Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HP DATA VAULT NAS X311 2TB

259 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HP Data Vault X311 2TB (NAS-servrar) 5 7,8 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

#151

Postad 28 januari 2011 - 17:56

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
Till er som undrar om hur man kopplar in en skärm till nasen, hittade denna tråd på Mediasmartserver.net.

#152

Postad 29 januari 2011 - 11:18

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu har jag haft den ett tag och den fungerar riktigt bra tycker jag som är vanlig hemmaanvändare. Det viktiga tycker jag är att man har en giga router annars går det inge vidare på hastighetsfronten.
Synd bara att ps3 inte kan spela MKV för då hade de varit optimalt så det får bli att köpa en mediaspelare..

Så länge, kan ingen göra en guide för hur man installerar PMS på servern? förstår verkligen inte

#153

Postad 30 januari 2011 - 10:51

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Till er som undrar om hur man kopplar in en skärm till nasen, hittade denna tråd på Mediasmartserver.net.

Bra tips! Någon som beställt en sån kabel?

#154

Postad 31 januari 2011 - 14:21

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
nu har jag bytt ut min router till denna NETGEAR WNR3500L, men får fortfarande inte upp några bra hastigheterna på överföringarna? jag skickar från dator till NAS men kommer bara upp i 12mb, vore tacksam för svar?

#155

Postad 31 januari 2011 - 17:08

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
Vad har du för nätverkskort i datorn? 100Mbit eller 1Gbit?
Bytt kabel?

#156

Postad 31 januari 2011 - 23:31

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Stängde ner WHS delen o kör med server 2003 bara. Funkar fint, har runt 85 MB/s i läs från x311 :) via en dir655

#157

Postad 01 februari 2011 - 10:51

johan09
  • johan09
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej,

har köpt x311 men har problem med första WHS software installationen. Är ganska rudis på detta så skulle verkligen uppskatta hjälp. Försöker köra installations CDn på en HP laptop med vista home premium. Har dubbelkollat så antivirus och brandväggen är avslagna och att alla enheter hittas på det trådlösa nätverket.

installationen drar igång, den säger att den hittar HP Storage enheten och ska börja ladda ner filer från den, då stannar allt och får felmeddelande "This operation cannot be completed at this time. If the problem persists, please contact product support" (se bilden)

Testar att köra installationen på en kompis pc som jag lånat, då funkar det fint. samma setup med vista home premium. men hur jag än försöker på egna hemdatorn funkar det inte. Har försökt maila/chatta/ringa HPs USLA SUPPORT där jag blir slussad runt mellan olika nummer. till slut landar alla nummer till ett betalnummer med amerikansk support, där de enbart supportar Data vault 5-series.... Fasen vad HP support Suger!

Är desperat nu, har någon tips på vad jag ska testa/vad som kan vara felet?

Bifogad fil(er)



#158

Postad 01 februari 2011 - 10:53

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Hej,

har köpt x311 men har problem med första WHS software installationen. Är ganska rudis på detta så skulle verkligen uppskatta hjälp. Försöker köra installations CDn på en HP laptop med vista home premium. Har dubbelkollat så antivirus och brandväggen är avslagna och att alla enheter hittas på det trådlösa nätverket.

installationen drar igång, den säger att den hittar HP Storage enheten och ska börja ladda ner filer från den, då stannar allt och får felmeddelande "This operation cannot be completed at this time. If the problem persists, please contact product support" (se bilden)

Testar att köra installationen på en kompis pc som jag lånat, då funkar det fint. samma setup med vista home premium. men hur jag än försöker på egna hemdatorn funkar det inte. Har försökt maila/chatta/ringa HPs USLA SUPPORT där jag blir slussad runt mellan olika nummer. till slut landar alla nummer till ett betalnummer med amerikansk support, där de enbart supportar Data vault 5-series.... Fasen vad HP support Suger!

Är desperat nu, har någon tips på vad jag ska testa/vad som kan vara felet?


Tror det är ett generellt problem, jag hade det oxså, kolla kommentarstråden här för möjliga lösningar:
http://www.wegotserv...pdate-rollup-2/

KAN vara ett problem relaterat till senase WHS updaten som kom i januari....

