Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Acer Aspire One *

1101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Acer Aspire One A110-A - 1,6GHz 512MB 8GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8,3 (26) Inga priser
Acer Aspire One A150-B - 1,6GHz 1GB 120GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 5 9 (28) Inga priser
Acer Aspire One A150-B - 1,6GHz 1GB 160GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 2 6,2 (9) Inga priser
Acer Aspire One D150-1B - 1,66GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 7 (2) Inga priser
Acer Aspire One D150-1B - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Acer Aspire One D150-1BG - 1,66GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Acer Aspire One D250-1B - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Acer Aspire One D250-0B - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

#251

Postad 26 augusti 2008 - 15:04

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Rippar en skiva just nu på en gammal Dual Core (inte core 2 dual) på 1.83Ghz med 1Gb slött ram och en slö 4xxx rpm's disk och det tar upp ca 5-20% av CPU-kraften.
Borde väl inte gå långsammare med en 1.6Ghz:are med 1.5Gb snabbt (relativt) minne?

#252

Postad 26 augusti 2008 - 15:29

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Nej, det borde det inte göra.

#253

Postad 26 augusti 2008 - 15:51

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Frågan är..:
Jag är sugen på att köpa en NU, idag...
Men förnuftet säger att jag bör vänta då priserna kommer att sjunka när 901 kommer samt dells dator m.m.. Hur mkr "sparar" jag om jag vänter (tror ni)..?

Varken PC 900 eller a110 är vettiga tillsammans med XP eller??

Priserna sjunker ALLTID vad det gäller elektronik, vänta till jul så har det kommit mycket roligare netbooks till samma pris som nu, men vem vill vänta??? :D Åk till OnOff eller någon annan butik som har båda och känn på dom, knappa lite, skriv lite så blir det lättare o bestämma sig (för Acern)...

Vad jag har läst så är Eee PC's små SSD-diskar riktigt snabba både på läs och skriv, men jag har ingen egen erfarenhet där, så jag vet inte. Däremot vet jag att Acer Aspire One har en bättre känsla och är snyggare än nuvarande Eee, men väntar du så kommer det många fler fina burkar från tex MSI, Lenovo, Dell, HP och Fujitsu-Siemens.

Jag är toppennöjd med min A150, jag kör en något vLite:ad Vista Ultimate på den och den är ruskigt snabb, även med Aero igång :) och jag har "bara" 1 GB minne i min. Jag skulle inte byta mot en Asus ens om jag fick pengar emellan :)

#254

Postad 26 augusti 2008 - 20:05

Unregistered578665fc
  • Unregistered578665fc
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Just tangentbordet var en stor anledning till att jag valde Acer framför Asus. Och lagringsutrymmet. Då jag skriver en hel del så var det just viktigt att inte behöva sitta och köra pekfingervalsen så som man nästan måste göra med Asus tycker jag. Även HP:s kommande modell kändes riktigt ok vad gäller tangentbordet, med stora fina tangenter. Dock var den klart dyrare, så därför föll den bort.
Bluetooth använder jag en del, främst till att föra över ljudfiler mellan mobil och dator, men det är ju bara att koppla in en bluetoothadapter i USB:n när det behövs.
I helgen ska burken med på en resa. Det ska bli skönt att inte behöva släpa på 5 kg IBM.. :)

#255

Postad 27 augusti 2008 - 07:30

Locomotiv
  • Locomotiv
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
FÅr min Aspire one A150 idag..woho..blir lite skillnad mot min andra "bärbara dator" Dell M2010 (Ni som har sett den datorn vet jag snackar om...) :)

#256

Postad 27 augusti 2008 - 08:45

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Haha, ja, den där Dell:en är ju knappast bärbar... Snarare "enklare att flytta än en stationär" typ :) Tror och hoppas du blir lika nöjd med din A150 som jag är!

Ett tips till er som har en A150 och som tycker fläkten låter för mycket...
http://www.computent...eonefancontrol/
Efter att ha kört in det så blir datorn förvisso något varmare (och jag har satt programmet att köra fläkten vid 60 grader), men oj va tyst den blir. :) Lika tyst som kompisens A110, bortsett från lite hårddisk-klick ibland...

#257

Postad 27 augusti 2008 - 09:55

Locomotiv
  • Locomotiv
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Haha, ja, den där Dell:en är ju knappast bärbar... Snarare "enklare att flytta än en stationär" typ :) Tror och hoppas du blir lika nöjd med din A150 som jag är!

