Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

100% nybörjare ska börja bygga.

36 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 augusti 2007 - 18:48

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Tjena, är som sagt nybörjare vad gäller billjud, kan inget...

Jag har idag en Pioneer med 4x45 watt och en lågnivåutgång, det jag har tänkt mig är ett rejält framsystem, slutsteg och baslåda, lyssnar mest på elektroniskt, trance etc och då lär ju ett bra framsystem vara viktigt, vill dock inte lägga så jättestora pengar på hela bygget, inte ute efter proffsljud, men lite småroligare ljud än orginal sas.

Så jag ska börja med framsystemet, bilen jag ska bygga i är en Volvo 850, första steget blir att sätta in 5,25" i dörrarna och ett par sånna små diskanter där fram, det ska drivas på enheten, ska beställa ett par distanser imorgon så jag har det till dörrarna, för det måste man tydligen ha till 850

Har forskat hela dagen, men det är en sån djungel, så det jag vill ha hjälp med att välja ett framsystem, kan tänka mig att lägga runt tusenlappen max 1500 för framsystemet, finns ju många paket men vad ska man välja?

Hjälp mig med första steget så får ni följa hela utvecklingen sen =)

#2

Postad 23 augusti 2007 - 19:17

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Här är dem jag funderar på att köpa; http://www.slsaudio..../RS5A_06_FS.jpg

DLS RS5A kostar ca 1100:-

Var i en butik idag som säljer bla DLS, de var väldig trevliga och hjälpsamma (jag gillar att handla från riktiga butiker) :D

Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 23 augusti 2007 - 19:18.


#3

Postad 23 augusti 2007 - 20:21

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0

Här är dem jag funderar på att köpa; http://www.slsaudio..../RS5A_06_FS.jpg

DLS RS5A kostar ca 1100:-

Var i en butik idag som säljer bla DLS, de var väldig trevliga och hjälpsamma (jag gillar att handla från riktiga butiker)  :D

<{POST_SNAPBACK}>

satsa på dls där också sattsa på ett multikanals steg 5 kanaler det klarar du dig på

#4

Postad 23 augusti 2007 - 20:59

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Hej
Visst är DLS bra, men det finns många andra märken på marknaden! Har märkt att 80% av alla här på sidan rekommenderar DLS.
Jag vet inte va det beror på (Kanske för att detta inte är en renrasig bilstereo-sida kanske... Och att folk inte alltid har så stor erfarenhet. Tag inte åt dig x-12 :D )

För mellan 1000-1500kr så skulle jag rekommendera ett CDT-kit. Rejäl midbas och fint mellanregister.

Spelar du mycket elektronisk musik så skulle i alla fall jag vilja ha en rejäl punch i baslådan... =)
Vem vill inte det? Skulle satsa på en enkel 10"...

Kit till framdörrarna:
Cdt Audio EF-51NEO - gott om punch och finljud - ca. 1500kr

Slutsteg:
DLS CA31 - 3-kanals slutsteg till framsystem och baslåda - ca. 2400kr

Baslåda:
Ground Zero Radioactive GZRB - 10" i färdig låda - 1500kr

Skulle du även vilja ha lite utfyllnad kan du sätta in ett par koaxialer i bakdörrarna och driva dem på HU'n.
Detta system kommer rocka långt in på natten kan jag utlova. Blev kanske lite för dyrt med omkring 5500kr för ett komplett system? Dock är detta ett fullblodssystem, inget proffs, men spelglädje så det heter duga =) Du blir inte besviken.
Alternativet är ju att försöka få tag i ett slusteg begagnat. Ofta en mycket bra idé!

Lycka till!

#5

Postad 23 augusti 2007 - 22:07

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Men du det där känns riktigt vettigt, för grejen är att jag har en kompis som har ett riktigt fint 4kanals Alpinesteg som jag får köpa till ett riktigt bra pris, så då skulle allt hamna ungefär där jag hade tänkt mig.

