Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#151

Postad 18 augusti 2010 - 13:55

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Vill inte köra så tungt i början utan jag vill få in tekniken såhär först gången jag gör övningarna. Fick lite hjälp av kompisen jag gick med (samma som förra måndagen) att göra övningarna rätt osv.
Hålla bak axlarna? Det blir väl automatiskt om man trycker fram bröstet?

#152

Postad 18 augusti 2010 - 15:38

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Hej hopp! Lånar tråden lite. Har gymat c:a 2 veckor nu och kom nu ihåg varför jag inte gillade skivstångscurl och preacher curls. Jag har lite trassel med min högra armbåge och det känner på rejält när jag gör t.ex. skivstångscurls.

Jag testade att köra typ hantelcurl fast med sånnadär skivstångsvikter med hål i kanterna, då hamnar handflatorna "inåt" istället för "uppåt" och det känner inte alls på i armbågen! Så den övningen funkar för mig.

Postad bild

Finns det några andra bra bicepövningar där man inte har "handflatorna uppåt" såsom man har i skivstångscurl, om ni förstår vad jag menar?

Redigerat av Unregistered8147b14e, 18 augusti 2010 - 15:41.


#153

Postad 18 augusti 2010 - 17:19

Unregistered29fddce7
  • Unregistered29fddce7
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
prova att köra med z stång ist.. den är mycket skonsammare mot handlederna, lr så kan du köra med hantlar.

ja hade samma problem ett tag men handlederna blir starkare efter hand..

#154

Postad 18 augusti 2010 - 17:26

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Ja, jag sneglade lite åt den där böjda stången, den skall jag absolut testa nästa gång så får vi se vad armbågen säger.

Den jag har tillgång till i mitt gym ser ut såhär:
Postad bild

Men jag skulle nog föredra en ännu extremare..
Postad bild

#155

Postad 18 augusti 2010 - 17:27

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Du kan ju köra med rep nedifrån i maskin också, tar skitbra beroende på utförande, ena eller båda armarna samtidigt

#156

Postad 18 augusti 2010 - 17:29

Stillermobil
  • Stillermobil
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Ja, jag sneglade lite åt den där böjda stången, den skall jag absolut testa nästa gång så får vi se vad armbågen säger.

Den jag har tillgång till i mitt gym ser ut såhär:
Postad bild

Men jag skulle nog föredra en ännu extremare..
Postad bild

Jag kör hantlar och håller dom helt enkelt med handflatan inåt.problem med v armbåge. Men dock inga större vikter utan ligger på ca 14

#157

Postad 18 augusti 2010 - 18:08

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
att tänka på när man kör biceps curl osv är att hålla in tummen, altså tummen under stången samma
sida som handflatan
skonsammare för handleder och armbågar

#158

Postad 18 augusti 2010 - 18:11

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Ja, jag sneglade lite åt den där böjda stången, den skall jag absolut testa nästa gång så får vi se vad armbågen säger.


Är det insidan av armbågen som gör ont (sk golfarmbåge) eller utsidan (sk tennisarmbåge)?

#159

Postad 20 augusti 2010 - 00:31

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Är det insidan av armbågen som gör ont (sk golfarmbåge) eller utsidan (sk tennisarmbåge)?


kan faktiskt inte avgöra det till 100%, men jag tycker det kommer från inuti armbågen, centrerat, alltså inte på någon sida. Om jag bryter arm så har jag ont i 2-4 veckor så numera ger jag fan i det. (fast det har hänt när man är packad och korkad.)

Jag är försiktig och lyssnar på armbågen på gymet, minsta smärta så byter jag övning direkt.

#160

Postad 20 augusti 2010 - 10:31

sinako
  • sinako
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ja som någon eller kanske tom många skrev innan, du ska se till att gilla det för annars kommer du sluta rätt snabbt igen. Det hände mig första gången och sen tog det ett tag innan jag gick dit igen. Men nu funkar det hur bra som helst, gymkortet är bättre än att köpa guld. Sen finns det ju alltid tränare där som hjälper och som du kan berätta för vad du vill fokusera på osv. De vet bäst :)

Redigerat av sinako, 15 september 2010 - 11:36.


