Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#5551

Postad 15 maj 2015 - 00:59

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Ok, så snubbarna skrev på ett avtal om tystnadsplikt, läckte information ändå och blev enbart straffade med att få sin xbox brickad på obestämd tid? De killarna kom verkligen undan lätt. Good guy microsoft.

#5552

Postad 30 maj 2015 - 09:32

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Vilken konsol är att satsa på om man vill använda den som mediacenter för musik och film via datorn?



#5553

Postad 30 maj 2015 - 13:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Vilken konsol är att satsa på om man vill använda den som mediacenter för musik och film via datorn?

Android TV baserade Nvidia Shield. ;)

Annars One...Sony är för tröga.

#5554

Postad 03 juni 2015 - 23:16

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Vilken konsol är att satsa på om man vill använda den som mediacenter för musik och film via datorn?

 

Beror lite på hur du arbetar och vad du prioriterar. :)

Använder du både spelkonsol + dator för att spela upp film och musik?

Eller är det direkt från spelkonsolen, blu-ray-spelaren eller datorn?

 

Bild:
Ska du spela upp blu-ray-skivor så är Sony Playstation 4 helt överlägset.
De tillhör toppen av tillverkare av blu-ray-spelare.
Den kommer hålla länge.
Xbox One har ibland problem med att spela upp blu-ray-skivor.

 

PS4 är en mycket kraftfullare maskin för att utföra denna typ av arbete, oavsett om det är via blu-ray-skivor eller inte.

Sony PS4 är en mer renodlad spelmaskin.
Medan Xbox One är just marknadsförd och iallafall mer tänkt som ett media-center.
- Men i många fall där ett media-arbete ska utföras är PS4 faktiskt betydligt mer överlägsen, som i exemplet ovan.

Oavsett om man ska spela, se på film eller lyssna på musik hade jag valt PS4.
(Eventuellt förutom p.g.a. exklusiva spel-titlar).

 

Ljud:
Prioriterar du musik ska du ha ett 2.1 stereo system (inte surround 5.1 eller 7.1)
Prioriterar du filmljud ska du ha ett surround 5.1 eller 7.1.
Om du vill få ut bra ljud för både musik och film ska du ha ett 2.1 stereo system - då 2.1 fungerar väldigt bra även till film.


Redigerat av Unregistered2367, 03 juni 2015 - 23:48.


#5555

Postad 04 juni 2015 - 05:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag håller med att ps4 är en bättre konsol plus att 2.1 (helst 2.2) är bättre än 5.1 oavsett vad man använder det till iaf.

Plus, snappig comeback :D

#5556

Postad 04 juni 2015 - 05:46

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några problem med att spela upp media på min Xbox One och aldrig upplevt att den skulle ha problem att hantera det rent tekniskt heller.



#5557

Postad 04 juni 2015 - 06:29

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Hur tyst är ps4an när man använder den till media? När jag spelar på den så låter den endel men jag stör mig inte det minsta på det då jag alltid har lurar på mig.

Ps4an saknar ju i dagsläget dlna utan du måste köra genom plex. Plex finns inte som gratisversion just nu så jag tror tyvärr att så som maskinerna är nu så går ps4an bort som alternativ för dig.

#5558

Postad 04 juni 2015 - 07:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 760 inlägg
  • 0
Fast man kan ju tydligt läsa ovan att:

"Men i många fall där ett media-arbete ska utföras är PS4 faktiskt betydligt mer överlägsen"

??????

Edit: glömde en :P

Redigerat av La Cucaracha, 04 juni 2015 - 07:20.


#5559

Postad 04 juni 2015 - 08:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Medan Xbox One är just marknadsförd och iallafall mer tänkt som ett media-center.

- Men i många fall där ett media-arbete ska utföras är PS4 faktiskt betydligt mer överlägsen, som i exemplet ovan.

 

Eurogamer håller inte med om detta: http://www.eurogamer...x-one-revisited



#5560

Postad 04 juni 2015 - 08:49

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 2

Vilken konsol är att satsa på om man vill använda den som mediacenter för musik och film via datorn?


