Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD10(A) *

234 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD10 (Blu-ray-spelare) 2 8,75 (7) Inga priser
Panasonic DMP-BD10 Region A (Blu-ray-spelare) 1 6,5 (1) Inga priser
Panasonic DMP-BD10A (Blu-ray-spelare) 8 8,33 (5) Inga priser
3 relaterade trådar

#151

Postad 25 juli 2007 - 16:25

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Hur är det med 1080p/24. Jag har letat i och utanför tråden men ej hittat något?

Edit: Hittade nu att det inte stöds. Då går den här tokbort och jag fortsätter vela mellan PS3 och S1E.

Redigerat av khalnur, 25 juli 2007 - 17:26.


#152

Postad 25 juli 2007 - 16:37

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Fick svar på min fråga om skillnaden på dessa två modeller.

Min fråga som följer.

What's the difference between them ( not only color ) ?
There must be something more between them. Why just change the color.
In Sweden theres a 200£ difference between black and silver model.

Svar:
Thank you for your email enquiry.

In response, the DMP-BD10A is the black version of the model whereas the DMP-BD10 is the silver model. To clarify the two differences are the remote control and the colour of the unit. The software on the DMP-BD10A is a later version. However, it is possible to update the software on the DMP-BD10 to be the same.

Regards,
Liz Crook
Customer Support


// Hifighost

#153

Postad 27 juli 2007 - 13:24

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Fick svar på min fråga om skillnaden på dessa två modeller.

Min fråga som följer.

What's the difference between them ( not only color ) ?
There must be something more between them. Why just change the color.
In Sweden theres a 200£ difference between black and silver model.

Svar:
Thank you for your email enquiry.

In response, the DMP-BD10A is the black version of the model whereas the DMP-BD10 is the silver model. To clarify the two differences are the remote control and the colour of the unit. The software on the DMP-BD10A is a later version. However, it is possible to update the software on the DMP-BD10 to be the same.

Regards,
Liz Crook
Customer Support


// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>


Plus småsaker som mera logos på toppen för stödda ljudformat som tex DD HD, DTS HD etc och troligen en uppdaterad manual. Låter som "silver" modellen är ett bra köp för de som har brådis :lol:

(Jag skall köra min BD10 tills generation 3 eller 4 av BD-spelare dyker upp.)

#154

Postad 27 juli 2007 - 15:46

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Enligt test ska den vara snabbare i uppstart. Bilden från en BD-disc är framme efter ca 30 s.

/Mats K

#155

Postad 27 juli 2007 - 15:52

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Enligt test ska den vara snabbare i uppstart. Bilden från en BD-disc är framme efter ca 30 s.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte det med den nya programvaran att göra som även finns till den gamla modellen att ladda ner?

#156

Postad 27 juli 2007 - 21:29

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Har ingen som helst aning om gamla modellen blir snabbare med nya mjukvaran. Prylportalen påstår i allafall att BD10A har HDMI 1.3. Vi får väl se när maskinen väl har landat och kopplats in.

/Mats K

#157

Postad 27 juli 2007 - 22:35

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Har ingen som helst aning om gamla modellen blir snabbare med nya mjukvaran. Prylportalen påstår i allafall att BD10A har HDMI 1.3. Vi får väl se när maskinen väl har landat och kopplats in.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt tidigare så har inte Prylportalen så många rätt :lol:
Fick reda på att det är hdmi 1.2 från Panasonic UK, så förhoppningsvis stämmer det.

#158

Postad 28 juli 2007 - 07:57

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Man kan undra. De har ju haft ett skarpt exemplar av denna spelare så man borde kunna kräva korrekt info.
Spelaren verkar prestera väl med bra flyt i bilden trots att det enligt testen inte gick att köra i 24 fps. Med tanke på prylportalens virrighet skulle det inte förvåna mig om testarna är blinda eller släkt med Kronblom.

/Mats K

#159

Postad 28 juli 2007 - 08:39

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Hur ser man vilken version man har i spelaren?

#160

Postad 28 juli 2007 - 09:53

Unregistereda5aecc89
  • Unregistereda5aecc89
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör för att se återstående
tid på denna spelare (BD10).

Tacksam för svar
JNN999

#161

Postad 28 juli 2007 - 22:57

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Enligt test ska den vara snabbare i uppstart. Bilden från en BD-disc är framme efter ca 30 s.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte det med den nya programvaran att göra som även finns till den gamla modellen att ladda ner?

