Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinnare i Prisjakts stora Jultävling

337 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 04 december 2005 - 23:30

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Citerar Franz från en annan tråd:

Som säkerligen många märkt är det lite si och så med åtkomligheten till både Prisjakt och Minhembio just nu. Dels är den nya Prisjakt-sidan lite mer krävande men vårt besöksantal ökar konstant. Under natten mellan tisdag och onsdag är det dock inplanerat en ordentlig hårdvaruuppgradering av den server som just nu går på knäna.

Vad gäller funktionalitet samt fixandet av buggar hos Prisjakt men även Minhembio innebär släppandet av nya Prisjakt att vi äntligen har lite tid över. Skapandet av nya Prisjakt har tagit i stort sett all tid sedan Minhembio släpptes och då var det inte tal om några 40-timmars-veckor :P

<{POST_SNAPBACK}>



#252

Postad 05 december 2005 - 19:01

Unregistered767432b4
  • Unregistered767432b4
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
:P Mindre fel får man såklart acceptera- men igår så var det så buggigt och trögt uppdaterade sidor (för mig iallafall ) att jag fick inte alls gjort på långa vägar vad jag hade kunnat göra och avsatt tid till... Jag tänkte då att -ok det får jag acceptera -en dag är ok.

MEN idag vid ca 14 så låste sig sidan jag var inne på( just när jag uppdaterade egenskaper) , jag kom ingen vart o var tvungen att stänga av datorn- men det var inte det som var problemet -det är ju bara att börja om igen tänkte jag...men nej -jag kom inte in på prisjakts sida på minst en timme och inte heller på minhembio sidorna- det stod meddelande fr.. min webläsare "sidan kan inte visas" - och det var endast dessa två sidor alla andra internetsidor som jag var inne på tex .aftonbladet, min mail osv fungerade perfekt - jag var helt säker på att det skett en serverkrash el. annat stort fel...Men nu när jag kunnat komma in här så verkar ingen ha drabbats av detta??

Ingen annan tävlande har skrivit nåt om något dylikt -vilket man såklart vill göra eftersom det är väldigt frustrerande!

Man har lagt ner massa tid - visst jag tycker det är kul o trevligt att bidra till att prisjakt blir mer komplett - :D .....men man har ju anmält sig för tävling och kämpar för att få ett kul pris -då tycker inte jag att såna här allvarlig fel är ok alls !

#253

Postad 05 december 2005 - 19:06

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

:P  Mindre fel får man såklart  acceptera- men igår  så var det så buggigt och trögt uppdaterade sidor (för mig iallafall  ) att jag fick inte alls gjort på långa vägar vad jag hade kunnat göra och avsatt  tid till...  Jag tänkte då att -ok det får jag acceptera -en dag är ok.

MEN idag vid ca 14 så låste sig sidan jag var inne på( just när jag uppdaterade egenskaper) , jag kom ingen vart o var tvungen att stänga av datorn- men det var inte det som var problemet -det är ju bara att börja om igen tänkte jag...men nej  -jag kom inte in på prisjakts sida på minst en timme och inte heller på minhembio sidorna- det stod meddelande fr.. min webläsare "sidan kan inte visas" - och det var endast dessa två sidor alla andra internetsidor som jag var inne på tex .aftonbladet, min mail osv fungerade perfekt - jag var helt säker på att det skett en serverkrash el. annat stort fel...Men nu när jag kunnat komma in här så verkar ingen ha drabbats av detta??

Ingen annan tävlande har skrivit nåt om något dylikt -vilket man såklart vill göra eftersom det är väldigt frustrerande!

Man har lagt ner massa tid - visst jag tycker det är kul  o trevligt att bidra till att prisjakt blir mer komplett -  :D .....men man har ju anmält sig för tävling och kämpar för att få ett kul pris -då tycker inte jag att såna här allvarlig fel är ok alls !

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror vi alla råkade ut för samma problem. Men jag tror det var kortare tid som servern var nere, jag var borta en halvtimme kanske och när jag kom tillbaka så fungerade det igen.

