Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya dimensioner med HD ljudet

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 maj 2008 - 22:38

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Jag köpte den nya Onkyo 606, idag fredag och WOW!!! Vilket ljud!!!
Jag provade att spela skivor med både TrueHD, DTS HD Master och DD+.
Jag kör fortfarande med 5.1 och inte 7.1 ännu, men nya högtalare ska införskaffas lite senare i år.

Ljudet rockar "fett". B)

https://www.minhembi...c_id=229024.jpg

Suddiga bilder, men jag tog dom med min mobil och var lite skakig på handen... B)

https://www.minhembi...c_id=229025.jpg

Även DD+ lät mycket mycket bra! Transformers gjorde att lägenheten vibrerade ordentligt, nog för att det lät bra förut... men nu.... :)

Tur att jag har många HD DVD och Blu-ray filmer som jag inte hunnit kolla på ännu, eftersom det blir en lite annorlunda upplevelse nu. Ny dimmension med andra ord.

Till min Onkyo har jag anslutit min Toshiba XE1 och mina 2 blåspelare samt min Tvix. Har även en EP30 som jag har som reserv i garderoben.

HD DVD tråden är ju (av förklariga skäl) ganska avsomnad, så det vore kul att veta vilka spelare och anläggningar ni har... om ni planerar att köpa nytt och vad ni tycker om ljudet nu och vilka förväntningar ni har på HD ljudet i "full action."

Redigerat av crest, 09 maj 2008 - 22:43.


#2

Postad 10 maj 2008 - 13:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Grattis till Onkyon. Jag har själv uppgraderat gradivs senaste 2 åren.

Nu har jag en PS3 och en EP-35 så jag fixar alla HD-ljudformaten. EP-35-an är på service pga diverse uppspelningsproblem sånu kör jag min EP-30 och min A2:a så länge.

Bifogad fil  3.JPG   66,97K   0 Antal nerladdningar

Som reciever har jag en Onkyo TX-SR875som jag är mycket nöjd med. Mycket kraft och alla funktioner man kan önska. Det jag saknar är wifi eller åtminstonde en nätverksanslutning. Det vore grymt att kunna uppgradera FW kontinuerligt som på PS3 och HD DVD-spelarna.

Bifogad fil  4.JPG   71,74K   0 Antal nerladdningar

Som högtalare har jag i grunden ett KEF 2005:2.

Bifogad fil  44.JPG   70,57K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  45.JPG   64,6K   0 Antal nerladdningar

Nu kvarstår bara två ägg som bakkanaler och subben. Jag tyckte ljudet vid tvåkanal var för tunnt och klent så nu använder jag mina gamla golvare som frontar. Det är ett par TDL RTL-3 som van en hel del priser när de kom -95. Jag vet inte hur de står sig idag men jag tycker att de låter bra i alla fall. Jag biampar dem från Onkyon.

Bifogad fil  t3p_rtl3_1_.jpg   7K   0 Antal nerladdningar

Sen kändes KEF-ägget som center lite ynkligt så jag köpte en begagnad större center. En Audiovector AV3C. Den kostade drygt 6k som ny men nu blev den så klart mycket billigare.

Bifogad fil  bild_8_.jpg   4,66K   0 Antal nerladdningar

Nu är jag på väg att byta subwofer också. Subben som kommer med KEF-systemet är ganska dålig. Den låter bra vid explosioner och så men när det blir lågvrekvent muller så låter det inget vidare. Därför har jag slagit på stort och beställt en BK Electronics Monolith DF. Det är en massiv 48 kilos klump som är stor som en skrivbordshurts. Det lär gå att blåsa av taket med den. B)

Bifogad fil  Mono_DF_lightoak_front_1_.jpg   247,24K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Monolith_DF_20_20Back2_1_.jpg   8,76K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Monolith_DF_20Speaker_1_.jpg   6,59K   0 Antal nerladdningar

När den kommer hoppas jag att jag är nöjd för ett tag. :)

#3

Postad 16 maj 2008 - 10:42

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Hehe, ett tips, bygg en "kopia" av Monolith i kartong - först då fattar man hur stor den är + att det är lättare att "provmöblera" med en kartongvariant.

Älskar min, kan dock inte ha för mycket klubba på ,då väcker jag ungarna direkt, med gråt och gnissel som säker efterföljare!

Om ni lirat Mass Effect någon gång (Xbox360) och gör hoppen mellan stjärnsystem via Mass Relays så vet ni åskljudet där... GRYMT med Monolithen. Det är nog den del i min uppsättning jag är mest nöjd med och den blir faktiskt vacker med tiden - till och med hustrun tycker om den nu :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.