Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Toshiba MT200 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 november 2004 - 03:10

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0

I mina ögon är flexibiliteten med throwdistance och lensshift det enda AE700 har som fördel - det kommer däremot till ett pris av i mina ögon relativt  kraftig chromatic aberration, eller enkelt beskrivet "brytningsindexfel". Detta kan man se som en eller flera pixelrader rött i och motsvarande för grönt i över/underkant på textning (eller alla kontrastrika fält). Ingen annan projektor på mässan var i närheten av ett så kraftigt markerat fel.

Var det kanske detta jag såg då, och inte några "regnbågar"...hmm.
Nu blev jag fundersam...nån som kan klarlägga detta och i så fall beskriva vad regnbågsfenomenet är för något? <_<

#52

Postad 07 november 2004 - 09:17

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Ser du inga regnbågar är det inget du behöver bekymra dig över... <_<

#53

Postad 07 november 2004 - 10:28

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Jag var och kikade på Toshiban på Hifiklubben på Sveavägen i Stockholm.
Blev besviken.

Lite oskarp, färgrik men MÖRK bild utan tryck. På ecoläget blev den RIKTIGT dyster.
Jag upplevde den betydligt mycket bättre på CC:s mässa.
Där ser man vad lite tweaking kan göra.

Eller också håller jag på att bli kräsnare och kräsnare nu när jag är ute och kikar...<_<

Egentligen åkte jag dit för att lyssna på den - det gick ju inte att höra någon proj på CC-mässan.
Jag tyckte att den var rätt tyst. Behaglig ljudkaraktär. Tystare än jag förväntat mig, speciellt när den körde på full kräm.

Regnbågar? Jajamen. Jag brukar inte se dem, men på filmen som visades, Star Wars VI, blixtrade det friskt. Facklorna i mörkret på vissa scener var ordentligt störande.

Tror inte att det kommer bli någon Toshiba för mig ivf, trots att kastlängden är bra för mitt vardagsrum.

#54

Postad 09 november 2004 - 17:39

snuten
  • snuten
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är en mycket nöjd ägare av Toshiba MT-200 sedan ca 2 veckor tillbaka.
Jag hade fördelen att se flera olika projektorer uppställda bredvid varandra innan jag bestämde mig. De var:

Panasonic PT-AE700
Sanyo PLV-Z3
Toshiba MT-200
Infocus 4805

Duken som användes var en Projecta ProCinema HC.

Innan jämförelsen var jag mest inställd på en LCD projektor, då främs Sanyon. Men OJ! Vilken tur att jag verkligen tog mig tid att jämför de olika projektorerna. Bilden var sanslöst mycket bättre på DLP projektorerna. Visst, jag kunde se enstaka regnbågar både på Toshiban och Infocusen, men jag blev inte direkt störd av det plus att jag lätt byter lite regnbågar mot VB och screendoor som LCD lider av. Djupet, kontrasten, färgerna och tredimensionaliteten som gjorde bilden så bra på DLP projjarna fanns helt enkelt inte där på den urvattnade bilden som LCD projjarna presenterade i jämförelse. Jag upplevde bilden på Toshiban och Infocusen som närmast identiska, vilket resulterade i mitt val av Toshiban. Toshiban har nämligen lite mer ingångar plus att den är mycket tystare.

Hoppas detta hjälper er som står i valet och kvalet mellan LCD och DLP.

#55

Postad 10 november 2004 - 23:06

mgn
  • mgn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag var och kikade på Toshiban på Hifiklubben på Sveavägen i Stockholm.
Blev besviken.

Lite oskarp, färgrik men MÖRK bild utan tryck. På ecoläget blev den RIKTIGT dyster.
Jag upplevde den betydligt mycket bättre på CC:s mässa.
Där ser man vad lite tweaking kan göra.

Eller också håller jag på att bli kräsnare och kräsnare nu när jag är ute och kikar...;)

Egentligen åkte jag dit för att lyssna på den - det gick ju inte att höra någon proj på CC-mässan.
Jag tyckte att den var rätt tyst. Behaglig ljudkaraktär. Tystare än jag förväntat mig, speciellt när den körde på full kräm.

