Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

2057 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Diablo III (PC) (PC-spel) 9 5,55 (75) Inga priser
Diablo III (Mac) (Mac-spel) 1 3 (1) Inga priser
Diablo III - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 (0) Inga priser
Diablo III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,5 (3) 219:-
Diablo III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,5 (1) 299:-
Diablo III: Eternal Collection (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 7,67 (2) 399:-

#151

Postad 11 juli 2008 - 08:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

hmm.. Tror ni att de kommer köra closed/open beta för diablo3?

De körde ju först closed och senare open beta ett bra tag (nästan ett år?) med wow om jag minns rätt. Med closed så menar jag att man kommer in med invite eller har tur och lyckas registrera sig på deras sida i rätt sekund.

Finns det något sådant för sc2 förresten eller kommer det kanske?


De kommer garanterat ha en beta för att testa nätverkskoden samt belastningen innan spelet släpps.

#152

Postad 12 juli 2008 - 20:46

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Jag har (också?) spelat båda. Även Baldurs Gate Dark Alliance. Man kan ju lugnt säga att det är två skilda upplevelser att spela Champions of Norrath på konsol vs Diablo 2 på PC.



jag förstår inte, vad är skildnaden ?

alla 3 är ju hack n slash, enda skildnaden jag ser är att man bytt ut frenetiskt musklickande till knapptryckningar.

#153

Postad 12 juli 2008 - 21:05

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

jag förstår inte, vad är skildnaden ?

alla 3 är ju hack n slash, enda skildnaden jag ser är att man bytt ut frenetiskt musklickande till knapptryckningar.


Mus som man kan styra väldigt precist med och tangentbord med 105 knappar, eller vad det är på ett vanligt tangentbord, mot en handkontroll med typ 8 knappar, det är nog lite skillnad.

#154

Postad 12 juli 2008 - 21:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
det blir väldigt olika spel beroende på om det är på pc eller konsol. baldurs gate är ett ypperligt bevis på detta.
nu är visserligen baldurs gate på pc inte samma sorts spel som diablo, så jag tror att övergången till konsol för diablo är enklare. inget jag skulle välja framför pc-verran dock.

#155

Postad 12 juli 2008 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

jag förstår inte, vad är skildnaden ?

alla 3 är ju hack n slash, enda skildnaden jag ser är att man bytt ut frenetiskt musklickande till knapptryckningar.

Konsolspelen är så mycket enklare och mer avskalade än Diablo 2 var. Mycket mer kontrollmöjligheter som Derpious säger. Onlinecommunityn överlägsen hos Diablo. Lootsystemet överlägset.

Men det vet du ju om du spelat Diablo på PC.

#156

Postad 13 juli 2008 - 10:43

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0

... Lootsystemet överlägset.


Nja, det där kan jag inte hålla med om. Det var en av diablo2's svagheter imo. Ser hellre att de gör likadant med diablo3 som med mythos. Individuella drops.

Man blev lite trött på det frenetiska klickandet, och så använde ju de flesta pick-it och liknande program som plockade upp automatiskt.

#157

Postad 13 juli 2008 - 12:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nja, det där kan jag inte hålla med om.

Vadå, kan du inte hålla med om det jämfört med Baldurs Gate Dark Alliance ;) ?

Det var väl inget fel på lootsystemet? Eller vänta, menar du att felet var att man fick "slåss" med andra om ijtamz? Det var ju därför man tog en sorc, gick in i 8 player games som typ "Act 2 help now plz" och gick och spöade Mephisto. Egna itemruns var det enda rätta.

#158

Postad 13 juli 2008 - 13:09

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

det blir väldigt olika spel beroende på om det är på pc eller konsol. baldurs gate är ett ypperligt bevis på detta.

Minst sagt, Baldur´s Gate till konsol är bra mycket mer "simplare" än Baldur´s Gate på pc. Om Diablo 3 kommer till konsol så får man nog räkna med att det kommer "bantas" en del när det kommer till spelmekaniken.

