Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#2301

Postad 28 februari 2013 - 14:08

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Nu är de svarta rutorna tillbaka igen. För drygt 1 år sen hade jag samma problem, men det löstes efter att jag fick ett nytt kort (efter mycket tjat). Går knappt att titta på betalkanaler i nuläget utan att starta om boxen flera gånger under ett program för att få tillbaka bilden ett kort tag. Vet att 1.00.07 mjukvaran ska lösa detta, men jag kör med 1.00.04 och vill helst fortsätta med det då det är den stabilaste mjukvaran (boxen har aldrig hängt sig med denna mjukvara, vilket den gör ibland med 1.00.07 och 1.00.08). Blir till att ringa Boxer och försöka få ett nytt kort, går inte detta blir det uppsägning av abonnemanget.

Edit: Ska ändå testa 1.00.07 och 1.00.08 innan jag ringer Boxer för att se om det löser detta problem. Återkommer med resultat av testen...

Edit 2: 1.00.08 verkar ha löst "svarta rutan"-problemet, så kör vidare med den mjukvaran. Än så länge inga hängningar, men förra gången jag testade den hängde boxen sig redan första kvällen när jag navigerade i inspelningsmenyn, får hoppas det var en tillfällighet.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 02 mars 2013 - 21:56.


#2302

Postad 03 mars 2013 - 09:01

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Är väldigt trött på denna box nu.
Om jag startar en inspelning och pausar den, och sen påbörjar tittande hänger sig boxen på så sätt
att om man spelar fram så man är ikapp med live, så går det inte att pausa.
Och sen när man försöker titta på ett äldre inspelat program så går det inte, den hoppar tillbaka till medialistan mm.

Är detta det såkallade chase-play problemet?
Löser man det enklast med nedgradering till 1.00.04? Jag har 1.00.07 idag. OM - hur gör man, och vilka är nackdelarna med att gå till 1.00.04 ?

#2303

Postad 04 mars 2013 - 19:46

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Är väldigt trött på denna box nu.
Om jag startar en inspelning och pausar den, och sen påbörjar tittande hänger sig boxen på så sätt
att om man spelar fram så man är ikapp med live, så går det inte att pausa.
Och sen när man försöker titta på ett äldre inspelat program så går det inte, den hoppar tillbaka till medialistan mm.

Är detta det såkallade chase-play problemet?
Löser man det enklast med nedgradering till 1.00.04? Jag har 1.00.07 idag. OM - hur gör man, och vilka är nackdelarna med att gå till 1.00.04 ?

Du kan ju alltid testa att nedgradera.
Den finns från humax här:
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201
Instruktioner finns på sidan på flera språk, svenska längst ner.
Tänk på att om du kör 1.00.04 så måste du varje gång du startar boxen svara nej på frågan om du vill uppdatera till 1.00.07 eftersom den fortfarande ligger ute i sändning. Alternativt leta redan på instruktionen några sidor bakåt i den här tråden hur man gör för att slippa det.
Jag kör 1.00.04 och har inga problem alls. Inga hängningar och alla inspelningar funkar som de ska. Största problemet är brist på bra tv-program att se på men det hjälper ju ingen box mot... ;)

#2304

Postad 06 mars 2013 - 22:00

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Du kan ju alltid testa att nedgradera.
Den finns från humax här:
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201
Instruktioner finns på sidan på flera språk, svenska längst ner.
Tänk på att om du kör 1.00.04 så måste du varje gång du startar boxen svara nej på frågan om du vill uppdatera till 1.00.07 eftersom den fortfarande ligger ute i sändning. Alternativt leta redan på instruktionen några sidor bakåt i den här tråden hur man gör för att slippa det.
Jag kör 1.00.04 och har inga problem alls. Inga hängningar och alla inspelningar funkar som de ska. Största problemet är brist på bra tv-program att se på men det hjälper ju ingen box mot... ;)