#161

Postad 20 augusti 2010 - 12:16

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Jag kör hantlar och håller dom helt enkelt med handflatan inåt.problem med v armbåge. Men dock inga större vikter utan ligger på ca 14

Hammercurl är namnet på övningen.


/Christian

#162

Postad 20 augusti 2010 - 12:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Har denna smärta suttit i länge? Och hur länge har du vilat från träning som längst för att läka ut det? Om det är en långvarig smärta så är det verkligen läge att kontakta en läkare istället för att fråga oss hobbyexperter på MHB!

Angående z-stången så är den mest för folk som har svaga handleder ( :) ). Jag skulle följa Arne Persson rekommendationer, dvs träna underarmarna och kör främst med rak stång och hantlar kombinerat med ett korrekt utförande för att få till biccarna. Z-stången kan man köra som komplement.

#163

Postad 20 augusti 2010 - 12:41

Stillermobil
  • Stillermobil
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Hammercurl är namnet på övningen.


/Christian

Se där fanns rakt ett namn på det :-)

#164

Postad 20 augusti 2010 - 21:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Har golfavslutning på söndag så vill inte ha någon monstervärk i kroppen så jag har tagit det lungt nu senaste dagarna. Men i veckan ska jag satsa på att gå 2-3 gånger.
Har även stretchat bröstmusklerna en del och jag är inte alls lika stel nu. Nästan "helt återställd" förutom att jag känner av lite litegrann i högra sidan om jag sträcker mycket. Men hoppas på att stretcha bort det också ;)

Edit: Går det bra att köra t.ex. ben och axlar på en och samma dag?

Redigerat av Ala_95, 20 augusti 2010 - 21:11.


#165

Postad 20 augusti 2010 - 21:15

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Alltså, jag ser inte träningsvärk som ett problem. Om du har lite värk efter stretchningen så är det ju chill. No offense, men du gnäller som en liten fjolla ;)

Hade inte kört ben på ett par veckor (!) så jag körde ett hårt pass häromdagen och jag kunde knappt gå dagen efter, men man får vad man förtjänar! Orka bry sig om träningsvärk - så farligt är det inte!
Får jag en hardcore-stämpel nu? :D

Redigerat av Kalekulan, 20 augusti 2010 - 21:16.


#166

Postad 20 augusti 2010 - 21:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Alltså, jag ser inte träningsvärk som ett problem. Om du har lite värk efter stretchningen så är det ju chill. No offense, men du gnäller som en liten fjolla ;)

Hade inte kört ben på ett par veckor (!) så jag körde ett hårt pass häromdagen och jag kunde knappt gå dagen efter, men man får vad man förtjänar! Orka bry sig om träningsvärk - så farligt är det inte!
Får jag en hardcore-stämpel nu? :D


Nä, men inför den sista golftävlingen med alla ungdomar så vill man inte vara invalidiserad som jag var efter bröstpasset.

#167

Postad 20 augusti 2010 - 22:18

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Alltså, är det bara muskulärt smärtan sitter så är det ju bara härligt. Sen att man grimarserar när man flaxar till med en arm när man glömt bort träningsvärken får man leva med ;)

#168

Postad 20 augusti 2010 - 22:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Alltså, är det bara muskulärt smärtan sitter så är det ju bara härligt. Sen att man grimarserar när man flaxar till med en arm när man glömt bort träningsvärken får man leva med ;)


Jovisst. Men att inte kunna använda armarna och sakna styrka helt. Alltså du kan inte ens ta ner en tallrik från en hylla ovanför huvudet. Och sedan om man ska försöka spela golf någorlunda bra med det. Nja, tror inte det va. Tänk dig kanske 300-400 svingar och 12-15k steg. Då vill man se till att vara i rätt så bra form.

#169

Postad 20 augusti 2010 - 22:24

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Har denna smärta suttit i länge? Och hur länge har du vilat från träning som längst för att läka ut det? Om det är en långvarig smärta så är det verkligen läge att kontakta en läkare istället för att fråga oss hobbyexperter på MHB!