#159

Postad 13 juli 2008 - 15:53

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Lönt att överhuvudtaget jämföra Baldurs Gate till pc och konsol. Det är ju inte en port till konsol utan ett helt annat spel/genre. Ena är ett av tidernas bästa RPG och å andra är ett själlöst hack n' slash. ;)

jag förstår inte, vad är skildnaden ?

alla 3 är ju hack n slash, enda skildnaden jag ser är att man bytt ut frenetiskt musklickande till knapptryckningar.


På konsol är det du som "slåss". På PC, tack vare musen, är det mer som om du lägger upp taktiken åt gubben tycker jag. Du kan utföra en del avancerade taktiker, spawna en golem + några curses medans man skjuter bonelances tar tex bara några sekunder. På konsol hade det tagit dubbla tiden och inte varit lika pricksäkert. Det är ju av någon anledning de flesta spells i spel som spelas med pad i princip är missiler och inte något som kan användas taktiskt.

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 13 juli 2008 - 16:02.


#160

Postad 13 juli 2008 - 16:22

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Lönt att överhuvudtaget jämföra Baldurs Gate till pc och konsol. Det är ju inte en port till konsol utan ett helt annat spel/genre. Ena är ett av tidernas bästa RPG och å andra är ett själlöst hack n' slash. ;)

Nej egentligen inte för det är som du säger två helt olika spel ;) men jag kan tänka mig att en konsolversion av Diablo 3 kan komma att bli som BG:Dark Alliance (som ju i sin tur är en Diablo "klon").

Diablo gav ju upphov till en ny subgenrer och delade rpg fans i två läger, även om jag gillar båda så är det de mer avancerade rpg spelen jag föredrar även om det ibland kan vara kul med lite hack & slash då och då=).
Hur som helst så verkar Diablo 3 kunna bli riktigt kul och motorn påminner inte så lite om den i Starcraft 2 tycker jag och det är ju inte dierkt någon nackdel=).

Redigerat av Jack of all trades, 13 juli 2008 - 16:24.


#161

Postad 13 juli 2008 - 16:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är ju av någon anledning de flesta spells i spel som spelas med pad i princip är missiler och inte något som kan användas taktiskt.

Nåja, nu ska vi inte överdriva. Det finns massa taktiska spells i typ BG: DA också. Minns det som igår när jag maxade speedskillen med necron och applicerade på brorsans barbar. Snacka om att springa igenom banorna (slogs mycket snabbare också).

Säg att lägga en firewall dock. Hade nog varit rätt omständigt att göra på konsol med tanke på att man måste peka där man ska lägga den. Ska det komma en pil då lr som man flyttar me dhögeranalogen? Omständigt som sagt.

#162

Postad 14 juli 2008 - 07:04

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
tror det har blivigt något missförstånd här, baldurs gate till pc och bg:da till konsol är inte ens i närheten av samma spel, de delar "baldurs gate" namnet för att man ska koppla att dom är i samma värld, men där är det slut.

men bg:da, everquest:CoN och diablo spelen delar rätt så mycket utav upplägget, därför jämförde jag dom, de 2 första är till konsoll och diablo självklart till pc. men spelupplevelsen tyckte jag va bättre i de 2 första, och jag har "varvat" alla 3 i co-op mode med en polare och jag tror vi hade roligast med bg:da faktiskt.

självklart finns det ju en del skildnader mellan dessa och man kan argumentera styrkor / svagheter förevigt men jag säger iaf att dom är tillräckligt nära varandra för att man ska kunna jämföra dom rakt av.

håll nu i åtanke att jag spelar nästan bara melee klasser, inga ranged attacks alls, så jag har ingen erfarenhet av ranged attacks på konsoll, det kanske skulle strula lite med styrstickan för att det inte är så precis som en mus, men se på FPS lägret som länge sa "aldrig ett FPS på konsoll, det går ju inte styra utan mus och tgb" men nu finns det massor med storsäljare till konsoll så varför skulle inte D3 klara sig ?

men håll borta BG till PC ifrån tråden, det är ett klassiskt rpg med ett spelsystem baserat på papper å penna med tärningskast under huven, inte ett hack n slash action rpg som diablo med kloner är.

edit: tänkte ni på att han "i filmen" säger att D3 är så enkelt att det kan spelas endast med musen? låter som att man kan få över alla kontroller till en pad tycker jag.