https://www.minhembi...2
Här är mina instruktioner för hur man kan nedgradera till 1.00.04 och undvika att boxen uppdaterar sig själv. Jag skulle gärna köra den mjukvaran, men tyvärr kom "svarta rutan" problemet tillbaka igen, så jag var tvungen att uppgradera för att lösa det. 1.00.08 funkar trots allt ganska OK, men boxen kan hänga sig ibland när man navigerar i inspelningsmenyn, vilket aldrig hände med 1.00.04. Chase play-problemet fanns väl i alla mjukvaror dock, men förvärrades i 1.00.07 uppdateringen då pause kunde sluta funka helt?

#2305

Postad 15 mars 2013 - 19:39

frk gas
  • frk gas
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Nu har min box tappat alla betalkanaler två gånger idag och varit tvungen att stänga på boxen baksida och dra kortet för att få tillbaka bild. Räcker det inte med alla hängningar...ska kanalmottagningen börja hänga sig också. har 1.00.08

#2306

Postad 17 mars 2013 - 21:50

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Nu har min box tappat alla betalkanaler två gånger idag och varit tvungen att stänga på boxen baksida och dra kortet för att få tillbaka bild. Räcker det inte med alla hängningar...ska kanalmottagningen börja hänga sig också. har 1.00.08

1.00.08 får väl ses som en beta mjukvara- för den gick väl aldrig on the are. rekommendationen är att backa tillbaka till 1.00.07 eller 1,00,04

#2307

Postad 18 mars 2013 - 14:02

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

1.00.08 får väl ses som en beta mjukvara- för den gick väl aldrig on the are. rekommendationen är att backa tillbaka till 1.00.07 eller 1,00,04


För mig är 1.00.08 bättre än 1.00.07 iaf då åtminstone text-tv och pause funkar bättre i den, men båda är ostabila och boxen hänger sig slumpmässigt. 1.00.04 hängde sig aldrig och helst skulle jag vilja köra den, men då "svarta rutan"-problemet är tillbaka igen och Boxer vägrar skicka nytt kort måste jag köra med senare mjukvara.

#2308

Postad 21 mars 2013 - 10:18

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Har inte läst hela tråden men är det fler om upplever att det inte går att kika på inspelade program i arkivet vissa gånger??? När man klickar på olika filmer/serier man vill se så händer absolut ingenting. Sedan kan jag prova igen nästa morgon o då fungerar det? Tycker i övrigt den här boxen är rätt seg och jämfört med Topfield 5720 om man anpassat den med eget EPG så är den inte alls lika användarvänlig men men.

Förstår inte att det ska vara så svårt 2013 att få en box att fungera bra och göra så att mjukvaruuppdateringar förbättrar ej försämrar boxar

#2309

Postad 21 mars 2013 - 15:57

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Har inte läst hela tråden men är det fler om upplever att det inte går att kika på inspelade program i arkivet vissa gånger??? När man klickar på olika filmer/serier man vill se så händer absolut ingenting. Sedan kan jag prova igen nästa morgon o då fungerar det? Tycker i övrigt den här boxen är rätt seg och jämfört med Topfield 5720 om man anpassat den med eget EPG så är den inte alls lika användarvänlig men men.

Förstår inte att det ska vara så svårt 2013 att få en box att fungera bra och göra så att mjukvaruuppdateringar förbättrar ej försämrar boxar


Japp, det är ett problem som uppkom i 1.00.07/1.00.08. 1.00.04 hade inte det problemet. Håller med om att Topfield var bättre.

Sen undrar jag när Boxer ska fixa sina EPG-problem, vill ha 7 dagars EPG som det var förut.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 21 mars 2013 - 16:03.


#2310

Postad 24 mars 2013 - 13:41

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Sen undrar jag när Boxer ska fixa sina EPG-problem, vill ha 7 dagars EPG som det var förut.


