Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo släpper UHD-spelare till jul

919 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 16 december 2017 - 13:28

Pyoko
  • Pyoko
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tack för svar.

Det var ju illa, tycker texten blir galet ljus när man kör UHD-filmer.

Har inte kollat några UHD-filmer än, men det var en av de punkterna jag direkt misstänkte skulle kunna leda till problem när jag började undersöka allt det här med HDR.

 

Jag föreslår att du kontaktar Oppo och frågar om en sådan funktion skulle vara möjlig att implementera i firmware, deras support är rätt bra och mer mottaglig för idéer än vanligt (verkar i alla fall vara lättare att komma igenom med förslag än de tio instanser av indisk kundsupport som i många storföretag.) Om jag känner samma sak efter att ha kollat lite UHD så kommer jag definitivt också höra av mig, och om fler gör det blir chansen att något händer förstås större.



#652

Postad 16 december 2017 - 13:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Tack för svar.

Det var ju illa, tycker texten blir galet ljus när man kör UHD-filmer.

De är en fullständigt genial funktion de har på panasonics 4k bluray spelare :)



#653

Postad 16 december 2017 - 14:36

Pyoko
  • Pyoko
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

De är en fullständigt genial funktion de har på panasonics 4k bluray spelare :)

Finns den funktionen på andra spelare ger ju det än mer argument vid eventuell kontakt med Oppo support. :)



#654

Postad 19 december 2017 - 06:35

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Har inte kollat några UHD-filmer än, men det var en av de punkterna jag direkt misstänkte skulle kunna leda till problem när jag började undersöka allt det här med HDR.

 

Jag föreslår att du kontaktar Oppo och frågar om en sådan funktion skulle vara möjlig att implementera i firmware, deras support är rätt bra och mer mottaglig för idéer än vanligt (verkar i alla fall vara lättare att komma igenom med förslag än de tio instanser av indisk kundsupport som i många storföretag.) Om jag känner samma sak efter att ha kollat lite UHD så kommer jag definitivt också höra av mig, och om fler gör det blir chansen att något händer förstås större.

Bra tips, ska definitivt skriva nåt så fort det lugnat ner sig.



#655

Postad 19 december 2017 - 07:24

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Har inte kollat några UHD-filmer än, men det var en av de punkterna jag direkt misstänkte skulle kunna leda till problem när jag började undersöka allt det här med HDR.

Jag föreslår att du kontaktar Oppo och frågar om en sådan funktion skulle vara möjlig att implementera i firmware, deras support är rätt bra och mer mottaglig för idéer än vanligt (verkar i alla fall vara lättare att komma igenom med förslag än de tio instanser av indisk kundsupport som i många storföretag.) Om jag känner samma sak efter att ha kollat lite UHD så kommer jag definitivt också höra av mig, och om fler gör det blir chansen att något händer förstås större.


Personligen upplever jag inte texten som ett problem alls. Kanske någon enstaka titel (äger ett 80 tal uhd:s) Men kanske beror på tv och inställningar med. Upplever man det som ett jätteproblem så kan man lägga in en extern subtitle på en USB sticka som det går stt justera ljusstyrka på.

#656

Postad 22 december 2017 - 02:46

Pyoko
  • Pyoko
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Fick min första UHD, Close Encounters. Undertexterna är helt normalt ljusa, som på vanlig Blu-ray, inte som Netflix Dolby Vision där de typ är 10,000nits och helt omöjliga att ha påslagna på min LG C7.



#657

Postad 22 december 2017 - 05:41

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Fick min första UHD, Close Encounters. Undertexterna är helt normalt ljusa, som på vanlig Blu-ray, inte som Netflix Dolby Vision där de typ är 10,000nits och helt omöjliga att ha påslagna på min LG C7.


Märkligt. Upplever inte alla samma sak på Netflix Dolby Vision. Men har i och för sig en E6 (2026) som är inte kommer upp i lika mycket nits som årets modeller. Men borde inte vara så stor skillnad. Vad använder du för Dolby Vision läge på
Tv:n?

#658

Postad 28 december 2017 - 16:11

Pyoko
  • Pyoko
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Märkligt. Upplever inte alla samma sak på Netflix Dolby Vision. Men har i och för sig en E6 (2026) som är inte kommer upp i lika mycket nits som årets modeller. Men borde inte vara så stor skillnad. Vad använder du för Dolby Vision läge på
Tv:n?

Tror jag kör med Cinema-läget, OLED light 50 och Contrast 100 om jag inte minns fel. Det enda sättet jag kan kolla Netflix DV med undertexter, speciellt om det annars är en väldigt mörk/dov bild, typ Mindhunter, är att ställa in så undertexterna blir genomskinliga, annars ser de ut att lysa på max.



