Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

835 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 05 november 2017 - 23:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Sänka video contrast gör verkligen underverk för naturlig och behaglig bild för bluray i alla fall. Men alla kalibrering ar jag sett kör de på max. Frågan är vad jag gör vs när jag sänker contrast. Speciellt contrast sänker den maximala ljusstyrkan upplever jag de som? Brus i bilden framhävs mindre när jag sänker video contrast iaf.

#202

Postad 05 november 2017 - 23:39

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Sänka video contrast gör verkligen underverk för naturlig och behaglig bild för bluray i alla fall. Men alla kalibrering ar jag sett kör de på max. Frågan är vad jag gör vs när jag sänker contrast. Speciellt contrast sänker den maximala ljusstyrkan upplever jag de som? Brus i bilden framhävs mindre när jag sänker video contrast iaf.

Man kan justera contrasten på hdr för att motverka clipping verkar det som.

Från avforums recsensionen
"The tone mapping was also excellent as long as you set the Video Contrast control correctly – you'll need to bring it down or the highlights are clipped – and the 9002 could correctly display a 4000nits image, as evidenced by the 'Arriving in Neverland' scene in Pan where the circle of the sun is defined as it sets behind the mountain."

Vincent nämde inte det här och tyckte den valde högljustyrka och clipping istället.

#203

Postad 06 november 2017 - 00:36

Lewlsor
  • Lewlsor
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Du nämnde philips användning av POS och hur du funderat kring detta att de måste va en skittv. Då kanske du undermedvetet köpt en Sony Bravia då den är Bra. 

 

"POS" är en förkortning utav "Piece Of Shit", därför är det lite lustigt att Philips döpt den till det.

Vincent berättade i recensionen att även han hade reflekterat över detta.

 

Bravia är säkert en bra TV, det vet jag ingenting om. Tråkigt att du verkar ta illa upp av allt jag skriver.



#204

Postad 06 november 2017 - 04:54

tråget
  • tråget
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Äger ingen Bravia, har inte ens nämnt något om Sony. Det får någon annan stå för.

#205

Postad 06 november 2017 - 06:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

"POS" är en förkortning utav "Piece Of Shit", därför är det lite lustigt att Philips döpt den till det.
Vincent berättade i recensionen att även han hade reflekterat över detta.

Bravia är säkert en bra TV, det vet jag ingenting om. Tråkigt att du verkar ta illa upp av allt jag skriver.

Hehe, kom igen nu. Bravia var en ordvits. :D

#206

Postad 06 november 2017 - 07:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Ja trodde den ordvitsen var solklar :P

#207

Postad 06 november 2017 - 08:09

Lewlsor
  • Lewlsor
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Herregud  ;)



#208

Postad 06 november 2017 - 20:46

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Hej alla kunniga och trevliga individer!

 

Jag har ett mycket märkligt bekymmer som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Har köpt en UHD spelare Samsung K8500 och kopplat den till TVens 1 HDMI port. Ibland, dock inte alltid, får jag ett mycket märkligt meddelande i rutan när jag spelar upp en 4K blurayskiva. Då står det följande: "spelar upp i HD eftersom hdmiporten inte stödjer hdcp 2.2. Välj en port som stödjer detta". HDMI port 1 och 2 stödjer visst hdcp 2.2 och den kabeln jag har är hdcp 2.2. compliant och jag har dessutom testat med flera andra kablar. Kan det vara ett hårdvarufel eller är det någon inställning som jag inte lyckas lokalisera?

 

Tack på förhand!


Redigerat av Alan31, 06 november 2017 - 20:47.


#209

Postad 06 november 2017 - 22:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Under allmänt har du aktiverat UHD? 



#210

Postad 06 november 2017 - 22:24

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Under allmänt har du aktiverat UHD? 

Ja, den som aktiverar för HDMI port 1 och 2 finns det 2 olika alternativ 4:2:2 och 4:2:0 har jag för mig och jag aktiverade båda. Vet ej om det finns något annat som jag missat att aktivera men då är det frågan om det är fel på samsung uhdspelaren eller TVen?