Ett tips till er som har en A150 och som tycker fläkten låter för mycket...
http://www.computent...eonefancontrol/
Efter att ha kört in det så blir datorn förvisso något varmare (och jag har satt programmet att köra fläkten vid 60 grader), men oj va tyst den blir. :D Lika tyst som kompisens A110, bortsett från lite hårddisk-klick ibland...



Låter den mycket alltså? Typ ps3 nivå? :)

#258

Postad 27 augusti 2008 - 11:08

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Vet inte hur en PS3 låter, men det är störande hur som helst. Men det är ju inget problem nu med den programvaran. Det finns dom som hackat samma lösning på Linux med, om man nu är "sån"... :) Finns trådar på aspireoneuser.com om det.

#259

Postad 27 augusti 2008 - 12:01

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Tycker inte ljudnivån är störande hög på min men den kan bli tystare
så jag ska prova denna programvara. Mycket bra tips!

#260

Postad 27 augusti 2008 - 13:20

avokado
  • avokado
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
ang extern skärm, ni som har lyckats med 1600x 1200 innefattar det acerskärmen+ den externa samtidigt så att man kan föra muspekaren mellan skärmarna eller har ni bara bild på den externa.
/avo.

Redigerat av avokado, 27 augusti 2008 - 14:19.


#261

Postad 27 augusti 2008 - 13:47

kenkarniff
  • kenkarniff
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej Allihop!
Är snart en ägare till en AA1! Hade den under en vecka på min semester, men då networkmanager ikonen försvann vart jag tvungen att lämna tillbaka den (och få pengarna tillbaka). Hade inga möjligheter att labba med att uppgradera bios version osv.

Antingen väntar jag tills jag 3G varianten kommer eller köper en och moddar med bluetooth och 3G modem...

Lite länktips på hw-mods:

http://tnkgrl.wordpr...-one-bluetooth/
http://tnkgrl.wordpr...one-hard-drive/

Nästa guide hon ska publicera ska tydligen handla om hur man sätter dit ett 3G modem :)

#262

Postad 27 augusti 2008 - 13:59

jie^
  • jie^
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Hmm.. mitt eventuella köp faller ju på att fläkten låter för mycket.

För mig är poängen med en netbook att man kan sitta länge med den i knät och att den ska vara nog sval och tyst att det inte ska bli jobbigt. Har svårt att tro att Atom CPUn bildar så myket värme, och då kan man fråga sig varför dom inte har utvecklat ett smidigare chipset också.

Om Asus EEE kan göra deras tysta och svala då borde Acer, som ju är större kunna.

#263

Postad 27 augusti 2008 - 14:02

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
En A110 är sval och tyst. En A150 låter lite mer, men som du ser en bit upp så går det att avhjälpa med en programvara så det är inget problem. Värmen blir du inte av med oavsett vilken Netbook med hårddisk du väljer, det är hårddisken som utvecklar värmen... Så Acer är ett bra val...

#264

Postad 27 augusti 2008 - 14:19

majls
  • majls
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Fick se danna lilla härligheten i On Off bladet som kom i veckan och blev genast sugen. En liten fråga uppstod dock, hur är det med ominstallation av windows? Jag kör Windows Xp Pro på alla mina burkar men då det inte finns någon DVD på denna är det någon som vet ifall man kan bootinstallera från ett USB eller måste man använda en extern USB-DVD läsare?

Tack på förhand för svar.

#265

Postad 27 augusti 2008 - 15:22

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Det går o trixa in XP med hjälp av ett USB-minne, det finns många guider ute hur man gör, så det är inget som skall hindra ditt köp. :)

#266

Postad 27 augusti 2008 - 15:40

Unregistered46939e5a
  • Unregistered46939e5a
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

ang extern skärm, ni som har lyckats med 1600x 1200 innefattar det acerskärmen+ den externa samtidigt så att man kan föra muspekaren mellan skärmarna eller har ni bara bild på den externa.
/avo.


När jag kör mot min LCD TV så utökar jag skrivbordet till den skärmen också.
Så jag kör 1024x600 på Acer skärmen och 1920x1200 på TV skärmen samtidigt.
Så fönster, muspekare m.m. är bara att dra mellan skärmarna.

#267

Postad 27 augusti 2008 - 15:55

kultingen
  • kultingen
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Har blivit väldigt sugen på den här men börjar bli lite osäker när det verkar vara så många inställningar och tillbehör att välja mellan. Har alltid kört windows men kanske jag ska testa att köpa en med linux nu istället? Och om jag då väljer med linux då är minnet annorlunda? 8 gb flash eller vad det är? Vad är då fördelarna med att ha ett sånt litet minne?
Känner mig som en total idiot men det hör inte till ovanligheterna. Jag ska främst surfa på den hade jag tänkt mig men det är fullt möjligt att jag vill dra igång någon film då och då, går det bra eller är det något krångel? Såg någon här som inte kunde spela .avi-filer, är det bara på linux varianten eller generellt?
Eller tycker ni jag ska köpa en asus eee 901 eller msi wind istället?

