Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Armbandsur

1421 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 23 augusti 2005 - 21:05

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Jag beställde en klocka från watchzone.com (har handlat där en gång tidigare med gott resultat) den Fre 19/8 och fick min klocka redan igår, alltså tog frakten bara tre dagar. Klockan skickades från Texas/Usa. Det är en normal fraktid som man kanske ska förvänta sig, men jag blev iaf glatt överraskad.

Iaf jag vill än en gång rekommendera watchzone och paypal som fungerar optimalt tillsammans, betalning skedde snabbt och klockan skickades väldigt fort. Så nu har man ännu en klocka från staterna.

Det blev en Citizen Bj2000-09E (aqualand) som jag förr varit inne på att köpa men aldrig gjort fram tills nu och jag kan inte bli mer nöjd. Ska även berätta att klockan levererades i en presentbox, alltså ingen vanlig klockask utan i en syrgastub, riktigt coolt.

Ps. Ifall det inte framgår riktigt i inlägget så är detta ett glädjeinlägg och en rekommendation av butik för dem som vill ha bra klockor. :)

Såhär ser uret ut:

Postad bild

#152

Postad 23 augusti 2005 - 22:03

Flonk
  • Flonk
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Köpte denna för något år sedan, Citizen Modena Sport Eco-Drive BL5110-52E. Beställde den från www.sailgb.com sent en torsdagskväll och den anlände på efterföljande måndag. Det finns mycket trevligt i denna internetbutik :)

Klockan verkar ha gått ur produktion nu, så bilden kommer från en annan butik.
Postad bild

#153

Postad 23 augusti 2005 - 23:35

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0

Jag beställde en klocka från watchzone.com (har handlat där en gång tidigare med gott resultat) den Fre 19/8 och fick min klocka redan igår, alltså tog frakten bara tre dagar. Klockan skickades från Texas/Usa. Det är en normal fraktid som man kanske ska förvänta sig, men jag blev iaf glatt överraskad.

Iaf jag vill än en gång rekommendera watchzone och paypal som fungerar optimalt tillsammans, betalning skedde snabbt och klockan skickades väldigt fort. Så nu har man ännu en klocka från staterna.

Det blev en Citizen Bj2000-09E (aqualand) som jag förr varit inne på att köpa men aldrig gjort fram tills nu och jag kan inte bli mer nöjd. Ska även berätta att klockan levererades i en presentbox, alltså ingen vanlig klockask utan i en syrgastub, riktigt coolt.

Ps. Ifall det inte framgår riktigt i inlägget så är detta ett glädjeinlägg och en rekommendation av butik för dem som vill ha bra klockor. :)

Såhär ser uret ut:

<{POST_SNAPBACK}>

Blev du tullad?

Är tull något man ska räkna på när man beställer därifrån? Har ju hänt fler än en gång att man sluppit ifrån USA/Kanada.

#154

Postad 24 augusti 2005 - 16:50

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0

Jag beställde en klocka från watchzone.com (har handlat där en gång tidigare med gott resultat) den Fre 19/8 och fick min klocka redan igår, alltså tog frakten bara tre dagar. Klockan skickades från Texas/Usa. Det är en normal fraktid som man kanske ska förvänta sig, men jag blev iaf glatt överraskad.

Iaf jag vill än en gång rekommendera watchzone och paypal som fungerar optimalt tillsammans, betalning skedde snabbt och klockan skickades väldigt fort. Så nu har man ännu en klocka från staterna.

Det blev en Citizen Bj2000-09E (aqualand) som jag förr varit inne på att köpa men aldrig gjort fram tills nu och jag kan inte bli mer nöjd. Ska även berätta att klockan levererades i en presentbox, alltså ingen vanlig klockask utan i en syrgastub, riktigt coolt.

Ps. Ifall det inte framgår riktigt i inlägget så är detta ett glädjeinlägg och en rekommendation av butik för dem som vill ha bra klockor. :(

Såhär ser uret ut:

<{POST_SNAPBACK}>

Blev du tullad?

