Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad anser ni om Mds

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Mds, för eller emot (111 medlem(mar) har röstat)

Mds, för eller emot

  1. För Mds (34 röster [30.63%])

    Procent av omröstning: 30.63%

  2. Emot Mds (77 röster [69.37%])

    Procent av omröstning: 69.37%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 23 mars 2006 - 08:31

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
I flera andra trådar bråkar folk om Mds fast det är inte är det som är frågan. Är det inte lika bra att ta all denna skit här eller?

Hade Mds från början bytte sedan till Dls och kommer inte att se tebax igen.

"Världens bästa bas". "Kraftfullaste slutsteget". "Världsmästare".

;)

#2

Postad 23 mars 2006 - 09:50

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Jag är lite neutral i frågan.. Har ett MDS-steg jag är nöjd med, men tycker det mesta från mds är crap..

#3

Postad 23 mars 2006 - 10:02

Unregistereddecd7d15
  • Unregistereddecd7d15
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Jag har använt mig av en hel del av mds produkter genom åren och måste säga att jag tycker att dom är värda sitt pris iaf. (Jag har köpt allt på rea i stort sett ;) , men å andra sidan har dom ofta rea så man behöver inte köpa för ordinarie pris om man planerar). Jag har även jämfört med andra produkter och visste det finns bättre för samma pengar men det finns även sämre!!!

Dock har jag funderat lite på en sak. Jag läser en del tidningar, som Hifi & Musik, där dom det senaste året testat slutsteg, 6x9, koaxialer, kit etc. Men dom har inte en enda gång testat ett MDS system. VARFÖR? MDS måste ju vara medvetna om att det finns en viss skepsism mot deras produkter och varför då inte försöka få med lite produkter i tester där det förhoppningsvis för deras del visar sig att dom nu är väldsbäst, som dom själva påstår. ;)

Tex:
I ett av testen i Hifi & Musik så visade det sig ju att GAS slutsteg hade den bästa kuben i prisklassen och lämnade mest ström, inte illa. GAS är ju lite betvivlade, men en sådan kub ger ju lite upprättelse måste jag säga. Kuben säger ju inte hur det låter men nog är det en förutsättning för att kunna leverera ett kraftfullt kontrollerat ljud.

edit: stavfel

Redigerat av Unregistereddecd7d15, 23 mars 2006 - 10:04.


#4

Postad 23 mars 2006 - 14:18

litetipstack
  • litetipstack
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

(Jag har köpt allt på rea i stort sett :P , men å andra sidan har dom ofta rea så man behöver inte köpa för ordinarie pris om man planerar)

<{POST_SNAPBACK}>


kan ju undra varför de har rea så ofta? :D

#5

Postad 23 mars 2006 - 17:17

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
tja, deras marknadsföring är ju ganska märklig, de har säkert en del prisvärda produkter men gillar absolut inte deras sätt att marknadsföra sig, halvnakna tjejer, gott om superlativ m.m.

#6

Postad 23 mars 2006 - 17:33

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

tja, deras marknadsföring är ju ganska märklig, de har säkert en del prisvärda produkter men gillar absolut inte deras sätt att marknadsföra sig, halvnakna tjejer, gott om superlativ m.m.

<{POST_SNAPBACK}>


Det är främst därför jag inte tycker om dom. Om de var som ex Gas så hade det varit ok.

Var på en dag på stippen förra sommeren eller nått. Kunde inte låta bli att gå förbi bilstereokillarna. Det var bara demo på G då, men killen som spelade värst var iallafall Mds. Dock lät det förjävligt lät som om man dragit precis allt på max.

// Sat

#7

Postad 23 mars 2006 - 17:45

Knolpak
  • Knolpak
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
DOm lär ju inse att dom lever i sin egen värld. Det funkar uppenbarligen inte att trycka coola kataloger med lambobilar och den där sliskiga VD:n. Ingen får ju någonsin höra hur det låter... Och jag upplever att ingen i den lokala MDS butiken vill hjälpa till att visa deras produkter. Som tur är så finns det en gubbe, som varit med länge och är trevlig, rakt över gatan...

Tänk er H&M som säljer sina kläder per telefon. "Grön stickad tröja 149kr". Vem fan handlar den då? Jag tror säkert dom har någon bra högtalare. Är det någon som har hört den?

Min uppfattning om MDS:
Hyffsat prisvärda högtalare och steg som basar som fan, men låter "dåligt". Perfekt för 240-killarna. Det är ju dom som kör MDS...

Redigerat av Knolpak, 23 mars 2006 - 17:47.


#8

Postad 23 mars 2006 - 18:25

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Jag röstade solklart EMOT.

Detta skrev jag i en MDS-tråd på www.svenska200klubben.se :

Jag har mycket svårt för deras marknadsföring/image. Så mycket skitsnack på en gång så man inte vet vad man ska ta sig till.

