Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1697 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 20 november 2005 - 02:21

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Det kan inte vara Sliver?

#202

Postad 20 november 2005 - 02:56

Unregisteredde0753f4
  • Unregisteredde0753f4
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
det kan vara mycket möjligt...ska kolla upp den filmen...måste se den för att veta säkert.

Tackar på förhand

#203

Postad 21 november 2005 - 12:59

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Leter film igen,

Tyvärr uselt med med mitt minne :)

Förmodligen SciFI där någon slags "överklass" roade sig med en "underklass" av människor i rum med något som liknade romersk stil. De som tillhörde "underklassen" hade någon slags anordning utanför sitt hjärta ungefär som en skruvkork. I en scen öppnas någons anordning och allt blod rinner ut och personen dör naturligtvis. Den som öppnar (en kvinna tror jag) gör det för sitt nöjes skull om jag minns rätt.
En liten klocka säger mig att det kanske kan vara någon av Dune versionerna??

<{POST_SNAPBACK}>



JOHOPP,. de e dune...

#204

Postad 21 november 2005 - 13:34

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
När jag ändå är här kan ju jag fråga efter namnen på två filmer. och vi snackar gamla filmer, mitten av 80 skulle jag gissa på. men jag kan ju ha fel ,men minnet säger mig nått sånt.

Svårt att förklara handlingen dock. men jag försöker.
Den första, som jag kommer ihåg mest av är en film om en stor svart cheva van, som far runt och prejjar bilar av vägen. Man ser hur föraren sätter på sig ett par svarta skinnhandskar och stoppar in ett band med ( kan ha varit klasssisk ) musik i bilens bandspelare sen sätter han fart och trycker bilar av vägen.

Den andra är nån form av "ungdommar ska hämnas" film.
En ung kvinna blir våldtagen utomhus vid ett stort utomhusparty, hennes bror och kompisar sätter fart och hämnas. slutscenen vill jag minnas är när dom är "klara" och sitter i en lägenhet, trötta och nedstämda av allt dödanda och tar sina egna liv genom att släppa en handgranat på golvet mellan sig

Nått att bita i va ?

#205

Postad 21 november 2005 - 21:09

Unregisteredd602db3a
  • Unregisteredd602db3a
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag tattade mig och postade fel. Här kommer det iaf, rätt hoppas jag.

Hej

Kul att forumet återuppstått. I vilket fall; till min fråga:

Jag har en gång sett en film, som jag har för mig handlade om 4 (eller fler/färre) personer som delade hus. Det vill säga dom hade varsin lägenhet. I alla fall, dom begår någon form av brott och kommer över en massa pengar.

Naturligtvis börjar dom bråka om pengarna och det hela slutar med att huvudpersonen blir knivhuggen i axeln mot golvet så att han fastnar. Polisen kommer och griper tjejen (tror jag) som högg honom. Nu till det unika/speciella. Kameran går ner genom golvet, och man ser golvet i profil med huvudpersonen liggande, med en kniv genom axeln. Där kniven har gått igenom golvet ligger pengarna, alltså under golvet.

Detta är tyvärr allt jag minns, men jag skulle uppskatta all hjälp jag kunde få. Brukar inte glömma bort så här mycket, men jag kan tänka mig att jag inte såg hela filmen, var full, eller var för liten. Tror dock att det är en 80- eller 90-talsfilm.

Tack för mig;

Olof Jakobsson

som sitter i münchen, utan vare sig flickvän eller hemma bio :)

Redigerat av Unregisteredd602db3a, 21 november 2005 - 21:29.


#206

Postad 21 november 2005 - 21:40

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Din beskrivning får mig att tro att det kan röra sig om Shallow Grave. Dock inte säker då det måste vara en 7, 8 år sedan jag sist såg den.

#207

Postad 06 december 2005 - 15:09

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
kommer någon ihåg den här serien den gick på slutet av 70-talet var inte många avsnitt handlingen var att några plåt lådor kom på avägar en inehöll hemiga dokument en diamanter en guld tror jag det var agenter från olika länder som jagade lådorna någon som minns??

