Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min ps3a dog, YLOD!

443 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
26 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 13 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 13 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 13 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 13 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 13 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 13 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 14 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 14 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 14 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 14 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 14 år sedan

#401

Postad 28 juni 2011 - 11:32

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

  • 1 166 inlägg
  • 0

Ett halvår bara, det är ju inte bra.. måste ju vara något annat som tar stryck när man fått YLOD
kanske bra att löda på komponenteran när man endå har maskinen öppen.


Är det inte därför man ska köra med varmluftpistolen för att få bra kontakt igen?

#402

Postad 28 juni 2011 - 12:07

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Ett halvår bara, det är ju inte bra.. måste ju vara något annat som tar stryck när man fått YLOD
kanske bra att löda på komponenteran när man endå har maskinen öppen.


De flesta YLOD beror på att lödningarna mellan GPUn eller CPUn släpper. Problemet är att de är av BGA typ, dvs lödningarna sitter mellan kretskortet och chippet, och därför omöjligt att komma åt i efterhand. Det är därför varmluftsmetoden kan fungera, det smälter lödningarna och så att de får kontakt igen. Men eftersom man inte har så bra kontroll över processen så släpper de oftast igen efter ett tag och då får man YLOD igen. :)

#403

Postad 28 juni 2011 - 12:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

De flesta YLOD beror på att lödningarna mellan GPUn eller CPUn släpper. Problemet är att de är av BGA typ, dvs lödningarna sitter mellan kretskortet och chippet, och därför omöjligt att komma åt i efterhand. Det är därför varmluftsmetoden kan fungera, det smälter lödningarna och så att de får kontakt igen. Men eftersom man inte har så bra kontroll över processen så släpper de oftast igen efter ett tag och då får man YLOD igen. :)


Exakt, det är ju helt enkelt "dåligt" gjort från början och man kan fixa det men endast temporärt och det är ju fortfarande samma lödningar man "reflowar" när man kör med varmluftspistolen. D v s man tillsätter ju inget mer/annat material när man reflowar så därför kommer sannolikt lödningarna att släppa igen. Hur länge det håller varierar säkert.

Har dock haft återkommande problem med BD-spelaren efter det att min son lyckades trycka in 4 CD skivor medans hans pappa gjorde något annat...


Hahaha! 4st?!? Bra jobbat! :lol:

#404

Postad 28 juni 2011 - 12:18

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0

Hahaha! 4st?!? Bra jobbat! :)


Jupp...han har awesome skillz :lol:

#405

Postad 29 juni 2011 - 11:59

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Håller på med min enligt Gilksy guiden... Lär ju inte bli sämre med ny kylpasta kan jag säga med tanke på hur det såg ut i min PS3... Ska bara införskaffa en varmluftspistol och sen skruva ihop den igen, får se om den vaknar till liv... om inte så har jag åtminstone försökt :P

köpte en VLpistol på claes ohlson för 149:-

#406

Postad 30 juni 2011 - 16:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Ehh... en polare har fått ylod på sin nu... bara det han har en hyr BD i ps3an... går det mata ut den på nåt sätt? Filmen ska va inlämnad i morrn... :)
Kan ju inte skruva isär den, då gäller ju ingen garanti...

Redigerat av Garrett, 30 juni 2011 - 16:04.


#407

Postad 30 juni 2011 - 16:50

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

går det mata ut den på nåt sätt?


Man slår av huvudströmbrytaren bak på ps3an sen håller du inne eject-knappen och slår på huvudströmbrytaren igen så går fläkten upp i hög varv och skivan matas ut.

#408

Postad 30 juni 2011 - 20:02

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0

Man slår av huvudströmbrytaren bak på ps3an sen håller du inne eject-knappen och slår på huvudströmbrytaren igen så går fläkten upp i hög varv och skivan matas ut.


Funkar inte på äldre PS3... Men då det finns garanti så antar jag att den är senare modell?

#409

Postad 30 juni 2011 - 20:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Funkade tyvärr inte för honom... det är en fettokonsoll... en bland dom sista 80gigarna tror jag... som han fick efter reklamation för ylod från sin gamle 60gigare... ibland är fru fortuna inte vän med vissa, hä hä
Tack för hjälpen iaf... han ska ringa discshop i morrn o kolla lite...