#254

Postad 05 december 2005 - 20:30

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0
Jag vill bara påpeka att det vanligaste felet som jag råkar ut för väldigt ofta är att knapparna "Lägg till eller felanmäl egenskaper" samt "Spara egenskaper" inte fungerar vilket gör att det går lite trögt att skaffa poäng.

#255

Postad 05 december 2005 - 21:33

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Ledsen för all downtime.

Vi har fixat flera grejor som skall snabba upp koden, men efter varje gång blir det likadant igen...
Mer minne är beställt och skall komma när som helst, det skall förhoppningsvis lösa "topparna".

//Jonas

#256

Postad 05 december 2005 - 21:42

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Måste få påpeka att det är rejält buggigt även idag. Felmeddelandet "servern hittas inte" händer nästan varannan gång man laddar en ny sida, det går inte att öppna knappen "Lägg till eller ändra egenskaper", ibland blir man t o m utslängd ifrån prisjakt och måste logga in igen....osv, osv...!

Hoppas det blir en förbättring eftersom man bara tävlar lite sporadiskt denna gång... :P

Mvh JB

#257

Postad 06 december 2005 - 14:17

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0
Jag har problem med att lägga in recensioner. Allt ser ut att fungera bra men recensionen kommer aldrig in. Det är fortfarande tomt vid produkten.

#258

Postad 06 december 2005 - 17:01

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Vi kommer att titta på buggarna i morgon!
(Ny hårdvara skall installeras i natt)

//Jonas

#259

Postad 06 december 2005 - 17:06

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Vi kommer att titta på buggarna i morgon!
(Ny hårdvara skall installeras i natt)

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>


glöm inte bort o köra en backup på sakerna nu bara ;) ..skämt åsido.. får man fråga va det är för hårdvara ni har nu och vad som kommer installeras? :rolleyes:

#260

Postad 06 december 2005 - 19:40

Unregistered767432b4
  • Unregistered767432b4
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej, angående recensioner som inte går att lägga in-det stämmer- har själv försökt idag några ggr men när man klickar på rutan " lägg till" så händer inget -

Provade nyss igen o nu fungerade det faktiskt igen...så vet ni -men det är klart de här olika buggarna verkar gå fram o tillbaka -ibland funkar det som det ska, men sen en period så blir det diverse olika fel-de värsta felen som jag råkar ut för är att när jag fylller i 1 eller ett par egenskaper så registreras samtidigt att jag har felanmält 1 eller ett par andra egenskaper vilket jag absolut inte gjort ...ja -ni förstår att det är det sista man vill :rolleyes: ... kanske fler råkat ut för samma?

Men de som har ansvar för tävlingen är shyssta , förklarar hur det ligger till osv

Ok- hoppas allt blir bra imorrn-de skulle byta ut nåt läste jag ...

#261

Postad 07 december 2005 - 14:56

snl
  • snl
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
personligen tycker jag att det var lite dålig planering att lägga uppdateringen av sidan i samband med tävlingen, vilket har skapat en hel del problem både för uppdateringen och tävlingen. Jag la själv av med tävlandet för några dagar sen när uppdateringen gjordes, dels för att de inte fanns någon lista, för att de inte fanns någon länk med få egenskaper angivna men mestadels för att det gick så väldigt segt och ibland helt fel (som beskrivs ovan).
Men hoppas ni får ordning på allt i tid och att alla poäng hamnar rätt till slut.


snl

ps. I övrig så gillar jag "Nya prisjakt" ds.

#262

Postad 07 december 2005 - 15:43

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0
Prisjakt flyter på bättre idag. Dock så fungerar inte "Lägg till eller felanmäl egenskaper" jämt men det strular iaf inte lika ofta som förut. Jag har provat både FX och IE. i IE så får jag skriptfel de gånger som det strular, det tyder ju på att något med Javascriptet blir fel ibland.

#263

Postad 09 december 2005 - 14:27

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0
infonerd:
ser att du ligger bra till i tävlingen :D och undrar bara hur mycket tid du lagt ned?

