Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Vista Media Center *

254 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 22 mars 2007 - 15:56

blackbeard
  • blackbeard
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

men jag har fÄr inte det pÄ nÄgon kanal alls:S fast dom har det nÀr jag kollar genom vanlig tv:P

<{POST_SNAPBACK}>


Hej, anvÀnd "zoomen". Det heter zoom men det Àr nog mer aspect ratio.
/Mike

#102

Postad 22 mars 2007 - 18:30

Unregisteredf0cb0123
  • Unregisteredf0cb0123
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
PROBLEM! Kör vista ultimate med creative audigy 2 och fÄr bara ljud i vÀnstra högtalaren. Det hörs vÀldigt lÄgt i center och höger högtalare... Hade samma problem med xp mediacenter och kommer inte ihÄg nu hur jag fixade det.. NÄn med samma problem?? Kan det bero pÄ ffdshow? eller nÄn annan drivrutin?

mvh tomas

#103

Postad 26 mars 2007 - 06:42

Unregistered58453781
  • Unregistered58453781
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0
Ett litet problem som ni kanske kan hjÀlpa mig med.

Jag kör Vista premium 32bit.
Kopplad med DVI till min proj.

NÀr jag kollar pÄ film sÄ kommer ett horisontalt streck upp pÄ skÀrmen lite dÄ och dÄ. Inte sÄ ofta som tur Àr. Detta grafikfel rör sig sedan ganska snabbt uppÄt i bilden och försvinner! Konstigt eller hur?

Vad kan det vara för fel.
Jag har installerat PureVideo.

En frÄga till. Var kan man stÀlla in vad MCE eller MP11 ÀnvÀnder för codecar.

#104

Postad 27 mars 2007 - 10:10

Andreas.Net
  • Andreas.Net
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0
AngÄnde SF-Anytime som det talats om tidigare i trÄden sÄ ringde jag till microsoft och frÄgade och han som jag pratade med visste inte varför den inte finns, han trodde dock att det berodde pÄ att de har gjort om programeringsmodellen i Vista MCE och att SF-Anytime höll pÄ med en uppdaterad version, detta bekrÀftades av SF-Anytime nÀr jag ringde dit, dom visste dock inte nÀr den skulle vara klar..

Sog sagt det verkar som om det kommer nya tjÀnster allt eftersom.

#105

Postad 27 mars 2007 - 16:33

beerfrog
  • beerfrog
  • Wannabe

  • 38 inlĂ€gg
  • 0
Är det ngn som har tillgĂ„ng till comhem.ini:n frĂ„n denna trĂ„d?
http://www.tystpc.nu...opic.php?t=1857

Den lÀnken som man hÀnvisar till dÀr Àr död för nÀrvarande, och jag vill gÀrna komma igÄng med epg: n i Vista.

MVh/ PĂ€r

#106

Postad 29 mars 2007 - 19:45

stgre
  • stgre
  • AnvĂ€ndare

  • 171 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte höra om nÄgon har nÄgot tipps om vad jag kan göra.

NÀr jag tittar pÄ Digital TV via Vista media center pÄ Panasonic 37 PV60 hackar bilden vid rörelser.
Om jag flyttar över media center till min monitor sÄ hackar bilden inte.

HĂ„rd och mjukvara
AMD 64 X2 4600
1,5 GB Dual channel
Hauppauge NOVA T-500 tv kort (Signalkvalite 100%) (senaste drivrutinen)
ATI X800 XT grafikkort Drivrutin catalyst 7.3

PV 60 Àr inkopplad frÄn DVI utgÄngen pÄ grafikkortet till HDMI ingÄngen pÄ TVŽn

I Catalyst control center har jag stÀllt in 720P 60 hz

Jag har testat med följande codec
Microsoft
Nvidia PureVideo
Powerdvd
WinDVD
Nero

Jag har provat det flesta instÀllningar i catalyst control center utan resultat.

NÄgon som har nÄgon idé?

#107

Postad 30 mars 2007 - 07:02

Unregistered58453781
  • Unregistered58453781
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0
Var ser man i vista vilken codec som anvÀnds till film?

#108

Postad 01 april 2007 - 22:42

Lindfors
  • Lindfors
  • LĂ€rjunge

  • 376 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har löst problemet med undertexter pÄ divx/xvidfiler nÀr man har aero temat pÄslaget.

Vilka program/filter ska vara installerade?

#109

Postad 03 april 2007 - 19:10

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • ForumrĂ€v

  • 935 inlĂ€gg
  • 0
Hmm skulle tydligen behöva hjÀlp med hur i helskotta jag installerar coreavc decodern...