<{POST_SNAPBACK}>


Yep, min BD-10 känns snabbare i laddning och power on numera (med v2.2).

#162

Postad 29 juli 2007 - 09:31

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Enligt test ska den vara snabbare i uppstart. Bilden från en BD-disc är framme efter ca 30 s.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte det med den nya programvaran att göra som även finns till den gamla modellen att ladda ner?

<{POST_SNAPBACK}>


Yep, min BD-10 känns snabbare i laddning och power on numera (med v2.2).

<{POST_SNAPBACK}>

Hur lång tid tar det att starta en skiva med den gamla modellen ( med v2.2 ) ?

#163

Postad 30 juli 2007 - 11:18

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Från det att jag trycker "Close" med släden ute:
- Ca 25s för att den skall avgöra typ och börja läsa.
- Ca 35s för bild (inklusive HDMI handskakning och synkning (Underworld Evolution))

För version tryck Setup, välj Display och tryck Status.

Edit: För en grafisk vy av återstående tid, tryck Status 2 ggr under avspelning.

Redigerat av Dragnet, 30 juli 2007 - 18:51.


#164

Postad 04 augusti 2007 - 15:05

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Panasonic har tekniska problem med BD10A. Förhoppningsvis löser man snart dessa. Med anledning av detta gick det inte att få besked om när BD10A åter finns i lager.

Panasonic ville ej gå in på detaljer mer än att den gamle maskinen får leva kvar lite längre än planerat.

/Mats K

#165

Postad 05 augusti 2007 - 12:11

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Hej.
Jag uppdaterade min DMP-BD10 med nyaste uppdateringen men nu har det blivit något knas när jag kör vanliga Dvd skivor bilden ligger helt fel har flyttat sig åt vänster men stoppar jag i en Blu-ray så ligger bilden helt rätt det verkar som den inte skalar upp vanliga Dvd den matar ut en annan frekvens är det någon mer som har samma problem.

Går det att köra in den gamla programvaran för med den låg bilden helt rätt med vanliga Dvd.
ps är det någon som har v2.1 liggande på sin dator.

Redigerat av jimmy ax1, 05 augusti 2007 - 12:48.


#166

Postad 06 augusti 2007 - 08:38

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Har införskaffat en sådan häringa moj nu...Den enda "buggen" är för mig att den inte verka kunna skicka DD EX analogt ut, ej heller DTS ES...Men ojojoj vilken ljud ut med DTS HD analogt...det bästa filmljudet jag hört hittills! Nån som vet varför den inte stödjer DD EX och DTS ES analogt? Funkar kanon via coax (digitalt) men varför inte kan den inte själv skicka ut det? Tacksam för svar!

#167

Postad 06 augusti 2007 - 08:47

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Har införskaffat en sådan häringa moj nu...Den enda "buggen" är för mig att den inte verka kunna skicka DD EX analogt ut, ej heller DTS ES...Men ojojoj vilken ljud ut med DTS HD analogt...det bästa filmljudet jag hört hittills! Nån som vet varför den inte stödjer DD EX och DTS ES analogt? Funkar kanon via coax (digitalt) men varför inte kan den inte själv skicka ut det? Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>



Hej!

jar har likadan spelare, om jag inte är helt ute och cyklar/minns helt fel. Så skall du välja bland ljudinställningarna, där kan du välja till vilken utgång du vill skicka repektvite ljud, tex DTS till coax, DTS HD till Analog osv osv....

#168

Postad 07 augusti 2007 - 09:07

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Hej.
Vill någon vara snäll och kolla vad spelaren skickar för frekvens vid 1080i med en BD skiva och en standard Dvd med 1080i ut via HDMI.
Jag menar horisontell frekvens och vertikal frekvens jag får olika sen jag uppdaterade till v2.2 det blir annorlunda när jag kör Dvd trots att jag kör 1080i ut för bägge formaten bilden blir förvrängd på Dvd det blev den inte med den gamla versionen.
Är jag den enda i hela Sverige som har råkat för detta??
Tack på förhand

Redigerat av jimmy ax1, 07 augusti 2007 - 19:55.


#169

Postad 07 augusti 2007 - 17:19

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Har införskaffat en sådan häringa moj nu...Den enda "buggen" är för mig att den inte verka kunna skicka DD EX analogt ut, ej heller DTS ES...Men ojojoj vilken ljud ut med DTS HD analogt...det bästa filmljudet jag hört hittills! Nån som vet varför den inte stödjer DD EX och DTS ES analogt? Funkar kanon via coax (digitalt) men varför inte kan den inte själv skicka ut det? Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>


Den har i så fall ingen inbyggd avkodare för att plocka ut ES resp EX signalen.