#264

Postad 09 december 2005 - 15:32

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

infonerd:
ser att du ligger bra till i tävlingen  :) och undrar bara hur mycket tid du lagt ned?

<{POST_SNAPBACK}>

Undrar om infonerd (även yaadayaada för den delen) vågar svara på denna fråga med tanke på sitt tidigare inlägg... :wub:

Aspergers syndrom

  1. Man har svårigheter i kontakten med andra människor.
  2. Man har något specialintresse som kan uppta stor del av uppmärksamhet och tid.
  3. Man har svårigheter att förstå och använda språket i kommunikationen med andra.
  4. Man har ofta en klumpighet i rörelserna och i att använda kroppen.
  5. Man hamnar ofta i tvingande rutiner och/eller handlingar.
  6. Man har ofta säregna eller ovanliga sinnesintryck.



Själv säger jag bara...tur att man numera har tjej.... :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 09 december 2005 - 15:36.


#265

Postad 09 december 2005 - 15:39

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

infonerd:
ser att du ligger bra till i tävlingen  :) och undrar bara hur mycket tid du lagt ned?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet inte riktigt. Om vi säger såhär, jag har knappt varit ut sen tävlingen började. De första dagarna sov jag knappt för jag kunde inte. Sen körde jag ett 40-timmarspass någon av de första dagarna. Jag har väl pysslat med annat på datorn samtidigt men jag har säkert lagt ner ett par hundra timmar på detta. :wub:

Jag har tjej om någon undrar men hon bryr sig inte om att jag sitter här. :)

Redigerat av infonerd, 09 december 2005 - 15:40.


#266

Postad 09 december 2005 - 16:01

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

infonerd:
ser att du ligger bra till i tävlingen  :) och undrar bara hur mycket tid du lagt ned?

<{POST_SNAPBACK}>

Undrar om infonerd (även yaadayaada för den delen) vågar svara på denna fråga med tanke på sitt tidigare inlägg... :wub:


mitt mål var att komma 1a eller 2a från första början och när jag väl har börjat så finns det ingen återvändo :)

har en känsla av att det är ett rätt stor skillnad poängmässigt mellan mig och 3an också..

#267

Postad 09 december 2005 - 16:06

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

infonerd:
ser att du ligger bra till i tävlingen  :) och undrar bara hur mycket tid du lagt ned?

<{POST_SNAPBACK}>

Undrar om infonerd (även yaadayaada för den delen) vågar svara på denna fråga med tanke på sitt tidigare inlägg... :wub:


mitt mål var att komma 1a eller 2a från första början och när jag väl har börjat så finns det ingen återvändo :)

har en känsla av att det är ett rätt stor skillnad poängmässigt mellan mig och 3an också..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade precis samma mål som dig. Och jag tror att trean ligger en bit efter som du säger även om han gått från 4:e till 3:e plats.

#268

Postad 09 december 2005 - 16:13

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Ha, ha vad komiskt. Ettorna och tvåarna ifrån förra och (blivande) den här tävlingen är inne på denna sida samtidigt... :)

Trean och fyran borde vara LÅNGT efter...så ni sitter nog rätt tryggt infonerd och yaadayaada...

Förra gången pågick tävlingen i hela TRE hemska månader...tror jag lade ner typ 500 timmar totalt, men åt omöjlige Rambo gick inget att göra ändå...! Är ändå nöjd med min Panna-proje... :)

Kan påpeka att jag lagt ner MYCKET mindre tid denna gång, mindre än en tiondel så mkt tid...!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 09 december 2005 - 16:15.


#269

Postad 09 december 2005 - 16:20

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Ha, ha vad komiskt. Ettorna och tvåarna ifrån förra och (blivande) den här tävlingen är inne på denna sida samtidigt... :)

Trean och fyran borde vara LÅNGT efter...så ni sitter nog rätt tryggt infonerd och yaadayaada...

Förra gången pågick tävlingen i hela TRE hemska månader...tror jag lade ner typ 500 timmar totalt, men åt omöjlige Rambo gick inget att göra ändå...! Är ändå nöjd med min Panna-proje... :)

Kan påpeka att jag lagt ner MYCKET mindre tid denna gång, mindre än en tiondel så mkt tid...!