#211

Postad 06 november 2017 - 22:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
I tvn så ska de inte va något mer

#212

Postad 07 november 2017 - 09:03

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

Hej alla kunniga och trevliga individer!

 

Jag har ett mycket märkligt bekymmer som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Har köpt en UHD spelare Samsung K8500 och kopplat den till TVens 1 HDMI port. Ibland, dock inte alltid, får jag ett mycket märkligt meddelande i rutan när jag spelar upp en 4K blurayskiva. Då står det följande: "spelar upp i HD eftersom hdmiporten inte stödjer hdcp 2.2. Välj en port som stödjer detta". HDMI port 1 och 2 stödjer visst hdcp 2.2 och den kabeln jag har är hdcp 2.2. compliant och jag har dessutom testat med flera andra kablar. Kan det vara ett hårdvarufel eller är det någon inställning som jag inte lyckas lokalisera?

 

Tack på förhand!

 

jag har fått det på min K8500 också på senare tid, kanske något i senaste FW? Jag stänger av den och startar upp igen så funkar det. lite irriterande men men ..


Redigerat av mrchisholm, 07 november 2017 - 09:04.


#213

Postad 07 november 2017 - 21:40

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Måste bara tipsa om Transformers The Last Knight i 4K. Vare sig man gillar storyn eller inte, det är den sjukaste bilden jag någonsin skådat. Den överträffar allt och dolby atmos är makalös!

 

Rekommenderar filmen starkt då den visuellt t.o.m. överträffar Planet Earth II i 4K enligt mig. 



#214

Postad 07 november 2017 - 21:48

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

+1 på det  ;)



#215

Postad 11 november 2017 - 18:56

GSTAR
  • GSTAR
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

https://www.avforums...-shootout.14195

 

Lite intressant läsning!


Redigerat av GSTAR, 11 november 2017 - 18:59.


#216

Postad 12 november 2017 - 14:22

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Är det bara jag som ångrar köpet lite, trots att jag är sjukt nöjd med bilden och rörelseskärpan, främst p.g.a. mjukvaran i Philipsen och android? Jag är inte alls nöjd med android och LGs mjukvara i B7an verkar vara sjukt mycket bättre. Dessutom tycker jag att input lag på denna är på gränsen till vad som är acceptabelt. 

 

Vad tycker ni? Hade ni köpt POS 9002 idag eller hade ni valt LG B7?



#217

Postad 12 november 2017 - 15:37

tråget
  • tråget
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Är det bara jag som ångrar köpet lite, trots att jag är sjukt nöjd med bilden och rörelseskärpan, främst p.g.a. mjukvaran i Philipsen och android? Jag är inte alls nöjd med android och LGs mjukvara i B7an verkar vara sjukt mycket bättre. Dessutom tycker jag att input lag på denna är på gränsen till vad som är acceptabelt.

Vad tycker ni? Hade ni köpt POS 9002 idag eller hade ni valt LG B7?


För mig har det inte gått så långt att jag börjat ångra mitt köp. Men ett antal smågrejer som sänker helhetsintrycket ganska rejält har man ju hittat. 99% av dom är nog mjukvaran som ställer till det så jag har extremt höga förväntningar på nougat-uppdateringen som kommer när som helst.
Men har dom inte fått bort flertalet av dom problemen då så börjar jag nog fundera över att byta... Problemet är ju att jag fullkomligt älskar ambilight.
Ja ja, den som lever får se. Tycker bara att en tv i den här prisklassen borde hålla betydligt bättre kvalitet redan från början.

