Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 [PS3]

4523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 5 7,63 (26) 29:-
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 7,77 (12) 29:-
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#4451

Postad 07 december 2012 - 08:55

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Hallå,

Jag har dragit igång med BF3 igen, känner mig rätt kass efter ca 6mån uppehåll från allt PS3 lirande. Men det kommer tillbaka snabbt :P

Föredrar Conquest och har endast BF3 + BtK expansionen.

Hade en fråga också, jag har ett Sony MW1 headset. Någon som vet om det fungerar med PS3, både som spelljud och headset?
http://www.webhallen...headset_pro_mw1

Så vill ni ha en till att lira med ibland så lägg gärna till "Duztmonkey" på PSN! :)

#4452

Postad 07 december 2012 - 10:24

shade73a
  • shade73a
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hej.
Inte en aning angående ljudet, bara en varning ang. headsetet.
Mitt fungerade i ca 1 timme, jag hade med det på en löprunda. Sen rostade elektroniken via usb kontakten.
Jag testade med mw600 som jag antar har samma bt-specs. Det fungerade inte.

#4453

Postad 07 december 2012 - 13:01

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Hej.
Inte en aning angående ljudet, bara en varning ang. headsetet.
Mitt fungerade i ca 1 timme, jag hade med det på en löprunda. Sen rostade elektroniken via usb kontakten.
Jag testade med mw600 som jag antar har samma bt-specs. Det fungerade inte.


Ahh, har knappt använt mitt. Fick det via företaget jag jobbar för så kostade mig inget.

Får ursäkta för lite off-topic, men har någon något tips om trådlöst headset som fungerar med PS3 till ett hyfsat pris? Gärna heltäckande/slutna lurar?

De officiella 7,1 PS3 lurarna från Sony för strax under 800kr ser ju ut att passa bäst.. hade hoppats att det kunde va lite billigare.

Ni kan bortse från tidigare fråga.

Men lägg gärna till "Duztmonkey" på PSN.. eller skriv era namn här så lägger jag till er.

Redigerat av Besterman, 07 december 2012 - 13:07.


#4454

Postad 07 december 2012 - 13:04

ers
  • ers
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Detta använder jag :

http://www.komplett....aspx?sku=648812

Fungerar klockrent, enda anmärkningen är att det knarrar lite mycket i plasten och känns plastigt men det sitter skönt och låter bra.

#4455

Postad 07 december 2012 - 13:37

shade73a
  • shade73a
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag har samma som ers länkar till.
Vill tillägga att batteritiden inte är så bra, ofta får man sitta med förlängingssladd(el) och en laddare. Så dom är 60% trådlösa :)
Hyffsat ljud, men jag har svårt att lokalisera. Antingen har jag felinställningar eller så funkar det inte så bra med surround i lurar

#4456

Postad 07 december 2012 - 16:54

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Jag kör med Turtle Beach PX5:
https://www.prisjakt...kt.php?p=824736

De är rätt dyra här i Sverige, men jag hade tur och hittade ett nytt oanvänt exemplar på Ebay för en betydligt billigare peng. Ljudet är hur bra som helst med tryck i basen och bra surroundkänsla och komforten är skitbra den med.

#4457

Postad 07 december 2012 - 17:09

Jeppes Bio
  • Jeppes Bio
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
jag lär varna för De officiella 7,1 PS3 lurarna från Sony jag har haft 2 st hemma och jag får de inte att fungera mer än några gg. Jag köpte triton med sladd, lång sladd dock så ingen fara och man slipper oroa sig för att de tar slut i batteri. Jag kör på proje så det finns sladd xD de funkar klockrent.

#4458

Postad 21 december 2012 - 18:58

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 1
Lite nytt om nästa (sista?) DLC:t Endgame.

http://www.fz.se/art...nasta-dlc-paket

CTF gör comeback! Najs!

#4459

Postad 21 december 2012 - 23:12

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag kan ju säga att det jag saknar är lite mer mixade spelmodes/kartor.. Som det är nu så är man ju hänvisad till några kartor om man vill spela scavage, några andra om man vill spela gun master, och liknande.. Alla modes på alla kartor skulle vara trevligt... även fast jag inte vet hur man ska köra tank superiority på ziba tower :P

Men de spellägen som är möjliga iallafall..