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>


ojoj.. att sitta i 3 månader låter extremt jobbigt, kan inte vart kul de sista 2 månaderna?

3 veckor är mer passande även om jag tycker det är lite väl lång tid det också :wub:

#270

Postad 09 december 2005 - 16:27

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Jag tvivlar inte att JB jobba som om det vore flera månader :wub: Han gjorde en grym spurt i slutet och var inte alls långt från Rambo!

Tävlingen pågår från den 20:e maj kl 09:00 till den 14:e juni kl 23:59


Vi har ändrat lite nu så att man kan sortera på egenskaper i kategorier genom att klicka på kolumnen, hoppas det underlättar :)

Ni gör alla ett kalas jobb :)

//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 09 december 2005 - 16:29.


#271

Postad 09 december 2005 - 16:28

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Det var i alla fall minst 2 månader...kändes dock som ett halvår...!

EDIT: JonasBonde - Fyfan...var det bara en månad då oxå... :) ....men då man var sysslolös i övrigt så blev man väl lite dagavill... :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 09 december 2005 - 16:34.


#272

Postad 09 december 2005 - 16:39

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Är det nån speciell tidpunkt bestämd när kylning och minnes sektionerna läggs upp? =)

#273

Postad 09 december 2005 - 16:45

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Är det nån speciell tidpunkt bestämd när kylning och minnes sektionerna läggs upp? =)

<{POST_SNAPBACK}>


Om några månader? (Det är väldigt mycket jobb med att skapa en ny kategori)

//Jonas

#274

Postad 09 december 2005 - 16:52

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Är det nån speciell tidpunkt bestämd när kylning och minnes sektionerna läggs upp? =)

<{POST_SNAPBACK}>


Om några månader? (Det är väldigt mycket jobb med att skapa en ny kategori)

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>


aha.. ville bara ha en ungefärlig uppfattning.. om det skulle komma under tävlningstiden osv.

#275

Postad 09 december 2005 - 16:59

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Jo tack, det känns som man kommer gå ur det här som största loosern haha. Lagt ner mycket tid utan att vinna de "pheta" priserna :). Men men, jag får väl nöja mig med min 32" crt tills jag dör eller får ett jobb, förhoppningsvis det senare.

För att krydda såret lär jag väl stanna på denna placeringen och hånas med en projektorduk i pris(dock ett trevligt märke kingpin).

Redigerat av Slater, 09 december 2005 - 17:01.


#276

Postad 09 december 2005 - 17:13

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Jo tack, det känns som man kommer gå ur det här som största loosern haha. Lagt ner mycket tid utan att vinna de "pheta" priserna :). Men men, jag får väl nöja mig med min 32" crt tills jag dör eller får ett jobb, förhoppningsvis det senare.

För att krydda såret lär jag väl stanna på denna placeringen och hånas med en projektorduk i pris(dock ett trevligt märke kingpin).

<{POST_SNAPBACK}>


du har ju klättrat på listan iallafall? :)

#277

Postad 09 december 2005 - 17:42

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

För att krydda såret lär jag väl stanna på denna placeringen och hånas med en projektorduk i pris(dock ett trevligt märke kingpin).

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk dock på att jag är en j...vel på att spurta och att jag har en projje sen förra tävlingen men ingen duk... :)

Mvh JB

#278

Postad 09 december 2005 - 19:05

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

För att krydda såret lär jag väl stanna på denna placeringen och hånas med en projektorduk i pris(dock ett trevligt märke kingpin).

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk dock på att jag är en j...vel på att spurta och att jag har en projje sen förra tävlingen men ingen duk... :)

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Vad kör du på för tillfället? "Tupplur"?

#279

Postad 10 december 2005 - 01:26

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
En liten fråga. När man gör en sökning, blir det ofta fler än 5 träffar. Det man har att välja på då är avancerad sökning. Varför kan man inte trycka på en knapp som heter "Visa fler resultat" eller liknande(på respektive avdelning)? Hade varit en bra funktion tycker jag.

