Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#2151

Postad 30 september 2021 - 15:44

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 2

Inget virus någonsin? Tala om att hitta på sin egen fakta.

 

Att man förnekar pandemin, covid-19 och behovet av vaccin tycker jag är riktigt illa. Men att man förnekar förekomsten av virus och bakterier som helhet, då är väl förståelsen för smittspridning och skydd mot sjukdomar på nivå liknande den som fanns på medeltiden. Lite tillspetsat kanske  :) , men det är ju ganska skrämmande att sådan okunskap förekommer idag.



#2152

Postad 30 september 2021 - 17:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 2

Läste detta på kavlaner.se

Haha, underbart, det känns som man är inne på en parodisida.

#2153

Postad 30 september 2021 - 17:27

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Att man förnekar pandemin, covid-19 och behovet av vaccin tycker jag är riktigt illa. Men att man förnekar förekomsten av virus och bakterier som helhet, då är väl förståelsen för smittspridning och skydd mot sjukdomar på nivå liknande den som fanns på medeltiden. Lite tillspetsat kanske  :) , men det är ju ganska skrämmande att sådan okunskap förekommer idag.

 

Det är ganska taskigt mot de som levde på medeltiden att jämföra deras intellekt med dagens foliehattar. ;)



#2154

Postad 30 september 2021 - 17:54

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 3

Det är ganska taskigt mot de som levde på medeltiden att jämföra deras intellekt med dagens foliehattar. ;)

 

Jag vill inte jämföra intellektet hos de som levde på medeltiden med dagens foliehattar. Det håller jag med om att det skulle vara en förolämpning :) . Man kan ju undra vad en medeltida foliehatt hade för uppfattning om smittspridning. Jag skulle inte bli förvånad om dagens foliehattar är stolligare, åtminstone är dom nog fler.



#2155

Postad 30 september 2021 - 20:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 2
De kallades för byfånar på den tiden och ingen lyssnade på dem.

#2156

Postad 30 september 2021 - 20:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 1

Men att man förnekar förekomsten av virus och bakterier som helhet, då är väl förståelsen för smittspridning och skydd mot sjukdomar på nivå liknande den som fanns på medeltiden. Lite tillspetsat kanske  :)

 

 

Det räcker tyvärr att gå tillbaks till början av 1900-talet.

 

Vaccination has never saved a human life. It does not prevent smallpox. 

...

But the dog-rabies-vaccine imposition is the latest.... Rabies! When it has been shown conclusively that there is no such thing as rabies! 

...

It has never been proven that a single disease is due to germs. 

...

Quite likely there is some connection between the violation of human blood [vaccines] and the spread of demonism

...

vaccination is a direct violation of the everlasting covenant that God made with Noah after the flood

...

medicine originated in demonology and spent its time until the last century and a half trying to exorcise demons. During the past half century it has tried to exorcise germs.

 

En lite förmildrande omständighet är att medicinsk behandling var långt ifrån lika säker på den tiden, och kunskapen överlag var väldigt låg. Dagens foliehattar är med andra ord värre, eftersom de har tillgång till modern vetenskap och massor av information, och ändå drar de helt galna slutsatser.

 

Skicka ett PM om ni vill veta var citaten kommer ifrån. ;)


Redigerat av Ageve, 30 september 2021 - 20:31.


#2157

Postad 01 oktober 2021 - 09:22

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 2

Verkar som FB har stängt ned gruppen KavlaNer nu? Får inte träff på gruppen när jag söker längre. Det var ju inte en dag för tidigt med tanke på all smörja som postades...



#2158

Postad 01 oktober 2021 - 09:35

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 1

Verkar som FB har stängt ned gruppen KavlaNer nu? Får inte träff på gruppen när jag söker längre. Det var ju inte en dag för tidigt med tanke på all smörja som postades...

 

Ett flertal sociala medier rensade ut en massa antivax-skrot i dagarna, antar att de strök med.



#2159

Postad 01 oktober 2021 - 10:47

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Det räcker tyvärr att gå tillbaks till början av 1900-talet.

 

En lite förmildrande omständighet är att medicinsk behandling var långt ifrån lika säker på den tiden, och kunskapen överlag var väldigt låg. Dagens foliehattar är med andra ord värre, eftersom de har tillgång till modern vetenskap och massor av information, och ändå drar de helt galna slutsatser.