Så det rätta svaret enligt eurogamer måste bli ps3.

#5561

Postad 04 juni 2015 - 09:46

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

PS3 är fortfarande den bästa konsolen att använda som mediacenter helt klart. Och med tanke på att den har en fjärr så är det en stor fördel. 



#5562

Postad 04 juni 2015 - 18:26

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Eurogamer håller inte med om detta: http://www.eurogamer...x-one-revisited

 

Gör de inte?

"Xbox One was close to an abject failure owing to fundamental deficiencies across the whole media offering."
"
Xbox One var nära ett extremt misslyckande på grund av allvarliga brister i hela medieutbudet".


Redigerat av Unregistered2367, 04 juni 2015 - 18:30.


#5563

Postad 04 juni 2015 - 18:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Gör de inte?

"Xbox One was close to an abject failure owing to fundamental deficiencies across the whole media offering."
"
Xbox One var nära ett extremt misslyckande på grund av allvarliga brister i hela medieutbudet".

Det var 10 månader sedan. De rekommenderar ingen av dem.



#5564

Postad 04 juni 2015 - 19:17

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Det var 10 månader sedan. De rekommenderar ingen av dem.

 

Stora problem åter igen för Microsoft.
Ingen kunde slå PS3, men PS4 klarade testerna: "PlayStation 4 passed muster,"


Redigerat av Unregistered2367, 04 juni 2015 - 19:25.


#5565

Postad 04 juni 2015 - 19:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Xboxen sväljer ju mkv. Det gör ju inte ps4 så konsumerar man film i form av filer så är valet inte så svårt.

Plus att MS uppdaterar väldigt ofta med nya fixar/funktioner även saker framröstat av comunityn.

Jag röstar på htpc alla dagar i veckan som media spelare, men har man inte den möjligheten så hade jag med mitt mkv bibliotek kört One.

Är du finsmakare av bild (läs kalibrerar efter en så exakt bild som möjligt) så är just nu One inget bra val (jag hoppas på en framtida update, det finns requests i forumen) då den ej visar limited rgb på rätt sätt, det gör ps4:an (men vad gör det om den inte klarar mkv i mitt fall)

Redigerat av SKIBBE, 04 juni 2015 - 19:28.


#5566

Postad 04 juni 2015 - 19:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Stora problem åter igen för Microsoft.
Ingen kunde slå PS3, men PS4 klarade testerna: "PlayStation 4 passed muster,"

Det var för 10 månader sedan.



#5567

Postad 04 juni 2015 - 19:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

@ Skibbe: Fast det går ju fixa med Plex genom ps4an... :) (mkv)

Men själv har jag ps4 och spelar på, HTPC till playkanler, ytube etc, och agerar NAS till plex till andra rum, och Boxee Box till filmer, då det blir bättre bild från den än allt det andra jag har i bänken...  :huh:  :P


Redigerat av Garrett, 04 juni 2015 - 19:37.


#5568

Postad 04 juni 2015 - 20:13

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Tydligen ingen av dem som vill krönas till mediaenheternas mediaenhet, baserat på det ni skriver. Bra bild och multiformatstöd är ju något som man kräver. Kanske inom en snar framtid :)



#5569

Postad 04 juni 2015 - 20:54

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Det var 10 månader sedan.

 

Det var för 10 månader sedan.

 

Fel. Det var för mer än ett år sen, 2 feb 2014. Det spelar hursomhelst ingen roll.
Den uppdaterade artikeln är också gammal, 14 december 2014. Det spelar heller ingen roll.

 

P.S. Det var inte jag som länkade.


Redigerat av Unregistered2367, 04 juni 2015 - 21:17.


#5570

Postad 04 juni 2015 - 21:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

De citat du plockade ut var 10 månader gamla relativt artikeln och alltså inte aktuella. Varför menar du att det inte spelar någon roll?