Nio dagar hade varit riktigt bra. Det är ju inte helt ovanligt att man åker en fredag och kommer tillbaka söndagen därpå. Och med nio dagar skulle man klara två helger... Enligt Teracom är det ett kapacitetsproblem. Spontant känns det som att det borde vara möjligt att komprimera, eller sålla bland, informationen och få fler dagar i stället för onödig epg-info.

#2311

Postad 25 mars 2013 - 07:02

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Spontant känns det som att det borde vara möjligt att komprimera, eller sålla bland, informationen och få fler dagar i stället för onödig epg-info.


Fast... vi har ju egentligen bara EPG-info för ett dygn framåt, annars står det ju bara typ "ingen info tillgänglig" på senare program.

#2312

Postad 25 mars 2013 - 07:57

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Fast... vi har ju egentligen bara EPG-info för ett dygn framåt, annars står det ju bara typ "ingen info tillgänglig" på senare program.


Jo, det är väl en förändring som gjorts för att få fem dagar på alla kanaler. Vilket jag tycker är bra. Men sen tänker man att det borde vara möjligt att skicka epg-infon under en längre tid och kanske i omgångar. Det tar ju en bra stund att stega igenom några dagar i epg-n så det borde väl vara möjligt att skicka all epg-information, bara att det kanske görs under typ tio minuter och kanske i omgångar. Jag har sett, i Comhem-hus, har många tv-apparater och boxar problem att hämta epg mer än för innevarande och kommande program men om man ställer sig på kanal 107 så hittar dom alltid all info, men att den, i alla fall ibland, rullas ut under längre tid.

#2313

Postad 29 mars 2013 - 00:20

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

MPEG-4 är videokodningen ja.
Sen är sändningarna av de flesta kanalerna krypterade med en krypteringsalgoritm också. Den heter DVB-CSA och är känd. Men precis som för de flesta krypteringar så behöver man en nyckel. Den kommer från kortet och byts till en ny ca var 3:e sekund.

Då får du leta förgäves. Antingen tar du en mottagare som går att köra knäckt mjukvara på som hdr-fox t2 men då får du inte all funktionalitet som tv-guide, serieinspelningar osv. och då kan du kopiera ut programmen eller så får du nöja dig med att inte kunna kopiera ut dem.


Lycka till med att hitta någon bättre. Om du gör det kan du ju säga till vad du hittade... ;)


Är det någon som vet nåt om bxr hd+2? Kör den med samma mjukvara? Är det liknande problem med den?

#2314

Postad 29 mars 2013 - 07:01

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Är det någon som vet nåt om bxr hd+2? Kör den med samma mjukvara? Är det liknande problem med den?


Testa i dess egen tråd: https://www.minhembi...howtopic=302732

#2315

Postad 29 mars 2013 - 09:25

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Testa i dess egen tråd: https://www.minhembi...howtopic=302732


Ja jag hittade den tråden och har läst igenom den, den verkar däremot ha dött ut vilket troligen kan bero på att boxen fungerar som den ska. Kan det vara så att minnesökningen i HD+2 har gjort att alla problem försvunnit? Någon som har denna box och kan rapportera om mina spekulationer stämmer? Annars åker jag nog och köper den idag med nytecknande av boxer så får man den för 2390kr.

#2316

Postad 01 april 2013 - 17:47

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att få in Cmore hd?? Alla kanalerna på mux 7 har försvunnit för ett par månader sedan. Innan detta så har det aldrig varit något problem... Det märkliga är att problemet har uppstått för både mig och mina föräldrar ungefär samtidigt. Jag bor i malmö och mina föräldrar utanför.

#2317

Postad 02 april 2013 - 06:42

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att få in Cmore hd?? Alla kanalerna på mux 7 har försvunnit för ett par månader sedan.


"Par MÅNADER sedan"?
Och det skriver du först NU? :-)

Ring Teracom/Boxer och klaga, VI kan ju inte göra nåt åt det.



