Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1401

Postad 26 februari 2011 - 13:07

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Äntligen, textning av mkv-filer fungerar nu via nätverket!
Jag uppdaterade den medföljande programvaran för nätverk, Nero MediaHome 4 Essentials. Det fanns en update-knapp i programmet, så jag laddade hem en uppdateringsfil som jag installerade http://www.nero.com/...grade-nmh4.html sedan fungerade textningen av Mkv-filer via nätverket. Ni andra som inte fått detta att funka, testa att uppdatera Nero.

Redigerat av Unregisteredc431bc4a, 26 februari 2011 - 15:46.


#1402

Postad 26 februari 2011 - 15:03

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Äntligen, textning av mkv-filer fungera nu via nätverket!
Jag uppdaterade den medföljande programvaran för nätverk, Nero MediaHome 4 Essentials. Det fanns en update-knapp i programmet, så jag laddade hem en uppdateringsfill som jag installerade http://www.nero.com/...grade-nmh4.html sen fungerade textningen av Mkv-filer via nätverket. Ni andra som inte fått detta att funka, vet nu att det är "mjukvarufel" och inget "fel" på spelaren. Det fungerar klockrent..


Har du kört nero hela tiden? Jag har vanlig fildelning via windows och nätverk och textningen har ladrig strulat. Det finns vissa mkv som inte tar textning, men då är det samma när man testar dem i datorn.

#1403

Postad 26 februari 2011 - 15:43

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Har du kört nero hela tiden? Jag har vanlig fildelning via windows och nätverk och textningen har ladrig strulat. Det finns vissa mkv som inte tar textning, men då är det samma när man testar dem i datorn.

Jag har inte lyckats få "vanlig fildelning" att funka, spelaren hittar inte mapparna jag delat ut. Sedan är jag kass på nätverk, så jag kanske inte gjort detta på rätt sätt. Jag körde guiden för nätverk i XP Home, men spelaren hittar inget, men nu så funkar ju textningen efter uppdateringen av mjukvaran för Nero.

#1404

Postad 26 februari 2011 - 17:22

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag har inte lyckats få "vanlig fildelning" att funka, spelaren hittar inte mapparna jag delat ut. Sedan är jag kass på nätverk, så jag kanske inte gjort detta på rätt sätt. Jag körde guiden för nätverk i XP Home, men spelaren hittar inget, men nu så funkar ju textningen efter uppdateringen av mjukvaran för Nero.


Här är en guide i vilket fall som helst http://www.idg.se/2....t-natverk-hemma
Man måste även aktivera fil- och skrivardelning.

#1405

Postad 26 februari 2011 - 20:21

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Här är en guide i vilket fall som helst http://www.idg.se/2....t-natverk-hemma
Man måste även aktivera fil- och skrivardelning.

Jag blir inte av med Neros program. Jag har avinstallerat programmet, rensat registret, plockat bort i autostarten, men ändå så är det kvar. När jag kör denna guide så kan jag bara hitta Nero i nätverket, jag kör tråd från modemet till spelaren (Comhems "trådlösa" modem). Jag vet inte om det beror på att Nero ligger kvar, som jag inte kan få upp min dator på "vanligt sätt" i nätverket. Hur som helst, jag får inte detta att funka och kan inte bli av med Nero. Försöker jag att manuellt ta bort katalogen (som ligger kvar efter avinstallationen, så går inte det heller, åtkomst nekad.

#1406

Postad 26 februari 2011 - 20:43

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Stödjer BD390 via USB externa hårddiskar?

Dvs. om jag har en hårddisk med USB ingång kan jag koppla den till BD390 och spela upp filmer direkt från hårddisken? Den stödjer ju USB minne.

Och isåfall stödjer den alla externa hårddiskar eller bara vissa, isåfall vilka?

#1407

Postad 26 februari 2011 - 20:45

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Stödjer BD390 via USB externa hårddiskar?

Dvs. om jag har en hårddisk med USB ingång kan jag koppla den till BD390 och spela upp filmer direkt från hårddisken? Den stödjer ju USB minne.

Och isåfall stödjer den alla externa hårddiskar eller bara vissa, isåfall vilka?


Jag undrar exakt samma sak. Funderar nämligen på att köpa en extern hårddisk men vet inte om det kommer fungera. Nån som har provat?

#1408

Postad 26 februari 2011 - 20:48

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Jag undrar exakt samma sak. Funderar nämligen på att köpa en extern hårddisk men vet inte om det kommer fungera. Nån som har provat?

