Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilder på mitt DLS-bygge

367 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 december 2007 - 18:48

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Tjenare.

Tänkte att det är lite händelselöst här så jag drar upp lite bilder ifrån mitt bygge.
Hoppas att allt funkar med bilder osv nu, gör aldrig sånt här annars utan låter andra göra det åt mig :(

Bilen: En Volvo V40 -98
Bifogad fil  IMG_0050.jpg   391,21K   6 Antal nerladdningar

Dämpning och kabeldragning. Jag och tjejen la en hel dag på detta, ställde in bilen i lokalen på kvällen, morgonen efter blev vi skjutsade dit, på kvällen kunde vi åka hem i våran bil igen.
Bifogad fil  SA500063.JPG   2,27MB   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  SA500083.JPG   1,71MB   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSCN3579_2_.JPG   58,24K   3 Antal nerladdningar

Lite jobb i skuffen, lackat slutstegsracket i bilens färg.
Bifogad fil  SA500034.JPG   1,75MB   3 Antal nerladdningar

Diskantkoppar svarvade i aluminium, kulledade koppar som kan ställas in exakt efter önskemål, kablarna dras igenom fästarmarna.
Bifogad fil  SA500009.JPG   1,39MB   4 Antal nerladdningar

Bilder på framsystem och bagage.
Bifogad fil  framsystemet.jpg   67,92K   9 Antal nerladdningar
Bifogad fil  n_rbild.jpg   68,98K   4 Antal nerladdningar

Skuffen
Bifogad fil  skuffenEM2007.jpg   77,78K   6 Antal nerladdningar

Finns en hel del som skall ändras till nästa vår. bla frammonterad sub och nya dörrsidor. Eventuellt åker även brädan ur och istället för monterade paneler så spacklas de in så vi blir utan skarvar.

Comments please :lol:

Mvh Andreas

#2

Postad 22 december 2007 - 19:16

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Rätt snyggt :(

#3

Postad 25 december 2007 - 18:18

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Vilket intresse... nån mer måste väl ha något att säga? Annars blir det nog ingen uppdatering med bilder nu när jag bygger om dörrarna och bygger handskfackssub. :) Samt bygger lite blingbling-batterilåda där bak med massa kondningar osv....

#4

Postad 25 december 2007 - 19:21

Dowden
  • Dowden
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Klart man är intresserad Andreas! Alltid kul med bilder =) Vad äre för material du har runt basen förresten? Ser ju råsnyggt ut med det runt, ser ju helt underbart subtilt(rätt val av ord? hah) ut :)

/Dowden

Redigerat av Dowden, 25 december 2007 - 19:22.


#5

Postad 25 december 2007 - 23:44

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Shit va seriös du var då.. var min första tanke. Strippa loss hela inredningen för att dra lite kablar. Fast du hade ju även dämpat upp hela bilen. :)
Ser riktigt snyggt ut. Good job!
Har du nåt ljus nere i slutstegslådan också eller?

#6

Postad 26 december 2007 - 03:14

Mullis
  • Mullis
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Man kan aldrig dämpa för mycket... :D

Mycket snyggt, men tyckte Volvons inredning var så tråkig. :)
Fortsätt med att posta bilder, är alltid kul med att se hur andra gjort med en del lösningar och pill...

Ska göra en tråd när jag fått en ny bil att leka med. Blir underhållning för min del, så man kan glädja lilljäntan med Bilar... :lol:

#7

Postad 26 december 2007 - 17:48

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Basbaffeln är limmad utanpå lådan lite vinklad uppåt, sedan är det spacklat med glasfiber och finspackel för att få en rund övergång tillbasen, från början skulle det inte vara så mycket utan bara lite granna, men eftersom min sponsor ville att jag skulle använda en ny 10" bas så fick det byggas en ny 10"-baffel utanpå den gamla 12".

Det var även meningen att det skulle byggas sidostycken på sidorna av baslådan, men eftersom det har blivit ändrade planer med bas där fram oså så skall hela lådan bort istället. Nu lutar det åt att ha batteri och 4-6st kondningar där baslådan står, och inte bygga så mycket på höjden, utan nån rolig halvrund form istället.