Angående z-stången så är den mest för folk som har svaga handleder ( ;) ). Jag skulle följa Arne Persson rekommendationer, dvs träna underarmarna och kör främst med rak stång och hantlar kombinerat med ett korrekt utförande för att få till biccarna. Z-stången kan man köra som komplement.


det är absolut ingen allvarlig smärta jag känner av i skivstångscurlen, mest bara att jag känner av det litegrann, och någon vis person sade att man skulle lyssna på kroppen när man styrketränar, det var därför jag frågade om "skonsamma" övningar.

Men jag har testat z-stången nu lite snabbt fast det inte var biceps-passet och det kändes mycket bättre.

#170

Postad 23 augusti 2010 - 14:31

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Körde axlar och ben idag. Hade dock "problem" med en axel-övning. På papperet heter den Rodd i hiss stående.
Varje gång jag drog upp stången så knäppte det i båda armarna (tror det var armarna) och i mitten på tredje settet fick jag sendrag i vänsta underarmen på insidan typ.

Benpasset var riktigt härligt faktiskt. Ska dock bli spännande att springa upp och ner för alla trappor på skolan dagarna framöver :)
Lastade dock inte så jättetungt så hoppas klara mig någorlunda bra.

#171

Postad 23 augusti 2010 - 16:25

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Det där "knäppandet" hade jag i ena armbågen när jag började, nu när jag kör regelbundet så märker jag inte av det längre..
Tror att om du tar det lugnt så vänjer sig ligamentet eller senan och du kommer att kunna röra armen utan att det knäpper.
Men knäpper det till så skippa den rörelsen och återkom till den vid nästa pass, ingen ide att belasta den ytterligare.

#172

Postad 23 augusti 2010 - 16:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Det knäppte redan från början faktisk. Kan testa ta något hemma och göra ungefär samma rörelse för att se om det knäpper då också.

Förresten, liggand bencurl (har jag fattat rätt namn) ska det göra så att man känner i ryggen också? Det gör inte ont men jag känner mig som trött längst nere i ryggen. Ovanför rumpan typ.

#173

Postad 23 augusti 2010 - 19:00

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Det knäppte redan från början faktisk. Kan testa ta något hemma och göra ungefär samma rörelse för att se om det knäpper då också.

Förresten, liggand bencurl (har jag fattat rätt namn) ska det göra så att man känner i ryggen också? Det gör inte ont men jag känner mig som trött längst nere i ryggen. Ovanför rumpan typ.


Du måste förstå att du kommer att få träningsvärk överallt nu i början. Du måste komma igång så får du inte träningsvärk i ryggen, som i detta fallet under ett benpass. Du anstränger i stort sätt hela kroppen när du tränar, men efter ett tag så får man ingen träningsvärk om träningen inte är fokuserad på just den muskeln.

#174

Postad 23 augusti 2010 - 19:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Du måste förstå att du kommer att få träningsvärk överallt nu i början. Du måste komma igång så får du inte träningsvärk i ryggen, som i detta fallet under ett benpass. Du anstränger i stort sätt hela kroppen när du tränar, men efter ett tag så får man ingen träningsvärk om träningen inte är fokuserad på just den muskeln.


Okej. Var lite brydd bara för jag kände mig mer trött i ryggen än i benen av en benövning. Jag kanske tror att jag gör fel eller liknande. Ska försöka gå på onsdag och fredag också.

Edit: Ungefär hur mycket kan man göra på en och samma gång? Kan man köra t.ex. bål, biceps, triceps på en och samma gång man är där eller är det för mycket?

Redigerat av Ala_95, 23 augusti 2010 - 19:03.


#175

Postad 23 augusti 2010 - 19:09

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Okej. Var lite brydd bara för jag kände mig mer trött i ryggen än i benen av en benövning. Jag kanske tror att jag gör fel eller liknande. Ska försöka gå på onsdag och fredag också.

Edit: Ungefär hur mycket kan man göra på en och samma gång? Kan man köra t.ex. bål, biceps, triceps på en och samma gång man är där eller är det för mycket?