Är tull något man ska räkna på när man beställer därifrån? Har ju hänt fler än en gång att man sluppit ifrån USA/Kanada.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det blev tullavgift, precis som förra gången jag beställde därifrån. Tullen har båda gångerna blivit 20-25 %. Räkna med tull ska du alltid göra, självklart. Sen får du vänta och se ifall du har tur el ej...

#155

Postad 24 augusti 2005 - 16:55

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0

Köpte denna för något år sedan, Citizen Modena Sport Eco-Drive BL5110-52E. Beställde den från www.sailgb.com sent en torsdagskväll och den anlände på efterföljande måndag. Det finns mycket trevligt i denna internetbutik :(

MEN vilka överpriser! Exempel: Citizen Blue Angels Eco Drive Skyhawk JR3080-51L kostar €302.30 där du har köpt din klocka. På watchzone kostar klockan $200 (det var den klockan jag köpte innan min nuvarande). Det må finnas mycket trevligt på den sajten, men ingenting prisvärt.

#156

Postad 24 augusti 2005 - 17:21

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Själv sitter man med den här klockan, ett inte alltför respekterat märke direkt.
Tajms (alla ni breitlingfans, passa er!). Otroligt nog så fungerar den klockrent (fattar ni? KLOCKrent höhö).
Ja iaf så är det fortfarande personer som frågar om jag nyss köpt en ny klocka vilket gör att det känns som man har träffat rätt då jag köpte den för 4-5 år sedan.

#157

Postad 25 oktober 2005 - 12:41

Teknohead
  • Teknohead
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag är svårt sugen på Tag Heuer Monaco som Steve McQueen hade i Le Mans. Problemet är ju att jag inte har 30000kr att lägga upp för få den utan måste därför köpa en kopia.

Nu är min fråga, finns det några bra kopior på denna klocka som går att beställa över nätet någonstans ifrån till vettiga priser? Jag har sett den för ca $250 som jag skulle kunna tänka mig att betala bara jag vet att det är en bra butik och att det är en kvalitetsklocka även om det är en kopia. Är det någon av er som har något bra tips på butik?

Postad bild

#158

Postad 25 oktober 2005 - 17:49

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Jag har en SEIKO Kinetic Auto Relay.

Den ser ut så här fast med grå botten:
Postad bild
http://www.seiko.co....ail.asp?prd=221

Jag köpte den för ca 5 år sedan här i Sverige (kostade ~4500 kr tror jag) och har använt den i stort sett dagligen sedan dess. Den är fortfarande i nyskick förutom några smårepor på armbandet!

Gillar både designen och teknologin... :huh:

Kinetic Auto Relay adds an amazing feature to Seiko Kinetic. It automatically resets itself to the correct time. If the watch senses inactivity for more than three days, it automatically stops the hands to conserve energy, then continues to compute the time internally.

Special Features
- The next generation in Kinetic timekeeping
- Time Memory for up to 4 years at full charge
- Hands automatically reset themselves to the correct time
- Powered by wearer's movement
- No need to change the battery
- Quartz accuracy

http://seikousa.com/...?technologyId=6

/Fredrik

#159

Postad 27 oktober 2005 - 19:56

beatmaster
  • beatmaster
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Jag är svårt sugen på Tag Heuer Monaco som Steve McQueen hade i Le Mans. Problemet är ju att jag inte har 30000kr att lägga upp för få den utan måste därför köpa en kopia.

Nu är min fråga, finns det några bra kopior på denna klocka som går att beställa över nätet någonstans ifrån till vettiga priser? Jag har sett den för ca $250 som jag skulle kunna tänka mig att betala bara jag vet att det är en bra butik och att det är en kvalitetsklocka även om det är en kopia. Är det någon av er som har något bra tips på butik?


Kopior blir man nästan alltid besviken på. Är det inte bättre att lägga 1500-2500kr på en riktigt bra Quartzklocka? Camel Active har några skitsnygga modeller, kolla hosNeoWatches.

