Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 501:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 4 081:-
3 relaterade trådar

#1951

Postad 07 december 2017 - 07:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Alltså har inte spelat nyaste zelda eller Mario, dock är bör de väl va rätt lika föregångarna 😀
Å Mario cart är väl istort sett identiskt.
Spelen har ju iaf fått bra betyg 😊

Om man vill spela flera personer vad är då bäst att köpa för kontroller?

#1952

Postad 07 december 2017 - 07:50

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Alltså har inte spelat nyaste zelda eller Mario, dock är bör de väl va rätt lika föregångarna
Å Mario cart är väl istort sett identiskt.
Spelen har ju iaf fått bra betyg

Om man vill spela flera personer vad är då bäst att köpa för kontroller?

 

Då säger jag bara KÖP!

Zelda BOTW är ett måste, visst finns det likheter med tidigare spel (Mästar svärdet är med, Link har stamina från Skyward swords osv) men det är ändå något Helt nytt. Mario Odyssey är också helt nytt däremot är mario cart samma men med några tillägg bl.a med riktiga battle banor. Så själv har jag avvaktat med just Mario cart eftersom jag har det till Wii U.

 

Gällande kontroller har jag köpt en Pro och tycker man borde har minst en sådan i sin uppsättning. Och en extra L&R joycon kan vara bra så går det att köra 4 i mario cart på lika villkor, då har du 3 eller 5 kontroller beroende på hur man spelar eller väljer att se på det. Är själv nöjd med den uppsättningen men prisbevakar Pro kontroll med Splatoon 2 och Xenoblade 2 färgerna, ifall någon dippar i pris blir det ett köp. 



#1953

Postad 07 december 2017 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Å Mario cart är väl istort sett identiskt. 

 

Ja, fast deluxe edition. Mer av allt och snyggare. Coop finns inte direkt i Mario och Zelda dock, kanske du vet.



#1954

Postad 09 december 2017 - 16:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Hur är det med f.eks mariokart och splatoon, kan 1 spela med pro kontrollen og 1 med en joycon? Kan man använda någon av kontrollerna til wii i tillägg?

Redigerat av Demon Slayer, 09 december 2017 - 16:56.


#1955

Postad 09 december 2017 - 16:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hur är det med f.eks mariokart och splatoon, kan 1 spela med pro kontrollen og 1 med en joycon?

 

Har inte provat men ser inte varför det inte skulle funka, det känns givet.

 

Jag tror inte några Wii-kontroller funkar alls.



#1956

Postad 09 december 2017 - 17:29

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Har inte provat men ser inte varför det inte skulle funka, det känns givet.

 

Jag tror inte några Wii-kontroller funkar alls.

 

I mariokart funkar det att blanda pro och joycons, splatoon är endast multiplayer online.



#1957

Postad 09 december 2017 - 17:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Whaaat. Om man är 2 då hur spelar man då?

#1958

Postad 12 december 2017 - 12:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Fikk hem Switchen igår. Damn vad liten den är!!

 

Bra med små kontroller til barn da. :)

 

Spel:

* Mario Odessy
* Zelda
* 1-2 Switch
* Mario kart 8
* Splatoon 2

+ pro kontroller.

 

Venter fortfarande på skyddsfilmen.



#1959

Postad 15 december 2017 - 12:00

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Någon av er som har Hori trådad kontroll?

#1960

Postad 15 december 2017 - 20:47

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Efter 1glas vin eller möjligtvis 2 så prata frun om att köpa en switch imorgon. Kanske man får tillbaka till Nintendo eller iallafall som sidospelare.

Visst är det ingen betalning för online och dylikt?

#1961

Postad 15 december 2017 - 22:51

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Efter 1glas vin eller möjligtvis 2 så prata frun om att köpa en switch imorgon. Kanske man får tillbaka till Nintendo eller iallafall som sidospelare.

Visst är det ingen betalning för online och dylikt?

Jo nästa år...



#1962

Postad 16 december 2017 - 04:49

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Jo nästa år...


Amen vafan, visst är de flesta partyspel och offline? Vad vill de ha för online?

#1963

Postad 16 december 2017 - 13:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Amen vafan, visst är de flesta partyspel och offline? Vad vill de ha för online?

gissar att det blir 40kr månad eller 200kr år och det är via en telefon app
https://www.nintendo...online-service/

#1964

Postad 16 december 2017 - 19:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Amen vafan, visst är de flesta partyspel och offline? Vad vill de ha för online?