#218

Postad 12 november 2017 - 16:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Smarttv är ju bara en tidsfråga innan de blir kasst så där hade jag inte brytt mig ett skvatt. Det finns ju externa lösningar som är mycket bättre. Tar vi smarttv så verkar det ju som de skräddarsydda operativsystemen som ex samsung och sony kör med flera temporärt fungerar bättre men de blir ju tjall med uppdateringar sen när de ska sälja nya tv apparater och inte vill slösa pengar på att uppdatera gamla. Nu kanske de blir samma med android tv men det finns större hopp de vidareutvecklas och inte totaldumpas. Kanske falsk förhoppning.

 

Har inga större problem gällande den biten fast jag ser inte direkt logiken i menyerna. Jag hittar till viaplay apparna etc mestadels av en slump det är inte i appgalleriet som man kan tro som du når via centrum knappen men det är ju rtfm och kom ihåg vad du gjorde sist ;)

 

Input lag jag har kört en del racing och tycker inte den är toksölig men absolut skulle jag köra kompetitivt så hade jag inte accepterat 40 ms i input lag. Men sen är det ju bildkvaliten också. Tycker den tar en dykning när jag kör i spellägena. Då är ju frågan hur bildkvaliten är på LGn med game läget aktiverat?



#219

Postad 12 november 2017 - 17:57

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

För mig har det inte gått så långt att jag börjat ångra mitt köp. Men ett antal smågrejer som sänker helhetsintrycket ganska rejält har man ju hittat. 99% av dom är nog mjukvaran som ställer till det så jag har extremt höga förväntningar på nougat-uppdateringen som kommer när som helst.
Men har dom inte fått bort flertalet av dom problemen då så börjar jag nog fundera över att byta... Problemet är ju att jag fullkomligt älskar ambilight.
Ja ja, den som lever får se. Tycker bara att en tv i den här prisklassen borde hålla betydligt bättre kvalitet redan från början.


Så philips har fortf problem med mjukvaran?
Hade ju en 3år gammal philips led tidigare å den va katastrofalt dålig mjukvarumässigt.
Därför jag inte vågade köpa en till philips trots att jag länge va sugen på deras oled.
Har sony nu med android men den känns ju mycket mindre buggig...undra vad det beror på?

#220

Postad 12 november 2017 - 18:55

Unregistered3b920e87
  • Unregistered3b920e87
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hej alla,

Jag har funderat länge på att köpa denna modell. Men blir tveksam av det jag läser från en del av er. För mig är Android viktigast, och sen att den är en OLED. Jag kommer förmodligen vara nöjd med bildkvalitén, men Android är ett frågetecken. Jag har frågat er förut om Android, men det verkar vara få av er som testat dom appar jag är helt beroende av: Slingplayer och ComhemPlay. Och framför allt om det går bra att installera allmänna Android appar i Google Play, som inte direkt är avsedda för Android TV. Det har ingen svarat på, inte heller Philips support. Någon av er borde bo i ett Comhem hus och då kunde testa ComhemPlay appen?
Funkar inte dessa Android appar bra så kommer jag troligen inte köpa denna TV. Jag vet att det finns andra lösningar med ex extern Android box eller en ansluten PC till TVn. Det har jag kört med i 8 år på den TVn jag har på den adress där jag har tänkt mig en ny TV. Men jag har tröttnat på det och vill ha allt integrerat i TVn från början. Och då lät denna Philips modell bra på alla sätt då den lanserades.
Jag har i många år helt satsat på Samsungs TV. Den UHD jag köpte 2013 har utbytbar SmartTV-box så den alltid har den senaste hårdvaran, jag har bytt box en gång. Det gör att man slipper byta hela TV med jämna mellanrum, vilket jag tycker varit en klok strategi av Samsung.

Om inte Philipsens Android funkar till mina appar så funderar jag på en annan Smart-TV med Android. Det finns väl då bara Sony? Finns det nån OLED modell 55” hos Sony?