Jag förklarade mig nog lite otydligt :) . Men jag förstår också att många kommentarer är menade skämtsamma och det är helt okej  :) .

 

Vad jag menade var att på medeltiden så härjade som exempel pesten i Europa. Då saknade man kunskap om bakterier och virus så man förstod väl inte riktigt hur man skulle hantera situationen. Sedan dess har vi lärt oss om både bakterier och virus och dessutom utvecklat både antibiotika och vaccin. Därmed har förutsättningarna för att hantera en sjukdom blivit betydligt bättre.

 

Jag har betydligt större förståelse för den som levde på medeltiden och hanterade pesten illa, ur dagens perspektiv. Vederbörande hade inte kunskapen och därmed egentligen inte förutsättningarna för effektiv behandling. Den som idag hävdar att det inte finns bakterier och virus och vaccin är vekningslösa, den personen väljer ju en medeltida kunskapsnivå. Det har jag väldigt lite förståelse för och tolerans med.

 

Ett flertal sociala medier rensade ut en massa antivax-skrot i dagarna, antar att de strök med.

Det var inte en dag för tidigt.

 

Jag tror att sociala medier har en stor roll i ifrågasättandet av både pandemi och vaccin. Dom hjälper ju idioterna att hitta och uppmuntra varandra om inte annat.



#2160

Postad 01 oktober 2021 - 11:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

Verkar som FB har stängt ned gruppen KavlaNer nu? Får inte träff på gruppen när jag söker längre. Det var ju inte en dag för tidigt med tanke på all smörja som postades...

Dom är kvar. Kollade precis nu.



#2161

Postad 01 oktober 2021 - 15:06

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1

Dom är kvar. Kollade precis nu.

Det finns en sida som heter KavlaNer med följande logga: Bifogad fil  antivaxx.jpg   3,05K   1 Antal nerladdningar

Det är dock inte den jag menar och heller inte den som det hänvisats till i tråden tidigare. Den sida som jag, och flera andra, varit inne och läst på verkar vara borta.



#2162

Postad 01 oktober 2021 - 15:19

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

Det finns en sida som heter KavlaNer med följande logga: attachicon.gifantivaxx.jpg

Det är dock inte den jag menar och heller inte den som det hänvisats till i tråden tidigare. Den sida som jag, och flera andra, varit inne och läst på verkar vara borta.

Jag hittade denna sida 

Bifogad fil(er)



#2163

Postad 01 oktober 2021 - 15:45

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1

Jag hittade denna sida 

Oj vad skumt? Är ingen van FB-användare, men söka på en grupp borde jag ju klara och jag får inte upp den gruppen som du visar i ditt inlägg längre. Kan en gruppadmin på FB på nåt sätt hindra specifika användare att få upp en grupp i sökresultaten?



#2164

Postad 01 oktober 2021 - 15:48

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

Oj vad skumt? Är ingen van FB-användare, men söka på en grupp borde jag ju klara och jag får inte upp den gruppen som du visar i ditt inlägg längre. Kan en gruppadmin på FB på nåt sätt hindra specifika användare att få upp en grupp i sökresultaten?

https://www.facebook.com/kavlanernu/



#2165

Postad 01 oktober 2021 - 15:57

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1

Jaha, så var det med det! Admin tröttnade väl. Var väl inget kul när jag anmälde inlägg för att innehålla falsk information. Jag försökte föra en civiliserad dialog i kommentarsfälten, men jag blev fråntagen möjligheten att kommentera i gruppen efter ca 24h så att anmäla inlägg var allt som återstod. Nu inte ens det alltså...

Bifogad fil  FB_ban.jpg   35,79K   2 Antal nerladdningar



#2166

Postad 01 oktober 2021 - 16:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 2
För att bli så arga på att ”censureras” så är såna här grupper oerhört snabba att blockera användare.