Innan detta så har det aldrig varit något problem... Det märkliga är att problemet har uppstått för både mig och mina föräldrar ungefär samtidigt. Jag bor i malmö och mina föräldrar utanför.


Men ni använder ju samma sändare, eller hur, alltså är det samma problem ni har, så RING!

#2318

Postad 02 april 2013 - 09:02

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att få in Cmore hd?? Alla kanalerna på mux 7 har försvunnit för ett par månader sedan. Innan detta så har det aldrig varit något problem... Det märkliga är att problemet har uppstått för både mig och mina föräldrar ungefär samtidigt. Jag bor i malmö och mina föräldrar utanför.

Kanske tråden Försvunna kanaler Boxer kan ge något tips.
Får du inte ordning på dina problem kan du skriva något i tråden Försvunna kanaler Boxer så skall vi hjälpa dig. Observera att mux 7 sänds på VHF-bandet i Malmö. /Tor

Redigerat av Åskviggen, 02 april 2013 - 09:04.


#2319

Postad 02 april 2013 - 14:00

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen. Jo den där tråden får jag titta på. (kan det vara 4G signaler som stör...) mixtrade hemma i lgh igår och kom till en märklig slutsats. Om jag sätter på Cmore HD och flyttar antennen (inomhusantenn) så får jag till slut in kanalen utan störningar, perfekt tänkte jag. När jag zappade till annan kanal i annan mux så fungerade den precis som innan. (Man kunde ju misstänka att flytt av antenn skulle sabba för andra frekvenser.) Det är här det konstiga inträffar. När jag nu åter zappar tillbaka till Cmore HD är kanalen försvunnen (precis som förr)... Det enda som hjälper är att gå tillbaka till antennen och flytta den tills boxen känner av signalerna igen. Samma utfall varenda gång jag testat.

VHF -> UHF fungerar alltså bra men åt andra hållet verkar det som min box får bekymmer..

Redigerat av martiin82, 02 april 2013 - 14:02.


#2320

Postad 08 april 2013 - 17:29

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Nedgraderade till 1.00.04 och nu funkar boxen hur bra som helst. Inga frågor om uppgradering till senaste heller. Klockers, om man säger.

#2321

Postad 08 april 2013 - 20:43

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Nedgraderade till 1.00.04 och nu funkar boxen hur bra som helst. Inga frågor om uppgradering till senaste heller. Klockers, om man säger.

Nedgraderingen löste mitt problem med!!, men frågan om uppgradering ploppar upp titt som tätt... Blev också påmind om en kass grej med 04an, den svarta rutan. Den som förkunnar att du inte har rätt att se vald kanal. Löser sig ofta själv men ett par ggr har jag fått dra ut/in kortet.

Men men, nu kan jag iaf växla uhf->vhf->uhf... tills fjärren går sönder. Prylar är härligt!

#2322

Postad 18 april 2013 - 08:11

StenRik
  • StenRik
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag har 2 Humax boxar men bara ett Boxer kort. Nu har jag upptäckt att program inspelade utan att kortet är i inte går att snabbspola. För 2 boxar sedan hade jag en Dilog, där fanns en avkodningsfunktion. Kan inte hitta någon här. Verkar som
det inspelade programet avkodas direkt vid inspelning då kortet är i.

#2323

Postad 25 april 2013 - 20:30

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Jag har 2 Humax boxar men bara ett Boxer kort. Nu har jag upptäckt att program inspelade utan att kortet är i inte går att snabbspola. För 2 boxar sedan hade jag en Dilog, där fanns en avkodningsfunktion. Kan inte hitta någon här. Verkar som
det inspelade programet avkodas direkt vid inspelning då kortet är i.

Om du spelar in utan kort i och låter den kryptera av vid uppspelning så tänk på att nycklarna i kortet roteras med jämna mellanrum så efter ett tag går det inte att spela upp längre.
Hur länge det här är vet jag inte, för länge sedan (typ 10 år) så var det 2-3 veckor. Tror det är betydligt längre nu.