Är det svårt att koppla både bas och framsystem på steget :D jag har bara en lågnivåutgång på enheten men det gör väl inget?

Jag vet inget om montering så det blir nästa roliga grej =)

#6

Postad 23 augusti 2007 - 22:25

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Suttit och kikat nu på blekinge bilradio som verkar ha grejorna, 3000 för framsystemet och lådan+steget som jag får köpa av en kompis+kablage, hamnar ganska bra var jag tänkt mig prismässigt allt som allt!

Kommer nog inte bestämma mig direkt, men det låter ju på jolle som att det är fina grejor =)

Måste kolla så det går att sätta in dörrhögtalarna i Volvon med, men det ska väl gå med adapter om inte annat?

Var ju inne på Gas o sånt från början, men har insett att det finns bättre grejor som inte är så mycket dyrare tex, och jag vill få det skapligt från början så man inte ångrar sig efter en månad...

#7

Postad 23 augusti 2007 - 22:41

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Vad bra! Har själv storebrodern 12" till basen jag tipsade dig om i mitt galleri. Dock har jag byggt lådan själv.
Går att trycka på så det räcker och blir över =) Den behöver inte överdrivet med effekt heller.

CDT-kitet kommer låta illa de första 40 timmarna, men sen låter det ståfräs-bra efter inspelning!

Vad är det för Alpine-steg som du skall införskaffa? Tänk på att det ska ha skapligt med effekt till basen bara... cirka 200 watt i alla fall. Säg gärna vad det är för modell på steget, så kan jag kolla.

Det du kan göra med ett fyrkanalssteg är att köra 2 kanaler i stereo till framsystemet, och brygga de 2 andra kanalerna till basen (Att brygga ger dubbla effekten till basen) På så vis slipper du 2 separata steg och kostad/utrymme hålls nere. Svårt att koppla? Nejdå!
En anna fördel är att du kan dela framsystem med Högpass och basen med Lågpass för att få dem att matcha bätrre.

Självfallet räcker det med 1 lågnivåutgång!

Själva monteringen är det roligaste =) Personligen sitter jag och tillverkar allt möjligt tokigt mellan varven då jag inte har råd med riktiga installationer. Tänk bara på att ström är det viktigaste vad gäller installationen! Har du frågor funderingar angående montering så är det bara att höra av dig! Vart i vårt fallosformade land bor du?

#8

Postad 24 augusti 2007 - 13:08

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Vad bra! Har själv storebrodern 12" till basen jag tipsade dig om i mitt galleri. Dock har jag byggt lådan själv.
Går att trycka på så det räcker och blir över =) Den behöver inte överdrivet med effekt heller.

CDT-kitet kommer låta illa de första 40 timmarna, men sen låter det ståfräs-bra efter inspelning!

Vad är det för Alpine-steg som du skall införskaffa? Tänk på att det ska ha skapligt med effekt till basen bara... cirka 200 watt i alla fall. Säg gärna vad det är för modell på steget, så kan jag kolla.

Det du kan göra med ett fyrkanalssteg är att köra 2 kanaler i stereo till framsystemet, och brygga de 2 andra kanalerna till basen (Att brygga ger dubbla effekten till basen) På så vis slipper du 2 separata steg och kostad/utrymme hålls nere. Svårt att koppla? Nejdå!
En anna fördel är att du kan dela framsystem med Högpass och basen med Lågpass för att få dem att matcha bätrre.

Självfallet räcker det med 1 lågnivåutgång!

Själva monteringen är det roligaste =) Personligen sitter jag och tillverkar allt möjligt tokigt mellan varven då jag inte har råd med riktiga installationer. Tänk bara på att ström är det viktigaste vad gäller installationen! Har du frågor funderingar angående montering så är det bara att höra av dig! Vart i vårt fallosformade land bor du?

