Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommer det någon streaming/nedladdning i full HD med HD ljud?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juni 2013 - 20:27

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Nu när lovefilm försvinner behöver jag hyra film på något sätt.
Jag betalar gärna för att slippa lyfta arslet ur soffan.

#2

Postad 11 juni 2013 - 12:26

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Det är jäkligt beklagligt, Lovefilm har välsignat vårt filmtittande med snabba leveranser och en schyst hemsida. Videobutikerna i stan har ett uselt utbud, i synnerhet på bluray. Man kan glömma udda skräckfilmer och annat kul som faktiskt fanns på Lovefilm. Att hitta en streamingtjänst som kan tävla i kvalitet med bluray är bara att glömma, det skulle kräva fiber in i kåken och enorm bandbredd hos leverantören. Fiber har vi fått lämna in intresseanmälan om, men det lär dröja, och det lär sannerligen dröja innan man kan strömma film i önskvärd kvalitet. Dessutom var Lovefilm jäkligt prisvärt. Hoppas en ny aktör ser möjligheten att driva en verksamhet som än så länge går att tjäna pengar på, om än inte de jättesummor som nuvarande ägare förmodligen kräver.

#3

Postad 16 juni 2013 - 10:06

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Nu när lovefilm försvinner behöver jag hyra film på något sätt.
Jag betalar gärna för att slippa lyfta arslet ur soffan.

Itunes kör i 720p och 5.1 dolby digital. Jag har dock inte testat det än. Någon som har?

#4

Postad 16 juni 2013 - 11:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är helt ok fast det är ju dyrare än att hyra i butik och väldigt mycket dyrare än lovefilm.

#5

Postad 18 augusti 2013 - 17:36

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Hakar på den här något gamla tråden, hittar inget annnat om streaming vs vanilg uthyrning av film.

Lovefilm var jättebra, enda nackdel att väntan på nyare/populärare filmer kunde bli lång ibland.

Inte nog med att utbud och teknisk kvalitet är sämre streamad än på skiva, så går dessa streamingtjänster bara att använda med vissa apparater, eller "plattformar" på nysvenska. Har man inte smartTV, iPad eller mobiltelefon av senaste snitt kan man glömma streaming.(Om vem f*n vill se film i mobilen? Hallå, det var hemmaBIO det handlade om!!!) HTPC fungerar väl också, men man kanske inte vill investera i en sådan avancerad/dyr lösning bara för o se streamad film?

Skaffade själv en mediaspelare Boxee Box får två år sedan, tänkte att nu borde man vara förberedd om/när streaming blir vanligt o med bra kvalitet. Tyvärr verkar denna apparat diskvalificerad när det gäller att kunna använda streaming.

Nu när Lovefilm slutar blir Statoil ett par kilometer bort det enda alteranativet för mig att hyra blu-ray med ett någorlunda utbud.

Filmuthyrningbranschen biter sig själv i svansen, det verkar bli svårare och svårare att hyra film lagligt. Olaliga alternativ kommer att öka och frodas! Jag säger: Heja på!!! :angry:

#6

Postad 18 augusti 2013 - 18:32

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Har kört viaplay streaming nu när jag har mina fyra månader gratis eftersom lovefilm la ner och det funkar rätt smidigt med min Tv då jag aktiverar en film med min fjärrkontroll.
Utbudet är väl sådär tycker jag, men det kunde ha varit sämre.
Eftersom jag har en uppkoppling på runt 8 mb/s så har jag enbart kört sd-material så tyvärr kan jag inte uttala mig om HD-material. Måste ju betala mer för en snabbare uppkoppling.....

Men sd-kvaliten på viaplay är ju sämre än en film du spelat in från digital TV. Så tyvärr är det inte nåt vidare bra. Det är nån slags pixlighet som uppkommer ibland i filmen. Ibland så dåligt så man blir förvånad. Har en del kollegor som har viaplay men de har inget sagt om kvalitén men jag antar att de inte ser bluray annars.
Jag såg nyss "The dark knight rises" på bluray och där kan man snacka om kvalité...synd att vi går mot sämre kvalité i andra avseenden.

Frågan är dock om tillräckligt många bryr sig om kvalite för att man ska kunna få till en förändring, med antingen bra kvalité vid streaming eller hyra fysiska skivor på ett bekvämt sätt.

#7

Postad 18 augusti 2013 - 20:01

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Jag är också nyfiken på hur man ska marknadsföra apparater med UltraHD för pöbeln, när de inte ens drar nytta av den upplösning och kvalitet som dagens apparater ger?

#8

Postad 18 augusti 2013 - 22:28

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Jag tycker itunes via apple-tv håller acceptabel kvalitet. Deras priser är dock väl i överkant.