#208

Postad 28 december 2005 - 23:01

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Söker en fransk "hong-kong" film som kom typ 2004-2005.. Det ska vara fantastisk fighting.. har sett trailern en gång men namnet e helt bortblåst.. nån som kan hjälp???

#209

Postad 29 december 2005 - 10:57

Unregistered22af919f
  • Unregistered22af919f
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Kan det kanske vara B13 - 13th district.?
Har inte sett den men det verkar vara mycket fighting. :angry:

/Jonas

#210

Postad 29 december 2005 - 12:36

EmilThaQenan
  • EmilThaQenan
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
tyckte det kändes onödigt att göra en ny tråd om detta, så frågan lyder om det finns nån fin dvd film med fyrverkerier och kanske ett bra dts spår :angry: Det är min pappa som ville ha något i den stilen till nyår..

Tackar på förhand...

#211

Postad 29 december 2005 - 22:50

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Kan det kanske vara B13 - 13th district.?
Har inte sett den men det verkar vara mycket fighting.  ;)

/Jonas

<{POST_SNAPBACK}>


Nää.. den har jag, det ska finnas en annan..

#212

Postad 29 december 2005 - 23:00

DominoKai
  • DominoKai
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har inte sett programmet, men jag antar att det är "Ong-Bak" de snackar om.

#213

Postad 29 december 2005 - 23:02

DominoKai
  • DominoKai
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Sorry...... Missade att Onb-Bak redan varit uppe som förslag.

#214

Postad 29 december 2005 - 23:36

Unregistered373c43fa
  • Unregistered373c43fa
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
New Police story är en hong kong film ifrån den tiden, med jakie chan. Rätt ok men kanske inte jättebra fighting.

jag har också en film som jag letar efter, vet dock nästan inget om den så det går nog inte att hitta ;)

Det lilla jag har sett var ifrån Eurosport elelr möjligtvis MTV där man fick se scener ifrån inspelningen där huvudpersonen var rikgit grym på fighting och hoppa och sånt där. Han hoppade bla igenom en väldigt liten med stårltråd. Tror att han fightades på nån byggnadsplats. Den ska vara någolunda ny, och huvudrollsinnehavaren har i alla fall jag inte sett tidigare så han är troligtvis itne speciellt känd i västvärlden.
bit på den ni ;)

#215

Postad 29 december 2005 - 23:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

jag har också en film som jag letar efter, vet dock nästan inget om den så det går nog inte att hitta ;)

Det lilla jag har sett var ifrån Eurosport elelr möjligtvis MTV där man fick se scener ifrån inspelningen där huvudpersonen var rikgit grym på fighting och hoppa och sånt där. Han hoppade bla igenom en väldigt liten med stårltråd. Tror att han fightades på nån byggnadsplats. Den ska vara någolunda ny, och huvudrollsinnehavaren har i alla fall jag inte sett tidigare så han är troligtvis itne speciellt känd i västvärlden.
bit på den ni  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Måste vara ong-bak.

#216

Postad 03 januari 2006 - 14:57

Unregistered49728006
  • Unregistered49728006
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Hej alla

Jag letar efter en film jag såg på TV för ca 2 år sedan tror jag.

Filmen började med en kille som var ute och gick och hade en resväska med sig. på något sätt kom han fram till en by/samhälle där alla var ganska mystiska. Han gick in på ett fik för att ta en kopp kafé men när han satte sig kom masor av de som bodde där och frågade ut honnom. De undrade vad han gjorde där och varför han hade komit till deras sammhälle, jag mins att de blandanat drode att han komit för att döda någon. Till slut så sa han för att bli av med alla att han komit för att ta livet av sig. Sen började alla slåvad om när han skulle göra det och folk försökte få han att ta livet av sig, jag mins inte varför han stannade kvar men det gjorde han

Jag mins inte om det här värkligen var en långfilm, jag har för mig att den varade i typ en timme eller så, vore kul om någon kände igen den iallafall.

