Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxer SmartBox (Sagemcom DTIW77)

134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom Smartbox DTIW77 (Digitalboxar) 4 3,57 (13) Inga priser

#51

Postad 27 februari 2015 - 19:45

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag hade liknande problem innan den senaste mjukvaran, vilket versions nummer har du i din box? Jag har version 1.00.41, och tycker den fungerar mycket bättre nu, men håller med om att det finns ett och annat kvar att fixa.

 

Jag kör också 1.00.41 (senaste) men det är fortfarande lika illa. Är din stabil?



#52

Postad 28 februari 2015 - 16:07

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

 

Jag kör också 1.00.41 (senaste) men det är fortfarande lika illa. Är din stabil?

Min var väldigt ostabil innan v.1.00.41, men nu fungerar det och den kraschar inte längre och fungerar ok. Vad menar du med stabil, kraschar din eller menar du något annat? 



#53

Postad 28 februari 2015 - 20:31

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Min var väldigt ostabil innan v.1.00.41, men nu fungerar det och den kraschar inte längre och fungerar ok. Vad menar du med stabil, kraschar din eller menar du något annat?


Den hänger sig gärna när man tar fram tv-guiden, sjukt frustrerande.

#54

Postad 01 mars 2015 - 10:46

Mitt i Plåten
  • Mitt i Plåten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Har samma mjukvara. Boxer vill inte änns ta emot samtalen utan hänvisar till SAGEM. där blir man sittandes i tele kö som aldrig vill ta slut.

Totalt värdelöst.

Dom verkar bara ta emot ett fel vid varje samtal , så man får ringa in absurdum innan dom får alla felen.

Snacka om skit.



#55

Postad 01 mars 2015 - 13:39

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har samma mjukvara. Boxer vill inte änns ta emot samtalen utan hänvisar till SAGEM. där blir man sittandes i tele kö som aldrig vill ta slut.

Totalt värdelöst.

Dom verkar bara ta emot ett fel vid varje samtal , så man får ringa in absurdum innan dom får alla felen.

Snacka om skit.

 

Ajdå det är så illa alltså, undrar om Boxer kommer kunna lösa detta... Verkar i alla fall som dom inte följer tråden längre?



#56

Postad 01 mars 2015 - 21:22

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Boxer vill inte änns ta emot samtalen utan hänvisar till SAGEM.

Den ska du inte gå på.

Du har köpt/fått en box av Boxer, inte Sagem.
Du har en kund-leverantör-relation med Boxer, inte Sagem.
Vill de att man ska ringa Sagem, får de ringa dit åt dig, alternativt be Sagem kontakta dig
(men chansen för att det ska hända är nog mindre än att dra högsta vinsten på lotto).

Kom ihåg att du alltid kan (försöka) kräva något slags ID på din felanmälan, så att
du kan följa upp den vid nästa samtal till Boxer.



Måste dock erkänna att vår box funkar helt OK, förutom just det "lilla" problemet med
vinkeln för IR-ögat, som verkar vara obefintligt. Ska iofs påpeka att vi inte använder de
internet-baserade tjänsterna öht.

Redigerat av frollic, 01 mars 2015 - 21:27.


#57

Postad 03 mars 2015 - 14:41

bugget84
  • bugget84
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har haft samma problem och ringde boxer för att se om man kunde få nån kompensation eller nån annan box men ikke. Va det fel på den hänvisar dom till Sagemcom även fast jag påpekade att det va deras mjukvara.

Efter samtalet gjorde jag en fabriksåterställning och den blev lite bättre. Får se hur långe de varar.