#9

Postad 19 augusti 2013 - 08:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag är också nyfiken på hur man ska marknadsföra apparater med UltraHD för pöbeln, när de inte ens drar nytta av den upplösning och kvalitet som dagens apparater ger?


Känns UltraHD bara blir ngt för entusiasterna. Jag tänker inte betala extra för ultrahd iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 augusti 2013 - 08:06.


#10

Postad 19 augusti 2013 - 08:38

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0

Känns UltraHD bara blir ngt för entusiasterna. Jag tänker inte betala extra för ultrahd iaf.


Visst är det så, jag kommer inte heller betala för det såvida det inte finns något sätt att se film i den upplösningen utan försakad kvalitet och i dagsläget vet jag inte hur det skulle gå till. Men gissningsvis kommer de att ersätta 1080p-grejerna på sikt och allt kommer att skalas upp tills det erbjuds material i UltraHD. Man kommer alltså få UltraHD oavsett man vill eller inte. :)

#11

Postad 19 augusti 2013 - 13:54

grude
  • grude
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Sitter själv och har samma problem som er. Har Cmore film och har testat diverse andra filmtjänster också. Men det man kommer fram till är att äkta Blu-Ray bara finns på skiva i dagsläget...eller på "fullkopior" som man laddar ner (alltså dem på typ 20-30Gb).
Det största problemet med streaming är ju att dem bara har DTS eller Dolby Digital... har man investerat lite stålars i sin hifi-utrustning så vill man ju ha HD-ljud också.
Vad det gäller Ultra-HD så kommer det nog dröja ett tag innan det kommer ut till vettiga pengar. Dagens Blu-Ray skiva klara av 11min med Ultra-HD inspelning i 24 bilder per sekund. Systemet är dock utbyggt för att klara 128(!?) bilder per sekund om jag inte missminner mig. Ni kan ju själva räkna på hur stor en film kommer att bli... Så ultra-HD som streaming? Skulle inte tro det...i alla fall inte på ett bra tag.

#12

Postad 19 augusti 2013 - 14:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Filmuthyrningbranschen biter sig själv i svansen, det verkar bli svårare och svårare att hyra film lagligt.

En AppleTV senare och du är igång.

Inte BD-kvalité (men rätt bra ändå) men svårt är det då inte iaf.

Redigerat av pacman, 28 augusti 2013 - 10:40.


#13

Postad 23 augusti 2013 - 18:46

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Det största problemet med streaming är ju att dem bara har DTS eller Dolby Digital... har man investerat lite stålars i sin hifi-utrustning så vill man ju ha HD-ljud också.


Vad jag vet finns inte en endaste streamingtjänst som har DTS (rätta mig gärna om jag har fel). Du får vara glad om det är DD 5.1, men väldigt många filmer verkar sakna surroundljud helt och hållet :wacko:

#14

Postad 24 augusti 2013 - 00:39

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Netflixs "super HD" vad innebär det egentligen? Bilden är faktiskt bra, iaf med mina mått.


För övrigt instämmer jag till fullo med "Filmuthyrningbranschen biter sig själv i svansen, det verkar bli svårare och svårare att hyra film lagligt. "
Något i stil med Lovefilm hade fortfarande varit det ultimata för mig...

Redigerat av Jonas_GBG2, 24 augusti 2013 - 00:43.


#15

Postad 24 augusti 2013 - 03:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Netflixs super hd är inget annat än 1080p.

#16

Postad 24 augusti 2013 - 03:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Innan sony kommer med sin 4k tjänst med mediaspelare tycker jag faktiskt vudu.com är helt ok som man använder tillsammans med http://www.unblock-us.com/ 1080p filmer som man hyr till ett maxpris av 5 dollar eller ca 35kr


#17

Postad 24 augusti 2013 - 22:23

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Innan sony kommer med sin 4k tjänst med mediaspelare tycker jag faktiskt vudu.com är helt ok som man använder tillsammans med http://www.unblock-us.com/ 1080p filmer som man hyr till ett maxpris av 5 dollar eller ca 35kr


+1. Jag kör Vudu på ps3, 1080p och DD+ 7.1 med deras HDX-format. Kollade just på "Oblivion" köpt för $17.99.

Rekommenderas varmt!

#18

Postad 28 augusti 2013 - 10:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Really?
Postad bild
Postad bild
http://www.avsforum....udu-and-blu-ray

edit: Inte provat Vudu själv och det tycks råda oenighet där andra inte får så dåligt resultat som ovan så tjaa...vet inte vad man ska tro. :)

Redigerat av pacman, 28 augusti 2013 - 10:42.


#19

Postad 13 november 2013 - 22:20

Saim
  • Saim
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Och Apple TV kan fortfarande inte skicka 24p, vilket lätt är en dealbreaker för mig. Men det går ju att koppla in en dator istället såklart...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.