#5571

Postad 04 juni 2015 - 21:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
@garret, då krävs det ju ytterligare en pryl igång. Kan ju lika gärna den vara uppspelare? Har inte förstått mig på plex (om man inte vill transcoda till klenare enheter)

Hur kan boxee vara bättre än xbmc(kodi) på en htpc? Boxeen är ju snorseg och är ett j*vla meck att få omslag till (lägga in manuellt)

Redigerat av SKIBBE, 04 juni 2015 - 21:36.


#5572

Postad 04 juni 2015 - 22:31

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Oavsett om man ska spela, se på film eller lyssna på musik hade jag valt PS4.

(Eventuellt förutom p.g.a. exklusiva spel-titlar).

 

Båda är dåliga mediaspelare (i nuläget), men PS4 kan inte ens spela upp CD-skivor, och mkv kan man glömma. Den funkar däremot bra som Bluray-spelare.



#5573

Postad 04 juni 2015 - 22:32

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

De citat du plockade ut var 10 månader gamla relativt artikeln och alltså inte aktuella. Varför menar du att det inte spelar någon roll?

 
Xbox One har haft allvarliga problem. Oavsett om det var igår eller för 1 år sen.
Det är ingen bra mediaspelare.
 

Båda är dåliga mediaspelare (i nuläget), men PS4 kan inte ens spela upp CD-skivor, och mkv kan man glömma. Den funkar däremot bra som Bluray-spelare.

 

"CD-skivor".... :blush:  Tryck in Spotify och ett par högtalare så är det klart.


Redigerat av Unregistered2367, 04 juni 2015 - 23:05.


#5574

Postad 04 juni 2015 - 23:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Xbox One har haft allvarliga problem. Oavsett om det var igår eller för 2 år sen.

Ja det har den säkert och det finns flera som har allvarliga problem. Men DevilGod vill förmodligen köpa en mediaspelare i framtiden och inte för två år sedan. Vi ska väl titta på hur det ser ut i dagsläget och inte citera massa gamla intryck och sen säga att det inte spelar någon roll om det är gamla eller nya?

 

Står du även fast vid att PS4 är den optimala mediaspelaren bland konsoler? Så du rekommenderar DevilGod att köpa en PS4 som mediaspelare?



#5575

Postad 04 juni 2015 - 23:25

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0

"CD-skivor".... :blush: Tryck in Spotify och ett par högtalare så är det klart.


Gnälls på xboxens bristande bild men ej på ljudkvalitén spotify presterar på ps4an?

#5576

Postad 05 juni 2015 - 00:37

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare så beror det på vad man ska ha konsolen till.
Men en Xbox One skulle jag aldrig rekommendera till någon oavsett.

Du verkar ha missförstått.
Du rekommenderar en Xbox One alltså som mediaspelare?



#5577

Postad 05 juni 2015 - 01:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare så beror det på vad man ska ha konsolen till.

Okej, för du skrev att oavsett vad man gör med den så hade du valt en PS4.

 

Oavsett om man ska spela, se på film eller lyssna på musik hade jag valt PS4.

 

 

 

Du rekommenderar en Xbox One alltså som mediaspelare?

Nej, hur kom du fram till det? Jag skulle rekommendera en PS3 om man tvunget ska ha en konsol, men uppenbarligen finns bättre grejer.



#5578

Postad 05 juni 2015 - 02:08

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Det första jag skrev var att det beror på hur han arbetar och prioriterar.

Mellan PS4 och Xbox One hade jag valt PS4 oavsett, eventuellt förutom exklusiva speltitlar, ja.

Du väljer ut och tar ord ur sitt sammanhang.


Redigerat av Unregistered2367, 05 juni 2015 - 02:14.


#5579

Postad 05 juni 2015 - 03:58

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare så beror det på vad man ska ha konsolen till.
Men en Xbox One skulle jag aldrig rekommendera till någon oavsett.

Du verkar ha missförstått.
Du rekommenderar en Xbox One alltså som mediaspelare?

 

Har du ägt en Xbox One?