Japp, det går att använda en extern hårddisk i USB-porten

#1409

Postad 26 februari 2011 - 21:05

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag blir inte av med Neros program. Jag har avinstallerat programmet, rensat registret, plockat bort i autostarten, men ändå så är det kvar. När jag kör denna guide så kan jag bara hitta Nero i nätverket, jag kör tråd från modemet till spelaren (Comhems "trådlösa" modem). Jag vet inte om det beror på att Nero ligger kvar, som jag inte kan få upp min dator på "vanligt sätt" i nätverket. Hur som helst, jag får inte detta att funka och kan inte bli av med Nero. Försöker jag att manuellt ta bort katalogen (som ligger kvar efter avinstallationen, så går inte det heller, åtkomst nekad.


Nero är som gamla Norton antivirus, det finns ett program för att avinstallera. http://www.nero.com/...-utilities.html klicka på fliken "Nero general clean tool"
Använder du nero för bränning så kanske du inte ska använda verktyget. Annars får du installera nero för bränning efteråt.

#1410

Postad 26 februari 2011 - 21:56

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Japp, det går att använda en extern hårddisk i USB-porten


Perfekt, så vilken extern hårddisk som helst med usbport går att koppla till bd390 och använda som usbminne för att spela upp film? Tackar, då blir det köp.

#1411

Postad 27 februari 2011 - 10:20

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Nero är som gamla Norton antivirus, det finns ett program för att avinstallera. http://www.nero.com/...-utilities.html klicka på fliken "Nero general clean tool"
Använder du nero för bränning så kanske du inte ska använda verktyget. Annars får du installera nero för bränning efteråt.

Nu fick jag bort Nero MH4, men min dator syns inte i nätverket. Jag tycker att jag följt guiden, men min dator syns inte, har ingen aning om vad jag gör för fel. Jag har kopplat bort brandväggen, delat skrivare etc, men BD390 hittar ingen server alls. Måste man hålla på med Port Forwarding för att få det att funka, har jag fan ingen aning? När jag använde Neros programvara så hittade spelaren nätverket direkt, så koppling måste ju finnas där.

Nu så hittade spelaren min bärbara dator i nätverket, som är uppkopplad mot internet med WiFi, men min stationära dator, där jag har all musik, film etc. den går inte att få fram. Varken från den bärbara eller från spelaren jag kan se min stationära dator, var fan är den? Mapparna är ju utdelade..

Redigerat av Unregisteredc431bc4a, 27 februari 2011 - 16:09.


#1412

Postad 27 februari 2011 - 16:51

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Japp, det går att använda en extern hårddisk i USB-porten


Bra, då vet jag...

#1413

Postad 28 februari 2011 - 19:07

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Felet låg i brandväggen likt förbannat. Nu har jag fått i gång nätverket på vanligt sätt och tagit bort Nero MH4, så nu fungerar textning m.m. som det ska. Nu är jag riktigt nöjd, och denna spelare är nog det bästa man kan köpa för denna peng.

#1414

Postad 01 mars 2011 - 13:35

Unregistered7b95faa3
  • Unregistered7b95faa3
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem med att spela vissa mkv filer över nätverk och genom usb. Läste någonstans att den här spelaren inte kan spela mkv filer över 4Gb. Någon som vet om det här stämmer?

#1415

Postad 01 mars 2011 - 13:57

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med att spela vissa mkv filer över nätverk och genom usb. Läste någonstans att den här spelaren inte kan spela mkv filer över 4Gb. Någon som vet om det här stämmer?

Stämmer inte. Jag kan spela 1080p på t.ex. 16Gb med textning utan problem (inget lagg eller annat strul) Jag kör för säkerhets skull med tråd och inte trådlöst.

#1416

Postad 01 mars 2011 - 16:43

Unregistered7b95faa3
  • Unregistered7b95faa3
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Stämmer inte. Jag kan spela 1080p på t.ex. 16Gb med textning utan problem (inget lagg eller annat strul) Jag kör för säkerhets skull med tråd och inte trådlöst.



Då vet jag inte varför vissa mkv filer inte går att spela upp.

#1417

Postad 01 mars 2011 - 17:16

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med att spela vissa mkv filer över nätverk och genom usb. Läste någonstans att den här spelaren inte kan spela mkv filer över 4Gb. Någon som vet om det här stämmer?