#58

Postad 08 mars 2015 - 08:04

auick
  • auick
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag lyckades efter lite tjat få skicka tillbaka boxen och häva min förlängning på abonnemanget trots att ånger tiden hade gått ut. Jag påpekade att man bör inte bli straffad för att man har varit snäll och väntat på att dom ska komma med en uppdatering som gör produkten användbar. Hade jag vetat att det skulle bli som det blev hade man skickat tillbaka den direkt. Men om man ringer till supporten och dom säger att det kommer en uppdatering framöver som ska göra boxen bättre då är man ju tydligen så dum att man väntar och vips så så har din ångertid gått ut. Fult trick av Boxer kan man tycka.

#59

Postad 13 mars 2015 - 07:18

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej 

 

Försöker förstå vad boxen gör. Är den i stället för en vanlig standard box, som brukar följa med alternativt ca-modul?



#60

Postad 13 mars 2015 - 07:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej 

 

Försöker förstå vad boxen gör. Är den i stället för en vanlig standard box, som brukar följa med alternativt ca-modul?

Skillnaden är att den har wifi och kan visa streamade program via Boxer Play.

Med andra ord: har man en TV med inbyggd DVD-T2-mottagare samt en extern mediebox, typ Apple TV, så fyller denna ingen funktion alls.


Redigerat av agpath, 13 mars 2015 - 07:32.


#61

Postad 13 mars 2015 - 08:19

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Skillnaden är att den har wifi och kan visa streamade program via Boxer Play.
Med andra ord: har man en TV med inbyggd DVD-T2-mottagare samt en extern mediebox, typ Apple TV, så fyller denna ingen funktion alls.


Okej, då förstår jag. Man tackar för svaret!

#62

Postad 16 mars 2015 - 16:08

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nån som vet ifall det finns nån orginal mjukvara från sagemcom man kan ladda ner?

#63

Postad 05 april 2015 - 19:27

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 1

Hej! Boxer Teknik här igen!

Vi släppte under gårdagen ännu en mjukvaruuppdatering till vår DTiW77.
Mjukvaran gick under gårdagen till alla er som har boxen ansluten till internet och den kommer under dagen idag att bli tillgänglig till de kunder som endast är anslutna till det digitala marknätssändningarna.

Denna gång så har vi inkluderat förbättringar på flera områden och löst ett antal defekter.

Bland de förbättringar vi inkluderat i denna mjukvara återfinner ni bl.a.:
- Bättre navigeringsrespons omedelbart efter att boxen har startat från strömlöst läge
- Förbättrad navigeringsrespons vid kanalbyte med P+/P-
- Förkortad tid att byta kanal

Bland de defekter som vi har rättat så finner vi:
- Det gick tidigare inte att ansluta till öppna trådlösa nätverk. - Åtgärdat
- Boxen kunde i vissa fall återgå till stand-by under drift (den defekt som Auick nämnt i sitt inlägg ovan). - Åtgärdat
- Boxen kunde under speciella mottagningsförhållanden ha problem med att hitta alla kanaler. - Åtgärdat

Vi kommer fortsätta att arbeta med att optimera och förbättra boxen i kommande mjukvaruuppdateringar. Framtiden innehåller även ett antal nya intressanta tjänster som vi för närvarande arbetar fram, men mer om detta vid ett senare tillfälle.

 

Ho ho, är ni kvar? Det har gått snart 5 månader sedan sista patchen (som inte löste något direkt). Hur länge tänker ni låta era kunder slita i håret över denna värdelösa mjukvara? Ni har sakt att ni skall arbeta med smartboxern hela 2015 ut, ni kan åtminstone säga när nästa patch är planerad.


Redigerat av dvbt, 05 april 2015 - 19:28.


#64

Postad 07 april 2015 - 13:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Ho ho, är ni kvar? Det har gått snart 5 månader sedan sista patchen (som inte löste något direkt). Hur länge tänker ni låta era kunder slita i håret över denna värdelösa mjukvara? Ni har sakt att ni skall arbeta med smartboxern hela 2015 ut, ni kan åtminstone säga när nästa patch är planerad.

 

på tal om trollen, damp precis ner i maillådan....