#2324

Postad 26 april 2013 - 19:38

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Om du spelar in utan kort i och låter den kryptera av vid uppspelning så tänk på att nycklarna i kortet roteras med jämna mellanrum så efter ett tag går det inte att spela upp längre.
Hur länge det här är vet jag inte, för länge sedan (typ 10 år) så var det 2-3 veckor. Tror det är betydligt längre nu.


Tror nycklarna sitter kvar rätt länge. Innan jag skaffade denna Humax-box hade jag en Topfield i många år och med den spelade jag ofta in krypterade sändningar utan kort i. Hade aldrig problem med att avkoda dessa inspelningar och den äldsta var säkert minst ett halvår gammal. Dock fick jag ett nytt kort av nyare version under denna tid och med det gick det inte att spela upp gamla inspelningar, men jag kunde använda mitt gamla för att avkoda dessa.

#2325

Postad 04 maj 2013 - 18:40

Unregistereda8f7ceb5
  • Unregistereda8f7ceb5
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Topfield, får tårar i ögonen när namnet dyker upp... den boxen finns nu i digitalbox-himlen där den sitter och spelar harpa? på en molntapp.

Humaxen skall förpassas till Digitalbox-Hinhåleboningen (får inte svära i forumet - ursäkta..) med det snaraste. Maken till skräp har jag inte ägt sedan jag för 44 år sedan inhandlade en Glapp&Läcker borrmaskin på Bra Stormarknad i Ulvsunda. Där fick jag verkligen vad jag betalade för. Det fick jag inte när det gäller Humaxen.
Inspelningar som hänger sig, betalkanaler som försvinner, uppspelningar som hänger sig, kortsluten antenn. Inget av dessa fel är kopplat till hårdvara.
Hårdvaran fungerar nämligen utmärkt i andra apparater. Nej - det är den sunkiga programvaran som är boven. Det borde vara straffbart att sälja en digitalbox som fortfarande befinner sig på utvecklingsstadiet när det gäller BASALA funktioner. Det är rent lurendrejeri och jag är såå dragen vid näsan av det oseriösa företaget Humax...

Redigerat av Unregistereda8f7ceb5, 04 maj 2013 - 18:42.


#2326

Postad 08 maj 2013 - 06:35

Unregistered230fe2c0
  • Unregistered230fe2c0
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
nilblo, dina problem med din Humax är att du har satt 5v antennstyrka på.Inte undra på att den hänger sig...

#2327

Postad 08 maj 2013 - 07:14

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Några frågor till Boxer:

Det är nu över 6 månader sedan som den katastrofala uppdateringen 1.00.07 kom. 1.00.08 är inget som hjälper upp problemen.

Kommer det någon ny programvara och i så fall när?

Har mina och övriga här på trådens inlägga med felbeskrivningar och metodbeskrivningar för att återupprepa flera av felen överlämnas till de verkligen ansvariga för programvaruutvecklingen? /Tor

#2328

Postad 09 maj 2013 - 16:30

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Några frågor till Boxer:

Det är nu över 6 månader sedan som den katastrofala uppdateringen 1.00.07 kom. 1.00.08 är inget som hjälper upp problemen.

Kommer det någon ny programvara och i så fall när?

Har mina och övriga här på trådens inlägga med felbeskrivningar och metodbeskrivningar för att återupprepa flera av felen överlämnas till de verkligen ansvariga för programvaruutvecklingen? /Tor


Det undrar jag också. I november förra året skrev ni ju på er hemsida att ni jobbar med att fixa text-tv buggen (som är det minsta problemet för mig då jag aldrig använder text-tv, hängningarna är betydligt värre) och att en ny mjukvara skulle komma inom kort ( www.boxer.se/kundservice/kundservice-informerar/nyheter-fran-2102/Ny-mjukvara-till-Humax-BXR-HD-tillganglig-for-nedladdning ).