Kör Vista Ultimate pÄ en E6600 med ett BFG Geforce 8800GTS 640 kort.
Har FFDshow... men vette tusan om det funkar i MCE lÀget...
Har Nvidia Purevideo decodern, men samma sak dÀr... Vette tusan om det funkar i MCE lÀget...
Ska vÀl dyka upp en Nvidia ikon i MCE?

#110

Postad 11 april 2007 - 14:48

bizit
  • bizit
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0

PROBLEM! Kör vista ultimate med creative audigy 2 och fÄr bara ljud i vÀnstra högtalaren. Det hörs vÀldigt lÄgt i center och höger högtalare... Hade samma problem med xp mediacenter och kommer inte ihÄg nu hur jag fixade det.. NÄn med samma problem?? Kan det bero pÄ ffdshow? eller nÄn annan drivrutin?

mvh tomas

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!
Fick samma problem nÀr jag körde xvid, men har inte det ljudkortet och det hade med codecproblem att göra.
Fast ljudet var konstigt precis som det allt prat var borta, hörde typ bara musiken i vÀnstra högtalaren.
BizIT

#111

Postad 13 april 2007 - 11:44

bizit
  • bizit
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
NÄgon som har hittat plugin till Vista media center som gör att man kan -
lyssna pÄ radiokanaler via internet
kolla vÀder
Webbrowser
? :)
BizIT

#112

Postad 13 april 2007 - 12:23

eTe
  • eTe
  • AnvĂ€ndare

  • 107 inlĂ€gg
  • 0

Hej!
NÄgon som har hittat plugin till Vista media center som gör att man kan -
lyssna pÄ radiokanaler via internet
kolla vÀder
Webbrowser
? :P
BizIT

<{POST_SNAPBACK}>



http://www.tystpc.nu...c01d7fe55134ed1

hÀr finns flera sÀtt att lösa webbradio

browser har jag prövat flera, men bara blivit besviken. Betydligt bÀttre att anvÀnda explorer

#113

Postad 19 april 2007 - 22:17

Unregistered96cf0bff
  • Unregistered96cf0bff
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0
Àr det möjligt att "nollstÀlla" alla instÀllningar? kan inte ta bort en massa mappar i som jag lagt till innan....

#114

Postad 22 april 2007 - 10:53

nautiqu3
  • nautiqu3
  • AnvĂ€ndare

  • 192 inlĂ€gg
  • 0
Sitter pÄ en AMD 63 X2 3600+ med 1 gb ram och ett Aelous 6600GT PCI-e grafikkort.

Nu har jag faktiskt suttit i ett antal timmar och sorterat upp alla min musik snyggt och prydligt. Har Àven lÀggt till album covers till alla. Ser riktigt snyggt ut faktiskt. Problemet jag har fÄtt nu Àr bara att nÀr jag startar mediacentert och hoppar in i musikbiblioteket sÄ laggar det som tusan nÀr man hoppar mellan albumen... Dessutom fÄr jag nÄgot slags grafikfel. Ibland ser man inte vad det stÄr. Kanon skumt.

Annars Àr VISTA Mediacenter mycket bÀttre Àn MCE2005!

Tror knappast att det Àr grafikkortet som inte orkar med eftersom jag kör 1080p material utan problem...

#115

Postad 24 april 2007 - 10:20

nautiqu3
  • nautiqu3
  • AnvĂ€ndare

  • 192 inlĂ€gg
  • 0

Àr det möjligt att "nollstÀlla" alla instÀllningar? kan inte ta bort en massa mappar i som jag lagt till innan....

<{POST_SNAPBACK}>


Eftersom att MediaCenter plockar mapparna frÄn Windows Media Player sÄ mÄste du gÄ in Windows media Player och markera alla mappar dÀr sen trycka Delete. VÀlj sedan att ta bort mapparna frÄn Biblioteket endast och inte helt frÄn datorn.

#116

Postad 25 april 2007 - 13:11

RichardM3
  • RichardM3
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har problem att menyn hackar i media center och gÄr segt om man har igÄng tex tv eller nÄgon film. Tror detta uppkom efter att ha installerat senaste drivrutinerna frÄn Nvidia, men Àr inte riktigt sÀker. NÄn som kÀnner igen detta problem?
Tv-bilden hackar Àven den nÀr man vÀxlar mellan kanalerna sÄ lÀnge infon om kanalen Àr uppe...