#410

Postad 30 juni 2011 - 23:56

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Skumt, funkade på min 40gb fat ps3 från slutet -07 när den YLOD:a

#411

Postad 01 juli 2011 - 22:16

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
Hade lite tid att slå ihjäl idag så skruvade isär min kära gamla PS3 igen och tänkte...why not? Ökade reflow tiden from Gilksy's rekommenderade 15 sek till 30 sek med varmluftspickadollen inställd på 350 grader. Har stått på sedan 15.00 idag och testat både spel och film... funkar perfa ;) Väl medveten om att det kan vara en kortvarig lycka men jag är fan nöjd att jag sparkade liv i gamla Bettan en andra gång!

Drog en 2.5 timmars backup och laddade upp alla min spelsaves till PSN+ banken (ruttet att man inte kan kopiera vissa sparfiler till usb pga copyrightskydd).

Tänker låta PS3:an stå på inatt i XMB och bränna in sig lite igen... la på ny artic silver 5. Vet inte om det spelar någon större roll men skadar nog inte. Får hårdköra lite mer imorgon.

Nåja...kanske kan hålla ihop tills man har råd med en slim :)

#412

Postad 06 juli 2011 - 23:39

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Ni som fått ylod och lagat ps3an har alla fixat ny kylpasta på ??
Vet inte om ja har lust att åka till kjell o fixa det.. typ 10 mil dit.
Undrar om man kan ta vilken kylpasta som helst?
Dem borde ju ha de i vilken dataaffär som helst..

#413

Postad 07 juli 2011 - 09:12

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Ni som fått ylod och lagat ps3an har alla fixat ny kylpasta på ??
Vet inte om ja har lust att åka till kjell o fixa det.. typ 10 mil dit.
Undrar om man kan ta vilken kylpasta som helst?
Dem borde ju ha de i vilken dataaffär som helst..


Du behöver inte ta någon speciell kylpasta, men det finns ju sämre och bättre sorter. Dock är det Arctic Silver som länkades till ovan på Kjell och det märket borde finnas i de flesta datoraffärer.

#414

Postad 07 juli 2011 - 19:54

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
Ny kylpasta måste du lägga på men spelar som sagt mindre roll vilket märke, Artic Silver är dock en gammal klassiker som brukar funka bra :) Glöm inte att torka av den gamla kylpastan med lite isopropanol först bara.

Min PS3 funkar alldeles utmärkt efter min andra ylod reparation, hur länge vet jag ej men var helt klart värt besväret!

Vet inte om jag inbillar mig men får för mig att den pumpar ut mindre värme och går lite tystare efter jag lagt på nya kylpastan och då är det ändå +26 grader i huset... :D

Fick även fart på min BD läsare med där autoinmatningen hade säckat ihop... efter lite rengöring med tops och isopropanol så släppte lite gammalt damm och vips så sög PS3an i sig skivorna igen. Tidigare när jag startade upp PS3an så spann alltid driven igång precis som den letade efter en skiva... antar att damm på sensorn eller nåt förvirrade inmatningsautomatiken.. fick tidigare trycka in skivan en bit innan den greppade tag i den.

#415

Postad 11 juli 2011 - 23:40

nintendo
  • nintendo
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Har en liten fundering?

Blir det samma resultat om man lämnar in sin ps3:a för att få den fixad? Eller blir resultatet detsamma som alla dessa "hemmalödningar"? Känns ju surt att betala en tusing för nåt som kanske bara håller nån månad... Men känns ju också jävligt surt att kasta bort den, då man för inte allt för många år sedan betalade 7000 för fanstyget. Och visst, man komma billigare undan om man gör det själv, men det är inget för mig...

#416

Postad 21 juli 2011 - 13:04

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
Jahupp..... du dog min PS3 igen då ;) Nu ger jag upp med det gamla åbäket, får bli en PS3 slim i höst istället. Hann iallafall avaktivera den innan sista YLODen.

Ses någon i höst...väntar nog in den nya CECH-3000 modellen. Ha det gott!

Redigerat av Cragganmorax, 21 juli 2011 - 14:37.


#417

Postad 21 juli 2011 - 13:21

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Är det vanligt att dom får YLOD?

#418

Postad 21 juli 2011 - 13:35

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
Hade en PS3 phat från mars 2007 och ja på dom modellerna är det rätt vanligt...tyvärr.

#419

Postad 23 juli 2011 - 18:50

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Har en fråga, hur inaktiverar man sitt PS3? Har inte gjort det på någon utav mina 3 konsoler jag fått tillbaka efter reparation. Nu har jag en lånekonsol efter att jag fick tillbaka min konsol efter 7 veckors service utan att dem gjort något alls och maskinen felar fortfarande. Så elgiganten testade min maskin och konstaterade samma fel som jag men nu när jag lämnar tillbaka lånekonsolen hur inaktiverar jag? Varför ska man inaktivera?