Tack på förhand //Balken

#217

Postad 05 januari 2006 - 16:00

Unregistered8316c305
  • Unregistered8316c305
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Filmen du söker heter "ONGBAK"The muay thai warrior,100 % real mindblowing action.
"Bländande action,stenhårda stunts avlsöser varandra.
Absolut sevärd för den som gillarkampsportfilmer!"(Allt om Stockholm).
Har den själv och jag kan intyga att det var en av de bästa kampsportfilmer jag sätt huvudtaget.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  ongbak.jpg   104,61K   2 Antal nerladdningar


#218

Postad 06 januari 2006 - 05:07

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Det var en väldig massa frågor om Ong Bak - läser ni inte tråden innan ni frågar?

Här skall ni få något att bita i från en tjejkompis:

Amerikansk film, sannolikt från 80-talet. Handlar om en kvinnlig snut/park ranger/något liknande i Alaska eller Kanada. Vatten är inblandat (flod eller kanske kust) Tjejen är brunett (långt rakt hår) och i trettioårsåldern. Hennes sambo blir skjuten av någon elaking och hon blir polare med någon gammal pensionerad (och alkoholiserad?) polis med en trött hund. Hon grälar med gammelpolisen och slänger brickan i bordet och ger sig ut och jagar skurken (sannolikt storväxt och blond) och lyckas skjuta honom.

Nån med en idé? :(

#219

Postad 06 januari 2006 - 05:19

Stormen_402
  • Stormen_402
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Morrs

Söker titeln på en film eller ev. en TV-serie, kommer inte ihåg faktiskt.

I en scen är det minst 2st personer varav 1 försöker få igång någon typ av elektronisk grunka, den andra frågar då om han har provat *****s metod, det har han inte och vet inte riktigt vad den metoden går ut på, personen visar då att det är att slå på apparaturen som metoden går ut på.

Inte mycket att gå på och väldigt rörigt skrivet, men det är det enda svaga minnet jag har av denna film/serie, så om någon kan titeln skulle jag vara väldigt tacksam, och framför allt, vad metoden heter!

#220

Postad 07 januari 2006 - 20:33

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
oj oj oj... Undrar hur jag ska förklara detta... Söker en film jag såg som väldigt liten... :)

En actionfilm som spelats in sent -70 eller tidigt -80 (snarare tidigt -80). En grupp människor som ska slå ut nån maffiaboss som bor på en stor gård.

Mitt starkaste minne från filmen är när gruppen i början av filmen åker ut på en äng (i en cheva-van tror jag) och ska provskjuta vapen. Detta till låten "satisfaction" av Rolling Stones.

Kan tyvärr inte beskriva filmen bättre, då jag inte kommer ihåg något mer på rak arm. Om du har ett förslag på vad det kan vara, så kan ju jag sedan söka på titteln och se om jag känner igen mig!

Tack på förhand!

/Johan

Fick lite mer info från storebror :) Det utspelar sig i sydamerika. De flyger något stort flygplan, typ herkules. Drar på "Satisfaction" och börjar skjuta typ KSP på folk på marken. De badar även i nån flod med vattenfall eller något liknande.

Hoppas någon vet vad jag söker... :)

Redigerat av NAD2700THX, 07 januari 2006 - 21:09.


#221

Postad 08 januari 2006 - 12:35

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0

oj oj oj... Undrar hur jag ska förklara detta... Söker en film jag såg som väldigt liten... :)

En actionfilm som spelats in sent -70 eller tidigt -80 (snarare tidigt -80).  En grupp människor som ska slå ut nån maffiaboss som bor på en stor gård.

Mitt starkaste minne från filmen är när gruppen i början av filmen åker ut på en äng (i en cheva-van tror jag) och ska provskjuta vapen. Detta till låten "satisfaction" av Rolling Stones.