#221

Postad 12 november 2017 - 18:56

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Hej alla,
Jag har funderat länge på att köpa denna modell. Men blir tveksam av det jag läser från en del av er. För mig är Android viktigast, och sen att den är en OLED. Jag kommer förmodligen vara nöjd med bildkvalitén, men Android är ett frågetecken. Jag har frågat er förut om Android, men det verkar vara få av er som testat dom appar jag är helt beroende av: Slingplayer och ComhemPlay. Och framför allt om det går bra att installera allmänna Android appar i Google Play, som inte direkt är avsedda för Android TV. Det har ingen svarat på, inte heller Philips support. Någon av er borde bo i ett Comhem hus och då kunde testa ComhemPlay appen?
Funkar inte dessa Android appar bra så kommer jag troligen inte köpa denna TV. Jag vet att det finns andra lösningar med ex extern Android box eller en ansluten PC till TVn. Det har jag kört med i 8 år på den TVn jag har på den adress där jag har tänkt mig en ny TV. Men jag har tröttnat på det och vill ha allt integrerat i TVn från början. Och då lät denna Philips modell bra på alla sätt då den lanserades.
Jag har i många år helt satsat på Samsungs TV. Den UHD jag köpte 2013 har utbytbar SmartTV-box så den alltid har den senaste hårdvaran, jag har bytt box en gång. Det gör att man slipper byta hela TV med jämna mellanrum, vilket jag tycker varit en klok strategi av Samsung.
Om inte Philipsens Android funkar till mina appar så funderar jag på en annan Smart-TV med Android. Det finns väl då bara Sony? Finns det nån OLED modell 55” hos Sony?

Jag är rätt säker på att jag svarat att Comhem app inte finns att installera, utan Chromecast behöver användas för den.

Redigerat av Kanelen, 12 november 2017 - 18:57.


#222

Postad 12 november 2017 - 19:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

android tv har inte samma appar som smartphones. Men du har ju chromecast vilket är vad som kommer göra att du kan använda smarttv funktionerna om än med bökigare fjärr framöver. Rekommenderar att du köper mycket billigare tv apparater för du kommer behöva byta ofta om du ska köra alla smartfunktioner direkt ur tvn och inte vill använda dedikerade externa boxar som chromecast, apple tv, htpc eller spelkonsoler.



#223

Postad 12 november 2017 - 20:12

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Hej alla,
Jag har funderat länge på att köpa denna modell. Men blir tveksam av det jag läser från en del av er. För mig är Android viktigast, och sen att den är en OLED. Jag kommer förmodligen vara nöjd med bildkvalitén, men Android är ett frågetecken. Jag har frågat er förut om Android, men det verkar vara få av er som testat dom appar jag är helt beroende av: Slingplayer och ComhemPlay. Och framför allt om det går bra att installera allmänna Android appar i Google Play, som inte direkt är avsedda för Android TV. Det har ingen svarat på, inte heller Philips support. Någon av er borde bo i ett Comhem hus och då kunde testa ComhemPlay appen?
Funkar inte dessa Android appar bra så kommer jag troligen inte köpa denna TV. Jag vet att det finns andra lösningar med ex extern Android box eller en ansluten PC till TVn. Det har jag kört med i 8 år på den TVn jag har på den adress där jag har tänkt mig en ny TV. Men jag har tröttnat på det och vill ha allt integrerat i TVn från början. Och då lät denna Philips modell bra på alla sätt då den lanserades.
Jag har i många år helt satsat på Samsungs TV. Den UHD jag köpte 2013 har utbytbar SmartTV-box så den alltid har den senaste hårdvaran, jag har bytt box en gång. Det gör att man slipper byta hela TV med jämna mellanrum, vilket jag tycker varit en klok strategi av Samsung.
Om inte Philipsens Android funkar till mina appar så funderar jag på en annan Smart-TV med Android. Det finns väl då bara Sony? Finns det nån OLED modell 55” hos Sony?


A1 finns...

#224

Postad 12 november 2017 - 20:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Från de ena någon som vet vad de är för frontglas på 9002. Jag har alltid gardin över min när jag inte är i rummet men nu var jag i rummet och satt i min cockpit med datormonitor och kollar vänster och katten är där och krafsar. 