Regnbågar? Jajamen. Jag brukar inte se dem, men på filmen som visades, Star Wars VI, blixtrade det friskt. Facklorna i mörkret på vissa scener var ordentligt störande.

Tror inte att det kommer bli någon Toshiba för mig ivf, trots att kastlängden är bra för mitt vardagsrum.

Har också MT200:an sedan en tid tillbaka och är extremt nöjd. Du måste ha sett ett väldigt dåligt kalibrerat exemplar om du tycker att den är oskarp. MT200:an har Carl Zeiss optik och jag kan intyga att den inte har några somhelst problem med skärpan, om focus är rätt inställd dvs. :D Ger knivskarp bild även i kanterna.

Kan hålla med dig om att ljusstyrkan inte är så hög på denna projektor i "low" läget, men räcker fullt om du har ett helt mörklagt rum. I standardläget räcker ljusstyrkan gott och väl till. Denna proj kan man ju köra i standardläget utan att fläkljudet känns irriterande till skillnad från andra projektorer i klassen.

Är väldigt imponerad över dynamiken i bilden som MT200:an kan leverera. Kör via Denon 2910 och DVI-D och bilden är outstanding. Det som imponerar mig mest är svärtan, färgerna och detaljåtergivningen i mörka partier.

Jag såg också regnbågar i början, men nu ser jag dem alltmer sällan :lol: och det är definitivt inget jag stör mig på vid filmtittande. Ingen som har varit här har anmärkt över det heller för den delen. Men är ju som sagt väldigt individuellt hur pass påverkad man är av detta.

Fjärren är dock inte mycket att hänga i granen med tanke på att den saknar belysning :D

#56

Postad 15 november 2004 - 09:14

Unregistered34fe719f
  • Unregistered34fe719f
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min MT200, Allt är uppsatt och monterat. Med på köpet fick jag stickande och kliande händer då jag drog ett flexrör i väggen för att dölja komponentkabeln. Var tvungen att dra röret eller slangen om så vill, rakt genom isoleringen <_< ,

Hur som helst!

Har försökt ställa in projektorn så gott det går, men är inte nöjd med bilden!
Det kan vara min billiga Yamaha S540 som spökar, och dels är rummet nästan helt vitt, och med en vit duk är det svårt att få till bra svärta. Dessutom är duken väldigt bubblig (Hoppas att den rätar ut sig).

Jag upplevde bilden som bättre i normalläget en i bio dito, då det mörka inte beckade ihop, då på bekostnad av svärta. (Kör i bioläget för att få bättre svärta och spara på lampan). Vidare är det svårt att få bra fokus.

Man kanske ska kalibrera projjen efter en animerad film med bra fokus och skärpa över hela bilden, Hur har ni ägare av MT200 gjort??

Dock är jag skitnöjd med färgerna och hudtoner som är bättre än min "Phille-TV "
Har provat att köra med både PS och vanlig interlaced signal, tycker att stabiliteten och färgerna blir bättre när projektorn får sköta jobbet, förutom stabiliteten i bakgrunden som min DVD gör bättre.

Det känns som att min utrustning har mycker mer att ge. Ni får gärna komma med förslag och råd om hur jag ska göra för att krama ut så mycket "juice" som möjligt.

//C

Redigerat av Unregistered34fe719f, 15 november 2004 - 09:16.


#57

Postad 19 november 2004 - 10:02

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Vad har den för offset?

#58

Postad 20 november 2004 - 09:37

Unregistered34fe719f
  • Unregistered34fe719f
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Tvärr vet inte jag vilken ofset som gäller!. Har dock läst det någonstans här på forumet! (om jag inte missminner mig). Min takhöjd är ca 225 och projen lutar med bara några få grader, jag behöver inte använda keystone en grad då bilden hamnar i perfekt höjd utan att man behöver titta uppåt.

//C

#59

Postad 20 november 2004 - 12:26

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
jag har beställt en tunad panna 700 p.g.a. den högre upplösningen (skall användas till datorn och spel också) och detta blir min första projje. den projje jag har demat mest och längst är just MT200 kopplad till en denon 3910 via komponent om jag inte minns fel. bilden tycker jag är grym, väldigt bra tryck och djup(ICE AGE) och bra svärta. så jag blev klart impad av mt200:an

bigscreen testar denna just nu så man får se vad dom tycker <_<

#60

Postad 20 november 2004 - 12:26

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Jaha, då blir det en toshiba MT-200 om en sisådär 2 timmar <_<

Enligt Jimmy på CC är offset ca. +23% av bildhöjden.