Kan tyvärr inte beskriva filmen bättre, då jag inte kommer ihåg något mer på rak arm. Om du har ett förslag på vad det kan vara, så kan ju jag sedan söka på titteln och se om jag känner igen mig!

Tack på förhand!

/Johan

Fick lite mer info från storebror :) Det utspelar sig i sydamerika. De flyger något stort flygplan, typ herkules. Drar på "Satisfaction" och börjar skjuta typ KSP på folk på marken. De badar även i nån flod med vattenfall eller något liknande.

Hoppas någon vet vad jag söker... :)

<{POST_SNAPBACK}>


Hittade den själv med hjälp av en filmtokig kollega.

High Risk hette den. Inspelade 1981.

http://www.imdb.com/title/tt0082516/

/Johan

#222

Postad 09 januari 2006 - 22:12

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Jag söker en film och det enda jag kommer ihåg är att en person (jag tror det är Samuel L. Jackson) springer in i en rättsal eller så var det utanför en rättsal och börjar skjuta med en ak47a.

#223

Postad 10 januari 2006 - 08:32

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Jag söker en film och det enda jag kommer ihåg är att en person (jag tror det är Samuel L. Jackson) springer in i en rättsal eller så var det utanför en rättsal och börjar skjuta med en ak47a.

<{POST_SNAPBACK}>




Juryn
Bifogad fil  Juryn.jpg   51,3K   87 Antal nerladdningar

#224

Postad 11 januari 2006 - 06:20

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

Jag söker en film och det enda jag kommer ihåg är att en person (jag tror det är Samuel L. Jackson) springer in i en rättsal eller så var det utanför en rättsal och börjar skjuta med en ak47a.

<{POST_SNAPBACK}>




Juryn
Bifogad fil  Juryn.jpg   51,3K   87 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, den är det.
Tack.

#225

Postad 11 januari 2006 - 08:54

stellanb
  • stellanb
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej alla

Jag letar efter en film jag såg på TV för ca 2 år sedan tror jag.

Filmen började med en kille som var ute och gick och hade en resväska med sig. på något sätt kom han fram till en by/samhälle där alla var ganska mystiska. Han gick in på ett fik för att ta en kopp kafé men när han satte sig kom masor av de som bodde där och frågade ut honnom. De undrade vad han gjorde där och varför han hade komit till deras sammhälle, jag mins att de blandanat drode att han komit för att döda någon. Till slut så sa han för att bli av med alla att han komit för att ta livet av sig. Sen började alla slåvad om när han skulle göra det och folk försökte få han att ta livet av sig, jag mins inte varför han stannade kvar men det gjorde han

Jag mins inte om det här värkligen var en långfilm, jag har för mig att den varade i typ en timme eller så, vore kul om någon kände igen den iallafall.

Tack på förhand    //Balken

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet nog vilken du menar, han kom med ett tåg och hade kostym och hatt. Några män i samhället ville inte att han skulle vara kvar, de var rädda för att han var mystisk. Och det var en som skulle hjälpa honom därifrån (en tjej tror jag) i en bil men de blev beskjutna av sherriffen tror jag.

#226

Postad 18 januari 2006 - 00:20

Kowalski
  • Kowalski
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kanske Ong Bak??

Nä, skojar bara... :D

Låter som "Tom yum goong" förutom det där med att den skulle vara fransk

Action från 2005 med bla Tony Jaa, Petchtai Wongkamlao, Xing Jing m fl..

#227

Postad 27 januari 2006 - 07:46

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Nån som vet vad denna film heter (alltså från vilken film den är utklippt från)? http://www.kossan.se...eing/boeing.htm

Har nån sett den?
Är den bra?

#228

Postad 27 januari 2006 - 13:57

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
den heter Returner den är ok jag ger den 7 av 10 poäng

#229

Postad 27 januari 2006 - 14:05

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
tackar för det :wacko:

#230

Postad 27 januari 2006 - 16:50

Hellstrand
  • Hellstrand
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej testar att fråga igen eftersom jag hoppas och tror att någon här kan "svaret" på min fråga.