Det är helt individuellt. Nu i början kan du köra ganska många muskler per pass. Jag har tränat i två år och jag brukar köra benpass (fram- och baksida lår, ljömskar, höfter, vader) - inte mer. När jag kör rygg så brukar jag bara köra ryggen där också. Biceps och triceps under ett annat pass Och axlar med underarmar o.s.v. under ett annat. Dock brukar jag klämma in en eller flera magövningar på varje pass. Magen är en uthållig muskel som tåls tränas under varje pass.

#176

Postad 23 augusti 2010 - 19:31

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Körde axlar och ben idag. Hade dock "problem" med en axel-övning. På papperet heter den Rodd i hiss stående.
Varje gång jag drog upp stången så knäppte det i båda armarna (tror det var armarna) och i mitten på tredje settet fick jag sendrag i vänsta underarmen på insidan typ.


Drag-till-hakan brukar man kalla den övningen. Hoppa över den helt den sliter på axlarna, håll dig till pressar och sidolyft.

Förresten, liggand bencurl (har jag fattat rätt namn) ska det göra så att man känner i ryggen också? Det gör inte ont men jag känner mig som trött längst nere i ryggen. Ovanför rumpan typ.


Det är för att du försöker hjälpa till med ryggen och gör en svankning, höftbenen lämnar dynan, försök att hålla höften nere hela tiden eller testa den sittande varianten.

#177

Postad 23 augusti 2010 - 19:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Tack för tipset Lactoferrin. Ska definitivt se över det nästa gång.
Okej, så jag skippar den övningen men då har jag bara två axelövningar på papperet och jag vet inte vad med jag kan göra.
Jag har axelpress frampå i smith och armlyft åt sidan i maskin. Så det är ju också ett väldigt kort pass också.
Förresten, vadpress sittande och vadpress i benböj maskin är samma övning va? Jag fattade inte riktigt den i benböjmaskin.

Och mage dessutom. Det är situps (vilket jag inte är något stort fan av), benlyft liggande (vilket gör skitont när man liksom pressar upp kroppen också, det känns typ bak i skulderbladen) och sedan magträning knästående som jag fattar är som crunches.
Det är liksom rätt så lite övningar då eftersom instruktören tyckte att jag kunde skippa benlyft liggande om det gjorde ont.

Hade varit bra att klämma in allting på 3 pass. Då kan man gå t.ex. måndag, onsdag och fredag.

#178

Postad 23 augusti 2010 - 20:24

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Tack för tipset Lactoferrin. Ska definitivt se över det nästa gång.
Okej, så jag skippar den övningen men då har jag bara två axelövningar på papperet och jag vet inte vad med jag kan göra. Jag har axelpress frampå i smith och armlyft åt sidan i maskin. Så det är ju också ett väldigt kort pass också.


Axlarna är ganska små muskler så dom behöver inte så mycket variation, kör pressar i smith och/eller hantlar och/eller "militärpress"(press med skivstång). Sidolyft kan du köra med hantlar ståendes eller liggandes och sen kan du köra i kabeldrag.

Förresten, vadpress sittande och vadpress i benböj maskin är samma övning va? Jag fattade inte riktigt den i benböjmaskin.


Böjmaskin? Är det liggande benpressmaskin eller en stående hacklift du menar? Skillnaden när du kör sittande vadpress med böjda ben (90graders vinkel i knäled) och stående vadpress är att när du sitter kopplar du ur den ena vadmuskeln som heter gastrocnemius och belastar endast muskeln soleus därför tycker jag att du alltid ska köra stående så du tränar båda vadmusklerna, testa i smithen om gymmet har en "kloss" att stå på.


Och mage dessutom. Det är situps (vilket jag inte är något stort fan av), benlyft liggande (vilket gör skitont när man liksom pressar upp kroppen också, det känns typ bak i skulderbladen) och sedan magträning knästående som jag fattar är som crunches.
Det är liksom rätt så lite övningar då eftersom instruktören tyckte att jag kunde skippa benlyft liggande om det gjorde ont.