/Mats K

#170

Postad 08 augusti 2007 - 10:24

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Min panasonic har efter uppgraderingen till v2.2 börjat strula.
När jag kör 1080i via HDMI skickar den ut en Hor.frekv på 28KHz i stället för 35,4KHz som ska vara fallet på HDMI utgången men endast när jag kör uppskalade Dvd till 1080i på Blu-ray blir det rätt.

Vad får ni för Hor.frekv på Dvd uppskalade till 1080i via HDMI?
Snälla kan någon kolla det innan jag börjar krångla med rep verkstad:

fan vad jag ångrar att jag uppgraderade mjukvaran :D

Redigerat av jimmy ax1, 08 augusti 2007 - 10:25.


#171

Postad 08 augusti 2007 - 12:16

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Min panasonic har efter uppgraderingen till v2.2 börjat strula.
När jag kör 1080i via HDMI skickar den ut en Hor.frekv på 28KHz i stället för 35,4KHz som ska vara fallet på HDMI utgången men endast när jag kör uppskalade Dvd till 1080i på Blu-ray blir det rätt.

Vad får ni för Hor.frekv på Dvd uppskalade till 1080i via HDMI?
Snälla kan någon kolla det innan jag börjar krångla med rep verkstad:

fan vad jag ångrar att jag uppgraderade mjukvaran :D

<{POST_SNAPBACK}>



Hej!

jag har inte märkt att bilden blivit förvrängd efter det att jaag uppdaterade till 2.2.
Hur kollar jag frekvenser???

#172

Postad 08 augusti 2007 - 13:46

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Min panasonic har efter uppgraderingen till v2.2 börjat strula.
När jag kör 1080i via HDMI skickar den ut en Hor.frekv på 28KHz i stället för 35,4KHz som ska vara fallet på HDMI utgången men endast när jag kör uppskalade Dvd till 1080i på Blu-ray blir det rätt.

Vad får ni för Hor.frekv på Dvd uppskalade till 1080i via HDMI?
Snälla kan någon kolla det innan jag börjar krångla med rep verkstad:

fan vad jag ångrar att jag uppgraderade mjukvaran :D

<{POST_SNAPBACK}>



Hej!

jag har inte märkt att bilden blivit förvrängd efter det att jaag uppdaterade till 2.2.
Hur kollar jag frekvenser???

<{POST_SNAPBACK}>


Hej.
Jag vet inte riktigt hur det funkar med plasma på projektorer kan man se sånt .

#173

Postad 08 augusti 2007 - 14:01

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Hej.
Jag uppdaterade min DMP-BD10 med nyaste uppdateringen men nu har det blivit något knas när jag kör vanliga Dvd skivor bilden ligger helt fel har flyttat sig åt vänster men stoppar jag i en Blu-ray så ligger bilden helt rätt det verkar som den inte skalar upp vanliga Dvd den matar ut en annan frekvens är det någon mer som har samma problem.

Går det att köra in den gamla programvaran för med den låg bilden helt rätt med vanliga Dvd.
ps är det någon som har v2.1 liggande på sin dator.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du kontaktat Panasonic support ( UK ) ?
Du kan skriva ett mail till dem och fråga hur du ska gå tillväga de brukar svara efter någon dag.
De har mer kunskap än den svenska supporten som är ett skämt.

#174

Postad 08 augusti 2007 - 14:39

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Hej.
Jag uppdaterade min DMP-BD10 med nyaste uppdateringen men nu har det blivit något knas när jag kör vanliga Dvd skivor bilden ligger helt fel har flyttat sig åt vänster men stoppar jag i en Blu-ray så ligger bilden helt rätt det verkar som den inte skalar upp vanliga Dvd den matar ut en annan frekvens är det någon mer som har samma problem.

Går det att köra in den gamla programvaran för med den låg bilden helt rätt med vanliga Dvd.
ps är det någon som har v2.1 liggande på sin dator.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du kontaktat Panasonic support ( UK ) ?
Du kan skriva ett mail till dem och fråga hur du ska gå tillväga de brukar svara efter någon dag.
De har mer kunskap än den svenska supporten som är ett skämt.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har varit i kontakt med den svenska supporten och fick prata med en Norrman!!!
Ska testa med Uk supporten.

