Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson LS10000, Laser LCoQ, fusk 4K (pixel shift), linsminne

351 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson Pro Cinema LS10000 (Projektorer) 5 (0) Inga priser

#51

Postad 24 november 2014 - 18:02

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Inte illa. Har du några mätningar på eller uppfattning om hur den ligger till innan kalibrering direkt ur lådan?

Känns som det här är det mest spännande som hänt inom hemmabio projektorer sen jag köpte min första projektor 2003, vilket i mitt fall var en Panasonic PT-AE300 och fortfarande har kvar.

#52

Postad 24 november 2014 - 18:15

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Väntat på laser hembioprojektorer länge, kul att se att det är på gång! Lär dock hålla kvar vid min HW55 nått år till

#53

Postad 24 november 2014 - 18:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Japp, men det får komma officiellt från Epson, inte från mig ;)
mvh
/Pär


Förstår det :) Ställ frågan till Epson nu och hoppas man kan ge ett ungefärligt pris innan Onsdag, annars känns det ganska ointressant för min del att åka till storstan. Hoppas på rätt svar och tack för delgivningen :)

#54

Postad 24 november 2014 - 18:37

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Låter oroväckande bra det där :unsure: ( eller dåligt för min ekonomi ) :D om den inte blir FÖR ljusstark för min lilla duk

Kommer Epson ta in den billigare ls9600 i Sverige?

#55

Postad 24 november 2014 - 20:11

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
Skulle gärna se den men kommer med största sannolikhet inte att hinna innan de stänger butiken på onsdag men skall göra ett försök.
Lyckas jag så kommer jag naturligtvis att dela med mig av mina intryck.

#56

Postad 25 november 2014 - 11:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

om den inte blir FÖR ljusstark för min lilla duk

Med tre lamplägen och manuell iris så är nog det inte så troligt.

#57

Postad 25 november 2014 - 17:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ställt frågan till Epson nu


Och fått svar :) Perra visar ni den bara under Onsdagen (Sthl) och i så fall när slår portarna igen?

#58

Postad 25 november 2014 - 17:15

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Och svaret var?

#59

Postad 25 november 2014 - 20:05

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Jag har inget med visningen att göra, jag kör endast kalibrering och utvärdering samt konsulting för Epson - det är Hembiobutiken som visar :)

Med vänlig hälsning,

Pär

#60

Postad 25 november 2014 - 20:28

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
Enligt hembiobutikens hemsida så stänger de 18:00 imorgon Onsdag.

#61

Postad 25 november 2014 - 21:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Och svaret var?


We are aware that Hembiobutiken showing the LS10000 as we are running the presentation.
The reason why we are not communicating any price it’s because the product will not be launched before April 2015, so none official price for now.
But it will be reasonable to say that (-)9990SEK will be an approximate price level for the LS10000.

Får komma från någon annan :ph34r: :)

Jag har inget med visningen att göra, jag kör endast kalibrering och utvärdering samt konsulting för Epson - det är Hembiobutiken som visar :)

Med vänlig hälsning,

Pär


Ok tack för klarhet :)

Enligt hembiobutikens hemsida så stänger de 18:00 imorgon Onsdag.


Tack :)

#62

Postad 25 november 2014 - 22:03

Tanax
  • Tanax
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

We are aware that Hembiobutiken showing the LS10000 as we are running the presentation.
The reason why we are not communicating any price it’s because the product will not be launched before April 2015, so none official price for now.
But it will be reasonable to say that (-)9990SEK will be an approximate price level for the LS10000.


10.000 kr för värstingmodellen?! Det var ju inte så farligt, eller?

#63

Postad 25 november 2014 - 22:31

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0

Får komma från någon annan :ph34r: :)


Du missade ovanstående.....

#64

Postad 25 november 2014 - 22:34

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Jag har inget med visningen att göra, jag kör endast kalibrering och utvärdering samt konsulting för Epson - det är Hembiobutiken som visar :)

Med vänlig hälsning,

Pär

#65

Postad 25 november 2014 - 22:37

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Pär, jag syftade på inlägget från mcmike. :)

Och Tanax, du tror väl inte på allvar att en proj som lanseras i usa för $8000 skulle säljas i sverige för 9999;-

Redigerat av macman, 25 november 2014 - 22:39.


#66

Postad 26 november 2014 - 08:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Bah! Jag som hade hoppats på 8990SEK!

#67

Postad 26 november 2014 - 10:25

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Jag förstår allvarligt inte hetsen på att veta priset i SEK, ta bara dollar-priset och multiplicera med lämpligt faktor

8000 USB ~= 60000 kr, sen moms på det så blir det 75kSEK

Sen finns det den gamla tumregeln med 10 x priset i USD, dvs 80kSEK.

