 26 juli 2014 - 15:23

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej. Så då kör jag på med min plex server som jag gör nu, sen bara stoppar in diskarna när de kommer så är allt oförändrat ;p tack för all hjälp :)

#93

Postad 26 juli 2014 - 15:33

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Bara för din egen skull så titta på Synologys sidor för hur du expanderar en SHR, ifall du tjongar in diskarna en och en eller alla på en gång.

Kan ju vara något som står i manualen som inte är "självklart" och då är det bättre att ha koll på det i förväg.

#94

Postad 26 juli 2014 - 15:35

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ah okej. Skulle ni annars kanske spara de jag har på nasen sen dra genom hela nasen för att "börja" om? Eller blir de sak samma ?

#95

Postad 26 juli 2014 - 15:50

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag hade inte börjat om i din situation (brasklapp: se nedan).
Du har valt SHR och en av fördelarna är att du kan utöka med diskar mer fritt än i en Raid set-up.

Eventuellt så skulle det kanske gå snabbare att börja om ifall du behöver sätta in diskarna en och en istället för alla på en gång.
Tar det 20 timmar att lägga till en disk medans det också tar 20 timmar att börja om och skapa om volymen med alla diskarna på en gång så är det ju 3 gånger snabbare att börja om.

En annan fördel är ju att du får öva igen på att ställa in NASen som du vill ha den ;-)

#96

Postad 26 juli 2014 - 15:58

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
ofan tar de sådan lång tid.. Nää då blåser jag om hela nasen isåfall.. har inte hunnit göra så mkt än iaf..

Vart dyrt dock ;p totalt ca 14 k men då behöver man inte krångla med jobbiga usb diskar längre :)

#97

Postad 26 juli 2014 - 16:05

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Håller med att det är dyrt. Håller på att prisa min nästa NAS inkl UPS och det verkar blir runt 20 tkr. Men att slippa att vara orolig med nuvarande Raid5 som rullat i några år ska bli skönt.
Kompisen som köpte diskar samtidigt som jag har bytt 5 av 6 Seagate diskar (samma modell som jag har) så jag har lite brottom att komma i mål.

Men samtidigt så blir det lätt att detaljstudera 3 olika alternativ och då bir beslutsångesten förstärkt.

#98

Postad 26 juli 2014 - 16:25

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej :) UPS vad är de?

#99

Postad 26 juli 2014 - 16:37

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Avbrottsfri kraft.

Om strömmen går så tar UPS:en över på batteri kraft antingen tills strömmen kommer tillbaka eller att NASen stänger ner sig själv.
Detta går att ställa in i NASens gränssnitt hur den ska agera på att strömmen gått, stänga ner direkt eller efter x minuter.

Enheten som jag fluktar på: https://www.prisjakt...kt.php?p=668242

#100

Postad 26 juli 2014 - 16:39

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
jaså ? ska du köra i 4 tb eller 6 tb diskar sen då?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.