Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (322) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 2 144:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 3 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 7 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 8 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 8 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 9 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 9 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 10 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 10 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 11 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 12 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 12 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 12 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 12 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 13 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 13 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 13 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 13 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 14 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 14 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 14 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 14 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 14 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 14 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 14 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 14 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 15 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 16 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 16 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 17 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 17 år sedan

#201

Postad 16 december 2005 - 11:51

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Är det någon som vet var man kan få tag på bilder att lägga in som favoritkanaler på 885an ?

<{POST_SNAPBACK}>


Här finns lite kanal-logos.

http://www.lyngsat-l...country/se.html

(klicka på kanalerna för att få upp dem i lite större format)

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 16 december 2005 - 11:53.


#202

Postad 16 december 2005 - 12:23

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Fick min Harmony 525 igår.
Hade inte så mycket tid över att pilla med den, men efter en dryg timme hade jag kommit så långt som att jag lyckats ladda hem och installera den nya versionen av programvaran och efter ett par misslyckade förök med uppdatering av firmware, så sa fjärrens display att uppdateringen var klar. Sen skulle programmet åter igen kommunicera med fjärren - då krashade Windows XP Pro!
Blå-skärmen lyste ilsket mot mig och det var bara att gå och lägga sig.

Hoppas på bättre lycka ikväll...

Nån fler som fått datorkrasch eller haft problem med den inledande komunikationen med fjärren?

#203

Postad 16 december 2005 - 12:48

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Även om jag inte är någon MS anhängare så måste jag säga att blue-screen's är sällan förkommande i WinXP. Det måste vara en riktigt dåligt skriven mjukvara från Logitech.

#204

Postad 17 december 2005 - 18:11

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Jag har allvarliga problem med att saker jag lägger till in menyn på tex watch tv även hamnar under watch tv o raderar andra saker som jag lagt upp där. Otroligt IRRITERANDE. Nån som råkat ut för samma sak?

#205

Postad 19 december 2005 - 09:14

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tror att det är någon som frågat förut men jag har inte httat något svar så jag frågar igen då !

Vad behövs för att styra ljus och kingpin duken med en 895 ?

Någon som kan tänkas veta detta ? Tacksam för ideer om hur man kan gå till väga !

#206

Postad 19 december 2005 - 12:54

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Jag har allvarliga problem med att saker jag lägger till in menyn på tex watch tv även hamnar under watch tv o raderar andra saker som jag lagt upp där. Otroligt IRRITERANDE. Nån som råkat ut för samma sak?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag har precis samma problem med min 525:a. Det är även svårt (omöjligt) att få dessa kommandon att lägga sig i den ordning man vill eftersom de sorteras efter vilken apparat de skall styra. Det vore bättre om man kunde ordna dessa lika enkelt som med aktiviteterna. Nåja det senare kan man ju leva med, men att saker raderas är ju frustrerande...

I övrigt tycker jag att det har funkat rätt så bra efter blåskärmen jag råkade ut för inledningsvis. Det hade att göra med att IE blockerade programmet som skulle kommunicera med fjärren, i kombination med att jag avbröt Logitech-wizarden.

Nu kör jag alltid via webben. Det är smidigare eftersom jag alltid kan backa tillbaka ett steg om det behövs. Jag har inte haft något problem hittills med avbrott i kontakten med deras server.

Det funkar hyfsat men visst kunde man haft ett mera logiskt och mer direkt upplägg av programvaran.

Hur som helst är det otroligt befriande att starta TV, digitalbox och ljudanläggning (korrekt inställda ingångar) med två knapptryckningar på en och samma fjärr istället för kanske 1 på boxen, 4 på TVn och 3 på ljudanläggningens respektive fjärrkontroll. :angry:

#207

Postad 21 december 2005 - 15:27

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Det är ingen här som har någon aning om vad som krävs för att styra ljus/kingpin duk, eller vågar sig på en god gissning ??

Den ska väl stödja rf ? Går det då att ställa in olika frekvenser eller är det en fast som man måste omvandla eller ?

#208

Postad 21 december 2005 - 18:30

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag har allvarliga problem med att saker jag lägger till in menyn på tex watch tv även hamnar under watch tv o raderar andra saker som jag lagt upp där. Otroligt IRRITERANDE. Nån som råkat ut för samma sak?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag har precis samma problem med min 525:a. Det är även svårt (omöjligt) att få dessa kommandon att lägga sig i den ordning man vill eftersom de sorteras efter vilken apparat de skall styra. Det vore bättre om man kunde ordna dessa lika enkelt som med aktiviteterna. Nåja det senare kan man ju leva med, men att saker raderas är ju frustrerande...