#268

Postad 27 augusti 2008 - 18:46

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Hmm.. mitt eventuella köp faller ju på att fläkten låter för mycket.

För mig är poängen med en netbook att man kan sitta länge med den i knät och att den ska vara nog sval och tyst att det inte ska bli jobbigt. Har svårt att tro att Atom CPUn bildar så myket värme, och då kan man fråga sig varför dom inte har utvecklat ett smidigare chipset också.

Om Asus EEE kan göra deras tysta och svala då borde Acer, som ju är större kunna.


Den låter absolut inte för mycket. Lite fläktljud hör man ju men inget allvarligt.
Inte tycker jag att den blir varm heller. Inget problem att sitta med den i knät.

#269

Postad 27 augusti 2008 - 20:28

jie^
  • jie^
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Den låter absolut inte för mycket. Lite fläktljud hör man ju men inget allvarligt.
Inte tycker jag att den blir varm heller. Inget problem att sitta med den i knät.


Tack. Läste nu också att EEE 901 blir rätt varm...så One verkar nästan bättre. Enda som tar emot nu är den slöa SSDn... speciellt när man läser detta: http://www.businessw...amp;newsLang=en

#270

Postad 27 augusti 2008 - 20:50

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag tänker vänta tills prissänkningen når Sverige från USA, sen blir det köpa 150-modellen :)! lär inte dröja länge :P

#271

Postad 27 augusti 2008 - 21:02

janne1
  • janne1
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag tänker vänta tills prissänkningen når Sverige från USA, sen blir det köpa 150-modellen :)! lär inte dröja länge :P


Snål? Handlar ju bara om nån hundralapp lixom. Inga tusenlappar precis...

#272

Postad 27 augusti 2008 - 21:56

kenkarniff
  • kenkarniff
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Snål? Handlar ju bara om nån hundralapp lixom. Inga tusenlappar precis...


Hmm lite småsint sagt tycker jag personligen, alla har ju inte samma förutsättningar.
Och det spelar ju roll vilken man väljer, windows versionen skulle ju prissänkas rejält.

#273

Postad 28 augusti 2008 - 07:25

janne1
  • janne1
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Hmm lite småsint sagt tycker jag personligen, alla har ju inte samma förutsättningar.
Och det spelar ju roll vilken man väljer, windows versionen skulle ju prissänkas rejält.


Haha men jag e så trött på folk som snålar in på nått som e så bra å ha.
Det va inget illa menat.

Behöver du en Aspire one och tycker den är rätt så köp den.
Om den sjunker lite till så vad gör det??
Kör det du vill ha NU, vänta inte för det kommer ALLTID att bli billigare i framtiden och det kommer alltid finnas bättre grejer runt hörnet.


Nån som vet OM det kommer nått PCI mini 3G snart eller ?

Redigerat av janne1, 28 augusti 2008 - 09:56.


#274

Postad 28 augusti 2008 - 10:00

jie^
  • jie^
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Haha men jag e så trött på folk som snålar in på nått som e så bra å ha.
Det va inget illa menat.

Nån som vet OM det kommer nått PCI mini 3G snart eller ?


Det är nog mer en principsak... man vill inte betala för nått nu, när man vet att prissänkningen ligger i luften. Dessutom har nog de flesta redan nån slags laptop. En netbook vill man ju äga av ren lathet ;)

Jag skulle också vilja ha den bruna One. Kan ju hoppas att det är en ny revision med lite buggfixar.

#275

Postad 28 augusti 2008 - 10:59

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Tack. Läste nu också att EEE 901 blir rätt varm...så One verkar nästan bättre. Enda som tar emot nu är den slöa SSDn... speciellt när man läser detta: http://www.businessw...amp;newsLang=en



Jag var å titta på AA1 och eee 900 på onoff. Båda modellerna stod igång och jag kan säga att 900:an var mycket varmare än AA1:an. AA1 var "lagom varm å skön att lägga händerna på" medan eee 900 var "nästan så att man brände handflatan om man höll den på tangentbordet". Är 901 lika varm som 900 så börjar jag fundera på om inte AA1 är bättre trots ev. fläktljud. Jag menar drar man ner fläkten lite så är den ju fortfarande svalare än 900.

