Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3751

Postad 07 mars 2021 - 17:37

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0

Det rullade en remsa bild där dom beklagade ljudstörningen. Det höll i sig ett tag.

Men det är klart, en OP startar man ju inte om i en handvändning direkt :P

 

Testa zappa till närliggande kanal nästa gång :) det tar väl endast 30s för att zappa fram och sedan tillbaka. Men hellre det än att starta om boxen och nästan missa femmilen ;)


Redigerat av somoene2, 07 mars 2021 - 17:39.


#3752

Postad 07 mars 2021 - 20:29

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Det rullade en remsa bild där dom beklagade ljudstörningen. Det höll i sig ett tag.

Men det är klart, en OP startar man ju inte om i en handvändning direkt :P

 

Testa zappa till närliggande kanal nästa gång :) det tar väl endast 30s för att zappa fram och sedan tillbaka. Men hellre det än att starta om boxen och nästan missa femmilen ;)

Har för mig att jag gjorde det vid de tidigare tillfällena men inte idag. Sant att det tar en väldans tid att byta kanal. För att inte tala om en omstart. :)



#3753

Postad 09 mars 2021 - 11:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Kan inte spola i inspelat material. Det skall väl gå med pilarna till höger och vänster om OK-knappen?



#3754

Postad 09 mars 2021 - 11:48

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kan inte spola i inspelat material. Det skall väl gå med pilarna till höger och vänster om OK-knappen?

Hej

Det stämmer, händer ingenting om du håller inne eller trycker på höger/vänster knapp?
Testa gör boxen strömlös och testa igen.

Mvh
Niklas



#3755

Postad 09 mars 2021 - 11:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Hej

Det stämmer, händer ingenting om du håller inne eller trycker på höger/vänster knapp?
Testa gör boxen strömlös och testa igen.

Mvh
Niklas

Tack. Nu fungerar det. Det är nästan att man saknar strömbrytaren på elsladden som i de tidigare boxarna.



#3756

Postad 09 mars 2021 - 12:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack. Nu fungerar det. Det är nästan att man saknar strömbrytaren på elsladden som i de tidigare boxarna.

Hej

 

Du kan även starta om boxen via Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Starta om

Mvh
Niklas



#3757

Postad 12 mars 2021 - 08:21

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

då har man sagt adjö till canal digital och den usla boxen som gett mig gråa hår i snart tre år



#3758

Postad 12 mars 2021 - 08:29

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Idag på morgonen när vi startade boxen var ljudet borta igen. Hjälpte inte att byta kanal. Omstart var det enda som hjälpte. Så här har inte boxen betett sig tidigare utan något måste ha ändrats på senare tid som orsakar detta.



#3759

Postad 12 mars 2021 - 19:44

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
En liten melding til Niklas, sliter veldig med og slette program fra harddisken, får feilmelding og ofte henger den seg opp med søppelbøtta stående på skjermen, tror og att rester av slettede program fremdeles tar plass på disken.

#3760

Postad 13 mars 2021 - 07:52

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Jag fick en OnePlace gratis vid en kampanj för ett par år sedan, men jag sålde den vidare direkt och fortsatte använda min ADB. Otroligt bra beslut så här i efterhand har det visat sig. Har numera även övergett min ADB och kör med CA-modul direkt i teven istället och är mycket nöjd med det.

#3761

Postad 16 mars 2021 - 15:35

Unregistered3b234061
  • Unregistered3b234061
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Fel tråd


Redigerat av Unregistered3b234061, 16 mars 2021 - 15:41.


#3762

Postad 16 mars 2021 - 15:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

En liten melding til Niklas, sliter veldig med og slette program fra harddisken, får feilmelding og ofte henger den seg opp med søppelbøtta stående på skjermen, tror og att rester av slettede program fremdeles tar plass på disken.

Hej

Vore intressant och testa ny hårddisk. Skicka gärna ditt kundnummer i PM så kollar vi närmare på detta.

Mvh

Niklas


Idag på morgonen när vi startade boxen var ljudet borta igen. Hjälpte inte att byta kanal. Omstart var det enda som hjälpte. Så här har inte boxen betett sig tidigare utan något måste ha ändrats på senare tid som orsakar detta.

Hej

Har du alltid det problemet när du startar upp boxen? Vi har en fix för det problemet. men tyvärr ser det mörkt ut med att vi ska hinna med att få ut den mjukvaran innan påsk.

Mvh
Niklas



#3763

Postad 16 mars 2021 - 16:08

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Fel tråd

 

Inte helt fel, och vi kan hoppas den ser ut så. OnePlace2 behövs efter 3 år av sirap...