#160

Postad 27 oktober 2005 - 22:08

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
Kan nån plita ner några schyssta Svenska klockbutiker på nätet?

NeoWatches som Beatmaster nämde ovan hade ett rätt litet utbud, om än en del snygga klockor.

#161

Postad 29 oktober 2005 - 22:19

rolex5
  • rolex5
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Kul med klock tråd, Här e två av mina! // Mr Rolex

Bifogad fil(er)



#162

Postad 29 oktober 2005 - 23:49

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0
Pulsar Titan klocka med äkta/fungerande kronograf med gråblå botten och safirglas, ska enl uppgift vara tät till 200m (trycktestad efter varje batteribyte)

Bästa med klockan är att den är så vansinnigt lätt och att den är vattentät, på riktigt. Jättesmidigt att lägga klockan i diskmaskinen när man vill ha den ren.
Nästa klocka blir garanterat en titanklocka oso.

:P Passerati

EDIT: Den bästa var nog egentligen (när jag tänker på det) att det var en tillfällig rabatt på 1500kr, när jag handlade klockan. :P

Redigerat av Unregistered1041101d, 29 oktober 2005 - 23:54.


#163

Postad 02 november 2005 - 09:12

beatmaster
  • beatmaster
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Kan nån plita ner några schyssta Svenska klockbutiker på nätet?

NeoWatches som Beatmaster nämde ovan hade ett rätt litet utbud, om än en del snygga klockor.

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.arstrand.se/ Stjärnurmakarbutik, med standarssortiment
http://www.neowatches.e-butik.se/ Fristående, modeklockor
http://www.lindahlsurmakeri.se/ Stjärnurmakarsortiment med standardsortiment (mycket certina)
http://www.klockor.nu/ Fristående med budgetprofil och stort utbud

Det finns ett par till men de känns inte som seriösa nätbutiker.

Av dessa tycker jag Lindahls är bäst om man vill ha en vanlig klocka medan NeoWatches är bäst om man är ute efter något ovanligt som skiljer sig från mängden.

#164

Postad 02 november 2005 - 20:34

Unregistereda3cb9c9a
  • Unregistereda3cb9c9a
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0
Själv är jag ägare till en Tag Heuer Link Tiger Woods Limited Edition.

Postad bild

Mycket nöjd måste jag säga!

#165

Postad 03 november 2005 - 00:34

SverkerA
  • SverkerA
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Bra läsning här!

Mitt Ljud: Onkyo amps + Gallo Nucleus Micro
Mina Klockor: Se bild

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Ur.JPG   47,87K   142 Antal nerladdningar


#166

Postad 03 november 2005 - 18:33

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
jag har flera:
en acent 4 år gammal
en gul går aldrig sönder garanterat har provat mååånga gånger
en omega guldklocka efter 25 års trogen tjänst (funkar inte mer kunde inte bada med den tydligen)

#167

Postad 05 november 2005 - 09:19

beatmaster
  • beatmaster
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
En av mina få quartzklockor, Everlast

Bifogad fil  min_everlast.JPG   56,09K   112 Antal nerladdningar

#168

Postad 07 november 2005 - 06:30

Unregistered1057
  • Unregistered1057
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Okej.....klocknojja , japp :D

Här är min fritidsklocka:
En Citizen Titan Ecodrive, väger ingenting...
Dock en internetbild för att den är inne på
sin andra reparation av kondensator :P
(Ecodrive som ska är batterilösa klockor, funkar inte så bra ...tycker jag)
Bifogad fil  citizen_titan.jpg   40,59K   1 Antal nerladdningar

#169

Postad 10 november 2005 - 13:16

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Certina DS Nautic.

Hittade tyvärr ingen bild

#170

Postad 10 november 2005 - 13:58

jober
  • jober
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Klockor är roligt... :)

Har några... bl.a en sån här:
Certina DS-SPEL Cronograf med safirglas....
Postad bild

Har även 4 st STORM klockor som jag är väldigt förtjust i.. STORM

Har även en Porsche Design P6612
Postad bild

samt en Tissot..