I övrigt tycker jag att det har funkat rätt så bra efter blåskärmen jag råkade ut för inledningsvis. Det hade att göra med att IE blockerade programmet som skulle kommunicera med fjärren, i kombination med att jag avbröt Logitech-wizarden.

Nu kör jag alltid via webben. Det är smidigare eftersom jag alltid kan backa tillbaka ett steg om det behövs. Jag har inte haft något problem hittills med avbrott i kontakten med deras server.

Det funkar hyfsat men visst kunde man haft ett mera logiskt och mer direkt upplägg av programvaran.

Hur som helst är det otroligt befriande att starta TV, digitalbox och ljudanläggning (korrekt inställda ingångar) med två knapptryckningar på en och samma fjärr istället för kanske 1 på boxen, 4 på TVn och 3 på ljudanläggningens respektive fjärrkontroll. :wacko:

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har forskat lite till på diverse forum osv och det verkar vara en feature som logitech lagt in att alla custom knappar som man gör för en activity som använder tvn hamnar på alla activities som använder tvn.

#209

Postad 21 december 2005 - 18:31

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Det är ingen här som har någon aning om vad som krävs för att styra ljus/kingpin duk, eller vågar sig på en god gissning ??

Den ska väl stödja rf ? Går det då att ställa in olika frekvenser eller är det en fast som man måste omvandla eller ?

<{POST_SNAPBACK}>



895:an är det som stödjer RF vad jag vet

#210

Postad 21 december 2005 - 23:22

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Det är ingen här som har någon aning om vad som krävs för att styra ljus/kingpin duk, eller vågar sig på en god gissning ??

Den ska väl stödja rf ? Går det då att ställa in olika frekvenser eller är det en fast som man måste omvandla eller ?

<{POST_SNAPBACK}>



895:an är det som stödjer RF vad jag vet

<{POST_SNAPBACK}>

Och det är nära nu...att den kommer i sverige

#211

Postad 22 december 2005 - 09:45

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Det kanske är många likt mig som sitter och väntar på 895:an ??
Själv kände jag att jag lika gärna kan vänta på den eftersom den är lite RF förberedd. Kan ju
alltid vara bra att vara förberedd.... Kanske inte klarar av det jag vill ändå men....
Klarar den av det jag vill är den nog värd sina pengar...

Kommer den in den 2 januari eller hur var det nu då ?

#212

Postad 22 december 2005 - 10:17

LoA
  • LoA
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har forskat lite till på diverse forum osv och det verkar vara en feature som logitech lagt in att alla custom knappar som man gör för en activity som använder tvn hamnar på alla activities som använder tvn.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har lite svårt att avgöra om det ni beskriver är samma problem som jag har.

När jag trycker på aktiviteten "Titta på hårddiskvideo" så startar ju allt som det ska men i det läget så skickar t ex sifferknapparna signaler till både hårddiskvideon OCH TV:n, jag vill dock bara att signalerna ska gå till hårddiskvideon. Tar jag bort "Passtrough" för signalen för sifferknapparna till TV:n så försvinner dessa även på aktiviteten "Titta på TV".

Jag har ringt supporten om detta och vi kom fram till att det är helt enkelt så det funkar och att det suger!! :wacko:

#213

Postad 22 december 2005 - 12:49

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Det kanske är många likt mig som sitter och väntar på 895:an ??
Själv kände jag att jag lika gärna kan vänta på den eftersom den är lite RF förberedd. Kan ju
alltid vara bra att vara förberedd.... Kanske inte klarar av det jag vill ändå men....
Klarar den av det jag vill är den nog värd sina pengar...

Kommer den in den 2 januari eller hur var det nu då ?

<{POST_SNAPBACK}>


Samma tankar här.. Enligt många handlare så verkar den komma kring årsskiftet

#214

Postad 23 december 2005 - 16:51

view
  • view
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat Logitech Harmony 885...
Är riktigt nöjd, men jag har fortfarande lite problem men att se till så att jag får "all makt" över min Denon surround reciever.... :D
(Får den inte att slå om mellan cd och dvd :wub:, kan inte häller att justera ljudet ;))
Någon som har haft samma problem?, kanske man slipper sitta uppe hela natten och försöka fixa problemet :D

Har lagt upp lite bilder på fjärren i mitt galleri....