#420

Postad 23 juli 2011 - 19:11

vvv
  • vvv
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0
Tror att man max kan sitt konto registrerat på 4 el 5 konsoller. Men ligger väll under account management där aktiverar man ju i alla fall, har inte avaktiverat själv men borde ligga där under.

#421

Postad 24 juli 2011 - 19:04

bobby tex
  • bobby tex
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
om bilden försvinner o hoppar till blåskärm, dvs hur det ser ut i HDMI-läget innan man slår på PS3:an och sen hoppar tillbaka, vad är det sannolikt för fel på den då?

Får det rätt ofta nu o ibland hoppar det inte tillbaka av sig själv heller utan jag måste byta till TV o tillbaka, alt stänga av teven o slå på igen

ljudet fortsätter och det händer både när jag kollar på film o spelar

gissar att det har med "grafikkortet" att göra

#422

Postad 24 juli 2011 - 19:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Vet inte vad du har testat innan men börja med att kolla med en annan hdmi kabel. Testa även att byta uttag i tvn. Jag hade ett liknande fel på min xbox och det visade sig vara en kass kontakt i min tv.

#423

Postad 27 juli 2011 - 07:29

bobby tex
  • bobby tex
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Vet inte vad du har testat innan men börja med att kolla med en annan hdmi kabel. Testa även att byta uttag i tvn. Jag hade ett liknande fel på min xbox och det visade sig vara en kass kontakt i min tv.


he he får kolla på det först innan jag drar några fler slutsatser :)
Så dessa symptom är inget "vanligt" fel med PS3 alltså

https://www.minhembi...s...t&p=2796077
https://www.minhembi...s...t&p=2798242

#424

Postad 05 augusti 2011 - 09:54

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Jag fick YLOD strax innan jul men lämnade in den på reparation och fick tillbaka den efter 1.5 vecka sen dog den igen strax innan 3 månader då gick det på garantin sen sist jag lämnade in den. så ja skickade iväg den igen. fick hem den och den fungerade. sedan köpte jag en lite extraf läkt som extra kylning då verkar den fungera några månader till. men sen dog den förra vecka. så gav jag upp och köpte ett nytt PS3 slim 320gig ville verkligen inte ha slim tycker dom är så fula. hade 60gigaren innan den har fungerat klockrent sen jag köpte den vid release.


Men min fråga nu är att jag har alla sparningsfiler på min gamla hdd den har jag pockat ut och sparat, men såg på slim att det går inte att byta hårddisk på dom. annars hade jag tänkt sätta över den gamla disken och spara ner alla sparningar. men det sket sig. kan man koppla in den i datorn på nåt sett det är ju sata som vanligt. men den är i fat32 antar jag?

eller finns det något man kan göra för att få ut sina sparningar från gamla hdd och spara ner dom till ett usb?

#425

Postad 05 augusti 2011 - 13:51

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0
Hårdisken är krypterad och kan endast läsas av den PS3a som den satt i, så du kan inte få ut något från den tyvärr på en annan maskin.

Förövrigt går det att byta hårdisk på en Slim precis som på tidigare modeller.

Redigerat av SirIdot, 05 augusti 2011 - 13:52.


#426

Postad 05 augusti 2011 - 13:54

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Hårdisken är krypterad och kan endast läsas av den PS3a som den satt i, så du kan inte få ut något från den tyvärr på en annan maskin.

Förövrigt går det att byta hårdisk på en Slim precis som på tidigare modeller.


okej tack.

vart byter man det? vågar man det då med tanke på garantin.

#427

Postad 06 augusti 2011 - 10:28

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

vart byter man det? vågar man det då med tanke på garantin.

Finns en lucka till vänster framtill på Slim. Bakom den sitter hårddisken. Det är meningen att man skall kunna byta själv, så det påverkar inte garantin. Dock måste man sätta tillbaka originaldisken om du behöver använda dig av garantin.

Det finns många guider på nätet hur man gör och det är väldigt lätt.

#428

Postad 06 augusti 2011 - 13:31

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0
Har en YLOD PS3:a i garderoben som jag funderar på att fixa. Är inte händig nog att göra det själv men det finns ju andra som vet hur man gör. Hur länge har era fixade YLOD-konsoller fungerat? Antar att svaret är allt från 1 vecka till 3 år. :) Behöver mest övertyga mig själv om att det är värt det.