Redigerat av Svenna72, 16 mars 2021 - 16:13.


#3764

Postad 16 mars 2021 - 16:38

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0


Hej

Har du alltid det problemet när du startar upp boxen? Vi har en fix för det problemet. men tyvärr ser det mörkt ut med att vi ska hinna med att få ut den mjukvaran innan påsk.

Mvh
Niklas

Nej tror det var första gången vid uppstart. Den brukar tappa ljudet när boxen varit igång en viss tid.

#3765

Postad 18 mars 2021 - 08:35

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Nej tror det var första gången vid uppstart. Den brukar tappa ljudet när boxen varit igång en viss tid.

 

Om jag startar upp OnePlace först, innan TV:n så får jag aldrig ljud. Startar jag TV;n först, innan boxen, så fungerar ljudet alltid. Detta uppstod vid senaste Androiduppdateringen. Kan det vara ett EDID/handskakningsproblem?



#3766

Postad 22 mars 2021 - 10:15

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Spontan omstart av PO-boxen just nu? Hela vägen ut till Android-omstart.

 

Min enda systemförändring är att jag begärde en sådan omstart (brukar göra det för att rensa minnet) i förrgår.

 

Mina inspelningar till HDD´n har dessutom varit extremt pixellerade på sistone? När kommer updateringen Niklas?



#3767

Postad 22 mars 2021 - 10:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Spontan omstart av PO-boxen just nu? Hela vägen ut till Android-omstart.

 

Min enda systemförändring är att jag begärde en sådan omstart (brukar göra det för att rensa minnet) i förrgår.

 

Mina inspelningar till HDD´n har dessutom varit extremt pixellerade på sistone? När kommer updateringen Niklas?

Hej

Mjukvaran kommer tyvärr först efter påsk. 
Vet du om du spelat in på flera kanaler samtidigt nu när du upplever mer pixellerande? Jag upplever att det främst uppstår när man spelar in på flera kanaler samtidigt.

Mvh
Niklas


Om jag startar upp OnePlace först, innan TV:n så får jag aldrig ljud. Startar jag TV;n först, innan boxen, så fungerar ljudet alltid. Detta uppstod vid senaste Androiduppdateringen. Kan det vara ett EDID/handskakningsproblem?

Hej

Det stämmer att det är ett handskakningsproblem som kommer bli löst i nästa mjukvara.

 

Mvh

Niklas



#3768

Postad 22 mars 2021 - 11:10

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hej

Mjukvaran kommer tyvärr först efter påsk. 
Vet du om du spelat in på flera kanaler samtidigt nu när du upplever mer pixellerande? Jag upplever att det främst uppstår när man spelar in på flera kanaler samtidigt.

Mvh
Niklas


Hej

Det stämmer att det är ett handskakningsproblem som kommer bli löst i nästa mjukvara.

 

Mvh

Niklas

 

 

Tack för informationen Niklas!

 

Mvh

Björn



#3769

Postad 22 mars 2021 - 12:01

Pdä
  • Pdä
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Blir problemet med flerkanals ljudet också löst vid nästa uppdatering?
Blir problemet med flerkanals ljudet också löst vid nästa uppdatering?

#3770

Postad 22 mars 2021 - 12:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Blir problemet med flerkanals ljudet också löst vid nästa uppdatering?
Blir problemet med flerkanals ljudet också löst vid nästa uppdatering?

Hej

Vad är det för problem du upplever med ljudet? 

Mvh
Niklas



#3771

Postad 22 mars 2021 - 14:03

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hej

Vad är det för problem du upplever med ljudet? 

Mvh
Niklas

 

 

Hej!

 

Ett av ljudproblemen är ju att 5.1-ljudet fungerar på alla kanaler utom på SVT:s kanaler. För att få 5.1-ljud på SVT så behöver man gå in i boxens inställningar och ändra till annat ljudspråk, exempelvis från svenska automatiskt till engelska. Då "sparkar" 5.1-ljudet igång. När sändningen är slut får man ändra tillbaka till svenska automatiskt.

Uppenbarligen en bugg som behöver åtgärdas. Felet har varit uppe tidigare här på forumet.

 

Mvh

Björn



#3772

Postad 23 mars 2021 - 07:07

Pdä
  • Pdä
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej

Vad är det för problem du upplever med ljudet? 

Mvh
Niklas

 

Det här problemet tog jag upp 15 dec.  När man valt flerkanalsljud i boxen kommer inget ljud ur centerkanalen på vissa kanaler t.ex kanal 5, 7, 9 och cmores sporkanaler. funkade innan Anroid uppdateringen.