Tror här kan vara ett svar. Beror tydligen på hur den är kodad.
http://www.avforums....-mkv-files.html

#1418

Postad 01 mars 2011 - 17:32

Unregistered7b95faa3
  • Unregistered7b95faa3
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tror här kan vara ett svar. Beror tydligen på hur den är kodad.
http://www.avforums....-mkv-files.html



Tack,

Kan ju ha något med detta att göra. Blir att följa den tråden.

#1419

Postad 02 mars 2011 - 16:42

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Tack,

Kan ju ha något med detta att göra. Blir att följa den tråden.

Vilken release kan du inte spela upp, ge ett exempel så kan jag kolla samma på min BD390 ?

#1420

Postad 02 mars 2011 - 22:04

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med att spela vissa mkv filer över nätverk och genom usb. Läste någonstans att den här spelaren inte kan spela mkv filer över 4Gb. Någon som vet om det här stämmer?


Hittade det här och det funkade för mig med en mkv som jag inte kunde spela upp via trådat nät, skulle inte tro att den skulle funka via usb heller..
"New MKVversions are using header compression by default for audio and video tracks. Almost all media player are not compatible with this compression. You just need to switch off header compression for all audio and video tracks (under Extra options) and remux the mkv file. Then it should work again.

In mkvmerge: File-> Options-> mmg-> Disable header compression for audio and video tracks by default(mark it),
then you don't need to set it to none in Extra options every time.

Hoppas det hjälper fler än mig att spela upp vissa nyare mkv filer. Bara att remuxa om dom i mkvmerge

#1421

Postad 04 mars 2011 - 15:32

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Hittade det här och det funkade för mig med en mkv som jag inte kunde spela upp via trådat nät, skulle inte tro att den skulle funka via usb heller..
"New MKVversions are using header compression by default for audio and video tracks. Almost all media player are not compatible with this compression. You just need to switch off header compression for all audio and video tracks (under Extra options) and remux the mkv file. Then it should work again.

In mkvmerge: File-> Options-> mmg-> Disable header compression for audio and video tracks by default(mark it),
then you don't need to set it to none in Extra options every time.

Hoppas det hjälper fler än mig att spela upp vissa nyare mkv filer. Bara att remuxa om dom i mkvmerge

Är detta något program? Var laddar man ner det i sådana fall?

#1422

Postad 04 mars 2011 - 18:00

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Jag har en tråd under förstärkare men det är inget fel på min receiver så frågan passar ju bättre i denna tråd :)

Det gäller sprak när man kör på de analoga utgångarna (testa till exempel Cars):
Spraktråden


Är det någon mer som kör analogt och har Cars som kan prova?

Som jag ser det är det bara en tidsfråga innan jag har en film med sprak igen, det är inte bara Cars. Jag har sprak också i Roy Orbison DVDn A Black and White Night .

Om det nu är någon som inte har sprak i Cars så blir jag nyfiken på era inställningar. Om jag fattar rätt finns det inte någon dedikerad analog-meny som det finns förtill exempel HDMI.

Jag har provat att ändra bland spelarens val för högtalarna men utan resultat på spraket, det ända är att jag får ha olika volym på receivern i de olika valen för att ha samma lyssningsnivå.

Jag har idag för andra gången ring supporten och de kunde inte hitta mitt ärende sedan innan (trots att de lovade förra gången att logga det...) de kände inte heller till fler med samma problem! Jag vet minst en till här på forumet som ringt om samma sak! Nu har de loggat det igen och de sa att de dubbelkollat att det gick att söka och hitta det.

Nu skall de skicka en retursedel och så skall burken till serviceverkstaden, hoppas de nu kan koppla analogt och att de har Cars...

Trevlig helg!

#1423

Postad 04 mars 2011 - 23:53

ziner
  • ziner
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Min spelare hittar känner inte av mitt usb om jag inte har den avstängd först och startar den med usb redan inkört i den. Ska det vara så?
När slår in koden för mitt krypterade nätverk accepteras det inte. Vanligt problem? Vad göra?

#1424

Postad 06 mars 2011 - 11:35

Unregistered7b95faa3
  • Unregistered7b95faa3
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Hittade det här och det funkade för mig med en mkv som jag inte kunde spela upp via trådat nät, skulle inte tro att den skulle funka via usb heller..
"New MKVversions are using header compression by default for audio and video tracks. Almost all media player are not compatible with this compression. You just need to switch off header compression for all audio and video tracks (under Extra options) and remux the mkv file. Then it should work again.

In mkvmerge: File-> Options-> mmg-> Disable header compression for audio and video tracks by default(mark it),
then you don't need to set it to none in Extra options every time.

