Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2251

Postad 14 september 2023 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Remnant 2. Nästan helt klar. Är vid slutbossen... hoppas jag iallafall, för han är grymt svår!

Såg nån tråd på Resetera igår där de snackade om svåra bossar i ett annars rätt enkelt spel, Remnant 2 nämndes där ;)



#2252

Postad 12 oktober 2023 - 21:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Forza Motorsport.

Känns extremt mycket early access. Går i te logga in titt som tätt, hänger sig i eviga laddskärmar, framsteg sparas inte jämnt, ohäjämn optimering av banorna. Bulkigt ui. Dock bra kontrollstöd i get problem med min custom dd ratt ex eller div usb shifter, buttonboxes etc. Fysiken känns helt annars mer åt simulator hållet de lilla jag kört.

Banorna bra gjorda verkar vilja tampas rakt av mot gt 7.

Karriärläget inget bilsamlande längre och man måste grinda bilar för att låsa upp uppgraderingar.

Blir nog bra framöver

#2253

Postad 13 oktober 2023 - 07:49

SilverDogg
  • SilverDogg
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Metal hellsinger. Riktigt coolt metalrytmfps 😁

#2254

Postad 15 oktober 2023 - 10:39

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Lords of the fallen - Series X.
Endast spelat några få timmar.
Inte bara lånat från From Software utan stulit ganska mycket rakt upp och ned. Och då är det inte bara miljön och själva spelmekaniken utan även bossarna (!)
Men har lite eget också såklart.
Och jag tycker ju om Souls-spelen så detta är mycket trevligt.
Svårt som attans dock. Som sig bör.

Edit: har läste lite om att spelet hade vissa "problem" gällande hur det flyter på.
Och jag är nu i ett område i spelet där "mycket händer" runt omkring och spelet laggar till den grad att det blir helt ospelbart.
Det är som att spela ett uppdrag i GTA IV när man ska köra en skadad partner, fast full. Hela rutan bara gungar.
Inte bra.

Redigerat av karlnr9, 15 oktober 2023 - 17:02.


#2255

Postad 15 oktober 2023 - 11:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

the crew motorfest. Förvånansvärt kul ändå. hawaii är riktigt kul att utforska och har bättre festivalkänsla än forza horizon. Arkadfysiken helt okay och stort lyft från tidigare crew lir. Båtarna och flygen har jag knappt rört ännu de är väl inte så spännande men ger lite variation och mer sätt utforska. 



#2256

Postad 27 oktober 2023 - 09:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Kört några timmar av Dead Island 2.

Roligare än jag trodde det skulle vara.

Underhållande att leda in en hord med zombies i en el eller eld fälla.

Kan bli otroligt roliga kedjereaktioner, som leder till gigantiska explosioner :D

 

Inget mästerverk, men klassisk dum underhållning, som får timmarna att flyga iväg.

Skönt att det är öppna zoner, och inte open world, vilket gör att det blir mer linjärt, och inte tar 5000 timmar att spela igenom.



#2257

Postad 27 oktober 2023 - 09:29

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Jag kör om cyberpunk 2077. Oj vad mycket bättre det känns än förra gången. Mer liv och rörelse, looten känns inte lika rörig, inbillar mig att kontrollerna är bättre. Grafiken känns bättre men tror mest det är mer rörelse i staden, fler bilar o mer npc.

Jag är helt inne i spelet och det känns överlägset starfield. Precis köpt expansionen och ska ge mig in i den snart med.

Kör på ps5.

#2258

Postad 27 oktober 2023 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Kört några timmar av Dead Island 2.

Roligare än jag trodde det skulle vara.

Underhållande att leda in en hord med zombies i en el eller eld fälla.

Kan bli otroligt roliga kedjereaktioner, som leder till gigantiska explosioner :D

 

Inget mästerverk, men klassisk dum underhållning, som får timmarna att flyga iväg.

Skönt att det är öppna zoner, och inte open world, vilket gör att det blir mer linjärt, och inte tar 5000 timmar att spela igenom.

Mario redan klart lr?

 

Eller ja, redan och redan. Det är väl inte så långt iofs.


Redigerat av Zoiler, 27 oktober 2023 - 22:21.