#117

Postad 25 april 2007 - 19:32

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlĂ€gg
  • 0
Har en AMD Athlon X2 4200 (2,2 Ghz) processor 1024 mb RAM och ett ATI X1300 grafikkort. Kör Vista Home premium och har precis kopplat ett Hauppage WinTV Nova T USB2 till media center. Dt funkade bra att installera, men bilden hackar nÄgot var femte sekund ungefÀr. Har datorn kopplad med DVI-HDMI till en 32 LCD-tv och kör 1360*768 upplösning. Jag Àr novis pÄ detta och tÀnkte frÄga om nÄgon har en idé vad jag ska testa först innan jag Àndrar varenda instÀllning i datorn nÀr jag testar mej fram <_<

#118

Postad 25 april 2007 - 19:42

Kanelen
  • Kanelen
  • LĂ€rjunge

  • 395 inlĂ€gg
  • 0

Har en AMD Athlon X2 4200 (2,2 Ghz) processor 1024 mb RAM och ett ATI X1300 grafikkort. Kör Vista Home premium och har precis kopplat ett Hauppage WinTV Nova T USB2 till media center. Dt funkade bra att installera, men bilden hackar nÄgot var femte sekund ungefÀr. Har datorn kopplad med DVI-HDMI till en 32 LCD-tv och kör 1360*768 upplösning. Jag Àr novis pÄ detta och tÀnkte frÄga om nÄgon har en idé vad jag ska testa först innan jag Àndrar varenda instÀllning i datorn nÀr jag testar mej fram <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken refreshrate (uppdateringsfrekvens) kör du? Det lÄter som typ 25i vilket kan skapa sÄna hack.

#119

Postad 25 april 2007 - 20:32

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlĂ€gg
  • 0

Har en AMD Athlon X2 4200 (2,2 Ghz) processor 1024 mb RAM och ett ATI X1300 grafikkort. Kör Vista Home premium och har precis kopplat ett Hauppage WinTV Nova T USB2 till media center. Dt funkade bra att installera, men bilden hackar nÄgot var femte sekund ungefÀr. Har datorn kopplad med DVI-HDMI till en 32 LCD-tv och kör 1360*768 upplösning. Jag Àr novis pÄ detta och tÀnkte frÄga om nÄgon har en idé vad jag ska testa först innan jag Àndrar varenda instÀllning i datorn nÀr jag testar mej fram <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken refreshrate (uppdateringsfrekvens) kör du? Det lÄter som typ 25i vilket kan skapa sÄna hack.

<{POST_SNAPBACK}>


UrsÀkta min okunnighet, men jag har ingen aning, var kollar jag det och hur Àndrar jag i sÄ fall?

#120

Postad 25 april 2007 - 22:14

sensei
  • sensei
  • AnvĂ€ndare

  • 115 inlĂ€gg
  • 0
Buffer

NÄgon som kÀnner till ett registerhack etc som gör att mediacenter buffrar uppspelning av film? Helst sanslöst inkompetent att inte datorns minne anvÀnds för att skapa ryckfri uppspelning Àven över t ex trÄdlöst LAN.

Crystal player gör detta varför det alltid Àr perfekt Äterspelning, Àven under sk "jobbiga" panoreringar. DessvÀrre fungerar inte crystal player 1.97 speciellt bra i vista.

#121

Postad 25 april 2007 - 23:15

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlĂ€gg
  • 0

Har en AMD Athlon X2 4200 (2,2 Ghz) processor 1024 mb RAM och ett ATI X1300 grafikkort. Kör Vista Home premium och har precis kopplat ett Hauppage WinTV Nova T USB2 till media center. Dt funkade bra att installera, men bilden hackar nÄgot var femte sekund ungefÀr. Har datorn kopplad med DVI-HDMI till en 32 LCD-tv och kör 1360*768 upplösning. Jag Àr novis pÄ detta och tÀnkte frÄga om nÄgon har en idé vad jag ska testa först innan jag Àndrar varenda instÀllning i datorn nÀr jag testar mej fram <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken refreshrate (uppdateringsfrekvens) kör du? Det lÄter som typ 25i vilket kan skapa sÄna hack.

<{POST_SNAPBACK}>


UrsÀkta min okunnighet, men jag har ingen aning, var kollar jag det och hur Àndrar jag i sÄ fall?

<{POST_SNAPBACK}>


Tor att jag har refreshrate pĂ„ 30 Hz kan det stĂ€mma? Är det fel?

#122

Postad 26 april 2007 - 07:12

ChrilleBerg
  • ChrilleBerg
  • Amatör

  • 56 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som har problem att menyn hackar i media center och gÄr segt om man har igÄng tex tv eller nÄgon film. Tror detta uppkom efter att ha installerat senaste drivrutinerna frÄn Nvidia, men Àr inte riktigt sÀker. NÄn som kÀnner igen detta problem?
Tv-bilden hackar Àven den nÀr man vÀxlar mellan kanalerna sÄ lÀnge infon om kanalen Àr uppe...