#2167

Postad 01 oktober 2021 - 16:31

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Jaha, så var det med det! Admin tröttnade väl. Var väl inget kul när jag anmälde inlägg för att innehålla falsk information. Jag försökte föra en civiliserad dialog i kommentarsfälten, men jag blev fråntagen möjligheten att kommentera i gruppen efter ca 24h så att anmäla inlägg var allt som återstod. Nu inte ens det alltså...

attachicon.gifFB_ban.jpg

Du måste ha blivit personligen blockerad. Jag ser samma sida som Buddypresley och jag har ingen profil på Facebook, så jag kan inte ha blivit vare sig personligen insläppt eller blockerad :) .

 

Det är ju svagt att dom inte är öppna för diskussion. Men samtidigt brukar det ju bli så när man vet att argumenten saknas. Då är det enklare att diskutera med likasinnade.



#2168

Postad 01 oktober 2021 - 16:40

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1

Du måste ha blivit personligen blockerad. Jag ser samma sida som Buddypresley och jag har ingen profil på Facebook, så jag kan inte ha blivit vare sig personligen insläppt eller blockerad :) .

 

Det är ju svagt att dom inte är öppna för diskussion. Men samtidigt brukar det ju bli så när man vet att argumenten saknas. Då är det enklare att diskutera med likasinnade.

Borde inte bry mig, men jag tycker att det de håller på med är förkastligt och jag blir förbannad på riktigt. Jag får väl se det som en komplimang att de bannat mig antar jag. :)



#2169

Postad 01 oktober 2021 - 17:22

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Borde inte bry mig, men jag tycker att det de håller på med är förkastligt och jag blir förbannad på riktigt. Jag får väl se det som en komplimang att de bannat mig antar jag. :)

Jag kan till viss del hålla med dig. Det kan vara väldigt provocerade att försöka diskutera med någon som inte vill förstå.

 

Man kan ju fråga sig om dom är begränsade till Facebook eller om dom har andra kanaler för att spreda sitt "budskap". Det som facinerar mig med sådana människor är deras arrogans. Dom tror att dom är väldigt kloka när dom istället är helt ute och cyklar i tokerier. Jag läste lite av deras argument och dom är ju "fantasifulla" om jag uttrycker mig milt :) . 



#2170

Postad 01 oktober 2021 - 20:47

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 1

Jag kan till viss del hålla med dig. Det kan vara väldigt provocerade att försöka diskutera med någon som inte vill förstå.

Man kan ju fråga sig om dom är begränsade till Facebook eller om dom har andra kanaler för att spreda sitt "budskap". Det som facinerar mig med sådana människor är deras arrogans. Dom tror att dom är väldigt kloka när dom istället är helt ute och cyklar i tokerier. Jag läste lite av deras argument och dom är ju "fantasifulla" om jag uttrycker mig milt :) .


Går man in på deras hemsida (vilket jag motvilligt gjorde tidigare idag) så ber de om email för att kunna sprida sitt budskap den vägen om de blir avstängda från sociala medier. Jag angav [email protected] i förhoppning att det möjligtvis kan skapa merjobb för dem om tillräckligt många gör det. Vet inte ens om den finns.

#2171

Postad 04 oktober 2021 - 08:32

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

Fick brev om att jag är ombedd att ta spruta nr tre pga kronisk sjukdom och immunsuppresiv medicin. Nån mer här som tagit tre?



#2172

Postad 04 oktober 2021 - 16:09

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 2

Går man in på deras hemsida (vilket jag motvilligt gjorde tidigare idag) så ber de om email för att kunna sprida sitt budskap den vägen om de blir avstängda från sociala medier. Jag angav [email protected] i förhoppning att det möjligtvis kan skapa merjobb för dem om tillräckligt många gör det. Vet inte ens om den finns.

 

Världsklass  ;)



#2173

Postad 04 oktober 2021 - 17:55

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Går man in på deras hemsida (vilket jag motvilligt gjorde tidigare idag) så ber de om email för att kunna sprida sitt budskap den vägen om de blir avstängda från sociala medier. Jag angav [email protected] i förhoppning att det möjligtvis kan skapa merjobb för dem om tillräckligt många gör det. Vet inte ens om den finns.

Jag var inne på deras hemsida i helgen och det är nog en grupp personer som utan internet levt ganska isolerade. För det dom utgår från är ju åsikter som har ganska lite att göra med fakta. Jag tycker det är trist att se personer som trots tillgängligheten på fakta väljer något annat helt frivilligt.