#2259

Postad 28 oktober 2023 - 08:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Mario redan klart lr?


Nej, tjejen har kidnappat switchen 😂
Har två världar kvar. Fler banor än jag trodde, då det finns många gömda, som man finner på kartan. Sen ramlade jag även på en special värld, med vansinnigt svåra banor. Tog mig bara några meter på den första banan där 😂

#2260

Postad 28 oktober 2023 - 13:33

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jobbar vidare med Lords of the fallen. Med tanke på att det är linjärt så känns det svårare att ta sig fram till bossarna i förhållande till Elden Ring. Försöker ändå att utforska allt.
Bossarna är dock riktigt coola men generellt lättare än Elden Rings enligt min upplevelse.
Generellt riktigt roligt!

#2261

Postad 28 oktober 2023 - 14:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Kört några timmar av Dead Island 2.

Roligare än jag trodde det skulle vara.

Underhållande att leda in en hord med zombies i en el eller eld fälla.

Kan bli otroligt roliga kedjereaktioner, som leder till gigantiska explosioner :D

 

Inget mästerverk, men klassisk dum underhållning, som får timmarna att flyga iväg.

Skönt att det är öppna zoner, och inte open world, vilket gör att det blir mer linjärt, och inte tar 5000 timmar att spela igenom.

Här har du mer zombies https://youtu.be/mW8ewqxy-lA



#2262

Postad 28 oktober 2023 - 18:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Här har du mer zombies https://youtu.be/mW8ewqxy-lA

Nice. Ser lovande ut.
Kanske värt att damma av PSVR2 nu :D

Redigerat av Svante Skoog, 28 oktober 2023 - 18:16.


#2263

Postad 28 oktober 2023 - 21:38

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Jag kör om cyberpunk 2077. Oj vad mycket bättre det känns än förra gången. Mer liv och rörelse, looten känns inte lika rörig, inbillar mig att kontrollerna är bättre. Grafiken känns bättre men tror mest det är mer rörelse i staden, fler bilar o mer npc.

Jag är helt inne i spelet och det känns överlägset starfield. Precis köpt expansionen och ska ge mig in i den snart med.

Kör på ps5.

Körde du Cyberpunk innan Next gen patchen som kom för snart två år sen? Var ju en del som uppdaterades på PS5/XSX då och har för mig de var just mer liv och rörelse? Jag körde Cyberpunk när den patchen släpptes. Men är lite sugen på att köra på nytt nu med den här patchen. Kallas ju för Cyberpunk 2.0 😊

#2264

Postad 31 oktober 2023 - 15:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Resident Evil 4 VR... Grymt mycket snyggare än wii versionen. Har detta lir spawns? Första byn i stort sett efter introladan och jag blir fullkomligt svärmad.

 



#2265

Postad 31 oktober 2023 - 17:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Det jag störde mig på i RE Village, var när det blev cutscenes, och spelet tar över "kameran".

Sånt funkar inte bra i VR.

 

Är det samma problem i VR versionen av 4:an?

För det är Remaken av 4:an, du menar väl?



#2266

Postad 31 oktober 2023 - 18:58

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Körde du Cyberpunk innan Next gen patchen som kom för snart två år sen? Var ju en del som uppdaterades på PS5/XSX då och har för mig de var just mer liv och rörelse? Jag körde Cyberpunk när den patchen släpptes. Men är lite sugen på att köra på nytt nu med den här patchen. Kallas ju för Cyberpunk 2.0 😊


Ja men det gjorde till hälften iaf. Jag började på ps4 och sen ps5 därefter. Men något är med känslan nu mot tidigare. Tycker styrningen o känslan i spelmekaniken är överlägset starfield. Kan knappt gå tillbaka för starfield är så mkt stelare.

Känner ibland att starfield är ett ok spel som kunde varit så mkt bättre om det blivit som man trodde det skulle bli.

Men jag sågade cyberpunk ibörjan med. Nu är det ett fantastiskt bra spel

#2267

Postad 31 oktober 2023 - 20:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Det jag störde mig på i RE Village, var när det blev cutscenes, och spelet tar över "kameran".
Sånt funkar inte bra i VR.