 

I morgon 8 april och torsdag 9 april kommer en ny mjukvara för din Smartbox vara tillgänglig. Har du eventuella egna inställningar påverkas dessa inte. Mjukvaran innebär en mängd olika förbättringar så vi rekommenderar verkligen att du godkänner nedladdningen för denna när det kommer upp på din TV.

En del av förbättringarna är exempelvis att responsen vid knapptryckningar optimeras så att bland annat TV-guiden blir snabbare och navigeringshastigheten ökas i playbiblioteket. Bildkvaliteten i playbiblioteket förbättras också och om du gör en kanalsökning så går denna fortare. Genom uppgraderingen får du en snabbare och mer användarvänlig box.


Redigerat av frollic, 07 april 2015 - 13:44.


#65

Postad 07 april 2015 - 13:49

Unregistered502a5a91
  • Unregistered502a5a91
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

på tal om trollen, damp precis ner i maillådan....

 

I morgon 8 april och torsdag 9 april kommer en ny mjukvara för din Smartbox vara tillgänglig. Har du eventuella egna inställningar påverkas dessa inte. Mjukvaran innebär en mängd olika förbättringar så vi rekommenderar verkligen att du godkänner nedladdningen för denna när det kommer upp på din TV.

En del av förbättringarna är exempelvis att responsen vid knapptryckningar optimeras så att bland annat TV-guiden blir snabbare och navigeringshastigheten ökas i playbiblioteket. Bildkvaliteten i playbiblioteket förbättras också och om du gör en kanalsökning så går denna fortare. Genom uppgraderingen får du en snabbare och mer användarvänlig box.

 

 

Samt på deras hemsida:

https://www.boxer.se...ice-informerar/



#66

Postad 10 april 2015 - 06:55

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nån som märkt nån skillnad med nya uppdateringen?

#67

Postad 12 april 2015 - 10:20

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Den blev bättre, men det betyder inte att den är bra. Intressant är nu att det tar längre tid att stänga tv-guiden än att öppna den! Ett par patchar till så kanske den närmar sig ett mediokert OK.

 

Värt att nämna är att den inte hängt sig än, peppar peppar...

 

Fjärrkontrollen är såklart fortfarande lika usel, knappt användbar på avstånd över tre meter.



#68

Postad 17 april 2015 - 13:10

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Har inte text på History Channel längre, vart ställer men in det eller försvann det med senaste uppdateringen?

Redigerat av James Bond, 17 april 2015 - 13:11.


#69

Postad 23 april 2015 - 17:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Jag har problem med att min ibland inte går att sätta på, om man inte drar ut strömen
i 5 min. *Kan* vara så att den går ner i stand-by läge och inte går att väcka, men det
låter jag vara osagt.

Ingen höjdarprodukt direkt, men å andra sidan betalade jag 0 kr för att få vara (o)frivillig
betatestare åt Båkser.

#70

Postad 24 april 2015 - 10:14

Mika1
  • Mika1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har någon försökt med ett SmartWi klientkort i denna box?

#71

Postad 24 april 2015 - 12:02

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Jag har problem med att min ibland inte går att sätta på, om man inte drar ut strömen
i 5 min. *Kan* vara så att den går ner i stand-by läge och inte går att väcka, men det
låter jag vara osagt.

Ingen höjdarprodukt direkt, men å andra sidan betalade jag 0 kr för att få vara (o)frivillig
betatestare åt Båkser.

Jag har inte detta problem och med nya mjukvaran tycker jag det fungerar riktigt bra nu. Jag skulle rekommendera att skicka in din på garantin då det låter som ett fel i boxen kanske?



#72

Postad 24 april 2015 - 12:04

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Jag har inte detta problem och med nya mjukvaran tycker jag det fungerar riktigt bra nu. Jag skulle rekommendera att skicka in din på garantin då det låter som ett fel i boxen kanske?

Ska testa att 0-ställa den en gång först, får se om det hjälper ....