Det sitter en röd diod-list ifrån elfa över Wice-logotypen som tänds på utställningar/tävlingar.

Satt och knåpade ihop ett brev till Top´n trim förrut med beställning på olika vinyler till dörrarna som också skall byggas om helt. Om det funkar så skall det byggas lådor i dörrarna, utan att blockera fönsterhissen, går inte detta så får midarna spela ut i dörren istället. Men det kommer iaf se mycket bättre ut när midarna blir integrerade i dörrarna istället för paneler.

mvh

#8

Postad 31 december 2007 - 14:31

Dowden
  • Dowden
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Hänt något nytt på bygget? =)

#9

Postad 31 december 2007 - 15:56

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Nej det kommer igång snart. Har tyvärr ingenstans att greja så än så länge är det i planeringsstadiet, men så snart som möjligt skall det fräsas nya bafflar till midbasarna. Vinylprover har jag beställt så såfort det kommer hem kan jag beställa, efter det skall det nog ta fart.

#10

Postad 31 december 2007 - 19:39

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Ahh!! Mycket propert och snyggt! Diggar detta stilrena bygge. Allt är gjort med omsorg, och det gillar jag.
Sådana där diskantkoppar är snygga, men då skall det göras med ambitiös excelens, som du!
Ser fram emot allt som du spottar ut dig i din uppgradering =)

Vad blir det för bas fram då? En liten diskret en, eller en rejäl blaffa på upp mot 10"?
Var inte så hemlighetsfull nu =)
Själv sliter man med ett bygge också, men jag håller bilderna för mig själv tills produkterna ligger på bordet. Blir inte så extremt som ditt, dock.

Nyårsdagen till ära har man dragit på sig en monsterförkylning, så man får snällt sitta och pilla på tangentbordet istället för umgås med champangen och raketerna...

Gtt nytt år, ffs

#11

Postad 31 december 2007 - 22:53

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
hehe, tackar så mycket jollek.

Basen som skall in där fram är den jag har nu, Dls RW10". Nåt mindre blir för litet. Dessutom skall den bara ha 18liter slutet så det går nog bra. Alla komponenter blir samma som nu, då det inte finns så mycket bättre saker att slänga in :lol: Skulle ju vara dls TA2 steg, men de går ju loss på runt 18k st, och jag skulle behöva 3st :)

Gott nytt år!

Mvh Andreas

#12

Postad 09 januari 2008 - 22:45

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Vad är det för matta du dämpar med?
Hur fixerar du diskanttopparna vid fästarmarna? Är armarna också gjorda i aluminium (antagligen inte?)

Ser fram emot fortsättningen på den här tråden. ;) Du tävlar i billjud, va? Vilken klass är det?

#13

Postad 10 januari 2008 - 12:35

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Hej.
Diskantkopparna är fixerade med en insex-skruv på baksidan kopparna som klämmer åt kulleden på fästarmarna, så vill jag vinkla om dom lossar jag bara lite på den, vinklar och drar åt. Vet ej materialet på fästarmarna, dessa sitter svetsade i bockade stålplattor runt a-stolpen som är skruvade med 2st vanliga farmar-skruv.

Dämpmattan är till största del StP (StandartPlast), säljs numera hos BRL för en snuskigt dyr peng, iaf om man skall dämpa såhär mycket, ligger även några ark Bitumen också där jag kunde lägga hela ark som på fotplatserna, sedan är dörrarna dämpade med bitumen också. StP är grymt smidigt att lägga på då det inte är så tjockt, lätt att forma, och behöver inte förvärmas som vanlig bitumen.

Tävlade i Advanced 7ch (7 slutstegskanaler) och kom 2:a på sm. I år får jag se, men det lutar åt adv. unlimited då klasserna slagits ihop.