Jag har en känsla av att de saltar priserna även på de billigare prylarna för att man ska tro att de är bättre än de är (placeboeffekten är inte att förakta i ljudsammanhang). Deras gamla Fanatic-koaxialer (de blå med diskanterna på en brygga, inget hål i konen) kostade knappt 1000:-/paret för 6x9":orna. Ett halvår efter de hade slutat med de högtalarna dök det upp till utseendet exakt likadana högtalare på Dan Mobility för 349:-/paret. Jag tror att det var exakt samma, för MDS-versionen lär knappast ha varit specialgjord för att motivera prisskillnaden.

Ett ytterligare exempel: De gamla fanaticstegen (helsvarta med röd text) är till utseendet exakt som SPL Pro-stegen som Autostudio sålde till ungefär halva priset mot MDS.

Dessutom så försöker de få intrycket av att de själva utvecklar prylarna. Detta tror jag inte är sant (med undantag för några tidiga dyra steg som "Backe" utvecklade åt dem), de kollar bara vad OEM-tillverkarna i Asien har att erbjuda för olika modeller det här året och gör bara designen själva. Sedan kryddar de texten i katalogen med "tävlingssteg", "överdimensionerad nätdel" och annat som säljer till kundkretsarna "18-åriga nyblivna bilägare" och "eparaggare". No offence, en del av deras produkter levererar säkert det köparna vill ha (grötigt dunk) till ett rimligt pris, men jag skulle valt något "riktigt" märke istället. Ungefär samma pris och troligen mer för pengarna.

Något jag undrar är varför jag aldrig har sett någon tävla i Sasca med deras prylar? I de lägsta klasserna borde ju MDS lite dyrare produkter egentligen passa.



Knolpak: Lite OT, men generalisera inte över "240-killarna" nu :P Volvo 740 har faktiskt nästan helt tagit över rollen som "ungdomsraggarbil" och f&f-trenden har gjort sitt för att få 18-åringarna att köra japanskt också. Trenden bland 240-ägare är mer och mer original/retrostuk och allt högre klass på byggena.

#9

Postad 23 mars 2006 - 18:42

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0
mds produkterna är och kommer att för bli ett dyngmärke då det gäller högtalare och slutsteg

#10

Postad 23 mars 2006 - 19:36

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Hehe det verkar som dom flesta har samma uppfattning som jag då. Läste nånstans med minns inte var. Iallafall Mds satte ju världsrekord med 158 db (-94 tror jag) för att göra detta så hade dom 50st basar med 50st slutsteg med 40st bilbatterier.

Var nån rolig kille som hänvisade till det (Mds försvarare) och sa att Mds la av för det fanns ingen konkurrens inom db längre... Oj jag fick visst magknip efter gapattacken jag just fick. Han visste nog inte mycket om db... Inte sasca heller.

// Sat

#11

Postad 23 mars 2006 - 19:43

Unregistereddecd7d15
  • Unregistereddecd7d15
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
OM man läser mellan raderna så verkar det som om fler än jag skulle vilja se ett oberoende test av högtalarna!! :P

Marknadsföringen, med superlativ och naket kan ju verkligen ifrågastättas.

Jag har en känsla av att de saltar priserna även på de billigare prylarna för att man ska tro att de är bättre än de är (placeboeffekten är inte att förakta i ljudsammanhang). Deras gamla Fanatic-koaxialer (de blå med diskanterna på en brygga, inget hål i konen) kostade knappt 1000:-/paret för 6x9":orna. Ett halvår efter de hade slutat med de högtalarna dök det upp till utseendet exakt likadana högtalare på Dan Mobility för 349:-/paret. Jag tror att det var exakt samma, för MDS-versionen lär knappast ha varit specialgjord för att motivera prisskillnaden.

Just Fanatic serien är nog inte det bästa dom gjort heller. 6x9 kostade 1000kr men om du köpte framsystem ur fanaticserien så fick man framhögtalare och 6x9or för 800kr. Och för dom pengarna lät dom ok, men det är ju ett incitament för att tro att dom tog ut överpriser

#12

Postad 01 april 2006 - 21:22

Unregistered41879
  • Unregistered41879
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Kan bara säga att jag håller med vad som sagts i en del tidigare inlägg.

Ett högtalarmärke eller en högtalar tillverkare ska hålla sig till det dom sk "kan bäst" och inte ge sig in på de trender som gäller nu med lättklädda damer, styling och annat trams. Hade dom ist lagt lika mycket pengar på utveckling och framtagning av nya produkter hade dom nog stått i lite högra kurs hos oss alla.

Skulle även vilja se en minskning på designen av korgarna, för egentligen vem vill ha sin bas monterad på "fel" håll om man är ute efter bra ljud och inte vill visa upp sig på utställningar...

MDS... nej tack inte längre

#13

Postad 05 april 2006 - 16:15

K.A
  • K.A
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
svårt att välja för eller emot. deras reklammetoder är väl inte de roligaste, att läsa en mds katalog e som att be om att bli lurad. mds kör mycket med att det ska se snyggt och flashigt ut, vilket det även gör. att sakerna ser snygga ut är ingen faktor man ska underskatta, för många som inte är så insatta i ljud så är sånt oftast viktigare än små skillnader i ljudet.

att alla mds grejer skulle vara skit är ju strunt snack. de köper in OEM tillverkade saker och sätter sin logga på det vilket gör att sakerna får väldigt varierande kvalitet. vissa saker blir väldigt bra, andra betydligt sämre. just det här sista gör det svårt för mig att ge tummen upp/ner. jag själv skulle inte köpa några fler mds saker (små dåliga erfarenheter), men de flesta man stöter på som har mds saker verkar vara väldigt nöjda med sina köp.