 

Kostar åtminstone inte så mycket, alltid nåt. Men allt går ju att spela offline mot varandra om man vill det.



#1965

Postad 16 december 2017 - 23:21

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Blev en switch idag tillsammans med splatoons 2 för dottern som blir 8. Brukar spela PvsZ gw2 tillsammans så hoppas det ska tilltala henne, samt Zelda, nya...

#1966

Postad 17 december 2017 - 13:15

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
2 funderingar. Online som man ska betala för är det som psn+/Xbox live att man kan köpa ett och använda till flera konton?

Andra funderingarna, behöver man köpa repskydd som finns eller?

#1967

Postad 18 december 2017 - 12:32

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Beställt en Switch som julklapp till dottern. Var lite av ett impulsköp och läste inte på så mycket innan när det gällde själva konsolen och några frågor har dykt upp.

Minneskort mer eller mindre ett måste? Beställde samtidigt med Switch två spel (Mario Kart och Odyssey) men om jag förstått rätt så är det många spel som inte finns fysiskt utan måste laddas ner? 64GB för lite? Hastighet någon min. gräns? Några spel får väl plats internt?

Läste någonstans att "Nintendo-Store" nu var gratis men att det skulle ta betalt nästa år, det blir bara för om man ska spela multiplayer? Att köpa spel mm. behövs väl ingen abonnemang? 


Redigerat av JMKbiker, 18 december 2017 - 12:33.


#1968

Postad 18 december 2017 - 12:46

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Beställt en Switch som julklapp till dottern. Var lite av ett impulsköp och läste inte på så mycket innan när det gällde själva konsolen och några frågor har dykt upp.

Minneskort mer eller mindre ett måste? Beställde samtidigt med Switch två spel (Mario Kart och Odyssey) men om jag förstått rätt så är det många spel som inte finns fysiskt utan måste laddas ner? 64GB för lite? Hastighet någon min. gräns? Några spel får väl plats internt?

Läste någonstans att "Nintendo-Store" nu var gratis men att det skulle ta betalt nästa år, det blir bara för om man ska spela multiplayer? Att köpa spel mm. behövs väl ingen abonnemang? 

Är väl igentligen fel person att svara då vi efter lite tvekan impulsköpte en switch i helgen. Har 2 spel och de är små minneskortliknande och till skillnad från ps4/xbox1 så verkar den läsa från kortet och inte behöva lägga in allt på hårddisk eller dylikt. Därav har jag inte heller något minneskort, tror att spelen är fysiska men kan ha fel.

 

Nintendostore tar förmodligen bara betalt för onlinespelande liksom Sony och Microsoft.



#1969

Postad 18 december 2017 - 13:40

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Beställt en Switch som julklapp till dottern. Var lite av ett impulsköp och läste inte på så mycket innan när det gällde själva konsolen och några frågor har dykt upp.
Minneskort mer eller mindre ett måste? Beställde samtidigt med Switch två spel (Mario Kart och Odyssey) men om jag förstått rätt så är det många spel som inte finns fysiskt utan måste laddas ner? 64GB för lite? Hastighet någon min. gräns? Några spel får väl plats internt?
Läste någonstans att "Nintendo-Store" nu var gratis men att det skulle ta betalt nästa år, det blir bara för om man ska spela multiplayer? Att köpa spel mm. behövs väl ingen abonnemang?

spel kommer du kunna köpa utan abbonemang.

Själv har jag en switch köpt runt 8 fysiska spel och några digitala och har inget minneskort överhuvudtaget.
Tror du kan vänta med minneskort tills det behövs ..

#1970

Postad 18 december 2017 - 19:31

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Är väl igentligen fel person att svara då vi efter lite tvekan impulsköpte en switch i helgen. Har 2 spel och de är små minneskortliknande och till skillnad från ps4/xbox1 så verkar den läsa från kortet och inte behöva lägga in allt på hårddisk eller dylikt. Därav har jag inte heller något minneskort, tror att spelen är fysiska men kan ha fel.

 

Nintendostore tar förmodligen bara betalt för onlinespelande liksom Sony och Microsoft.

 

 

spel kommer du kunna köpa utan abbonemang.

Själv har jag en switch köpt runt 8 fysiska spel och några digitala och har inget minneskort överhuvudtaget.
Tror du kan vänta med minneskort tills det behövs ..

Ok! Tack för snabba svar, då avvaktar jag med minneskort. 



#1971

Postad 19 december 2017 - 22:11

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Betala för online på den tjänsten som dom har just nu är bara skrattretande.