#659

Postad 02 januari 2018 - 11:48

Unregistered10b9e909
  • Unregistered10b9e909
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Jag ska till New York om två veckor och tänkte köpa en Oppo 203 där.

Tittar på Oppos hemsida på återförsäljare, mailat dom som finns i NYC men  ingen verkar ha spelaren hemma utan man får beställa hem den och betala i förskott. Låter lite osäkert att betala i förskott.

Ngn som vet en butik som kan ha den i lager?
549 dollar + tax skulle bli ca 5100 kr, vilket är mkt bra pris.

Vågar man lägga den i resväskan? Klarar den transporten? Tänkte på ev kyla o fukt i lastutrymmet.

 

Tacksam för alla tips!

 



#660

Postad 02 januari 2018 - 11:58

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Jag ska till New York om två veckor och tänkte köpa en Oppo 203 där.

Tittar på Oppos hemsida på återförsäljare, mailat dom som finns i NYC men  ingen verkar ha spelaren hemma utan man får beställa hem den och betala i förskott. Låter lite osäkert att betala i förskott.

Ngn som vet en butik som kan ha den i lager?
549 dollar + tax skulle bli ca 5100 kr, vilket är mkt bra pris.

Vågar man lägga den i resväskan? Klarar den transporten? Tänkte på ev kyla o fukt i lastutrymmet.

 

Tacksam för alla tips!

 

 

Så länge du inte packar upp den ur kartongen borde den tåla en hel del smällar. 



#661

Postad 02 januari 2018 - 12:25

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Jag ska till New York om två veckor och tänkte köpa en Oppo 203 där.

Tittar på Oppos hemsida på återförsäljare, mailat dom som finns i NYC men  ingen verkar ha spelaren hemma utan man får beställa hem den och betala i förskott. Låter lite osäkert att betala i förskott.

Ngn som vet en butik som kan ha den i lager?
549 dollar + tax skulle bli ca 5100 kr, vilket är mkt bra pris.

Vågar man lägga den i resväskan? Klarar den transporten? Tänkte på ev kyla o fukt i lastutrymmet.

 

Tacksam för alla tips!

 

 

Om sakerna du köper kostar mer än 4300 kan du få betala tull och moms när du återvänder till Sverige också. Dock fortfarande billigare. :)

http://www.tullen.se...83a4d3115e.html


Redigerat av boombaaz, 02 januari 2018 - 12:27.


#662

Postad 02 januari 2018 - 13:35

torneheim
  • torneheim
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Köper du från Bombay eller 220V Electronics för att få den regionfri kan det vara värt att prata lite med ditt hotell och fixa shipping dit. Då slipper du sales tax också. Jag slungade kartongen till min och tog ombord den i tygväskan i kabinen. Svepte en jacka runt, men det var bara för att ha lite extra stötskydd. Det gick hur bra som helst!

 

Om Best Buy har en mer high-endig Magnolia-avdelning så kan den kanske finnas där: 

62nd And Broadway Ny Magnolia Design Center
inside Best Buy

https://www.magnoliaav.com/locations/

 

Eftersom 4K-filmer är regionfria (du får dock inte svensk text, duh!) kan en tripp till BB vara värt det; dom har ofta specialutgåvor i steelbox.

 

Oppos Dealer Locator finns här: https://www.oppodigi...WhereToBuy.aspx Mata in 10001 som Zip Code så ser du en hel del NYC-dealers.


Redigerat av torneheim, 02 januari 2018 - 14:01.


#663

Postad 02 januari 2018 - 15:13

Unregistered10b9e909
  • Unregistered10b9e909
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Tackar för alla svar!
Ska kolla upp Magnolia Design Center inside Best Buy.

 



#664

Postad 07 januari 2018 - 15:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Med tanke på Panasonic´s (UB820) nya modell och framtida allians! Kan eller kommer Oppo att med en framtida FW att lösa HDR10+ frågan? Vad tror ni? :)


Redigerat av mcmike, 07 januari 2018 - 15:14.


#665

Postad 08 januari 2018 - 10:52

AndreasOlofs
  • AndreasOlofs
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Det hade ju varit toppen om det gått att lösa. Har väl varit lite flytande svar om det går att göra med fw eller om det kräver särskild hårdvara. Dock brukar ju Oppo ta höjd för sådana här utvecklingar redan från början iom att de inte släpper nya modeller på årsbasis.