<{POST_SNAPBACK}>


Precis det problemet har jag, hackar och Àr segt om man gÄr in i gudien eller vÀxlar mellan kanaler.
Problemet uppstod för mig efter det att nVidia drivisarna uppdaterades.
Skönt att man inte var ensam. FÄr surfa runt lite och se om det finns nÄgon lösning/orsak.

/Chrille

#123

Postad 26 april 2007 - 11:35

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlĂ€gg
  • 0

Har en AMD Athlon X2 4200 (2,2 Ghz) processor 1024 mb RAM och ett ATI X1300 grafikkort. Kör Vista Home premium och har precis kopplat ett Hauppage WinTV Nova T USB2 till media center. Dt funkade bra att installera, men bilden hackar nÄgot var femte sekund ungefÀr. Har datorn kopplad med DVI-HDMI till en 32 LCD-tv och kör 1360*768 upplösning. Jag Àr novis pÄ detta och tÀnkte frÄga om nÄgon har en idé vad jag ska testa först innan jag Àndrar varenda instÀllning i datorn nÀr jag testar mej fram <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken refreshrate (uppdateringsfrekvens) kör du? Det lÄter som typ 25i vilket kan skapa sÄna hack.

<{POST_SNAPBACK}>


UrsÀkta min okunnighet, men jag har ingen aning, var kollar jag det och hur Àndrar jag i sÄ fall?

<{POST_SNAPBACK}>


Tor att jag har refreshrate pĂ„ 30 Hz kan det stĂ€mma? Är det fel?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fick mindre hack nÀr jag valde 720p60 instÀllning i Catalyst istÀllet. Men nÀr jag startar en uppspelning i Vista Media Center oavsett om det Àr video eller tv sÄ hackar bilden till en stund innan den börjar rulla pÄ som den ska. NÄgon som har en lösning pÄ detta?

#124

Postad 26 april 2007 - 12:40

Unregistered0384b646
  • Unregistered0384b646
  • Wannabe

  • 18 inlĂ€gg
  • 0
MS har i dagarna slÀppt uppdateringar till Vista MCE. Borde fÄ hem dom automatiskt med windows update.

Kanske löser nÄgra problem för er? http://support.microsoft.com/kb/932818

#125

Postad 26 april 2007 - 13:23

RichardM3
  • RichardM3
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0

MS har i dagarna slÀppt uppdateringar till Vista MCE. Borde fÄ hem dom automatiskt med windows update.

Kanske löser nÄgra problem för er? http://support.microsoft.com/kb/932818

<{POST_SNAPBACK}>


Installerade denna igÄr, det hackar inte nÀr man kör dvd och gÄr ut i menyn (tror det gjorde det förut), men problemet med tv ÄterstÄr för mig...

#126

Postad 27 april 2007 - 16:00

Kanelen
  • Kanelen
  • LĂ€rjunge

  • 395 inlĂ€gg
  • 0

Har en AMD Athlon X2 4200 (2,2 Ghz) processor 1024 mb RAM och ett ATI X1300 grafikkort. Kör Vista Home premium och har precis kopplat ett Hauppage WinTV Nova T USB2 till media center. Dt funkade bra att installera, men bilden hackar nÄgot var femte sekund ungefÀr. Har datorn kopplad med DVI-HDMI till en 32 LCD-tv och kör 1360*768 upplösning. Jag Àr novis pÄ detta och tÀnkte frÄga om nÄgon har en idé vad jag ska testa först innan jag Àndrar varenda instÀllning i datorn nÀr jag testar mej fram :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken refreshrate (uppdateringsfrekvens) kör du? Det lÄter som typ 25i vilket kan skapa sÄna hack.

<{POST_SNAPBACK}>


UrsÀkta min okunnighet, men jag har ingen aning, var kollar jag det och hur Àndrar jag i sÄ fall?

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser du i ATI CCC (Catalyst Control Center) dÀr du vÀljer upplösning. De 30 Hz du tror du kör i lÀr vara 30i, dvs interlaced. NÀr jag jÀmför filmplayback i 60 Hz resp 25i/30i Àr det stor skillnad i ryckighet, speciellt mÀrkbart vid panoreringar.

#127

Postad 01 maj 2007 - 11:16

RichardM3
  • RichardM3
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som har problem att menyn hackar i media center och gÄr segt om man har igÄng tex tv eller nÄgon film. Tror detta uppkom efter att ha installerat senaste drivrutinerna frÄn Nvidia, men Àr inte riktigt sÀker. NÄn som kÀnner igen detta problem?
Tv-bilden hackar Àven den nÀr man vÀxlar mellan kanalerna sÄ lÀnge infon om kanalen Àr uppe...