Redigerat av Unregistereda69d2a7a, 14 juli 2008 - 07:10.


#163

Postad 14 juli 2008 - 09:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
bara för att där finns storsäljande fps på konsol betyder det inte att kontrollen är bra. för att vara på konsol kanske, men jämför du det sen med pc märker du snabbt att där är fullt med brister på konsolversionen. precision t.ex. wii är ett härligt undantag.

om han säger att det skulle gå att spela med bara musen, gör det bara det ännu svårare att föra över till konsol, då det skulle innebära att du med musen måste klicka på dom olika magierna, attackerna och bla bla. skitkul med vanlig kontroll, inte sant? det skulle innebära att du måste ha en muspekare i konsolversionen med, och det skulle sakna precisionen från musen. bara för att du kan få över alla kontroller, är det inte säkert att det blir bra. i ett sånt här spel behöver du kunna vara snabb om du bara ska använda musen. det kan du inte med en vanlig kontroll, om den ska användas som mus så att säga.

#164

Postad 14 juli 2008 - 10:09

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

tror det har blivigt något missförstånd här, baldurs gate till pc och bg:da till konsol är inte ens i närheten av samma spel, de delar "baldurs gate" namnet för att man ska koppla att dom är i samma värld, men där är det slut.

Tror nog att de flesta här känner till att det är stor skillnad på de båda spelen men det är aldrig fel att förtydliga :).

men bg:da, everquest:CoN och diablo spelen delar rätt så mycket utav upplägget, därför jämförde jag dom, de 2 första är till konsoll och diablo självklart till pc. men spelupplevelsen tyckte jag va bättre i de 2 första, och jag har "varvat" alla 3 i co-op mode med en polare och jag tror vi hade roligast med bg:da faktiskt.

självklart finns det ju en del skildnader mellan dessa och man kan argumentera styrkor / svagheter förevigt men jag säger iaf att dom är tillräckligt nära varandra för att man ska kunna jämföra dom rakt av.

håll nu i åtanke att jag spelar nästan bara melee klasser, inga ranged attacks alls, så jag har ingen erfarenhet av ranged attacks på konsoll, det kanske skulle strula lite med styrstickan för att det inte är så precis som en mus, men se på FPS lägret som länge sa "aldrig ett FPS på konsoll, det går ju inte styra utan mus och tgb" men nu finns det massor med storsäljare till konsoll så varför skulle inte D3 klara sig ?

men håll borta BG till PC ifrån tråden, det är ett klassiskt rpg med ett spelsystem baserat på papper å penna med tärningskast under huven, inte ett hack n slash action rpg som diablo med kloner är.

ja dom är rätt så lika och personligen så gillar jag nog ändå BG:DA bäst av dom alla trots att det är ett konsolspel.
Att det är frågan om en "klon" råder det dock ingen tvekan om då Dark Alliance är ett hack & slash och har egentligen inte (precis som du säger) mycket annat än världen gemensamt med de tidigare spelen. Jag har dock svårt att se hur de skulle lyckas överföra de mer avancerade rörelserna (som nämndes i trailern) till en handkontroll utan att ta bort vissa funktioner.

Det du skriver om fps spelen håller jag delvis med dig om, ja sedan Halo kom till konsol har allt fler spel lyckats rätt så bra med styrningen via handkontroll men den kommer inte i närheten av mus och tangentbord. Många spel på konsol använder sig av en visst typ av autosikte, något som är väldigt ovanligt på pc. Jag tror ärligt talat det inte finns någon som skulle ha en chans med handkontroll mot en som är lika duktig, detta beror helt enkelt på att man inte kan få den precision som en mus ger med en handkontroll.