 

Tyvärr är det ju också ett problem för resten av befolkningen.


Fick brev om att jag är ombedd att ta spruta nr tre pga kronisk sjukdom och immunsuppresiv medicin. Nån mer här som tagit tre?

Jag har inte fått det själv med hörde från en kollega att hans fru fått ett erbjudande. Hon har nedsatt immunförsvar.



#2174

Postad 04 oktober 2021 - 18:39

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1

Jag var inne på deras hemsida i helgen och det är nog en grupp personer som utan internet levt ganska isolerade. För det dom utgår från är ju åsikter som har ganska lite att göra med fakta.

Jag tror snarare det motsatta. Dvs personer med rejäl internetexponering parat med bristande förmåga till källkritik. Det som jag tycker är fascinerande (och skrämmande) är hur de fastnar i konspirationsteorierna? Det vi ser som normalt och som också med högst logiska resonemang och argument kan förklaras, förkastas av dessa personer. Frågan är varför? Är verkligheten för beige och tråkig? Eller handlar det om känslan att veta något som majoriteten inte vet, dvs att man känner sig speciell och utvald?

#2175

Postad 04 oktober 2021 - 18:55

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 2

Jag tror snarare det motsatta. Dvs personer med rejäl internetexponering parat med bristande förmåga till källkritik. Det som jag tycker är fascinerande (och skrämmande) är hur de fastnar i konspirationsteorierna? Det vi ser som normalt och som också med högst logiska resonemang och argument kan förklaras, förkastas av dessa personer. Frågan är varför? Är verkligheten för beige och tråkig? Eller handlar det om känslan att veta något som majoriteten inte vet, dvs att man känner sig speciell och utvald?

 

Det stämmer nog båda delarna, plus känslan av att det finns någon puppet master man kan bekämpa, snarare än den komplicerade verkligheten.

 

Om man tittar på ett virus så är det ju bara en liten proteinkapsel med en RNA-sträng som talar om hur det ska tillverkas fler proteinkapslar med samma RNA-sträng. En primitiv mekanism som inte ens är kapabel att uppleva sin existens. Trots det kan det göra sådan oerhörd skada och döda miljontals människor samt lämna dussintals miljoner med kroniska symptom. Fullständigt meningslöst, men sådan är naturen. Det är vad man måste bemöta när man accepterar pandemin.

 

Foliehattarna å andra sidan kan trösta sig med att det minsann är ett biologiskt vapen och att vaccinen med hjälp av magnetiska 5G-nanodatorer ska förslava och sedan ta livet av mänskligheten, allt orkestrerat av Illuminati. Eller att hela pandemin är en bluff och alla döende människor som setts är skådespelare, eller har blivit mördade av vårdepersonalen. Fullständigt vansinne, men det projicerar krisen helt och hållet på människor med makt som kan hållas ansvariga, istället för detta lilla meningslösa virus som inte ens vet om att det finns.



#2176

Postad 04 oktober 2021 - 19:22

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Jag tror snarare det motsatta. Dvs personer med rejäl internetexponering parat med bristande förmåga till källkritik. 

Jag kanske är otydlig eller så missförstår du mig  :) . Vad jag menar är att om man hade tagit bort Internet, eller kanske snarare sociala medier, då kanske motorn i tokerierna försvunnit. Då hade dom nog blivit isolerade för någon egen tankeförmåga eller kritisk tankeförmåga verkar ju saknas. Nu får dom ju snarare en bekräftelse på att dom inte är ensamma om "sanningen".

 

Jag såg en kort intervju idag med en tidigare anställd på Facebook som skall utfrågas av kongressen imorgon, det var så jag fattade det i alla fall. Hon menade på att många tror att Facebook har ett nyhetsflöde, det är fel. Facebook är en spegel, du får "nyheter" som bekraftar det du vill höra baserat på vad du brukar gilla. Därmed hänger man kvar på Facebook längre tid och dom kan sälja fler annonser. Det är affärsidén i korthet.



#2177

Postad 04 oktober 2021 - 19:37

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1
Missförstånd baserat på otydlighet kan vi väl enas om? :D

#2178

Postad 04 oktober 2021 - 19:54

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Missförstånd baserat på otydlighet kan vi väl enas om? :D

Det låter som en bra slutsats  :) .