#61

Postad 21 november 2004 - 09:51

Unregistered630a3502
  • Unregistered630a3502
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är nått som skiljer på den europeiska modellen mot den amerikanska (mjukvara, kontakter) eller om det är samma projektor.
Ska över till USA och hälsa på min bror och funderar på att ta med mig en hem, priset i USA ca 9000:- så det är lockande.
mvh wicked.

#62

Postad 21 november 2004 - 12:54

Unregisteredc6213648
  • Unregisteredc6213648
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Antar att nätdelen i projektorn är anpassad för 110V/60Hz i USA. Men om jag inte missminner mig är det väl andra som handlat stereoprylar i USA?

#63

Postad 21 november 2004 - 19:51

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Behöver hjälp! Jag har en toshiba SD-220 dvd-spelare med komponent utgång (ej PS). Har kopplat med en 8 m komponentkabel till projektorn. Varför får jag ingen signal till projektorn?

#64

Postad 21 november 2004 - 20:57

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Kolla vilken signal dvd:n skickar ut så ska du se att det löser sig...

#65

Postad 21 november 2004 - 21:22

mgn
  • mgn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Transformatorn är anpassad för 100-240V 50/60 hz så det ska inte vara några problem. Du behöver dock en strömkabel med svensk plugg eller en adapter. Kabeln är av samma typ som de som sitter i en vanlig PC dator.

#66

Postad 22 november 2004 - 02:32

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Kolla vilken signal dvd:n skickar ut så ska du se att det löser sig...

Nej det löser sig inte. Vet inte exakt vad det är jag ska kolla heller, dvdn har komponent utgång (Y Pb Pr) utan progressive scan mer än så vet jag inte. Dvdn ska enligt manualen stå på antingen video eller s-video när man använder komponentutgången, har även prövat RGB vilket jag spontant trodde var rätt innan jag läste i manualen.

Kan det vara så att dvdn skickar en signal som projektorn inte kan ta emot?

Har spenderat halva natten med att försöka hitta något vettigt om min dvd-spelare har sökt både i forumet och googlat men nada om mitt problem.

Väldigt tacksam om någon har en aning om vad problemet kan vara.

#67

Postad 22 november 2004 - 06:55

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Kolla vilken signal dvd:n skickar ut så ska du se att det löser sig...

Nej det löser sig inte. Vet inte exakt vad det är jag ska kolla heller, dvdn har komponent utgång (Y Pb Pr) utan progressive scan mer än så vet jag inte. Dvdn ska enligt manualen stå på antingen video eller s-video när man använder komponentutgången, har även prövat RGB vilket jag spontant trodde var rätt innan jag läste i manualen.

Kan det vara så att dvdn skickar en signal som projektorn inte kan ta emot?

Har spenderat halva natten med att försöka hitta något vettigt om min dvd-spelare har sökt både i forumet och googlat men nada om mitt problem.

Väldigt tacksam om någon har en aning om vad problemet kan vara.

Det tog ett tag för mig att få igång komponentutgången på min Sony HX900. Det visade sig hänga ihop med vilken signal man lämnade på Line-1 utgången :rolleyes:. Om denna var ställd på Scart-RGB så gavs inte ens valet att sätta komponent-utgången på ON. När jag väl kom på det så fungerade allt som en dans :).

Kan det kanske vara något liknande problem för dig?

mvh Mats N

#68

Postad 22 november 2004 - 22:15

Unregistered34fe719f
  • Unregistered34fe719f
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Jag fick inte heller någon bild först, Hade inte aktiverat Komponentutg.

Fick köra med en s video så jag fick bild, och då kunna aktivera komponentutgången.

#69

Postad 23 november 2004 - 12:12

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Nä, jag ger upp, har testat allt nu. Får bli en ny dvd-spelare vid löning.