#171

Postad 16 december 2005 - 23:32

Unregistered1057
  • Unregistered1057
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Så nu blev man av med lite stålar igen...denna sidan är inte bra för min lilla plånbok !
Var inne på en sida som heter www.tidochdoft.se efter tips av en kille här på minhembio.com.
Såg en ursnygg Certina och beställde direkt, kolla bilden ...viss är hon skön ?

Bifogad fil  IMG_0011.JPG   160,51K   5 Antal nerladdningar

Oj ser att skyddsplasten sitter kvar, fick den idag :-)

Får väl lägga upp min totalt okrossbara Casio(arbetsklockan) oxå !

Bifogad fil  IMG_0012.JPG   130,52K   4 Antal nerladdningar

Tack för mig.

Redigerat av Unregistered1057, 16 december 2005 - 23:39.


#172

Postad 17 december 2005 - 11:14

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0
Numera på en handled nära mig:
Postad bild
Panerai Tantalium (replika förstås, originalet kostar liite för mycket)

#173

Postad 18 december 2005 - 18:28

beatmaster
  • beatmaster
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Så nu blev man av med lite stålar igen...denna sidan är inte bra för min lilla plånbok !
Var inne på en sida som heter www.tidochdoft.se efter tips av en kille här på minhembio.com.
Såg en ursnygg Certina och beställde direkt, kolla bilden ...viss är hon skön ?


Jorå, rätt skapligt. Fats jag har svårt för mixar med guld & stål.
Här är den klocka jag har på handleden nu. Finns bara hos NeoWatches i Sverige.

Bifogad fil(er)



#174

Postad 16 februari 2006 - 22:20

orjank
  • orjank
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej!Jag har en radiokontrollerad klocka,Junghans mega 1...från början av 90 talet.Nån mer som har en sån?

#175

Postad 16 februari 2006 - 23:08

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Jag väntar på att någon ska visa exempelvis en Breitling navitimer eller en Tag Heuer Carrera, eller varför inte en Omega speedmaster, jag menar så man får drägla lite :)

#176

Postad 17 februari 2006 - 08:19

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0

Jag väntar på att någon ska visa exempelvis en Breitling navitimer eller en Tag Heuer Carrera, eller varför inte en Omega speedmaster, jag menar så man får drägla lite :)

<{POST_SNAPBACK}>


Här kommer nåt att dregla över, en Omega DeVille Coaxial Rattrapante (bara 79.000 sek)
Postad bild

#177

Postad 18 februari 2006 - 17:22

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0

Jag väntar på att någon ska visa exempelvis en Breitling navitimer eller en Tag Heuer Carrera, eller varför inte en Omega speedmaster, jag menar så man får drägla lite :)

<{POST_SNAPBACK}>


Här kommer nåt att dregla över, en Omega DeVille Coaxial Rattrapante (bara 79.000 sek)
Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Den var inte dum! Vit urtavla och svart läderrem är riktigt läckert.

#178

Postad 18 februari 2006 - 17:32

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Själv så fick jag med mig en Oakley Blade hem fråm Mexico, förutom en skadlig mängd Tequila förstås :-)

Bifogad fil(er)


Redigerat av lobo, 18 februari 2006 - 17:32.


#179

Postad 19 februari 2006 - 20:43

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Jag fyller 25 i år.. då ska jag önska mig en sån här rackare:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  44865.jpg   302,74K   244 Antal nerladdningar


#180

Postad 23 februari 2006 - 00:12

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
hej. :D
Jag har en casio G-shock som jag fick av min fru förra året.
skön klocka och snygg.
mvh. Golfarn. B)

#181

Postad 17 mars 2006 - 15:34

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Jahapp...nu sitter man här med en ny klocka som inhandlades idag.
Lyckades med konststycket att applådera av visarna under OS-finalen i hockey.
Kostnaderna för att repa den var inte värt det då den inte kostade speciellt mycket heller i inköp.

Turligt nog hade dom 30% rea i butiken och då föll valet på en Seiko Kinetic klocka.