 

Mvh

Peter



#3773

Postad 24 mars 2021 - 15:28

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej

Vore intressant och testa ny hårddisk. Skicka gärna ditt kundnummer i PM så kollar vi närmare på detta.

Mvh
Niklas

Hej Niklas, tok for en uke siden kontakt med norsk Canal digital om denne feilen, fikk da tilbud om ny dekoder, den takket jeg ja til, monterte den opp i går kveld og kort fortalt ble det ingen suksess, samme problemer med den, etter prøving og feiling kunne jeg slette ett og ett opptak der opptakene ligger ved avspilling, i slette avdelingen fikk jeg slettet ett og ett opptak av og til. Til slutt hadde jeg bare bildene fra 5 opptak som innholdet var slettet, ved og trekke ut strømmen og starte opp på nytt fikk jeg bort alt til slutt.
Tok kontakt med Canal Digital Norge idag for og informere om dette, han mente først att harddisken var ødelagt men under vår samtale tror jeg han forandret mening, dette siden han ikke ville sende meg en erstatning for harddisken, tok under samtalen og formaterte disken på nytt.
Det som er mest plagsomt med dette er att jeg mister masse programmer som er vanskelig eller umulig og erstatte siden programmer ikke fungerer på andre OnePlac enn der opptaket er gjort, hadde håpet att dere ville gjøre det mulig og se ett opptak i flere avspillere , har selv 2 OnePlace i huset, hadde vert greit og kunne ta harddisken fra den ene og spille av på den andre, burde være mulig i dagens tekniske verden, en bonus ville være att dere fikk solgt flere harddisker ville jeg tro.
Mvh
Odd Alf

#3774

Postad 25 mars 2021 - 14:13

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Intressant att varje gång jag får ett nytt bekymmer med boxen så kan man söka tröst här för det är alltid några andra med samma problem.

Niklas, när får vi den nya fungerande boxen?

#3775

Postad 25 mars 2021 - 14:20

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Intressant att varje gång jag får ett nytt bekymmer med boxen så kan man söka tröst här för det är alltid några andra med samma problem.

Niklas, när får vi den nya fungerande boxen?


Verkar dröja väldigt länge... För länge...

#3776

Postad 25 mars 2021 - 19:08

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Niklas, har en feil som er nevnt før men ikke gjort noe med, mulig jeg er eneste i universet som bruker texttv til og lage undertekster på nyhetssendinger, det som skjer er att vist ett programert opptak starter når jeg ser på ett program som jeg bruker texttv så fryser teksten, eneste måten og få texsttv igang igjen er og slå av texsttv og slå det på igjen, dette skjer og på programmer som har aktivert undertekster via Undertekster for hørselhemmede. Ikke noe Mega problem i OnePlace verden men greit og få fikset.

#3777

Postad 26 mars 2021 - 12:18

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Undrar om jag gjorde ett misstag igår, förlängde mitt avtal med ett år, nu kraschade uppspelning av en inspelning och efter ofrivillig omstart så var inspelningen borta.

Borta även efter en planerad omstart.



#3778

Postad 26 mars 2021 - 14:18

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Undrar om jag gjorde ett misstag igår, förlängde mitt avtal med ett år, nu kraschade uppspelning av en inspelning och efter ofrivillig omstart så var inspelningen borta.
Borta även efter en planerad omstart.


Och en fungerande box lär ju dröja, innan sommaren kommer den inte... :(

#3779

Postad 26 mars 2021 - 19:21

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Undrar om jag gjorde ett misstag igår, förlängde mitt avtal med ett år, nu kraschade uppspelning av en inspelning och efter ofrivillig omstart så var inspelningen borta.
Borta även efter en planerad omstart.

Distansköplagen gäller.

#3780

Postad 26 mars 2021 - 23:38

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Distansköplagen gäller.

Jo, jag vet att man har 14 dagar på sig, men jag fick halva priset på allt.

Niklas har ju lovat att lösa allt med nästa uppdatering, eller hur det nu var...



#3781

Postad 27 mars 2021 - 12:47

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jo, jag vet att man har 14 dagar på sig, men jag fick halva priset på allt.
Niklas har ju lovat att lösa allt med nästa uppdatering, eller hur det nu var...