I spel som Ut 2004 skulle en med gamepad vara chanslös då de mer avancerade rörelserna (dessa har tagits bort från Ut 3 vilket är synd men samtidigt så förstärker de denna tes) kräver extrem precision och behärskar man inte dessa är man ett ganska lätt byte.

Så bara för att allt fler shooters kommer till konsol innebär inte detta att dom lyckats ersätta musen och tbordet, dom är på rätt väg men dom har en bra bit kvar innan detta händer (och kanske kommer det dröja väldigt, väldigt länge innan något lyckas ersätta denna kombo). Nej det jag ser istället är att nästa generation av konsoler kommer ha fullt stöd för mus och tbord i spel (på gott och ont)...

Redigerat av Jack of all trades, 14 juli 2008 - 10:16.


#165

Postad 14 juli 2008 - 11:50

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

bara för att där finns storsäljande fps på konsol betyder det inte att kontrollen är bra. för att vara på konsol kanske, men jämför du det sen med pc märker du snabbt att där är fullt med brister på konsolversionen. precision t.ex. wii är ett härligt undantag.

om han säger att det skulle gå att spela med bara musen, gör det bara det ännu svårare att föra över till konsol, då det skulle innebära att du med musen måste klicka på dom olika magierna, attackerna och bla bla. skitkul med vanlig kontroll, inte sant? det skulle innebära att du måste ha en muspekare i konsolversionen med, och det skulle sakna precisionen från musen. bara för att du kan få över alla kontroller, är det inte säkert att det blir bra. i ett sånt här spel behöver du kunna vara snabb om du bara ska använda musen. det kan du inte med en vanlig kontroll, om den ska användas som mus så att säga.


jag tror du kanske missförstod vad jag menade.

om kontrollen på PC är så "enkel" att man kan spela hela spelet genom att bara använda musen, så borde då en handkontroll med 14 knappar och 2 styrspakar räcka för att kunna för att ha "hotbuttons" till det mesta, styra gubben med ena stickan och svinga vapnet med andra kanske ? eller om man är ranged kanske man kan styra någon variant av markör med högra spaken ? ja det borde gå att hitta ett kontroll schema för att "ersätta" en mus med hög precision och 2 knappar.

jag säger inte att en handkontroll är bättre än mus och tgb, jag är en av dom som vägrade spela fps på konsoll tills RE4 släpptes, då vek jag mig för det är så innerligt bra (men har inte samma rörelsemönster som ett fps, så det kanske inte räknas). Mus och TGB = precision, det går inte att komma ifrån, men jag har ännu inte spelat ett nack n slash där det krävs "headshot" precision heller, så jag tror fortfarande att D3 kan funka på konsoll.

i annat fall så har ju PS3an stöd för båda tgb och mus....


Jag har dock svårt att se hur de skulle lyckas överföra de mer avancerade rörelserna (som nämndes i trailern) till en handkontroll utan att ta bort vissa funktioner.


nu har jag missat något, men jag har inte möjlighet att se trailern igen på ett tag, kan du vidareutveckla vad som är så avancerat?

#166

Postad 14 juli 2008 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Mus och TGB = precision, det går inte att komma ifrån, men jag har ännu inte spelat ett nack n slash där det krävs "headshot" precision heller, så jag tror fortfarande att D3 kan funka på konsoll.

Alltså, det hade "funkat", inget snack om saken. Men det hade varit som att slänga bort Diablo 3 att spela det på konsol. Iallafall jag som spelade väldigt hardcore elite online i tvåan.. för de som vill softa sig igenom SP går det säkerligen även om PC fortfarande hade varit att föredra. Om man inte använder mus + tgb till PS3 då och sätter sig bekvämt (men då är det ju typ en PC).