#14

Postad 09 april 2006 - 00:02

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Ja..
Jag skall erkänna direkt. Jag har köpt 4 st mds audiophilepro 6.5" element för att ha som kompliment neråt i framsystemet. Jag hoppas för mds skull att dessa håller måttet, dvs tål den effekt de kommer att få och håller. Mitt övriga bilstereo system består av soundstream slutsteg, dls iridium 6.2, alpine cd, JL audio bas och supra kablage. Varför mds som midbasar? Tja. Kul att prova något som ingen annan verkar våga prova. Det ni refererar till är 240 pojkar som driver framsystemet på en cdspelare och har ett billigt skitsteg till basen, som sitter i fel låda. Jag har haft möjligheten att kika in i mds aph monoblock och jag måste säga att det är inget dåligt bygge. Men men. Funkar inte mds mellanbasarna så finns alltid JL audio w06 :)

Jag hoppas att ni förstår att ni kan inte drappa personalen i butiken för ordbajsaren Patricks synder.
MVH samuel

Ps kul med en bilstereo avdelning.

#15

Postad 28 april 2006 - 14:53

Jamez1
  • Jamez1
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
MDS har väl ngra bra basar och slutsteg, däremot deras j*vla fram och baksystem förstår jag mej inte på. Det låter som om nån skrapar en gaffel mot en rostig burk :unsure:
Dock röstade jag emot pga deras marknadsföring och deras framsystem :D

Redigerat av Jamez1, 28 april 2006 - 16:38.


#16

Postad 20 maj 2006 - 12:16

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
tja. OM man kikar på hur andra system låter runt 2500kr eller vad deras dyraste kostar så låter de iaf inte dåligt.

#17

Postad 20 maj 2006 - 17:32

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0
Ang MDS så anser jag att man inte bör betala fullpris, utan vänta in alla dessa MDS realisationer som butikerna haft för vana att ha många ggr per år. Vänta alltså in en rea, för det brukar komma en runt hörnet :unsure:

Ang kvalitéen, så köper jag hellre ex Rockford Fosgate prylar (för dubbla priset) vilken dag som helst istället för MDS.

// Passerati

#18

Postad 20 maj 2006 - 18:55

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Varför köpa rockford när man kan få JL audio eller soundstream? Rockford har väl inte petat ur sig en bra produkt på 3år?

#19

Postad 20 maj 2006 - 23:09

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Jag har inget imot MDS alls så jag tycker dom är Ok
//Golfen

#20

Postad 21 maj 2006 - 00:02

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

Varför köpa rockford när man kan få JL audio eller soundstream? Rockford har väl inte petat ur sig en bra produkt på 3år?

<{POST_SNAPBACK}>

Ptja... jag skrev faktiskt ex* och varför köpa JL Audio när man kan köpa Hifonics :P (observera: ingen fråga, utan ett konstaterande sedan länge)

så köper jag hellre ex Rockford Fosgate prylar

och om du/ni observerade den lilla förkortningen : ex*
* Så står den för : exempel(-vis)
- Var på texten utan tvekan lyder : så köper jag hellre exempelvis Rockford Fosgate prylar.

Å andra sidan, så framgår din text som en fråga pga frågetecknet och på din fråga kan jag kort svara = Jo, de har mycket bra produkter :angry: Kolla bara in Rockford Fosgate Power . Inte heller Soundstream eller ex* Hifonics är kattskit, men Rockford Fosgate är trots allt mina husgudar :ph34r: :D <_< :P :D Hifonics ligger dock även dom högt i kurs :D

Hoppas jag var tillräckligt tydlig :unsure: (nästa fråga/frågor får ni dra iväg via PM, besvarar ej mer annat i tråden)

Mvh
Passerati

Redigerat av Unregistered1041101d, 21 maj 2006 - 00:11.


#21

Postad 31 maj 2006 - 22:02

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Är på väg att uppgradera mina orginal högtalare i Toyotan... Tänkte jag ska ge Mds en ärlig chans. Man vet inte det var ett tag sedan jag var där kanske jag minns fel. Iallafall jag lyssnade på deras värsta (?) serie. Minns inte namn. Ordinarie pris låg på 2899kr. Nu skulle dom ha 1900 för dom. Så det kändes som ett "Mds kap". Lyssnade bara lite snabbt på dessa men säger då de stackars dom som lagt ut så mycket pengar. Gillade inte alls basen kändes klen och obetydlig. Mellanregistret glömde jag nästan att lyssna på för diskanterna var så skrikiga att jag fick be han sänka volymen... Det säger väl ändå allt eller??

