Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stockholms Hifi-mässa 2007 - Diskutera och se bilder på allt!

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 februari 2007 - 01:05

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Nytt rekord med 4300 besökare på två dagar!
Läs mer här

#2

Postad 02 februari 2007 - 03:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Och ni kan vara lugna, det kommer bli komplett foto-bevakning av undertecknad. Får springa som en skållad råtta, men vad gör det <_<
Prenumerera på den här tråden, för här kommer jag posta länkar till bildtrådarna som dyker upp efter hand. Dom kommer även att infogas i artikeln allt efter som dom dyker upp.

Hoppas det kommer vara av nöje för er som inte har möjlighet att uppleva detta på plats.

#3

Postad 02 februari 2007 - 09:05

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Tack för fotobevakningen för oss som inte har möjlighet att vara på plats. <_<

#4

Postad 03 februari 2007 - 08:32

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
nu bär det av återkommer i kväll om det fanns något bra ;)

#5

Postad 03 februari 2007 - 10:40

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Härligt boys! ;)

Stort tack på förhand för att ni kommer lägga ut foton här för oss som tyvärr inte har möjlighet att närvara. :lol:

#6

Postad 03 februari 2007 - 17:48

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
toppen mässa om man är intresserad av ljud, om man gick dit för själva hemmabio delen av mässan som jag gjorde och hoppades på projektorer, dvdspelare, HD-DVD spelare, BD och allmänt sådant visuellt så var det 240 spänn ( betalade för min bror + parkering ) åt skogen. Inget fel på mässan, bara mina förhoppningar tydligen.
men tycker ändå att NÅN borde väl ha visat upp ljud från film, men nä.

så är det hemmabio du vill se är det fel mässa, bara så ni vet. men vill ni lyssna på underbara högtalare och sånt är det himmelriket.

#7

Postad 03 februari 2007 - 17:51

janank
  • janank
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Hej! Besöker mässan i morgon (Söndag) ;) .Skall ta lite kort jag med för att dokumentera.

#8

Postad 03 februari 2007 - 18:18

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

toppen mässa om man är intresserad av ljud, om man gick dit för själva hemmabio delen av mässan som jag gjorde och hoppades på projektorer, dvdspelare, HD-DVD spelare, BD och allmänt sådant visuellt så var det 240 spänn ( betalade för min bror + parkering ) åt skogen. Inget fel på mässan, bara mina förhoppningar tydligen.
men tycker ändå att NÅN borde väl ha visat upp ljud från film, men nä.

så är det hemmabio du vill se är det fel mässa, bara så ni vet. men vill ni lyssna på underbara högtalare och sånt är det himmelriket.

<{POST_SNAPBACK}>


Så får dom inte göra när det står så här på annosen -HighEnd-Stero-Hembio-
Vad var Hembio?

#9

Postad 03 februari 2007 - 19:51

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
NHT hade ett surroundsytem igång och sen fanns så klart SVS tokarna som basade så pungen vibrerade ;)
annars var det inte mycket hemmabio och efter att ha lyssnat igenom ett gäng rum så vete sjutton om man inte ska satsa på 2-kanal och ge upp det här med hemmabio, sä jäkla bra det lät i vissa rum några som förtjänar beröm för bra ljud
- canton reference 5, klart imponerad av dom lät riktigt bra med en riktigt skön mellanbas som kändes i magen
- hifiklubben med peter lyngdorf, det lät bra men är det någon som har koll på vad han spelade på subbarna hittar jag inte i hifiklubbens tidning.
- martin logan summit ;) där vart jag sittande ett bra tag men gissar på att totalpriset på den anläggningen är ett par normala årslöner
- burmeister b100, smoke on the water på hög volym på dom var en upplevelse
- QRS supernova i samma rum som burmeister lät också bra nästan i klass med burmeister ;)

#10

Postad 03 februari 2007 - 20:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Får försöka sen att kanske komplettera lite med vad det är för prylar. Men just nu är det mycket att pyssla med ;) Enjoy så länge.