Personligen hoppas jag även att Samsung isf även får in 10+ på en fw till min ks7005 från 2016. Dessvärre går det rykten om att de inte kommer addera något till allt före 2017.

Hdr10+ hade varit en trevlig överraskning som hade skjutit upp nästa "maskinparksutbyte" med rätt många år. Kanske ända fram till att det finns rimligt prissatta projjar som klarar åtminstone 1000 nits. En kan ju alltid hoppas.

#666

Postad 26 januari 2018 - 10:03

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Om man (jag) vill tjäna en hacka och importera denna, vilken butik kulle ni rekommendera?!

Tack på förhand!



#667

Postad 26 januari 2018 - 10:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Om man (jag) vill tjäna en hacka och importera denna, vilken butik kulle ni rekommendera?!

Tack på förhand!

 

Jag köpte härifrån när det begav sig, vet dock inte om de fortfarande skickar till vårat avlånga land :) Annars finns det ÅF som ger 10% rabatt här hemma, om man letar lite.. :rolleyes:

 

https://www.quantuma...ray-player.html



#668

Postad 26 januari 2018 - 10:42

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Jag köpte härifrån när det begav sig, vet dock inte om de fortfarande skickar till vårat avlånga land :) Annars finns det ÅF som ger 10% rabatt här hemma, om man letar lite.. :rolleyes:

 

https://www.quantuma...ray-player.html

 

Tack för tipset, det vart inte mycket billigare än i sverige, typ 500.- , har du inte något tips på dom 10 % rabatterna här hemma? :P



#669

Postad 26 januari 2018 - 13:47

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Om man (jag) vill tjäna en hacka och importera denna, vilken butik kulle ni rekommendera?!

Tack på förhand!

Här har du för £649 multiregion. https://avaficionado...70tqi2g1eab5ar4

 

Har handlat Oppo av dom vi flera tillfällen och det har varit väldigt smidigt och snabb leverans.



#670

Postad 26 januari 2018 - 14:01

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Här har du för £649 multiregion. https://avaficionado...70tqi2g1eab5ar4

 

Har handlat Oppo av dom vi flera tillfällen och det har varit väldigt smidigt och snabb leverans.

 

Tack men dom skickar inte till sverige säger dom vid utcheckning...



#671

Postad 26 januari 2018 - 14:13

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 1

Tack men dom skickar inte till sverige säger dom vid utcheckning...

Ta kontakt via mail så löser dom det. Var så jag gjorde.



#672

Postad 26 januari 2018 - 14:20

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Är det nån som har koll på när den här lagen börjar gälla: http://www.consilium...s/geo-blocking/.

 

Vad jag förstår så är det Oppo som tvingar säljarna att inte sälja till ställen utanför ett visst överenskommet område, men när den här lagen träder i kraft så är det olagligt för säljaren att vägra.



#673

Postad 26 januari 2018 - 14:49

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 1

Här har du för £649 multiregion. https://avaficionado...70tqi2g1eab5ar4

 

Har handlat Oppo av dom vi flera tillfällen och det har varit väldigt smidigt och snabb leverans.

Den är ju bara regfri för dvd, reg B på blu-ray. Beror ju i för sig vad man är ute efter.

Den som är helt regfri kostar ju 745£

https://avaficionado...ayer-p-121.html


Redigerat av Gallo69, 26 januari 2018 - 14:50.


#674

Postad 26 januari 2018 - 15:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Bortkastade pengar om man importerar själv,,

https://www.hembiobu...egionsfri-chip/

#675

Postad 26 januari 2018 - 15:58

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Bortkastade pengar om man importerar själv,,

https://www.hembiobu...egionsfri-chip/

 

Du får spelaren några tusen billigare så jag förstår inte hur du menar nu?! :P

 

Tog en stund men antar att du menade om du beställer den för 745 £ så förlorar man på det?!


Redigerat av Lion_Paw, 26 januari 2018 - 16:06.


#676

Postad 26 januari 2018 - 20:01

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Bombayelectronic. Dom skrev ner värdet till $100 ca. Väldigt låg tull/moms

#677

Postad 26 januari 2018 - 21:13

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Har Oppo sagt något om HDR10+?



#678

Postad 26 januari 2018 - 22:13

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Bombayelectronic. Dom skrev ner värdet till $100 ca. Väldigt låg tull/moms

 

Har du beställt därifrån?


Redigerat av Lion_Paw, 27 januari 2018 - 11:14.


