Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd om CD-WOW / cdwow.se / wowhd.se

313 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 29 oktober 2009 - 10:42

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag fick också 3 i mailen i dag och jag tippar att det är en per vara. Dock vet jag inte

#252

Postad 03 november 2009 - 19:51

thella
  • thella
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
Tja!

Beställde följde från Cdwow http://www.cdwow.se/...5677929#bc=85c4

Innan jag beställde stod det "Skynda! Lagret är begränsat" Det tolkade jag som att de finns i lager. Nu när jag lagt min beställning och kollar under mina ordrar står det "status - väntar leverans". Det tolkar jag som att den inte finns i lager? Visst måste det vara så?

Fan nu dröjer det väl hundra år innan man får något!

#253

Postad 05 november 2009 - 16:53

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Se här
https://www.minhembi...showtopic=86685

#254

Postad 05 november 2009 - 17:19

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Tja!

Beställde följde från Cdwow http://www.cdwow.se/...5677929#bc=85c4

Innan jag beställde stod det "Skynda! Lagret är begränsat" Det tolkade jag som att de finns i lager. Nu när jag lagt min beställning och kollar under mina ordrar står det "status - väntar leverans". Det tolkar jag som att den inte finns i lager? Visst måste det vara så?

Fan nu dröjer det väl hundra år innan man får något!

Minst... :) Eller så kanske de gör som de gjort ett par gånger för mig. Skickar något annat...

#255

Postad 16 november 2009 - 12:25

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Fick idag hem mina beställda varor som är:

Michael Jackson - This Is It
Hostel (Blu-ray)

På This Is It hade någon mupp satt dit ett klistermärke på själva "bookleten", alltså de har förstört originalet! Det är sådan typ av klistermärke som tar bort allt som suttit bakom den. Nåt slags äkthetsbevis. Vem fan vill ha en sådant fult märke som inte går att ta bort!?

Hostel var helt begagnad, de var sådana märken på den att gamla hyrfilmer ligger i lä! Skivan satt inte ens fast så den låg helt lös fodralet! Kollar jag sen på baksidan står det "Rental or (RE)sale".

Inte den bästa svenskan men jag är så OERHÖRT förbannad på att sådana företag som CD-WOW ens får existera!

#256

Postad 19 november 2009 - 15:42

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ajdå, kan lätt förstå att du är förbannad. Riktigt dåligt av dom att skicka rental eller resale skivor, bra att du delar med dig av sån här info så att andra inte behöver råka ut för samma sak.

Har du reklamerat varorna?

#257

Postad 03 december 2009 - 23:11

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Vad fula dom är på cdwow. Ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet.

Angående denna dvd-box
http://www.cdwow.se/...TION/dp/6099217

Fick detta mail.

Unfortunately despite our very best efforts we are unable to get further stock of this item from our supplier.
Your order for this item has now been cancelled and a refund will shortly be processed back to the account from where the original payment was debited.
We hope you will accept our apologies for any inconvenience that this has caused.
Tack för att du handlar hos CD WOW!

Dom vågar inte ens erkänna att det är pga priset som dom vägrar leverera. Andra har ju fått rabattkoder för besväret. Boxen finns fortfarande på hemsidan så det är bajsprat att den inte går att få tag på, varför kan dom inte ens höja priset, amatörerna...

#258

Postad 04 december 2009 - 15:17

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Finns det giltiga vouchers eller discount codes som nån känner till?!?

Kan förresten säga att min sista beställning tog 5 dagar att komma (en BD) inkl. helg! Väntar nu på 2 BD som skickades i söndags(!).. Få se när de kommer fram... Men fler beställningar lär det bli! Känns som att CD-Wow har börjat leverera igen!


Ja du frågan för. Jag fick en BD skickad 20:e november och fortfarande inte fått den.
Tänkte avvakta en vecka till innan jag kontaktar dem för att se om den har studsat tillbaka.

#259

Postad 05 december 2009 - 09:46

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Vad fula dom är på cdwow. Ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet.

Angående denna dvd-box
http://www.cdwow.se/...TION/dp/6099217

Fick detta mail.

Unfortunately despite our very best efforts we are unable to get further stock of this item from our supplier.
Your order for this item has now been cancelled and a refund will shortly be processed back to the account from where the original payment was debited.
We hope you will accept our apologies for any inconvenience that this has caused.
Tack för att du handlar hos CD WOW!