#276

Postad 28 augusti 2008 - 11:42

kultingen
  • kultingen
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Börjar känna att jag skulle välja eee 901 om det inte vore för att den är så väldigt komprimerad. Är i så fall nu mer sugen på MSI Wind men den finns ännu inte i lager och det verkar finnas en del strul med den, plus att den har dålig batteritid. 901 har bra batteritid.

Men hur är det då med AA1? Den har mindre skärm än MSI wind men hur står den sig mot 901? Fördelar och nackdelar mellan modelerna?

#277

Postad 28 augusti 2008 - 12:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Den ända nackdelen med AA1 jämfört med EEE 901 är att Asusvarianten har inbyggd bluetooth.
Annars tycker jag att Acer'n slår Asusen på fingrarna på det mesta.
Bätter skärm.
Riktig hårddisk (jag tycker att detta är ett plus)
Lite större, och där med mycket hanterbarare, tangentbord.
Bättre kvalitets känsla

#278

Postad 28 augusti 2008 - 12:22

kultingen
  • kultingen
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Så då kanske frågan är AA1 eller MSI Wind?

#279

Postad 28 augusti 2008 - 14:03

demoniak
  • demoniak
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Jag följde instruktionen som fanns här i stället, inget problem att ta bort FF2 och ersätta den med FF3.
http://pato.dudits.n...cer-aspire-one/

En nackdel bara, om man tar bort Firefox2 så slutar Acers program för e-post, kalender och adressbok att fungera. Gör inte så mycket då jag kör Thunderbird för sånt ändå. Tyvärr har jag problem med att få IMAP över SSL att funka i Thunderbird, nån som vet om nåt bibliotek måste uppas?

Och installerar man pidgin så måste man uppgradera libpurle och då slutar Acers Messenger att funka... kanske inte heller nån katastrof.

#280

Postad 28 augusti 2008 - 14:05

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
För mig är det först ut med 3g och 6-cells batteri (eller 4+ timmar) som vinner. AA1 med 160gb och 6-cell lockar.

#281

Postad 28 augusti 2008 - 17:52

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Hmm lite småsint sagt tycker jag personligen, alla har ju inte samma förutsättningar.
Och det spelar ju roll vilken man väljer, windows versionen skulle ju prissänkas rejält.


Precis. Fattig student för tillfället och jag har ingen brådska med den, vill bara ha den som en "rolig leksak" mer eller mindre. Reser mycket och den skulle stå för underhållningen på resan och så.

#282

Postad 28 augusti 2008 - 18:52

bjornthompson
  • bjornthompson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
hade en liten fråga då jag kommer behöva den lilla extra batteritid jag kan få, har bokat denna nu, men läst att man får mer batteri tid om man "ställer ner den till 800mhz" är det massa pill i bios om man ska göra en sån sak? inte helt haj på bios och vill helst inte in där och pilla, eller finns det något tillägs program som kommer med?

tacksam för svar

#283

Postad 28 augusti 2008 - 19:23

janne1
  • janne1
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Sitter just nu på tåget till Uppsala uppkopplad på min AA1 med ett sånt där fult usbmodem från 3 hehe

#284

Postad 28 augusti 2008 - 19:30

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

hade en liten fråga då jag kommer behöva den lilla extra batteritid jag kan få, har bokat denna nu, men läst att man får mer batteri tid om man "ställer ner den till 800mhz" är det massa pill i bios om man ska göra en sån sak? inte helt haj på bios och vill helst inte in där och pilla, eller finns det något tillägs program som kommer med?

tacksam för svar

Kör du XP är det bara o ställa den på "Energisparläge" i Windows så går den bara på 800 MHz ;) Klart!
Sannolikt är det likadant i Linpus.

#285

Postad 29 augusti 2008 - 08:08

martin1g
  • martin1g
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Vai windows gör man det?? Kontrollpanelen?


Kör du XP är det bara o ställa den på "Energisparläge" i Windows så går den bara på 800 MHz ;) Klart!
Sannolikt är det likadant i Linpus.



#286

Postad 29 augusti 2008 - 12:22

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Ja, Energialternativ tror jag det heter (i alla fall i Vista), eller så klickar du på batteriikonen nere vid klockan...

#287

Postad 29 augusti 2008 - 12:53

bjornthompson
  • bjornthompson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
då kör man alternativet batteridrift som det heter i xp, är det det ni menar? visste inte vad de olika gör exakt, bara att de ändrade om....tack för hjälpen

#288

Postad 29 augusti 2008 - 13:37

Mbyrod
  • Mbyrod
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har A110 och skriver en hel del. Skulle alltså vilja ha möjlighet att köra rättstavning på svenska. Någon som har några tips?