Benlyft är världelöst på magmusklerna om du inte vet vad du gör eftersom magmusklerna och benen har inget med varandra att göra.
Magmusklerna jobbar i motsatt riktning vad filéerna på ryggen gör alltså böja ryggraden framåt. Man kan göra göra crunches med underkroppen men det är mycket tyngre och svårare.

#179

Postad 23 augusti 2010 - 20:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Axlarna är ganska små muskler så dom behöver inte så mycket variation, kör pressar i smith och/eller hantlar och/eller "militärpress"(press med skivstång). Sidolyft kan du köra med hantlar ståendes eller liggandes och sen kan du köra i kabeldrag.



Böjmaskin? Är det liggande benpressmaskin eller en stående hacklift du menar? Skillnaden när du kör sittande vadpress med böjda ben (90graders vinkel i knäled) och stående vadpress är att när du sitter kopplar du ur den ena vadmuskeln som heter gastrocnemius och belastar endast muskeln soleus därför tycker jag att du alltid ska köra stående så du tränar båda vadmusklerna, testa i smithen om gymmet har en "kloss" att stå på.





Benlyft är världelöst på magmusklerna om du inte vet vad du gör eftersom magmusklerna och benen har inget med varandra att göra.
Magmusklerna jobbar i motsatt riktning vad filéerna på ryggen gör alltså böja ryggraden framåt. Man kan göra göra crunches med underkroppen men det är mycket tyngre och svårare.


Jag har inte så bra koll på alla dessa övningar så skulle du kunna hitta någon bild eller liknande så jag vet vad jag ska göra? (A)

Böjmaskin är detta: Postad bild
Jag tyckte jag såg en "gubbe" stå i smithen ståendes på en kloss och göra det där. Kanske något man ska testa?

Förresten, efter att ha googlat militärpress så är det precis det jag gör i smithmaskinen som heter "press frampå i smithmaskin".
Sidolyft är alltså ha ett par hantlar och sedan lyft upp armarna rakt utåt sidorna?

#180

Postad 23 augusti 2010 - 20:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jag har inte så bra koll på alla dessa övningar så skulle du kunna hitta någon bild eller liknande så jag vet vad jag ska göra? (A)

Jag tyckte jag såg en "gubbe" stå i smithen ståendes på en kloss och göra det där. Kanske något man ska testa?

Förresten, efter att ha googlat militärpress så är det precis det jag gör i smithmaskinen som heter "press frampå i smithmaskin".
Sidolyft är alltså ha ett par hantlar och sedan lyft upp armarna rakt utåt sidorna?


Den maskinen heter Hacklift eller ibland Hacksquat. Det negativa med den är att det kan vara jobbigt att stabilisera ryggen, blir lätt svank som inte är så bra.
Kör denna:
Postad bild

När man säger militärpress är det vad jag vet alltid med lösstång, båda är bra, bara testa och variera.
Sidolyft, ja rakt utåtsidorna, funkar även med kabel.
Postad bild

#181

Postad 23 augusti 2010 - 20:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jo, jag tyckte också det vart tokigt med ryggen. Det lutar liksom och det finns inget som tar emot en så man står där formad som ett ( tillslut.
Ska testa i smith nästa gång. Någonting säger mig att det borde funka mycket bättre. Kan jag då ta bort den sittande vadpressen?

Sidolyft är ju något man känner till men inte visste namnet på :) Ska definitivt ha med det i nästa axelpass.

#182

Postad 24 augusti 2010 - 05:19

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jo, jag tyckte också det vart tokigt med ryggen. Det lutar liksom och det finns inget som tar emot en så man står där formad som ett ( tillslut.
Ska testa i smith nästa gång. Någonting säger mig att det borde funka mycket bättre. Kan jag då ta bort den sittande vadpressen?

Sidolyft är ju något man känner till men inte visste namnet på :) Ska definitivt ha med det i nästa axelpass.