#175

Postad 09 augusti 2007 - 19:45

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på det här,
Om jag slänger i en kalibrerings skiva (Ultimate DVD Platinum ) så skickar spelaren ut H 33.7KHz och v 60.0hz =1080i som jag har ställt in den på.
Sen prövar jag Xmen 2 då skickar spelaren ut H28.0KHz v50hz=?? sen testar jag en bränd film då skickar den ut H 33.7KHz och 60.0hz helt rätt som den ska.
Men varför i **** skickar den ut olika upplösningar trots att jag har ställt in den på att skicka 1080i på alla filmer.
När den skickar ut H28.0KHz v50hz då blir bilden förvrängd.
Allt detta började med att jag uppdaterade till v2.2
Blir tokig snart

#176

Postad 11 augusti 2007 - 09:49

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Nu har jag testat en massa Orginal Dvd och alla läses fel av spelaren H28.0KHz v50hz som inte är rätt upplösning som jag har ställt in i spelaren på 1080i.
Men om jag stoppar in backup kopior av mina Dvdfilmer då kodar spelaren av dom rätt och skickar ut rätt frekvens H33.7KHz och v60.0hz !!

Är det någon som har nån ide om vad det kan vara! annars får det väl bli verkstaden.
Vilken är den bästa Panasonic verkstaden?

#177

Postad 11 augusti 2007 - 11:15

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Är det någon som har nån ide om vad det kan vara! annars får det väl bli verkstaden.
Vilken är den bästa Panasonic verkstaden?

<{POST_SNAPBACK}>


Service verkstäder för Panasonic på denna länk, välj närmaste :P .

Panasonic service

#178

Postad 15 augusti 2007 - 10:16

Unregisteredfc13d93f
  • Unregisteredfc13d93f
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Hej!

Jag försöker bränna en skiva med Firmware 2.2 till min BD10 Men spelaren säger att skivan är unsupported när jag försöker köra den. Jag har användt det brännarprogram som följer med i Windows Vista och stänt sessionen. Bör man kör med nåt annat brännarporgram för att få det att funka?

/Matte

#179

Postad 15 augusti 2007 - 11:44

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Hej!

Jag försöker bränna en skiva med Firmware 2.2 till min BD10 Men spelaren säger att skivan är unsupported när jag försöker köra den. Jag har användt det brännarprogram som följer med i Windows Vista och stänt sessionen. Bör man kör med nåt annat brännarporgram för att få det att funka?

/Matte

<{POST_SNAPBACK}>


Jag använde Nero och så "direkt" det bara gick. Funkade bra för alla versioner 2.0, 2.1 & 2.2.

PS. Du har packat upp filen och lagt den ensam i roten på CD-ROM'en?

#180

Postad 15 augusti 2007 - 13:01

Unregisteredfc13d93f
  • Unregisteredfc13d93f
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Hej!

Jag försöker bränna en skiva med Firmware 2.2 till min BD10 Men spelaren säger att skivan är unsupported när jag försöker köra den. Jag har användt det brännarprogram som följer med i Windows Vista och stänt sessionen. Bör man kör med nåt annat brännarporgram för att få det att funka?

/Matte

<{POST_SNAPBACK}>


Jag använde Nero och så "direkt" det bara gick. Funkade bra för alla versioner 2.0, 2.1 & 2.2.

PS. Du har packat upp filen och lagt den ensam i roten på CD-ROM'en?

<{POST_SNAPBACK}>


Det löste sig! Jag provade att bränna i min bärbara dator som har XP och då var det inga problem. Så nu är spelaren uppdaterad till v2.2 Nice :rolleyes:

#181

Postad 16 augusti 2007 - 09:56

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Halloj!
Är det någon som vet om SACD fungerar på någon av modellerna BD10 eller BD10A?
Det står i specen hos Prisjakt att det ska fungera med SACD men det går inte att bekräfta hos Panasonic eller någon detaljist :blink:

#182

Postad 16 augusti 2007 - 10:29

svafo
  • svafo
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Satte in en SACD i min BD10 men då visade den "UNSUPPORT" i displayen.
DVD-Audio spelar den dock. Med mycket bra ljud dessutom!