<{POST_SNAPBACK}>


Låter kanon, själva monteringen är det jag är lite nervös för, kan inget, alla säger det är så lätt men om man aldrig har gjort det känns det inte så lätt =)

Har kollat upp med flera företag, blib, brl osv, men de ska ju ha runt 2000:- för montering, det får man ju en skaplig huvudenhet för =/

Jag bor i Norrköping, du kan ju alltid pm om du vill tjäna en liten slant :wub:

#9

Postad 24 augusti 2007 - 17:19

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Hej

Visst, det är ju inte bara så lätt som att stoppa in 2 kablar och det är klart. Det tar lite tid och en del arbetsinsats, men det är ju det som är roligt och tjusningen med det hela! Att låta en firma koppla in hela systemet är svindyrt. Nej, gör det själv. Bra installation = Stolt montör =)
Plus... att du lär dig!

Jag har gjort en liten bild på hur det skall kopplas. Jag hoppas det inte ser för svårt ut. Mer än så behöver det inte vara (Om jag nu inte glömt något, vilket jag för det mesta gör...)

Länk till Bilden

Att tänka på: (Säkerhet och tips)

- Det får inte bli kortis! Undvik att + kommer i kontakt med chassit, bilens plåt, eftersom det är minus. Inga kabelkardeler får spreta och höljet på kabeln får inte skalas upp eller gå sönder så +12V kommer i kontakt med Chassit.

- Jorda ordentligt! Ringkabelsko i blankplåt. Jorda så nära steget som möjligt (Inte mer än 1,5m helst) Fel nummer ett de flesta gör, är att jorda dåligt.

- Avsäkra kabeln på +12V med en korrekt dimensionerad säkring! Säkringen sättes så nära batteriet som möjligt!

- Använd grova kablar för Ström till Slutsteget. Ju grövre ju bättre. Helst inte under 16mm2.

- Dra lågnivå och Strömkablage åtskiljt (Dra ström på vänster och lågnivå på höger sida av bilen exempelvis) Annars kan störningar uppstå.

- Ha ett batteri i gott skick

- Byt gärna ut befintliga högtalarkablar i dörrarna

- Löd alla skarver på högtalarkabel och eventuella kablar till HU'n. Använd krympslang.

- Använd gärna lågnivå med inbyggd remote. Använd skärmad lågnivå.

- Sätt fast baslådan så den inte ruskar runt (Kan innebära livsfara vid krock)

- Koppla högtalare rätt och tänk på impedanser. Läs slutstegets bruksanvisning (För lite råd och tips kan du kolla i en av DLS manualer Här)

- Ta god tid på dig, stressa inte så det blir fel, och ha kul. Tänk på att det är ström du pysslar med, och om oturen är framme kan saker och ting ta skada. Var försiktig och fråga hellre 2 gånger för mycket än 1 för lite.


Detta var några tips jag hade i huvudet. Kan tänka mig att det är nått mer att tänka på, men jag glömmer så lätt =)
Hör bara av dig så ska jag svara på de frågor du har!

För ytterligare läsning:
Nårdik.se se magazinet i menyn
DLS Advice

#10

Postad 24 augusti 2007 - 17:35

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Shit vilken underbar guide!

Tack som satana, ska börja med att inhandla lite prylar, någon som vet om Blekinga bilradio är bra verkar bara vara dem som har prylarna i lager?

#11

Postad 24 augusti 2007 - 18:44

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Jag handar en del från Blekinge Bilradio. Kan starkt rekommendera dem, och Jimmy som jobbar där är kung på allt =)
Köp från Blekinge Bilradio!

#12

Postad 25 augusti 2007 - 14:35

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Låter som ett vettigt förslag. Bra mycket bättre än gas iaf :) en sak du borde tänka på, det är att hoppa upp ett steg på framsystemet, nu kan ju jag inte cdt, men lägsta serien bör man alltid hoppa över, detta gäller mest framsystem.