#679

Postad 27 januari 2018 - 21:12

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Är själv inte längre nån Oppo ägare men tänkte det kunde vara intressant för er som detta berör, Oppo har tydligen förbättrat sin ton mappnings lösning för HDR ->SDR konvertering och det ska nu finnas fyra olika lägen att välja mellan beroende på hur man vill prioritera. Ser ut så här:

 

Mode 1: Optimized to preserve the most highlight details
Mode 2: Optimized to preserve a balance between highlight and shadow details
Mode 3: Optimized to preserve a balance between mid-tone and highlight details
Mode 4: Optimized to preserve the most shadow details.

 

Finns tillgänglig i senaste beta uppdateringen som dock ännu inte är släppt för EU modellerna.



#680

Postad 28 januari 2018 - 11:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ska bli spännade att se vad den ger oss projektor ägare? Dock råder det lite delade meningar ännu vad den ger på andra sidan dammen, men det är ju trots allt bara en beta ännu. Trevligt att Oppo fortsätter utveckla spelaren med just den funktionen, låt se vad framtiden gör med HDR10+  :)


Redigerat av mcmike, 28 januari 2018 - 11:58.


#681

Postad 28 januari 2018 - 19:23

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

HDR10+ är intressant av många anledningar :) Hade varit schysst om det bara kom en liten firmware-uppdatering till ens projector och spelare och så vipps har man dynamisk hdr metadata. 



#682

Postad 28 januari 2018 - 19:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

HDR10+ är intressant av många anledningar :) Hade varit schysst om det bara kom en liten firmware-uppdatering till ens projector och spelare och så vipps har man dynamisk hdr metadata. 

 

Man lever på hoppet, även om man vet att det kommer överge en i detta fall :rolleyes:



#683

Postad 29 januari 2018 - 15:02

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Man lever på hoppet, även om man vet att det kommer överge en i detta fall :rolleyes:

 

Man får byta till typ Epson TW9301, Oppo 204 osv. :P



#684

Postad 30 januari 2018 - 18:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1
BETA firmware går nu till Europa! 

OPPO - Kontakta oss

BETA Firmware för OPPO UDP-203 och UDP-205 (European Version) 



När denna FIRMWARE-version är installerad på spelaren kommer du inte att kunna återvända till något tidigare officiellt eller offentligt BETA FIRMWARE. Det kommer inte att bli några problem uppgradering till någon framtida OFFICIAL eller BETA FIRMWARE RELEASE. 



Utgivningsdatum: 30 januari 2018 
Kategori: Senaste offentlig beta-testläsning 




Klicka för att ladda ner - USB-uppdatering - Firmware UDP20XEU-56-0124B 
filformat 133 MB (139.501.568 byte)




VIKTIGT: Spelaren fungerar inte som den ska, om inte en fullständig fabriksåterställning är gjort efter uppdateringen. 



Huvudversion: UDP20XEU-56-0124B 
Loader Version: TF0035
MCU-version: MCU203-01-1118, MCU205-01-1220 


Speciellt meddelande:

För spelare med firmwareversion 42-0329 eller tidigare, installera först firmware UDP20XEU-45-0605först. Du kommer då att kunna uppgradera från version 45-0605 till den senaste offentliga betaversionen, 56-0124B. 

Den här utgåvan är fortfarande en beta-testversion, inte en officiell release. Använd det bara om du vill experimentera med de nya funktionerna och förbättringarna. Det finns en mycket liten chans att de nya funktionerna och förbättringarna inte fungerar som de ska. Om det händer, rapportera eventuella problem till oss. 



Release Notes: Den
här utgåvan är för OPPO UDP-203 och UDP-205 4K UHD Blu-ray Disc-spelare.

Jämförande med den nuvarande versionen Officiell version UDP20XEU-54-1127 är de stora ändringarna som ingår i den här versionen: 



1. Lades till fyra HDR till SDR-lägen för att förbättra HDR till SDR-konvertering. 


2. Lades till en "Media Info Lookup" inställning under Network Setup. Med den här inställningen kan användaren byta data om metadata för mediefiler på och av. 


3. Tillagt stöd för slow motion-uppspelning i AB-repetitionsläge. 


4. Lades till en detaljerad informationssida för HDMI In-källan. 


5. Förbättrad HDMI i kompatibilitet med HTPC. 


6. Löst upp en uppspelningsproblem med UHD-titel "Blade Runner 2049". 


7. Löst ett problem med färgskift i 21: 9 AR-läget.


8. Allmänna förbättringar och skivförbättringsförbättringar baserade på senaste och kommande UHD Blu-ray-utgåvor samt användarinlämnade prover.
 
 


#685

Postad 30 januari 2018 - 19:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Nu kan man strippa bort HDR genom HDMI och all uppspelningar info visas nu även där igenom. Känns som att det nu finns möjligheter till andra Ultra HD 10bits inställningar nu för oss projektor ägare 😊

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 30 januari 2018 - 19:48.