Dessutom är det egentligen ett problem för frugan, jag tittar aldrig på teve ;)



#73

Postad 24 april 2015 - 15:10

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Ska testa att 0-ställa den en gång först, får se om det hjälper ....

Dessutom är det egentligen ett problem för frugan, jag tittar aldrig på teve ;)

Viktigt att hålla frugan glad så om 0-ställa inte hjälper skicka in den på garanti ;)



#74

Postad 02 maj 2015 - 11:30

Mitt i Plåten
  • Mitt i Plåten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jahapps, ny mjukvara samma lika problem fortfarande.

Sitta å kolla på filmer på play funktionen hackar och fryser hela j-la tiden, ringer o klagar blir kopplad till deras leverantör (trots vilda protester från oss) av play tjänsten och enl tekniker så stödjer inte play smartboxen..... :blink:

Ringer tebax till kundtjänst och undrar vad i h-e dom säljer till sina kunder när det inte stöds, får svar att jorå det stöds och dom vet inte värför tekniker sa detta och inte heller värför dom kopplade mig till deras leverantör.

Näe inte jag heller kanske ska utbilda kundservice personale bättre.......

Så nu väntar en ny smartbox och jag GARANTERAR att det kommer vara samma problem med att den inte skalar ut till 16:9, filmer fryser och man blir utkastad, bläddringen fryser,  osv osv sov.   personligen så gissar jag på att det är för lite internminne i boxen, den klarar inte att buffra tillräckligt för en smidigt visning av programmen. knapptryckningarna fyller sin buffer och så blir det ingen respons.

Har en äldre sagem box som klarar skala ut till 16:9, min tv klarar detta likaledes men inte en smartbox från 2014-2015.....   patetiskt.

(100/100Mbit fiber koppling.)

 

Så nu är det sista chansen för BOXER att fixa detta.  (varit kund hos boxer i runt 15-20år )

Sen blir det andra leverantörer av samma liknande tjänster.

 

Sur som faaan.

 

 

Edit:  Ska väl tillägga att det är störningar på samtliga kanaler, blir pixlar, frysningar och klagar på antenn kabel.


Redigerat av Mitt i Plåten, 18 maj 2015 - 06:03.


#75

Postad 03 maj 2015 - 18:12

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Hehe, att någon fortsätter och skaffa saker från Sagem, har ni inte varit med förr? Alltid lika kul (sorgligt) att kolla i dessa trådar.

#76

Postad 11 maj 2015 - 16:15

Thorssa
  • Thorssa
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har följande problem:

 

-Går ibland inte att starta överhuvudtaget, måste då göra den strömlös för att få igång den igen.

-Fruktansvärt seg att starta.

-Långsam i tv-guiden.

-Långsam när man ändrar volym.

Edit: Ibland har den noll mottagning på samtliga kanaler.

 

Tycker inte att den senaste uppdateringen gjorde någon större skillnad.


Redigerat av Thorssa, 12 maj 2015 - 09:25.


#77

Postad 20 juni 2015 - 12:57

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Är det någon testat boxer play via smartboxen?

#78

Postad 23 juni 2015 - 19:11

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Bra jobbat Boxer! Ni verkar ha gjort fanskapet ännu mera ostabilt med den nya versionen!

 

Nytt fenomen som vi inte haft innan:

 

Vid byte av kanal kan det ta upp till ~1 minut för den att hitta den valda kanalen; det blir alltså svart

mellan bytena...

 

Grattis...

 

Edit:

 

Fler roliga buggar: Undertexterna har nu fryst några gånger senaste timmen. Dom kommer igång efter några minuter... Pust...


Redigerat av dvbt, 23 juni 2015 - 20:29.


#79

Postad 24 juni 2015 - 10:52

Thorssa
  • Thorssa
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Frysta undertexter har jag också problem med efter uppdateringen...