 

Panelen klara sig men lite nyfiken på hur kattkloresistent den är utan att behöva testa de praktiskt.



#225

Postad 12 november 2017 - 21:05

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Smarttv är ju bara en tidsfråga innan de blir kasst så där hade jag inte brytt mig ett skvatt. Det finns ju externa lösningar som är mycket bättre.

Tycker den tar en dykning när jag kör i spellägena. Då är ju frågan hur bildkvaliten är på LGn med game läget aktiverat?

Kommpletera med en atv4k kanske? många LG ägare gör ju det och de ska jag nog själv göra till min b6 avaktar till black friday.

På ett ställe i den här videon förklarar vincent att bildkvaliteten tar en djupdykning på game mode på LG med för att få ner input lag.
https://youtu.be/ZCr4v6yKt5I

#226

Postad 13 november 2017 - 08:54

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Detta är nog i särklass den mest reliabla jämförelsen mellan LG B7 och Philips POS9002. Med facit i hand hade jag definitivt valt LG om jag hade gjort mitt köp idag. Det som talar för LG:en är: dolby vision, bättre mjukvara, bättre apputbud och bättre input lag. Det som talar för Philipsen är ambilight och vad jag tror rörelseinterpolationen. 

 

http://hdtelevizija....parison-review/ 


Redigerat av Alan31, 13 november 2017 - 08:54.


#227

Postad 13 november 2017 - 09:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
När jag såg hur mycket game mode sabbar bilden blev jag lite lugnare med mitt val av 9002. Och jag kommer nog ha svårt leva utan ambilight vid de här laget så här ångra inget. Klart dolby vision hade vart kul :)

#228

Postad 13 november 2017 - 09:34

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

När jag såg hur mycket game mode sabbar bilden blev jag lite lugnare med mitt val av 9002. Och jag kommer nog ha svårt leva utan ambilight vid de här laget så här ångra inget. Klart dolby vision hade vart kul :)

Utveckla gärna kring game mode på LGen, vad vet du?



#229

Postad 13 november 2017 - 11:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Kolla axion84s länk. 88 ms utanför spelläget är ju rätt så mastigt också om det stämmer.

#230

Postad 13 november 2017 - 22:21

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Har lite problem med teven som kanske ni andra kan bekräfta att ni har eller om ni har kommit runt det.

 

1. Har en tendens att få varning för statisk bild och att teven bör stängas av i princip varje dag trots att den inte visar statisk bild. Om teven visat statisk bild i några minuter så går ju dessutom skärmsläckaren igång.

2. Bilden har blivit liten i appar, texten ligger rätt som om bilden skulle vara i fullstorlek, känns som jag kommit åt någon inställning?

3. Ljudet blir ibland knas när den skickas till Sonosen med ett konstigt brus liknande ljud i basen. 

 

Är i valet och kvalet om man ska utnyttja Öppet köp...



#231

Postad 14 november 2017 - 00:59

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Har lite problem med teven som kanske ni andra kan bekräfta att ni har eller om ni har kommit runt det.

1. Har en tendens att få varning för statisk bild och att teven bör stängas av i princip varje dag trots att den inte visar statisk bild. Om teven visat statisk bild i några minuter så går ju dessutom skärmsläckaren igång.
2. Bilden har blivit liten i appar, texten ligger rätt som om bilden skulle vara i fullstorlek, känns som jag kommit åt någon inställning?
3. Ljudet blir ibland knas när den skickas till Sonosen med ett konstigt brus liknande ljud i basen.

Är i valet och kvalet om man ska utnyttja Öppet köp...


Gällande första punkten undrar jag lite också. Får samma varning varje kväll. Samt enligt manualen så går skärmsläckaren inte igång via källor på HDMI.

Väldigt störande...