Jag hade även mailkontakt med Boxer förra året och de kunde då bara beklaga felet och visste inte om/när en ny mjukvara kommer. Jag föreslog att de skulle ta bort 1.00.07 ur luften och lägga tillbaka 1.00.04 igen, vilket han höll med om och skulle vidarebefordra mitt förslag till deras tekniska avdelning, Sen dess har jag inte hört något från dem och inget verkar ha hänt. Försökte ringa Boxers kundtjänst och få ett nytt kort så jag skulle kunna köra med 1.00.04 igen utan "svarta rutan"-problemet, men de totalvägrade totalt då 1.00.07 löser det problemet. Hursomhelst är det slut med Boxer för min del nu när bindningstiden går ut såvida de inte löser problemen med boxen innan dess.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 09 maj 2013 - 16:33.


#2329

Postad 18 maj 2013 - 17:07

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Är det någon som har TV3HD?

#2330

Postad 19 maj 2013 - 07:59

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Är det någon som har TV3HD?

Yes

#2331

Postad 22 maj 2013 - 13:35

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Är det någon som har TV3HD?

Jag det har jag, det du får gjöra är att ringa boxer och be att få den i ditt kanalutbud.
49kr korstar den men jag fick den för 19kr...

#2332

Postad 23 maj 2013 - 06:12

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Är det någon som har TV3HD?

Jag det har jag, det du får gjöra är att ringa boxer och be att få den i ditt kanalutbud.
49kr korstar den men jag fick den för 19kr...


Mystisk kanal, varför finns den alls med i Marknätet - och tar upp utrymme - om den sen ändå inte går att välja ...?

Den finns inte med i vare sig Flex8, Mix eller Max paketen.
http://www.boxer.se/...-utbud/Baskort/

Inte heller i nåt av Tillvalspaketen.
http://www.boxer.se/...Tillvalspaket1/

Och klickar man på Tv3HD's logga från första sidan: http://www.boxer.se/ så får man bara veta att man ska ringa Kundtjänst.

Men inga priser eller så...

#2333

Postad 23 maj 2013 - 06:53

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Japp nåt skumt är det med TV3 HD. Jag hade den innan när jag hade Boxer Mix. Sedan 1 Maj har jag Mix8 och ville fortsäta ha TV3HD. Jag ville betala för den, mest för att ha alla kanaler på platserna 61-65 i HD. Beskedet jag fick var att det inte gick att köpa TV3 om man har Mix8 utan bara om man har Boxer Mix eller Max. Helt sjukt! Som att komma till affären och vilja köpa en chipspåse och en Coca-Cola och få beskedet att "Nä Coca-Cola får du bara köpa om du köper popcorn istället för chips".

Redigerat av Unregistered508e5cf4, 23 maj 2013 - 06:54.


#2334

Postad 28 maj 2013 - 07:46

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Japp nåt skumt är det med TV3 HD


I lör-söndags låg både Tv3HD och Kanal5HD ute fritt - de kanske testade nåt.

Konstigt att de inte kan bjussa på båda, och peta in dem i Mix- och uppåt -utbudet.

#2335

Postad 28 maj 2013 - 13:44

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

I lör-söndags låg både Tv3HD och Kanal5HD ute fritt - de kanske testade nåt.

Konstigt att de inte kan bjussa på båda, och peta in dem i Mix- och uppåt -utbudet.

Noterade också att TV3HD låg fritt i helgen. Lite sur på Boxer rörande de kanaler man kan välja på i Flex8. Där finns som sagt både Kanal 5 och Kanal 5HD att välja mellan men för TV3 finns bara SD-varianten. Har frågat Boxer och fick detta till svar:

TV3 HD är ett tillvalspaket på grund av vårt avtal med TV3, då rättigheterna till TV3 HD är dyrare och vi därav inte har tillstånd att sända kanalen i ett av våra baspaket.