Imorgon eller på Lördag skall jag försöka komma iväg och fräsa bafflar till midarna och mellanregistrerna, verkar som att jag kommit över en begagnad instrumentbräda till bilen väldigt billigt som jag kan bygga om och då få det både snyggare samt bättre ljudbild ifrån mellanregistrerna.

Mvh Andreas

#14

Postad 10 januari 2008 - 18:48

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Hur mycket gör det på ljudet att du dämpar så mycket, jämfört med om du bara åtgärdat de värsta ställena (dörrar etc)?
Hur är midbasarna monterade - sitter de i "open air" eller i en låda?
Vilka olika DLS-modeller är det?
2:a i SM låter ju inte så himla pjåkigt? :) Var du nöjd med det? Hur länge har du hållit på å tävlat?
Adv. unlimited - Är det helt utan begränsningar då lr? Låter som att det kan bli en dyr historia. ;)
När ska projektet vara klart?

#15

Postad 11 januari 2008 - 13:48

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Vet ej hur mycket den extra dämpningen gör, men det är inte EN sak som gör skillnad, det är alla saker tillsammans som gör skillnad.

Midbasarna är Dls Nobelium 6.5" och de spelar ut i dörren, Om jag inte får till en 7-9 liters låda nu så kommer de att fortsättningsvis spela ut i dörrarna.

Det var 2:a säsongen jag tävlade nu, förr var det i "Rookie 20.000kr". I Advanced så finns det inga begränsningar på hur mycket allt får kosta, det är antalet slutstegskanaler som delar in klasserna här. Nej jag var absolut inte nöjd med 2:a plats, sedan skillde det bara 5,5 poäng mellan mig och 1:an, totalpoängen var 370p, så det var ganska marginellt :)

Projektet kommer aldrig att bli klart, finns alltid förbättringar att göra, men förhoppningsvis har jag kommit en bra bit på vägen till årets EM och SM.

Eftersom intresse verkar finns nu :P så får jag väl speca produkterna som sitter i bilen.

Huvudenhet: Pioneer ODR Carrozzeria
Ljudprocessor: Pioneer ODR Carrozzeria
Framsystem: Dls Nobelium 6.2 + Irridium 3"
Bas: Dls RW10"
Slutsteg till diskanter och mellanregister: Dls RA40
Slutsteg tll midbasar: Dls RA20
Slutsteg till Bas: Dls RA10
Lågnivåkablar: Dls Ultimate Silver
Högtalarkablar: Dls SCK
Batterier: 2st Excide extreme 2
Batteriladdare: Ctek Multi XS7000 (skall bytas till den största)

Mvh Andreas

#16

Postad 11 januari 2008 - 17:28

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Vad är budgeten på, då? Obegränsad lr? :) Har du fler sponsorer än DLS?
Varför kör du enbart på Reference-serien på slutstegen. Borde inte Ultimate-stegen vara det givna valet i ett så här seriöst bygge?
Du blandar Nobelium med Iridium - är det någon tanke med det? Borde inte högtalare i samma serie integrera bättre med varann?
När är EM och SM, då?

#17

Postad 11 januari 2008 - 20:01

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Finns ingen budget, dessutom har jag ju redan alla prylar, det är byggmaterialet osv som kostar nu och eventuellt ett gäng kondensatorer, men det får kosta vad det kostar, så länge jag har råd till det. Reference-stegen låter bättre än Ultimate, om man bortser från de nya Ultimate TA-stegen som kostar ca 17.000kr för ett 2-kanals, och då hade jag behövt 3 st :) Det är ingen fullspons det är tal om här :P

Finns inget rent mellanregister i nobelium-serien, utan det skulle vara 5,25" då, och det ställer högre krav på monteringen, dessutom låter Irririum 3" domen bättre, i mina öron iaf.

Tävlingarna börjar dra igång i vår och finalerna är nån gång i höst.