#182

Postad 17 mars 2006 - 23:00

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0
Casios Kinetic är lite coola. Fast den där ser ut som nåt Capt. Kirk skulle trivas med, no offence ;)

#183

Postad 18 mars 2006 - 09:38

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Hehe jadu smaken är som baken, tycker själv den var stilren.

#184

Postad 18 mars 2006 - 18:54

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0

Casios Kinetic är lite coola. Fast den där ser ut som nåt Capt. Kirk skulle trivas med, no offence  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar Seiko? :lol:

#185

Postad 18 mars 2006 - 19:06

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0

Casios Kinetic är lite coola. Fast den där ser ut som nåt Capt. Kirk skulle trivas med, no offence  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar Seiko? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Upps, gick lite fort där. Självklart ska det vara Q&Q Kinetic..

#186

Postad 20 mars 2006 - 22:51

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Är den här klockan världens dyraste, med sitt pris på 2 362 000:- ?

Postad bild

#187

Postad 20 mars 2006 - 23:14

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
Inte nära, om det är i kronor och inte dollar.

Jacob the Jeweler gör en hel del väldigt dyra klockor. Såg nåt program som handlade om kändisars livsstil och accessoarer. Där togs bl.a. klockor upp. Det finns ett antal klockor som kostar över miljonen dollar. Vet inte vad Jacob the Jewelers ligger på normalt , men en han hade gjort som kostade runt den summan visades iaf. på det där programmet.

#188

Postad 21 mars 2006 - 20:49

hipshot
  • hipshot
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild

#189

Postad 21 mars 2006 - 20:51

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0

Inte nära, om det är i kronor och inte dollar.

Jacob the Jeweler gör en hel del väldigt dyra klockor. Såg nåt program som handlade om kändisars livsstil och accessoarer. Där togs bl.a. klockor upp. Det finns ett antal klockor som kostar över miljonen dollar. Vet inte vad Jacob the Jewelers ligger på normalt , men en han hade gjort som kostade runt den summan visades iaf. på det där programmet.

<{POST_SNAPBACK}>

Aha Jacob & Co. Jag vet de har massa dyra klockor men är det inte främst för alla diamanter?

#190

Postad 21 mars 2006 - 22:31

Atariman
  • Atariman
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0
Det finns rätt gott om modeller från mer statustyngda varumärken (typ Omega, Jaeger-LeCoultre, Patek Philippe, Girrard Perregeaux, osv) som betingar högre priser än den från IWC. Då oftast pga materialval, komplicerade urverk, etc - istället för att ha klockorna överösta med smaklösa ädelstenar.

#191

Postad 22 mars 2006 - 00:28

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0

Inte nära, om det är i kronor och inte dollar.

Jacob the Jeweler gör en hel del väldigt dyra klockor. Såg nåt program som handlade om kändisars livsstil och accessoarer. Där togs bl.a. klockor upp. Det finns ett antal klockor som kostar över miljonen dollar. Vet inte vad Jacob the Jewelers ligger på normalt , men en han hade gjort som kostade runt den summan visades iaf. på det där programmet.

<{POST_SNAPBACK}>

Aha Jacob & Co. Jag vet de har massa dyra klockor men är det inte främst för alla diamanter?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo precis, diamant-prydda till tusen. Har ingen aning om urverket i dem är nå värt att ha. Vissa är riktigt snygga, andra är bara fööör mycket.

#192

Postad 22 mars 2006 - 04:24

Brune
  • Brune
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Brukar tappa klockor efter ett år så jag kör med klockor för bara 300 - 400:-
Tycker det blir svettigt att ha dom på handleden så jag har domi fickan.

Ja jag har en halvguldklocka från Swiss också men den har jag bara när jag klätt up mig lite extra.

Anars till vardags en kloka som jag kan mista utan fundera något över det och en digital så jag kan ha kontroll på sekunderna ( behöver det ibland ). När jag är ledig har jag många gånger inte kloka på mig. Skall jag någonstans sitter det ju en i bilen så man kan kontrolera tiden.