Blekinge bilradio är toppen. Mycket seriösa och duktiga.

mvh Andreas

#13

Postad 25 augusti 2007 - 19:19

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Låter som ett vettigt förslag. Bra mycket bättre än gas iaf :) en sak du borde tänka på, det är att hoppa upp ett steg på framsystemet, nu kan ju jag inte cdt, men lägsta serien bör man alltid hoppa över, detta gäller mest framsystem.

Blekinge bilradio är toppen. Mycket seriösa och duktiga.

mvh Andreas

<{POST_SNAPBACK}>


Härligt, låter lovande, väntar till på mån med att beställa för jag har lite frågor som jag vill prata med dem om!

De har allt jag behöver med, kommer köpa, framsystem, baslåda, steg, kablage där.

Det där framsystemet som jag har tänkt mig är ju inte det lägsta men kan köpa om man säger så, jag tror att jag kommer bli ganska nöjd med detta system!

Någon som vet hur det är med strömförsörjning, sitter nytt batteri på bilen och generatorn är bra med, det här systemet ska väl inte innebära några problem om allt blir rätt kopplat, kommer bara lyssna vid färd också för den delen.

Edit: alternativet är att jag lägger en slant extra på framsystemet och hoppar upp ett snäpp och går ner ett steg på lådan, för jag tänker inte lägga mer pengar än vad detta bli sammanlagt!

Nu blir det "bara" en 10" i bilen, men det bör väl räcka för mitt behov, så länge den är "punchig" som jolle skriver så ska det nog bli finfint, eller bör man satsa på kanske dubbla 10or? :D

Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 25 augusti 2007 - 19:24.


#14

Postad 25 augusti 2007 - 21:49

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Precis sånna frågor kan du ställa till Jimmy. Han har ju testat prylarna så han kan ge bättre förslag på det. Du vill ju inte ha en baslåda som du blir missnöjd med, det blir ju tråkigt. Lycka till.

Mvh Andreas

#15

Postad 26 augusti 2007 - 00:02

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Framsystem tror jag verkligen inte du kommer bli missnöjd med, men allt är relativt =)
Strömförsörjning skulle nog inte vara något problem heller. Vet ej, men låter som att 2x10" är overkill i ditt fall.

Basen är helt klart prisvärd, men man vet ju aldrig. Har inte lyssnat på den basen i en 850, och en 850 är trixig när det kommer till basljud.

Snacka med Jimmy. Han har fler timmar i bilstereogaraget än påven har i vatikanen!

Lycka till

#16

Postad 26 augusti 2007 - 07:02

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Framsystem tror jag verkligen inte du kommer bli missnöjd med, men allt är relativt =)
Strömförsörjning skulle nog inte vara något problem heller. Vet ej, men låter som att 2x10" är overkill i ditt fall.

Basen är helt klart prisvärd, men man vet ju aldrig. Har inte lyssnat på den basen i en 850, och en 850 är trixig när det kommer till basljud.

Snacka med Jimmy. Han har fler timmar i bilstereogaraget än påven har i vatikanen!

Lycka till

<{POST_SNAPBACK}>


HAHA

Ja det är exakt sånna snubbar man ska snacka med =)

#17

Postad 26 augusti 2007 - 09:33

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Längtar verkligen till imorgon, ska ringa så fort de öppnar och snacka om mitt paket och se om det eventuellt bör modifieras lite =) Dock kommer jag inte gå upp i pris på saker, men vissa justeringar kan det ju finnas rum för om han Jimmy nu har förslag på förbättringar just för min del...