Vad gäller övriga sponsorer så får jag väldigt bra pris hos "Göteborgs Bilvårdscenter" som gjorde ett toppenjobb när dom rekondade min 10 år gamla bil, sedan "GreatWorks" som gör den lilla reklamen jag har på bilen mot att deras egna logo sitter på rutan. Kan dra upp en bild så småningom på det :)

Mvh Andreas

#18

Postad 12 januari 2008 - 00:28

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0
Ser ut att vara ett trevligt bygge som jag hoppas se mer av i framtiden.
Vilka tävlingar prioriterar du för kommande säsong och hur löste/löser du ventileringen av slutstegen ?

Mvh Passerati

Använd gärna ditt galleri för att lägga upp bilder med anknytning, liknande dessa bilstereobilder.

#19

Postad 12 januari 2008 - 02:01

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Är det allmänt känt att Reference låter bättre än Ultimate? Ultimaten är ju trots allt snäppet dyrare. Hur skulle du beskriva skillnaden i karaktären dem emellan? Är Ulten kyligare, lr?

Vart kommer deltävlingarna att äga rum? Har du någon länk, lr så? Hade faktiskt vart kul att höra hur de stora pojkarna får till det. :)

När du blev tvåa sist - var det med samma bil då, lr är den också utbytt?

#20

Postad 12 januari 2008 - 12:53

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0

Vart kommer deltävlingarna att äga rum? Har du någon länk, lr så? Hade faktiskt vart kul att höra hur de stora pojkarna får till det. ;)


Allt eftersom tävlingarna blir klara så syns de inne på http://www.emmanet.s...t...&Itemid=121

Bara Elmia inbokat ännu så länge.

#21

Postad 12 januari 2008 - 16:22

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0

Ser ut att vara ett trevligt bygge som jag hoppas se mer av i framtiden.
Vilka tävlingar prioriterar du för kommande säsong och hur löste/löser du ventileringen av slutstegen ?

Mvh Passerati

Använd gärna ditt galleri för att lägga upp bilder med anknytning, liknande dessa bilstereobilder.


Som Lonefox sa så är det bara Elmia inbokat i kalendern hittils, dit skall jag troligtvis inte. Förra året prioriterade jag de 3 tävlingar som var "stjärnevent", dessa var kvaltävlingar till EM. Allt beror på hur upplägget blir i år med tävlingarna. Kostar ju endel att åka långt och sedan dessutom bo på hotell, så de kvaltävlingar som ger mest kvalpoäng åker jag på.

Jag har ingen ventilation av slutstegen, slutstegsracket har öppningar på sidorna under golvet och har sedan hela reservhjulsbaljan, det räckar gott och väl utan att behöva extern kylning.

åsåbedese: Ja det är allmänt känt att reference-stegen låter bättre. Vet inte varför det blivit så, men ett rykte är att reference har blivit mer uppdaterade med tiden, sedan om det stämmer eller ej vet jag inte. Kan ta och kolla upp det. Nu var det så längesedan jag lyssnade på de gamla ultimate-stegen, det är de nya TA rörförstärkarna som sitter i de bilar jag lyssnat på mest nyligen. De är mycket tydligare i detaljerna, men jag tycker det blir lite kyligare ljud och jag trivs riktigt bra med reference-stegen. Dock är det en annan upplevelse med TA-stärkarna då de som sagt framhäver detaljerna riktigt tydligt. Men som sagt, skall jag ha 6 kanaler till framsystemet som jag har nu skulle stegen tillsammans kosta ca 55.000kr + monoblock i samma serie för 6.000kr. Även med spons blir det för dyrt för mig.
Det var med denna bilen och anläggning jag tävlat den säsongen som vart.

Tack för alla positiva komentarer ;) Imorgon skall det fräsas bafflar :wub:

Mvh Andreas

#22

Postad 13 januari 2008 - 23:04

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Blev inte så mycket fräst då jag inte kunde göra mindre ringar än 20cm i diameter med den fräsen jag fick tag på. Så det får bli att hitta en med rätt tillbehör och köpa en sådan, alt låna en nästa helg. Detta är inte något som kommer gå undan, utan det dröjer nog innan jag börjar plasta upp dörrarna. Inte så sugen på att bli utan ljud i bilen flera veckor....