#183

Postad 16 augusti 2007 - 15:39

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
De flesta SACD har ju även ett "vanligt" cd-spår och det bör den känna igen och spela upp. Jag nämnde innan att jag hade "problem" med att få den att leverera DD EX och DTS ES analogt och någon sa att den kanske saknade dekodern för detta, men då bör den väl inte heller kunna skicka det som bitström? Inget stort problem, egentligen men detta grejade min förra DVD spelare lätt, Marantz DV9600. Hur vet man till vilken nivå den skalar upp dvd? Är det helt enkelt vad man ställer in den på (720p/1080i)?

#184

Postad 16 augusti 2007 - 22:40

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Tack twingo & svafo.
Det var väl det jag anade. Ska jag ha SACD-ljudet så får man väl behålla den gamla spelaren för det ändamålet.

#185

Postad 17 augusti 2007 - 17:30

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Beskedet jag fick från Panasonic i förra veckan stämmer tydligen inte.

Fick detta mail från Panasonic Center i dag:

Hej!

Tack för Ditt mail. Har pratat med serviceansvarig på Panasonic, inga tekniska problem med denna Blu-ray spelare däremot är efterfrågan större än tillgången. Under nästa vecka hoppas vi få mer exakt leveransbesked.

Vi kommer att vidarebefodra Ditt mail till försäljningsansvarig på Panasonic, tycker att det svar Ni fick inte är tillfredsställande.

Med vänlig hälsning

PANASONIC CENTER

Yvonne Grau

/Mats K

#186

Postad 28 augusti 2007 - 17:13

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Ringde till Panasonic och fick veta att nästa leverans till svenska lagret sker först 18:e september. Vete fanken om jag vill vänta till dess. Har ju redan väntat två månader. Dessutom är det inte säkert att just "min" maskin kommer då.
Bäst att kolla upp vad jag kan tänka mig för maskin i stället för Panasonics.

/Mats K

#187

Postad 28 augusti 2007 - 17:24

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Panasonic DMP-BD10 gets Firmware v2.3
Posted August 28, 2007 by Josh

Panasonic DMP-BD10 Panasonic has released the latest firmware upgrade for their DMP-BD10 and DMP-BD10a Blu-ray players. The release notes state that the upgrade is for "playability and stability" which is most likely code for BD-J enhancements. It is recommended that all owners upgrade their machines to ensure they comply with the slew of new releases hit store shelves in the coming months.

Visit the Panasonic Firmware Site for more information and to download the firmware.

Källa: Blu-ray.com


#188

Postad 29 augusti 2007 - 09:03

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Om Panasonic håller på så här så är ju snart all kritik mot spelaren obefogad, förutom då den något flimsiga släden....Efter sista "patchen" skickar den ju in och läser skivorna lika snabbt som någon Dvdspelare....Bra jobbat, enligt mig.
Har konstaterat att bilden från vanlig DVD numer är den bästa jag någonsin sett, i.a.f på plasma som jag kör med... Och då är jag inte full-HD kompatibel utan kör faktiskt 1080i vilket jag tycker ger bäst bild hos mig, kör Panna PV60 (50tum). Någon som har en synpunkt på "Re-Master" funktionen..? Jag tycker den höjer ljudet, för att använda hifi-floskler, till SACD nivå ifråga om "transparens" och detaljrikedom...kör på läge 3 och märker bara en ökad "öppenhet" och detta gäller allt man stoppar in, CD, DVD o.s.v...
Någon sa att funktionen är samma som Pioneers "LegatoLink", någon som vet?

#189

Postad 31 augusti 2007 - 22:53

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min BD10A. Det gick snabbare än väntat. Fick med mig Ice Age 2 i 1080p och DTS HD Master Audio. Bilden är sanslöst bra men tyvärr stödjer inte spelaren Master Audio utan ljudet går ut som vanlig DTS. Den stödjer övriga nya ljudformat.
Enligt instruktionsboken går det att skicka de nya ljudformaten via HDMI för avkodning i en reciever som klarar detta.

Fler tester under morgondagen.

/Mats K

Redigerat av Unregistered891a0113, 31 augusti 2007 - 22:54.


#190

Postad 01 september 2007 - 08:47

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Grattis, Mats! Hämta hem senaste "firmwaren" så "patchar" den spelaren så den grejar DTS HD, som PCM givetvis och inte bitström...Du har väl säkert minst 5.1 analogt in i stärkaren?! Detta ljud, som kan upplevas (!) på ex. "Kingdom of Heaven" är sanslöst bra... 2.3 är senaste versionen...
Ingen som har någons respons på Re-Master funktionen, än?