Hm, hoppas man får grejorna till nästa helg, tänkte avsätta hela nästa helg till det här, ska låta det ta den tid det behöver, var och köpte boken MMM igår, riktigt vettig, den kommer jag ha stor nytta av vid bygget... hm tror jag har det mesta under kontroll nu, verkar inte vara sååå svårt som jag först trodde, mest tidskrävande, men fan va nöjd man kommer bli när man är klar! *förhoppningsvis* hehe

Ska dra iväg i veckan och köpa lite kit med kabelskor, klämmor etc etc så jag har allt jag behöver, ska bli sjuuukt kul, sen ######r ska det poppas :)

Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 26 augusti 2007 - 09:33.


#18

Postad 26 augusti 2007 - 17:41

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Lite tips från en som gjort alla misstag :rolleyes:

Ha GOTT om tid till körningen... hrrmm, MONTERINGEN menade jag ;) låt det hellre vara och ge dig på det nästa dag om du känner att du börjar stressa för att bli klar innan det är dags att nanna.

Utrustning du SKALL använda: Lödkolv, lödtenn, krympslang, eventuellt kabelskor (men löda också), dra sedan krympslang över och värm.

Rulla EJ lågnivåkablarna, dra hellre omvägar än att rulla dom (du fuckar ljudet). Helst skall de kapas och och lödas om i rätt längd, lite svårt för nybörjare bara, lägg omvägar. Se till att du inte drar lågnivåkablarna intill andra strömförande kablar, korsa kan funka, men helst inte.

Se till att allt sitter fastmonterat ORDENTLIGT. Speciellt viktigt är det att framsystemet sitter ordentligt. Se till att du inte bygger in korgen på högtalaren för mycket, det är massa hål runt korgen, det är meningen att luften fritt skall kunna flöda där, Stäng INTE in dom, alltså gott om utrymme runt korgen på baksidan högtalaren.

får du tips av Jimmy, följ dom så gott du kan :P

Mvh Andreas

http://www.garaget.org/?car=11483

#19

Postad 27 augusti 2007 - 13:25

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Tack för alla tips Andreas, nu är allt beställt från Blekinge, blev lite annorlunda mot vad jag hade tänkt, men ändå inom samma pris ungefär!

Bara gå och vänta nu då :P

#20

Postad 27 augusti 2007 - 13:49

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Jag ska bygga en egen portad låda, finns det någon här som är duktig på bygge av sånt så tar jag gärna emot lite tips.

Måste det vara mdfskivor, vad ska ja satsa på för tjocklek isf, tror ni man kan få tag i någon snickare eller dylikt som kapar till det man behöver om man säger mått osv?

#21

Postad 27 augusti 2007 - 16:06

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Hej, Jasså? Delge oss vad det blev för produkter!

Nä, MDF är ingen nödvändighet. Jag tycker faktiskt spånskiva låter bättre, dock har det en lägre egenfrekvens än MDF. Dock är MDF mer lättjobbat och man kan uppnå en bättre finish med mindre underarbete. Nackdelen är att MDF är mycket dyrare än Spån. Jag skulle satsa på 22mm Spånskiva. Det kan du få tillskuret på nästan alla brädgårdar eller trä/bygg -firmor om du ger dem en ordentlig ritning! Kostnaden är okänd... Använder du måtten effektivt och klarar dig på 1 Spånskiva så kommer du skapligt billigt undan!

Lådan kläs för det mesta i grovt filtmatta i svart eller mörkgrå. Det brukar vara det bästa och då behöver man inte vara super-kinkig med underarbetet. Bara det är rakt och plant så är de bra.

Finns många som kan beräkna en låda åt dig. Portad är något svårare än slutet, men det går nog att få hjälp ska du se =) Vad är det för Baselement?

Och det som andreas_gbg_ skrev stämmer precis... Tror du det ska ta en helg, tar det oftast två.. osv. Utrustning som andreas_gbg_ glömde var en ordentlig Crimptång för att klämma kabelskor. Löd gärna också om du kan (Bättre kontakt och säkrare)

Redigerat av jollek, 27 augusti 2007 - 16:07.