Dom vågar inte ens erkänna att det är pga priset som dom vägrar leverera. Andra har ju fått rabattkoder för besväret. Boxen finns fortfarande på hemsidan så det är bajsprat att den inte går att få tag på, varför kan dom inte ens höja priset, amatörerna...


Jag fick först ett mail utformat och med bild på dirty harry där dom sa att dom inte kunde sälja för de priset som jag köpte boxen för.
Men fick en fjunig rabatt kod på typ 12kr.

2dagar senare fick jag mail att dom va slut så dom var tvugna att ta bort mina ordrar i väntan på att flera skulle dyka upp och DÅ kunde jag lägga en ny order.

Fult gjort.

Jag tycker dom borde inrätta en ny lag där de säger att har man betalt för en produkt så ska butiken vara tvungen att leverera till de priset å.

#260

Postad 07 december 2009 - 18:52

Sizso
  • Sizso
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Ja du frågan för. Jag fick en BD skickad 20:e november och fortfarande inte fått den.
Tänkte avvakta en vecka till innan jag kontaktar dem för att se om den har studsat tillbaka.


Då har vi väntat ungefär lika länge. Kontaktade dom, och fick ett glatt mail med enbart kopierad text om 21 dagar innan undersökningar kan startas. Köpa julklappar på Cdwow? Njae, ingen bra idé.

#261

Postad 07 december 2009 - 21:17

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Jag la som flera andra här på forumet också en chans-beställning på Dirty Harry boxen men fick ju tyvärr inte heller den till det priset, vad jag däremot missade var rabattkoden som tydligen var tidsbegränsad och när jag sen skulle lägga en annan beställning så hade den koden redan förverkats, typiskt..

Iallafall så såg jag att min nya beställning som jag la den 4/12 hade skickats från dom den 7/12 så nu återstår bara att se hur lång tid det tar innan man har det hemma. Det är första gången jag handlar från denna butiken.

#262

Postad 08 december 2009 - 08:31

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Då har vi väntat ungefär lika länge. Kontaktade dom, och fick ett glatt mail med enbart kopierad text om 21 dagar innan undersökningar kan startas. Köpa julklappar på Cdwow? Njae, ingen bra idé.


Jo står det på deras sida, därför jag väntar till på fredag innan jag drar iväg ett mejl till dem. Som du säger så är julklappar inget man köper från deras site inte.

Förr kanske men inte längre

#263

Postad 15 december 2009 - 09:24

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Mejlade dem ang. sen leverans.

Fick som svar

Thank you very much for your recent order and sorry to hear you are yet to receive "Gone With the Wind" - it really should have reached you by now.
Can I please ask you to write back and confirm your full delivery address (including country and postcode) for the order?
May I also ask you to write back and confirm if you wish to have replacement for the order or a full refund to be processed back to your card.
Looking forward to your reply upon which I will do my very best to assist you.


Jag mejla tillbaka att vi kunde vänta någon mer dag innan vi tog åtgärd ifall att den skulle ramla in

#264

Postad 15 december 2009 - 09:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt fått varor ca 5 ggr härifrån och då har frakttiden varit ca 10 dagar. Några julklappar skulle jag inte köpa härifrån heller

#265

Postad 15 december 2009 - 10:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
min senaste beställning tog, helgen medräknat, 15 dagar att få. hur länge har ni väntat nu?

#266

Postad 15 december 2009 - 14:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Jaha, då fick man äntligen sin beställning från CDWOW idag men tyvärr så var det fel artikel, typiskt :)
Hade beställt Fredagen den 13:e (den nyare från 2009) på blu-ray men fick den gamla 1:a filmen i serien, iofs gör inte detta mig så mycket då jag ändå hade tänkt köpa denna senare men man vill ju givetvis ha rätt vara som man beställt. Orkar inte krångla med att returnera så jag behåller nog denna.

Tog 11 dagar för detta paketet att komma hit från det att jag la beställningen.

Redigerat av Mentos, 15 december 2009 - 14:41.


#267

Postad 16 december 2009 - 10:36

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

min senaste beställning tog, helgen medräknat, 15 dagar att få. hur länge har ni väntat nu?


Mitt skickades 20/11 och inte dykt upp än.

#268

Postad 16 december 2009 - 15:31

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Jaha, då fick man äntligen sin beställning från CDWOW idag men tyvärr så var det fel artikel, typiskt :)
Hade beställt Fredagen den 13:e (den nyare från 2009) på blu-ray men fick den gamla 1:a filmen i serien, iofs gör inte detta mig så mycket då jag ändå hade tänkt köpa denna senare men man vill ju givetvis ha rätt vara som man beställt. Orkar inte krångla med att returnera så jag behåller nog denna.