Är det samma problem i VR versionen av 4:an?
För det är Remaken av 4:an, du menar väl?


Jag tror det är samma gameplay som originalet men det var så länge sedan. Mellansekvenserna är tyvärr på plattskärm

#2268

Postad 05 november 2023 - 11:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 1

7th guest vr. peka och klicka får verkligen en renässans med VR. 



#2269

Postad 05 november 2023 - 19:23

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

7th guest vr. peka och klicka får verkligen en renässans med VR. 

Det låter helt magiskt. 

Spelade 7th och de där andra mitten på 80-talet...

Noice!



#2270

Postad 05 november 2023 - 20:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Det låter helt magiskt. 

Spelade 7th och de där andra mitten på 80-talet...

Noice!

VRs förmåga att förflytta dig och din kropp är absolut magiskt. Verkar som de har ändrat pusslen till att passa vr. Sen vet jag inte vad mer för anpassningar jag lirade aldrig 7th guest :) 



#2271

Postad 17 november 2023 - 20:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

assassins creed nexus. exklusivt för quest tyvärr. Bara snabbdoppat men oj vad trevligt det verkar. Smyga i VR är lite mer involverande. Kul med abstergo i mixed vr också och kul med vertigo. 

 

Rörelseschemat blir alltid lite yxigt. Blir uncanney valley om man ska använda benen eller kontrollern för att förflytta sig. Sittande vr är ett alternativ som gör saker mer streamlined men det är ju kul att krypa for real.



#2272

Postad 18 november 2023 - 12:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Vore kul å testa. Bra grafik också, med tanke på att det är ett Quest 2 spel.

Lite bättre texturer på Quest 3, av de jämförelser jag sett, men imponerad av vad dom lyckas pressa ur hårdvaran, även på 2:an.

Verkar vara ett långt spel också, för att vara VR.

 

Får hoppas det säljer bra, så att det blir mer sånt här nu.

Undrar om det även släpps på PSVR2 frampå.

Men kanske får bli en Quest 3 frampå, om Meta fortsätter att pumpa ur sig bra AAA spel nu.

 

7th Guest kanske man skulle plocka upp nu på Black Friday rean annars.



#2273

Postad 20 november 2023 - 22:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

7th guest rekommenderas skarpt. Det har bänkat nexus och re 4 och allt möjligt annat skoj. Finns hur mycket som helst för pcvr iaf.

Lagom kluriga och logiska pussel. Hatar ologiska pussel här är det bara iqn som sätter stopp. Liret är generöst med coins men behövs i regel inte. Sen kan man ju alltid se walkthrough i passthroughs. 



#2274

Postad 21 november 2023 - 12:17

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
En mix mellan Alan wake 2 som är en av årets bästa spel för mig, och samt gt7 spec ll

#2275

Postad 21 november 2023 - 18:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Tidsoptimist så blev lite inköp på blackfriday rea. golf+. Ger ett utmärkt första intryck. 

 

sniper elite vr. Blir sugen se om min noobtube råkar va kompatibel med quest 3 kontrollerna. Är designad för rift s. Grafiskt sätt så är det väldans basic men killcam verkar de satsat extra på. Frustrerande när man misslyckas med en reload i stridens hetta men det är ju bara en träningssak. 

 

room vr inte testat ännu men hoppas fortsätta min 7th guest fix med det och red matter 2 framöver :) 



#2276

Postad 21 november 2023 - 19:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

och red matter 2 framöver :)

Det var faktiskt riktigt bra.

Denna gången är det även lite action emellanåt.

Fast fortfarande fokus på pussel.


7th guest rekommenderas skarpt.

Ska ta å skaffa det ikväll :)



#2277

Postad 21 november 2023 - 20:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

golf+, real fishing vr, flight 74. Nu får det nog räcka med black friday reor. real fishing vr får jag se jag hatar de spelen i 2D spelen som dyker upp i var och varannat lir. Men i VR borde det kunna bli riktigt Zen. Fick dock inget ljud tror det försvann när man skulle försöka få igång youtube music. Fast stå på driving rangen och pricka mål i golf+ är nog väl så mycket Zen kan man se på musikvideos samtidigt. Golf+ verkar allmänt väldigt slipat. Får se hur mycket simulation det är nu körde jag på 100+ slag då blev det bra enkelt lira.