#5580

Postad 05 juni 2015 - 04:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

@garret, då krävs det ju ytterligare en pryl igång. Kan ju lika gärna den vara uppspelare? Har inte förstått mig på plex (om man inte vill transcoda till klenare enheter)

Hur kan boxee vara bättre än xbmc(kodi) på en htpc? Boxeen är ju snorseg och är ett j*vla meck att få omslag till (lägga in manuellt)

Ska man justera/kalibrera från dator är det ett litet **** att få till det, från mediaspelare (flesta iaf), sitter btb, färger, skärpa typ direkt... Läs lite om kalibrering från HTPC får du se :)
Kör serier med Kodi eller plex, men filmer/konserter kör jag genom boxee så bilden blir bättre efter justering från avsHD...
Sorry offtopic.
Men har testat plex på ps4an, funkar ok, förutom att Hz inte ändrar sig, allt blir 60hz... Tyvärr... :/

Edit: Plex fungerar som Kodi på ett litet ungefär, bara det att det är mer gjort att streama till en enhet från tex NAS eller annan dator, men dom har en egen mediaspelarprogramm med...

Sen finns det olika tillägg med... inte kollat runt så mycket, men testat svt play, kanal 5play, tvplay, som man kan spela upp med enheten man har plex app på. 

Men One har ju plex med, så där är ju egentligen konsolerna lika. :)

Edit2: Testat plex på ps3 med... men där körs den bara i 720... det är märkligt...  :mellow:


Redigerat av Garrett, 05 juni 2015 - 05:03.


#5581

Postad 05 juni 2015 - 08:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Gör de inte?

"Xbox One was close to an abject failure owing to fundamental deficiencies across the whole media offering."
"
Xbox One var nära ett extremt misslyckande på grund av allvarliga brister i hela medieutbudet".

Kanske läge att läsa hela artikeln och inte bara de första raderna?

 

 
Xbox One har haft allvarliga problem. Oavsett om det var igår eller för 1 år sen.
Det är ingen bra mediaspelare.

Baserat på vad? 

 

Men en Xbox One skulle jag aldrig rekommendera till någon oavsett.

Nej det har vi redan listat ut sedan länge. 

 

Du väljer ut och tar ord ur sitt sammanhang.

:D Du har humor i varje fall det får jag ge dig. 



#5582

Postad 05 juni 2015 - 08:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

"CD-skivor".... :blush: Tryck in Spotify och ett par högtalare så är det klart.


För det första är Spotify inte lossless, för det andra vet man inte vilken master ljudet kommer från, och för det tredje så har Spotify-appen värdelös ljudkvalitet, iaf senast jag testade.

Vad menar du med att trycka in högtalare? Jag och troligtvis de flesta här kör HDMI till hembioförstärkaren.

#5583

Postad 05 juni 2015 - 08:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 1

 
 

"CD-skivor".... :blush:  Tryck in Spotify och ett par högtalare så är det klart.

Sony har väl inte löst problemet med att ljudkvaliteten är under all kritik när man kör spotify på PS4:an? Som ägare av PS4 hade jag inte rekommenderat den som mediaspelare bortsett från netflix och i viss mån viaplay-streaming. Dock saknar appen för viaplay fundamentala saker som tidsförskjutning / pausning av live-sändningar vilket finns på andra plattformar.



#5584

Postad 05 juni 2015 - 08:48

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Vad menar du med att trycka in högtalare? Jag och troligtvis de flesta här kör HDMI till hembioförstärkaren.

 

Till film är det ju bara audiofiler som behöver högtalare men just till musik är det ett måste även för mindre nogräknade... ;)



#5585

Postad 05 juni 2015 - 11:10

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0

Du rekommenderar en Xbox One alltså som mediaspelare?


Så det rätta svaret enligt eurogamer måste bli ps3.



#5586

Postad 05 juni 2015 - 11:12

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Sony har väl inte löst problemet med att ljudkvaliteten är under all kritik när man kör spotify på PS4:an? Som ägare av PS4 hade jag inte rekommenderat den som mediaspelare bortsett från netflix och i viss mån viaplay-streaming. Dock saknar appen för viaplay fundamentala saker som tidsförskjutning / pausning av live-sändningar vilket finns på andra plattformar.