Minne är alltid bra att ha men du kan troligen vänta lite iaf.

#1972

Postad 26 december 2017 - 13:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Några tips til en ny switchare? Nån inställning man borde ändra eller några gratis/billiga appar/spel man inte ska missa? Har sett runt lite men inte hittat nått än.

#1973

Postad 26 december 2017 - 21:20

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Sök pinball i shopen, finns ett gratis där samt ett gratis extra bord. Ganska kul med flipper ibland.

#1974

Postad 29 december 2017 - 11:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Har spelat lite Mario och MarioKart och är ganska positivt övveraskad av hur bra detta är. Jag får lite akrkad-feeling faktiskt av hur sjukt bra den drar grafiken. Det är ju inte världens mest avancerade grafik såklart men dom har tunat det väldigt bra, vi spelar 4-player på Mariokart och upplever väldigt stabilt spelande. Spesiellt nu när ps+ har blitt så trögt på ps4 och man spelar lite olika konsoler omvarandra så märks det ekstra tydligt hur snappy switchen faktiskt är.

 

Får se hur jag upplever Zelda, vi har inte startat det än.


Redigerat av Demon Slayer, 29 december 2017 - 11:47.


#1975

Postad 29 december 2017 - 11:57

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Griffin,

Låter ju helskoj. Vänta bara tills dess att du startar Zelda...

#1976

Postad 29 december 2017 - 12:35

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Griffin,
Låter ju helskoj. Vänta bara tills dess att du startar Zelda...


Vad händer då? Jag detekterar en anelse til sarkasm i ditt tonfall.

#1977

Postad 29 december 2017 - 12:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Vad händer då? Jag detekterar en anelse til sarkasm i ditt tonfall.

 

Jag detekterade "om du tycker det är roligt så vänta bara till dess att du testar Zelda".



#1978

Postad 29 december 2017 - 13:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ja så kan det ju ha vart. Har haft mycket att göra i mellandagarna med VR också och mycket annat på kvällarna så har sparat Zelda til en kväll vi har mycket tid. Kan se ut att det blir idag.

Redigerat av Demon Slayer, 29 december 2017 - 13:28.


#1979

Postad 30 december 2017 - 20:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Hur gör man för att spela fler spel i 1-2switch? Skulle man inte kunna äta macka och gissa antal bollar osv? Jag kan bara välja samurai, beachrace, duell, o pingis....

#1980

Postad 30 december 2017 - 21:14

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Vad händer då? Jag detekterar en anelse til sarkasm i ditt tonfall.


Skratt, nej nej. Du kommer att uppleva det bästa spelet 2017. Punkt.

#1981

Postad 03 januari 2018 - 11:55

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Deras online abonnemang som komma ska. Är det knutet till en person eller en enhet?

#1982

Postad 12 januari 2018 - 14:14

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Hur fungerar det om jag köper en begagnad switch med spel på hårddisken. Är de kopplade till förra ägarens konto eller kan jag fortsätta spela utan problem med mitt eget konto?

#1983

Postad 12 januari 2018 - 18:23

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Hur fungerar det om jag köper en begagnad switch med spel på hårddisken. Är de kopplade till förra ägarens konto eller kan jag fortsätta spela utan problem med mitt eget konto?

ägaren kan kontaktar nintendo och få spelen kopplade till en annan konsol om han vill..

http://en-americas-s...nintendo-switch

Redigerat av jimjans, 12 januari 2018 - 18:24.


#1984

Postad 16 januari 2018 - 12:18

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Tack för svar:) det blev dock en annan med fysiska spel

#1985

Postad 16 januari 2018 - 13:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag börjar redan bli trött på att byta spel hela tiden. Spelar ofta Zelda, Splatoon och Mario varje dag. Undrar om jag ska köpa Zelda online och alltid ha på konsolen men blir lite osäker med savegames. Kan man inte spara savegames på sdkort?



#1986

Postad 16 januari 2018 - 13:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag börjar redan bli trött på att byta spel hela tiden. Spelar ofta Zelda, Splatoon och Mario varje dag. Undrar om jag ska köpa Zelda online och alltid ha på konsolen men blir lite osäker med savegames. Kan man inte spara savegames på sdkort?

 

On Nintendo Switchgame save data is stored on the console's System Memory. This will not change whether downloadable software or software from a game card is being played. Game save data cannot be saved or copied to a microSD card.

 

 

Digitalt is the way to go.