Har inte så mycket minne av denna film mer än att det är någon form av äventyrs-film. En speciell scen är att man stoppar in en blodigel i örat på en gubbe och sedan låser fast en slags "hjälm" på huvudet på honom och han blir något av ett monster.

Detta var inte mycket men hoppas på hjälp om vad detta kan vara för film, måste vara 15-20 år sen jag såg denna.

tackar för hjälpen
//Martin

#231

Postad 27 januari 2006 - 17:50

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Din beskrivning fram till "han blir något av ett monster" låter precis som en scen ur Star Trek: The Wrath of Khan, men det finns förmodligen fler slemmig-mask-i-örat-filmer... :wacko:

#232

Postad 28 januari 2006 - 21:39

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Efter 15 års grunnande är det dags för 10000kr frågan. Såg denna film på kanal 1 eller 2, ett gäng marinsoldater ger sig ut i buschen, typ sydstatsträsk, för att öva. De har lösplugg i vapnen och en av soldaterna skojar lite med "lantisarna" och skjuter av ett magasin mot dem. Detta blir början på terrorn, de blir förföljda och dödade en efter en, en kille har smugglat med sig ett magasin med riktig ammo, som de delar på. I en annan scen hänger massa döda djur i träden, en kille kommenterar att djurens antal stämmer med deras och en intern fajt uppstår. I slutet kommer de till en by, som visar sig vara hemvisten för skurkarna.

Det är en amerikanks film, troligt 80-tal.

Hjälp mig och du blir min husgud! :lol:


Tackar på förhand.

#233

Postad 28 januari 2006 - 21:40

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Din beskrivning fram till "han blir något av ett monster" låter precis som en scen ur Star Trek: The Wrath of Khan, men det finns förmodligen fler slemmig-mask-i-örat-filmer...  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>



Som i The Faculty, amerikansk fotbollshjälm.

#234

Postad 28 januari 2006 - 22:13

Gäst_nilfisk_*
  • Gäst_nilfisk_*
  • 0

Efter 15 års grunnande är det dags för 10000kr frågan. Såg denna film på kanal 1 eller 2, ett gäng marinsoldater ger sig ut i buschen, typ sydstatsträsk, för att öva. De har lösplugg i vapnen och en av soldaterna skojar lite med "lantisarna" och skjuter av ett magasin mot dem. Detta blir början på terrorn, de blir förföljda och dödade en efter en, en kille har smugglat med sig ett magasin med riktig ammo, som de delar på. I en annan scen hänger massa döda djur i träden, en kille kommenterar att djurens antal stämmer med deras och en intern fajt uppstår. I slutet kommer de till en by, som visar sig vara hemvisten för skurkarna.

Det är en amerikanks film, troligt 80-tal.

Hjälp mig och du blir min husgud!  :lol:


Tackar på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Southern Comfort

#235

Postad 29 januari 2006 - 20:36

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Köpte filmen Imse vimse spindel i tron om att de var filmen jag söker men där gick jag bet.
Det är iofs en bra film men inte den jag söker:

I ett hus nånstans finns ett terrarium med en massa sand och smarta spindlar eller insekter.
De bygger bo och kan göra figurer och former av saker som visas för dem...

Dåligt med info men det var väldigt längesen jag såg filmen och den var lite småspännande om jag inte minns fel.

Skulle vara kul med namn på den filmen om någon känner igen det jag pratar om :)

#236

Postad 29 januari 2006 - 23:41

Nystrom
  • Nystrom
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Köpte filmen Imse vimse spindel i tron om att de var filmen jag söker men där gick jag bet.
Det är iofs en bra film men inte den jag söker:

I ett hus nånstans finns ett terrarium med en massa sand och smarta spindlar eller insekter.
De bygger bo och kan göra figurer och former av saker som visas för dem...