#80

Postad 26 juni 2015 - 09:49

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Härligt att se att Båkser gör grundliga tester av programvaran innan den släpps
till slutkund ;)

Fick upp popupen igår, tackade INTE ja till uppgraderingen.

#81

Postad 26 juni 2015 - 11:33

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Frysta undertexter har jag också problem med efter uppdateringen...

Jag har inte märkt av frysta undertexter, vart märker ni av dem ?



#82

Postad 26 juni 2015 - 14:41

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt av frysta undertexter, vart märker ni av dem ?

 

På kanaler som har undertexter kanske? Vet inte om det är specifika kanaler, men dom fryser några minuter åt gången, några gånger per timme verkar det som. Sjukt irriterande.



#83

Postad 19 augusti 2015 - 06:39

Processengine
  • Processengine
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
OK, då är det ännu en medlem i klubben. Min gamla moster nappade på att uppgradera till denna box. Förutom att den är seg och väldigt kinkig med att man siktar precis rätt med fjärren så hanterar den textning via text-TV s 199 väldigt dåligt. Dessa problem fanns inte med den förra Boxer-boxen hon hade.

Mycket ofta ersätts de första bokstäverna på 199-textremsan med ett par bindestreck. Det händer ganska ofta att textremsan fryser, ibland upp till en minut.

Ett annat fenomen uppstår när man läser nyheter på text-TV kring sidorna 112-118. Då laddas först den nedre delen av notisen, och sen tar det en liten stund innan rubriken och den övre första halvan av notisen visas.

Ringt supporten, första gången i början av augusti. Hjälpsam och trevlig kille, hade hört om detta tidigare och rekommenderade fabriksåterställning. Tyvärr har det snarare blivit sämre efter detta. Ringde igen 18/8 och fick prata med en person för vilken jag fick börja med att förklara vad textning via 199 var och hur och varför man använder det... Personen kollade med någon, återkom och förklarade att detta inte på något vis kunde ha med boxen att göra utan låg hos textTV eller i själva TVn.

Jag försökte berätta att problemet inte fanns med samma TV ihop med den gamla boxen, eller när man kör basutbudet med TVn direkt från antennjacket. Jag argumenterade en stund men lade ner, jag får ringa dem på nytt.

En detalj är att vid basutbud-199-text samt med gamla boxen är textremsan nästan lika bred som bilden (vanlig 32'' LCD Samsung) medan remsan är märkbart smalare än bilden via boxen. Samma sak när man läser nyheter; vid basutbudet eller med den gamla boxen fylldes hela bilden med textTV, medan den nya lämnar en spalt av TV-bild på ömse sidor av textTV-fönstret. Detta är inte något problem i sig, men det motbevisar ju supportens påstående att boxen bara skickar textningen vidare utan att påverka den.

Någon annan här som känner igen problemen med text-frysning och bindestreck istf bokstäver? Någon som vet vad det beror på eller tom vet hur man fixar?

#84

Postad 27 augusti 2015 - 17:21

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

OK, då är det ännu en medlem i klubben. Min gamla moster nappade på att uppgradera till denna box. Förutom att den är seg och väldigt kinkig med att man siktar precis rätt med fjärren så hanterar den textning via text-TV s 199 väldigt dåligt. Dessa problem fanns inte med den förra Boxer-boxen hon hade.

Mycket ofta ersätts de första bokstäverna på 199-textremsan med ett par bindestreck. Det händer ganska ofta att textremsan fryser, ibland upp till en minut.

Ett annat fenomen uppstår när man läser nyheter på text-TV kring sidorna 112-118. Då laddas först den nedre delen av notisen, och sen tar det en liten stund innan rubriken och den övre första halvan av notisen visas.