#280

Postad 10 december 2005 - 12:21

xonium
  • xonium
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hejsan, jag kan inte registrera mig till tävlingen, fasten jag helt säkert ser att jag är inloggad:

"Registrera dig som tävlande

Du måste vara inloggad för att kunna tävla.

Har du inget användarkonto kan du registrera dig här.

Har du frågor om tävlingen är du välkommen att ställa dessa i denna tråden, eller maila till oss på [email protected].
"

Skickar även ett mail för att kunna vara med i tävlingen så fort som möjligt.

#281

Postad 10 december 2005 - 12:35

SH[]RTY
  • SH[]RTY
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Hejsan, jag kan inte registrera mig till tävlingen, fasten jag helt säkert ser att jag är inloggad:

"Registrera dig som tävlande

Du måste vara inloggad för att kunna tävla.

Har du inget användarkonto kan du registrera dig här.

Har du frågor om tävlingen är du välkommen att ställa dessa i denna tråden, eller maila till oss på [email protected].
"

Skickar även ett mail för att kunna vara med i tävlingen så fort som möjligt.

<{POST_SNAPBACK}>




Står likadant för mig

#282

Postad 10 december 2005 - 18:07

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

För att krydda såret lär jag väl stanna på denna placeringen och hånas med en projektorduk i pris(dock ett trevligt märke kingpin).

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk dock på att jag är en j...vel på att spurta och att jag har en projje sen förra tävlingen men ingen duk... :)

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Vad kör du på för tillfället? "Tupplur"?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör på min vita vägg...funkar helt acceptabelt.

Tupplur???? :)

Mvh JB

#283

Postad 10 december 2005 - 19:31

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Tupplur är en rullgardin från IKEA. Men när jag vinner duken kanske du är intresserad av att köpa den av mig hehe....

#284

Postad 11 december 2005 - 01:44

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0
När man ändrar en egenskap på en produkt som har en väldigt lång sökväg till produkthemsidan så blir det en felanmälan på produkthemsidan. Verkar som den kapar sökvägen efter ett visst antal tecken. Tänkte bara informera om detta. Men ni har väl koll på det redan. Man vill ju inte ha minuspoäng för en ändring man inte gör :rolleyes:

#285

Postad 11 december 2005 - 02:02

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

När man ändrar en egenskap på en produkt som har en väldigt lång sökväg till produkthemsidan så blir det en felanmälan på produkthemsidan. Verkar som den kapar sökvägen efter ett visst antal tecken. Tänkte bara informera om detta. Men ni har väl koll på det redan. Man vill ju inte ha minuspoäng för en ändring man inte gör :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


går ju att ta bort ändringar iofs.. men du har väl koll på det redan antar jag.. ^^

Redigerat av yaadayaada, 11 december 2005 - 02:06.


#286

Postad 11 december 2005 - 02:08

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

När man ändrar en egenskap på en produkt som har en väldigt lång sökväg till produkthemsidan så blir det en felanmälan på produkthemsidan. Verkar som den kapar sökvägen efter ett visst antal tecken. Tänkte bara informera om detta. Men ni har väl koll på det redan. Man vill ju inte ha minuspoäng för en ändring man inte gör :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


går ju att ta bort ändringar iofs..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men jag upptäckte att det blev så efter jag ändrat en hel del produkter. Känns som det skulle ta minst en timme att leta rätt på alla dessa produkter och kolla vilka som råkat blivit felanmälda.

#287

Postad 11 december 2005 - 02:14

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

När man ändrar en egenskap på en produkt som har en väldigt lång sökväg till produkthemsidan så blir det en felanmälan på produkthemsidan. Verkar som den kapar sökvägen efter ett visst antal tecken. Tänkte bara informera om detta. Men ni har väl koll på det redan. Man vill ju inte ha minuspoäng för en ändring man inte gör :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


går ju att ta bort ändringar iofs..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men jag upptäckte att det blev så efter jag ändrat en hel del produkter. Känns som det skulle ta minst en timme att leta rätt på alla dessa produkter och kolla vilka som råkat blivit felanmälda.