Tack på för hand!...

#215

Postad 24 december 2005 - 11:58

gusten
  • gusten
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar om någon har löst problemet med att Harmony 525 inte väljer rätt input på 37 tums Viewpia? i mitt fall väljs inte component när jag ska se dvd, utan tv:n går bara till av1.
föjande inputs finns att välja i följande ordning.

Tv
Av1 (hit kommer jag) mad.gif
Av2
S-Video
Component ( biggrin.gif hit vill jag, får inte till något macro att fungera mad.gif )
Pc RGB
DVI


//Gus

#216

Postad 26 december 2005 - 19:50

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hej!
Jag undrar om någon har löst problemet med att Harmony 525 inte väljer rätt input på 37 tums Viewpia? i mitt fall väljs inte component när jag ska se dvd, utan tv:n går bara till av1.
föjande inputs finns att välja i följande ordning.

Tv
Av1 (hit kommer jag) mad.gif
Av2
S-Video
Component ( biggrin.gif hit vill jag, får inte till något macro att fungera mad.gif )
Pc RGB
DVI


//Gus

<{POST_SNAPBACK}>



Har du kört "input-konfigureringen" i Harmonyprogrammet? Minns inte exat var det gjordes nu men där ska man ju ställa in vilka ingångar tv:n har och i vilken ordning de ligger. Harmony'n stegar ju igenom alla ingångar för att till slut hamna rätt. Men stämmer då inte konfigureringen med verkligheten går ju fjärren "vilse" och kan inte hålla reda på ingångarna.

Men har du gjort detta och ändå har problem kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig.

Ett problem som jag själv har är ju att tv:n själv switchar ingång när man växlar bildkälla. Om då tv:n gör detta samtidigt som fjärren försöker stega sig fram till rätt input blir det ju lätt fel.

#217

Postad 27 december 2005 - 09:58

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Input konfigureringen funkade med min sony-fq70 efter lite pillande, den gör samma sak med originalfjärren, dvs stegar mellan de olika inputs med hjälp av en knapp.

edit: Tror gusten slagit ngt slags rekord i korspostningar.

Redigerat av Unregisteredab349fae, 28 december 2005 - 01:11.


#218

Postad 28 december 2005 - 20:43

Unregistered5812ac06
  • Unregistered5812ac06
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har just fått hem en 885:a och den verkar ju vida överlägsen den pronto neo jag hade tidigare (bortsett då från det vedervärdiga webgränssnittet). Men en sak förbryllar mig; det står tidigare i denna tråd att man kan göra macron, men inte hur. Har rotat runt på hemsidan men inget hittat....
Jag skulle nämligen vilja få fjärren att slå av ljudet på TV:n när jag väljer "watch TV". Någon här som har koll på om det går att göra??

#219

Postad 28 december 2005 - 22:04

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Har just fått hem en 885:a och den verkar ju vida överlägsen den pronto neo jag hade tidigare (bortsett då från det vedervärdiga webgränssnittet). Men en sak förbryllar mig; det står tidigare i denna tråd att man kan göra macron, men inte hur. Har rotat runt på hemsidan men inget hittat....
Jag skulle nämligen vilja få fjärren att slå av ljudet på TV:n när jag väljer "watch TV". Någon här som har koll på om det går att göra??

<{POST_SNAPBACK}>



Macron kan du bara göra under "Activities", dvs du kan inte koppla varje enskild knapp till att utföra ett macro men du skapar en "activity" såsom exempelvis "watch tv" eller "watch dvd". I dessa activities går du sedan in och väljer vilka komponeneter som ingår i varje activity och vilka signaler som skall skickas när man väljer en activity.

Har du bara lagt in din tv i "watch tv" så kan du ju exempelvis välja att skicka "mute" till tv:n när du väljer denna activity.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 28 december 2005 - 22:06.


#220

Postad 28 december 2005 - 22:37

KN
  • KN
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jag har funderat på att skaffa en Harmony 525 och undrar om någon har erfarenheter av batteritiden?
Kan Harmony 885 vara ett bättre val om man enbart vill åt laddmöjligheten?
Det verkar ju inte vara så stora skillnader för övrigt mellan dessa modeller.