 

Jag har ännu itn ehunnit prova Spotify på PS4an... men vad är det för problem med ljudet dem har där?



#5587

Postad 05 juni 2015 - 11:28

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Vet inte varför men det är klart sämre kvalitet.

https://www.minhembi...howtopic=322354

#5588

Postad 05 juni 2015 - 13:24

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Kanske läge att läsa hela artikeln och inte bara de första raderna?

 

Baserat på vad? 

 

Nej det har vi redan listat ut sedan länge. 

 

:D Du har humor i varje fall det får jag ge dig. 

 

Du kanske ska börja läsa artiklarna du länkar till. :D
Och tack för dina givande inlägg.


Redigerat av Unregistered2367, 05 juni 2015 - 14:17.


#5589

Postad 05 juni 2015 - 20:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Du kanske ska börja läsa artiklarna du länkar till. :D
Och tack för dina givande inlägg.

Önskar jag kunde säga samma sak om dina inlägg.  :)
 
Jo då jag har läst hela artikeln. Och slutsatsen i den är att Xbox One är en kompetent mediaspelare som hela utvecklas hela tudeb men att ingen av maskinerna idag ersätter en bra och billig multimediamaskin. 
 
Vill du har fler länkar?
 
http://www.expertrev...r-2015/page/0/2

WHICH ONE IS BEST? - If you're looking for a multimedia hub then Xbox One is clearly the better choice, with DLNA support and very fast task-switching, plus a cheap optional TV tuner, it's streets ahead of the PS4


http://www.techradar...-1153153/review

Unmatched media features
As a media machine Xbox One is fairly fiddly and compartmentalised, with multiple apps to download as and when you want them. But it's certainly better than any other console on the market, and possibly more versatile than a few dedicated services might like to admit.


Vilken är den bästa konsolen idag? Utan tvekan PS4 men att säga att det är en bättre multimediamaskin när den saknar saker som DNLA eller att klara av att spela CD-skivor blir fånigt. Det tyder på att du inte har särskilt bra koll på läget och kanske inte borde kasta dig rakt in i trådar utan sakligt uppbyggda argument. 



#5590

Postad 05 juni 2015 - 22:56

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Tinboy:

Du har ingen kunskap, nej. Det förklarar bl.a ditt otrevliga sätt att bemöta andras åsikter.
Av samma anledning hittar du på saker och använder en löjlig argumentationsteknik.
"Hoppar in"? - Jag var bland de första att svara till någon som ställde en fråga, i en tråd som handlar om konsoler. 
- Det blir ganska naturligt att man tittar på PS4 och Xbox One.
Det är ju du som kommer från ingenstans och mopsar upp dig. :D
Det är heller inte din sak att bestämma vad som är rätt val för någon annan.

- Vi har alla olika behov och prioriteringar.

Och här kan du läsa på om Xbox One:
http://www.cinemable...ndry-62060.html


Redigerat av Unregistered2367, 05 juni 2015 - 23:00.


#5591

Postad 05 juni 2015 - 23:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Tack för länken, intressant läsning även om jag nog håller Digital Foundry som är erkänt duktiga tekniska analyser kring tv-spel högre. Plus att länken handlar om den första genomgången Eurogamer. Den nämner bland annat att Xbox One saknar DLNA vilket den har idag. Skall man kritisera saker och ting är det bra om man gör det med aktuella fakta och inte gammal. Kanske något att tänka på innan man börjar klaga på att andra inte har kunskap.  

 

Jag förstår att du tycker jag inte har någon kunskap eftersom jag ifrågasätter dig och för en debatt med dig. Sådant retar dig, det har vi sett tidigare i tråden och du upplever det är jobbigt när folk inte håller med dig och kör då lite härskarteknik och kallar folk för troll. Det är okej jag låter det rinna av, vad du tycker om mig är ärligt talat inget jag bryr mig särskilt mycket om. 

 

 

"Hoppar in"? - Jag var bland de första att svara till någon som ställde en fråga, i en tråd som handlar om konsoler. 

Vem citerar du här? Det är ingen som skrivit detta. 