Så beroende på hur bra pris du kan få hos din lokala handlare så kommer du antagligen betala mellan 70-80k, och ärligt, om man ska lägga den summan på en projektor spelar de sista tusenlapparna någon roll då? Kan inte se något direkt behov av att veta det exakta svenska listpriset ett halvår innan den går att köpa..

#68

Postad 26 november 2014 - 11:19

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 1
jag "gissar" på lägre än så :ph34r: ;)

mvh

/Pär

#69

Postad 26 november 2014 - 11:30

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
:)

#70

Postad 26 november 2014 - 11:37

Tanax
  • Tanax
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Pär, jag syftade på inlägget från mcmike. :)

Och Tanax, du tror väl inte på allvar att en proj som lanseras i usa för $8000 skulle säljas i sverige för 9999;-


Jag kommenterade bara det mcmike skrev tidigare:

But it will be reasonable to say that (-)9990SEK will be an approximate price level for the LS10000.


10.000 SEK tycker jag låter lite, därav min kommentar.

Redigerat av Tanax, 26 november 2014 - 11:37.


#71

Postad 26 november 2014 - 12:40

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

jag "gissar" på lägre än så :ph34r: ;)

mvh

/Pär


Då är det faktiskt intressant, med tanke på det tidigare inlägget så bör den då kosta högst 59990, vi skulle då ha samma pris i Sverige, inkl. moms, som de har i USA utan moms. Måste vara första gången i så fall :) Kanske helt plötsligt får folk som privatimporterar åt andra hållet istället..

#72

Postad 26 november 2014 - 13:30

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Såg den idag på hembiobutiken, körde Gravity och Transformers. Dra åt h****e vilken grym bild. Svärtan var fantastisk. Priset skulle enligt Epson hamna mellan 60-80 000 kr, det var inte klart än. Det som imponerade på mig var att "lamptiden" var (vill minnas) beräknad till 30-40 000 timmar. Så länge inget nytt kommer i formatväg lär man ju sitta nöjd ett tag i så fall.

Redigerat av greveriff, 26 november 2014 - 13:34.


#73

Postad 26 november 2014 - 14:02

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Såg den idag på hembiobutiken, körde Gravity och Transformers. Dra åt h****e vilken grym bild. Svärtan var fantastisk. Priset skulle enligt Epson hamna mellan 60-80 000 kr, det var inte klart än. Det som imponerade på mig var att "lamptiden" var (vill minnas) beräknad till 30-40 000 timmar. Så länge inget nytt kommer i formatväg lär man ju sitta nöjd ett tag i så fall.

Känns lite jobbigt att lägga 60000kr bara när man vet att de första 4k spelarna kommer i slutet av nästa år. Då vill man ju ha något som kan visa alla pixlarna också ..

#74

Postad 26 november 2014 - 15:42

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Känns lite jobbigt att lägga 60000kr bara när man vet att de första 4k spelarna kommer i slutet av nästa år. Då vill man ju ha något som kan visa alla pixlarna också ..


En bra poäng. Dock ser jag personligen ingen markant skillnad på 1080P och 4k när jag jämfört i butik. Men visst, jag vet ju hur man alltid själv står där och vill ha det senaste.

#75

Postad 26 november 2014 - 16:12

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

En bra poäng. Dock ser jag personligen ingen markant skillnad på 1080P och 4k när jag jämfört i butik. Men visst, jag vet ju hur man alltid själv står där och vill ha det senaste.


För min del är det definitivt 4k som gäller för mig nästa gång, ser pixlar på t.ex undetexter på netflix och i menyerna på projektorn. I normal bild så tänker jag dock inte på pixlar, men det beror säkerligen på att material normalt inte innehåller så stora kontrastskillnaden mellan närliggande pixlar.

(Sitter på dubbla bildhöjden i avstånd till en 16:9 bild)

Men tycker ändå detta är en mycket spännande projektor, eftersom jag hoppas/tror att den kommer att tvinga över fler tillverkare till att använda laser-ljuskällor i framtiden.

#76

Postad 26 november 2014 - 16:14

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

En bra poäng. Dock ser jag personligen ingen markant skillnad på 1080P och 4k när jag jämfört i butik. Men visst, jag vet ju hur man alltid själv står där och vill ha det senaste.

på 60" nej då ser jag ingen skillnad men när det gäller 100" och över då ser i alla fall jag en markant skillnad.

#77

Postad 26 november 2014 - 16:20

Unregistered257af4db
  • Unregistered257af4db
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Återigen handlar det om optik när det gäller 4k och det finns så många andra parametrar som är viktigare än antal pixlar.