#11

Postad 03 februari 2007 - 20:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Ser ut att vara godis för ögon och öron Martin, tyckte mig se 6 st vinyl svarvare, inte illa, snygga bilder, mera ;)

#12

Postad 03 februari 2007 - 20:30

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
fina bilder, antar att det var dig (martin) jag såg som gick omkring och knäppte kort mest hela tiden, du hade inte namn på tröjan annars såg jag att Franz, tb303, dragonlord och insane också var där

#13

Postad 03 februari 2007 - 20:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Ser ut att vara godis för ögon och öron Martin, tyckte mig se 6 st vinyl svarvare, inte illa, snygga bilder, mera :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ska jag vara helt ärlig så har jag inte hunnit lyssna så mycket idag, tog dryga 7 timmar att springa igenom allt och fotografera ;)

Vinyl var ju en röd tråd alltså, det kommer mer och mer. Såg även en Slimdevices Transporter, myyycket trevligt!

Det kommer mer i bilder efter jag pallrat mig hem i morgon sen ;)

fina bilder, antar att det var dig (martin) jag såg som gick omkring och knäppte kort mest hela tiden, du hade inte namn på tröjan annars såg jag att Franz, tb303, dragonlord och insane också var där

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det var jag det ;) Jag kör anonymt så jag inte får stryk av alla som man skällt på ;)

Du får säga HOJT om du kommer i morgon!

#14

Postad 03 februari 2007 - 22:15

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Trevligt med lite bilder.
Tyckte mässan var sådär. Trots att jag inte är en fan av JM Lab/Focal i vanliga fall så måste jag säga att deras rum var ett av få där det lät riktigt bra tillsamman med ASR och audionet.

Final med deras nya små golvare lät också trevligt tillsammans med slimdevices.

#15

Postad 03 februari 2007 - 23:14

Simz
  • Simz
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Det var kul att se alla fina prylar.
Mitt första besök på en hifi mässa.
Måste säga att de anläggningar som jag trode skule låta bäst och verka dyrast var de som i mitt tycke inte alls lät bra.
Hifi klubbens demo var mycket bra.
Även Audio vektor och kef var mycket bra för att ta några.

#16

Postad 03 februari 2007 - 23:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Sentec, har för mig vi har dom ute på landet om jag inte minns helt fel, köpta under 70-talet, vilka minnen sen då, det bara måste vara sentec! Min kollega (en av många) hade nån gratis inträde och frågade om jag ville hänga med, dock har man tungt familje ansvar och därmed ett tungt nej till svar.
Det är alltid trevligt att se nya grejer fast man är näst intill nöjd med det man har hemma. Men vadå, man kan ju spana utan att investera och tur är väl det. Fast skulle så gärna vilja uppgradera min Rega p2 ;)

#17

Postad 04 februari 2007 - 02:19

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0
Postad bildSer ut som högtalarterminaler och högtalarkabel.
Är det ett nytt digitalt slutsteg/monoblock och får du fram någon mera info om det ?
ex om det sitter Hypexdelar inuti, säljs i byggsats eller färdigt.

#18

Postad 04 februari 2007 - 08:41

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Ser ju grymt trevligt ut, synd att man inte har någon möjlighet att komma dit.

#19

Postad 04 februari 2007 - 09:02

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Det är ett specialbyggt 700W monosteg baserad på en Hypexmodul. Elektroniken är rakt från vad som finns att köpa hos hifikit medans lådan är den som är special. Delarna säljs i kit så man får bygga själv.

#20

Postad 04 februari 2007 - 09:14

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Tjena!

När kommer plan 2? Jag är väldigt sugen på att få reda på vad "acapella" gruppen hette som spelades i "JJ Electronics" rummet. Ni vet de där trähötalarna med feta trähorn till diskanterna. De lät riktigt bra... Men som sagt minns jag inte vad gruppen hette som han pratade om. Det var också en snubbe där som hade en cover-skiva med progg som gruppen hade gjort.