<{POST_SNAPBACK}>


Precis det problemet har jag, hackar och Àr segt om man gÄr in i gudien eller vÀxlar mellan kanaler.
Problemet uppstod för mig efter det att nVidia drivisarna uppdaterades.
Skönt att man inte var ensam. FÄr surfa runt lite och se om det finns nÄgon lösning/orsak.

/Chrille

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hittade vad felet Àr... gÄ till "justera fÀrgvideoinstÀllningar" under nvidia kontrollpanelen, vÀlj sedan "FörbÀttringar" och ta bort krysset för "AnvÀnd inverterad telecine".
Efter jag tog bort det sÄ rullar menyerna pÄ bra och alla hack försvann...

Nu har jag bara ett problem kvar och det Àr att ljudet lÄser sig ibland och gÄr inte att fÄ tillbaks förrÀn man startat om Vista. Verkar hÀnda ibland nÀr man hoppar mellan olika ljudformat i media center... kanske har med ffdshow att göra?

#128

Postad 01 maj 2007 - 18:20

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlĂ€gg
  • 0

Har en AMD Athlon X2 4200 (2,2 Ghz) processor 1024 mb RAM och ett ATI X1300 grafikkort. Kör Vista Home premium och har precis kopplat ett Hauppage WinTV Nova T USB2 till media center. Dt funkade bra att installera, men bilden hackar nÄgot var femte sekund ungefÀr. Har datorn kopplad med DVI-HDMI till en 32 LCD-tv och kör 1360*768 upplösning. Jag Àr novis pÄ detta och tÀnkte frÄga om nÄgon har en idé vad jag ska testa först innan jag Àndrar varenda instÀllning i datorn nÀr jag testar mej fram ^_^

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken refreshrate (uppdateringsfrekvens) kör du? Det lÄter som typ 25i vilket kan skapa sÄna hack.

<{POST_SNAPBACK}>


UrsÀkta min okunnighet, men jag har ingen aning, var kollar jag det och hur Àndrar jag i sÄ fall?

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser du i ATI CCC (Catalyst Control Center) dÀr du vÀljer upplösning. De 30 Hz du tror du kör i lÀr vara 30i, dvs interlaced. NÀr jag jÀmför filmplayback i 60 Hz resp 25i/30i Àr det stor skillnad i ryckighet, speciellt mÀrkbart vid panoreringar.

<{POST_SNAPBACK}>


VĂ€ldigt knöligt att Ă€ndra refreshraten eftersom catalyst inte vill acceptera nĂ„got annat Ă€n 30i med 1360x768. VĂ€ljer jag 720i istĂ€llet kan jag anvĂ€nda 60Hz och hacken blir mindre men finns fortfarande dĂ€r. Jag tycker att bilden hackar mindre nĂ€r jag kör via vga och 1360x768 med 60Hz istĂ€llet för DVI-HDMI? Är det möjligt eller bara en illusion?

#129

Postad 02 maj 2007 - 16:28

Kanelen
  • Kanelen
  • LĂ€rjunge

  • 395 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker att bilden hackar mindre nĂ€r jag kör via vga och 1360x768 med 60Hz istĂ€llet för DVI-HDMI? Är det möjligt eller bara en illusion?

<{POST_SNAPBACK}>

Edit: LÀste först inte ordentligt innan jag svarade. Vet inte om det Àr möjligt.

Redigerat av Kanelen, 02 maj 2007 - 16:30.


#130

Postad 07 maj 2007 - 14:12

stevenD
  • stevenD
  • LĂ€rjunge

  • 271 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som lyckats spola nÀr man spelar upp video-filer? Jag kan skippa framÄt och bakÄt men nÀr jag trycker pÄ spola-knappen sÄ hÀnder inget?

(Det fungerar att spola pÄ DVD-film)

#131

Postad 07 maj 2007 - 14:17

fakealfons
  • fakealfons
  • AnvĂ€ndare

  • 187 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som lyckats spola nÀr man spelar upp video-filer? Jag kan skippa framÄt och bakÄt men nÀr jag trycker pÄ spola-knappen sÄ hÀnder inget?

(Det fungerar att spola pÄ DVD-film)

<{POST_SNAPBACK}>

Du behöver en plugin, som denna:
http://www.xpmediace...-divx-more.html

#132

Postad 07 maj 2007 - 17:50

stevenD
  • stevenD
  • LĂ€rjunge

  • 271 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som lyckats spola nÀr man spelar upp video-filer? Jag kan skippa framÄt och bakÄt men nÀr jag trycker pÄ spola-knappen sÄ hÀnder inget?