Diablo har ju faktiskt kommit till konsol tidigare och då gick det så här:

http://www.gameranki...55.asp?q=diablo

10% under PC versionen. Stor skillnad. IGN sade:

there a few negatives I should mention. The player interface is a hassle. That's not EA's fault, it's just the PlayStation controller can't handle all the options that appeared PC version. Diablo was all about killing stuff quickly and getting all the gold you can grab. Constantly scrolling through nasty looking menus just slows the game down. And the two-player mode. This was a good addition, but not being able to wonder around freely with a friend or foe makes it annoying -- I need my space. A split-screen/link feature would have given this game a flawless two-player mode.


Men visst hade det fungerat, knappast optimalt dock.

Redigerat av Zoiler, 14 juli 2008 - 15:43.


#167

Postad 15 juli 2008 - 19:02

Unregisteredb592ef95
  • Unregisteredb592ef95
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Orkade inte läsa igenom hela tråden, så nån har kanske skrivit om det här redan. Bredvid Webhallens länk till spelet så står det att de får in det ca 2009-12-31....?!!! Har de skrivit fel, alltså att det ska stå 2008-12-31? Eller är det Blizzard som tycker de är lustiga genom att annonsera ett datum fucking långt in i the future för att sedan släppa det mycket tidigare?

Har inte hittills sett några datum på någon annan sida, kanske Webhallen som luras bara? ;)

#168

Postad 15 juli 2008 - 19:06

Kamelenen
  • Kamelenen
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Orkade inte läsa igenom hela tråden, så nån har kanske skrivit om det här redan. Bredvid Webhallens länk till spelet så står det att de får in det ca 2009-12-31....?!!! Har de skrivit fel, alltså att det ska stå 2008-12-31? Eller är det Blizzard som tycker de är lustiga genom att annonsera ett datum fucking långt in i the future för att sedan släppa det mycket tidigare?

Har inte hittills sett några datum på någon annan sida, kanske Webhallen som luras bara? :)


Inget datum är ännu satt... ;)

#169

Postad 15 juli 2008 - 19:14

Unregisteredb592ef95
  • Unregisteredb592ef95
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Inget datum är ännu satt... ;)


Ne, jag har inte hört nåt heller men datumet står där, kolla själv. Dumt av Webhallen att lägga ut falsk information.

#170

Postad 15 juli 2008 - 19:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det är bara ett placeholderdatum. Alla gör så. Inget att bry sig om.

#171

Postad 15 juli 2008 - 19:27

Unregisteredb592ef95
  • Unregisteredb592ef95
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Det är bara ett placeholderdatum. Alla gör så. Inget att bry sig om.


Jaja ok ;) Blev lite förvånad bara, "raderar ur det obefintliga minnet" :)

#172

Postad 15 juli 2008 - 21:21

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Hur funkar de gamla Diablo i co-op, kan man köra kampanjen över internet då?

#173

Postad 15 juli 2008 - 21:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Japp. 8 spelare i ett game och en kan vara typ lvl 90 och hjälpa en nybörjare om man så vill. Eller så kör man från start. Väldigt flexibelt.

#174

Postad 15 juli 2008 - 21:40

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Funkar Diablo 2 på Vista förresten? =/

#175

Postad 15 juli 2008 - 21:52

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Funkar Diablo 2 på Vista förresten? =/

Verkar som det gör det men det är tydligen inte helt problemfritt :D. För mer info se http://us.blizzard.c...mp;pageNumber=1

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 21:52.


#176

Postad 15 juli 2008 - 21:52

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0

Funkar Diablo 2 på Vista förresten? =/


Har hört att det ska vara lite problem med vista. Ska finnas en patch dock.

#177

Postad 17 juli 2008 - 21:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Diablo 1 spel man ett taj, va ju lite orginelt när det kom o 2an va ju också underhållande (även om ja bara spelar till lvl 50 eller nå då det bara går runt, runt =) ).


Egentligen är det här "off topic", men jag kan inte låta bli. :)
Diablo var inte originellt över huvud taget när det kom. Det är egentligen bara ytterligare en roguelike fast med bra grafik.

#178

Postad 17 juli 2008 - 21:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Diablo var inte originellt över huvud taget när det kom. Det är egentligen bara ytterligare en roguelike fast med bra grafik.