#78

Postad 26 november 2014 - 16:24

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

på 60" nej då ser jag ingen skillnad men när det gäller 100" och över då ser i alla fall jag en markant skillnad.


Jag ser faktiskt ingen skillnad även på större dukar av det jag sett hittills. Jag såg ioförsig inte någon större skillnad på 720p och 1080p på projektorer när det skiftet inleddes så jag är kanske inte den rätte att yttra mig :) .

Min åsikt är att det på projektorer, precis som på digitalkameror, inte bara handlar om pixlar precis som shovven skriver ovan.

#79

Postad 26 november 2014 - 16:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 1

Återigen handlar det om optik när det gäller 4k och det finns så många andra parametrar som är viktigare än antal pixlar.

nu skulle jag i och för sig aldrig köpa en 4k projektor med dålig optik.

#80

Postad 26 november 2014 - 17:28

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Återigen handlar det om optik när det gäller 4k och det finns så många andra parametrar som är viktigare än antal pixlar.

+1

Tål att upprepas...om och...om och...om igen!!

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#81

Postad 26 november 2014 - 17:34

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

nu skulle jag i och för sig aldrig köpa en 4k projektor med dålig optik.

Bildskillnaden mellan tex Sonys VW500 och VW1100 ligger till stor del i att bilden blir klart skarpare på den större dyrare maskinen. Detta är högst påtagligt ÄVEN på 1080 material. Med 4k material blir skillnaden förstås ännu större.

Mao så är optiken en relativt stor begränsning på VW500(för 100.000kr) redan idag med 1080 material. Så hur du än vänder och vrider så blir det väldigt mycket pengar för att kunna utnyttja 4k på ett bra sätt så att optiken inte blir en flaskhals.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Redigerat av Marcus_TheRock, 26 november 2014 - 17:34.


#82

Postad 26 november 2014 - 17:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Bildskillnaden mellan tex Sonys VW500 och VW1100 ligger till stor del i att bilden blir klart skarpare på den större dyrare maskinen. Detta är högst påtagligt ÄVEN på 1080 material. Med 4k material blir skillnaden förstås ännu större.

Mao så är optiken en relativt stor begränsning på VW500(för 100.000kr) redan idag med 1080 material. Så hur du än vänder och vrider så blir det väldigt mycket pengar för att kunna utnyttja 4k på ett bra sätt så att optiken inte blir en flaskhals.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

runt 100000 skulle jag nog kunna tänka mig att betala för 4k med bra optik och det lär nog komma..

#83

Postad 26 november 2014 - 17:52

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

runt 100000 skulle jag nog kunna tänka mig att betala för 4k med bra optik och det lär nog komma..

Fast VW1100 ligger snarare kring 210.000:- och det är där vi är idag.

Men visst, det kommer så klart att bli billigare med bra optik allteftersom det blir större volymer. Men det går inte riktigt så snabbt som man gärna vill så det lär ta ett antal år, är jag rädd.

/Marcu

#84

Postad 26 november 2014 - 17:56

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Lär nog aldrig bli stora volymer av +100k projar, fin optik har alltid varit väldigt dyr o görs i små serier...o så lär det vara i framtiden också

#85

Postad 26 november 2014 - 19:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Sen finns det den gamla tumregeln med 10 x priset i USD, dvs 80kSEK.


Precis typ 79990kr kanske :)

Såg den idag på hembiobutiken, körde Gravity och Transformers. Dra åt h****e vilken grym bild. Svärtan var fantastisk. Priset skulle enligt Epson hamna mellan 60-80 000 kr, det var inte klart än. Det som imponerade på mig var att "lamptiden" var (vill minnas) beräknad till 30-40 000 timmar.


Kul! Jämförde du med någon annan eller behövdes inte det? :)

Du missade ovanstående.....


Nä! läs om läs rätt :)

Då vill man ju ha något som kan visa alla pixlarna också ..


Vill helst inte se några pixlar ;)

#86

Postad 26 november 2014 - 19:45

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Kul! Jämförde du med någon annan eller behövdes inte det? :)


Nej de körde bara på epsonprojen i biorummet. De körde Sony VW300 med 4k-material i ett annat rum, men förutsättningarna där var så mycket sämre att det var omöjligt att göra någon jämförelse.