Tog 11 dagar för detta paketet att komma hit från det att jag la beställningen.


Grattis!

Jag fick idag mitt paket, 3 veckor senare, och vad hittar jag i paketet?
Jo fel film.

Har nu kontaktat dem för att se hur returen går till då jag redan har den film som de skickat.

#269

Postad 16 december 2009 - 15:53

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Grattis!

Jag fick idag mitt paket, 3 veckor senare, och vad hittar jag i paketet?
Jo fel film.

Har nu kontaktat dem för att se hur returen går till då jag redan har den film som de skickat.


Ja, vad ska man säga, dåligt av CDWow att inte ens kunna skicka rätt varor man beställt. Var filmen dom skickade till också en nyversion/äldre version med samma titel som i mitt fall eller?

Trist :)

#270

Postad 16 december 2009 - 16:43

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jag beställde 5 disc utgåvan av Gone With The Wind (stora boxen) och fick 2 disc utgåvan istället.
Så titlen var rätt men inte utgåvan.

#271

Postad 22 december 2009 - 09:10

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Dem är rätt duktiga på CDWOW :)

Skickade mejl att produkten inte hade kommit och då bad de mig skicka tillbaka med min korrekta adress, då bad jag dem avvakta lite till ifall att den skulle dyka upp. Den dök upp fast fel utgåva så jag mejlade in igen och på pekade detta.

Idag fick jag svar på första mejlet där de skriver:

Thank you for confirming your address. I will assume Gone With the Wind has been lost in the postal system, and I understand the disappointment this causes.

I will ensure that a replacement is sent out to you as soon as possible. In the event that both despatched orders arrive, please contact us and we will send you a returns form which will provide necessary instructions on how to complete a return with CDWOW!!


Intressant då jag redan sagt att den har kommit fast i fel version och som grädde på mosen så har de inte dragit pengar än heller såg jag nu... hehe jag vill ju bara ha det jag beställde och jag vill att de ska ta pengarna de ska ha för varan men CDWOW verkar leva lite som de själva känner för.

#272

Postad 04 januari 2010 - 22:00

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Oki... nu vet jag inte vad jag ska göra.

Har fortfarande inte fått svar på mejlet om att jag hade fått fel version men idag damp det ner i lådan, fast fortfarande inte det jag beställt och inte en beställning utan 2.
Så nu har jag 3st Gone With The Wind (2 Disc) utgåvan istället för en 5disc utgåva, och fortfarande har inga pengar dragits.

Drog iväg ett mejl till till dem för att se vad jag ska ta mig till och hur jag ska skicka tillbaka dessa tre som de skickat.

Inte nog med att man väntat 8 veckor på leverans utan man har fått fel utgåva 3 gånger helt gratis :o

#273

Postad 04 januari 2010 - 22:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Inte nog med att man väntat 8 veckor på leverans utan man har fått fel utgåva 3 gånger helt gratis :o


Verkar något förvirrat hos CDWOW :) , fick ju själv fel vara på min beställning jag la hos dom för några veckor sen.

#274

Postad 05 januari 2010 - 18:47

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Nu får de snart ge sig... idag ramlade en fjärde Borta med vinden ner i lådan, samtidigt som jag får mejl om att jag ska skicka tillbaka den jag fått för att få korrekt.
Vilket fortfarande betyder att jag kommer ha tre utgåvor av något jag inte beställt ;)

#275

Postad 05 februari 2010 - 08:36

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jaha ja...

Ingen box för mig verkar det som.
Fick mejl om att de inte kan skicka boxen då den är slut i lager och erbjuder mig refund på varan. Tack för den CDWOW.
Nu verkar det som chansen att få denna box är helt borta, ända sättet är via amazon.com och då åker man garanterat på tull också :)

Kul att man fått vänta 81 dagar på att få boxen för att sedan inte få boxen, nej nu gör jag slut med CDWOW. Andra gången de skickar fel vara och denna gång var det rätt allvarligt då jag inte kan få boxen "billig"

#276

Postad 23 mars 2010 - 22:00

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Gjorde min första beställning för några dagar sedan och betalade via min internetbank. Pengarna drogs direkt.
fick nu något om "Verification- Required"

"This can be confirmed with copies of a driver’s license, bank statement or utility bill"

Hur brukar ni göra ? Kort på körkort eller ...