Redigerat av what17ever, 01 februari 2011 - 10:54.


#159

Postad 01 februari 2011 - 13:27

johan09
  • johan09
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
tack för tipset! ska testa ikväll och återkommer!

#160

Postad 01 februari 2011 - 17:44

alllven
  • alllven
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan göra så att man kan streama/spela ex mp3 eller m4v filer från NAS:en till iphone?
När man trycker på filen öppnas Quicktime och sedan kommer detta.

Felmeddelande: Kan inte spela filmen
Servern är inte korrekt inställd.

Det kanske inte ens är möjligt att spela upp på det viset?

#161

Postad 01 februari 2011 - 23:06

johan09
  • johan09
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Tror det är ett generellt problem, jag hade det oxså, kolla kommentarstråden här för möjliga lösningar:
http://www.wegotserv...pdate-rollup-2/

KAN vara ett problem relaterat till senase WHS updaten som kom i januari....


har testat nu, får det inte att funka vilket nog beror på min okunskap också... inte riktigt med på alla fixar som föreslås i tråden. vilken lösning funkade för dig? kan man på något sätt via remote access eller genom att kopiera över installerade whs filer från en annan dator lösa det?

#162

Postad 02 februari 2011 - 22:45

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Hört att NOD32 Home Edition ska funka bra. Har dock inte testat själv ännu.


Kan intyga att det funkar klockrent med nod32 :)

#163

Postad 02 februari 2011 - 23:53

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Ett litet tips för er som inte vill ha igång sin NAS 24/7.

Light-outs följer med men är bara en test version på 30 dagara, efter några dagars sökande hittade jag SmartPower.
Dock så finns det inget add-in till konsolen i whs, så man får installera det via RDC.

Så nu går min NAS ner i sparläge efter 1h inaktivitet och det helt gratis, glöm inte och flytta WHS konsolen från din autostart mapp på klienterna. För den väcker din NAS med wol när windows startar.


+1

#164

Postad 03 februari 2011 - 11:51

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Vilka tjänster kan man slå av om man inte ska anv sig av backup av datorer i nätverket?

#165

Postad 03 februari 2011 - 12:02

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
I konsolen under "Computers & Backups" högerklicka på den datorn som finns där och välj "Turn Off Backups" det borde fungera.

#166

Postad 03 februari 2011 - 13:24

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

I konsolen under "Computers & Backups" högerklicka på den datorn som finns där och välj "Turn Off Backups" det borde fungera.

japp de har ja redan gjort men tänkte om de fanns mer att stänga av :D

Edit: min tanke är att endast streama hd film samt musik så det jag vill göra nu är att tweaka allt till max för endast de ändamålet. Kom gärna med tips på tjänster att slå av i win server 2003 och inte bara i konsolen :blush:

Redigerat av Mr.Kräsen, 03 februari 2011 - 16:54.


#167

Postad 04 februari 2011 - 20:11

mjoakim
  • mjoakim
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Är det någon som använder sin X311 som itunes server?
Hur har ni gjort setupen?

Har provat och följa den här guiden, WHS foums Itunes.

Vill få access från X311 till iMacen, iPaden, iPhonen och en bärbar dator.

Har installerat itunes på X311 och har alla musikfiler på den också.
Kan spela upp musiken på iMacen - ok
Kan INTE spela upp musiken på iPad/iPhone. Får upp felmeddelande "Ett okänt fel inträffade" Kontrollera ditt bibliotek och försök igen"
När jag startar itunes på X311 får jag felmeddelande "iTunes har upptäckt ett problem med dina ljudinställningar. Ljud- och videouppspelning kommer kanske inte att fungera på rätt sätt."

#168

Postad 04 februari 2011 - 20:43

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag har just köpt en till min bror och vi har lite problem med att logga in på servern via "websidan" (HP Data Vault Web Site). Det är som om man blir ut slängd helt plötsligt. I bland får man försöka logga in 5-10 ggr i rad för att det ska fungera. I bland händer det också att man är inloggad men när man väljer att till exempel "klickar" på en mapp så blir man utloggad med motiveringen "Your login session has timed out. Please log in again" och i bland står det "Your user account does not have remote access enabled. Contact your home network administrator to enable your user account for remote access".