#70

Postad 23 november 2004 - 21:02

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Jösses vilken bild!... :D
Välkomna att läsa om Toshibas nya grymma budget-DLP!
BigScreen Entertainment

#71

Postad 23 november 2004 - 21:04

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Jösses vilken bild!...  :D
Välkomna att läsa om Toshibas nya grymma budget-DLP!
BigScreen Entertainment

Men heller också. Verkar som att kvalitén åker upp ett REJÄLT steg för varje projj som lanseras! (konstigt vore det väl iofs annars???)

#72

Postad 23 november 2004 - 22:21

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
kan bara hålla med bigscreen av alla projar jag demat(har precis beställt min första projje) så blev jag mest impad av mt200, grym bild hadde den. skulle jag bara använda projjen för film så hadde jag tatt den, men nu skall jag spela och använda den till datorn så det får bli en HS50 (om nu inte denna blir alltför dyr när den kommer, för då blir det en 700 istället)

föresten BIGSCREEN blir det inga gratis tester mycket lägre till eller, och i så fall vad kommer det att kosta.

#73

Postad 24 november 2004 - 02:13

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Jo kvaliteten ökar o priserna sjunker... Kolla bara på plasmasidan nu! :D Men ALLA nya maskiner är ju inte bra. Läs testerna noggrant så märker du det... :lol:

BigScreen måste dra in pengar på ngt sätt om det skall överleva och framför allt VÄXA. Jag hoppas alla förstår att allting i denna värld förr eller senare kostar pengar på ett eller annat sätt... Tänk bara på den tid jag/vi lagt ned på detta under 2½ år samt alla kostnader som frakter o utrustning. Men jag tror nog att alla som vill köpa projje har råd med 19kr/mån för 2-4 nya tester varje månad. Allt annat på sajten kommer dock vara gratis även framöver... :lol:

Detta går igång 1 dec 2004, eller 1 jan 2005 beroende på hur snabbt vi hinner testköra betalningsfunktionen som skall vara telefonbaserad o enkel. Men posta inget mer om det här. Undrar ni om detta så håll utkik i vårt forum där info om detta kommer under veckan. Annars blir nog Prisjakt sura om vi går off topic för mycket... :D

Redigerat av Unregistered6bf64893, 24 november 2004 - 02:21.


#74

Postad 24 november 2004 - 08:27

masterbengan
  • masterbengan
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Läste Bigscreens utförliga test

https://www.minhembi...showtopic=78286

Fick verkligen köpbegär :lol: :D

Låter som vi har fått oss en ny budget-DLP

Trevligt!!!!

Bara att vänta och se vad jultomten har med sig i säcken :lol: :D

#75

Postad 24 november 2004 - 08:31

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Tjena! Och tack för ytterligare ett test som var en fröjd att läsa! =)
Jag har en fråga... Du som har testat både Toshiba mt200 och BenQ 7800 kanske kan hjälpa mig. Jag är nämligen intresserad av dem båda och tycker att den lilla skillnaden i pris gör mig osäker på om det är bättre att satsa på 7800 då den är av Matterhorn typ. Eller är bilden från Toshiban mkt bättre!??? Svår fråga att ge ett svar på.... men om du själv skulle välja mellan de två, vilken skulle du då satsa på och med vilken motivering??

Tack på förhand för svar!

#76

Postad 24 november 2004 - 08:42

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Vad var det jag sa :D

mvh

/Pär

#77

Postad 24 november 2004 - 09:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Najs test! Att MT200 skulle rocka även under en test-lupp var ingen överraskning direkt.

Den enda frågan nu är väl om Toshiba kan tänka sig att släppa exakt samma proj fast med 576P DC2-chippet istället, snacka om killer det skulle bli! :wub:

Min vana trogen så tänkte jag slänga fram ett "testförfarande-önskemål", se det absolut inte som kritik utan som ett tips för att göra bra tester ännu bättre:

Att du kikar på deinterlaceingen är förstås bra. Men vad jag kan se bedömmer du bara hur pass bra projjen kirrar 3:2/2:2 pulldown detection. Det skulle vara fint om du slängde in en kommentar om hur pass bra projjen sköter videobaserad deinterlaceing. Kanske skulle man kunna ha en snutt fotboll eller bilsport på en bränd dvd-skiva där man t.ex. kollar hur pass stabil bilden är och hur pass snygga diagonala linjer blir.