Tacksam för hjälp.

HAde´

#21

Postad 04 februari 2007 - 09:43

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0

Tjena!

När kommer plan 2? Jag är väldigt sugen på att få reda på vad "acapella" gruppen hette som spelades i "JJ Electronics" rummet. Ni vet de där trähötalarna med feta trähorn till diskanterna. De lät riktigt bra... Men som sagt minns jag inte vad gruppen hette som han pratade om. Det var också en snubbe där som hade en cover-skiva med progg som gruppen hade gjort.

Tacksam för hjälp.

HAde´

<{POST_SNAPBACK}>


dom där trähögtalarna vart jag lite förvånad över hur bra dom lät, vilken prisklass är det på dom skulle vara fräckt att ha en sån i vardagsrummet

#22

Postad 04 februari 2007 - 10:48

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Gör ont i att se Transparentkablar för dryga halvmiljonen sönderklipta ;)

#23

Postad 04 februari 2007 - 12:33

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Grymt skön mässa. Bästa ljud är svårt att kora med så olika förutsättningar, men YBA anläggningen var läcker. Bladelius/QRS var mycket trevlig den också. Jag saknade Sonus Faber.

Varför spelade alla så starkt?

#24

Postad 04 februari 2007 - 13:10

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Stort TACK Martin! ;)

#25

Postad 04 februari 2007 - 13:12

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Nån som kan identifiera vilka burkar som driver Heco-högtalarna?

#26

Postad 04 februari 2007 - 13:46

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Tack för alla bra bilder!
Finns det flera bilder tveka inte att lägga upp dessa ;)

#27

Postad 04 februari 2007 - 14:00

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Tyckte inte de spelade speciellt starkt (Förrutom Hifiklubben som med Infected Mushroom fick pickuperna att hoppa av fyra rum bort)

Vad jag dock inte förstår är varför man har högtalare för 400K, elektronik för säkert det dubbla och kablar som kostar som en årslön och sen ändå bara spelare Mussepigg-blipp-blopp musik på dem?

Stor kaktus till de utställare som mer eller mindre slängde ut en när man ville spela egna skivor.

#28

Postad 04 februari 2007 - 14:14

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Menar du dessa? Isåfall diskuteras de här.

#29

Postad 04 februari 2007 - 14:37

Kjelleman
  • Kjelleman
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Tjena!

När kommer plan 2? Jag är väldigt sugen på att få reda på vad "acapella" gruppen hette som spelades i "JJ Electronics" rummet. Ni vet de där trähötalarna med feta trähorn till diskanterna. De lät riktigt bra... Men som sagt minns jag inte vad gruppen hette som han pratade om. Det var också en snubbe där som hade en cover-skiva med progg som gruppen hade gjort.

Tacksam för hjälp.

HAde´

<{POST_SNAPBACK}>



Den gruppen dom spelade var Riltons Vänner , en svensk version av "Real Group" typ.

Här är en länk man kan beställa direkt på deras sida.http://www.riltonsvanner.com/

kjelleman

Redigerat av Kjelleman, 04 februari 2007 - 15:13.


#30

Postad 04 februari 2007 - 15:08

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0

Nån som kan identifiera vilka burkar som driver Heco-högtalarna?

<{POST_SNAPBACK}>


Advance Acoustic var det som drev heco i alla fall i ett rum, 2 st monosteg förförstärkare och cd och det lät riktigt bra och bra priser på elektroniken är det också

#31

Postad 04 februari 2007 - 15:12

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Tusen tack!!! Jag hade det på tungan men hade glömt det!

#32

Postad 04 februari 2007 - 15:17

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Lirades det inte väldigt mycket guitarr?