Hoppas det hjälper fler än mig att spela upp vissa nyare mkv filer. Bara att remuxa om dom i mkvmerge



Tack, det fixade med mitt problem med uppspelning. Dock så hackar DTS ljudet, men det antar jag att mkvmerge inte kan åtgärda.



Är detta något program? Var laddar man ner det i sådana fall?



Mkvmerge ingår i ett programpaket som heter MKVtoolnix. Sök på det.

#1425

Postad 12 mars 2011 - 20:21

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Varför får jag inte igång undertexter?

Jag tar hem en srt fil från undertexter.se
Lägger in den i samma mapp som filmen.
Döper om den till exakt samma namn som MKV filen
Flyttar över mappen till hårddisken.

Vad gör jag för fel? Angående srt filerna från undertexter.se det finns ju flera filen.....kan det vara så att jag tar hem fel fil?

#1426

Postad 13 mars 2011 - 01:05

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Varför får jag inte igång undertexter?

Jag tar hem en srt fil från undertexter.se
Lägger in den i samma mapp som filmen.
Döper om den till exakt samma namn som MKV filen
Flyttar över mappen till hårddisken.

Vad gör jag för fel? Angående srt filerna från undertexter.se det finns ju flera filen.....kan det vara så att jag tar hem fel fil?

Ett steg i felsökningen...
Om du har en srt som heter lika så ska den synas iaf, men totalt osynkat.

Så filerna heter typ film.mkv och film.srt ?

#1427

Postad 13 mars 2011 - 09:34

Unregistered9f59ee13
  • Unregistered9f59ee13
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ang undertexter. Jag måste välja det displayläget där ikonerna är allra störst. Sedan markerar jag srt-filen med antingen marker eller enter. Tryck sedan enter på filmen. Hade själv problem med detta tidigare...

#1428

Postad 13 mars 2011 - 09:49

Unregistered9f59ee13
  • Unregistered9f59ee13
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hackande DTS-ljud
Är det någon som hittat en lösning på det här med hackande DTS-ljud. Det hjälper inte att ta bort compression med MKV-merge. Har fått detta fel på de tre senaste filmerna jag kollat. Senast igår (Black Swan men även, Knight and day) Har testat flera realeser på dessa men alla är likadana.
Tack på förhand!

#1429

Postad 13 mars 2011 - 10:43

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Ett steg i felsökningen...
Om du har en srt som heter lika så ska den synas iaf, men totalt osynkat.

Så filerna heter typ film.mkv och film.srt ?



Ang undertexter. Jag måste välja det displayläget där ikonerna är allra störst. Sedan markerar jag srt-filen med antingen marker eller enter. Tryck sedan enter på filmen. Hade själv problem med detta tidigare...


Jag ser båda filerna när jag går in på spelaren. Trycker jag enter på srt filen så blir det ett litet v i övre hörnet på iconen, sen trycker jag på filmen. Då går filmen igång

Men när filmen går igång så kan jag bara välja Tyska eller off på de senaste filmerna jag sett.


Hackande DTS-ljud
Är det någon som hittat en lösning på det här med hackande DTS-ljud. Det hjälper inte att ta bort compression med MKV-merge. Har fått detta fel på de tre senaste filmerna jag kollat. Senast igår (Black Swan men även, Knight and day) Har testat flera realeser på dessa men alla är likadana.
Tack på förhand!


Har också det här problemet, men som tur är så har Dolby digital funnits också, så jag har bara bytt till de.
Riktigt jobbigt problem är det iallafall. Problemet ligger i Spelaren eller filen?

#1430

Postad 13 mars 2011 - 12:27

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Ett steg i felsökningen...
Om du har en srt som heter lika så ska den synas iaf, men totalt osynkat.

Så filerna heter typ film.mkv och film.srt ?


Jag fick igång en srt fil som jag tog hem nu. Gick in på inställningar på spelaren och valde "skivans undertexter" Orginal. Stod på av förrut.

en det blev som du sa....helt osynkat........hur ska jag lösa det?

#1431

Postad 13 mars 2011 - 13:39

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag fick igång en srt fil som jag tog hem nu. Gick in på inställningar på spelaren och valde "skivans undertexter" Orginal. Stod på av förrut.

en det blev som du sa....helt osynkat........hur ska jag lösa det?