#4460

Postad 22 december 2012 - 01:33

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0

Lite nytt om nästa (sista?) DLC:t Endgame.

http://www.fz.se/art...nasta-dlc-paket

CTF gör comeback! Najs!

Najs! Kan ju bli hur kul som helst. :)

Alla modes på alla kartor skulle vara trevligt...

Håller med dig. Blir lite väl enformigt om man bara vill köra gun master eller något annat spelsätt när det bara är 3-4 kartor som går runt.

#4461

Postad 31 december 2012 - 00:20

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Ahh, har knappt använt mitt. Fick det via företaget jag jobbar för så kostade mig inget.

Får ursäkta för lite off-topic, men har någon något tips om trådlöst headset som fungerar med PS3 till ett hyfsat pris? Gärna heltäckande/slutna lurar?

De officiella 7,1 PS3 lurarna från Sony för strax under 800kr ser ju ut att passa bäst.. hade hoppats att det kunde va lite billigare.

Ni kan bortse från tidigare fråga.

Men lägg gärna till "Duztmonkey" på PSN.. eller skriv era namn här så lägger jag till er.


Det här är de bästa hörlurar jag har testat med PS3

https://www.spelbuti..._elite_sony_ps3

Mycket bättre än de här:
http://www.komplett....aspx?sku=648812

#4462

Postad 02 januari 2013 - 13:14

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Tjena.

Jag har ett litet problem. Av olika anledningar så har jag ett BF3 som är från Singapore, vilket jag inte visste när jag köpte det online (detta när jag bodde i Australien). Hur som helst, jag köpte limited edition och skulle aktivera det för online spel samt ladda ner BtK. Visade sig då att koderna till spelet var lands/region styrda och jag blev tvungen att skapa ett Singapore PSN för att aktivera och ladda ner BtK, där efter kunde jag logga in på mitt vanliga konto och spela där.

Nu funderar jag på hur det skulle bli om jag vill köpa premium eller andra tillägg. Någon som vet något om detta? Kan jag köpa premium över disk i stan eller måste jag köpa det via Singapore PSN, då blir ju nästa problem att jag inte har något kreditkort länkat dit.

#4463

Postad 03 januari 2013 - 06:18

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag skulle säga att det inte spelar någon roll. Du har ju ett svenskt PSN med ett battlelog-konto, så kör in det på ditt svenska konto så ska du givetvis få de features som du har kopplat till dina konton.

Men sen kan det ju förstås finnas något special som sitt singapore-exemplar har som gör att du inte kan köra som vanligt, men det känns det mest som enbart du själv kommer kunna svara på :P

Jag själv kör friskt blandat mellan ett konto från taiwan, konto från kanada och konton från sverige utan större problem, men sen är mina exemplar från sverige och svenska PSN. (alla konton får utnyttja premium-tilläggen, men de andra kontona än orginalkontot kan inte resetta statsen som ändå är den festure som jag minst bryr mig om).

#4464

Postad 03 januari 2013 - 08:36

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Jag skulle säga att det inte spelar någon roll. Du har ju ett svenskt PSN med ett battlelog-konto, så kör in det på ditt svenska konto så ska du givetvis få de features som du har kopplat till dina konton.

Men sen kan det ju förstås finnas något special som sitt singapore-exemplar har som gör att du inte kan köra som vanligt, men det känns det mest som enbart du själv kommer kunna svara på :P

Jag själv kör friskt blandat mellan ett konto från taiwan, konto från kanada och konton från sverige utan större problem, men sen är mina exemplar från sverige och svenska PSN. (alla konton får utnyttja premium-tilläggen, men de andra kontona än orginalkontot kan inte resetta statsen som ändå är den festure som jag minst bryr mig om).


hehe, jo misstänkte att det kanske var en lite svår fråga att svara på. Får ta och testa att köpa det på PSN på det konto jag använder och hålla tummarna :)

Någon som ångrat att de köpt Premium? Skulle ju vara skönt med lite nya prylar och någon ny bana. Inte för att jag har låst upp allt redan, men efter 140h och bara lvl 5 Colonel (eller vad det heter) så skulle det vara skönt med lite nytt! :)

#4465

Postad 03 januari 2013 - 10:28

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Någon som ångrat att de köpt Premium? Skulle ju vara skönt med lite nya prylar och någon ny bana. Inte för att jag har låst upp allt redan, men efter 140h och bara lvl 5 Colonel (eller vad det heter) så skulle det vara skönt med lite nytt! :)


Nä jag har inte ångrat det alls iallafall, ganska skönt att inte behöva tänka på annat än att bara tanka ner allt nytt som kommer. Sen är det ju en fördel på just PS3 att DLC:s släpps tidigare för oss :)

Just nu är det väl Double xp event för premium användare också.