Uppenbarligen är rättigheterna så dyra att man inte ens skyltar med kanalen och frågar man vill de ha 49:- per månad. Rena rånet...

#2336

Postad 07 juni 2013 - 17:26

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Jag har en Humax och har problem med nät 7 VHF kanal 7 (191,5)
Där ligger visst bl.a. Travel HD, Tv4 sport HD, BBC Ent. HD
Efter samtal med Boxer så fick jag en frekvens, 191,5 som jag tydligen kan mata in själv. Tar emot signal från mast Finnveden (Bredaryd)

Hur lägger jag till detta manuellt? Inmatning av frekvens, manuellt, vill ju 6-7 siffror annars blir det fel...

#2337

Postad 07 juni 2013 - 20:54

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Du knappar ju in kanalnumret dvs 7 eller möjligen 07 inte frekvensen 191.5

#2338

Postad 07 juni 2013 - 21:41

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Du knappar ju in kanalnumret dvs 7 eller möjligen 07 inte frekvensen 191.5

Ok, tack :)
Gjorde som du sa, men tyvärr så klaade inte min antenn (som i förra bostaden klarade av nät 7 VHF kanal 7. Men vi flyttade ca. en kilometer och nu klarar tydligen inte antennen av att ta emot signalen, trots dyr och tvådelad antennförstärkare.

Boxer sa att dessa kanaler går på VHF p.g.a. önskemål från Skåneregionen. Sänds de på UHF som alla kan ta emot så blir de utstörda av sändningar från länder söder om Skåne.

Jämrans skåningar! :)

Redigerat av r_o_n, 07 juni 2013 - 21:42.


#2339

Postad 07 juni 2013 - 21:49

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Då blir det till att komplettera med en VHF-antenn

#2340

Postad 07 juni 2013 - 22:23

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Ok, tack :)
Gjorde som du sa, men tyvärr så klaade inte min antenn (som i förra bostaden klarade av nät 7 VHF kanal 7. Men vi flyttade ca. en kilometer och nu klarar tydligen inte antennen av att ta emot signalen, trots dyr och tvådelad antennförstärkare.

Vad har du för antenn? Äldre Televés kombiantenner har egenskapen att den inbyggda elektroniken bara förstärker på UHF-bandet varför VHF-bandet relativt blir ännu svagare. Har du e sådan kan du pröva att dra ut 220 Volts matningen till nätdelen. Bor du i närheten av Bredaryd borde du inte behöva någon extra förstärkning. /Tor

#2341

Postad 07 juni 2013 - 22:50

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Då blir det till att komplettera med en VHF-antenn

Det lustiga är ju att jag tog emot dessa kanaler med samma antenn som jag har nu, dessutom utan antennförstärkare.
Så det måste väl vara en VHF-antenn jag har, tror jag iaf.
I samma stad, ca 2 km. från förra stället som iofs låg lite högre...

Vad har du för antenn? Äldre Televés kombiantenner har egenskapen att den inbyggda elektroniken bara förstärker på UHF-bandet varför VHF-bandet relativt blir ännu svagare. Har du e sådan kan du pröva att dra ut 220 Volts matningen till nätdelen. Bor du i närheten av Bredaryd borde du inte behöva någon extra förstärkning. /Tor

Tack för ditt svar.
Har ca. 6,5 mil till Bredaryd. Det är nog en Televés jag har. Sattes dit i oktober -12 så den är kanske inte så gammal. Ska testa att dra ut 220V nu och söka manuellt på kanal 7

#2342

Postad 08 juni 2013 - 13:40

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Det är inte alls säkert att du har VHF-antenn.
Jag tar emot VHF-signalerna med UHF-antenn och
det funkar bra, men grannen ca 100m bort var tvungen att
sätta upp en VHF-antenn.