Klockor är ju bara för att visa tiden. Andra funktioner brukar bara vara skit även fast man skulle tro det är precitionsinstrument om man tittar på priset :D

#193

Postad 22 mars 2006 - 06:45

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0
Kör på en ganska billig Seiko, köpte den mest för att den matchar min bil så bra :D
Postad bild

#194

Postad 24 mars 2006 - 20:49

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Toppenklockor:
Glycine Airman 2000
Rolex Explorer II COSC
Breitling Superocean COSC
Alla automater, Glycinen går som en quartz. Rolexen är ny så jag kan inte avgöra det än, men den skall gå bra. Juste med GMT-visare =)

Nästa blir en Daytona i guld och stål eller en sådan här:
Inte min bild,men den är grymt fin

Bifogad fil(er)



#195

Postad 25 mars 2006 - 11:22

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Många har visat upp sina klockor, vilket är trevligt. Nu undrar jag:


Vilken är din favoritklocka?

För min del finns det minst 10 klockor jag verkligen gillar. Men i slutändan är det alltid Breitling Navitimer som ligger högst på listan. Svart urtavla med svart läderrem!

Bifogad fil  601.JPG   39,63K   277 Antal nerladdningar

#196

Postad 27 mars 2006 - 09:24

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag gillade Breitling innan; men numera anser jag det vara viktigt med ett arv inom hantverket. Breitling når helt enkelt inte upp till det med sina ETA-verk för 125 kronor som sitter i klockor de säljer för tjugo papp.

Rolex å andra sidan :P har både arvet, hantverket och imagen samt sist men inte minst: kvalitén. Dyrt - visst - men den som vill ha en fin klocka som ens barn kan/kommer ärva och som kommer representera ett värde såväl ekonomiskt som hantverksmässigt har råd (läs:kan ha råd) med en Rolex.

En JLC Master Eight Days Perpetual är få förunnat, annars en klocka jag verkligen gillar.

Men mitt mål i livet är en bra tillvaro och en fin uppväxt för min dotter, allt annat är bara bonus.

Redigerat av DrakeMan, 27 mars 2006 - 09:27.


#197

Postad 09 augusti 2006 - 12:39

designboy
  • designboy
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har en Citizen Analog Aqualand som behöver byta batteri och armband.

Nån som vet var Citizen har nån auktoriserad urmakare i Stockholm som kan trycktesta?

Hong Kong trading nära Stureplan verkar ha lagt av.





/Jonas

#198

Postad 09 augusti 2006 - 13:02

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Hittade klockan jag verkligen ville ha, var och provade men den var för stor för mina tunna handleder... en Gant VOR (Volvo Ocean Race) Edition. Ruskigt läcker.


Så den som kommer inhandlas nu blir en Rado Original Chrono.
Bifogad fil  Rado.jpg   9,29K   2 Antal nerladdningar

#199

Postad 09 augusti 2006 - 17:07

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0
@Drakeman, jag gillar verkligen din uppräkning av klockor! JLC:n gick inte av för hackor heller.

Jag har omvärderat min syn på klockor; tidigare har jag bara haft enkla quartzklockor och digitala dykarur, men har börjat uppskatta automatklockor mer och mer. Känlsan av kvalitet och en stilla förundran över hur fjädrar och kugghjul klarar av att hålla tiden är oslagbar. En Breguet eller en riktigt snygg Panerai vore inte fel. Det känns inte riktigt manligt att ha en "Regal" quartz på handleden...

Postad bild Breguet Type XX


Postad bild Panerai Luminior Submersible

#200

Postad 19 augusti 2006 - 22:01

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Denna klocka har jag. Kostar 4000kr så det är ett rimligt pris tycker jag. Har haft den i 3år, så det är väl dags att byta snart =).

Nästa blir en Omega Seamaster...hur som helst här kommer min fina klocka som är Certina DS Spel 113.7155.42.61
Bifogad fil  00000098.jpg   10,59K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av xslyyx, 19 augusti 2006 - 22:03.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.