#221

Postad 29 december 2005 - 08:24

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har nu hört att 895 kommer inte förrän i slutet av januari.... Hmmm... Vem vet om det kommer att bli senare än då...
Jajaa.... Har iaf beställt en 885 nu då för jag kan inte vänta längre !

Någon som vet hur man kan göra för att styra ljus med 885:an ?

#222

Postad 29 december 2005 - 08:40

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Någon som vet om 885 är kompatibel med x-10 ?

Såg nu att det finns en IR till X-10 konverterare men då är ju frågan om 885 stödjer detta ??

#223

Postad 29 december 2005 - 11:07

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
HAr nu oxå sett att 885 är kompatibel med x-10 så det borde ju inte vara några problem... :angry:

#224

Postad 30 december 2005 - 09:56

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Jag har allvarliga problem med att saker jag lägger till in menyn på tex watch tv även hamnar under watch tv o raderar andra saker som jag lagt upp där. Otroligt IRRITERANDE. Nån som råkat ut för samma sak?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag har precis samma problem med min 525:a. Det är även svårt (omöjligt) att få dessa kommandon att lägga sig i den ordning man vill eftersom de sorteras efter vilken apparat de skall styra. Det vore bättre om man kunde ordna dessa lika enkelt som med aktiviteterna. Nåja det senare kan man ju leva med, men att saker raderas är ju frustrerande...

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har forskat lite till på diverse forum osv och det verkar vara en feature som logitech lagt in att alla custom knappar som man gör för en activity som använder tvn hamnar på alla activities som använder tvn.

<{POST_SNAPBACK}>



OK, jag kan leva med att displayen har samma kommandon i alla aktiviteter, men nu slår även ändringar av "hårdknapparnas" kommandon igenom i alla aktiviteter. Så var det inte från början (för ett par veckor sedan), och det gör ju fjärren mer eller mindre värdelös. ;) Har jag lyckats ändra någon inställning, tro...
Nån annan som har detta problem?

#225

Postad 30 december 2005 - 11:29

doggydog
  • doggydog
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har lite problem me att få min surroundsystem att funka me harmony 885, e d ngn som kan tipsa?

#226

Postad 30 december 2005 - 11:37

villyvonka
  • villyvonka
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Har en Harmony 525 och är nöjd med den. ;) Visst konfigureringen är inte felfri men jag kan tänka mig att de förbättrat den en hel del sedan första utgåvan.

Nu till mitt problem:
Jag har en Philips 42PF9966, DVD samt Samasung DSR 9500 satellit mottagare.

Satellit mottagaren är kopplad med scart till "EXT1" (scart RGB) på TVn.

Om man drar igång prylarna med endera "Watch TV" eller "Watch Satellite" från avstängt läge så väljer den rätt källa direkt... so far so good! ;)

Om man startat maskineriet med tex "Watch Satellite" och väljer aktiviteten "Watch TV" så väljer den inte rätt källa direkt utan "stegar" sig fram liksom. Detta tycker jag är lite irriterande. Jag skulle istället vilja att den väljer rätt källa direkt.

Det funkar med Philips fjärren nämligen...

Nån som har nåt tips?

/walle

#227

Postad 30 december 2005 - 22:33

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Om man startat maskineriet med tex "Watch Satellite" och väljer aktiviteten "Watch TV" så väljer den inte rätt källa direkt utan "stegar" sig fram liksom. Detta tycker jag är lite irriterande. Jag skulle istället vilja att den väljer rätt källa direkt.

Det funkar med Philips fjärren nämligen...

Nån som har nåt tips?

/walle

<{POST_SNAPBACK}>



Om originalfjärren har en knapp för varje ingång så är det ju inga problem. Bara att tala om i konfigureringen att du har separata koder för varje ingång istället för att stega dig fram till rätt ingång med samma knapp.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 30 december 2005 - 22:33.


#228

Postad 04 januari 2006 - 16:38

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har precis kommit hem med min nya 885:a och kört installations cd:n och tänkte kasta mig ut för att
programmera den. Men ack vad jag bedrog mig.... Sidan nere för underhåll !!
KAn man bli något mer irriterad eller ?

*Suck*

Känns som det kommer att bli en lååååång kväll !