// Sat

#22

Postad 02 juni 2006 - 06:39

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Mds är ju inte bäst eller superbra, men de är prisvärda. Som alla vet så kostar bra ljud pengar...:)

#23

Postad 02 juni 2006 - 11:16

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att MDS låter bra (i mina öron).
Jag tycker att det tar grymma överpriser (med tanke på hur de låter).
Jag tycker att det är mer prisvärt att köpa t.ex. DLS eller Peerless (Alltså om man vill ha SQ).
Jag tycker att MDS marknadsför på fel sätt (med alla deras superlativ, svin dyra bilar och bikinibrudar).
Jag tycker att MDS borde ställa upp i oberoende tester (för att bevisa deras superlativ).

Men: Jag tycker att MDS har lyckats ändå (de finns ju kvar som företag)...
Men jag tycker fortfarande inte att de gör bra saker (som sagt...).

Det vara allt jag hade att säga (tack och hej leverpastej)...

Redigerat av Professor_Kalkyl, 02 juni 2006 - 11:18.


#24

Postad 06 juni 2006 - 13:06

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Ni vet väl vad MDS står för eller?
Mycket Dålig Skit = MDS

Jag brukar säga så här till mina polare när dom frågar angånde MDS.
Lägg till några hundringar och köp tex DLS så slipper du byta efter ett tag.
Har kört DLS billiga serie i flera av våra bilar vi haft och även en del från deras bättre serie.
Och man blir alltid lika nöjd.

Dock är Focal mitt favorit märke på högt.

#25

Postad 10 juni 2006 - 00:01

Unregisterede6cfb3f9
  • Unregisterede6cfb3f9
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Jag kan både skriva gott och ont on Mds.

Men jag anser att deras grejor är prisvärda, ser hellre att ni köper mds än te.x Shark eller liknande import budget grejor.

Mds slutsteg leverar så länge de håller, dock har de svårt med att få riktig kontroll över basen te.x, men vill man ha massor med bas så finns det pengar att tjäna. Dock håller inte vissa av deras steg måtten så, överslagsskyddet fungerar till 50%, har under mina år bränt säkert 5 slutsteg trots att jag använt mer än tillräckligt med kablage och ström.

Men basarna kan jag säga gott om, spelade vid ett test hos en lokal ljudbutik över 130db (132.2db för att vara exakt) med 2st Ac-3 slutsteg och 2st 12" MDS Audiophile (givetvis med bryggade steg). Det är ju inte helt fyskam med tanke på priset.

Men basarna kan jag rekomendera, använt flera st i både bilen och hemma.

Som sagt, man måste testa innan man bildar en uppfattning.

Att skriva MDS = Mycket dålig skit eller liknande utan att ha något att basera orden på är ju lite fel, eller för att en "kompis till en kompis sa så"...

Allting beror på vad man är ute efter, åker man till en polare som precis har köpt sin första mds bas + slutsteg och sedan står och lyssnar på när det sprakar och kallar Mds för skit är fel, du måste ju veta hur du ska ställa in sakerna också. Så mycket av det negativa baseras helt enkelt på vad polare säger eller för att man själv jämför mot sina egna grejor trots att man oftast aldrig har likvärdiga system att jämföra med. Det är ju som att jämföra Dls UR serien mot Mds Fanatic serien, JA, har mött många som jämfört så och kallat mds för skit.
Dom flesta som är negativa mot Mds har aldrig testat mds, kortsluter grejor konstant och skyller på mds, eller helt enkelt inte vet ett skit om billjud.

Nu menar jag inte att du kan springa till Mds och köpa grejor och börja tävla bara sådär, det jag menar är att innan du köper andra märken så ge Mds en chans, åk till lokala butiken och prova, och har ni inte vågat er dit så har dom faktiskt provrum där man kan testa alla steg + baslådor + element.

Rekomenderar dock att ni väntar tills dom har sin "torsdagsrea" som dom brukar ha ibland, kvälls öppet och 50% på grejorna.

Annars rekomenderar jag Dls, dom är bra på sina saker.

Eller om du söker basare för bra pengar, satsa på dessa, omtalade på många forums och spelar betydligt bättre än förväntat:
http://www.ljudia.se.....283 &cart_id=

Redigerat av Unregisterede6cfb3f9, 10 juni 2006 - 00:08.


#26

Postad 10 juni 2006 - 03:30

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Att skriva MDS = Mycket dålig skit eller liknande utan att ha något att basera orden på är ju lite fel, eller för att en "kompis till en kompis sa så"...

Allting beror på vad man är ute efter, åker man till en polare som precis har köpt sin första mds bas + slutsteg och sedan står och lyssnar på när det sprakar och kallar Mds för skit är fel, du måste ju veta hur du ska ställa in sakerna också. Så mycket av det negativa baseras helt enkelt på vad polare säger eller för att man själv jämför mot sina egna grejor trots att man oftast aldrig har likvärdiga system att jämföra med. Det är ju som att jämföra Dls UR serien mot Mds Fanatic serien, JA, har mött många som jämfört så och kallat mds för skit.
Dom flesta som är negativa mot Mds har aldrig testat mds, kortsluter grejor konstant och skyller på mds, eller helt enkelt inte vet ett skit om billjud.