#22

Postad 27 augusti 2007 - 22:15

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Jolle :)

Hehe, detta blev det till slut:

Framsystem: Cdt Audio EF-51NEO
Steg: Ground Zero GZTA 4000TX
Bas: Ground Zero GZRW 12XS-AL

Som sagt så ska det byggas en portad låda, får med ritning på det av Jimmy, nu är det bara att vänta på prytlarna bara :o

#23

Postad 31 augusti 2007 - 19:22

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Fan jolle, när kommer du online, har en bunt nya frågor som jag behöver få svar på =)

#24

Postad 01 september 2007 - 00:27

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Sneakpeak :(

Postad bild

#25

Postad 01 september 2007 - 01:42

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Looking good!
Kam precis hem från en liten krogrunda :(
Hojta till imorn på MSN, så grejar vi det! Eller posta här på forumet, då jag ska bort på förmiddagen.
Hadet

#26

Postad 08 september 2007 - 07:57

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Mitt bygge är klart sen ett par dagar tebax, har dock haft ganska fullt upp och mycket att göra, jag tog en del kort under byggets gång, kan lägga upp lite så fort jag får tid.

Ljudmässigt blev allt något helt otroligt mycket bättre än vad jag kunde förväntat mig, precis vad jag eftersträvat, rent och fint ljud med rejält tryck, basen är helt sjuk, det känns som den presterar atombombningar B)

Även framsystemet är ruskigt bra, spelar så grymt fint och har ett jäfla tryck i sig, diskanterna är dock en aaaning vassa nu i början, men blir bättre när allt är inspelat.

Hämtade min sambo på Universitetet igår, sen åkte vi ca 3 mil, när hon kliver ur bilen säger hon att det känns som hon är full ;) det gungade under fötterna och det kändes som bomull i öronen, då har man spelat lite för högt kanske.

Sen hem från mataffären ville hon testa att sitta i baksätet... eh javisst tänkte jag och stoppade in en skiva med MYCKET bas hehe, hon sa sedan att det inte går att sitta i baksätet, kliade i hela kroppen :)

Summa sumarum så blev jag fruktansvärt nöjd, men då finns det ändå MYCKET kvar att göra för att höja ljudet bra mycket mer, tex ny HU osv osv osv, men nu lär jag har det såhär ett bra tag ;)

#27

Postad 09 september 2007 - 18:36

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
GRATTIS ;)

kul som xxx när det blir såhär :) Men nu e du körd!!!
Lycka till i fortsättningen. haha, du fasst! Snart vill du ha en sub till, ett större slutsteg, ett fetare framsystem, stereo med tidskomp, mer batterier, ett separat och mycket kraftigt slutsteg till midarna, dela allt helaktivt, dvs en extern ljudprocessor, ljuddämpning i hela bilen. Nya och större subbar, fler steg.......

mohaha.

Mvh Andreas (en som vet) ;)

Redigerat av andreas_gbg_, 09 september 2007 - 18:37.


#28

Postad 14 september 2007 - 21:48

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Hur ser det ut då?

#29

Postad 19 september 2007 - 00:46

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Sorry boys, har fan röfven full :)

Jag har lite bilder från bygget men det är inget avancerat, pch bygget i sig är inte mycket at visa, inget syns förutom lådan och steget i bagaget, i helgen ska jag ner till landet o softa lite så då ska jag passa på att ta lite mer kort, vad vill ni se, svårt att visa när inget syns =)

Fick pm av en kille som köpt samma prylar som mig efter tråden :wub: Ska bli kul att se om han blir lika nöjd (det tror jag nog hehe)

#30

Postad 19 september 2007 - 00:53

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

Sorry boys, har fan röfven full  :D

Jag har lite bilder från bygget men det är inget avancerat, pch bygget i sig är inte mycket at visa, inget syns förutom lådan och steget i bagaget, i helgen ska jag ner till landet o softa lite så då ska jag passa på att ta lite mer kort, vad vill ni se, svårt att visa när inget syns =)

Fick pm av en kille som köpt samma prylar som mig efter tråden  :lol: Ska bli kul att se om han blir lika nöjd (det tror jag nog hehe)

<{POST_SNAPBACK}>



Bara grattulera till riktigt ###### bra grejjer :wub:.