#232

Postad 14 november 2017 - 09:08

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Gällande första punkten undrar jag lite också. Får samma varning varje kväll. Samt enligt manualen så går skärmsläckaren inte igång via källor på HDMI.

Väldigt störande...

Min upplevelse är att meddelandet triggas på tid (ca 6 h?) och att skärmsläckaren triggas endast när SmartTV används, inte via extern input. Tråkigt att meddelandet inte går att inaktivera om man nu anser sig hantera den delen av panelvården själv.

#233

Postad 14 november 2017 - 09:30

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Någon här som inte skulle ta en deal som innebar byte från POS9005 till LG B7 + 12 000 kr i fickan?

 

Jag är väldigt intresserad av att testa ambilight och tycker bildhantering (främst rörelsehantering) är viktig, men kan svårligen motivera mig till att värdera det till 12 000 kr som är skillnaden dessa emellan nu.



#234

Postad 14 november 2017 - 11:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Någon här som inte skulle ta en deal som innebar byte från POS9005 till LG B7 + 12 000 kr i fickan?

 

Jag är väldigt intresserad av att testa ambilight och tycker bildhantering (främst rörelsehantering) är viktig, men kan svårligen motivera mig till att värdera det till 12 000 kr som är skillnaden dessa emellan nu.

För att uttrycka sig i klartext: POS9002 kostade nyligen 17K, bara en idiot skulle springa iväg och köpa en för 29-30K idag.



#235

Postad 14 november 2017 - 11:13

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

OK - ja, jag kommer nog inte hänga på låset till EG då för att försäkra mig om att lägga vantarna på ett ex för 29k.

 

Annars känner jag att de nedsidor som finns på denna TV är sådant jag kan leva med. Har en sjukt bra onion chopper från Philips så jag vet att de kan sina grejer ;)



#236

Postad 14 november 2017 - 11:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Har en sjukt bra onion chopper från Philips så jag vet att de kan sina grejer ;)

:D

 

(själv har jag en sjukt bra babymonitor från dem = POS9002 borde äta alla andra oleds till frukost)



#237

Postad 14 november 2017 - 13:21

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Det råder ingen tvekan enligt mig om att LG B7 är ett vettigare köp än Philipsen, sett till helheten. 



#238

Postad 14 november 2017 - 13:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Det råder ingen tvekan enligt mig om att LG B7 är ett vettigare köp än Philipsen, sett till helheten.


Kruxet är ambilight. De är banne mig värt några tusen :P i övrigt ska man gå för den billigaste är vad jag får intryck av. Vare sig Sony eller Philips gör bort sig med lgs panel.

#239

Postad 14 november 2017 - 19:14

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Dom får skaffa DV om dom vill sälja fler apparater, dom kanske hoppar på HDR10+ dock, ser hellre DV på grund av bättre gradients för dom använder 12 bit.

Redigerat av axion84, 14 november 2017 - 19:17.


#240

Postad 14 november 2017 - 21:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Dom får skaffa DV om dom vill sälja fler apparater, dom kanske hoppar på HDR10+ dock, ser hellre DV på grund av bättre gradients för dom använder 12 bit.

Philips har redan bekräftat att de hoppar på hdr10+ tåget.

#241

Postad 14 november 2017 - 23:32

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Philips har redan bekräftat att de hoppar på hdr10+ tåget.

Okej. Det kan ju bli ett stort format så småningom, synd om den har posterisering som jag tycker mig se HDR10 dras med i skyarna. Fast det väl inget som stoppar att tv apparater i framtiden stödjer både DV och HDR10+? Lg är ju flitiga på att slänga in alla HDR format i sina tv apparater.

Redigerat av axion84, 14 november 2017 - 23:37.


#242

Postad 14 november 2017 - 23:34

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Ångrar fortfarande inte mitt köp mtp den fantastiska bilden, men efter någon månads testande har jag ändå noterat en del egenheter hos tvn.