 

 

Det är ju du som kommer från ingenstans och mopsar upp dig. :D

Du får leva med att en person som varit medlem i forumet i 11 år och skrivit ett par tusen fler inlägg än dig argumenterar när han tycker du har fel. Det är ett forum trots allt. Vet inte riktigt vad du menar med ingenstans. 

 

 

Det är heller inte din sak att bestämma vad som är rätt val för någon annan.

- Vi har alla olika behov och prioriteringar.

Nämen titta något bra skrivet av dig för en gångs skull. Nej det är inte någons sak att bestämma men man kan rekommendera baserat på vad man tycker. Som säger vi har alla olika behov och för en del kommer då Xbox One vara det rätta valet. 

 

 

Min ranking är 

PS3

Xbox One

PS4

 

Om jag skulle vilja nyttja dem som mediaspelare enbart. 



#5592

Postad 06 juni 2015 - 01:16

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Komiskt. Givande inlägg som sagt. Bara personangrepp. :D 
Du beter dig illa (och fortsätter med det), sen anklagar du andra för det. :lol:
Jag hänvisar till mitt förra meddelanden och lägger till att du håller en alldeles för låg nivå.

Jag skulle aldrig ha svarat på ditt trollande från första början. Vad skulle det annars vara? Men nu fick jag det åtminstone bekräftat.



#5593

Postad 06 juni 2015 - 08:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Gör de inte?

"Xbox One was close to an abject failure owing to fundamental deficiencies across the whole media offering."
"
Xbox One var nära ett extremt misslyckande på grund av allvarliga brister i hela medieutbudet".


Du kanske ska läsa artikelns slutsats och inte plocka något mitt i? Ordet "var" är liksom historia....

Din upplevelse med PS4 som bättre blu-ray delas inte där och One har ett större stöd i övrigt.

Men båda är skit som media center med tanke vart ribban ligger idag.

#5594

Postad 06 juni 2015 - 09:08

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0

 

Min ranking är 

PS3

Xbox One

PS4

 

Om jag skulle vilja nyttja dem som mediaspelare enbart. 

 

 

Jag äger ej ps3 men trodde den stödde mkv, men verkar ej göra det efter en snabb googling. Om så är fallet måste väl one hamna före ps3? Men som sagt av palmis, finns betydligt bättre maskiner för ändamålet.



#5595

Postad 06 juni 2015 - 09:13

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Någon som köpt digital-tv-adaptern som kan säga om surroundljud fungerar som det ska? Typ Dolby Prologic II när det bara är stereo-ljud i sändningen.


Redigerat av Chrester, 06 juni 2015 - 10:43.


#5596

Postad 06 juni 2015 - 10:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Komiskt. Givande inlägg som sagt. Bara personangrepp. :D 
Du beter dig illa (och fortsätter med det), sen anklagar du andra för det. :lol:
Jag hänvisar till mitt förra meddelanden och lägger till att du håller en alldeles för låg nivå.

Jag skulle aldrig ha svarat på ditt trollande från första början. Vad skulle det annars vara? Men nu fick jag det åtminstone bekräftat.

Som jag skrev innan, ingen kan inte påstå att du inte har humor i varje fall. Återigen detta är ett forum, du får leva med att folk inte håller med dig och argumenterar emot dig. Kanske läge att släppa trollattityden och försöka diskutera på en mer saklig nivå? Det är så uppenbart då du inte svarar på direkta frågor som du inte har något svar på och håller på att försöka nedvärdera andra med snack om att de inte har koll eller trollar. 

 

Frågor jag vill ha svar på:

* Varför PS4 är en bättre maskin om man vill använda sin konsol för musik och film?

* Du säger att PS4 är toppen av blu-rayspelare, var baserar du detta på? Ingen artikel jag har läst har sagt det, snarare tvärtom. Att ingen av maskinerna är top of the line när det gäller uppspelning av film på blu-ray.

* kan du ge fler exempel där PS4 är betydligt mer överlägsen som multimediamaskin än blu-rayuppspelning?