 

Flight 74 känns väldigt charmigt. Kul idé kunna köra med handtracking men det är rätt tråkigt greppa luft men kul att det ens fungerar.  hittade en 90 off kod för den men den gällde bara idag. Lite smådrygt meta quests stores är gjort för prutning. Du ska aldrig betala det pris de visar utan du ska leta referral codes och hålla på till höger och vänster. Går även kombinera med reor om man har tid och ork. Annars får man betala överpris.

gamla oculus store skiter meta tydligen fullständigt i. Ingen rea där någonsin. Lone Echo 2 skulle man vilja snipa :) 



#2278

Postad 22 november 2023 - 22:18

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Dead Space remake till Series X.
Spelat igenom det för flera år sedan.
Riktigt fin remake!
Dock läskigare än hälsosamt när ljuset släcks på rymdskeppet...

#2279

Postad 24 november 2023 - 23:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Mirage kajak vr med varjo aero. Inget spel direkt ett imponerande tech demo. Aldrig sett så snyggt vatten någonsin.

Mina axlar har stora problem med paddlingen. Så länge man inte rejsar så överlever man men det är enda spelläget som finns.


Helt sjukt vad lurad man blir. Körde först Antarktis i lugnt vatten. Rumble effekterna fungerar bra. Testade sen storm på björnön Norge och jag blev fullkomligt övertygad att jag följde gunget i vågorna. Satt på säng vilket hjälpte till. Man skulle haft vattensäng för än bättre effekt kan tänkas. Effekten var ganska beroende av att paddla. Satt jag bara lugnt i båten så var det betydligt lindrigare och jag kunde övertyga hjärnan det är inte verkligt.

Har inga anlag för sjösjuka men det kan nog garanteras om man har.

#2280

Postad 26 november 2023 - 20:39

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Kör spiderman 2 som jag köpte för 588 på amazon samtidigt som jag fortsätter med cyberpunk.

 

Cyberpunk: Phantom liberty avklarat. Det var bra, lite sådär sista uppdrag men i övrigt nice. Nu kör jag vidare i huvudspelet och tycker väl det är fortsatt bra. (är ju andra vändan jag kör det och har bättre upplevelse nu). Precis klarat bossen Oda. Jag kan inte minnas att den var så svår. Det var ju Dark souls nivå o klara den, fick memorera det den gjorde och hade sjukt svårt o hitta den när den healade upp sig. Men skam den som ger sig. Spelet i övrigt är ju lätt...

 

Spiderman: Kört max 25%. Diggar grafiken, jag tycker ändå storyn är hyffsat intressant med jägarna. Det är rätt kul. Jag har en grej jag stör mig på och det är samma som i uncharted. Volymen fiender är överdriven, det blir nästan löjligt tycker jag när de bara väller in... Spelet hade mått bra av färre fiender och kortare stider men det drar ut speltiden. (cyberpunk har bra balans tycker jag här). Men jag har ändå rätt kul. Kul o svinga runt i NY.



#2281

Postad 02 december 2023 - 11:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

pinball m. Ännu ett gäng välgjorda flipperspel av zen. Störande röstskådis för dead by daylight 3. Inte kört liret kanske var tvunget. Duke Nukem har man kraftig bias för pga all igenkänningsfaktor :)



#2282

Postad 03 december 2023 - 22:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Efter en massa testande av vr lir hittat tillbaks till fallout 4 vr. Klockrent hunnit glömma tillräckligt mycket för att inte veta vad som finns runt hörnet men allt är bekant när man kommer fram. Glädjen när jag hittade dogmeat jag höll på missa honom visste inte han var där :)

Med dagens hårdvara känns det lika skarpt i vr som jag minns det men grafiken blir oerhört mycket bättre med detaljer på man aldrig såg innan. Klumpigare är man så blir naturligt man tar sig mer tid på att insupa miljöerna.

Kommer försvinna mycket tid här.

#2283

Postad 05 december 2023 - 09:21

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Närmar mig slutet i Spiderman 2. Jag gillar spelet men boss-striderna är enformiga. Man kör tre fyra likadana faser där mätaren blir full mellan varje fas. Det blir bara tradigt.