Detta eftersom man ofta kikar på filmmaterial via en dvd-spelare som i regel ändå ger PS ut men främst eftersom jag tror folk är intresserade av hur pass bra projjen klarar "sekundära källor" som ofta ger interlace ut samt ofta levererar videobaserat material, t.ex. digital-tv box och tv-spel.

Vad tror du om det?

Just ja, det ska "prinskorv" inte "priskorv" va? ;)

/ pacman - en som gärna betalar för Bigscreen i fortsättning men gärna vill se ÄNNU djupare tester

edit: la till ofta levererar videobaserat material

Redigerat av pacman, 24 november 2004 - 09:04.


#78

Postad 24 november 2004 - 11:18

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Jag har tyvärr lärt mig se regnbågsflimmer, mår inte dåligt av det men störande på det sett att man omedvetet börjar leta efter det nu när man vet hur.

Undrar om man kan förminska flimmret med kalibrering eller med bättre signal (komponent eller DVI)? Kör som sagt bara med S-video än så länge.

#79

Postad 24 november 2004 - 12:05

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Lite trassligt på forumet blir det när det redan finns en officiell tråd för Projektor XYZ. Så kommer tråden som handlar om BigScreens viktiga och högkvalitativa testning och blir som en andra tråd om samma projektor.

Skulle man inte kunna lösa detta på ett annat sätt - förslagsvis att BigScreen annonserar sin test såväl i den officiella tråden (i den mån den finns) som i en egen "tråd" som dock låses med detsamma. Detta för att testets annonsering ska vara tydlig. Eller så går moddarna in och skriver till "Nu med BigScreen test" i den officiella trådens underrubrik??

Eller så är det bra som det är?

:wub:

Redigerat av Unregisteredca13620a, 24 november 2004 - 12:06.


#80

Postad 24 november 2004 - 12:15

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

hur är mt500 då?  finns att köpa för 15500:- 1024x576 projje

från toshibas hemsida..

· Format 16:9 (1024x576 pixlar)
· Visar även 4:3 format
· Hög kontrast 2500:1
· Tyst fläktljud under 30dB
· Flera videoingångar: dvi  (dubbla component)
· Silicon Image Si504 linjedubblare


http://se.pricerunne.../167391/details

den finns testad av bigscreen också (tror inte att den var så lyckad för det priset den hadde då men med detta priset är den säkert bra)

#81

Postad 24 november 2004 - 12:31

ronkan
  • ronkan
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
undra hur den är mot mt200 om mt200 är bättre då den är nyare fast med lägre upplösning...

#82

Postad 24 november 2004 - 13:36

Pean
  • Pean
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
200:an e beställd.
Hoppas få den till helgen...

#83

Postad 24 november 2004 - 15:32

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Ngn har flyttat min annons om detta test från en egen tråd hit. ;) Jag kan förstå varför - för att det inte skall bli flera trådar om samma sak. Det förstår jag verkligen!!! Men för mig blir det dock hysteriskt att försöka svara på just dem frågor som riktar sig till mig och vårt test på BigScreen. Så eftersom jag antar att Prisjakts moddar kommer att göra så här även i fortsättnigen, så slutar jag från och med nu att posta ngt här då jag omöjligtvis kan hinna med att läsa igenom dessa mastodonttrådar för att leta frågor som rör oss och just våra tester... B)

Tack för mig. :D Vi ses på BigScreen om det är ngt. :wub:

#84

Postad 24 november 2004 - 15:42

Unregistered084c72af
  • Unregistered084c72af
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
På förra sidan i tråden anges offseten till ca 23% vilket skulle passa mitt rum bra. I följande kalkyl blir dock offseten extrem - ca 55% vid 180cm bred bild, vilket inte passar alls.

Kan någon reda ut hur det ligger till?

Tidigare nämndes att någon hittat manualen på nätet. Vågar man be om en länk via pm?