Dåligt med info men det var väldigt längesen jag såg filmen och den var lite småspännande om jag inte minns fel.

Skulle vara kul med namn på den filmen om någon känner igen det jag pratar om :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag känner igen den, men det var inte insekter utan det var ett team som hämtade ett sandprov från Mars tror jag, och den sanden visade sig innehålla nån sorts livsform liknande insekter som kunde göra en massa former i sanden. Huvudpersonen tar med sig hem en del sand i en termos från forskningslabbet.
Ska tänka efter lite om jag kommer på vad filmen heter också t.o.m ;)

#237

Postad 30 januari 2006 - 01:40

Nystrom
  • Nystrom
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Min flickvän undrar över en film (B-skräckis?):

Filmen utspelar sig i en amerikansk by/stad, man firar USA:s nationaldag med tivoli och tävlingar. Någonstans bland alla människor befinner sig någon som går igen och är klädd i någon form av clown-dräkt i USA:s flaggas färger (eventuellt Uncle Sam-dräkt).
Någonsans i filmen har de säckhoppning och en killa ramlar ned i en slänt och där står han som går igen (Uncle Sam?).


EDIT: Hittade den efter lite googlandes; "Uncle Sam" heter filmen :)

Redigerat av Nystrom, 30 januari 2006 - 01:48.


#238

Postad 30 januari 2006 - 13:08

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

Köpte filmen Imse vimse spindel i tron om att de var filmen jag söker men där gick jag bet.
Det är iofs en bra film men inte den jag söker:

I ett hus nånstans finns ett terrarium med en massa sand och smarta spindlar eller insekter.
De bygger bo och kan göra figurer och former av saker som visas för dem...

Dåligt med info men det var väldigt längesen jag såg filmen och den var lite småspännande om jag inte minns fel.

Skulle vara kul med namn på den filmen om någon känner igen det jag pratar om :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag känner igen den, men det var inte insekter utan det var ett team som hämtade ett sandprov från Mars tror jag, och den sanden visade sig innehålla nån sorts livsform liknande insekter som kunde göra en massa former i sanden. Huvudpersonen tar med sig hem en del sand i en termos från forskningslabbet.
Ska tänka efter lite om jag kommer på vad filmen heter också t.o.m ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Intressant, mera info och helst en titel skulle uppskattas :blink:

#239

Postad 30 januari 2006 - 21:56

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Efter 15 års grunnande är det dags för 10000kr frågan. Såg denna film på kanal 1 eller 2, ett gäng marinsoldater ger sig ut i buschen, typ sydstatsträsk, för att öva. De har lösplugg i vapnen och en av soldaterna skojar lite med "lantisarna" och skjuter av ett magasin mot dem. Detta blir början på terrorn, de blir förföljda och dödade en efter en, en kille har smugglat med sig ett magasin med riktig ammo, som de delar på. I en annan scen hänger massa döda djur i träden, en kille kommenterar att djurens antal stämmer med deras och en intern fajt uppstår. I slutet kommer de till en by, som visar sig vara hemvisten för skurkarna.

Det är en amerikanks film, troligt 80-tal.

Hjälp mig och du blir min husgud!   :)


Tackar på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Southern Comfort

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar! Your the man!

#240

Postad 30 januari 2006 - 21:58

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Köpte filmen Imse vimse spindel i tron om att de var filmen jag söker men där gick jag bet.
Det är iofs en bra film men inte den jag söker:

I ett hus nånstans finns ett terrarium med en massa sand och smarta spindlar eller insekter.
De bygger bo och kan göra figurer och former av saker som visas för dem...

Dåligt med info men det var väldigt längesen jag såg filmen och den var lite småspännande om jag inte minns fel.