#2179

Postad 04 oktober 2021 - 21:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 2

Jag tror snarare det motsatta. Dvs personer med rejäl internetexponering parat med bristande förmåga till källkritik. Det som jag tycker är fascinerande (och skrämmande) är hur de fastnar i konspirationsteorierna? Det vi ser som normalt och som också med högst logiska resonemang och argument kan förklaras, förkastas av dessa personer. Frågan är varför? Är verkligheten för beige och tråkig? Eller handlar det om känslan att veta något som majoriteten inte vet, dvs att man känner sig speciell och utvald?

Jag har varit inne på lite samma spår. Det är en variant av religion där man bestämmer sig för att tro på en massa som inte har nån spårning till verkligheten. Och tydligen är denna parallella värld väldigt spännande varpå man spenderar mkt tid "i" den. En del trillar dit, andra inte.

#2180

Postad 04 oktober 2021 - 22:13

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Facebook har nu stängt av alla foliehattar. :lol:

 

Tyvärr så arbetar de på att lösa problemet och återställa driften så snart som möjligt.



#2181

Postad 05 oktober 2021 - 19:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 2

Facebook har nu stängt av alla foliehattar. :lol:

 

Tyvärr så arbetar de på att lösa problemet och återställa driften så snart som möjligt.

 

Det bästa som har hänt på länge (att Facebook låg nere då). ;) 



#2182

Postad 05 oktober 2021 - 21:26

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Det bästa som har hänt på länge (att Facebook låg nere då). ;)

Jag såg på CNN att det skämtats friskt om detta på talkshow's igår kväll. Vaccinationen gick upp för anti-vaxxers kunde inte gör egen research när Facebook inte fungerade osv. 



#2183

Postad 06 oktober 2021 - 04:37

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 3

Tragiskt med lavinartad ökning av Coronafall i Grekland. Ett stående exempel på hur felaktig en tidig analys kan bli med olika förutsättningar på smittspridning och klustervarianter av utbrott med avseende på Covid19. Vilket bidrar till feltolkning och övertolkning av tidig datainsamling. Där Grekland tidigare stod som exempel för kontroll har de idag blivit ett exempel på okontrollerad smittspridning, demonstrationer och kravaller.  :(


Redigerat av PML73, 06 oktober 2021 - 05:22.


#2184

Postad 06 oktober 2021 - 06:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

Jag ser på nätet nu olika förslag på hur man ska detoxa sig mot grafenoxid som det påstås att vaccinet bestod av. Vissa har fått för sig att vaccinet innehåller 99% grafenoxid. Detta kan vara källan till påståendet. 

 

Throughout the program it has blown everyone's mind that between 98% and 99% of the content of the vaccination vials corresponds to graphene oxide. As they have been saying, this is not a vaccine but a dose of pure graphene oxide into the vein.

https://www.orwell.c...hene-oxide.html

 

Så här ser 99 procentig grafenoxid ut förresten https://www.amazon.i...h/dp/B07PKVTV9H



#2185

Postad 06 oktober 2021 - 07:14

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 2
Nu har idioterna börjat maila hot till skolpersonal inför kommande vaccinering av 12-15 åringar: https://www.svt.se/n...ot-skolpersonal

#2186

Postad 06 oktober 2021 - 11:30

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 2

Nu har idioterna börjat maila hot till skolpersonal inför kommande vaccinering av 12-15 åringar: https://www.svt.se/n...ot-skolpersonal

Undrar hur stor del som faktiskt är föräldrar.
Och i de fallen det är föräldrar hoppas jag att ungarna är smartare.

#2187

Postad 06 oktober 2021 - 12:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 1

Så här ser 99 procentig grafenoxid ut förresten https://www.amazon.i...h/dp/B07PKVTV9H


Japp, det ser ut exakt som vaccinen.

Bifogad fil  CEE87EA9-BDC4-44B9-A500-7187DA76EA8F.jpeg   520,73K   3 Antal nerladdningar

#2188

Postad 06 oktober 2021 - 13:43

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Funderar på att starta ett parti vars enda ståndpunkt är att göra det lagligt slå vaccinmotståndare i nyllet.