<{POST_SNAPBACK}>


trist .. hur mycket handlar det om ungefär då?

#288

Postad 11 december 2005 - 02:19

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

När man ändrar en egenskap på en produkt som har en väldigt lång sökväg till produkthemsidan så blir det en felanmälan på produkthemsidan. Verkar som den kapar sökvägen efter ett visst antal tecken. Tänkte bara informera om detta. Men ni har väl koll på det redan. Man vill ju inte ha minuspoäng för en ändring man inte gör :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


går ju att ta bort ändringar iofs..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men jag upptäckte att det blev så efter jag ändrat en hel del produkter. Känns som det skulle ta minst en timme att leta rätt på alla dessa produkter och kolla vilka som råkat blivit felanmälda.

<{POST_SNAPBACK}>


trist .. hur mycket handlar det om ungefär då?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte, såg det på tre-fyra produkter som jag kollade. Hade kanske ändrat 100 produkter innan jag upptäckte felet. Men som jag uppfattade det tidigare skulle man inte få minus för felanmälningar som orsakades av buggar.

#289

Postad 11 december 2005 - 02:28

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Jag vet inte, såg det på tre-fyra produkter som jag kollade. Hade kanske ändrat 100 produkter innan jag upptäckte felet. Men som jag uppfattade det tidigare skulle man inte få minus för felanmälningar som orsakades av buggar.

<{POST_SNAPBACK}>


nej det är nog sant, om det syns att det är orsakat av en bugg dvs.. men poängförlusten i sämsta tänkbara läget är nog inte sådär jättestor ändå så det är nog rätt så lugnt..

Redigerat av yaadayaada, 11 december 2005 - 02:29.


#290

Postad 11 december 2005 - 03:44

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Ingen lyssnar på gamla slater hehe, jag nämde ju detta redan på förra sidan, men har inte hört något officielt angående felanmälningar som man inte har gjort, utan bara som uppstår. Oftast är det på hemsidaegenskapen som det uppstår, men händer då och då på andra egenskaper med.

#291

Postad 11 december 2005 - 11:43

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

  • 753 inlägg
  • 0
Vi är medvetna om buggen och det stämmer att inga minuspoäng delas ut vid sådana tillfällen.
Anledningen till att det oftast är produkthemsidor (med väldigt lång sökväg) beror på att det oftast finns ett "+" i länken.

Som ni säkert har märkt drabbas främst Sonys produkter

http://www.sony.se/v...ma Surround Kit

Redigerat av Unregistered0ac7936c, 11 december 2005 - 11:44.


#292

Postad 11 december 2005 - 13:02

Unregisteredf39ca3d2
  • Unregisteredf39ca3d2
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående tredje priset i tävlingen, Xbox360 Core. Om man själv betalar mellanskillnaden till Xbox360 premium, finns det en möjlighet att få Xbox360 premium då istället?

Nu är det ju långt ifrån säkert att jag kommer att komma på tredje plats, verkar vara riktigt jämnt mellan tredje och fjärde platsen, men jag tänkte att det är bäst att jag frågar innan ni har hunnit köpa in alla priser.

#293

Postad 11 december 2005 - 20:00

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående tredje priset i tävlingen, Xbox360 Core. Om man själv betalar mellanskillnaden till Xbox360 premium, finns det en möjlighet att få Xbox360 premium då istället?

Nu är det ju långt ifrån säkert att jag kommer att komma på tredje plats, verkar vara riktigt jämnt mellan tredje och fjärde platsen, men jag tänkte att det är bäst att jag frågar innan ni har hunnit köpa in alla priser.

<{POST_SNAPBACK}>


Det tror jag skulle vara möjligt :rolleyes:

//Jonas

#294

Postad 11 december 2005 - 20:23

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående tredje priset i tävlingen, Xbox360 Core. Om man själv betalar mellanskillnaden till Xbox360 premium, finns det en möjlighet att få Xbox360 premium då istället?