Ja sittande vadpress kan du hoppa över, prova den i smithen, den är underskattad t o m av mig själv. Jag testa den första gången för några månader sen och den är väldigt lätt att köra tungt på.
Övrig benträning är bäst att satsa på basövningar som djupa knäböj och utfall samt komplettera med benspark med bra ROM och full sträckning. Jag anser själv att jag får med baksida lår väldigt bra med både knäböj och utfall så jag kör inte den separat men det är olika vad man tycker.

#183

Postad 24 augusti 2010 - 14:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Sånt skitväder och jag fick gå en timme tidigare från engelskan så jag tänkte att jag kan utnyttja tiden till att gå på gym. Går man aldrig så blir man aldrig biff heller :)

Körde biceps, mage och lite triceps. Och det fanns en "pall" att stå på vid smithen. Har faktiskt ingen träningsvärk alls i benen. Antingen körde jag för lätt eller så är jag rätt så okej i benen (cyklar en hel del med sadeln längst ner :)).

#184

Postad 24 augusti 2010 - 15:45

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Sånt skitväder och jag fick gå en timme tidigare från engelskan så jag tänkte att jag kan utnyttja tiden till att gå på gym. Går man aldrig så blir man aldrig biff heller :)

Körde biceps, mage och lite triceps. Och det fanns en "pall" att stå på vid smithen. Har faktiskt ingen träningsvärk alls i benen. Antingen körde jag för lätt eller så är jag rätt så okej i benen (cyklar en hel del med sadeln längst ner :)).


Träningsvärk är ingen tillväxtgaranti dock.

#185

Postad 24 augusti 2010 - 15:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Träningsvärk är ingen tillväxtgaranti dock.


Vad menar du?

#186

Postad 24 augusti 2010 - 17:01

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Träningsvärk är ingen tillväxtgaranti dock.


Han menar nog att träningsvärk inte är ett bevis på att du blir starkare eller större. Det kan betyda att du kan få träningsvärk och inte bygga, och att du inte får träningsvärk fast du bygger! :) Så fattade jag det som...

#187

Postad 24 augusti 2010 - 19:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Han menar nog att träningsvärk inte är ett bevis på att du blir starkare eller större. Det kan betyda att du kan få träningsvärk och inte bygga, och att du inte får träningsvärk fast du bygger! :) Så fattade jag det som...


Jo, men vilket av dom menar han? :)
Ska ta och vila idag och imorgon men på fredag ska jag försöka hinna med ett besök efter skolan innan jag far bort över helgen och spelar golf (hör vad modig jag är :)).

#188

Postad 24 augusti 2010 - 20:08

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jo, men vilket av dom menar han? :)


Han menar båda två. Du kan bygga muskler utan att du få träningsvärk och även om du får träningsvärk så betyder inte det att muskler byggs.

Jag själv få alltid träningsvärk så fort jag bar tar i en hantel förutom i biceps, där får jag nästan aldrig.

#189

Postad 24 augusti 2010 - 20:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Han menar båda två. Du kan bygga muskler utan att du få träningsvärk och även om du får träningsvärk så betyder inte det att muskler byggs.

Jag själv få alltid träningsvärk så fort jag bar tar i en hantel förutom i biceps, där får jag nästan aldrig.


Haha okej :)

#190

Postad 25 augusti 2010 - 15:21

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Måste tipsa om en applikation till Iphone som heter "ifitness" och kostar 15 kronor. I den kan man t'ex välja muskelgrupp så listar den alla övningar som funkar på den muskelgruppen, väl illustrerat med bilder och videoklipp så att man "gör rätt", den har även en vikt och BMI kalkylator och även färdiga program som det bara är att kasta sig in i om man känner för det.

T.ex. beginner, abdominal defining program, weight loss program, muscle building progran, strength building program... och ett program som kanske trådskaparen skulle gilla...Expert golf program: "Increase your swing strength, power and overall conditioning!" :rolleyes:

Det finns även illustrerade bilder och videos på stretchövningar.


Helt klart värt 15 unka spänn!

http://itunes.apple......;ign-mpt=uo=2

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Redigerat av Unregistered8147b14e, 25 augusti 2010 - 15:24.