Vad får dig att tro att jag inte vet vad jag pratar om?
Kan nämna att jag inte ägt eller kommer att äga några MDS grejer.
Dom har säkert några bra grejer i sitt sortiment, jag har dock inte sett något jag var impad av än.
Mina erfarenheter jag har angånde MDS är dom tester vi gjort på deras prylar som polaren bytt in i sin Bilstereo butik.
Nu är det så att även i bilstereo branshen får man vad man betalar för.
Sen kan en kass instalation få dyra grejer att låta skit också.
Spelade 132.4db i min CRX 1994 med 2st Rockford 12or och ett styck Caliber steg så jag har allt varit med ett tag.
Sen var det mest en kul grej det jag skrev att MDS betydde Mycket Dålig Skit.

Vet du vad köp du MDS så blir du nog nöjd så håller jag mig till dom märkena jag gillar.
Då blir nog båda nöjda! :ph34r:

#27

Postad 10 juni 2006 - 09:47

Unregisterede6cfb3f9
  • Unregisterede6cfb3f9
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0


Att skriva MDS = Mycket dålig skit eller liknande utan att ha något att basera orden på är ju lite fel, eller för att en "kompis till en kompis sa så"...

Allting beror på vad man är ute efter, åker man till en polare som precis har köpt sin första mds bas + slutsteg och sedan står och lyssnar på när det sprakar och kallar Mds för skit är fel, du måste ju veta hur du ska ställa in sakerna också. Så mycket av det negativa baseras helt enkelt på vad polare säger eller för att man själv jämför mot sina egna grejor trots att man oftast aldrig har likvärdiga system att jämföra med. Det är ju som att jämföra Dls UR serien mot Mds Fanatic serien, JA, har mött många som jämfört så och kallat mds för skit.
Dom flesta som är negativa mot Mds har aldrig testat mds, kortsluter grejor konstant och skyller på mds, eller helt enkelt inte vet ett skit om billjud.


Vad får dig att tro att jag inte vet vad jag pratar om?
Kan nämna att jag inte ägt eller kommer att äga några MDS grejer.
Dom har säkert några bra grejer i sitt sortiment, jag har dock inte sett något jag var impad av än.
Mina erfarenheter jag har angånde MDS är dom tester vi gjort på deras prylar som polaren bytt in i sin Bilstereo butik.
Nu är det så att även i bilstereo branshen får man vad man betalar för.
Sen kan en kass instalation få dyra grejer att låta skit också.
Spelade 132.4db i min CRX 1994 med 2st Rockford 12or och ett styck Caliber steg så jag har allt varit med ett tag.
Sen var det mest en kul grej det jag skrev att MDS betydde Mycket Dålig Skit.

Vet du vad köp du MDS så blir du nog nöjd så håller jag mig till dom märkena jag gillar.
Då blir nog båda nöjda! :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>


Har jag påstått att jag håller mig till Mds? Nej, jag använder både Dls, rockford och Zachry även andra märken.

Men jag har använt Mds, har testat Mds och har lyssnat på Mds och min uppfattning är att så länge man köper saker som är bättre än Fanatic serien så får man bra saker.

Redigerat av Unregisterede6cfb3f9, 10 juni 2006 - 09:47.


#28

Postad 10 juni 2006 - 18:43

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Jag har inga positiva erfarenheter av MDS förutom att de varit billiga.
Jag har nog heller aldrig köpt något av deras "dyrare" grejer.
Men denna tråd handlar inte om att klanka på de som faktiskt anser att MDS är ok.
Tråden syftar till att ta reda på vad folk tycker lr har för erfarenheter av MDS.
Sluta "hugg" på varandra för att ni tycker olika. Jag antar att varken era öron lr plånböcker är likadana.

Vad jag menar är att vad man än anser om MDS (exempelvis) så måste man bejaka det faktum att man är nöjd, kanske för att det inte blev så dyrt etc.

#29

Postad 21 juli 2006 - 12:46

f.rosell
  • f.rosell
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
[i]

Jag tycker inte att MDS låter bra (i mina öron).
Jag tycker att det tar grymma överpriser (med tanke på hur de låter).
Jag tycker att det är mer prisvärt att köpa t.ex. DLS eller Peerless (Alltså om man vill ha SQ).
Jag tycker att MDS marknadsför på fel sätt (med alla deras superlativ, svin dyra bilar och bikinibrudar).
Jag tycker att MDS borde ställa upp i oberoende tester (för att bevisa deras superlativ).

Men: Jag tycker att MDS har lyckats ändå (de finns ju kvar som företag)...
Men jag tycker fortfarande inte att de gör bra saker (som sagt...).

Det vara allt jag hade att säga (tack och hej leverpastej)...

<{POST_SNAPBACK}>




Håller med dej till 100%, att dem inte kan säga vad som e bra med högtalarna ist.

f.rosell

Redigerat av f.rosell, 21 juli 2006 - 12:47.