Nu är det ju långt ifrån säkert att jag kommer att komma på tredje plats, verkar vara riktigt jämnt mellan tredje och fjärde platsen, men jag tänkte att det är bäst att jag frågar innan ni har hunnit köpa in alla priser.

<{POST_SNAPBACK}>


Det tror jag skulle vara möjligt  ;)

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>


Lite frågor om priserna om det går för sig..

Hur kommer man få sitt pris, hur kommer det skickas, ungefär hur länge kommer man få vänta osv? :rolleyes:

Redigerat av yaadayaada, 11 december 2005 - 20:25.


#295

Postad 11 december 2005 - 20:25

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Hihi nu dyker alla frågor om priserna upp. Själv undrar jag om man vinner projektorduken, då hade det varit trevligt att byta mot en motordriven 80" istället, då 88" ramspänd inte funkar hemma hos mig. Frågan är om det är möjligt(mot betalning för mellanskillnaden kanske).

#296

Postad 11 december 2005 - 20:41

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Hur kommer man få sitt pris, hur kommer det skickas, ungefär hur länge kommer man få vänta osv?

<{POST_SNAPBACK}>


Vid förra tävlingen var det många som fick vänta väldigt länge, men vi har verkligen försökt att se till att alla priser skall komma snabbt. Undantaget är Xbox 360 som där antagligen är leverans problem med och Dynavoice högtalaren som inte är släppt än.

Själv undrar jag om man vinner projektorduken, då hade det varit trevligt att byta mot en motordriven 80" istället, då 88" ramspänd inte funkar hemma hos mig. Frågan är om det är möjligt(mot betalning för mellanskillnaden kanske).


Jag tror inte det skall vara några problem för kingpin, de brukar vara väldigt flexibla av sig.

//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 11 december 2005 - 20:42.


#297

Postad 11 december 2005 - 20:43

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hur kommer man få sitt pris, hur kommer det skickas, ungefär hur länge kommer man få vänta osv?

<{POST_SNAPBACK}>


Vid förra tävlingen var det många som fick vänta väldigt länge, men vi har verkligen försökt att se till att alla priser skall komma snabbt. Undantaget är Xbox 360 som där antagligen är leverans problem med och Dynavoice högtalaren som inte är släppt än.

Själv undrar jag om man vinner projektorduken, då hade det varit trevligt att byta mot en motordriven 80" istället, då 88" ramspänd inte funkar hemma hos mig. Frågan är om det är möjligt(mot betalning för mellanskillnaden kanske).


Jag tror inte det skall vara några problem för kingpin, de brukar vara väldigt flexibla av sig.

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>


okey, tack för ett som vanligt snabbt svar :rolleyes:

#298

Postad 11 december 2005 - 22:40

Unregisteredf39ca3d2
  • Unregisteredf39ca3d2
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Senaste egenskapskolumnen uppdateras inte om man lägger till en recension, innebär det ändå att man får poäng för den recensionen?

#299

Postad 11 december 2005 - 22:46

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

Senaste egenskapskolumnen uppdateras inte om man lägger till en recension, innebär det ändå att man får poäng för den recensionen?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är som sagt bara senaste egenskaper som syns vid placeringslistan, inte recensioner.

#300

Postad 13 december 2005 - 17:57

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Det finns nu en ny egenskap tillgänglig för följande produkttyper på Prisjakt: LCD, Plasma, Bakprojektion och Projektorer. Egenskapen heter "HD ready" och är en ja/nej-egenskap. För att bildenheter ska få räknas som HD-ready måste följande krav uppfyllas:

1. Minst 720 horisontella linjer och 16:9-format
2. Minst 1 komponentingång (YPbPr) och minst 1 DVI- eller HDMI-ingång.
3. Ingångarna ovan ska kunna ta emot 1280 x 720 @ 50 och 60 Hz (720p PAL och NTSC) samt 1920 x 1080 @ 50 och 60 Hz (1080i PAL och NTSC)
4. DVI- eller HDMI-ingången måste vara HDCP-kompatibel.

Enklast är att titta efter följande logga:
Bifogad fil  hd_ready.gif   2,77K   0 Antal nerladdningar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.