Skulle vara kul med namn på den filmen om någon känner igen det jag pratar om :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag känner igen den, men det var inte insekter utan det var ett team som hämtade ett sandprov från Mars tror jag, och den sanden visade sig innehålla nån sorts livsform liknande insekter som kunde göra en massa former i sanden. Huvudpersonen tar med sig hem en del sand i en termos från forskningslabbet.
Ska tänka efter lite om jag kommer på vad filmen heter också t.o.m ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Det där har jag oxå sett. Men var inte det den där sci-fi serien som 3an körde för länge sen. Varje avsnitt var en helt egen historia.

#241

Postad 01 februari 2006 - 07:51

ShanghaiJoe
  • ShanghaiJoe
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hej testar att fråga igen eftersom jag hoppas och tror att någon här kan "svaret" på min fråga.

Har inte så mycket minne av denna film mer än att det är någon form av äventyrs-film. En speciell scen är att man stoppar in en blodigel i örat på en gubbe och sedan låser fast en slags "hjälm" på huvudet på honom och han blir något av ett monster.

Detta var inte mycket men hoppas på hjälp om vad detta kan vara för film, måste vara 15-20 år sen jag såg denna.

tackar för hjälpen
//Martin

<{POST_SNAPBACK}>


Det är tvunget den hederliga gamle svärd och iller filmen The Beastmaster

/Mårten

#242

Postad 01 februari 2006 - 15:20

jsvedell
  • jsvedell
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Köpte filmen Imse vimse spindel i tron om att de var filmen jag söker men där gick jag bet.
Det är iofs en bra film men inte den jag söker:

I ett hus nånstans finns ett terrarium med en massa sand och smarta spindlar eller insekter.
De bygger bo och kan göra figurer och former av saker som visas för dem...

Dåligt med info men det var väldigt längesen jag såg filmen och den var lite småspännande om jag inte minns fel.

Skulle vara kul med namn på den filmen om någon känner igen det jag pratar om ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag känner igen den, men det var inte insekter utan det var ett team som hämtade ett sandprov från Mars tror jag, och den sanden visade sig innehålla nån sorts livsform liknande insekter som kunde göra en massa former i sanden. Huvudpersonen tar med sig hem en del sand i en termos från forskningslabbet.
Ska tänka efter lite om jag kommer på vad filmen heter också t.o.m :D

<{POST_SNAPBACK}>


Det där har jag oxå sett. Men var inte det den där sci-fi serien som 3an körde för länge sen. Varje avsnitt var en helt egen historia.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är inte säker, men det första jag också tänkte på var serien som 3:an körde för många år sen.
Kan det vara:
http://www.theouterl...season1/114.htm

#243

Postad 01 februari 2006 - 20:26

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Köpte filmen Imse vimse spindel i tron om att de var filmen jag söker men där gick jag bet.
Det är iofs en bra film men inte den jag söker:

I ett hus nånstans finns ett terrarium med en massa sand och smarta spindlar eller insekter.
De bygger bo och kan göra figurer och former av saker som visas för dem...

Dåligt med info men det var väldigt längesen jag såg filmen och den var lite småspännande om jag inte minns fel.

Skulle vara kul med namn på den filmen om någon känner igen det jag pratar om :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag känner igen den, men det var inte insekter utan det var ett team som hämtade ett sandprov från Mars tror jag, och den sanden visade sig innehålla nån sorts livsform liknande insekter som kunde göra en massa former i sanden. Huvudpersonen tar med sig hem en del sand i en termos från forskningslabbet.
Ska tänka efter lite om jag kommer på vad filmen heter också t.o.m :)

<{POST_SNAPBACK}>


Det där har jag oxå sett. Men var inte det den där sci-fi serien som 3an körde för länge sen. Varje avsnitt var en helt egen historia.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är inte säker, men det första jag också tänkte på var serien som 3:an körde för många år sen.
Kan det vara:
http://www.theouterl...season1/114.htm

<{POST_SNAPBACK}>


Sååå hette den ja, jo visst måste det vara den eller?

Redigerat av Outrage, 01 februari 2006 - 20:26.