#2189

Postad 06 oktober 2021 - 14:15

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 2

Japp, det ser ut exakt som vaccinen.

attachicon.gifCEE87EA9-BDC4-44B9-A500-7187DA76EA8F.jpeg

 

:D

 

Det där är minsann bara fusk för att lura oss! Så här ser vaccinen ut på riktigt, helt 100% sant enligt min frisörs frus barnbarns hundvakts kusin som gjorde studiebesök på ett läkemedelsföretag 1983 och pratade med en forskare om vädret:

 

Bifogad fil  Graphene Oxide Paste 2.jpg   30,97K   0 Antal nerladdningar

 

Och det injiceras med en sån här.

 

Bifogad fil  DV_8_7676075_02_4c_SE_20170710040132.jpg   23,43K   0 Antal nerladdningar

 

Tillägg: Undrar hur mycket tryck det skulle behövas för att pressa ut en deg av 99 viktprocent grafenoxid och 1 viktprocent vatten genom en vanlig injektionsnål. Någon här som kan räkna ut det? :lol:


Redigerat av Zacabeb, 06 oktober 2021 - 14:48.


#2190

Postad 06 oktober 2021 - 19:12

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 2

Så här ser 99 procentig grafenoxid ut förresten https://www.amazon.i...h/dp/B07PKVTV9H

När det inte pågår en pandemi, vad används det till då :) ?

 

Seriös fråga alltså, vad är användningsområdet för grafenoxid? Jag har hittat en tillämpning som smörjmeden i industrin men länken tyder på någon annan användning tycker jag .



#2191

Postad 06 oktober 2021 - 20:12

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 2

När det inte pågår en pandemi, vad används det till då :) ?

 

Seriös fråga alltså, vad är användningsområdet för grafenoxid? Jag har hittat en tillämpning som smörjmeden i industrin men länken tyder på någon annan användning tycker jag .

https://en.wikipedia.../Graphite_oxide



#2192

Postad 06 oktober 2021 - 21:11

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 2

Tack, det var ett gäng användningsområden. Några hade jag hört tidigare medan andra var nya för mig. Men man nämnde inte vaccin mot covid-19, skumt  ;) .



#2193

Postad 06 oktober 2021 - 22:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 1

Men man nämnde inte vaccin mot covid-19, skumt  ;) .

 

Det skulle vara hemligt. Konspiration du vet.

 

I Amazon-annonsen står det "for research purposes".

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2021-10-06 kl. 23.16.17.png   240,92K   0 Antal nerladdningar



#2194

Postad 07 oktober 2021 - 11:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

Fick brev om att jag är ombedd att ta spruta nr tre pga kronisk sjukdom och immunsuppresiv medicin. Nån mer här som tagit tre?

 

Spruta nr 3 (Spikevax / Moderna) i armen nyss, får se hur man mår i eftermiddag och imorgon :) 



#2195

Postad 07 oktober 2021 - 17:50

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 2

Det skulle vara hemligt. Konspiration du vet.

 

I Amazon-annonsen står det "for research purposes".

 

Just det, så är det naturligtvis. Jag tänkte inte på det  :) .



#2196

Postad 08 oktober 2021 - 11:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 1
En konsert för de ”utstötta”, dvs ovaccinerade:
https://www.svt.se/n...or-ovaccinerade

” Redan på Jesu tid gick han till de utstötta och inte till de rikaste, och vi gör på samma sätt, utvecklar han.”

#2197

Postad 08 oktober 2021 - 13:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 2
Nästan ingen hybris alls, att jämföra sig med Jesus.

#2198

Postad 08 oktober 2021 - 14:12

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 1

Också att påpeka att Jesus inte gick till de rika när det är gratis att vaccinera sig mot covid-19...

 

Folk som vill börja leva som vanligt igen under en pandemi kan ju vaccinera sig som alla vi andra. Fascinerande att det finns vuxna som inte har vuxit ur trotsåldern.



#2199

Postad 08 oktober 2021 - 17:26

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 2
Antivaxxers finns ju t o m i riksdagen. Senaste exemplet på IVA nu.

#2200

Postad 08 oktober 2021 - 18:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Antivaxxers finns ju t o m i riksdagen. Senaste exemplet på IVA nu.

Hehe, var min första tanke med.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.