#4466

Postad 04 januari 2013 - 16:57

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0

Någon som ångrat att de köpt Premium? Skulle ju vara skönt med lite nya prylar och någon ny bana. Inte för att jag har låst upp allt redan, men efter 140h och bara lvl 5 Colonel (eller vad det heter) så skulle det vara skönt med lite nytt! :)

Absolut inte. Armored Kill-DLC:et var inte min kopp kaffe, men i övrigt tycker jag att det blev mycket roligare med nya banor, vapen och fordon. Som draken skrev ovan så är det ju också rätt skönt att bara ladda ner nya DLC när de kommer utan att behöva tänka på betalningar osv.

#4467

Postad 18 januari 2013 - 09:58

TenYen
  • TenYen
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag får inget ljud när jag spelar BF, andra spel funkar. Verkar inte vara några inställningar i spelet. Någon mer som har haft detta problem? Eller har något tips som jag kan ha missat.

Jag har spelat spelet utan problem sen release men helt plötsligt är det helt tyst. :unsure:

Edit: nu funkar det igen, efter några omstarter.

Redigerat av TenYen, 18 januari 2013 - 13:19.


#4468

Postad 28 januari 2013 - 00:10

Destroth
  • Destroth
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan, hoppas någon vet svaret på detta. Är premium spelare på bf3 och har spelat online sen releasen. Helt plötsligt vill frugan börja spela och jag skapar en användare på ps3an så hon kan köra från start med nollställda stats. Sen kommer jag på att jag har en gammal yloddad ps3 fat och tänker att jag vill kunna spela samtidigt som frugan. Nu kommer frågan: kan jag köpa en beggad bf3 skiva och fortfarande vara premium och ha alla banor etc på min gamla ps3a så länge jag är inloggad på mitt vanliga konto eller är mitt premium på något sätt kopplat till skivan jag installerat ifrån och blir man då tvungen att köpa premium igen till nya skivan?

#4469

Postad 28 januari 2013 - 17:10

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Aer det nagon som spelar? Tycker det borjar bli langtrakigt att spela ensam. Jag kommer oftast etta eller tvaa men har man inget lag som kan samarbeta kan det ibland bli svart.
Har tyvar ingen ingame mic men kan snacka over skype
Psn: Ewerh

Redigerat av Yoshimitsun, 28 januari 2013 - 17:12.


#4470

Postad 28 januari 2013 - 17:57

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Hejsan, hoppas någon vet svaret på detta. Är premium spelare på bf3 och har spelat online sen releasen. Helt plötsligt vill frugan börja spela och jag skapar en användare på ps3an så hon kan köra från start med nollställda stats. Sen kommer jag på att jag har en gammal yloddad ps3 fat och tänker att jag vill kunna spela samtidigt som frugan. Nu kommer frågan: kan jag köpa en beggad bf3 skiva och fortfarande vara premium och ha alla banor etc på min gamla ps3a så länge jag är inloggad på mitt vanliga konto eller är mitt premium på något sätt kopplat till skivan jag installerat ifrån och blir man då tvungen att köpa premium igen till nya skivan?


På skivan finns inget som knyts någonting någonstans. Skivan är "dum", spelar ingen roll vilken skiva du tar, resultatet blir detsamma (undantagsvis skivor från andra länder och liknande i vissa fall).

Din premium tillhör ditt battlenet-konto som är kopplat till ditt PSN-konto. Du kommer alltid ha det förutom om du skulle bli deletad av DICE/EA/SONY för att gjort väldigt dumma saker. Använda flera konton och liknande är inget sådant och är inga problem.

Din fru kommer kunna utnyttja alla premium-features förutom att kunna resetta sina stats. Detta genom att premium-modulerna finns installerade på konsollen som hon spelar ifrån. Resetta stats är låst till battlenet-kontot där du köpte premium till, dvs ditt konto.

Jag gör exakt samma sak själv som ovan...