#87

Postad 26 november 2014 - 22:32

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Apropå värdet av 4K så stod det en del tänkvärt i testet av Sony VPL-VW1100ES i senaste numret av Sound & Vision. Citerar en del av texten från sidan 2 här:

Last but certainly not least was some viewing time with native 4K content. Unfortunately, three years after Sony released the VPL-VW1000ES, we still have what I’d call a dearth of such content. Sony does offer its 4K media player with downloadable movies from their studio (Columbia Pictures), but I didn’t have access to it during the review. (Besides, this content, while delivering improved resolution compared with Blu-ray, still offers nothing better in chroma resolution or compression.) So, for native 4K content, I used a Sony dealer demo player that had a mix of content shot in 4K. This was largely either nature clips (with stunning photography of locales and animals) or promotional material in various settings. Despite the slim pickings, the content looked fantastic, with breathtaking resolution and clarity.
One of the biggest takeaways from my viewing session came via two segments of movie-related content included on the Sony demo player: a short clip from the remake of Total Recall and a trailer for After Earth. While the nature clips and the native 4K video material looked great, the movie content didn’t look very different from what I typically see on Blu-ray transfers. I have the Blu-ray of Total Recall, and bouncing between the two showed little to no difference. There was a bit of a bump in fine detail in the farthest backgrounds of the image with the native 4K versus the scaled 1080p Blu-ray, but I had to pause the picture and switch back and forth to really notice. This is another concern I have for consumer adoption of 4K in the home: If it doesn’t look much different on my 10-foot screen from only a few feet away, it will be a pretty hard sell for people with standard flat panels in their living rooms.


Värt att notera kan även vara att lite längre upp i texten så anser skribenten att Oppo BDP-103D gör ett bättre jobb med uppskalning till 4K än projektorn, men att skillnaderna är små.

Jag tycker att denna projektor från Epson verkar väldigt intressant för de egenskaper den har i dag, även om det inte är "riktig" 4K. :)

#88

Postad 27 november 2014 - 10:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

För min del är det definitivt 4k som gäller för mig nästa gång, ser pixlar på t.ex undetexter på netflix och i menyerna på projektorn.

Frågan är om du ser pixlarna från en "fusk 4K"-proj som LS10000? (eller var det kanske den du avsåg ovan?)

#89

Postad 27 november 2014 - 10:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Apropå värdet av 4K ...

Projectorcentral har en intressant synpunkt oxå:

Now, when it comes to the display of a native 4K source, the Sony VW600ES should have an obvious advantage over any projector that is interpolating the signal. However, the RedRay 4K source material we are using right now shows extreme high resolution on the LS10000--it looks like native 4K, a noticeable step beyond the 4K enhancement of a 1080p source. The same difference is visible on the VW600ES when you switch back and forth between 1080p and native 4K material. But the LS10000 looks so much like pure 4K that it leaves the impression that any difference in detail resolution between it and a native 4K projector would be extremely subtle at best. If the eye cannot tell much difference between the two (or any difference at all between the two), then it does not matter much whether the projector is native 4K or not; resolution becomes a minor issue compared to other factors that contribute to overall image quality.

http://www.projectorcentral.com/epson_ls10000_projector_review.htm?page=Note-on-Native-4K

Time will tell men avsaknaden av 4K-panel tycks ju inte vara någon biggie direkt...

#90

Postad 27 november 2014 - 11:02

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Frågan är om du ser pixlarna från en "fusk 4K"-proj som LS10000? (eller var det kanske den du avsåg ovan?)


Nej, jag syftade där bara på en vanlig 1080p (HW55 i mitt fall).

Men mitt resonemang är att om jag kan se pixlarna på en projektor så är det en begränsande faktor i hur mycket detaljer som visas i bilden, eftersom optiken redan är tillräckligt skarp för att jag ska kunna urskilja de minsta elementen i bilden. Sen är det ju såklart inte enda aspekten på optiken, den kan ju fortfarande vara mer eller mindre uniform över bilden t.ex. Det är heller inte enda aspekten av bildkvaliteten, svart-nivåer påverkar t.ex också.

Men om jag har en bild där jag kan se pixlarna, om allt annat hålls konstant kommer jag då att få en bättre bild med fler pixlar.

Därmed inte sagt att det är det enda, eller ens bästa, sättet att förbättra bilden. Ska man ha samma pris och panelen blir dyrare måste man antagligen skära ner på på något annat. Så "fusk-4k" kan ju mycket väl vara en bättre kompromiss för en given prisnivå.

Men med tanke på hur fort upplösningen börjat rusa på skärmar till både datorer, telefoner och surfplattor senaste tiden misstänker jag att det snart inte kommer att vara någon större prisdifferans på 1080p och 2160p paneler, men det är bara en gissning från en glad amatör. Dock så har högupplösta paneler oftast sämre ljusgenomsläpp eftersom en större del av ytan försvinner till annat än själva pixlarna, så även om panelerna är lika dyra så kommer det att behövas en bättre ljuskälla för en 4k projektor för samma ljusoutput i slutändan.