#429

Postad 06 augusti 2011 - 14:49

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Min gamla tjock-PS3 fick ett märkligt YLOD-liknande fel förra veckan. Det är inga problem att starta upp den och börja spela, men efter 10-30 minuters speltid så tvärdör den rakt av (med tre pip) och sedan blinkar den rött. Stänger jag av den med huvudströmbrytaren och startar upp den så fungerar den hur fint som helst tills samma dilemma uppstår igen (den dör alltid vid olika tidsintervaller, men den lever aldrig längre än 30 minuter).

Jag har provat allt från att placera den på en svalare plats, byta till en annan strömkabel och att blåsa rent alla cirkulationshål, men inget har hjälpt, så det slutade med att jag köpte en ny PS3 Slim istället.

Det hade dock varit kul om jag fick i ordning på min tjockis-PS3:a, så kan syrran få den, så är det någon som haft samma problem som mig med sin PS3 och löst problemet?

#430

Postad 07 augusti 2011 - 10:12

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Min gamla tjock-PS3 fick ett märkligt YLOD-liknande fel förra veckan. Det är inga problem att starta upp den och börja spela, men efter 10-30 minuters speltid så tvärdör den rakt av (med tre pip) och sedan blinkar den rött. Stänger jag av den med huvudströmbrytaren och startar upp den så fungerar den hur fint som helst tills samma dilemma uppstår igen (den dör alltid vid olika tidsintervaller, men den lever aldrig längre än 30 minuter).

Jag har provat allt från att placera den på en svalare plats, byta till en annan strömkabel och att blåsa rent alla cirkulationshål, men inget har hjälpt, så det slutade med att jag köpte en ny PS3 Slim istället.

Det hade dock varit kul om jag fick i ordning på min tjockis-PS3:a, så kan syrran få den, så är det någon som haft samma problem som mig med sin PS3 och löst problemet?


Jag har precis fått samma problem, spelade BFBC2 i förrgår och då fungerade den hur bra som helst, men igår när ungarna skulle spela så hängde den sig hela tiden. När vi sedan skulle se på dvd på PS3:an så hände det igen. Första gången efter ca.1,5 timme men sedan gick det bara att starta om den och hitta där man var när det höngde sig innan den hängde sig igen. Är den på väg att klappa ihop? :)

Tillägg. Nu fungerar den kortare och kortare stunder för varje gång. Ingen gul lampa ännu dock. Jag har lyckats kopiera över en del sparade spel på en usb sticka i alla fall och tänker försöka mig på en YLOD reparation under dagen. Ska köpa lite sprit och ny kylpasta bara. Fungerar det inte så får det bli en ny slim istället. Någon som har andra tips?

Tillägg 2. Efter att ha följt instruktionerna av YLOD reparation har jag nu värmt kretsarna med varmluftpistol och satt dit ny kylpasta. Works like charm!!! ...vi får se hur länge.

Redigerat av Unregisteredb33ec5bc, 08 augusti 2011 - 15:05.


#431

Postad 08 augusti 2011 - 14:47

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0
Det skall finnas en meny där man bl.a. kan formatera om och återställa hårddiskens filsystem. Skall komma upp om man håller in power knappen riktigt länge när man startar PS3:an om jag inte minns fel. Kan vara värt att prova för er.

Recovery menu

#432

Postad 07 september 2012 - 21:43

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Nu har min tjockis börjat strula, men det verkar inte vara det klassiska ylod utan den stänger av sig direkt och sen blinkar den rött. Jag hade haft den avstängning nästan 3 månader tills igår när jag startade den och köpte plus, så jävla typiskt :P
Jag började ladda ner en massa spel och länden stå på och när jag tittade några timmar senare så stod den och blinkade. Stängde av och tänkte inte så mycket på det och idag på eftermiddagen så slog jag igång den igen, det gick fint och jag började ladda ner igen men efter ca 15 minuter så gav den upp igen. Nu går den inte igång alls, bara blinkar rött direkt när jag startar.
Jag har blåst ur den rejält med tryckluft genom ventilationshålen men ingen förbättring. Kan ylod-fixen hjälpa även här tror ni?

Och är det någon som vet om mina sparfiler laddas upp till molnet automatiskt när jag har plus eller måste det göras manuellt? Jag slog på automatisk nedladdning direkt igår och såg idag är den gick igång att den hade laddat hem lite uppdateringar inatt.