#23

Postad 02 februari 2008 - 16:43

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Då var en ny instrumentbräda ordnad. Lyckades skruva ur den på ca 1 timma på skroten idag, 700kr. Fick även med nedre delen av brädan med handskfack vilket underlättar grymt mycket för plastning av baslådan. Skall nu jag även ordna ett par dörrsidor då jag ändrat mig angående att åka runt utan ljud och dörrsidor i min bil under byggets gång. Sist var jag utan ljud i ca 6 månader. Hade med mig kameran, men glömde såklart att ta bilder :)

Känns som at det kan börja rulla på nu så snart jag fått nya dörrsidor och bafflar till samtliga högtalare. Till våren bör jag även kommit in i ett garage där jag kan låta prylarna ligga under tiden jag plastar och spacklar. Eventuellt blir det inte något direkt tävlande i år då jag vill slippa stress. Skall prata med sponsorn och se vad han tycker. Några småtävlingar lär det säkert bli, men kvala till SM blir nog svårt då.

Mvh Andreas

#24

Postad 03 februari 2008 - 22:24

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Självklart måste du ha ett garage och stå i! Det kan inte vara lätt att få gjort nåt annars. Har inte DLS någon plats att upplåta? De borde ju, om inte annat, vara lite angelägna om att du kom ut och visade upp deras prylar? Annars borde de väl ha kontakter med folk som har lämpliga lokaler? Eller så får du ragga en ny sponsor som kan hjälpa dig med detta. Tycker det skulle vara surt att missa en hel säsong?

#25

Postad 04 februari 2008 - 09:46

EMMANET
  • EMMANET
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Eventuellt blir det inte något direkt tävlande i år då jag vill slippa stress. Skall prata med sponsorn och se vad han tycker. Några småtävlingar lär det säkert bli, men kvala till SM blir nog svårt då.

Mvh Andreas


DETTA HÖRDE INTE JAG!!!!!! :)

#26

Postad 04 februari 2008 - 11:07

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0

DETTA HÖRDE INTE JAG!!!!!! :)


*Pekar på nicket* Den jag tror det är? Fått skickat ngn bok ännu? :)

Och jo....för att locka Andreas mer till Elmia (hoppas att Jens mfl. kommer dit) så har ju Elmia uppgraderats till stjärnevent.

#27

Postad 04 februari 2008 - 18:09

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Ny bräda, och sen inte tävla!? Vad är det för snick snack!
Är det något Billjuds-sporten inte behöver så är det mer bortfall efter de år som varit.
Klart du ska tävla, men det är klart. Familjen kommer ju alltid först, men jag trodde bilen tillhörde familjen? :)
Baslådan i handskfacket alltså? Vackert!
Du har ju saker och ting ordnat. Hoppas du kommer ut på banan till sommaren!
Lycka till

#28

Postad 04 februari 2008 - 18:17

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
hehe. Ja nåt kommer jag väl ut iaf :) Elmia.. Aldrig i livet, Tänker inte stå ute och frysa, hellre inne och titta på..... Lär dröja innan den nya brädan sitter i. Är som sagt svårt att få saker gjort utan garage. Prio 1 är nya dörrsidor iaf.

#29

Postad 04 februari 2008 - 18:22

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Är som sagt svårt att få saker gjort utan garage. Prio 1 är nya dörrsidor iaf.

Yeah! Alla framsteg är ett steg i rätt riktning!

#30

Postad 07 februari 2008 - 21:55

Hollywood
  • Hollywood
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej.

Riktigt grymt bygge. Hoppas man får se och höra den på nåt evenemang under sommaren.

Tänkte sticka in med en fråga oxå, funderar på att köpa en dls rw10 och ett dls performance ca 31. Funkar det kombinationen tro??

Tack på förhand

Tommy

#31

Postad 11 februari 2008 - 09:30

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Tackar, självklart får du det. Jag kommer att skriva här om vilka evenemang jag åker på under säsongens gång.