Hoppas fler o fler upptäcker våra fabrikat :) <_<

#31

Postad 19 september 2007 - 22:18

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Sorry boys, har fan röfven full  :)

Jag har lite bilder från bygget men det är inget avancerat, pch bygget i sig är inte mycket at visa, inget syns förutom lådan och steget i bagaget, i helgen ska jag ner till landet o softa lite så då ska jag passa på att ta lite mer kort, vad vill ni se, svårt att visa när inget syns =)

Fick pm av en kille som köpt samma prylar som mig efter tråden  :D Ska bli kul att se om han blir lika nöjd (det tror jag nog hehe)

<{POST_SNAPBACK}>

Hejhopp! Grattis! Så bra. Känner mig stolt över dig :) hahaha. Skitbra att du blev nöjd och att det ordnade upp sig. Känner en svag doft av brända säkringar svepa in från sydost...
Skitbra med import från det stora landet i väst! Sedan att tyskarna gör fina pryar är ju inte synd det heller.

Mr_c... du säger "våra produkter". Kan det vara så att du jobbar någonstans där man kanske satt sin håriga fot någon gång?

Bilder vill vi ha Lasse Kongo...

#32

Postad 19 september 2007 - 22:26

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

Sorry boys, har fan röfven full  B)

Jag har lite bilder från bygget men det är inget avancerat, pch bygget i sig är inte mycket at visa, inget syns förutom lådan och steget i bagaget, i helgen ska jag ner till landet o softa lite så då ska jag passa på att ta lite mer kort, vad vill ni se, svårt att visa när inget syns =)

Fick pm av en kille som köpt samma prylar som mig efter tråden  :lol: Ska bli kul att se om han blir lika nöjd (det tror jag nog hehe)

<{POST_SNAPBACK}>

Hejhopp! Grattis! Så bra. Känner mig stolt över dig :D hahaha. Skitbra att du blev nöjd och att det ordnade upp sig. Känner en svag doft av brända säkringar svepa in från sydost...
Skitbra med import från det stora landet i väst! Sedan att tyskarna gör fina pryar är ju inte synd det heller.

Mr_c... du säger "våra produkter". Kan det vara så att du jobbar någonstans där man kanske satt sin håriga fot någon gång?
Bilder vill vi ha Lasse Kongo...

<{POST_SNAPBACK}>



Möjligheterna är stora :) Dock hade du väl köpt de mesta av ditt av jimmy? (blekingebilradio).

Ser att du bor i västmanland så därför man blir undrande ;P. jappjapp! Clabbe på Bilstereohörnan här :) :lol:

#33

Postad 19 september 2007 - 22:41

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Hehe... jag har köpt lite här och där, men visst är framsystemet och basen från Blekinge, dock så råååkar mitt CDT Kama (Som är på väg ut dock...) komma från er.
Har redan snackat med Fredrik under tvivelaktiga omständigheter så nått nytt är på G :) :)
Råkar bo 7km från ert lilla krypin på nibblesbacke och åker förbi utanför dörren varje morgon.
Köpingsbo, javisst =)

#34

Postad 19 september 2007 - 22:47

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

Hehe... jag har köpt lite här och där, men visst är framsystemet och basen från Blekinge, dock så råååkar mitt CDT Kama (Som är på väg ut dock...) komma från er.
Har redan snackat med Fredrik under tvivelaktiga omständigheter så nått nytt är på G  :)  :)
Råkar bo 7km från ert lilla krypin på nibblesbacke och åker förbi utanför dörren varje morgon.
Köpingsbo, javisst =)

<{POST_SNAPBACK}>



Ja du ser!