#244

Postad 02 februari 2006 - 00:03

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Outer limits - Aliens among us (2-disc) (Import)

Tack så jättemycket, de här blir ett givet köp! :)

#245

Postad 16 februari 2006 - 15:52

cocktail
  • cocktail
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
:) Tjena!
Blir tokig när jag inte kommer på vilken film dom visar tavlan "the ghost of flea" (även omslag på Bruce Dickinsons the chemical wedding albumet).

Tror iallafall det är en film och inte en serie...

Anyone?

#246

Postad 01 mars 2006 - 12:43

beautiful_mind
  • beautiful_mind
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hejsan Hej

Nu är ni mitt enda hopp. Som jag har förstått det så finns det många filmkunniga personer här inne. Här får ni en nöt att knäcka. Såg en film på TV för kanske 4-5 år sen, vilken kanal minns jag inte. Den utspelade sig inne i en biosalong där det satt ett gäng utomjordingar och kommentera en riktig B-film på filmduken. Dom hade så sköna kommentarer om allt dom gjorde och sa så jag bara måste se filmen igen. Men såklart har jag ingen som helst aning om vad filmen hette.

Hjälp?

beautiful_mind

#247

Postad 01 mars 2006 - 13:04

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Hejsan Hej

Nu är ni mitt enda hopp. Som jag har förstått det så finns det många filmkunniga personer här inne. Här får ni en nöt att knäcka. Såg en film på TV för kanske 4-5 år sen, vilken kanal minns jag inte. Den utspelade sig inne i en biosalong där det satt ett gäng utomjordingar och kommentera en riktig B-film på filmduken. Dom hade så sköna kommentarer om allt dom gjorde och sa så jag bara måste se filmen igen. Men såklart har jag ingen som helst aning om vad filmen hette.

Hjälp?

beautiful_mind

<{POST_SNAPBACK}>



Låter som Mystery Science Theatre 3000

http://www.imdb.com/title/tt0094517/

mvh

/a

#248

Postad 01 mars 2006 - 13:57

Unregistered33861
  • Unregistered33861
  • Lärjunge

  • 469 inlägg
  • 0

:huh: Tjena!
Blir tokig när jag inte kommer på vilken film dom visar tavlan "the ghost of flea" (även omslag på Bruce Dickinsons the chemical wedding albumet).

Tror iallafall det är en film och inte en serie...

Anyone?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är förmodligen helt ute och cyklar här, men i filmen Red Dragon äter huvudrollsinnehavaren upp en annan tavla målad av William Blake. Kanske finns Ghost of a Flea med någonstans där också. Tavlan som äts upp är "The Great Red Dragon And The Woman Clothed With The Sun" som för övrigt också finns med som en sida i Book of the Dead i filmen Evil Dead.

#249

Postad 02 mars 2006 - 12:20

cocktail
  • cocktail
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag är förmodligen helt ute och cyklar här, men i filmen Red Dragon äter huvudrollsinnehavaren upp en annan tavla målad av William Blake. Kanske finns Ghost of a Flea med någonstans där också. Tavlan som äts upp är "The Great Red Dragon And The Woman Clothed With The Sun" som för övrigt också finns med som en sida i Book of the Dead i filmen Evil Dead.



Tack!! ;)
Slog mig nu att det var i filmen Hannibal, han skickar ett vykort åt clarice med Ghost of a flea på framsidan!

Skulle inte kommit på det utan din red dragon teori..

skäms lite, men har faktiskt inte sett red dragon, ska få tag på den till söndagen (officiell filmdag) och se om ghost of a flea är med i den också..
Även Evil Dead ska granskas ;) :D

EDIT::Den fanns inte med i red dragon

Redigerat av cocktail, 24 mars 2006 - 10:15.


#250

Postad 03 mars 2006 - 17:35

Unregistered4f61698d
  • Unregistered4f61698d
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Vilken film är denna video inspirerad av?
eller det kanske tom är klipp från filmen?

Video: Audioslave - Show Me How To Live

Redigerat av Unregistered4f61698d, 03 mars 2006 - 17:36.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.