Hej

”Lösa allt med nästa uppdatering” !!!!!!!!
Ja, då är man godtrogen !
One Places,s problem kommer inte lösas på framtida 100 uppdateringar.
Vid varje uppdatering så tillkommer det ju helt nya problem.
Dags för alla på denna forum är att börja se verkligheten som den är.
Dvs. OnePlace kommer aldrig att bli en fungerande decoder.
Men en del av er som skriver verkar ju endast ha detta som innehåll i ert liv.
Bra att man är intresserad men man ska inte låta saker som detta ta över helt !

Ha en bra dag alla !
Och vänta med spänning vad OP hittar på i natt då det blir sommartid !!!!

Mvh; Amadeus

#3782

Postad 27 mars 2021 - 18:04

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej

”Lösa allt med nästa uppdatering” !!!!!!!!
Ja, då är man godtrogen !
One Places,s problem kommer inte lösas på framtida 100 uppdateringar.
Vid varje uppdatering så tillkommer det ju helt nya problem.
Dags för alla på denna forum är att börja se verkligheten som den är.
Dvs. OnePlace kommer aldrig att bli en fungerande decoder.
Men en del av er som skriver verkar ju endast ha detta som innehåll i ert liv.
Bra att man är intresserad men man ska inte låta saker som detta ta över helt !

Ha en bra dag alla !
Och vänta med spänning vad OP hittar på i natt då det blir sommartid !!!!

Mvh; Amadeus

Näe, boxen är nära ett ”Will it blend”-test.. 



#3783

Postad 29 mars 2021 - 06:56

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Återigen opåkallad omstart av Android-systemet vid uppspelning av inspelat material. Händer alldeles för ofta!



#3784

Postad 31 mars 2021 - 20:36

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

I söndags kväll hade jag ett antal inspelningar med felkod M008

vad är det för fel ?

 

 

skull vilja ha en enklare inspelning av mina motorsport

som det är nu så kan man få spela in mer än 5 program

sedan så ska man städa allt detta efteråt

 

Jag saknar verkligen Viasat's  manuella inspelning

välj en kanal , ett klockslag och hur många minuter du vill det skall pågå klart !

1 fil att ta bort efteråt

 

jag saknar en riktig se hela programmet

viaplay har ju den nackdelen att om det fortfarande pågår så hoppar man ju rakt in i racet (inte från början)

så var det i alla fall sist jag kollade

 

Sven Åke



#3785

Postad 31 mars 2021 - 20:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

I söndags kväll hade jag ett antal inspelningar med felkod M008

vad är det för fel ?

 

 

skull vilja ha en enklare inspelning av mina motorsport

som det är nu så kan man få spela in mer än 5 program

sedan så ska man städa allt detta efteråt

 

Jag saknar verkligen Viasat's  manuella inspelning

välj en kanal , ett klockslag och hur många minuter du vill det skall pågå klart !

1 fil att ta bort efteråt

 

jag saknar en riktig se hela programmet

viaplay har ju den nackdelen att om det fortfarande pågår så hoppar man ju rakt in i racet (inte från början)

så var det i alla fall sist jag kollade

 

Sven Åke

Hej

M008 kan betyda att det inte finns tillräckligt med utrymme på hårddisken. Kan du kontrollera så det finns tillräckligt med utrymme? Håller med om att en manuell funktion för inspelning hade varit en väldigt bra funktion att ha, detta är något som vi har lyft som önskemål tidigare, ska kolla upp den ett varv till.

Mvh
Niklas



#3786

Postad 31 mars 2021 - 20:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jo, jag vet att man har 14 dagar på sig, men jag fick halva priset på allt.

Niklas har ju lovat att lösa allt med nästa uppdatering, eller hur det nu var...

Det vore trevligt om jag kunde lova det, men det har jag tyvärr inte gjort. Det som kommer bli löst i nästa mjukvara är problem som uppstod i samband med uppdateringen till Pie. HDMI problemet, problem med att det blir pixlar/störningar på inspelningar etc. Kommer uppdatera er här så fort jag har 100% information om vad mjukvaran innehåller. Förhoppningen är att mjukvaran kommer under andra halvan av april.

Mvh
Niklas



#3787

Postad 02 april 2021 - 11:29

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

M008 kan betyda att det inte finns tillräckligt med utrymme på hårddisken. Kan du kontrollera så det finns tillräckligt med utrymme?

varför skriver man inte detta i klar text ?

när man kollar så står det bara % inte hur mycket man har kvar att spela in

 

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 02 april 2021 - 11:31.