Ringt supporten, första gången i början av augusti. Hjälpsam och trevlig kille, hade hört om detta tidigare och rekommenderade fabriksåterställning. Tyvärr har det snarare blivit sämre efter detta. Ringde igen 18/8 och fick prata med en person för vilken jag fick börja med att förklara vad textning via 199 var och hur och varför man använder det... Personen kollade med någon, återkom och förklarade att detta inte på något vis kunde ha med boxen att göra utan låg hos textTV eller i själva TVn.

Jag försökte berätta att problemet inte fanns med samma TV ihop med den gamla boxen, eller när man kör basutbudet med TVn direkt från antennjacket. Jag argumenterade en stund men lade ner, jag får ringa dem på nytt.

En detalj är att vid basutbud-199-text samt med gamla boxen är textremsan nästan lika bred som bilden (vanlig 32'' LCD Samsung) medan remsan är märkbart smalare än bilden via boxen. Samma sak när man läser nyheter; vid basutbudet eller med den gamla boxen fylldes hela bilden med textTV, medan den nya lämnar en spalt av TV-bild på ömse sidor av textTV-fönstret. Detta är inte något problem i sig, men det motbevisar ju supportens påstående att boxen bara skickar textningen vidare utan att påverka den.

Någon annan här som känner igen problemen med text-frysning och bindestreck istf bokstäver? Någon som vet vad det beror på eller tom vet hur man fixar?

 

Välkommen :( 

 

Samma problem som dig. Har själv mailat den tekniska supporten antalet gånger men dom ignorerar en totalt såklart. Boxer hängde ju även med i denna tråd, men har inte synts till på väldigt länge. Förstår inte att Boxer kunnat missköta detta så hemskt illa.

 

Jag har tyvärr ingen magisk lösning åt dig.



#85

Postad 08 september 2015 - 18:27

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nån som vet vad uppdateringen som kom igår innehöll?

#86

Postad 09 september 2015 - 05:43

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har någon vågat uppdaterat till senaste versionen? Pest eller kolera?



#87

Postad 10 september 2015 - 10:46

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat men märker ingen skillnad

#88

Postad 11 september 2015 - 07:04

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag har uppdaterat men märker ingen skillnad

 

Lika buggigt fortfarande?



#89

Postad 16 september 2015 - 12:47

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Lika buggigt fortfarande?

Vad jag förstod var att visa hade problem med frysningar och undertexter som rapporterat I tråden och vad jag förstod så var det fixar för detta. Jag har uppdaterat och det fungerar utan några problem fram till nu, men jag hade Inga problem tidigare heller. Så kanske de som hade det förhoppningsvis inte har det längre



#90

Postad 18 september 2015 - 18:32

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Nu har även vi provat nya patchen ett par dagar, och det ser faktiskt bättre ut. Inga frysta undertexter eller hängda menyer (än).

 

Håller tummarna för att den blir hyvens nu...



#91

Postad 15 november 2015 - 15:53

kim_1138
  • kim_1138
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Tjena

 

Tänkte börja betala för barnens tv tittande, har kört cardsharing i många år nu. Boxer har nu Flex 8 inkl denna box för 99 i månaden (x12).

 

Är boxen ff så värdelös som många av er tycker? Har det kommit nyare firmwares som bättrat/sabbat?

 

/Kim



#92

Postad 15 november 2015 - 16:58

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Jag kör boxen, fast med IPTV-mjukvaran, sedan några veckor tillbaka.

 

Jag upplever den som stabil, den har bara hängt sig 1 gång. Något seg i menyerna, men inte värre än min smart-tv från LG.

 

VOD-delarna (som säkerligen är identiska för IPTV och DVB-T) funkar bra. Förutuom något avsnitt av en barnserie som saknades så är jag nöjd, tillräckligt bra bildkvalitet.

 

Bildkvaliteten vid vanligt tv-tittande är väl sisådär, jag hoppas att Boxer skruvar upp bitraten framöver.

 

Det faktum att tråden har varit tyst sedan september tyder kanske på att mjukvaran nu är godkänt stabil? Så tycker jag i alla fall.