Kör en del sidecontent nu. Känns inte som om det är överdrivet mycket vilket är bra men ganska lite djup i det tyvärr.

#2284

Postad 13 december 2023 - 22:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Fallout 4 vr. 30h in. Har fastnat på tok för mycket med att fixa settlements. Tar banne mig aldrig slut sen ska de försvaras.

Trevligt är det. Index controllers var
extremt dyra men de ger valuta. Så grymt skön känsla i dem. Går typ få ihop dem så de får stöd av varann så är det nära känslan med noobtube samtidigt som man är fri hela tiden. Skönt slippa greppa kontrollen ibland även om grejen att krama istället för fysisk greppknapp ställer till det emellanåt med att cocka granater.

Grafiken är grymt skarp på varjo Aeron.

#2285

Postad 14 december 2023 - 19:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Blir Asgard´s Wrath 2 i morrn.



#2286

Postad 14 december 2023 - 20:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Blir Asgard´s Wrath 2 i morrn.

Rätt taskig timing men man har ju haft all tid i världen att planera :P

 

10/10 ign inte så oväntat då originalet var brutalt bra. 



#2287

Postad 16 december 2023 - 16:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Så har man vandrat runt i Kelloggs hjärna vilket kändes som gjort för VR och börjat komma igång med brotherhood grejerna på riktigt. Men jag vet inte om liret bugga ur du sätter dig på helikoptern med världens fetaste minigun i händerna och på hela vägen till deras skepp så hittar jag inte minsta lilla ghoul att skjuta på. Jag trodde det var grundregel nummer ett att om man sätter sig i en helikopter med en minigun så ska det va shooting gallery medans det kanske snackas lite krig och grejer :D Men jag hade väl redan rensat de områdena sen tidigare.

Nu satt man bara och njöt av kartan i full 3D tillräckligt mäktigt det :D



#2288

Postad 16 december 2023 - 23:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

https://www.ign.com/...-2-video-review

 

Ska tydligen komma en patch med quest 3 optimeringar inom ett par veckor



#2289

Postad 17 december 2023 - 15:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

https://www.ign.com/...-2-video-review

 

Ska tydligen komma en patch med quest 3 optimeringar inom ett par veckor

Underligt att dom inte hade fixat detta till releasen. Speciellt en så här stor titel, som ingår gratis, när man köper en Quest 3.

Fler spel som inte fått sina Q3 patchar än.



#2290

Postad 17 december 2023 - 17:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Underligt att dom inte hade fixat detta till releasen. Speciellt en så här stor titel, som ingår gratis, när man köper en Quest 3.

Fler spel som inte fått sina Q3 patchar än.

De har väl utvecklat det sedan innan q3. Sen var det tydligen inte patch utan öööh nyheter om patch inom någon vecka eller två lol.

 

Jag har ingen brådska har en episk backlog redan :P 



#2291

Postad 18 december 2023 - 17:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Vilken brutal skillnad i gameplay, det är i Asgard's Wrath 2.

 

Sånt j*vla gött flyt i kontrollerna, när det gäller att plocka åt sig objekt, klättra och skutta runt på plattformar och springa på väggar.

Inte samma stela strul, som i andra VR spel, på denna punkt.

Högre tempo i fighterna också.

 

När man är inne i tempel och löser pussel m.m., så får jag lite klassisk Zelda känsla, blandat med lite "Prince of Persia Sands of Time", när det gäller att undvika fällorna, osv.

 

Det HÄR är vad t.ex. Horizon, borde ha varit på PSVR2, i stället för den usla tech demo skit vi fick. :D

 

Nog ett av de mest välpolerade VR spel jag spelat.

 

Hoppas på mer sånt här nu, så man slipper vänta i 3-4 år på nästa AAA VR spel.



#2292

Postad 18 december 2023 - 21:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Vilken brutal skillnad i gameplay, det är i Asgard's Wrath 2.

 

Sånt j*vla gött flyt i kontrollerna, när det gäller att plocka åt sig objekt, klättra och skutta runt på plattformar och springa på väggar.