#229

Postad 05 januari 2006 - 13:32

andhak
  • andhak
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
[quote name='LoA' date='Dec 22 2005, 10:17 ']
[quote name='MALmen64' date='Dec 21 2005, 19:30 ']
Jag har forskat lite till på diverse forum osv och det verkar vara en feature som logitech lagt in att alla custom knappar som man gör för en activity som använder tvn hamnar på alla activities som använder tvn.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Det man kan göra om man inte vill ha med sig alla inställningar för TV:n i alla aktiviteter är att i device lägga till en TV till. Jag ville exempelvis inte ha samma inställningar för TV:n som jag har vid när jag tittar på digital-TV som när jag tittar på DVD. Då skapade jag en TV2 som jag använder när jag tittar på DVD medan jag använder den "första" TV:n när jag tittar på digital-TV. På detta sätt går det att få olika inställningar för TV vid olika typer av aktiviteter.

/ Håkan

#230

Postad 05 januari 2006 - 14:21

Nikko78
  • Nikko78
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Någon som vet hur jag ska få min 885 att skicka en lång signal så att jag kan sätta på och stänga av tv:n med ? Man kan ju justera lite tider har jag sett men vilken av dem förlänger "knapptryckningen" ?

#231

Postad 05 januari 2006 - 14:49

Mr rip
  • Mr rip
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag såg en bra recension för 525:an på
http://www.trustedre...ge=4808&head=39
Är det någon som har provat den till en kiss dp558 (en dvd med hårddisk tuner och nätverk) kan den klara alla menyer tex gå till menyn till filmerna korten musiken mm med ett knapptryck och så en fråga från grabben kan den köra hans radiostyrda bil :)

Redigerat av Mr rip, 05 januari 2006 - 14:50.


#232

Postad 05 januari 2006 - 23:15

fredake
  • fredake
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har läst hela långa tråden nu när jag är i köptankar. Lutar åt en 525, det som talar emot en Harmony är det knöliga internet-tjafset. Vilken nöt kom på att man absolut måste ha internetuppkoppling för att programmera den? Har ingen vänlig programmerare gjort en offlineversion? :( Ska skriva och fråga supporten om de inte ska släppa en internetfri version innan tvfolket gör uppror. :blink:

#233

Postad 08 januari 2006 - 11:59

Robban B
  • Robban B
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Köpte en 885 för någon vecka sedan. Den fungerar jättebra med alla mina prylar utom min Force 1199S sattelitmottagare. Mottagaren tar inte riktigt inputsen, man måste trycka länge och flera gånger. Har provat ändra tiden för knapptryckningar etc samt även kört fjärr mot fjärr inlärning av några knappar utan bra resultat. Är det någon som kör med en Force som haft samma problem och fått det att fungera? Har även mailat logitech men ej fått svar ännu.

#234

Postad 08 januari 2006 - 20:09

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
[quote name='andhak' date='Jan 5 2006, 13:32 ']
[quote name='LoA' date='Dec 22 2005, 10:17 ']
[quote name='MALmen64' date='Dec 21 2005, 19:30 ']
Jag har forskat lite till på diverse forum osv och det verkar vara en feature som logitech lagt in att alla custom knappar som man gör för en activity som använder tvn hamnar på alla activities som använder tvn.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Det man kan göra om man inte vill ha med sig alla inställningar för TV:n i alla aktiviteter är att i device lägga till en TV till. Jag ville exempelvis inte ha samma inställningar för TV:n som jag har vid när jag tittar på digital-TV som när jag tittar på DVD. Då skapade jag en TV2 som jag använder när jag tittar på DVD medan jag använder den "första" TV:n när jag tittar på digital-TV. På detta sätt går det att få olika inställningar för TV vid olika typer av aktiviteter.

/ Håkan

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Tack för tipset. Hade precis fått svar från Logitech supporten, att det skall vara så korkat som det är, dvs att knappkommandon slår igenom tvärs över alla aktiviteter. Därav djupa suckar och stönanden.
Hoppades dock att någon skulle komma med tips om något "work-around". Skall testa detta när jag får tid...

#235

Postad 10 januari 2006 - 15:32

Unregisteredd2932a7d
  • Unregisteredd2932a7d
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hej på er

Har nyligen införskaffat en 855 och är riktigt nöjd :) men...

jag kan inte få den att fungera mot min XBOX B) . Har provat med nos mot nos också. Tydligen behövs det någon IR-mode för att få av/på-knapparna att fungera enligt en annan tråd jag hittade med sök-funktionen.

Är det någon som har några bra tips???

Tacksam för hjälp // MiHjo

Redigerat av Unregisteredd2932a7d, 10 januari 2006 - 15:33.