(Det fungerar att spola pÄ DVD-film)

<{POST_SNAPBACK}>

http://damienbt.free.fr/
Den verkar ju grymt bra. Har ju en hel del annat som jag saknat ocksÄ.

StÄr att krav Àr FFDShow-Tryout. Jag har installerat CCCP och CoreAVC 1.1. MÄste jag ladda ner en ny version av FFDShow-Tryout? Funkar Media Control Àven fast jag kör CoreAVC?

Är lite grön pĂ„ det hĂ€r med DirectShow FFDShow och allt kring detta.

#133

Postad 11 maj 2007 - 01:32

stevenD
  • stevenD
  • LĂ€rjunge

  • 271 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„n som fĂ„tt "Media Control Plugin for Windows Vista Media Center" att funka?

Jag tycker att jag följer instruktionen exakt, men det funkar inte ÀndÄ. Jag lyckas fÄ upp sjÀlva plugin-menyn, men jag kan inte vÀlja nÄgra ljud-spÄr eller textningar. Och spola-knappen funkar fortfarande inte :(

#134

Postad 11 maj 2007 - 08:13

peter120
  • peter120
  • Wannabe

  • 37 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som lyckats spola nÀr man spelar upp video-filer? Jag kan skippa framÄt och bakÄt men nÀr jag trycker pÄ spola-knappen sÄ hÀnder inget?

(Det fungerar att spola pÄ DVD-film)

<{POST_SNAPBACK}>

Du behöver en plugin, som denna:
http://www.xpmediace...-divx-more.html

<{POST_SNAPBACK}>



Eller sÄ kodar du om filerna med encode360 (http://dcunningham.net/encode360/). AnvÀnde transcode360 förut och kunde inte spola, det var hackigt och allmÀnt jÀvligt (testade med media control plugin men blev inte mkt lyckligare). Sen upptÀckte jag encode360! Det gÄr faktiskt överraskande fort att koda om filerna ocksÄ. sjÀlv har jag kodat om alla mina filmer.

Nu Àr ju detta riktat till oss som kör xbox360, men det kan ju vara en lösning för dig ocksÄ Àven om du inte kör via xboxen.

#135

Postad 12 maj 2007 - 10:51

NiklasK
  • NiklasK
  • LĂ€rjunge

  • 452 inlĂ€gg
  • 0
Hittar inte om min frÄga besvarats i denna trÄd redan, sÄ jag testar hÀr:

Jag kör Vista MCE tillsammans med FloppyDTV med mitt comhem digitalabonnemang. De kanaler som inte visas i 16:9 visas i sitt korrekta format 4:3. Jag skulle dock önska att dessa stretchades sÄ hela bilden fyllde skÀrmen. NÄt tips?

#136

Postad 14 maj 2007 - 11:16

lanorj
  • lanorj
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Installerade Vista i hopp om att kvaliten pÄ bilden nÀr man tittar pÄ TV skulle bli bÀttre. Men nÀ, samma "rörelseoskÀrpa" och hackande finns kvar pÄ allt som rör sig fortare Àn i "promenadfart".

DÀremot har jag fÄtt ett problem till. TV-bilden fyller inte ut hela skÀrmen (42" LG Plasma), en 16:9 sÀndning ger en bild som vÀl nÀrmast Àr 4:3 och en 4:3 sÀndning blir snarast 3:4 (alltsÄ avlÄng pÄ höjden). Har provat en hiskelig massa olika upplösningar. Skrivbordet Àr OK.

Jag har (tyvÀrr) en FujitsuSiemens Scaleo E med
nVidia 6600 256M/0M PCIe low-profile SCART DVI
2x Hauppauge Win-TV HVR1300 Hybrid DVB-T & Analog HW-MPEG

Kopplar datorn till TV:n med en DVI->HDMI.

NÄn som har en aning om hur man fÄr TV-bilden att fylla hela bildskÀrmen?

Om nÄn sen har ett förslag pÄ hur man kan fixa sÄ det gÄr att titta pÄ t ex sport utan att bli illamÄende av rörelseoskÀrpan efter 5min sÄ blir jag jÀtteglad.

#137

Postad 14 maj 2007 - 12:55

Dendran
  • Dendran
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet hur man fĂ„r mediecontrollerna i MCE att försvinna automatiskt efter nĂ„gra sekunder, som med media player i fullskĂ€rmslĂ€ge? Jag kör med mus i MCE och mĂ„ste dĂ„ trycka pĂ„ en tangent pĂ„ tangentbordet för att pekaren och mediakontrollerna ska försvinna, sjukt störande :rolleyes:

#138

Postad 14 maj 2007 - 14:57

stevenD
  • stevenD
  • LĂ€rjunge

  • 271 inlĂ€gg
  • 0

Installerade Vista i hopp om att kvaliten pÄ bilden nÀr man tittar pÄ TV skulle bli bÀttre. Men nÀ, samma "rörelseoskÀrpa" och hackande finns kvar pÄ allt som rör sig fortare Àn i "promenadfart".