Inte samma stela strul, som i andra VR spel, på denna punkt.

Högre tempo i fighterna också.

 

När man är inne i tempel och löser pussel m.m., så får jag lite klassisk Zelda känsla, blandat med lite "Prince of Persia Sands of Time", när det gäller att undvika fällorna, osv.

 

Det HÄR är vad t.ex. Horizon, borde ha varit på PSVR2, i stället för den usla tech demo skit vi fick. :D

 

Nog ett av de mest välpolerade VR spel jag spelat.

 

Hoppas på mer sånt här nu, så man slipper vänta i 3-4 år på nästa AAA VR spel.

Tar tyvärr så lång tid utveckla triple A lir. Men det som är trasigt är att de inte bara släpper fler spel med vr lägen. Typexempel Starfield att det  inte har VR stöd är helt sinnes. Snackar inte om att göra om kontrollerna eller något ala Fallout 4 VR bara fixa renderingsläge för VR... Är en VR injector mod på G för unreal motorn men lär ju troligen inte va smärtfritt. När man lekte med vorpx blev man bara frustrerad. Finns många lir som egentligen går att lira rätt bra med vorpx men om det är så förbannat enkelt att bara modda in support...

Själv har jag iof inga problem jag har en brutal back log på vr sidan också. Men nu är fokus 100 % VR sen blir man hopplöst efter på pannkakesidan istället.



#2293

Postad 22 december 2023 - 22:11

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Diablo IV - tycker det är riktigt kul och välpolerat! Däremot blir man som småbarnsförälder knäpp på att man inte kan lämna spelet när man vill utan får ta en död bara för barnen vaknat. Drog nyss igång bara för att inse att halvtimmen från dagen före aldrig loggats trots att jag gjorde korrekt exit och inte hade fiender nära dvs jag hade precis haft ihjäl en boss men när jag hoppar in igen ska vi leta efter bossen igen. Cray cray…

#2294

Postad 24 december 2023 - 11:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Go Jul på er!!

 

Hoppas ni får nåt roligt spel i julklapp ;)

 

AMG-Christmas-2018.jpg



#2295

Postad 24 december 2023 - 13:30

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

God Jul! :D



#2296

Postad 24 december 2023 - 20:43

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
God jul!

Tomten tyckte uppenbarligen att jag varit snäll och köpte Alan Wake 2.

#2297

Postad 25 december 2023 - 21:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Fallout 4 fortsatt. 73h in. Trevligt men atmosfären blir nästan för wasteland i vr. Total melankoli.

 

ekonomin är banne mig perfekt. Man är nära nog pank konstant. Kostar så mycket resurser försöka hålla allt uppgraderat. Köper ingen ammo utan försöker rulla runt med ett topptrimmat vapen i varje kategori. All onödig loot tradas mot adhesive, fiber optics, aluminium eller vad man nu ahr brist av. Tycker ändå jag grindat settlements för många timmar men de ger ändå för lite. Det ska gå att bygga nätverk men jag lyckas bara inte lista ut hur jag ska lyckas kommendera settlements att gå någon annanstans och bilda nätverk. De fattar noll när jag pratar med dem. 

Känns som jag i mångt och mycket följer fotstegen från tidigare omgång. Fast tror jag upptäckte railroad tidigare första svängen. Kanske också börjat med institute vid det här laget. Tempot blir lägre i VR lätt hänt man drömmer sig bort :) 



#2298

Postad 31 december 2023 - 13:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Efter 4 dagar har man tagit sig till institutet. Läst om en bugg där man inte kan teleportera sig tillbaks så får va noga med sparfilerna. Var inne nu och kunde inte köra ft för att komma tillbaks till sturges men vet inte om jag måste fixa något mer

#2299

Postad 31 december 2023 - 14:05

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Heat 5, Nascar.

Helt underbar körkänsla. Jag o grabben sitter med racestol och force feedback. Kör karriärinställning med 0 hjälpmedel. Superkul...

#2300

Postad 31 december 2023 - 17:32

SilverDogg
  • SilverDogg
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag är tebax i Night City. Kör om cyberpunk nu när jag till slut skaffat dlc:t. Många förbättringar iochmed 2.0.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.