#4471

Postad 02 februari 2013 - 20:09

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Hej alla,

Nu har jag problem. Jag skrev tidigare hur jag har ett BF3 Limited edition från Singapore )Vilket gjorde att jag fick skapa ett singapore psn för att aktivera det hela, efter aktiveringen har jag dock spelat på mitt vanliga psn utan problem.) och att jag var osäker på hur jag skulle göra för att köpa premium. Då jag inte har ett kredit kort från singapore så kan jag inte köpa det via singapore psn.

Jag gjorde dock en chansning idag och köpte det på mitt svenska psn, laddade ner alla 3 expansioner som jag inte redan hade samt installerade dem.

Sen höll jag tummarna att det skulle fungera, men icke. Det verkar inte ha fungerat på mitt svenska PSN och inte på det från singapore. Jag provade även med att köpa ett online pass från det svenska PSN i tron om att det skulle lösa problemet. Men det gick inte häller.

Vad tror ni om detta? Ser ni någon lösning på mitt problem? Jag hade en ide att det kanske skulle fungera om jag hade en svensk kopia av spelet? Alltså en fysisk skiva?

#4472

Postad 02 februari 2013 - 20:19

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Hej alla,

Nu har jag problem. Jag skrev tidigare hur jag har ett BF3 Limited edition från Singapore )Vilket gjorde att jag fick skapa ett singapore psn för att aktivera det hela, efter aktiveringen har jag dock spelat på mitt vanliga psn utan problem.) och att jag var osäker på hur jag skulle göra för att köpa premium. Då jag inte har ett kredit kort från singapore så kan jag inte köpa det via singapore psn.

Jag gjorde dock en chansning idag och köpte det på mitt svenska psn, laddade ner alla 3 expansioner som jag inte redan hade samt installerade dem.

Sen höll jag tummarna att det skulle fungera, men icke. Det verkar inte ha fungerat på mitt svenska PSN och inte på det från singapore. Jag provade även med att köpa ett online pass från det svenska PSN i tron om att det skulle lösa problemet. Men det gick inte häller.

Vad tror ni om detta? Ser ni någon lösning på mitt problem? Jag hade en ide att det kanske skulle fungera om jag hade en svensk kopia av spelet? Alltså en fysisk skiva?


"Gör om, gör rätt"?

Prova med att ta bort allt game content från din PS3:a rörande BF3 och sedan starta upp med ditt svenska konto och låt den ladda ner patchar och liknande, även premium content materialet.. Ifall du inte redan har provat det förstås.

#4473

Postad 02 februari 2013 - 20:46

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

"Gör om, gör rätt"?

Prova med att ta bort allt game content från din PS3:a rörande BF3 och sedan starta upp med ditt svenska konto och låt den ladda ner patchar och liknande, även premium content materialet.. Ifall du inte redan har provat det förstås.


Nej detta har jag inte gjort.. men min "progress" ligger väl kvar på kontot? Får kanske ta och testa.

#4474

Postad 02 februari 2013 - 22:00

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Nej detta har jag inte gjort.. men min "progress" ligger väl kvar på kontot? Får kanske ta och testa.


Japp, knutet till battlenet-kontot. Men dina inställningar och single-game saves liknande ligger under dina game saves/settings, och dem kan du (kanske) behålla. Om du har PSN+ så finns dem där åtmindstonde.

Men det är game data du ska ta bort, inte saves. Men om du inte har single player game saves som du bryr dig om så kan du ju ta bort saves också för att se om det också påverkar... om du har som sagt PSN+ så spelar det ändå ingen roll för dem finns ju där att ta hem igen (förutsatt att du har accepterat att ladda upp saves från battlefield 3 till psn+).

#4475

Postad 03 februari 2013 - 12:37

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Nehe, det fungerade inte. Tog bort alla filer och laddade ner allt igen, men icke. Blev tvungen att ladda ner online passet och BtK från mitt singapore konto igen för att få det att fungera över huvud taget. Så nu är jag tillbaka där jag startade.

Eftersom jag redan bränt ca 450kr på premium så kanske det är värt att chansa och köpa en svensk kopia av spelet?

#4476

Postad 03 februari 2013 - 13:47

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Nehe, det fungerade inte. Tog bort alla filer och laddade ner allt igen, men icke. Blev tvungen att ladda ner online passet och BtK från mitt singapore konto igen för att få det att fungera över huvud taget. Så nu är jag tillbaka där jag startade.