#1987

Postad 16 januari 2018 - 15:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Det måste ju komma en cloud-backup snart vafan om man lagt ned 200h i ett spel så kan det inte vara knutet til en bärbar konsoll och borta för alltid om man tappar den bärbara konsollen?



#1988

Postad 16 januari 2018 - 16:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det måste ju komma en cloud-backup snart vafan om man lagt ned 200h i ett spel så kan det inte vara knutet til en bärbar konsoll och borta för alltid om man tappar den bärbara konsollen?

 

http://www.nintendol...with_the_switch



#1989

Postad 16 januari 2018 - 21:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
ok men seriöst.....det har ju funnits dingser i 20 år som syncar när dom kan så så svårt kan det inte vara.

Men tack för länken direkt 100% knytet til det jag frågade om haha!

#1990

Postad 17 januari 2018 - 13:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

ok men seriöst.....det har ju funnits dingser i 20 år som syncar när dom kan så så svårt kan det inte vara.

Men tack för länken direkt 100% knytet til det jag frågade om haha!

Sync är svårare än det låter. Jag hatar att bygga sync; tusen edge cases att hantera.

#1991

Postad 01 februari 2018 - 08:06

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 093 inlägg
  • 0
https://www.nintendo...online-service/

Coming in September 2018

This paid service lets Nintendo Switch owners enjoy online multiplayer gaming as well as a dedicated smartphone app that connects to your Nintendo Switch system and helps you connect with friends for online play sessions in compatible games.

Check back for more details on the service before the official launch.

Free until September 2018
Online Play on Nintendo Switch

You'll be able to play compatible co-op and competitive games online by signing in with your Nintendo Account. Online play is free for Nintendo Account holders until our paid online service launches in September 2018.

http://nintendoevery...g-in-september/

Nintendo Switch Online launching in September, attractive content/programs planned

Posted on January 31, 2018 by Brian(@NE_Brian) in News

Update: Bumped to the top. We also have this tidbit from the briefing:



Takashi Mochizuki
@mochi_wsj



Nintendo Takahashi:

-Preparing some attractive (contents or programs) for subscription-based online membership. Please wait for the detail announcement later in the year.

2:53 fm · 1 feb. 2018

Original: Nintendo Switch Online will finally launch in September, Nintendo has announced. President Tatsumi Kimishima just announced the news during the company’s latest financial results briefing.

Unfortunately, Kimishima did not go into specifics. More information will be shared later in the year, he said.

Nintendo Switch Online is the paid service for the Big N’s new console. By paying a certain fee each month, players can access Switch’s online features. Subscribers will also be able to download a compilation of classic titles with added online play, along with exclusive discounts.

#1992

Postad 06 februari 2018 - 13:09

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Vilka konsolexklusiva spel motiverar köpet av switch. Är det Zelda, Mario o kart? Grabben kör idag på pc o ps4 så jag behöver pröva några exklusiva för att se om jag ska köpa en eller inte.

#1993

Postad 06 februari 2018 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vilka konsolexklusiva spel motiverar köpet av switch.

 

Ja det är Nintendos spel helt enkelt. Mario, Zelda, Mario Kart. Smash Bros, Donkey Kong, Bayonetta 3, Kirby, Yoshi. Fire Emblem, Metroid. Splatoon, Pokemon.

 

Jag pratar om spel som kommer att komma också då. Finns ju mer men för det mesta så är det inga exklusiva tredjepartsspel som gör det värt att köpa konsolen. Så det är om du vet att du eller han kommer gilla de spelen. Själv har jag faktiskt bara spelat just Mario Odyssey och Zelda Breath of the Wild på den men vet ju att det kommer fler. Framför allt finns och kommer det en del coopspel.



#1994

Postad 07 februari 2018 - 09:17

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Hej alla :)
Är en kille som alltid spelat på konsoler. Sist ägde jag ett PS4. Kände att jag växte ifrån den konsolen och tyckte att spelen blev mer och mer avancerade med mer fokus på grafik än själv storyn och känslan i spelet. Det enda spelet jag fastnade för under 3 år med konsolen var "The Last Of US". 

 

Idag blir det Fifa och lite FPS på PC. Dock så känner jag att något portabelt fattas. Jag pendlar ofta långa sträckor och känner att det skulle vara skönt att ha något spelbart istället för att sitta klistrad vid datorskärmen. 