<{POST_SNAPBACK}>

OrovÀckande att höra! Jag hÄller pÄ att gÄ över till Vista som MediaCenter pÄ min Mac Mini istÀllet för OS X dÄ filmuppspelning funkar mycket bÀttre pÄ Vista.

PÄ OS X dÀr jag anvÀnde EyeTV som "TV-program" sÄ fanns det en option som hette "progressive scan" och som förbÀttrade bilden avsevÀrt vid t.ex. sportsÀndningar med mycket rörelse. Finns det inget motsvarande i Vista MCE?

(har inte köpt Vista-kompatibelt tv-kort Àn...)

Redigerat av stevenD, 14 maj 2007 - 14:58.


#139

Postad 14 maj 2007 - 15:20

TheStorm
  • TheStorm
  • Wannabe

  • 26 inlĂ€gg
  • 0

.....Vad det gÀller codecs sÄ kör jag nVidia Purevideo (valt med vista codec changer) för dvd & tv utan strul...


Vad Ă€r Vista Codec Changer? Är det liknande det som finns för MCE 2005 dĂ€r man vĂ€ljer codec? Jag hittar inget nĂ€r jag söker för Vista.

#140

Postad 15 maj 2007 - 10:18

stevenD
  • stevenD
  • LĂ€rjunge

  • 271 inlĂ€gg
  • 0

.....Vad det gÀller codecs sÄ kör jag nVidia Purevideo (valt med vista codec changer) för dvd & tv utan strul...


Vad Ă€r Vista Codec Changer? Är det liknande det som finns för MCE 2005 dĂ€r man vĂ€ljer codec? Jag hittar inget nĂ€r jag söker för Vista.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning om va det Àr, men efter lite googlande hittade jag detta:
http://mediacenterex...er-utility.html

#141

Postad 15 maj 2007 - 17:36

MarQz
  • MarQz
  • AnvĂ€ndare

  • 146 inlĂ€gg
  • 0
Om man kör Vista MCE och har ett ABIT Fatal1ty F-I90HD sÄ kör man HDMI till tvn och VGA till bildskÀrmen. DÄ anvÀnder man nÄgon sorts duelview? Kan man dÄ kolla pÄ tex TV pÄ tvn och surfa pÄ bildskÀrmen?

#142

Postad 17 maj 2007 - 09:08

NiklasK
  • NiklasK
  • LĂ€rjunge

  • 452 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om det gÄr att fÄ in qtl-filer i MCE? Mest i syfte för trailers. Skulle vara skönt att fÄ dom streamade frÄn nÀtet istÀllet för att behöva lagra trailers i mov pÄ hÄrddisken.

#143

Postad 18 maj 2007 - 08:15

Triton242
  • Triton242
  • LĂ€rjunge

  • 355 inlĂ€gg
  • 0
FFD funkar det med mediacenter eller med mediaplayer 11?

#144

Postad 18 maj 2007 - 16:18

RichardM3
  • RichardM3
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0
Jag bevakar 2 mappar i media center för musik. Om jag lÀgger till nÄgot nytt dÀr sÄ fÄr jag inte upp det i musiklistan? Utan först nÀr man startat om media center. GÄr det inte fÄ media center att uppdatera mapparna typ varje minut eller nÄtt? Eller nÄgon som vet av nÄn bra musikplugin som funkar bÀttre Àn det som följer med?

#145

Postad 22 maj 2007 - 13:32

Masses
  • Masses
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
Ngn som vet om man mÄste ha den svenska Vista för att kunna ta in Svenska kanaler?
Har en dator med Vista Ultimate Eng och funderar pÄ att köpa ett FloppyDTV kort och Boxer till denne...

#146

Postad 22 maj 2007 - 20:25

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlĂ€gg
  • 0
Hej !

Jag har nu kört MythTV under Linux (MythDora 3.2) ett tag, och det har fungerat förtrÀffligt. Det stora problemet Àr att jag Àr för grön pÄ Linux, vilket gör att Àven smÄ skitsaker vÀxer till större projekt... Det jag önskar nu Àr bl.a funktionalitet liknande SpeedFan + AnyDVD + Standby/vilolÀge, och Àven om det gÄr att fÄ till i Linux sÄ Àr det med mycket trixande. Detta har gjort att jag emellanÄt funderar pÄ Microsoft vÀrlden. FrÀmsta konkurrent till MythTV Àr vÀl MediaPortal i denna vÀrld, som liksom MythTV bl.a automatiskt kan hoppa över reklampauser (en ypperlig funktion)...men kanske Àven standard MCE kan har nÄgot positivt att erbjuda. Jag Àr frÀmst ute efter den "perfekta" TV-inspelaren, men om detta Àven kan kombineras med den "perfekta" uppspelaren (Àven DVD) sÄ blir jag mer Àn nöjd.