Det borde det göra. Basen verkar ju väldigt lättdriven. Jag skall iväg till dls nu faktiskt så jag kan höra om dom testat driva basen med ett sånt steg. Jag återkommer imorgon förmiddag när jag sovit ut efter jobbet.
hehe, jag har iofs ett sånt helt nytt steg liggandes, men ej testat.

sorry för det sena svaret, har helt missat inlägget.

Mvh Andreas

#32

Postad 11 februari 2008 - 19:38

Hollywood
  • Hollywood
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Tackar, självklart får du det. Jag kommer att skriva här om vilka evenemang jag åker på under säsongens gång.

Det borde det göra. Basen verkar ju väldigt lättdriven. Jag skall iväg till dls nu faktiskt så jag kan höra om dom testat driva basen med ett sånt steg. Jag återkommer imorgon förmiddag när jag sovit ut efter jobbet.
hehe, jag har iofs ett sånt helt nytt steg liggandes, men ej testat.

sorry för det sena svaret, har helt missat inlägget.

Mvh Andreas




Bättre sent än aldrig ;-)
Man ska ju inte ha bråttom när man planerar ett ljudbygge.

Jätte sjysst att du tar dig tid att kolla upp det.

Du får säga till om du ska göra dig av med steget.

Ha det gött

Tommy

#33

Postad 12 februari 2008 - 09:49

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Hej igen.

Typiskt nog hade han tagit ut en semesterdag igår, och idag reser han bort som vanligt. Kommer hem i mitten på nästa vecka. Så tyvärr får du vänta lite till :) Men jag återkommer. Men jag är väldigt övertygad om att det funkar kanon iaf.

Mvh Andreas

#34

Postad 15 februari 2008 - 21:05

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Update!
Ja då var även ett par dörrsidor inhandlade. Då var de bitarna hemma. Nu väntar jag på mdf-ringar och det roligaste av allt, Sprillans nyutvecklade mellanregister som precis skickats till England för utvärdering och vinkelutprovning ;) Så Irridium-domarna lär hamna på hyllan till sommarn då brädan kommer att byggas för dessa nya mellanregister.

Bilder kommer så småningom när jag börjar plasta dörrarna.

Mvh Andreas

#35

Postad 16 februari 2008 - 07:14

Bondlurken
  • Bondlurken
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Härligt, skall bli kul att se :)

#36

Postad 21 februari 2008 - 19:25

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0

Hej.

Riktigt grymt bygge. Hoppas man får se och höra den på nåt evenemang under sommaren.

Tänkte sticka in med en fråga oxå, funderar på att köpa en dls rw10 och ett dls performance ca 31. Funkar det kombinationen tro??

Tack på förhand

Tommy


Blir en kalascombo enligt Dls Svenska. :)

#37

Postad 21 februari 2008 - 19:35

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Har vart hos Dls idag och diskuterat året lite granna. Var inga problem att ta det lungt tills bilen blir klar, bara jag kvalar till EM :) Kul svar, då blire fullt upp :)

Vad som däremot var lite kul är att jag skall byta högtalar- och lågnivå-rkablar. Dls har i samarbete med kabeltillverkaren SUPRA tagit fram en ny serie kablar. Högtalarkablarna kommer att kosta blygsamma 85kr metern och lågnivåkablarna ca 2000kr för 5m, eller 1100kr för 1m, och dessa skall vara många ggr bättre än de gamla kablarna. Dom är dessutom speciellt framtagna för dls slutsteg då dessa har använts under utvecklingen.

Dessutom blir det nya mellanregister och antagligen även diskanter, mellanregistren är färdiga och och är speciellt framtagna för tävlingsbruk och priset blir därefter :P Diskanter är om jag förstod rätt under utveckling.