#30

Postad 04 augusti 2006 - 13:46

Funk
  • Funk
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Mds är inte vad dom var för 3 år sen.. Efter AC stegen och Power basarna
har det hänt saker, man numera köpt nya egna fabriker där man ställt helt andra
krav vilket resulterat i helt andra kvalitéer... Dagens produkter både låter och
framförallt håller mycket mycket bättre... Ta tex de nya "enkla" FD basarna...
mer bas för dom pengarna kan inte vara möjligt eller GP stegen...
Nä..ta en ny titt på MDS så ska ni få se nått helt annat än ni tidigare sett..

#31

Postad 06 augusti 2006 - 14:33

nixlaz
  • nixlaz
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0

Mds är inte vad dom var för 3 år sen.. Efter AC stegen och Power basarna
har det hänt saker, man numera köpt nya egna fabriker där man ställt helt andra
krav vilket resulterat i helt andra kvalitéer... Dagens produkter både låter och
framförallt håller mycket mycket bättre... Ta tex de nya "enkla" FD basarna...
mer bas för dom pengarna kan inte vara möjligt eller GP stegen...
Nä..ta en ny titt på MDS så ska ni få se nått helt annat än ni tidigare sett..

<{POST_SNAPBACK}>


Eller baslådorna med betäckningen F är helt klart riktigt prisvärd, mer bas för pengarna får man knappast! betalade 1100kr för en med dubbla 10" basar på scsf förra veckan, blev glatt överraskad över hur mycket bas jag fick för så lite pengar.

#32

Postad 29 oktober 2006 - 23:11

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Nu ska vi se, jag har ett MDS GP-4 steg liggandes som inte riktigt vill inse att det får någon insignal.
Och jag funderar på att testa ett MDS Dynamic Convertible 402DC, för att testa. "kan ju inte" bli sämre än mitt 16 år gamla Ford original (iofs deras fd. värsta) framsystem...


Edit: Nu har GP-4-steget fått så många chanser att spela då nu får det agera damsammlare i något hörn där jag aldrig kommer att titta igen.
2300:- för något med en kanalseparation på 45dB, interntkablage som ser ut som tandpetare osv. det är inte värt

ALDRIG MER MDS!

OBS! DLS WTF!!! OBS!

Redigerat av Professor_Kalkyl, 02 november 2006 - 22:15.


#33

Postad 05 november 2006 - 23:08

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Jag har själv haft MDS högtalare i min fd bil (Golf VR6).
Jag ansåg att dom uppfyllde det krav jag hade. Gav faktiskt bättre ljud än jag trodde.
Visst, det går inte att gämnföra dom med de riktigt dyra märkena... Men dom är helt klart prisvärda.
Vill man inte lägga allt för mycket pengar på högtalare så är det ett ok alternativ. Tänk gärna på att ha något bättre baslåda och slutsteg som väger upp lite.

#34

Postad 17 november 2006 - 00:28

relaXing
  • relaXing
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag är helnöjd med mina mds grejer. Köpte dom för runt halva priset på mellandagsrean för typ två år sen och jag har inte ångrat mig en sekund.
Visst man kunde lagt ut mer pengar och fått ett bättre system. Men som student växer inte pengar på träd.

Eftersom jag är relativ nybörjare på billjud så har jag väl inte så sjukt mycket att jämföra med. Men jag tycker det är ett perfekt märke för den oerfarne och inte allt för kräsne lyssnaren förutsatt att man köper sina grejer vid rätt rea osv...

#35

Postad 17 november 2006 - 01:14

dimarY
  • dimarY
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Oj vilken diskussion...

MDS är bra för att:

Dom är billiga
Dom levererar extremt mycket bas
Dom har förstått att detta är en trend bland unga

Däremot så tycker jag inte själv om dom så värst... Dom låter bara för mycket och brutalt, man vill ju hitta en fin harmoni mellan bas och allt annat ljud i bilen.

I början när man precis hade fått körkortet och kopplat in deras dubbla fanatic tolvor och ett tvelwehundredsteg i bilen och till och med motorhuven stog och skallrade så var man ju helnöjd... Nu när man har fått hålla på i några år har man ju tröttnat på detta och vill kanske fortfarande ha mycke bas men även bra ljud så nu satsar man på något annat.

Men är det decibel per krona man är ute efter ska man nog fan satsa på MDS helt klart!

Det är helt upp till var och en men MDS har ju fattat det ingen annan på denna marknad verkar ha förstått, det är främst personer i åldrarna 18-22 som håller på med feta ljudbyggen i bilen... Och dessa som har byggt sitt system vill ju sen höras så mycket som möjligt, dom flesta skiter väl i om det låter särskillt bra eller inte bara det spelar högre än den andres...

Slutsats:
MDS är bra för den som vill spela högt billigt! Vill man spela fint ljud så får man nog titta efter andra produkter...

#36

Postad 17 november 2006 - 12:15

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Nu ska vi se, jag har ett MDS GP-4 steg liggandes som inte riktigt vill inse att det får någon insignal.
Och jag funderar på att testa ett MDS Dynamic Convertible 402DC, för att testa. "kan ju inte" bli sämre än mitt 16 år gamla Ford original (iofs deras fd. värsta) framsystem...


Edit: Nu har GP-4-steget fått så många chanser att spela då nu får det agera damsammlare i något hörn där jag aldrig kommer att titta igen.
2300:- för något med en kanalseparation på 45dB, interntkablage som ser ut som tandpetare osv. det är inte värt

ALDRIG MER MDS!