Jag har nuy börjat fundera lite pÄ Vista MCE, och har nÄgra frÄgor:

- Jag har tre TV-tuners i min HTPC - Hauppague PVR 350 samt PVR 500 MCE (med dubbla tuners). Kan Vista MCE supporta inspelning av 3 kanaler samtidigt...eventuellt i kombination med att man samtidigt tittar pÄ en tidigare inspelning?

- HÄrdvarumÀssigt sÄ har jag en AMD 3200+ processor, 2GB RAM samt ett GeForce 7300 GS...rÀcker detta för Vista MCE eller stÀlls det högre krav Àn sÄ?

mvh Manor

#147

Postad 22 maj 2007 - 22:19

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlĂ€gg
  • 0

Ngn som vet om man mÄste ha den svenska Vista för att kunna ta in Svenska kanaler?
Har en dator med Vista Ultimate Eng och funderar pÄ att köpa ett FloppyDTV kort och Boxer till denne...

<{POST_SNAPBACK}>


GÄr bra med vilket sprÄk du vill i bÄde Ultimate och Home Premium :-)


(dessutom Àr ultimate helt sprÄkoberoende till skillnad mot de andra varianterna av Vista, dvs du kan efterinstallera svenska, spanska, kinesiska... :blink: ;) )

#148

Postad 22 maj 2007 - 22:21

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlĂ€gg
  • 0

Om man kör Vista MCE och har ett ABIT Fatal1ty F-I90HD sÄ kör man HDMI till tvn och VGA till bildskÀrmen. DÄ anvÀnder man nÄgon sorts duelview? Kan man dÄ kolla pÄ tex TV pÄ tvn och surfa pÄ bildskÀrmen?

<{POST_SNAPBACK}>



Njaeee, jag tror skÀrmen som kör MCE "snor" musen precis som den gjorde i MCE2005. Jag kan ha fel....

#149

Postad 22 maj 2007 - 22:23

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlĂ€gg
  • 0

Jag bevakar 2 mappar i media center för musik. Om jag lÀgger till nÄgot nytt dÀr sÄ fÄr jag inte upp det i musiklistan? Utan först nÀr man startat om media center. GÄr det inte fÄ media center att uppdatera mapparna typ varje minut eller nÄtt? Eller nÄgon som vet av nÄn bra musikplugin som funkar bÀttre Àn det som följer med?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kör exakt sÄ sjÀlv över nÀtverket. Den _ska_ autouppdatera jÀmnt men den Àr oerhört lÄngsam. SÄ ett tips Àr att ha MCE (eller WMP) igÄng hela tiden. DÄ gör den uppdateringsjobbet i bakgrunden. Men rippar du en cd pÄ ena burken och gÄr direkt över till den andra sÄ tar det ett tag innan den syns ibland. Men du ska inte behöva starta om!

#150

Postad 22 maj 2007 - 22:28

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlĂ€gg
  • 0

- Jag har tre TV-tuners i min HTPC - Hauppague PVR 350 samt PVR 500 MCE (med dubbla tuners). Kan Vista MCE supporta inspelning av 3 kanaler samtidigt...eventuellt i kombination med att man samtidigt tittar pÄ en tidigare inspelning?

<{POST_SNAPBACK}>

Upp till 4 tuners Àr inga problem (krÀvs ett litet enkelt gratisprogram för att konfa igÄng fler Àn tvÄ) men de mÄste ha 100% identiskt kanalutbud och vara av samma typ, dvs du kan inte ha bÄde analoga och digitala tuners. DÄ fÄr du köra Mediaportal istÀllet.




- HÄrdvarumÀssigt sÄ har jag en AMD 3200+ processor, 2GB RAM samt ett GeForce 7300 GS...rÀcker detta för Vista MCE eller stÀlls det högre krav Àn sÄ?

<{POST_SNAPBACK}>

RÀcker absolut. 2Gb Àr ett stort plus i Vista. Grafikortet rÀcker med rÄge. En snabbare propp skulle ge dig lite snabbare respons i sjÀlva grÀnsnittet nÀr du hoppar mellan recorded tv, live tv, my music osv osv....

Men glöm mpeg4/H.264 live tv nÀr det vÀl kommer stöd för det i höst. Men dÄ kan du ju ploppa i ett nyare grafikkort och propp....



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.