Här var de mycket snack och liten verkstad har jag märkt ;) Har ju som sagt ingenstans att stå och greja, men det börjar luta åt några pallbockar och en eu-pall som bord och blir ståendes i lokalerna på mitt jobb :P Dags att packa skruvdragaren/borrmaskinen, sticksågen och dremeln :)

Mvh Andreas

#38

Postad 21 februari 2008 - 21:13

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Ingenstans att vara!? Köp ett par billiga partytält från Rusta, och du kan nästa sova över :) Ett par schnapps, lite kräftor och en handfull polare så är det klart över en helg :)

Roliga nyheter. Hoppas dessa nya högtalare och kablar och hela konkarongen lever upp.
Skall bli skitkul att kolla på resultatet.
Om du skall kvala till SM så behöver du ju lite poäng. Funderat över vilka tävlingar du skall på?

Vilken serie är det DLS utvecklat, eller kommer det en helt ny serie?

Kör på och lycka till.

#39

Postad 21 februari 2008 - 22:00

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0

Ingenstans att vara!? Köp ett par billiga partytält från Rusta, och du kan nästa sova över :) Ett par schnapps, lite kräftor och en handfull polare så är det klart över en helg :)

Roliga nyheter. Hoppas dessa nya högtalare och kablar och hela konkarongen lever upp.
Skall bli skitkul att kolla på resultatet.
Om du skall kvala till SM så behöver du ju lite poäng. Funderat över vilka tävlingar du skall på?

Vilken serie är det DLS utvecklat, eller kommer det en helt ny serie?

Kör på och lycka till.


Han åker gärna på sk: stjärnevent då de ger fler kvalpoäng till SM än vanliga tävlingar. Alltså behövs inte lika många tävlingar för att ev. kvala in. :P
Så det är bara att kika på emmanet.se och se vilka som är stjärnevent så hittar du troligtvis Andreas där. :)

#40

Postad 21 februari 2008 - 22:34

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Han åker gärna på sk: stjärnevent då de ger fler kvalpoäng till SM än vanliga tävlingar. Alltså behövs inte lika många tävlingar för att ev. kvala in. :)
Så det är bara att kika på emmanet.se och se vilka som är stjärnevent så hittar du troligtvis Andreas där. :)

Hehe, i know, undrade bara om han planerat några speciella tävlingar. Om man har en sponsor så kanske man lägger upp en tävlingsplan. Var mest nyfiken =)
Självfallet måste han ju tävla stjärnevent, annars blir det ju inget SM...

Redigerat av jollek, 21 februari 2008 - 22:35.


#41

Postad 22 februari 2008 - 19:23

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
hehehe. Här spekuleras det villt :) Ja vi får se hur det blir i år. Tävlingar som jag absolut vill åka på om möjlighet finns är Ljudbyggarens "springbreak", Östhammar, Tommelilla, Vallåkra och gärna nåt som ligger lite närmre om det blir :)

Sedan är det ju så att det går åt en del pengar att flänga runt på detta viset, och det måste jag stå för själv, säg tex Tommelilla/vallåkra- helgen går det ju åt ca 3000kr med hotell, tävlingsavgifter och mat. Att åka till Östhammar kostar ju också lite flis då det är runt 50-60mil enkel väg, oså hotell och mat på det. Allt detta ihopbakat på ca 3 månader <_<

Vi får se hur det blir. Problemet i år är ju att det blir en sjuhelsikes konkurens om finalplatserna på SM och EM i min klass, och jag är inte jättemotiverad att tävla just i år då det är så mycket jag vill ha gjort på bilen.

Mvh Andreas

#42

Postad 22 februari 2008 - 22:07

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0

hehehe. Här spekuleras det villt :( Ja vi får se hur det blir i år. Tävlingar som jag absolut vill åka på om möjlighet finns är Ljudbyggarens "springbreak", Östhammar, Tommelilla, Vallåkra och gärna nåt som ligger lite närmre om det blir ;)

Sedan är det ju så att det går åt en del pengar att flänga runt på detta viset, och det måste jag stå för själv, säg tex Tommelilla/vallåkra- helgen går det ju åt ca 3000kr med hotell, tävlingsavgifter och mat. Att åka till Östhammar kostar ju också lite flis då det är runt 50-60mil enkel väg, oså hotell och mat på det. Allt detta ihopbakat på ca 3 månader :)

Vi får se hur det blir. Problemet i år är ju att det blir en sjuhelsikes konkurens om finalplatserna på SM och EM i min klass, och jag är inte jättemotiverad att tävla just i år då det är så mycket jag vill ha gjort på bilen.