#236

Postad 10 januari 2006 - 20:55

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Hej på er

Har nyligen införskaffat en 855 och är riktigt nöjd  :)  men...

jag kan inte få den att fungera mot min XBOX  :D . Har provat med nos mot nos också. Tydligen behövs det någon IR-mode för att få av/på-knapparna att fungera enligt en annan tråd jag hittade med sök-funktionen.

Är det någon som har några bra tips???

Tacksam för hjälp // MiHjo

<{POST_SNAPBACK}>



Du vet att det är doggystyle med harmony, dvs nos mot bak. 885 har ir mottagre bak och sändare fram...


Själv nybliven harmony 885 ägare, mycket inställningar är det :D som tidigare nämnts men fjärren e trots allt hel skön.


Frågor:

För att ex göra två olika "activities" för att lyssna på radio måste man lägga in sin reciver/tuner två gånger? Alltså en radio "activities" per reciver...
Hoppas nån förstår vad jag menar :D

Kan man göra "vanliga" macron och använda i en "activities" eller "device"?

#237

Postad 10 januari 2006 - 23:08

Unregisteredd2932a7d
  • Unregisteredd2932a7d
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Jomän, doggystyle körde jag med :) .

//MiHjo

#238

Postad 11 januari 2006 - 21:17

Riddlah
  • Riddlah
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Är mycket nöjd med min 525. Jag slutar inte förvånas hur flexibel den är och vad man kan göra. Trodde helt ärligt att den inte skulle klara min receiver fjärr men det är ju klart den gjorde. :wub:
Knappar den inte klarar eller mixar ihop är bara att manuellt programera.
Programvaran är urseg dock, det går snabbare att konfa den via webben. Webgränssnittet kunde dock varit lite mer överskådligt. Har roddat med den ex antal timmar nu och hittar fortfarande inte direkt vart jag ska till vissa ändringar.

Stora hela ger jag den 9/10.

#239

Postad 11 januari 2006 - 22:19

Unregistered26aaf6be
  • Unregistered26aaf6be
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har oxå införskaffat mig en 525'a och är mycket nöjd.
En sak dock, jag kan inte få den att slå av/på min Sanyo PLV-Z1, har försök lära den med raw, men det hjälper inte. Nån annan som fått det att funka?

#240

Postad 12 januari 2006 - 15:31

villyvonka
  • villyvonka
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag har lite strul med min 525'a! :rolleyes:

Om allt är avstängt och jag startar med tex aktivitet "Watch Satellite" så dras TV samt satellit mottagare igång, källa EXT1 väljs (som det ska vara)... men nästan direkt så hoppar TVn till nästa källa (EXT2) och stannar där!?

Det samma gäller om man startar med aktivitet "Watch TV", TVn startas på källa TV men hoppar nästan direkt vidare till nästa källa automatiskt som är EXT1!

Nån som varit med om liknande och hur löste ni det?

Källor:
TV
EXT1
EXT2
EXT3
DVI-I
SIDE

/walle

#241

Postad 12 januari 2006 - 16:01

Jabs
  • Jabs
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Min Tv har också Ext1, Ext2, Ext3 och jag använder endast Ext3, men för att allt skulle fungera åt mig var jag tvungen att ange Ext2 när jag konfiguerade min Harmony 525, nu funkar det som det ska och harmony'n väljer endå Ext3 :rolleyes:

#242

Postad 12 januari 2006 - 18:17

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag har lite strul med min 525'a!  :rolleyes:

Om allt är avstängt och jag startar med tex aktivitet "Watch Satellite" så dras TV samt satellit mottagare igång, källa EXT1 väljs (som det ska vara)... men nästan direkt så hoppar TVn till nästa källa (EXT2) och stannar där!?

Det samma gäller om man startar med aktivitet "Watch TV", TVn startas på källa TV men hoppar nästan direkt vidare till nästa källa automatiskt som är EXT1!

Nån som varit med om liknande och hur löste ni det?

Källor:
TV
EXT1
EXT2
EXT3
DVI-I
SIDE

/walle

<{POST_SNAPBACK}>


Man kan välja hur tvn väljer ingång, genom att man direkt väljer eller genom att man bläddrar men nån input knapp. Antagligen där felet ligger. Kör guiden för watch tv igen så kommer den upp nån bild på fjärrkontroll där nånstans så man kan välja.