Mycket konstigt detta... är det någon som har upplevt något liknande med sin server, utöver detta så verkar allt fungera som det ska!

/P-A


Har också stött på detta, ibland funkar de bra och ibland inte. Vissa gånger händer de också att jag blir "Locked out" från de kontot jag använder att logga in med på homeserver.com. Riktigt störande.

Har du hittat någon lösning?

Läste även att några av er undrar hur man kör recovery utan skärm ifall systemdisken skjuter? Va jag förstår använder man en av de två cd skivor man fick med servern från någon av klientdatorerna man har hemma, och kör recovery remolty lixom. Den ena skivan är ju till för detta och den andra är ju till för om någon av dina klientdatorer krashar och du vill ha recovery från dem från servern...

Sen till er som har dålig överföringshastighet mellan server och klientdator, trotts gigabit router och liknande: Slå av "folder duplication" på era shared folders, detta gör att servern inte behöver läsa och skriva alla filer två gånger så fort du vill föra över något...

#169

Postad 09 februari 2011 - 00:06

CrossCombo
  • CrossCombo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har följt den här tråden med spänning men tyvärr inte riktigt fått svar på mina frågor.

Jag har en HP Data Vault NAS X311 kopplad via tråd (cat-6) till en router (D-link DIR-655). Till lägenheten har jag en 100/100 lina och när jag kör tptest från valfri burk så hamnar jag på ca 80 Mbit/sek. Men när jag försöker ladda ner filer från NAS'en från en Win 7 burk i samma nätverk så puttrar den på i 4-5MB/sek, provar jag från jobbet där det är fiber rakt igenom så hamnar jag på 2-3MB/sek.

Jag har som sagt följt tråden och sett att ett par användare har samma frågeställning som jag, men inte hittat något vettigt svar. Kan även tillägga att diskarna på NAS'en är nästan tomma och CPU % är knappt märkbar när jag laddar, vad jag däremot så är att "pages/sec from Memory" går i taket när jag laddar från NAS'en, vet ej om det har någon betydelse...

Tacksam för alla tips och tricks ;-)

CC

#170

Postad 09 februari 2011 - 15:03

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag har följt den här tråden med spänning men tyvärr inte riktigt fått svar på mina frågor.

Jag har en HP Data Vault NAS X311 kopplad via tråd (cat-6) till en router (D-link DIR-655). Till lägenheten har jag en 100/100 lina och när jag kör tptest från valfri burk så hamnar jag på ca 80 Mbit/sek. Men när jag försöker ladda ner filer från NAS'en från en Win 7 burk i samma nätverk så puttrar den på i 4-5MB/sek, provar jag från jobbet där det är fiber rakt igenom så hamnar jag på 2-3MB/sek.

Jag har som sagt följt tråden och sett att ett par användare har samma frågeställning som jag, men inte hittat något vettigt svar. Kan även tillägga att diskarna på NAS'en är nästan tomma och CPU % är knappt märkbar när jag laddar, vad jag däremot så är att "pages/sec from Memory" går i taket när jag laddar från NAS'en, vet ej om det har någon betydelse...

Tacksam för alla tips och tricks ;-)

CC

Jag hade samma problem men då hade jag ingen gigabit router, som du har. När jag köpte en sådan blev hastigheten bättre. Några tips jag kan ge är:

-Se till att du uppdaterat servern ordentligt, dels med HPs egna program som följer med, men även genom windows update via remote desktop.
-Stäng av "folder duplication" i datavault consolen, detta gör så att servern inte skriver filen du vill föra över två gånger hela tiden, och snabbar på så sätt upp den.
-Funkar inget av detta kan de löna sig att kanske ringa supporten, eller gå in på många av de utlänska forumen som finns runt denna produkt.

Jag har 100mbit lina hemma och swervern kopplad med tråd via gigabit router till min dator. Ska jag föra över en fil från "delade" mappen till min dator så kommer jag upp i drygt 80-90megabyte i sekunden, och de borde ju du också göra.

Men som sagt mitt hetaste tips är att uppdatera och sen stänga av folder duplication.