..Och i realtid. Grejen var ju att allt gjordes så bra dessutom. Därför det blev känt.

Most praised the game's addictive gameplay, immense replayability, dark atmosphere, superior graphics (for the time), moody musical score, and its great variety of possible magic items, enemies, levels, and quests. This last aspect was praised by GameSpot editor Trent Ward in his review of Diablo, which he gave a "9.6": "Similarly, although a set number of monsters is included, only a few will be seen during each full game. This means that players going back for their second or third shot at the game will very likely fight opponents they haven't seen before. Talk about replay value."


Dessutom var det visst lite originellt. Vilket annat spel har en cowlevel :) ?

#179

Postad 17 juli 2008 - 21:39

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Dessutom var det visst lite originellt. Vilket annat spel har en cowlevel :D ?


"There is no cow level" :).
Snacka om självironi=).

Redigerat av Jack of all trades, 17 juli 2008 - 21:41.


#180

Postad 21 juli 2008 - 15:06

kott
  • kott
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Funkar Diablo 2 på Vista förresten? =/


Funkar klockrent här på Vista x64, dock behövs en av de senare patcherna, annars vill det inte starta.

#181

Postad 22 juli 2008 - 19:52

Jakester
  • Jakester
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Åh, det här är ju som att bli serverad världens godaste hallontårta framför sig men den som serverar lägger till att "du får dock inte äta den på ca 2 år....."

Det var nästan jobbigt att man råkade snubbla in på deras hemsida och kolla på gameplay-videon fast å andra sidan var detta ganska bra, för jag tror inte att jag är den enda som funderar på hur mycket man ska börja spara varje månad för att inhandla en ny dator lagom till D3 släpps :D sen även hur man skall spara semesterdagar till veckan det släpps, med mera, med mera...

#182

Postad 28 juli 2008 - 17:24

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tror systemkraven kommer va i likhet med Crysis, om inte mer, för detta spelet? :)

#183

Postad 28 juli 2008 - 17:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Knappast, varför tror du det?

#184

Postad 28 juli 2008 - 18:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som tror systemkraven kommer va i likhet med Crysis, om inte mer, för detta spelet? :)


Känns som det kvittar för de kraven är ändå inget speciellt om 2 år.

#185

Postad 28 juli 2008 - 20:18

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Knappast, varför tror du det?


Det ser helt sjukt snygg ut? :)

#186

Postad 28 juli 2008 - 20:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det ser helt sjukt snygg ut? :)


Gör det? Grafiskt tycker jag inte det ser ut att vara ett allt för stort steg från Diablo 2. Däremot kanske fysikmotorn sparkar stjärt och i så fall kan det kräva sin dator, men inget jag har sett än så länge skvallrar om att du behöver en "Crysisdator" för att kunna köra det.

#187

Postad 28 juli 2008 - 20:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Gör det? Grafiskt tycker jag inte det ser ut att vara ett allt för stort steg från Diablo 2. Däremot kanske fysikmotorn sparkar stjärt och i så fall kan det kräva sin dator, men inget jag har sett än så länge skvallrar om att du behöver en "Crysisdator" för att kunna köra det.


Say what?

Har du spelat D2 på senare tid? spelet vet ju knappt vad AA och 3D är. D2 är ju en hyllning till sprites och pixlar.

Nej detta är ett enormt steg från D2. Hade spelet släppts idag hade det varit bland giganterna. Sett till 3D-spel man ser från samma vy tycker jag det lätt är snyggast.

Dock är frågan om man är lika impad om 2 år.

Bifogad fil  diablo2_03708.jpg   151,68K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  ss8_hires.jpg   312,41K   0 Antal nerladdningar

#188

Postad 28 juli 2008 - 21:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det ser helt sjukt snygg ut? :)

Jag tycker det ser snyggt ut, men inte överdrivet. Men det är liksom en annan typ än Crysis. Crysis är ett FPS med typ alla moderna tekniker inbakade. D3 syns från isometriskt perspektiv och kräver liksom inte lika mycket teknisk jargong.