#85

Postad 24 november 2004 - 15:56

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Enligt mail från CC Jimmy är offset 24% av dukhöjden (jag som skrev fel tidigare). Men vettifan om det stämmer, eller rättare sagt om jag räknade rätt när jag satte upp min i taket. Den skjuter VÄLDIGT mycket neråt. Om jag ska ha projektorn i rät vinkel mot duken så hamnar bilden närmare 70 cm ner från taket (inkl stativ 15 cm) om inte mer.

Måste ha den tiltad uppåt några grader för att få bilden där jag vill ha den.

#86

Postad 24 november 2004 - 16:07

Unregistered084c72af
  • Unregistered084c72af
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
OK, tråkigt - men det stämmer ju bättre med siffran i Exceldokumentet.

Får bli LG istället...

Redigerat av Unregistered084c72af, 24 november 2004 - 16:08.


#87

Postad 24 november 2004 - 16:14

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Missade såklart att man kunde beräkna offset där. Verkar dock stämma ganska exakt.

#88

Postad 24 november 2004 - 21:34

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Köpte mig också en MT200 innan jag läst något om den direkt, det är första projjen jag haft och jag har kört den ca 40h nu och är mycket nöjd med den.
:wub:

#89

Postad 25 november 2004 - 09:00

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Kollat på denna lite nu och kan bara konstatera att den är ca 10.000 kr billigare än min Sharp 201, men ger lika bra bild, shit sånt är livet med hemmabioprojar ;)

#90

Postad 25 november 2004 - 19:21

Lamander
  • Lamander
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Halloj!!!
Håller som bäst på att planera för ett dedikerat rum för lilla bion och VT45an ska uppgraderas -kanske till en MT 200.

Problemet är att jag bara har ca. 2.05 m i takhöjd ;) , varför jag tror att offset kan ställa till med problem, då bilden enligt beräkningsprogrammet kommer hamna allt för lågt. (ca 2m bred bild)

- Kan någon som har MT 200 hemma verifiera att beräkningarna för offset verkligen stämmer? Det skulle vara mycket uppskattat.

Tack och bock!

#91

Postad 25 november 2004 - 19:37

Leverantör
  • Leverantör
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Halloj!!!
Håller som bäst på att planera för ett dedikerat rum för lilla bion och VT45an ska uppgraderas -kanske till en MT 200.

Problemet är att jag bara har ca. 2.05 m i takhöjd :D , varför jag tror att offset kan ställa till med problem, då bilden enligt beräkningsprogrammet kommer hamna allt för lågt. (ca 2m bred bild)

- Kan någon som har MT 200 hemma verifiera att beräkningarna för offset verkligen stämmer? Det skulle vara mycket uppskattat.

Tack och bock!

Hej om du projicerar en 2 m bred bild med 16:9 format för du en höjd på bilden på ca 1,1 m. Du vill väl ha mitten på bilden när du tittat rakt fram (ej upp i taket)

Med andra ord att bilden börjar först ca 40 cm ner ifrån takhöjd blir bara en fördel.

Du kan med gott samvete gå och köpa mt200an ;)

#92

Postad 25 november 2004 - 20:42

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Skulle vilja ha lite hjälp att bena ut ett par frågor ang. denna prolle.
Bor för närvarande i Canada och har då möjlighet att köpa MT200:an via USA för ca: 9000 SEK

Men det är ett par saker som förbryllar mig:
1. Olika specar på Toshibas Amerikanska och Svenska sida. Vilken av dessa stämmer? Är dom verkligen olika eller har nån av dom fel på sina sidor?
T.ex. så står det på den Amerikanska sidan att den har en kontrast på 2000:1 och att färghjulet snurrar i 5x
Den svenska hävdar däremot att kontrasten ligger på 2500:1 och färghjulet snurrar i 4x

2. Hur funkar det med garanti osv. när jag flyttar tillbaka till Sverige? (inom ca: 6mån)
Gäller tillverkar garantin världen över, eller?

#93

Postad 25 november 2004 - 21:13

Unregistered630a3502
  • Unregistered630a3502
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Detta svar fick jag när jag hade lite frågor om MT200an
Funderar oxå på ett köp från USA
http://www.beachaudi...6&GTKW=tdpmt200

"Projektorer som är köpta utanför Europa har vi inte garanti service på.
Det är lika dant om du köper en projektor i Europa så har du ingen garanti
i USA.