Jag brukar alltid se till att jag får en srt som har samma namn som det jag ska se på. Nu kan man inte dra denna diskussionen mycket längre för att snudda vid vad man inte ska skriva. Men om du drar ner en srtfil så är det inte generell för alla rellar av specifik mediafil utan den måste vara anpassad till rellen.
Enklast, om man inte riktigt har kläm på det är att leta upp texten först, den brukar heta som rellen, sedan letar man upp rellen med ung. samma namn.

Så det går inte att ta valfri srt till en film eller ett program utan den måste vara anpassad till specifik relle.

#1432

Postad 13 mars 2011 - 14:51

Unregistered9f59ee13
  • Unregistered9f59ee13
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag ser båda filerna när jag går in på spelaren. Trycker jag enter på srt filen så blir det ett litet v i övre hörnet på iconen, sen trycker jag på filmen. Då går filmen igång

Men när filmen går igång så kan jag bara välja Tyska eller off på de senaste filmerna jag sett.

Exakt så är det. Men av någon anledning så fungerar det om du trycker på displayknappen innan. Tryck på den tills du får jätteikoner. Markera sedan så som du beskrev.
Lycka till




Har också det här problemet, men som tur är så har Dolby digital funnits också, så jag har bara bytt till de.
Riktigt jobbigt problem är det iallafall. Problemet ligger i Spelaren eller filen?



#1433

Postad 13 mars 2011 - 15:21

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jag brukar alltid se till att jag får en srt som har samma namn som det jag ska se på. Nu kan man inte dra denna diskussionen mycket längre för att snudda vid vad man inte ska skriva. Men om du drar ner en srtfil så är det inte generell för alla rellar av specifik mediafil utan den måste vara anpassad till rellen.
Enklast, om man inte riktigt har kläm på det är att leta upp texten först, den brukar heta som rellen, sedan letar man upp rellen med ung. samma namn.

Så det går inte att ta valfri srt till en film eller ett program utan den måste vara anpassad till specifik relle.

Hittade en srt fil som har exakt samma namn nu till The Tourist. Synkar riktigt bra.
Men bokstaven Å fungerar ej....varför? Blir ett Í istället.

#1434

Postad 13 mars 2011 - 15:28

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Hittade en srt fil som har exakt samma namn nu till The Tourist. Synkar riktigt bra.
Men bokstaven Å fungerar ej....varför? Blir ett Í istället.


Finns en inställning man ska göra i spelaren, för detta, står i denna "lilla" tråd någonstans. Hade själv detta när jag precis hade skaffat min spelare.

Redigerat av r_o_n, 13 mars 2011 - 15:29.


#1435

Postad 13 mars 2011 - 15:32

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Hittade en srt fil som har exakt samma namn nu till The Tourist. Synkar riktigt bra.
Men bokstaven Å fungerar ej....varför? Blir ett Í istället.



Jag hade inte detta problem men här är lösningen som tidigare nämnts:

Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386

Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.

Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )

#1436

Postad 13 mars 2011 - 15:41

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jag hade inte detta problem men här är lösningen som tidigare nämnts:

Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386

Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.

Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )


TACK! Nu fungerar det :-)

#1437

Postad 16 mars 2011 - 15:34

Unregisteredb2b856bc
  • Unregisteredb2b856bc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Efter många om och men och en massa pillande har jag äntligen lyckats få undertexter att fungera.. Tänkte jag skulle passa på att dela med mig av de så slipper fler bli lika tokig som jag varit.

Sen om det fungerar för alla vet jag inte men kan alltid hoppas.

Har provat på en hel drös med firmwares och kommit fram till att det finns en firmware som fungerar klockrent vad det gäller undertexter... för att var mer rak på sak den enda jag lyckas få att fungera med undertexter.
Är det någon som kan bekräfta någon annan firmware som fungerar bra?

Firmware v808529B som ni hittar här


Det olika formaten jag har fått att fungera på undertexter är följande : Subrip (.srt) Sami (.smil) Microdvd (.sub)
Jag har då använt mig utav subtitle Edit 3.1 för att editera om undertexterna.. sedan har jag haft encoding på ANSI -1252.

Har testat undertexter till MKV,MP4 och AVI (Xvid) och det har fungerat alldeles utmärkt.
Sen så är det viktigt att undertexten ligger i samma katalog och har samma namn som filmen. Du behöver inte Markera undertexten med vare sig marker eller enter. Starta bara upp filmen och tryck på subtitle on/off så kommer det komma upp 1 och vips så är det klart!

Hoppas detta är till någon hjälp iaf.

Redigerat av Unregisteredb2b856bc, 18 mars 2011 - 11:34.


#1438

Postad 19 mars 2011 - 23:29

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Det blev en BD 390.