#33

Postad 04 februari 2007 - 16:24

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Den gruppen dom spelade var Riltons Vänner , en svensk version av "Real Group" typ.

Här är en länk man kan beställa direkt på deras sida.http://www.riltonsvanner.com/

kjelleman

<{POST_SNAPBACK}>

En svensk grupp??? Vad är "The real group" då?? ;) B)

#34

Postad 04 februari 2007 - 18:32

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0

Lirades det inte väldigt mycket guitarr?

<{POST_SNAPBACK}>


Amen to that! Håller helt med. Förstår inte varför det blev så?!?

#35

Postad 04 februari 2007 - 20:30

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Advance Acoustic var det som drev heco i alla fall i ett rum, 2 st monosteg förförstärkare och cd och det lät riktigt bra och bra priser på elektroniken är det också

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det lät helt okej tycker jag också ;)

På Arken utsåg jag det till mässans sämsta ljud, snacka om upphämtning B)

#36

Postad 04 februari 2007 - 22:10

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Tjena!

Vad var det för högtalare som det spelades på hos "Hegel"? De där svarta feta med sidmonterad bas på? Lät riktigt fett!

#37

Postad 04 februari 2007 - 22:22

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Mycket bra jobbat Martin! Hoppas att du fick lyssna mera idag. ;) . Tyckte själv att det var mycket kul att lyssna på Transporter för första gången - lät mycket bra. Trevligaste presentationen var JBL:s musikresa från 1946 och framåt med intressanta berättelser om inspelningsmetoder och studios.

#38

Postad 04 februari 2007 - 22:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
En del foton är inte så bra men det hoppas jag att ni kan ha överseende med. Jag har plåtat precis allting, kryssat av på en lista. Dock missade jag ändå något rum... suck.

Man behöver vara ett antal personer för att hålla koll på allting!

High-End 2007 - Sheraton - Alla utställare från Markplan

High-End 2007 - Sheraton Stockholm - Utställare från Plan 1 - Del 1 av 2

High-End 2007 - Sheraton Stockholm - Utställare från Plan 1 - Del 2 av 2

High-End 2007 - Sheraton Stockholm - Utställare från Plan 2 - Del 1 av 4

High-End 2007 - Sheraton Stockholm - Utställare från Plan 2 - Del 2 av 4

High-End 2007 - Sheraton Stockholm - Utställare från Plan 2 - Del 3 av 4

High-End 2007 - Sheraton Stockholm - Utställare från Plan 2 - Del 4 av 4

#39

Postad 04 februari 2007 - 22:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Mycket bra jobbat Martin! Hoppas att du fick lyssna mera idag.  ;) . Tyckte själv att det var mycket kul att lyssna på Transporter för första gången - lät mycket bra. Trevligaste presentationen var JBL:s musikresa från 1946 och framåt med intressanta berättelser om inspelningsmetoder och studios.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade så bråttom att hinna fota allting så jag blev tokig på hans "resa" B)

Ville höra lite Infected bara men det skulle komma senare... lämnade vid 1963 eller så tror jag :)

Som tur var har jag hört dom på arken redan och vet att dom är grymma som fasen.

Tjena!

Vad var det för högtalare som det spelades på hos "Hegel"? De där svarta feta med sidmonterad bas på? Lät riktigt fett!

<{POST_SNAPBACK}>

BC Acoustiqe (med reservation för stavning)

#40

Postad 05 februari 2007 - 08:36

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Tack för att du tog dig tid att fota och dela med dig (Y)

#41

Postad 05 februari 2007 - 09:51

janank
  • janank
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Killen inne på Woodmountain visade sina privata grejer.Tex den stora spelande möbeln. Han firade sin 50-årsdag och 10 årsjubileum för firman genom att visa detta. Ett stort tack!!