Eftersom jag redan bränt ca 450kr på premium så kanske det är värt att chansa och köpa en svensk kopia av spelet?


Kanske det.. Kan ju tipsa om att du kan ju köpa ett billit begagnat, efter som du inte behöver online passet =) Åandrasidan är ju inte en ny version så himla dyr nuförtiden...

Trist att singapore-versionen skulle vara så otroligt begränsad..

#4477

Postad 08 februari 2013 - 11:53

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Kanske det.. Kan ju tipsa om att du kan ju köpa ett billit begagnat, efter som du inte behöver online passet =) Åandrasidan är ju inte en ny version så himla dyr nuförtiden...

Trist att singapore-versionen skulle vara så otroligt begränsad..


Ville bara meddela att det nu fungerar. Köpte premium på mitt svenska konto över PSN. Vilket inte fungerade med min singapore skiva. Köpte då ett nytt BF3 från elgiganten, efter det så fungerar nu premium på mitt "första" konto. Den laddade dock ner en uppdatering (1.0.8 eller nått sånt) på ca 1,8gb samt läste in data från skivan till HDD. Så skilde väl nått på singapore filerna och de svenska.

Tänkte bara säga det ifall någon annan har problem.

#4478

Postad 21 februari 2013 - 15:59

TenYen
  • TenYen
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Gäller det här erbjudandet bara PC eller är det till PS3 också? Framgår inte riktigt och det var svårt att hitta någon att fråga på Origin.
http://store.origin....battlefield3_SV

#4479

Postad 22 februari 2013 - 05:38

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Gäller det här erbjudandet bara PC eller är det till PS3 också? Framgår inte riktigt och det var svårt att hitta någon att fråga på Origin.
http://store.origin....battlefield3_SV


Det står "Endast till origin", och mig veterligen så är origin enbart för PC...

Edit: det stod det visst bara det på den sista, men åandrasidan står det "systemkrav" under och refererar till PC-hårdvara, så chansen är stor att det enbart är PC...

Redigerat av novaland, 22 februari 2013 - 05:42.


#4480

Postad 22 februari 2013 - 15:00

TenYen
  • TenYen
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Ja det verkar så va, ingen idé att chansa.

#4481

Postad 24 februari 2013 - 08:26

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Som äkta matrialist så är jag grymt sugen på att köpa en Ps3:a och en stor del är för Bf3 skull. Men dock skulle jag vilja ha några saker bekräftade först.
Hur är det med live till det, gratis och kan ha ett par olika konton va? Är nämligen jag + 3 pojkar och Xbox live drar iväg för 4st hela tiden...

På Xbox måste man ju köpa koder osv om spelet är beg, hur är det på Ps3? 1spel =1konto och sedan köpa koder för varje eller är det fritt fram även där?

// Sat

#4482

Postad 24 februari 2013 - 09:36

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Som äkta matrialist så är jag grymt sugen på att köpa en Ps3:a och en stor del är för Bf3 skull. Men dock skulle jag vilja ha några saker bekräftade först.
Hur är det med live till det, gratis och kan ha ett par olika konton va? Är nämligen jag + 3 pojkar och Xbox live drar iväg för 4st hela tiden...

På Xbox måste man ju köpa koder osv om spelet är beg, hur är det på Ps3? 1spel =1konto och sedan köpa koder för varje eller är det fritt fram även där?

// Sat


Om du skaffar en konsoll så kommer alla ni fyra kunna spela gratis. ingen merkostnad kommer det vara, utan alla kommer kunna utnyttja de premium-funktioner som kommer med 1 exemplar av bf3 till PS3:an. Det finns dock ETT undantag, och det är att bara den som registrerar den kod som finns med bf3 kommer kunna utnyttja funktionen att resetta sina stats, men i övrift delas det med alla konton på konsollen.

Generellt på PS3:an gäller det att om ett konto köper någon uppgradering så kommer de övriga kontona kunna utnyttja samma saker. Du kan i princip skapa hur många konton som helst och ha på PS3:an. Finns väl någon gräns, men personligen har jag 10 konton på min PS3:a.

Om du skaffar PlayStationNetwork-versionen (köper online) av BF3 kan du även utnyttja det spelet på flera (iaf 2st) konsoller, så slipper man ha skivan i.