Med vänlig hälsning!

Robert Pilskog
Toshiba Visual Products

TOSHIBA TEC NORDIC AB"

#94

Postad 25 november 2004 - 21:19

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Detta svar fick jag när jag hade lite frågor om MT200an
Funderar oxå på ett köp från USA
http://www.beachaudi...6&GTKW=tdpmt200

"Projektorer som är köpta utanför Europa har vi inte garanti service på.
Det är lika dant om du köper en projektor i Europa så har du ingen garanti
i USA.

Med vänlig hälsning!

Robert Pilskog
Toshiba Visual Products

TOSHIBA TEC NORDIC AB"

Tackar för den infon,
Har du någon aning om projektorerna skiljer sig åt i USA och Sverige?
I USA säger mer eller mindre alla specar att kontrasten ligger på 2000:1 och 5x spin
Medan alla specar i Sverige säger 2500:1 och 4x spin

#95

Postad 25 november 2004 - 21:26

Unregistered630a3502
  • Unregistered630a3502
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag frågade robert på www.toshiba.se om det var samma projektor eller om det fanns en europa modell och en amerikansk men fick inget svar på det, det han svarade på var bara om garantier.
Om du hittar nått om det så får du gärna PM mig.

#96

Postad 25 november 2004 - 21:29

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Om du hittar nått om det så får du gärna PM mig.

Ok, om du hittar mer info så skicka gärna mig ett PM

#97

Postad 25 november 2004 - 23:04

callme911
  • callme911
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Att specsen i USA är annerlunda verkan konstigt. PAL uppdateras "långsammare" än NTSC. Ett 300hz färghjul uppdaterar NTSC med 5X och PAL med 6X om jag inte har fel - 300hz:60hz = 5, 300hz/50hz = 6

Att man i USA skriver att projjen uppdaterar med 5X är alltså lite konstigt, då 4X(svenska specs)*50hz = 200hz - och 200hz/60hz = 3,3333(INTE US specs)... Om projjen va 5X i USA borde den alltså vara en 6X projje här - och det lär den nog knappast vara(har för mig att det är en 4X - även att regnbågarna enligt mig är mindre tydliga än på 4805). På så sätt måste den amerikanska projjen alltså vara en 3,33X(3x???) proj?? mysko.. Detta verkar dock stämma ganska bra med att t.ex. BenQ 5120 är en 3x proj i USA och en 4X här i Europa(10.000 för denna verkar förresten vara ett KAP).

Om Toshiban är en 5X NTSC proj måste den vara en 6X i PAL - på samma sätt som barco cineversum 60 och 70.

Det kan vara jag som är helt fel ute, men tycker att olika specs verkar konstigt...

om allt detta verkar knäppt kan ni kanske ta en titt på denna brosyren - verkar vettig

http://sharp-world.c...brochures_1.pdf

#98

Postad 25 november 2004 - 23:47

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Och som om det inte vore nog med konstigheter:
SpecSheet
På en och samma sida är det 2 olika uppgifter om hur många ANSI Lumen den har
700 och 650 !!??

Kunde inte länka direkt till deras sida men spec sheeten kommer härifrån
(Klicka på "Resources" knappen)


#99

Postad 26 november 2004 - 10:02

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hi-Fi Klubben i Norge har sänkt priset till 11.500 NOK vilket motsvarar ungefär 12.500 SEK. Är en prissänkning hos svenska återförsäljare att vänta tro?

#100

Postad 26 november 2004 - 16:55

callme911
  • callme911
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Om priset sänks på ett ställe, så följer fler ställen ofta efter... Nån kan ju skriva och fråga Hifiklubben här i Sverige - om man vet att norska hifiklubben får in den billigt, så borde man även få in den billigt här i Sverige - men på "Elmutanten" så skiljer priserna ofta rätt så mycket mellan Danmark och Sverige - så man vet ju aldrig.

Ser dock precis nu att priset är sänkt även i Danmark(hifiklubben är/(var?) dansk-ägt). 11.999 Dkk - ca 14.000 Svenska... borde väl, med rimlighet, bli en prissänkning även här! ;-)

Redigerat av callme911, 26 november 2004 - 16:58.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.