#171

Postad 09 februari 2011 - 19:42

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Ett tips till er som tycker prestandan är sisådär och vill snabba upp nas enheten (Obs för er som inte inte behöver en snabb sökfuktion aktiverad) slå av indexering av filer: högerklicka disk i den här datorn bocka sen av indexering.

Redigerat av Mr.Kräsen, 09 februari 2011 - 21:21.


#172

Postad 09 februari 2011 - 21:27

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Ett tips till er som tycker prestandan är sisådär och vill snabba upp nas enheten (Obs för er som inte inte behöver en snabb sökfuktion aktiverad) slå av indexering av filer: högerklicka disk i den här datorn bocka sen av indexering.


Vad menar du med sökfunktion?

#173

Postad 10 februari 2011 - 00:05

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
indexeringstjänst som hämtar information från filer och skapar ett index för snabbare filsökning.

Du slipper knastrande diskar samt ökar prestanda märkbart! Har ingen inverkan på resterande server programvara såvitt jag vet.

Redigerat av Mr.Kräsen, 10 februari 2011 - 00:33.


#174

Postad 10 februari 2011 - 03:11

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

indexeringstjänst som hämtar information från filer och skapar ett index för snabbare filsökning.

Du slipper knastrande diskar samt ökar prestanda märkbart! Har ingen inverkan på resterande server programvara såvitt jag vet.


Vad ger detta rent konkret på prestandan? Hur mycket snabbare överföring fick du av ändringen?

#175

Postad 10 februari 2011 - 11:32

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Vad ger detta rent konkret på prestandan? Hur mycket snabbare överföring fick du av ändringen?


Jag har inte kollat överföringstiden än men via remote desktop samt vanliga konsolen så känns burken betydligt snärtigare.

#176

Postad 10 februari 2011 - 20:03

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0

Nån som kunnat läsa ut SMART-data från sina diskar i X311? Provade Home Server SMART-pluginen men hittade inte någon info alls oavsett diskmodell.



Uppdater drivrutinerna för sata kontrollen. Intel Matrix Storage Manager så kommer det fungera.

Diskarna blir rätt varma, mina diskar ligger runt 45c.

Redigerat av Unregistered36431, 11 februari 2011 - 11:58.


#177

Postad 10 februari 2011 - 21:41

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Uppdater drivruterna för sata kontrollen. Intel Matrix Storage Manager så kommer det fungera.

Diskarna blir rätt varma, mina diskar ligger runt 45c.


Ja min temp ligger också där, har nog mycket att göra med att de är på 7200rpm.

#178

Postad 11 februari 2011 - 11:15

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Diskarna verkar aldrig varva ner... finns det nått sätt att ställa om energispar för hårddiskarna?

#179

Postad 11 februari 2011 - 14:22

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Kan någon snälla göra en guide hur jag installerar PMS på min server? snälla, förstår inte vad det menas med "installera via remote deskop"?

Tyvärr får jag fortfarande inte upp några hastigheter, har bytt router osv. kan det vara så att jag måste göra om allt? dvs ta bort alla filer och sen lägga in de igen..

#180

Postad 11 februari 2011 - 16:13

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Uppdater drivrutinerna för sata kontrollen. Intel Matrix Storage Manager så kommer det fungera.

Diskarna blir rätt varma, mina diskar ligger runt 45c.

Funkar ju alldeles lysande! :D Mina diskar ligger mellan 44-48C.

#181

Postad 11 februari 2011 - 17:37

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

indexeringstjänst som hämtar information från filer och skapar ett index för snabbare filsökning.

Du slipper knastrande diskar samt ökar prestanda märkbart! Har ingen inverkan på resterande server programvara såvitt jag vet.

Markerade av indexering av C: (system), D: (datapool) och E: (USB). Ett gäng filer var låsta varför de hoppades över, dock är valet urklickat för alla diskar nu. Detta verkade dock inte stoppa Windows Search utan jag fick stänga av och disabla tjänsten.

Allt väl så långt men nu får jag varje minut ett felmeddelande för CqvSvc.exe i applikationsloggen. Någon som råkat ut för samma sak?

#182

Postad 12 februari 2011 - 11:05

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
En snabb sökning gav det här som första resultat, finns några enkla tips:
http://social.micros...2-8ba021a2829b/

Jag skulle nog göra som felixkat.