Det är bra märkligt, att trots att vi finns, och har funnits i 22år i Köping, så åker folk andra vägar, alt beställer varorna på internet?

Duvet.. grejjerna du köpt utav jimmy, dom packar vi och skickar ner till honom :lol: Då lagret är på vår verkstad :D.

Men annars kan du snacka med mig om det är nya grejjer på G med. Brorsan har väldigt mkt annat o tänka på i nuläget verkar de som..=/

#35

Postad 19 september 2007 - 22:52

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Hehe... jag har köpt lite här och där, men visst är framsystemet och basen från Blekinge, dock så råååkar mitt CDT Kama (Som är på väg ut dock...) komma från er.
Har redan snackat med Fredrik under tvivelaktiga omständigheter så nått nytt är på G  :)  :)
Råkar bo 7km från ert lilla krypin på nibblesbacke och åker förbi utanför dörren varje morgon.
Köpingsbo, javisst =)

<{POST_SNAPBACK}>



Ja du ser!

Det är bra märkligt, att trots att vi finns, och har funnits i 22år i Köping, så åker folk andra vägar, alt beställer varorna på internet?

Duvet.. grejjerna du köpt utav jimmy, dom packar vi och skickar ner till honom B) Då lagret är på vår verkstad :D.

Men annars kan du snacka med mig om det är nya grejjer på G med. Brorsan har väldigt mkt annat o tänka på i nuläget verkar de som..=/

<{POST_SNAPBACK}>

Världen är liten. Vet att ni finns :lol: Har fått upp ögoen mer och mer nu när jag tills för någon månad sedan insåg att ni hade importen av GZ (och CDT med va om jag inte misstog mig)
Tabbe av mig =)

Jo, visst serrö. Har insett att brorsan har häcken full. Nya grejer var det ja, du har PM :lol:

#36

Postad 19 september 2007 - 22:55

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

Hehe... jag har köpt lite här och där, men visst är framsystemet och basen från Blekinge, dock så råååkar mitt CDT Kama (Som är på väg ut dock...) komma från er.
Har redan snackat med Fredrik under tvivelaktiga omständigheter så nått nytt är på G  :)  :)
Råkar bo 7km från ert lilla krypin på nibblesbacke och åker förbi utanför dörren varje morgon.
Köpingsbo, javisst =)

<{POST_SNAPBACK}>



Ja du ser!

Det är bra märkligt, att trots att vi finns, och har funnits i 22år i Köping, så åker folk andra vägar, alt beställer varorna på internet?

Duvet.. grejjerna du köpt utav jimmy, dom packar vi och skickar ner till honom B) Då lagret är på vår verkstad :D.

Men annars kan du snacka med mig om det är nya grejjer på G med. Brorsan har väldigt mkt annat o tänka på i nuläget verkar de som..=/

<{POST_SNAPBACK}>

Världen är liten. Vet att ni finns :lol: Har fått upp ögoen mer och mer nu när jag tills för någon månad sedan insåg att ni hade importen av GZ (och CDT med va om jag inte misstog mig)
Tabbe av mig =)

Jo, visst serrö. Har insett att brorsan har häcken full. Nya grejer var det ja, du har PM :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe mmm, importen utav gz, cdt, newsound/climax, Phoenixgold, whitehooker tuning, och lite till ;P

Nope, inget pm? ^^


nu ska vi sluta sabba denhär tråden.

BILDER PÅ BYGGET VILL VI SE! :D

#37

Postad 19 september 2007 - 23:11

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Hehe mmm, importen utav gz, cdt, newsound/climax, Phoenixgold, whitehooker tuning, och lite till ;P :)
Fräckt!!
PM skickat =)

Lasse Kongo din gamle galosh! Du måste mata oss med bilder innan vi svälter (Vilket vi gör någon gång kring söndag kväll)...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.