1. Ljudet försvinner ibland vid kanalbyte, kommer tillbaka igen vid nästa kanalbyte. Händer även vid när man kör Youtube etc.
(Kör med Onkyo nr656 via ARC)

2. Ljudsynkproblem har jag också noterat nu. Verkar fungera bra för vanlig tv men när jag kör Youtube etc har jag ofta sett 15-20ms lagg och någon enstaka gång uppemot 100ms. (4k HDR orsakade över 1s lagg med interna mediaspelaren över USB)

3. 4k HDR mkv går lite ryckigt med interna spelaren över USB (planet earth2 14GB)

4. Ganska slöa kanalbyten. (Inte Boxer digitalbox-slö men känns ändå onödigt seg)

5. Väldigt plottrig hemvy med alla rekommenderade klipp från Youtube, Google video, SVT Play etc (Som tur är går det att få bort)

6. Mediaspelaren kraschar varje gång jag försöker spela upp serier från mediaservern (Kodi DLNA). Verkar inte hantera tillräckligt många undermappar (6st). Film, som saknar säsongsmappar, funkar fint.

Någon som har märkt av liknande problem?

Uppdatering:
Inga ljudsynksproblem med SVT Play, framförallt Youtube och Chromecast verkar det som.
Med VLC funkar HDR bättre, lite ryckig bild men ljud i synk iaf.

Redigerat av BigWoofer, 16 november 2017 - 22:00.


#243

Postad 15 november 2017 - 22:17

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Någon som fått igång Logitech Harmony att funka bra med denna tv, den verkar inte stödja HDMI 1, 2, 3 och 4. Någon annan universalkontroll som funkar?

 

Stort minus att Harmonyn inte verkar funka...



#244

Postad 17 november 2017 - 07:06

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Har du kollat med supporten? De brukar vara snabba på att uppdatera om man påtalar något som inte funkar.

#245

Postad 17 november 2017 - 08:54

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Någon som fått igång Logitech Harmony att funka bra med denna tv, den verkar inte stödja HDMI 1, 2, 3 och 4. Någon annan universalkontroll som funkar?

Stort minus att Harmonyn inte verkar funka...

Jag har trasslat en del med Philips om detta, men inte orkat på ett tag. Problemet ska vara att de inte släppt de nya IR-koderna för HDMI. Koderna är inte samma som för tidigare modeller och knappast Logitechs fel att Harmony inte har dessa i databasen. De måste ju komma in någonstans från först.

Redigerat av Kanelen, 17 november 2017 - 08:55.


#246

Postad 17 november 2017 - 09:53

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

Jag har trasslat en del med Philips om detta, men inte orkat på ett tag. Problemet ska vara att de inte släppt de nya IR-koderna för HDMI. Koderna är inte samma som för tidigare modeller och knappast Logitechs fel att Harmony inte har dessa i databasen. De måste ju komma in någonstans från först.

 

Jag har för mig att min Harmony går att lära IR-koder om det inte finns färdiga, förutsatt att man har originalkontrollen?



#247

Postad 17 november 2017 - 10:04

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Jag har för mig att min Harmony går att lära IR-koder om det inte finns färdiga, förutsatt att man har originalkontrollen?

Yes, men finns inga knappar på originalfjärr för direktvalen tyvärr.

#248

Postad 17 november 2017 - 10:34

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

Yes, men finns inga knappar på originalfjärr för direktvalen tyvärr.

 

Ah, ok, men hur väljer man dem med originalfjärren då?


Redigerat av EVOVII, 17 november 2017 - 10:35.


#249

Postad 17 november 2017 - 11:32

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Ah, ok, men hur väljer man dem med originalfjärren då?

Går inte, krävs programmerbar multifjärr för den lyxen.

Alltså på originalfjärr behöver du gå via sourcemenyn. Flera tryck krävs.

Redigerat av Kanelen, 17 november 2017 - 11:37.


#250

Postad 17 november 2017 - 14:08

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

Ok, då är jag med






Även taggad med OLED, 4k

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.