#191

Postad 01 september 2007 - 09:57

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Ska kolla detta. Den klarar DTS HD, dock ej Master Audio. Min stärkare har 7.1 ingång.
Har just fått hem Kingdom of heaven. Ett av ljudspåren är DTS HD Master Audio.

/Mats K

#192

Postad 15 september 2007 - 14:14

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Mats, hur går de? Är du nöjd med spelaren?

Det vore kul att få höra om någon har lyckats med att köra över doim nya ljudformaten via HDMI och avkodat det i förstärkaren.

#193

Postad 16 september 2007 - 15:11

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Det funkar kanon. Spelaren och LCD:n blev bästa kompisar direkt. Flyter på utan att hacka det minsta lilla.
Förutom asbra bild på blu-ray är BD10A en riktigt bra musikspelare även vad gäller vanlig audiocd. Uppskalning av vanlig dvd är ok.

Spelarens avkodning av de nya ljudformaten fungerar utmärkt. Ljudeffekterna blir maffiga, även för grannarna ;)

BD10A är en mycket fin spelare som gör sitt jobb med MVG.

/Mats K

#194

Postad 17 september 2007 - 06:58

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Och trots detta vägrar tidningen "Hemmabio" att testa den! De kör en massa andra , om man ser till vad de kan göra, skitspelare och hävdar att de testar blu-ray..Jag blev grymt förbannad sist när de körde Pioneer mot Sony UTAN att ens ha kört Panasonicen. Sedan snackar de en massa om det fantastiska nya HD-ljudet när endast en spelare i nuläget levererar det i 7.1 analogt. Den har snart funnits i ett år och är spetsteknologi men Hemmabio får kanske inte låna ett ex, eller? Eller vad tycker ni andra? Visst är det mycket märkligt att de inte testat den?

#195

Postad 17 september 2007 - 11:31

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Och trots detta vägrar tidningen "Hemmabio" att testa den! De kör en massa andra , om man ser till vad de kan göra, skitspelare och hävdar att de testar blu-ray..Jag blev grymt förbannad sist när de körde Pioneer mot Sony UTAN att ens ha kört Panasonicen. Sedan snackar de en massa om det fantastiska nya HD-ljudet när endast en spelare i nuläget levererar det i 7.1 analogt. Den har snart funnits i ett år och är spetsteknologi men Hemmabio får kanske inte låna ett ex, eller? Eller vad tycker ni andra? Visst är det mycket märkligt att de inte testat den?

<{POST_SNAPBACK}>

De får väll helt enkelt betalt för att testa andra märken, vilket förekommer idag. :)

#196

Postad 17 september 2007 - 16:10

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0

Och trots detta vägrar tidningen "Hemmabio" att testa den! De kör en massa andra , om man ser till vad de kan göra, skitspelare och hävdar att de testar blu-ray..Jag blev grymt förbannad sist när de körde Pioneer mot Sony UTAN att ens ha kört Panasonicen. Sedan snackar de en massa om det fantastiska nya HD-ljudet när endast en spelare i nuläget levererar det i 7.1 analogt. Den har snart funnits i ett år och är spetsteknologi men Hemmabio får kanske inte låna ett ex, eller? Eller vad tycker ni andra? Visst är det mycket märkligt att de inte testat den?

<{POST_SNAPBACK}>


Men visst har Hemmabio testat den? Fick väl mkt bra betyg av dem?

//Stefan

#197

Postad 17 september 2007 - 16:22

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Jaha, vilket nummer då? Jag har då inte sett testet...men du kanske har rätt och då är jag ute o cyklar....

#198

Postad 17 september 2007 - 19:25

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Näe det var jag som var ute och cyklade, det var M3 som testade den. Blandade ihop dem.. <_<

//Stefan

#199

Postad 11 oktober 2007 - 08:35

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Nu finns version 2.4 av firmware för DMP-BD10 tillgänglig här för nedladdning med den som vanligt lika kryptiska versionsinformationen "Playability and Stability for Blu-ray discs and DVD disc".

#200

Postad 14 oktober 2007 - 18:19

Mollusk
  • Mollusk
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
http://www.jvbdigita...tring=Panasonic

VOILA!

Regionsfri för DVD uppspelning. Alltid något.

EDIT: Dock står det under comments för samtliga 3 spelare att ingen klarar PAL :/ ....

Redigerat av Mollusk, 14 oktober 2007 - 18:23.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.