Edit: just nu kostar dock PSN-versionen 699... fortfarande. Om öppnar ett amerikanskt konto och kan antingen utnyttja ett amerikanskt kreditkort eller köper PSN-vouchers online (brukar vara en kostnad på typ $7 på ett $50 kort), så kan man köpa BF3 premium för $40... så då för $57 så kostar BF3 350kr)... sidospår men ändå..

Redigerat av novaland, 24 februari 2013 - 09:58.


#4483

Postad 24 februari 2013 - 10:35

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tack så mycket novaland. Hur är det med onlinekoderna, som jag vet Xbox har. Alltså kör jag på mitt konto och person 2 vill spela måste denna person oxå ha ny kod + live. Är en av sakerna jag vill undvika med Ps3, köpa 4uppsättning koder till varje EA game.

Förtydligande, är den medföljande onlinekoden låst till konsolen och inte kontot?

// Sat

#4484

Postad 24 februari 2013 - 11:29

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Tack så mycket novaland. Hur är det med onlinekoderna, som jag vet Xbox har. Alltså kör jag på mitt konto och person 2 vill spela måste denna person oxå ha ny kod + live. Är en av sakerna jag vill undvika med Ps3, köpa 4uppsättning koder till varje EA game.

Förtydligande, är den medföljande onlinekoden låst till konsolen och inte kontot?

// Sat


Den medföljande koden är låst till kontot. MEN... på playstation fungerar det som att det kontot som har koden är det kontot som kan ladda ner premium-innehållet till konsollen från PSN... the store.

ALLA konton på konsollen kan sedan utnyttja premium content (förutom just förmågan att kunna resetta sina stats som är en EA-grej). Om man tar ett av kontona som inte har köpt premium och använder det på en annan konsoll, då kommer man inte ha tillgång till premium content så vida inte någon annan på den andra konsollen har det.

Det fungerar "precis som man vill ha det". du behöver bara köpa ett spel för att alla på konsollen ska kunna utnyttja det och dess premium content.... förutom reset av stats som jag anser ändå är ett skatans påfund och ingen borde utnyttja ändå.

Redigerat av novaland, 24 februari 2013 - 11:30.


#4485

Postad 24 februari 2013 - 11:51

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tack, idéen om att reset statestik kan jag inte annat än hålla med om att det är idioti. Att jag bara behöva köpa ett spel och såvida ha premium till alla förstår jag oxå men måste jag köpa onlinekod till varje konto? Alltså jag vill ha ett eget samt mina barn (3st) vill oxå ha egna konton. Måste jag köpa kod till varje konto?

Edit: vad kostar ev varje kontokod?

// Sat

Redigerat av Satsvear, 24 februari 2013 - 11:52.


#4486

Postad 24 februari 2013 - 11:52

aguila1976
  • aguila1976
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej, undrar ifall nån kan svara på denna fråga.

Det är så att jag har battlefield 3 med Karkand, men skulle vilja köpa till premium. Jag såg att spelbutiken.se har premium edition för 328kr vilket är ett kap om man jämför att köpa premium via psn där dom ska ha 629kr för premium koden vilket jag tycker är rena rånet efter såpass lång tid som spelet funnits ute.

Så min fråga är ifall man kan ta premium koden från skivan i premium edition eller är mitt spel låst för att bara kunna köpa premium via psn?

Vore tacksam för svar från någon som har gjort på detta sätt :)

// psn: aguiladelacruz

#4487

Postad 24 februari 2013 - 12:15

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Tack, idéen om att reset statestik kan jag inte annat än hålla med om att det är idioti. Att jag bara behöva köpa ett spel och såvida ha premium till alla förstår jag oxå men måste jag köpa onlinekod till varje konto? Alltså jag vill ha ett eget samt mina barn (3st) vill oxå ha egna konton. Måste jag köpa kod till varje konto?

Edit: vad kostar ev varje kontokod?

// Sat


Nej, köp ett spel, that's it. Du behöver inte köpa fler koder. Även de andra kontona på din konsoll kommer kunna utnyttja alla (förutom reset) features.

Hej, undrar ifall nån kan svara på denna fråga.

Det är så att jag har battlefield 3 med Karkand, men skulle vilja köpa till premium. Jag såg att spelbutiken.se har premium edition för 328kr vilket är ett kap om man jämför att köpa premium via psn där dom ska ha 629kr för premium koden vilket jag tycker är rena rånet efter såpass lång tid som spelet funnits ute.