#277

Postad 18 maj 2010 - 10:38

Unregistered954585e2
  • Unregistered954585e2
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Hur är de med textning när man beställer från cdwow.se och de är region B står ingen fakta om det i filmerna??

#278

Postad 18 maj 2010 - 10:52

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Cd-wow har i allmänhet engelska utgåvor så textningen är som på dem. Jag tycker däremot att dom alltid skriver ut regioner

#279

Postad 31 maj 2010 - 18:44

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Idag så står det på deras första sida att om man är prenumerant på deras nyhetsbrev så har man fått 2 x 10 kr rabattkuponger, nån som fått det för jag har då inte fått det.

http://www.cdwow.se/

Mvh

#280

Postad 31 maj 2010 - 18:51

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Du kan få mina, jag har fått dem
Här är din rabattkod (10kr): E886H PYPNQ 2C290 48R
Här är din rabattkod (10kr): X8J2B WT4ZP 2C290 48R

#281

Postad 31 maj 2010 - 18:53

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Tackar som ödmjukast Benkke! :)

Jag handlar rätt mycket där så är det nån som har/ får kuponger dom inte använder så skicka dom till mig är ni snälla

Tack på förhand.

Redigerat av Lion_Paw, 31 maj 2010 - 18:59.


#282

Postad 01 juni 2010 - 08:21

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Här har du fyra till då jag inte kommer handla av dem mer

10:-
BORTA!! Lion_Paw har redan tagit dem

Gäller till 6:e juni

Redigerat av USiT2009, 01 juni 2010 - 13:49.


#283

Postad 01 juni 2010 - 12:39

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Tackar som ödmjukast USiT! :P

#284

Postad 10 juni 2010 - 17:03

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Nån som har nån rabattkod dom inte tänker använda, skicka till mig isf!!
Tack på förhand.

Mvh

#285

Postad 10 juni 2010 - 20:59

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Nån som har nån rabattkod dom inte tänker använda, skicka till mig isf!!
Tack på förhand.

Mvh

Vore det inte bättre att bojkotta sådana här skitbutiker istället för att stödja dem?

Redigerat av belzebubb, 10 juni 2010 - 20:59.


#286

Postad 11 juni 2010 - 11:42

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Jag har inte haft nåt större problem med dom, ibland kan det bli långa väntetider men oftast fått filmer snabbt och dom har ofta bra priser och fraktfritt.

#287

Postad 14 juli 2010 - 10:53

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Cdwow har just blivit mina nya idoler.
Fick mängder med rabattkoder på mailen, sammanlagt runt tusenlappen. Så det blev en del fynd.
bla Minority Report steelbooken och Waynes world 1 och 2 på blu-ray sammanlagt kostade allt ca 50kr.
Hade räknat med att dom skulle avbryta ordrarna och skylla ifrån sig men det mesta är skickat nu.

#288

Postad 10 september 2010 - 15:56

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Läste nånstans att cdwow håller på att gå i konkurs så man skulle inte
beställa från dom, bara ett ont rykte eller!?

#289

Postad 10 september 2010 - 19:59

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hittade följande:

# Posted by Alex at CD WOW! | September 9th, 2010 at 6:33 am

Hi there,

I can confirm that Stomp AU and Stomp HK have both gone into voluntary administration. The assets of the business, including CD WOW, have been purchased by a new Australian company, Surrealus.
The old owners of Stomp are no longer involved with the business in any way

Orders placed with CD WOW! before the administration period started will, where possible, be fulfilled by the new CD WOW! (owned by Surrealus). Any orders that cannot be fulfilled will be refunded. There is no need to worry about your existing orders, or any new ones.

Us employees have been fortunate enough to keep our jobs. We are currently working with the new owners to re-establish the CD WOW! brand.
We are working on reinstating our extensive range at great prices that our customers expect from us. We are also speaking to our business partners about setting up new accounts with the new company.

Please note, Surrealus have only purchased the assets, none of the liabilities associated with Stomp AU or Stomp HK. As part of the voluntary administration process, companies owed money by the former company (including affiliate networks) will receive formal notification from the administrators regarding their unpaid debt.