#3788

Postad 02 april 2021 - 11:32

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

Håller med om att en manuell funktion för inspelning hade varit en väldigt bra funktion att ha, detta är något som vi har lyft som önskemål tidigare, ska kolla upp den ett varv till.

det vore en förenkling för mig i alla fall

 

Sven Åke



#3789

Postad 11 april 2021 - 18:55

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har många gånger bestämt mej för att sluta ha åsikter om denna sketprodukt.Men,idag så brast det efter ett försök att titta ifatt några inspelningar.Gav upp efter 20 minuter med pixlingar i nederkant.Vad är vitsen med med en hårddisk som liknar 80tal?
Uselt.

#3790

Postad 11 april 2021 - 19:19

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
[quote name="Kalleputs" post="4627826" timestamp="1618163701"]Har många gånger bestämt mej för att sluta ha åsikter om denna sketprodukt.Men,idag så brast det efter ett försök att titta ifatt några inspelningar.Gav upp efter 20 minuter med pixlingar i nederkant.Vad är vitsen med med en hårddisk som liknar 80tal?
Uselt.

Jag har också stora problem med pixlar i nedre delen av bilden.
Extremt irriterande, har vi fått något svar på vad detta beror på?

#3791

Postad 11 april 2021 - 19:23

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Har många gånger bestämt mej för att sluta ha åsikter om denna sketprodukt.Men,idag så brast det efter ett försök att titta ifatt några inspelningar.Gav upp efter 20 minuter med pixlingar i nederkant.Vad är vitsen med med en hårddisk som liknar 80tal?
Uselt.


Jag har också stora problem med pixlar i nedre delen av bilden.
Extremt irriterande, har vi fått något svar på detta beror på?

#3792

Postad 13 april 2021 - 17:21

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Nya Allente-appen hittar inte OnePlace-boxen, såmed inga fjärrinspelningar möjliga. Nån annan med samma problem?
/jannek999

#3793

Postad 13 april 2021 - 17:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nya Allente-appen hittar inte OnePlace-boxen, såmed inga fjärrinspelningar möjliga. Nån annan med samma problem?
/jannek999

Hej Jannek999

Fungerade det innan du uppdaterade? Ska dubbelkolla så det inte uppstått något problem.

Mvh
Niklas



#3794

Postad 13 april 2021 - 21:18

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Hej Jannek999

Fungerade det innan du uppdaterade? Ska dubbelkolla så det inte uppstått något problem.

Mvh
Niklas


Kan inte veta säkert då jag inte testade. Har tömt Canaldigital-appen och internet fungerar men samt starta om, fortfarande hittas onte OnePlace och knappar i appen för att starta inspelningen går inte att trycka på.
/Jannek999

#3795

Postad 14 april 2021 - 07:48

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Jag har samma problem och det fungerade med den gamla appen



#3796

Postad 14 april 2021 - 07:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har samma problem och det fungerade med den gamla appen

Hej

Skicka gärna era kundnummer till mig så ska jag undersöka.

Mvh

Niklas



#3797

Postad 14 april 2021 - 10:24

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Citerar mig själv:

”Jag har också stora problem med pixlar i nedre delen av bilden.

Extremt irriterande, har vi fått något svar på detta beror på?”

 

Hej Niklas,

 

Har du något svar på detta? ( gäller inspelat mtrl)

 

Tack på förhand!


Redigerat av xxjojjexx, 14 april 2021 - 10:24.


#3798

Postad 14 april 2021 - 10:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Citerar mig själv:

”Jag har också stora problem med pixlar i nedre delen av bilden.

Extremt irriterande, har vi fått något svar på detta beror på?”

 

Hej Niklas,

 

Har du något svar på detta? ( gäller inspelat mtrl)

 

Tack på förhand!

Hej

Vi kommer lansera en ny mjukvara under april som ska lösa problemet med att det blir pixlar på inspelningarna.

Mvh

Niklas



#3799

Postad 15 april 2021 - 20:55

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

I går blev jag av med internet tillfälligt

när jag skulle titta på inspelade program

så var det som  någon hällt i sirap i boxen

 

Vad gör den med internet när man är in inspelningarna?

är det spioner på g ?

 

Sven Åke

edit

nu har jag internet och då fungerar den som den brukar


Redigerat av storbacken29, 15 april 2021 - 20:56.


#3800

Postad 16 april 2021 - 06:46

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Vi kommer lansera en ny mjukvara under april som ska lösa problemet med att det blir pixlar på inspelningarna.

Mvh

Niklas

Har ni kollat om det sitter i inspelningen eller i uppspelningen? På sistone har jag märkt att ibland blir man av med pixelleringen genom att starta om uppspelningen av exakt samma avsnitt? DET talar ju för att det är vid uppspelningen, åtminstone vid dessa tilfällen.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.