#2343

Postad 22 juni 2013 - 10:15

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
TV3 HD ingår nu i alla paketen. Sades att de var på G när jag fråga före jul :rolleyes:

#2344

Postad 27 juni 2013 - 19:45

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Jag har glömt lösenordet (pinkoden) till boxen! I manualen står det kontakta ÅF...orka det. Det går inte att göra fabriksåterställning om man inte anger den heller verkar det som. Nån som sitter inne med lösning?

#2345

Postad 27 juni 2013 - 20:13

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Jag har glömt lösenordet (pinkoden) till boxen! I manualen står det kontakta ÅF...orka det. Det går inte att göra fabriksåterställning om man inte anger den heller verkar det som. Nån som sitter inne med lösning?

OBS! Jag har alltså ändrat till en egen kod som jag sedan glömt. Därför funkar inte standardkoden 0000. /Senilsson

#2346

Postad 28 juni 2013 - 07:45

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jag har glömt lösenordet (pinkoden) till boxen! I manualen står det kontakta ÅF...orka det. Det går inte att göra fabriksåterställning om man inte anger den heller verkar det som. Nån som sitter inne med lösning?



Funkar det inte att trycka på RESET-knappen på fronten 5-10 sekunder ?!

Eller håll inne kanske CH+ och CH- samtidigt i flera sekunder, och se vad som händer.
Eller samma sak med POWER och nån av de knapparna.

Tala om hur det gick sen!

#2347

Postad 28 juni 2013 - 11:27

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Funkar det inte att trycka på RESET-knappen på fronten 5-10 sekunder ?!

Eller håll inne kanske CH+ och CH- samtidigt i flera sekunder, och se vad som händer.
Eller samma sak med POWER och nån av de knapparna.

Tala om hur det gick sen!

Jag fick hjälp av Humaxsupporten,inte Boxer... Man gör ungefär som när man nedgraderar boxen.Går på menu> inställningar>system>systeminställningar (om jag minns rätt) och trycker i en viss ordning på de färgade fjärrknapparna.Då kommer man in i systemmenyn och kan resetta pw :)

#2348

Postad 29 juni 2013 - 08:06

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jag fick hjälp av Humaxsupporten,inte Boxer... Man gör ungefär som när man nedgraderar boxen.Går på menu> inställningar>system>systeminställningar (om jag minns rätt) och trycker i en viss ordning på de färgade fjärrknapparna.Då kommer man in i systemmenyn och kan resetta pw :)


Men skrev du inte upp exakt HUR man ska göra, för ... att komma in i Systemmenyn är det säkert fler som vill ... ?! :-)


Edit: Hittade nåt i ett annat inlägg i den här tråden:
https://www.minhembi...dpost&p=3364395


Menu > Settings > System > System Information > Red > Green > Yellow > Blue > Green > Yellow > Blue

Kan det vara den kanske ?!

Redigerat av Kung Nu, 29 juni 2013 - 08:10.


#2349

Postad 29 juni 2013 - 14:20

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Hej! jag är verkligen nybörjare på det här med boxar,har bara en vanlig motorola som följde med comhem abbonnemanget..är inte helt nöjd på kvaliten på kanalerna,vet inte om det beror på att tv:n börjar bli gammal (6år gammal full-hd plasma) eller om det beror på att jag blivit kräsnare eller om jag bör leta efter en ny box och då kanske just en av Humax boxarna?är det betydlig skillnad på bildkvalite beroende på vilken box man har?

#2350

Postad 30 juni 2013 - 12:59

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Hej! jag är verkligen nybörjare på det här med boxar,har bara en vanlig motorola som följde med comhem abbonnemanget..


Den här Humax-boxen kan du inte använda med ett Comhem-abonnemang, så gå till Comhems hemsida och kolla vilka boxar de erbjuder.

Den här boxen är avsedd för Marksänd Tv, inte Comhems kabel-Tv.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.