#93

Postad 17 november 2015 - 18:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Ja, boxen den har varit stabilare på senare tid.

Tittar dock rätt så lite på teve, så jag/vi är kanske inte helt rätt måttstock.

#94

Postad 18 november 2015 - 22:46

Masser
  • Masser
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag kör boxen, fast med IPTV-mjukvaran, sedan några veckor tillbaka.

 

Jag upplever den som stabil, den har bara hängt sig 1 gång. Något seg i menyerna, men inte värre än min smart-tv från LG.

 

VOD-delarna (som säkerligen är identiska för IPTV och DVB-T) funkar bra. Förutuom något avsnitt av en barnserie som saknades så är jag nöjd, tillräckligt bra bildkvalitet.

 

Bildkvaliteten vid vanligt tv-tittande är väl sisådär, jag hoppas att Boxer skruvar upp bitraten framöver.

 

Det faktum att tråden har varit tyst sedan september tyder kanske på att mjukvaran nu är godkänt stabil? Så tycker jag i alla fall.

 

Hej Berkan,

Jag nappade på denna box och Boxer Flex8 (IPTV) för 99/mån. Sänds kanalerna i HD? När man kollar på hemsidan finns det HD-kanaler på vanliga Flex8, men inte på Flex8 via fiber.

 

//Linus



#95

Postad 20 november 2015 - 19:05

dvbt
  • dvbt
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Helt klart stabilare sedan sista patchen, tror den inte hängt sig en enda gång sedan den.



#96

Postad 20 november 2015 - 19:13

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Hej Berkan,

Jag nappade på denna box och Boxer Flex8 (IPTV) för 99/mån. Sänds kanalerna i HD? När man kollar på hemsidan finns det HD-kanaler på vanliga Flex8, men inte på Flex8 via fiber.

 

//Linus

Verkar som att Boxer har mjukstartat IPTV-lanseringen med enbart SD-upplöst. Lite tråkigt, men jag både hoppas och tror att de ganska snart kommer att växla upp till HD på fler och fler tjänster. Fördelen med denna mot marknätet är att Boxer ju inte har några kapacitetsbegränsningar på samma sätt och kan i teorin erbjuda betydligt mer i HD än vad som går i marknätet idag.


Redigerat av Berkan, 20 november 2015 - 19:15.


#97

Postad 23 november 2015 - 10:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Verkar som att Boxer har mjukstartat IPTV-lanseringen med enbart SD-upplöst. Lite tråkigt, men jag både hoppas och tror att de ganska snart kommer att växla upp till HD på fler och fler tjänster. Fördelen med denna mot marknätet är att Boxer ju inte har några kapacitetsbegränsningar på samma sätt och kan i teorin erbjuda betydligt mer i HD än vad som går i marknätet idag.

Källa på det? Det är intressant om man endast har Comhem i antennen och vill kunna ha Boxer via fiber.



#98

Postad 23 november 2015 - 12:18

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Källa och källa, jag har ju Boxer IPTV och kan verifiera själv vad som finns tillgängligt i boxen.



#99

Postad 23 november 2015 - 12:50

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Skulle även vara intressant att veta vilken kodning som Boxer använder på IPTV. Är det h.264 eller kanske h.265? Samt även vilka bitrate och om det kommer bli så att de i framtiden kommer att köra mer HD kanaler. 

Som det är nu så är det ju tvärtom. Det finns fler HD kanaler i marknätet än på deras IPTV lösning.

 

Om Boxer tittar in på denna tråd ibland som det åtminstonde var i början så skulle det uppskattas med lite info för oss teknik nördar.



#100

Postad 23 november 2015 - 12:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Om Boxer tittar in på denna tråd ibland som det åtminstonde var i början så skulle
det uppskattas med lite info för oss teknik nördar.

Det var länge sedan Båkser smet ut genom bakdörren ur denna tråd ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.