OBS! DLS WTF!!! OBS!

<{POST_SNAPBACK}>


Verkar vara sjukt dålig kvalité på GP-stegen. På polarens gp4 funkar bara två kanaler av 4. Har varit in på mds för lagning i ca 2 veckor nu..

Nee.. MDS är inget att ha. Tycker inte de nya grejjerna är speciellt billiga heller. Den enda MDS-produkten jag har använt och kommer använda är mittt HC-5010 steg, som mds inte byggt själva utan bara satt på sin logo på =)

#37

Postad 18 november 2006 - 08:38

cru
  • cru
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
dimarY

Jag håller med dig, det ligger nog väldigt mkt i vad du säger!

Jag själv är nybörjare och köpte ett ljudpaket på MDS med huvudenhet, samt 5,25 + diskanter.
Har dock inget steg fram, men det är något som kommer när jag ska uppgradera bort ifrån MDS saker.jag har polare som har hållit på med billjud, dbdrag osv, känner killen som vann SM i bra ljud i bil (Rikard Hallberg) ska väl mest säga att han är bekant och jobbat med han men iaf, har suttit i hans saab 9000 en massa, och Oh ja, det är något förskräckligt tryck med en superfin känsla i ljudet!

Det är något jag hellre lägger ner pengarna på när jag har råd igen efter arbetslösheten.

BRA ljud i bilen är Å och Ö!

Poängen med att jag bladdrat på om en kompis är för jag själv känner att jag köpte "fel" saker ifrån början när jag vill ha rent och klart fint ljud i bilen och inget bröl. Dessutom det att jag höll med dig att de unga nybörjarna suktar efter BAS BAS BAS, visst det är inget fel..

Det va väl allt för mig just nu.

Ha en trevlig Lördag på er också! :(

Andreas

#38

Postad 18 november 2006 - 11:34

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0

Nu ska vi se, jag har ett MDS GP-4 steg liggandes som inte riktigt vill inse att det får någon insignal.
Och jag funderar på att testa ett MDS Dynamic Convertible 402DC, för att testa. "kan ju inte" bli sämre än mitt 16 år gamla Ford original (iofs deras fd. värsta) framsystem...


Edit: Nu har GP-4-steget fått så många chanser att spela då nu får det agera damsammlare i något hörn där jag aldrig kommer att titta igen.
2300:- för något med en kanalseparation på 45dB, interntkablage som ser ut som tandpetare osv. det är inte värt

ALDRIG MER MDS!

OBS! DLS WTF!!! OBS!

<{POST_SNAPBACK}>


Verkar vara sjukt dålig kvalité på GP-stegen. På polarens gp4 funkar bara två kanaler av 4. Har varit in på mds för lagning i ca 2 veckor nu..

Nee.. MDS är inget att ha. Tycker inte de nya grejjerna är speciellt billiga heller. Den enda MDS-produkten jag har använt och kommer använda är mittt HC-5010 steg, som mds inte byggt själva utan bara satt på sin logo på =)

<{POST_SNAPBACK}>

5010 sreget är en ren efterapning av ett amerikanskt steg som dom sålde men 5010 steget är av mycket sämre kvalitet då det kan få för sig att brinna upp

#39

Postad 18 november 2006 - 18:42

eviltwin
  • eviltwin
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Ni vet väl vad MDS står för eller?
Mycket Dålig Skit = MDS

<{POST_SNAPBACK}>


Och DLS står för Dåligt Ljud, Sucker! Så kan vi hålla på med allt...

Nä, men allvarligt tycker jag MDS är ett bra finger i arslet på alla ljudnördar som måste ha det bästa av det bästa bara för att det står i en tidning att det är bäst bara för att det är dyrast, och så tror dom att ju dyrare sakerna är desto bättre. Visst, argumentet stämmer till viss del, men jag tycket MDS har fått oförtjänt dåligt rykte.

Jag har själv varit nöjd länge med min 10" Eliminatorbas.
Visst kanske inte MDS gör dom bästa Diskanterna eller Midbasarna, men subbas gör dom alldeles utmärkt, och de billiga serierna är minst sagt prisvärda, även fullrange.

Kan man kanske säga att MDS är ett bra svenssonmärke?
För de som inte bryr sig om det perfekta ljudet?

För ärligt talat, det är BILhögtalare.
Du hör för fan inte skillnad på HIFI och High End när man har ljudet från bildäck, motor och trafik runt sig.

#40

Postad 18 november 2006 - 18:53

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Jorå, fast JBL står för "Jäkla Bra Ljud!"

:( :wub:


Edit: Fick tydligen inte skriva "j ä v l a"

Redigerat av Dynamike, 18 november 2006 - 18:54.


#41

Postad 18 november 2006 - 19:00

eviltwin
  • eviltwin
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag ville mest poängtera hur löjligt det är att hålla på med sånt skitsnack.

OPEL: obesiktigad plåthög erbjudes lördag. haha.

#42

Postad 18 november 2006 - 19:04

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Jag ville mest poängtera hur löjligt det är att hålla på med sånt skitsnack.