Thanks

http://www.bitterwal...ding-down/34316

#290

Postad 10 september 2010 - 22:10

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
http://www.cheapblur.../cd-wow-update/

#291

Postad 14 oktober 2010 - 23:27

honky
  • honky
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
kanske det är därför dom höjt sina vinylpriser upp till 50%
cd-wow extrem prishöjning

#292

Postad 01 februari 2012 - 09:29

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Köpte en LP med the strokes på cd-wow och den börja lopa sig på näst sista låten på sida A.
Hur som ska jag skicka tillbaka den för att få en ny. Enligt CD-WOW får det max kosta 5 £ och det dras av på mitt nästa köp på deras sida.. okej det suger lite men det kan jag gå med på.. men vart i **** hittar jag ett bolag som skickar en LP skiva för 51 kr till england? Posten hitta jag ekonomibrev.. om jag har tur kan jag hamna på 80 kr ingen säkerhet att det kommer fram. Dessutom såg jag att om fraktbolaget kräver underskrift för motagen vara så kvitterar dom inte varan utan låter den gå tillbaka. Hur vet jag om ett fraktbolag kräver kvittens?
Någon som har liknande erfarenheter som kan säga hur ni gjorde?

#293

Postad 26 juli 2012 - 05:49

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Cdwow verkar ha bytt namn till HDwow nu.. samma layout å sånt. Jag beställde igår, varorna kan nog dimpa ner om en vecka eller så. Hade glömt att jag hade en voucher där på 109kr så det blev ett gäng Vader skivor. De var redan billigare än CDon så hade köpt där ändå.

Får se hur den nya affären sköter sig nu då. Förra fick jag pengarna tillbaka på ett album som aldrig kom fram, därav vouchern. :)

Redigerat av Ramses, 26 juli 2012 - 05:52.


#294

Postad 27 juli 2012 - 08:16

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Cdwow verkar ha bytt namn till HDwow nu.. samma layout å sånt. Jag beställde igår, varorna kan nog dimpa ner om en vecka eller så. Hade glömt att jag hade en voucher där på 109kr så det blev ett gäng Vader skivor. De var redan billigare än CDon så hade köpt där ändå.

Får se hur den nya affären sköter sig nu då. Förra fick jag pengarna tillbaka på ett album som aldrig kom fram, därav vouchern. :)

Jag har beställt ganska mycket vinyl av dem på wowhd. Funkar bra. Trist dock när det varit dåliga vinyler och man fått skicka tillbaka dem. Det tar sådan jävla tid fram och tillbaka. Å så får man bara tillbaka pengarna på frakt i vochers. Men i helhet tycker jag det har funkat bra. Med tanke på deras 0kr i frakt så kan man ibland göra riktiga fynd när man jämför med andra sidor.

#295

Postad 27 september 2014 - 23:10

younso
  • younso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Tänkte beställa ett PS3 spel från Cd-wow, Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes - Starter Pack. Undrar hur bra det fungerar från dom till Sverige? Hur är tullrisken?

#296

Postad 29 september 2014 - 07:44

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
De förefaller vara/skicka från UK, vilken tullrisk ?

#297

Postad 29 september 2014 - 07:57

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Tullen är inga problem eftersom det är från EU-land, däremot kan leveranstiderna dra iväg.

#298

Postad 16 november 2014 - 12:42

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Från cd-wow,s hemsida:

F:
Varför kan jag behöva betala tullavgift?

S:
All fraktkostnad på WOW HD har redan betalats i förskott. Trots detta kan du undantagsvis komma att krävas på tullavgift när ditt paket levereras till ditt land. Som mottagare är det du själv som måste stå för dessa eventuella omkostnader som ditt land kräver. Betalas dessa kan du inte lösa ut din försändelse. Eftersom kostnaden varierar mycket från land till land är det svårt för oss att räkna ut denna i förhand. Vill du veta kostnaden innan du beställer på WOW HD rekommenderar vi att du kontaktar ditt lands tulltjänst.

#299

Postad 16 november 2014 - 12:54

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Åkte på tull en gång, paketet skickades från Hong Kong eller nåt. En annan gång inte, också därifrån.
Beror nog på värdet och/eller tur med tullen.
Ett paket skickades med Fedex, fungerade bedrövligt dåligt.
Plus långa leveranstider, ett försvunnet paket, som tur var hade jag kryssat leveransförsäkring, men det tog tid att få ett nytt.
Undviker därför CD-wow i fortsättningen.

#300

Postad 17 november 2014 - 08:47

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
.... fast då var det troligen inte på en CD-skiva eller film ?

Rent generellt brukar ju paket förtullade under 200 kr slinka förbi tullen, iaf om de skickas via Posten.

Redigerat av frollic, 17 november 2014 - 09:04.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.