Så min fråga är ifall man kan ta premium koden från skivan i premium edition eller är mitt spel låst för att bara kunna köpa premium via psn?

Vore tacksam för svar från någon som har gjort på detta sätt :)

// psn: aguiladelacruz


Vad premium-koden gör på PS3:an är att du får tillgång till att ladda ner premium content i form av en 100kb stor datafil som säger att du har premium. Sedan hur du utnyttjar den spelar ingen roll.. alla spelare på konsollen kan utnyttja denna datafil och även övrigt nerladdat premium-content.

Om du köper det via någon butik så kommer du få en PSN-kod som tillåter dig att ladda hem "premium-content-filen", därefter kan du köra premium helt ut.

Jag har själv mixat & matchat mellan online psn-version och skiv-version och har aldrig råkat ut för några problem. Jag har dock inte gjort precis på det sättet, men mig veterligen ska de vara 100% kompatibla. Det är bara då tydligen om man har versioner från andra länder som det kan orsaka problem har vi sett tidigare i tråden, och då menar jag länder som troligen har reducerat material pga striktare regler eller liknande.. typ singapore.. eller kan tänka mig att tyskland kan ha liknande problem då deras censur brukar kunna vara en riktig dräpare.

#4488

Postad 24 februari 2013 - 16:13

aguila1976
  • aguila1976
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tack för svaret Novaland :)

#4489

Postad 26 februari 2013 - 15:39

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Då får vi hoppas att allt stämmer som du säger Novaland. Bf3 preniumedition beställt! Tror alltid det värsta in i det sista...

// Sat

#4490

Postad 01 mars 2013 - 10:48

aguila1976
  • aguila1976
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Kan säga att det funkade för mig, premium för 328kr som hittat :-)

#4491

Postad 01 mars 2013 - 11:03

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Yes fick äntligen mitt igår och han starta det och lyckades göra 2st användare, tack Novaland! Var väldigt skeptisk in i det sista men blev gladeligen motbevisad. Så numera är en SurPappa ute och härjar i Bf.

// Sat

#4492

Postad 04 mars 2013 - 17:38

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Såg precis i Battlelog att End Game ska finnas tillgänglig nu för oss som har premium, men än så länge så ligger PS Store nere för underhåll. Hoppas det kommer upp nu i kväll i alla fall så jag får röja runt lite i capure the flag. :)

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 04 mars 2013 - 17:39.


#4493

Postad 04 mars 2013 - 17:40

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 1

Såg precis i Battlelog att End Game ska finnas tillgänglig nu för oss som har premium, men än så länge så ligger PS Store nere för underhåll. Hoppas det kommer upp nu i kväll i alla fall så jag får röja runt lite i capure the flag. :)


Idag redan? Fan vad sweet!


#4494

Postad 04 mars 2013 - 17:49

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0

Idag redan? Fan vad sweet!

Indeed! Bara hoppas att underhållet på PS Store inte håller på allt för länge nu då. :)

#4495

Postad 04 mars 2013 - 17:58

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Indeed! Bara hoppas att underhållet på PS Store inte håller på allt för länge nu då. :)


Precis! Nu blev jag sjukt sugen på att lira CTF!

#4496

Postad 04 mars 2013 - 18:28

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
CTF? Kommer det komma CTF i end game? =)

#4497

Postad 04 mars 2013 - 18:44

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

CTF? Kommer det komma CTF i end game? =)


Jajjemen :) ett väldigt kärt återseende i Battlefield

#4498

Postad 04 mars 2013 - 20:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Indeed! Bara hoppas att underhållet på PS Store inte håller på allt för länge nu då. :)


På mitt amerikanska konto står det att PS store kommer öppna igen klockan 4 svensk tid... ingen ide att sitta vaken direkt.. :-(

#4499

Postad 04 mars 2013 - 20:13

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
DLC kommer ju inte dyka upp förrän imorgon heller så

#4500

Postad 04 mars 2013 - 20:49

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0

På mitt amerikanska konto står det att PS store kommer öppna igen klockan 4 svensk tid... ingen ide att sitta vaken direkt.. :-(

Njae, tråkigt. :( Nåja, en extra dags väntan överlever man väl...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.