#243

Postad 12 januari 2006 - 19:30

Mr rip
  • Mr rip
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem med min reciver i inställningarna var det cd,tuner,dvd,sat video,vhs1och vhs 2 men i 525.an var det cd,tuner,dvd,sat video,vhs1 så vhs2 var inte med så då går den ett extra steg hela tiden det går att lägga till i programet

logga in på
http://members.harmo...GetUserInfo.asp

under
More Options-
Adjust inputs-
flip through the inputs until I get to the right one (usually for TV, VCR, etc.)
(om du inte har en knapp för EXT1)
Nu skriver du i om det är en som fattas eller tar bort om det är en för mycket
jag kom ihåg nu att jag var tvungen att ta bort Tuner (TV) för att det skulle fungera
har en knapp för alla EXT1 EXT2 osv och en knapp för tuner så det var inga problem
att ändra när jag kom på det jag fick lära 525,an tv knappen sen fungerade det fint

Jag såg igår kväll att 525,an tog fel knapp på mina inputs den tog next input
men knappen på tvfjärren är tv/video (TV fjärren har ingen next input), Next input var inte tuner (TV) med

next input

av1
rgb
av2
rgb2
av3
front

och tv/video

Tuner
av1
rgb
av2
rgb2
av3
front

Prova knapparna på lcd displayen och se vilken som passar dig bäst
det finns en del knappar som inte orginal fjärren har tex så hitta jag power on och power
off på min tv istället för en power on/off men testa knapparna först en del fungerar inte

Redigerat av Mr rip, 13 januari 2006 - 13:14.


#244

Postad 12 januari 2006 - 20:04

Mr rip
  • Mr rip
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag provade att lägga till två extra dvd spelare (har en kiss-558)
för att få en anpassad fjärr till varje funktion (Spela in se på dvd och se
på film i nätverket men det blev bara strul.
Om jag skulle se på dvd starta allting bra men bytte jag till spela in så stägnde den av spelaren
efter som den tror att det är en ny enhet provade att ställa in
så att den inte skulle stänga av men då när jag skulle stänga av allt så
sände den dubbla power off till dvd så då slog den igång igen :D
Så nu kör jag bara med en dvd inlaggd så nu fungerar det igen :rolleyes:

#245

Postad 13 januari 2006 - 09:43

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Hej,

Någon med en Harmony 525 som kan ge mig lite tips på hur jag får en Force 530T
att funka bra med denna fjärr.
Har specat min Force som en 530T-VA.
Har bl.a. problem med dubbel kommando samt att jag inte får OK knappen att funka bra.

#246

Postad 13 januari 2006 - 13:14

Mr rip
  • Mr rip
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ett tips till dig ljudnisse är att även du testar knapparna på lcd displayen Force 530T
och ser om det är nått kommando som fungerar bättre och vad menar du med dubbel kommandon
stegar den för långt eller slår den av och på?

#247

Postad 13 januari 2006 - 14:35

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Vill helst slippa LCDn, med dubbel kommando menar jag att den vid kanal upp/ner
går den två steg samma gäller volymen.

#248

Postad 13 januari 2006 - 14:48

Mr rip
  • Mr rip
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag menade att du kan titta i lcd´n efter ett kommando som fungerar bättre sen byter du det nuvarande kommandot mot det bättre om det finns nån du kanske tex hittar en för on och en annan till off volym och kanalbyten kan ha att göra med tiden eller så kan du prova med raw

#249

Postad 16 januari 2006 - 11:11

fredrik_borjeson
  • fredrik_borjeson
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ljudnisse prova att ändra tiden för kommandona

#250

Postad 16 januari 2006 - 19:16

Ronny99
  • Ronny99
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
För allmännt intresse så har jag varit i kontakt med Logitecs support efter att ha ställt frågan om det går på Harmony 885 att ändra ordningsföljden på "devices" precis som på "Activitys".

De svarade att ordningsföljden är random vilket jag också har märkt, men att de skulle skicka önskemålet vidare till deras "team of developers ". :)

Jag hade lite problem med att få deras databas att fatta vilken vcr (Philips) jag har och trots rätt spec. så blev det en Kenwood. Lösningen blev att vid förfrågan ge en beteckning som inte Philips hade (lade bara till en siffra) och då fick jag upp en meny där jag kunde välja själv vilken jag har.

För övrigt är jag väldigt nöjd med produkten som känns mycket välgjord. Den ligger väldigt väl i handen och jag tycker trots det lite höga priset att den är prisvärd.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.