Redigerat av jn82, 27 november 2014 - 11:05.


#91

Postad 27 november 2014 - 12:04

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Om panelerna är lika stora, och optiken och resten i Optical Engine är densamma - ja - men det är mycket annat som påverkar i en Optical Engine än bara panelen :)

Med vänlig hälsning,

Pär

#92

Postad 28 november 2014 - 21:54

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Nej de körde bara på epsonprojen i biorummet. De körde Sony VW300 med 4k-material i ett annat rum, men förutsättningarna där var så mycket sämre att det var omöjligt att göra någon jämförelse.

Jag såg Sony 4k projen vid detta tillfälle och bildkvaliteten var ju helt värdelös, dålig skärpa och dåligt kalibrerad. Enligt Sonykillen på plats så var det helt fel typ av duk för denna projektor...konstigt upplägg...de lär ju inte sälja något alls med den demon...

Laserprojen var dock super och svärtan tar ju bort behovet helt av att ha rörliga masker på duken. Jag skulle nog inte köpa ändå utan väntar på en native 4K-version...det är ju kul också att man kan förvänta sig kraftiga förbättringar av ljusstyrkan framöver - det är ju lättare att fixa med laserkällor... däremot tyckte jag inte skärpan var super jämfört med den 65-tums 4K TV jag tittar mest på...svårt att jämföra kanske när storleken skiljer så extremt mycket...

#93

Postad 28 november 2014 - 23:41

Unregistered257af4db
  • Unregistered257af4db
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jag såg Sony 4k projen vid detta tillfälle och bildkvaliteten var ju helt värdelös, dålig skärpa och dåligt kalibrerad. Enligt Sonykillen på plats så var det helt fel typ av duk för denna projektor...konstigt upplägg...



Säger en del om hur usel Black Diamond faktiskt är! Massa shine som förstör skärpeintrycket och så skevar den en hel del i färg... Men å andra sidan kan du ha lamporna tända. Som vanligt handlar det om kompromisser!


#94

Postad 29 november 2014 - 00:18

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Nog för att det är ett förhandsexemplar av LS10000 som visas och alla funktioner säkert inte fungerar fullt ut, men har någon fått demonstrerat hur t.ex linsminnet eller andra funktioner fungerar?

Manual till LS9600e/10000 finns att tanka hem här: http://www.epson.com...39&infoType=Doc

Redigerat av Dr. Zaius, 29 november 2014 - 00:20.


#95

Postad 29 november 2014 - 20:53

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Fick en titt på denna idag. Bilden var riktigt bra. Bra färger och skärpa och lugn bild. Inte lika jobbig som jag upplever t.ex jvc. Livstiden på lasern räknades till 30.000 timmar i eco mode och 20.000 i normalt läge. Riktigt tyst var den med :) hörde den i princip inte alls. Har man pengarna så är den helt klart värd det...om man inte känner för att vänta tills de kommer med en native 4K proj.

#96

Postad 11 december 2014 - 00:14

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
Detta blir definitivt en av kandidaterna att titta exra på inför mitt nästa projektorköp.
Dock så blir det till min nya lägenhet med inflytt februari 2016. Så får se under hösten 2015 vilka projektorer det kommer stå mellan. Antar att JVC hinner lansera uppföljare till X500;an oxå innan dess.

//Daniel

#97

Postad 11 december 2014 - 15:34

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Bleppe>> Vad är det du upplever som jobbigt med JVC? :)

#98

Postad 12 december 2014 - 06:51

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Bleppe>> Vad är det du upplever som jobbigt med JVC? :)

Jag upplever JVC som att ha en stökigare bild vid snabba panoreringar. Inte alls samma flyt i bilden som Sony och Epson. Sen är jag ett sort fan av 3D och även där tycker jag både Sony och Epson vinner över JVC. Den enda punkten jag tycker JVC har en fördel i är svärtan, men det är väldigt marginellt, och det kan t.om vara så att LS10000 vinner över JVC på den punkten.

#99

Postad 15 december 2014 - 13:01

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Bleppe>> Aha, då är jag med. :)

#100

Postad 24 december 2014 - 10:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
La en förhandsbokning igår på denna pjäs, återstår under våren att se om det blir en uppgradering eller ej :mellow: God Jul alla bio entusiaster :)

Aha, då är jag med. :)


Personligen föredrar jag skarpare bild, högre kontrast och bättre svärta. D.v.s ut och få en demo och bilda dig själv en uppfattning :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.