* kan du ge exempel på vad för allvarliga problem som Xbox One har som du menar att PS4 inte har?

 

 

Jag äger ej ps3 men trodde den stödde mkv, men verkar ej göra det efter en snabb googling. Om så är fallet måste väl one hamna före ps3? Men som sagt av palmis, finns betydligt bättre maskiner för ändamålet.

Ja ingen av maskinerna idag är direkt optimal för multimedia och att lägga pengar på en annan maskin är det bästa valet idag. Nej den stödjer inte mkv vilket helt klart är en nackdel för PS3. Men det verkar som ingen av maskinerna ger allting eller en särskilt bra upplevelse. När jag köpte min PS3 pratades det om hur bra blu-rayspelare det var i den (sätt till pengarna). Den ligger idag långt efter maskiner du kan köpa och ingen av dagens konsoler når upp till ens mellanskiktet bland "riktiga" spelare som jag ser det. 



#5597

Postad 06 juni 2015 - 14:05

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Du kanske ska läsa artikelns slutsats och inte plocka något mitt i? Ordet "var" är liksom historia....

Din upplevelse med PS4 som bättre blu-ray delas inte där och One har ett större stöd i övrigt.

Men båda är skit som media center med tanke vart ribban ligger idag.

 

Du kanske ska läsa tråden och artikeln innan du rabblar samma saker igen, blir hyfsat tjatigt.

Jag håller med dig om att Xbox One är ett dåligt val som media center.
PS4 har, trots att det är en renodlad spelmaskin, flera områden som den är bättre på som mediaspelare än Xbox One som är tänkt som just ett mediacenter. Det är inte första gången som Xbox har allvarliga problem i sådan stor omfattning.



#5598

Postad 06 juni 2015 - 14:12

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Som jag skrev innan, ingen kan inte påstå att du inte har humor i varje fall. Återigen detta är ett forum, du får leva med att folk inte håller med dig och argumenterar emot dig. Kanske läge att släppa trollattityden och försöka diskutera på en mer saklig nivå? Det är så uppenbart då du inte svarar på direkta frågor som du inte har något svar på och håller på att försöka nedvärdera andra med snack om att de inte har koll eller trollar.

Frågor jag vill ha svar på:
* Varför PS4 är en bättre maskin om man vill använda sin konsol för musik och film?
* Du säger att PS4 är toppen av blu-rayspelare, var baserar du detta på? Ingen artikel jag har läst har sagt det, snarare tvärtom. Att ingen av maskinerna är top of the line när det gäller uppspelning av film på blu-ray.
* kan du ge fler exempel där PS4 är betydligt mer överlägsen som multimediamaskin än blu-rayuppspelning?
* kan du ge exempel på vad för allvarliga problem som Xbox One har som du menar att PS4 inte har?


Ja ingen av maskinerna idag är direkt optimal för multimedia och att lägga pengar på en annan maskin är det bästa valet idag. Nej den stödjer inte mkv vilket helt klart är en nackdel för PS3. Men det verkar som ingen av maskinerna ger allting eller en särskilt bra upplevelse. När jag köpte min PS3 pratades det om hur bra blu-rayspelare det var i den (sätt till pengarna). Den ligger idag långt efter maskiner du kan köpa och ingen av dagens konsoler når upp till ens mellanskiktet bland "riktiga" spelare som jag ser det.

Äntligen ett vettigt inlägg.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 06 juni 2015 - 14:12.


#5599

Postad 06 juni 2015 - 14:58

Unregistered2367
  • Unregistered2367
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Så det här snacket om att MS har högre fel % är riktigt BS.
Vad jag vet så har det inte rapporterats några större grejer på One, förutom ngn bluray läsare som rasslat.

 

 

Äntligen ett vettigt inlägg.

 

Dina inlägg är mest vettiga. Keep it up. :D


Redigerat av Unregistered2367, 06 juni 2015 - 15:01.


#5600

Postad 06 juni 2015 - 17:14

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 4

Lägg ner fjanteriet nu Panthera. Om du enbart vill trolla så finns det säkert andra forum du kan vara på.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.