#686

Postad 30 januari 2018 - 20:43

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Ja det blev mycket bättre projektorbild på efter uppdatering testade Star trek Beyond Dr McCoy visade Whisky flaskan man kan se texter på flaskan innan kunde man nästan inte läsa texter på Whisky flaskan. Bra jobbat Oppo.



#687

Postad 04 februari 2018 - 08:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Har du beställt därifrån?

 

Jag beställde tidigare generation därifrån, fick ett lägre värde när jag bad om det! Annars smidigt att handla därifrån och idag en relativt "låg" dollar kurs med  :)

 

 

Ja det blev mycket bättre projektorbild på efter uppdatering

 

 

Ja den tog ett skutt till med tanke på de nya justeringarna som kan göras med UHD/10 bit´s material... Både med fysisk och stream :)


Redigerat av mcmike, 04 februari 2018 - 08:25.


#688

Postad 04 februari 2018 - 10:21

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Bombayelectronic. Dom skrev ner värdet till $100 ca. Väldigt låg tull/moms

Var det på eget bevåg de skrev ner värdet, eller bad du dem om det?



#689

Postad 04 februari 2018 - 13:27

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Det gjorde dom själva

#690

Postad 10 februari 2018 - 11:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jaha vem "tjänar" på detta?   :rolleyes:

 

http://www.oppomod.com/


Redigerat av mcmike, 10 februari 2018 - 11:41.


#691

Postad 10 februari 2018 - 16:24

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Jaha vem "tjänar" på detta?   :rolleyes:

 

http://www.oppomod.com/

 

Vad är det exakt? Fattar att ljud och bild ska bli ännu bättre men varför?!

 
 
 


Redigerat av Lion_Paw, 10 februari 2018 - 16:25.


#692

Postad 11 februari 2018 - 21:57

torneheim
  • torneheim
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 1
Luktar ormolja. Kör man med analogt ljud kanske det kan ge lite extra, men kör man sin Oppo som transport med HDMI kan man nog hoppa över det där.

#693

Postad 12 februari 2018 - 08:54

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Läsaren får med ström så nu kan du se filmen dubbelt så snabbt ;)

Dock en 205 med moddade rör låter sjukt bra på cd med xlr.

http://www.modwright...odification.php

Redigerat av Audiostar, 12 februari 2018 - 09:00.


#694

Postad 14 februari 2018 - 00:01

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0

Ja det blev mycket bättre projektorbild på efter uppdatering testade Star trek Beyond Dr McCoy visade Whisky flaskan man kan se texter på flaskan innan kunde man nästan inte läsa texter på Whisky flaskan. Bra jobbat Oppo.

 

Vilka inställningar gjorde du?



#695

Postad 14 februari 2018 - 18:54

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Vilka inställningar gjorde du?

post-201895-0-20950300-1517338014_thumb.jpg

 

 

Ja igenom Oppo,s inställningar till HDR klicka på Av (BT. 2020) Beta firmware

På detta visset UHD Blu-Ray filmer blir ljusare bild mot tidigare speciellt på Projektor bild



#696

Postad 17 februari 2018 - 17:39

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Hur funkar det med externa källor som är kopplade in i Oppon och kör HDR - som exempelvis en AppleTV 4K? Kör Oppon en dynamisk HDR till SDR BT.2020-konvertering även där?



#697

Postad 20 februari 2018 - 17:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hur funkar det med externa källor som är kopplade in i Oppon och kör HDR - som exempelvis en AppleTV 4K? Kör Oppon en dynamisk HDR till SDR BT.2020-konvertering även där?

 

Nu kan man strippa bort HDR genom HDMI in och all uppspelningar info visas nu även där igenom. Känns som att det nu finns möjligheter till andra Ultra HD 10bits inställningar nu för oss projektor ägare

 

Fungerar ja :)


Redigerat av mcmike, 20 februari 2018 - 17:42.


#698

Postad 21 februari 2018 - 14:46

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Fungerar ja :)

Ok - så har du testat Oppos HDR->SDR BT.2020-konvertering med HDR-material från Apple TV:n, och i så fall - hur ser det ut? 



#699

Postad 02 mars 2018 - 23:52

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Kommer detta in på nästa officiella release eller hur funkar det?

#700

Postad 03 mars 2018 - 08:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kommer detta in på nästa officiella release eller hur funkar det?¨

 

 

Du får ursäkta, men vad menar du? Är nog lite för tidigt på morgonen för mig :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.