#433

Postad 07 september 2012 - 21:46

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0

Och är det någon som vet om mina sparfiler laddas upp till molnet automatiskt när jag har plus eller måste det göras manuellt? Jag slog på automatisk nedladdning direkt igår och såg idag är den gick igång att den hade laddat hem lite uppdateringar inatt.


Det sker automatiskt om du väljer det i början när du startar spelet. Med PS+ får du upp en förfrågning om du vill spara i molnet eller på hårddisken.

#434

Postad 07 september 2012 - 22:06

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Ajdå, jag startade inget spel alls. Jag har ifs haft ps+ en kort period tidigare men jag kommer inte ihåg om jag valde nåt sånt då. Får väl försöka laga så jag kan starta och rädda alla sparfiler.

#435

Postad 16 september 2012 - 11:35

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Jag testade hårtorksmetoden och det fungerad! :o. Visst det kanske inte är nån permanent lösning men det har fungerat över en vecka nu iaf och jag har kunat kopiera alla sparfiler till molnet så nu gör det inte lika mycket om den brakar ihop :)

#436

Postad 27 januari 2013 - 23:23

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Jag har nu tyvärr fått YLOD och maskinen startar aldrig utan går direkt från grönt ljus till blinkande rött. Grejen är att min PS3:a är köpt från Kanada för många herrans år sedan (när den släpptes där) så någon garanti finns knappast kvar, samt att det skulle bli för dyrt ändå att skicka den dit. Mina frågor är då:

1. En spelskiva sitter i, hur fasen ska jag få ut den? Tricket med att hålla in eject och starta maskinen med huvudströmbrytare fungerar ej.

2. Hur gör jag med alla mina saves på diverse spel som ligger på hårddisken? Funderar på att köpa en ny PS3:a men har hört att det ej går att använda gamla hårddisken till en ny PS3:a då den är krypterad.

Vad fasen ska jag göra?

#437

Postad 28 januari 2013 - 00:51

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Fixa den själv. Jag fick ylodpå min release maskin för typ 10 mån sen. Köpte en värmepistol och lite kylpasta, sen följde jag ett par videos på Youtube. Maskinen funkar fortfarande. :)

#438

Postad 09 februari 2013 - 13:02

Unregistereddf7ace23
  • Unregistereddf7ace23
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har oxå fått YLOD för några år sen och även fixat den efter det. Jag glömde bort/hann inte spara mina sparningsfiler innan den dog igen dock. Är det någon som testat köra den gamla hårddisken i en usb-docka i sitt nya PS3? Kan systemet läsa den då ? Eller vill den formatera den gamla hårddisken då med?

#439

Postad 09 februari 2013 - 13:14

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Hårddisken går bara att läsa av den PS3 som formaterade den. Savefilerna är körda om du inte får igång din PS3 eller om du inte har dom i PS+ Clouden.

#440

Postad 09 september 2013 - 02:16

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Doh.. sambons PS3:a börjar få YLOD och vi har ju 2st PS4:or på agendan. Det är ju över 2 månader kvar tills PS4:an släpps... undra om man ska köpa en ny 12GB? Man slipper ju köpa ny hårddisk, bara slänga in den gamla i den här och formatera om liksom.

Alternativet är ju att inte göra det och att hon får ta över min, men BF4 kommer ju innan PS4:an och man måste ju öva lite.. :-(

Man kanske skulle köra ett race med värmepistol bara för att hålla livet uppe i den gamla.. man kommer väl kanske inte ens titta på den när PS4:an kommer..

#441

Postad 29 december 2014 - 15:02

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Sådär då har min uppåtkompatibla PS3:a klappat ihop. Hade precis stoppat in ett nytt spel i den som jag var orolig att inte få ut. Men körde handukstricket med hårtork och fick ut skivan, nu jaga en ny på blocket. Vägrar köpa den senaste modellen.

#442

Postad 30 december 2014 - 01:19

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Uppåtkompatibel? Kompatibel med PS4?

#443

Postad 30 december 2014 - 08:39

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Oj det blev inte riktigt rätt :)

#444

Postad 30 december 2014 - 19:37

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Sådär då har min uppåtkompatibla PS3:a klappat ihop. Hade precis stoppat in ett nytt spel i den som jag var orolig att inte få ut. Men körde handukstricket med hårtork och fick ut skivan, nu jaga en ny på blocket. Vägrar köpa den senaste modellen.

Härlig inställning =)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.