#191

Postad 25 augusti 2010 - 15:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Tyvärr så har jag ingen Iphone men tack för tipset :rolleyes:
Kanske händer att man skaffar en i framtiden och då kanske man skaffar denna app :)

#192

Postad 25 augusti 2010 - 18:27

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Hej! har länge funderat på att börjar gymma men har alltid tröttnat efter någon gång, när det nu ska öppnas ett 24 seven fitness i sollentuna snart så tänkte jag skaffa mig ett kort(någon som har erfarenheter utan dom förresten?)

Jag vill i princip träna upp hela kroppen.

1.Rygg -Hållning samt muskler(går ihopsjunken 99% av tiden)
2.Mage -120kg Ölmagen/kulan bort, in med en "tvättbräda"
3.Armar -Biceps/triceps
4.Ben -Hela paketet
5.Viktminskning(om vi pratar 70-90% muskler kan jag leva med mina 120kg)

Mycket träning på gymmet och äta ev. "tillskott" är inga problem heller

#193

Postad 25 augusti 2010 - 19:41

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Han menar båda två. Du kan bygga muskler utan att du få träningsvärk och även om du får träningsvärk så betyder inte det att muskler byggs.

Jag själv få alltid träningsvärk så fort jag bar tar i en hantel förutom i biceps, där får jag nästan aldrig.


Precis.

Hej! har länge funderat på att börjar gymma men har alltid tröttnat efter någon gång, när det nu ska öppnas ett 24 seven fitness i sollentuna snart så tänkte jag skaffa mig ett kort(någon som har erfarenheter utan dom förresten?)

Jag vill i princip träna upp hela kroppen.

1.Rygg -Hållning samt muskler(går ihopsjunken 99% av tiden)
2.Mage -120kg Ölmagen/kulan bort, in med en "tvättbräda"
3.Armar -Biceps/triceps
4.Ben -Hela paketet
5.Viktminskning(om vi pratar 70-90% muskler kan jag leva med mina 120kg)

Mycket träning på gymmet och äta ev. "tillskott" är inga problem heller


Ville du bara dela med dig om att du ville träna eller undrade du något också?

#194

Postad 25 augusti 2010 - 19:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Körde ju biceps och triceps igår men har inte känt av någon träningsvärk idag trots att jag körde aningen tyngre idag. Är ju kul att kunna anstränga sig lite utan att dö av träningsvärk dagen efter ;)

#195

Postad 25 augusti 2010 - 21:04

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0

Ville du bara dela med dig om att du ville träna eller undrade du något också?


Vill ha tips på övningar alternativt en sida som visar specifika övningar för vald muskelgrupp.

#196

Postad 25 augusti 2010 - 21:34

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Vill ha tips på övningar alternativt en sida som visar specifika övningar för vald muskelgrupp.


http://www.ast-ss.se

#197

Postad 25 augusti 2010 - 21:34

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Vill ha tips på övningar alternativt en sida som visar specifika övningar för vald muskelgrupp.


http://www.muscles.se/styrkeovningar/ Där kan du börja

#198

Postad 26 augusti 2010 - 07:32

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

http://www.muscles.se/styrkeovningar/ Där kan du börja



Bra sajt MEN tyvärr mycket tokiga övningsutföranden och dålig info om vissa saker.

#199

Postad 28 augusti 2010 - 19:11

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Vettefasen varför, men bänkpress ger mig blåmärken på ryggen/skulderbladen.

Kanske är det för tunn stoppning på bänken nere på gymmet, borde kanske lägga en handduk eller liknande vid skulderbladen.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  rygg.jpg   30,3K   0 Antal nerladdningar


#200

Postad 28 augusti 2010 - 19:38

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Vettefasen varför, men bänkpress ger mig blåmärken på ryggen/skulderbladen.

Kanske är det för tunn stoppning på bänken nere på gymmet, borde kanske lägga en handduk eller liknande vid skulderbladen.


Går du väldigt djupt när du pressar? Annars ser det ut som du kör för tungt :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Ramprofil nya duken
    DPC
    2024-05-05 10:00:23
  • Låda 2
    DPC
    2024-05-03 07:22:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.