#183

Postad 12 februari 2011 - 17:05

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

En snabb sökning gav det här som första resultat, finns några enkla tips:
http://social.micros...2-8ba021a2829b/

Jag skulle nog göra som felixkat.

Tack för tipset! Jag ska prova detta.

#184

Postad 12 februari 2011 - 17:14

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Har precis sett en väldigt underlig sak. Endast HDD led 1 lyser fast jag har fyra diskar i. Jag har provat att stänga ner, dra ur elkabeln och starta upp igen men problemet kvarstår. Provade att köra HDD led show och då funkar alla lampor så dom är inte sönder.

Någon som råkat ut för samma?

#185

Postad 12 februari 2011 - 19:40

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Kan någon snälla göra en guide hur jag installerar PMS på min server? snälla, förstår inte vad det menas med "installera via remote deskop"?

Tyvärr får jag fortfarande inte upp några hastigheter, har bytt router osv. kan det vara så att jag måste göra om allt? dvs ta bort alla filer och sen lägga in de igen..


På din klientdator, där du antagligen kör windows antar jag, så finns de ett "program" som heter "Ansluta till fjärrskrivbordet" i startmenyn, Klicka där, skriv in "hpserver" som namn om du nu inte ändrat namnet på din server. Sen kommer du in påen inloggningssida. Där skriver du i ditt användarnamn och lösenord för servern (samma som till consolen). Du kommer då "in" på din server, alltså precis som att du skulle ha en skärm och tangentbord inkopplat direkt i servern, du styr helt enkelt servern från din klientdator. Där kan du sen installera de program du vill ha, tex utorrent och sådär. Mycket nöje!

#186

Postad 12 februari 2011 - 20:47

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0

Har precis sett en väldigt underlig sak. Endast HDD led 1 lyser fast jag har fyra diskar i. Jag har provat att stänga ner, dra ur elkabeln och starta upp igen men problemet kvarstår. Provade att köra HDD led show och då funkar alla lampor så dom är inte sönder.

Någon som råkat ut för samma?


Det är de nya drivrutinerna för sata chipet som gör det, har samma sak.
Varför vet jag inte, men jag har hellre SMART funktionen än ett par lampor på chassit.

#187

Postad 13 februari 2011 - 09:50

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Det är de nya drivrutinerna för sata chipet som gör det, har samma sak.
Varför vet jag inte, men jag har hellre SMART funktionen än ett par lampor på chassit

Ah, skönt att det har en naturlig förklaring! Ja, mycket hellre SMART. Kommer ändå ställa undan NAS:et så fronten spelar mindre roll.

#188

Postad 13 februari 2011 - 11:23

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Vad ger den nya sata uppdateringen rent generellt i prestanda? Jag för redan över i max hastighet som min router klarar av mellan min server och dator. Varför ska jag uppdatera?

#189

Postad 16 februari 2011 - 11:07

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Har nu installerat PMS på min server, men borde den inte klara att streama hd till min ps3? eller är den för klen för det? tips och ider?
jag har en NETGEAR WNR3500L router så det borde ju funka?

Från början när jag installerade servern så hade jag en router ( ej giga ), kan det vara så att servern inte känner att jag installerat en ny bättre router?

#190

Postad 19 februari 2011 - 01:00

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Har nu installerat PMS på min server, men borde den inte klara att streama hd till min ps3?


Jag har då inga problem att streama HD till min Roxcore Plya Stream. Kankse PMS som krånglar för dig och inte X311 ?

#191

Postad 19 februari 2011 - 02:02

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Har nu installerat PMS på min server, men borde den inte klara att streama hd till min ps3? eller är den för klen för det? tips och ider?
jag har en NETGEAR WNR3500L router så det borde ju funka?

Från början när jag installerade servern så hade jag en router ( ej giga ), kan det vara så att servern inte känner att jag installerat en ny bättre router?

Pröva att köra utan PMS? Har du ps3an på samma nätverk som din server skall den gå att hitta utan PMS. Och sen bara öppna den filmen du vill se igenom Shared folders, så för jag och de funkar utmärkt.

Sen måste du köra trådad anslutning till PS3, den klarar inte att ta emot hd streaming trådlös då den inte har N standarden på sitt nätverkskort och således inte kan få ut full uppkoppling...