Mvh Andreas


Hoppas själv på att bli klar till springbreak....frågan är om ekonomin tillåter det.
Dock lär inte vi konkurera med varandra ;)

#43

Postad 25 februari 2008 - 02:24

Unregistered2e8a4371
  • Unregistered2e8a4371
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Snyggt stereobygge! Ser rått ut med 3 slutsteg sådär.
Och skuffen diggade jag riktigt mycket, väldigt snyggt och stilrent.

#44

Postad 02 mars 2008 - 14:13

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0
Skriver här ist för i jolleks tråd :P

Jag själv föredrar att testa med vatten i plastade lådor, då ser man ju dessutom direkt om man fått lådan tät eller ej.
Men det är nog en smaksak.

Har själv förberett en del för att börja plasta min baslåda till tian.
Dock ingen tråd här....den ligger ju på Lazzat.

#45

Postad 02 mars 2008 - 16:27

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Lådan är ju inte färdig, ej heller tät då jag lämnat en öppning för att kunna bygga på lådan längre bak in i dörren ifall det skulle behövas, nu tänkte jag lägga plastfolie i dörren och fylla upp med ris och se B) Förhoppningsvis kan jag plasta igen öppningen och köra på. Blir ett jäkla skitjobb om jag nu måste bygga ut lådan ännu mera :D Ska se om jag får med kameran imorgon så det blir en liten "bild-uppdatering" :P

#46

Postad 03 mars 2008 - 03:42

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0
Aaaaaaaaah....jo det förändrar ju en del ;)

#47

Postad 03 mars 2008 - 19:42

Bondlurken
  • Bondlurken
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Tjo Andreas, detta kommer kanske lite OT men ville fråga ändå.
Varför har du valt RW 10"? Sitter här och funderar på nytt bygge själv
Och har siktat in mig lite på Iridium, 10 eller 12, men tror att 10 kanske blir för klent till en 855.
Men som sagt, varför RW?

#48

Postad 04 mars 2008 - 09:11

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0

Tjo Andreas, detta kommer kanske lite OT men ville fråga ändå.
Varför har du valt RW 10"? Sitter här och funderar på nytt bygge själv
Och har siktat in mig lite på Iridium, 10 eller 12, men tror att 10 kanske blir för klent till en 855.
Men som sagt, varför RW?


Jadu :P bra fråga... Därför att Dls sa att jag skulle köra med den ;) Den är riktigt bra till hifi. Satt även i vinnande bilen i högsta klassen på EM, även på SM, inför dessaa tävlingar byttes både UR, IR och NO-basar ut till RW, absolut inte för att det är nåt fel på de basarna. Dls kanske ville ge denna basen lite extra marknadsföring då man får så mycket för väldigt lite pengar med denna basen. Vill man spela högt är det fel bas.

Är hemma sjuk nu, därför uteblev bilderna. Kommer förhoppningsvis senare i veckan.

Mvh Andreas

#49

Postad 04 mars 2008 - 16:31

Bondlurken
  • Bondlurken
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Aha tackar, då förstår jag ;)

Men har du lyssnat på Iridium i större bilar? tror du att en 10"are skulle kunna flytta tillräckligt med luft?
Man skulle ju gärna kunna spela högt och fint :P
Jag har inget emot att köpa en 12" men man skulle vilja visa polarna att en 10a kan pumpa på rätt bra med
Då de tror att man måste ha en 15" för att rutorna skall skallra

Redigerat av Bondlurken, 04 mars 2008 - 16:42.


#50

Postad 04 mars 2008 - 16:52

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Bonlurken: Gör bara rätt låda till tian så ska de får höra på grejjer ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.