 

Jag har nu fått upp ögonen för Switch. Det är mycket jag gillar med konsolen. Smidig och enkel. Dock måste jag vara ärlig med att Nintendos arkiv av spel intresserade mig när jag var liten men det har inte gjort det under de senaste åren. Nu under några dagar har jag undersökt arkivet för Switch och det är många spel som gör mig intresserad och inser att jag kan kanske kan gilla dessa typer av spel då Switch är så enkel och smidig. Då får den nästan ett annat syfte än vad en stationär dator ger. 

 

Jag har ett 128 GB micro-sd liggandes samt 2st Aukey 20.000mh powerbanks som tydligen ska fungerar ypperligt att förlänga speltiden på Switch. Så de sakerna har jag redan. Som sagt de finns några titlar som får mig mer och mer intresserad av denna konsol. Här är de titlar som intresserar mig:


-Zelda (Aldrig någonsin spelat något Zelda spel även fast jag vet vad det är)
-Mario Kart 8 
-Xenoblade Chronicles 2
-Bayonetta 1 & 2 (Jag har tidigare spelat en del Devil May Cry)
-Doom (FPS!)
-Resident Evil Revelations (Växte upp med Resident Evil)
-Donkey Kong Tropical Freeze (Växte även upp med Donkey)
-NBA Playgrounds (Ser roligt ut)
-Batman Telltale Stories
-Payday 2
-This is the police 2 (ser intressant ut)
 
Vad tror ni? Är det dags att köpa nu eller ska man vänta och vad tror ni om min situation?


#1995

Postad 07 februari 2018 - 10:06

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 1

Då är bara köpa, det ända du kommer ånga är att du inte köpte den tidigare  ;)



#1996

Postad 07 februari 2018 - 10:30

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Tyvärr tröttnade jag på Zelda till Switch, det mest enformiga Zelda spelet genom historien trots fantastiska miljöer.

Jag gillade inte konceptet med shrines och att alla shrines är så pass lika varandra, det känns som Nintendo hade brist på fantasi efter man skapat den fantastiska omgivande världen.

 

Jag personligen hade hellre sett 10 stora grottor istället för typ 100 shrines som det är nu. Min största önskan är nu att nästa Zelda kommer ha grottor men det lär vi få vänta på. Tur att Metroid Prime 4 ser ut att dyka upp i höst.

 

Switch är enligt mig en bättre konsol än Wii och den lär leva med ett bra tag till. Nintendo kommer troligen också göra som MS och Sony att släppa uppdaterad hårdvara om 2-3 år, skulle inte förvåna mig om vi får se en bättre dockningsstation med Tegra X2 chip, Switch XL. 



#1997

Postad 07 februari 2018 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

 

Vad tror ni? Är det dags att köpa nu eller ska man vänta och vad tror ni om min situation?

 

 

Känns som att din situation är ganska skräddarsydd för Switch.



#1998

Postad 07 februari 2018 - 12:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Håller med om att grottor/tempel är bättre. Personligen tycker jag dom är ganska perfekta som dom är i Zelda1 och 3 - mystiskt. I dom senaste var det inte kul (typ ett stort rum med en master-uppgåva och massa småtjafs runt om, eller aldeles för baserat på f.eks vatten i vatentemplet, lava i eldtemplet osv....) så det är bra att dom går bort en stund från det, men hoppas dom hittar tilbaka til rötterna.


Redigerat av Demon Slayer, 07 februari 2018 - 12:27.


#1999

Postad 07 februari 2018 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Finns mycket med BotW som inte är bra. På tok för många shrines med robotstrider (och dessutom tar de flesta till google för att hitta alla gömda shrines), utspridd och imo tveksam story där man måste hitta det mesta via svårförstådda foton, dålig variation på fiender, vapen som går sönder så att jag mest använder bomber i vanliga fighter, åskväder, regn som slumpmässigt hindrar en från att klättra, för många liknande bossar som dessutom går att cheesa - inte som i de tidigare spelen där bossarna var höjdpunkten, tråkiga huvudtempel, man kan inte dyka under vattnet, inte så mycket musik.

 

Sen fanns det mycket som var bra också, jag gissar på att BotW lägger grunden och i en eventuell tvåa så kommer de att fixa till det här med bossar, tempel och fiender.

 

Jag tycker varken det eller Odyssey når upp till de bästa av de tidigare spelen. Men många tycker däremot det så Nintendo lär fortsätta på den inslagna vägen.



#2000

Postad 07 februari 2018 - 14:26

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Känns som att din situation är ganska skräddarsydd för Switch.

 

Du tror det :) Kan jag bara hoppa in i viss spel som exempelvis Zelda om jag aldrig spelat det tidigare? Samma sak med Xenoblade 2. Tänker på storyn då.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.