#192

Postad 20 februari 2011 - 12:26

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nej, var kanske lite otydlig, det är inge problem att spela upp AVI filer för det kan ju ps3 själv. och då behöver jag inte PMS.
Men om man ska spela upp HD filmer ( MKV-format ) så stödjer ju inte ps3 detta utan man måste då konvertera det i PMS, brukade förut alltid köra genom datan, trodde min X311 skulle klara detta men den verkar inte kunna det, och jag har självklart trådat överallt.

Blir nog att köpa en billig mediaspelare och köra igenom den..

#193

Postad 20 februari 2011 - 23:05

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Nej, var kanske lite otydlig, det är inge problem att spela upp AVI filer för det kan ju ps3 själv. och då behöver jag inte PMS.
Men om man ska spela upp HD filmer ( MKV-format ) så stödjer ju inte ps3 detta utan man måste då konvertera det i PMS, brukade förut alltid köra genom datan, trodde min X311 skulle klara detta men den verkar inte kunna det, och jag har självklart trådat överallt.

Blir nog att köpa en billig mediaspelare och köra igenom den..


Ja ska du låta PMS transcoda filmerna i realtid kommer de blir svårt för x311 att hänga med...Jag löser de genom att konvertera de filformat som stöds till något som faktiskt stöds och sen spela upp de genom nätverket som vanligt bara, funkar klockrent...

#194

Postad 28 februari 2011 - 11:39

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
nu när jag inte har så mycket kvar på hårddiskarna ska jag köpa en ny tänkte jag

kan ni vara snälla och ge förslag på bra hårddiskar i rimlig pris??. 1 eller 2 tb spelar inte så stor roll

#195

Postad 28 februari 2011 - 13:17

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

nu när jag inte har så mycket kvar på hårddiskarna ska jag köpa en ny tänkte jag

kan ni vara snälla och ge förslag på bra hårddiskar i rimlig pris??. 1 eller 2 tb spelar inte så stor roll


Söker du efter 5400rpm diskar är denna den mest prisvärda du kan hitta för tillfället: http://www.inet.se/a...r-green-sata-ii

Nu är jag osäker på hur mycket extra fart de ger med 7200rpm disk men iom att vaulten levereras med sånna så antar jag att de kanske är att föredra, så då ska du välja dessa istället: http://www.inet.se/a...k-64mb-sata-iii

Tycker personligen inte att de är värt att stoppa i större än 1TB då jag hellre kör flera med lite mindre utrymme än nån enstaka med massa, man vet aldrig när de krashar...

#196

Postad 28 februari 2011 - 20:05

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
Jag hade kört på 2tb diskar då du redan fyllt upp 2st 1tb diskar.

Nu vet jag inte hur det är med Samsung disken, själv har jag en gammal WD (EADS)2tb disk i min och det fungera fint, men hur det är med de nya (EARS) då den har 4k sektorer och måste emulera 512k.

Är dock inte insatt i hur det fungerar med de nya diskarna och de äldre operativ systemen.




Redigerat av Unregistered36431, 28 februari 2011 - 20:09.


#197

Postad 01 mars 2011 - 10:49

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Oj är det SÅ billigt med lagring :(

#198

Postad 01 mars 2011 - 20:19

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Oj är det SÅ billigt med lagring :(


Ja visst är de billigt, Känner du att du vill spendera mer pengar kan du ju alltid trycka in SSD hårddiskar i servern...då blir de inte billigt längre:P

#199

Postad 02 mars 2011 - 16:24

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Ja visst är de billigt, Känner du att du vill spendera mer pengar kan du ju alltid trycka in SSD hårddiskar i servern...då blir de inte billigt längre:P


Hehe.

Själv har jag inte köpt annan separat lagring än externa USB-diskar på flera år, men kommer nog behöva det snart då jag skall installera egenprogrammerade service:ar på min x311 (automatisk bildomskalning samt automatisk ftp-uppladdning till extern server).

#200

Postad 05 mars 2011 - 17:20

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
har nu köpt nya diskar som fungerar, nu kommer en till fråga,
kan någon ge förslag på bra mediaspelare där det går att spela upp full-hd filmer utan att det hackar i MKV format?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.