Mvh/ Lion_Paw

Redigerat av Lion_Paw, 20 mars 2011 - 12:29.


#1439

Postad 27 mars 2011 - 09:30

Gurkan46
  • Gurkan46
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det möjligt att ändra OSet på BD390 till typ XBMC? Eller att boota från en XBMC live USB stick?

#1440

Postad 27 mars 2011 - 09:40

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Hur gör man om .iso och .img till ett format som Bd390 klarar?

#1441

Postad 27 mars 2011 - 14:49

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Hur gör man om .iso och .img till ett format som Bd390 klarar?


Vob borde fungera.

#1442

Postad 27 mars 2011 - 15:12

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Vob borde fungera.


Vob är väl ett filformat för dvd. Menar du att man tar ett program (vilket?) och konverterar till vob?

#1443

Postad 27 mars 2011 - 17:29

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Vob är väl ett filformat för dvd. Menar du att man tar ett program (vilket?) och konverterar till vob?


Jag sökte på Google men fann inget program för att programera Iso/ Img till vob i.af.
Vob är ju filerna som blir en DVD, det du kan göra är att mounta Img/ Iso filen i deamon tools,
då får du upp 4-5 filer som är i vob.

Mvh

#1444

Postad 27 mars 2011 - 19:19

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
uppdatarea med sista programvaran idag. BD.8.08.544.B

Nu vägrar spelare spela blu-ray filmer. Någon som varit med om det?

#1445

Postad 27 mars 2011 - 20:17

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Vob är väl ett filformat för dvd. Menar du att man tar ett program (vilket?) och konverterar till vob?


Har för mig att Handbreak fungerar.

Bara att testa, inte direkt hjärnkirurgi

#1446

Postad 31 mars 2011 - 22:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Såg att priset gått ner ytterliggare på denna maskin.

Kanske dags att slå till? 1590 för denna känns ruskigt billigt. Om man inte bryr sig om 3D.

Vet någon om den är på väg bort? den har väl varit på kartan rätt länge nu?

#1447

Postad 01 april 2011 - 06:14

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

uppdatarea med sista programvaran idag. BD.8.08.544.B

Nu vägrar spelare spela blu-ray filmer. Någon som varit med om det?



Min vägrar spela vissa filmer. Nu senast är det filmen Unstoppable som inte funkar :blush:
Hoppas dom fixar problemet snabbt. Börjar tröttna på skiten nu :)

Mvh
Michael

#1448

Postad 03 april 2011 - 16:58

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Min funkade bra från början, så jag har inte sett någon anledning till att tanka ner några firmware som ska fucka upp maskinen. If it works don't fix it.

#1449

Postad 03 april 2011 - 17:58

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Min funkade bra från början, så jag har inte sett någon anledning till att tanka ner några firmware som ska fucka upp maskinen. If it works don't fix it.


Jag köpte min bara några veckor innan Iron man 2 släpptes. Spelaren funkade skitbra tills Iron man 2 kom, då sket det sig. Filmen frös 3-4 gånger och det gick inte att fortsätta utan att stänga av spelaren och starta på nytt. Efter uppdateringen funka allt fint tills Inception kom. Då var det bl.a. fel på ljudet. Efter ett tag kom det en uppdatering som fixa det. Efter det var det Knight and Day, också den problem med ljudet. Nu är det alltså Unstoppable som inte går igång alls. Reklamen funkar men inte huvudfilmen. Bytte ut filmen ifall det var fel på själva filmen men ersättaren gör precis likadant ;)


Mvh
Michael

#1450

Postad 05 april 2011 - 14:14

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Jag köpte min bara några veckor innan Iron man 2 släpptes. Spelaren funkade skitbra tills Iron man 2 kom, då sket det sig. Filmen frös 3-4 gånger och det gick inte att fortsätta utan att stänga av spelaren och starta på nytt. Efter uppdateringen funka allt fint tills Inception kom. Då var det bl.a. fel på ljudet. Efter ett tag kom det en uppdatering som fixa det. Efter det var det Knight and Day, också den problem med ljudet. Nu är det alltså Unstoppable som inte går igång alls. Reklamen funkar men inte huvudfilmen. Bytte ut filmen ifall det var fel på själva filmen men ersättaren gör precis likadant :D

Mvh
Michael

Jag har inte haft några som helst problem med någon film, varken Iron Man eller Inception etc.

Redigerat av Unregisteredc431bc4a, 05 april 2011 - 14:14.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.