OPEL: obesiktigad plåthög erbjudes lördag. haha.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag förstod det, jag är inte korkad.
Men släpp loss lite.. det är först när man vågar vara barnslig som man mognar.

#43

Postad 18 november 2006 - 19:36

eviltwin
  • eviltwin
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
missade du andra meningen i mitt inlägg? :(

#44

Postad 18 november 2006 - 23:07

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

missade du andra meningen i mitt inlägg? :(

<{POST_SNAPBACK}>



Isåfall så är ju hela ditt inlägg väldigt motsägelsefullt.
Var går isåfall gränsen för att "skämta" eller komma med "löjligt skitsnack"?
:wub:

#45

Postad 19 november 2006 - 04:07

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Nu ska vi se, jag har ett MDS GP-4 steg liggandes som inte riktigt vill inse att det får någon insignal.
Och jag funderar på att testa ett MDS Dynamic Convertible 402DC, för att testa. "kan ju inte" bli sämre än mitt 16 år gamla Ford original (iofs deras fd. värsta) framsystem...


Edit: Nu har GP-4-steget fått så många chanser att spela då nu får det agera damsammlare i något hörn där jag aldrig kommer att titta igen.
2300:- för något med en kanalseparation på 45dB, interntkablage som ser ut som tandpetare osv. det är inte värt

ALDRIG MER MDS!

OBS! DLS WTF!!! OBS!

<{POST_SNAPBACK}>


Verkar vara sjukt dålig kvalité på GP-stegen. På polarens gp4 funkar bara två kanaler av 4. Har varit in på mds för lagning i ca 2 veckor nu..

Nee.. MDS är inget att ha. Tycker inte de nya grejjerna är speciellt billiga heller. Den enda MDS-produkten jag har använt och kommer använda är mittt HC-5010 steg, som mds inte byggt själva utan bara satt på sin logo på =)

<{POST_SNAPBACK}>

5010 sreget är en ren efterapning av ett amerikanskt steg som dom sålde men 5010 steget är av mycket sämre kvalitet då det kan få för sig att brinna upp

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, Audio studio tror jag företaget som gjorde stegen hette. Dom verkar väldigt känsliga för spänningsfall och det kan man ju förstå med tanke på hur mkt ström de vill ha.. Men jag har inte fått mitt att brinna än, och på det så har Clipping lampan blinkat rätt mkt =P

#46

Postad 19 november 2006 - 13:18

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0

Nu ska vi se, jag har ett MDS GP-4 steg liggandes som inte riktigt vill inse att det får någon insignal.
Och jag funderar på att testa ett MDS Dynamic Convertible 402DC, för att testa. "kan ju inte" bli sämre än mitt 16 år gamla Ford original (iofs deras fd. värsta) framsystem...


Edit: Nu har GP-4-steget fått så många chanser att spela då nu får det agera damsammlare i något hörn där jag aldrig kommer att titta igen.
2300:- för något med en kanalseparation på 45dB, interntkablage som ser ut som tandpetare osv. det är inte värt

ALDRIG MER MDS!

OBS! DLS WTF!!! OBS!

<{POST_SNAPBACK}>


Verkar vara sjukt dålig kvalité på GP-stegen. På polarens gp4 funkar bara två kanaler av 4. Har varit in på mds för lagning i ca 2 veckor nu..

Nee.. MDS är inget att ha. Tycker inte de nya grejjerna är speciellt billiga heller. Den enda MDS-produkten jag har använt och kommer använda är mittt HC-5010 steg, som mds inte byggt själva utan bara satt på sin logo på =)

<{POST_SNAPBACK}>

5010 sreget är en ren efterapning av ett amerikanskt steg som dom sålde men 5010 steget är av mycket sämre kvalitet då det kan få för sig att brinna upp

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, Audio studio tror jag företaget som gjorde stegen hette. Dom verkar väldigt känsliga för spänningsfall och det kan man ju förstå med tanke på hur mkt ström de vill ha.. Men jag har inte fått mitt att brinna än, och på det så har Clipping lampan blinkat rätt mkt =P

<{POST_SNAPBACK}>

det är inte auto-studio som har till verkat steget

#47

Postad 19 november 2006 - 14:51

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Nehe.. Har iaf hört det. Har för mig företaget hette så också.

#48

Postad 19 november 2006 - 17:32

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0

Nehe.. Har iaf hört det. Har för mig företaget hette så också.

<{POST_SNAPBACK}>

nä tyvär det är nof snarare ett företag i yttre asien som har tillverkat steget
och autostudio har sin egen linje med steg och högtalare

#49

Postad 20 november 2006 - 01:02

jeenz
  • jeenz
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Mds bra för tonåringen / den som nytage körkort.
Dem har ju dock fått in lite finlir som rainbow nu.
Men som sagt bra budget alterantiv med mds.

#50

Postad 14 december 2006 - 18:28

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Hur kan folk kalla MDS för budget? Det är ju dyrt att införskaffa ett "litet" system från MDS jämfört med t.ex DLS om man kör med Classic (B och C) serierna



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.