#42

Postad 05 februari 2007 - 10:57

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Underbara bilder på mässans godbitar jag vill tacka så mycket MARTIN(King of the Kings) för dessa och samtidigt ställa en fråga om detta underbara rack som finns på bild. Är det någon som kan säga var det finns att få tag på? Jag har säkert inte råd men är intresserad av detta som sjutton.
;)

Bifogad fil(er)


Redigerat av Mr Thomson, 05 februari 2007 - 11:04.


#43

Postad 05 februari 2007 - 11:36

Clabbe
  • Clabbe
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Det jag hann med i helgen så var Focal + adio analogue i mina öron bland det bättre faktiskt.
Jag o polarna blev positivt överaskade av ljudet. Bra dynamik o rytm.....det lät kul helt enkelt. Kanske spelade högtalarna lite för mycket på lyssnaren i min smak men annars mycket bra.

Passar oxå på att tackar Martin för bilderna. Kul att dagarna efter kolla på bilder och försöka minnas hur man upplevde ljudet, och vissa högtalare + elektronik e porrigt snygga ;)

#44

Postad 05 februari 2007 - 16:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Tack ska du ha Mr Thomson ;)

Vilket rum kom racket ifrån?

#45

Postad 05 februari 2007 - 16:07

Unregistereda6c0cb38
  • Unregistereda6c0cb38
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Det är väl Naim produkter i racket

#46

Postad 05 februari 2007 - 16:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Ljudtema alltså.. kan man gissa att racket var någon modell ur Empires sortiment?

#47

Postad 05 februari 2007 - 17:30

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Læckra bilder, Martin. Har du någon mer info om Audio Aktøren? Lite nyfis på høgtalarna då de verkar anvænda samma bas som jag har i mina byggen....

#48

Postad 05 februari 2007 - 17:37

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0

Tjena!

När kommer plan 2? Jag är väldigt sugen på att få reda på vad "acapella" gruppen hette som spelades i "JJ Electronics" rummet. Ni vet de där trähötalarna med feta trähorn till diskanterna. De lät riktigt bra... Men som sagt minns jag inte vad gruppen hette som han pratade om. Det var också en snubbe där som hade en cover-skiva med progg som gruppen hade gjort.

Tacksam för hjälp.

HAde´

<{POST_SNAPBACK}>


dom där trähögtalarna vart jag lite förvånad över hur bra dom lät, vilken prisklass är det på dom skulle vara fräckt att ha en sån i vardagsrummet

<{POST_SNAPBACK}>


Jag antar att det är Operahögtalarna ni menar? De säljs av Akkelis och kostar 45k http://www.akkelisaudio.com/opera.htm

#49

Postad 05 februari 2007 - 18:48

SkjutFadern
  • SkjutFadern
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad den där lugna låten som en snubbe sjunger om tobacco i heter? Den spelades i flera rum, kommer dock inte ihåg i vilka ;)

Redigerat av SkjutFadern, 05 februari 2007 - 19:15.


#50

Postad 05 februari 2007 - 19:13

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0

Tjena!

När kommer plan 2? Jag är väldigt sugen på att få reda på vad "acapella" gruppen hette som spelades i "JJ Electronics" rummet. Ni vet de där trähötalarna med feta trähorn till diskanterna. De lät riktigt bra... Men som sagt minns jag inte vad gruppen hette som han pratade om. Det var också en snubbe där som hade en cover-skiva med progg som gruppen hade gjort.

Tacksam för hjälp.

HAde´

<{POST_SNAPBACK}>


dom där trähögtalarna vart jag lite förvånad över hur bra dom lät, vilken prisklass är det på dom skulle vara fräckt att ha en sån i vardagsrummet

<{POST_SNAPBACK}>


Jag antar att det är Operahögtalarna ni menar? De säljs av Akkelis och kostar 45k http://www.akkelisaudio.com/opera.htm

<{POST_SNAPBACK}>


nej det var inte operahögtalare utan dom andra med en tratt på, en högtalare såg ut som en lyktstolpe, en sån skulle jag kunna tänka mig i vardagsrummet



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.