Action-RPG kräver aldrig så mycket powah som ett FPS.

#189

Postad 28 juli 2008 - 21:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Say what?

Har du spelat D2 på senare tid? spelet vet ju knappt vad AA och 3D är. D2 är ju en hyllning till sprites och pixlar.

Nej detta är ett enormt steg från D2. Hade spelet släppts idag hade det varit bland giganterna. Sett till 3D-spel man ser från samma vy tycker jag det lätt är snyggast.

Det är helt klart snyggare och det är ett tag sedan jag spelade D2. Trots skärmskotten och filmsnuttarna är jag inte imponerad av D3 rent grafiskt. Det duger helt klart, men inget som jag tycker sticker ut. Fysiken kanske är grym dock, det vet jag inget om.

#190

Postad 28 juli 2008 - 21:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Fysiken är iaf väldigt bra baserat på det man sett på filmerna.

#191

Postad 01 augusti 2008 - 20:39

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Som sagt, grafiken är "sådär"

#192

Postad 04 augusti 2008 - 11:24

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Tycker inte heller att grafiken ser ut att vara något att slå bakåtvolter över, visst är det en uppgradering från D2 men den vavr som man väntat dig. Just detta typ av spel har ju väldigt lite 3D över sig och behöver ju inte beräkna skuggor och partiklar på samma sätt som ett fps eller 3rd person. Men hur var det där? I gameplayvideon roterade de ju kameran och zoomade in på karaktären. Kommer man kunna göra samma sak i den färdiga produkten tro, och vad är egentligen syftet med den möjligheten? Grafiken delade mycket med WC3 och WOW tycker jag också. Som sagt ovan också liknar det de ovannämnda spelen artistiskt och har också de där Blizzard-typiska lågupplösta texturerna och kantiga formerna som vi blivit vana från deras senaste 3D-spel (i det inzoomade läget).

Men ingen har väl någonsin köpt ett diablospel för grafiken?

#193

Postad 04 augusti 2008 - 13:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men ingen har väl någonsin köpt ett diablospel för grafiken?

De var ju verkligen top of the line när de kom.. så det spelade roll.

Vad gäller inzoomning så har det väl samma roll som i RTS... ingen större.

#194

Postad 04 augusti 2008 - 23:02

LmnT
  • LmnT
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Sorceress om jag får be /inbiten sorc ;)

Jag hoppas som du - om det nu bara är fem (vem säger det btw?) så vill jag ha kvar pala, ama och sorc. De är ju grundpelare, de måste vara givna. Man måste ha en ranger som kan använda båge, man måste ha en elemental och.. då är väl paladin mest osäkert. Men han symboliserar ju godheten så han borde vara med. Jag tror isåfall på fler karaktärer, sen kommer det såklart komma fler med expansion som vanligt.

Om de tar bort trapassinlamers så gör det inte mig nåt ;) . Druiden kändes också så komplett onödig... HI I WANNAE CHEAT WITH LIFEAURA! NO I DIDNT REUSE IT! Spam spam.

Vad gäller potions så har man garanterat tillgång till det. Det säger sig självt. Tänk dig slutbossen, han har 20 000 liv och man ska klara det utan pots..? Yeah right ;)


ja eller hur. Sorcen var ju givna pvp-klassen tillsammans med barben. Sorc var ju på d2-tiden den klassiska MF-charen (haha +magic find grejer fanns så klart) innan enigman kom (visst var det namnet. var ett tag sen man lirade :P ).

Den ideala setupen vore i min mening:

barb - måste ju finnas en riktig sluggare
amazon - var så fräsh med bowazon i d2, inga java även om man hade ett par såna också. :(
sorceress - inget riktigt spel utan en elemental master.
paladin - som zoiler nämner ovan, nån måste ju representera det verkligt heliga och goda. :P
necro - mörk magi måste ju även det finnas för att hålla balansen.

oj oj fan vilken rolig nyhet det här var. synd att det är så långt fram i tiden. Men den som väntar på nåt got...

ska följa uppdateringarna ang. d3 med spänning!

