Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hjälp, My Cloud EX2, synology DS214Play?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 augusti 2014 - 03:24

VonPhillp
  • VonPhillp
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hallå!

behöver lite support i detta hav av lösningar. kan inte påstå att jag är någon expert inom området heller, men har börjat inse med allt googlande och forums-läsande om vad jag behöver.

jag har sedan tidigare snuvat in mig på en My Cloud EX2, dels för att priset är mer tilltalande men att det verkar vara ett riktigt bra UI och schyssta funktioner http://www.wdc.com/e...ts.aspx?id=1180
det är Western Digitals varians av NAS.
nackdel är att den inte verkar stödja Plex (som jag för 1 timma sedan läste på om, och har insett att jag behöver och vill ha).

något som är betydligt dyrare, men uppfattningsvid är bättre (?) är synologys DS214PLAY
https://www.synology...rview/DS214play

vad ska jag använda det till?
jag är är nog ingen superanvändare, men när man är lite osäker på området så känns det "mer säkert" att lägga ner lite mer pengar än vad man behöver. det jag inser nu är att det kanske känns dumt att köpa något "för" bra än vad jag har användning för.

jag har idagsläget ingen smart-tv men funderar på att köpa. köpa det eller införskaffa en HTPC.

tanken med NASen är att lagra musik, bilder, dokument/program och filmer av olika format, oftast AC3 eller xvid, kan hända att det finns någon Blueray. sedan spela upp det på TVn. när jag läste om Plex är det en bra funktion, att kunna streama till iphonen/ipaden.

storlek tänkte jag 6TB (2 st HDD på 3TB som speglas)

behöver lite guidning i detta virrvarr om vad man ska välja. vad säger ni? har ni möjligtvis någon annan ide på synology som skulle fungera?

tack på förhand för hjälpen!

Redigerat av VonPhillp, 16 augusti 2014 - 03:25.


#2

Postad 19 augusti 2014 - 22:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Det enda unika i detta är väl att du vill ha en NAS som har Plex-stöd, och kanske DLNA, om du vill skippa
HTPCn, och skicka direkt till en smart-TV ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.