#195

Postad 04 augusti 2008 - 23:12

LmnT
  • LmnT
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Vadå, kan du inte hålla med om det jämfört med Baldurs Gate Dark Alliance :( ?

Det var väl inget fel på lootsystemet? Eller vänta, menar du att felet var att man fick "slåss" med andra om ijtamz? Det var ju därför man tog en sorc, gick in i 8 player games som typ "Act 2 help now plz" och gick och spöade Mephisto. Egna itemruns var det enda rätta.


haha, ja dessa sköna namn på de enskilda servrarna som act help now plz, free windforce, kill baal, etc etc.

nej, jag klarar mig inte längre. måste köpa d2 lod å lira lite bnet nu. (:

#196

Postad 05 augusti 2008 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

innan enigman kom (visst var det namnet. var ett tag sen man lirade :( ).

Enigma? Vad är det? :)

#197

Postad 05 augusti 2008 - 16:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
D3 lead designer Jay Wilson diskuterar och bedömer fansens fotoshopps :)

http://multiplayerbl...r-turns-tables/

Det är det jag säger. Okunniga fans kan inte bättre än Blizzard hur spelet "ska" se ut.

#198

Postad 06 augusti 2008 - 11:18

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Haha! Han satte dem verkligen på plats där!

Men en sak som jag funderar över är att, som Wilson sade, Diablo II hade väldigt varierande miljöer med mycket kontrast vilket gjorde spelet mer intressant och som höll spelaren "vaken" men detta verkar ju faktiskt inte ha överförts till Diablo III. Jag håller med honom om att alla miljöer inte kan vara mörka och dystra, men alla miljöer kan ju inte ha klara färger heller. Då försvinner ju poängen med att ha varierande och kontrastrika miljöer. Och vad jag har sett har vi egentligen inte fått något exempel på en riktigt dyster dungeon ännu. Den som de visar i början på gameplayvideon är ju kanske lite väl ljus och färgglad. Man behöver ju inte dra ner light radius så mycket som ett av screenshoten visade men bilden "Necromancers choice" mot " WoW Gayness" visade ju att man ändå kan justera ner paletten lite tycker jag. Den förstnämnda kanske är lite väl extrem men det finns ju mellanting...

#199

Postad 06 augusti 2008 - 11:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
man kan väl knappast säga att spelet kommer vara ljust pga vad vi har sett? vi har knappt sett nåt för tusan.

lugn och fin, där kommer med största sannolikhet (speciellt som dom säger det ;)) finnas mörka omgivningar med, så att alla emos där ute kan komma tillrätta i sin angst :P

#200

Postad 06 augusti 2008 - 12:12

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Vad många verkar glömma är precis som han säger att motorn inte klarar av att visa den typen av grafik. Så jag antar att Blizzard gjort ett medvetet val för att få spelet att flyta så bra som möjligt på merparten av folks datorer när det lanseras. Det är en sak att göra om bilderna i Photoshop och en helt annan att faktiskt få dessa att funka i en motor.

Efter att ha läst igenom hela artikeln så tycker jag att Blizzard ger bra svar på varför de valt att göra Diablo 3 på det sätt de har. En anledning till att spelet har en del gemensamt med WoW (och även Starcraft 2) kan bero på att alla dessa spel är gjorda i 3d medan tidigare spel gjordes i 2d och var inte begränsade på samma sätt. Ta Neverwinter Nights till exempell och jämför det sedan med Baldur´s Gate eller något annat Bioware/Black Isle spel och man lär märka att handritade miljöer (som Baldurs Gate och även Icewind Dale) slår spel i 3d med lätthet. Jag tror ärligt talat inte att 3d någonsin kommer att slå 2d i grafik i spel av den här typen eftersom 2d spel kan vara så mycket mer detaljerade än 3d spel utan att det kräver en monsterdator.

Redigerat av Jack of all trades, 06 augusti 2008 - 12:26.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.