#289

Postad 29 augusti 2008 - 16:36

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Har A110 och skriver en hel del. Skulle alltså vilja ha möjlighet att köra rättstavning på svenska. Någon som har några tips?

MS office med "proofing tools"

#290

Postad 29 augusti 2008 - 17:04

bjornthompson
  • bjornthompson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
open office borde väll funka galant tycker jag iaf

#291

Postad 29 augusti 2008 - 18:33

Mbyrod
  • Mbyrod
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

open office borde väll funka galant tycker jag iaf


Men det finns ingen svensk rättstavning i det förinstallerade open office. Inte som jag kan hitta iaf. Går det att bara installera det eller måste man installera om open office och ladda ner den svenska varianten? Och vilken ska man ladda ner isf?

#292

Postad 29 augusti 2008 - 18:43

antis
  • antis
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Men det finns ingen svensk rättstavning i det förinstallerade open office. Inte som jag kan hitta iaf. Går det att bara installera det eller måste man installera om open office och ladda ner den svenska varianten? Och vilken ska man ladda ner isf?

Jag har för mig att man laddar ner ordlistor inne i OO. Har du testat det här: http://wiki.services...rg/raetstavning

#293

Postad 30 augusti 2008 - 08:20

niklosia
  • niklosia
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Haha, ja, den där Dell:en är ju knappast bärbar... Snarare "enklare att flytta än en stationär" typ ;) Tror och hoppas du blir lika nöjd med din A150 som jag är!

Ett tips till er som har en A150 och som tycker fläkten låter för mycket...
http://www.computent...eonefancontrol/
Efter att ha kört in det så blir datorn förvisso något varmare (och jag har satt programmet att köra fläkten vid 60 grader), men oj va tyst den blir. :) Lika tyst som kompisens A110, bortsett från lite hårddisk-klick ibland...


Är det någon som vet hur man kan avinstallera detta program/skript?
Inte lyuckats med det.

#294

Postad 30 augusti 2008 - 13:22

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur man kan avinstallera detta program/skript?
Inte lyuckats med det.

Kör MSCONFIG från Start->Kör och sedan väljer du att det inte skall startas. Dvs under autostart, klicka ut Kryssrutan framför Acer Aspire One Fan Control, vips så startas det inte automatiskt o då kan du bara ta bort exe-filen.

#295

Postad 30 augusti 2008 - 21:23

Ertard
  • Ertard
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!
Har testat EEE700/900 hos en kompis samt i butik. De båda är totalt oanvändbara med tanke på storleken på tangentbordet, går ju för fan inte o skriva alls.

Lite mer intresserad av denna men skulle vilja känna på den först.. Finns det nån butik i Stockholm som har A150 uppställda? Och vad tycker ni om tangentbordet?

#296

Postad 31 augusti 2008 - 08:42

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Kolla i någon OnOff butik. Dom verkar ha dessa uppställda så att man får pilla på dom.
Jag har sett dom i de flesta Onoff butiker som jag varit inne i men det är ju här på Sveriges framsida, Västkusten :)

Jag håller med dig vad gällande storleken på tangentbordet och EEE pc'n. Tycker också att det är alldeles för litet. Tangenterna på Aspire One är lite större, men den lilla skillnaden gör väldigt mycket i användarvänlighet. Visst det tangentbordet är också litet men inga problem att använda.

Redigerat av TomasL, 31 augusti 2008 - 08:43.


#297

Postad 31 augusti 2008 - 11:00

Chezaley
  • Chezaley
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag har märkt idag att messenger på linux och acers att man inte typ kan blocka folk där. för jag får meddelande av de som vill prata med mig. Det e jobbigt om man inte vill skriva med de igen.. sen hittar ja inget sätt att blocka de helt. vad ska man göra?

#298

Postad 31 augusti 2008 - 23:11

MerMagi
  • MerMagi
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

hur är ljudkvalitén på den inbyggda ljudkretsen i Aspire One?

Om jag köper en kommer jag att använda den mycket till att lyssna på musik (i lurar) och se på film (ibland då kopplad till förstärkare), så det är viktigt att ljudet är åtminstone hyfsat...

<More Magic>

#299

Postad 01 september 2008 - 06:52

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Mediamarkt hade Acer Aspire One A110 - 1,6GHz 512MB 8GB 8,9 för 2500:-
Den med hdd var slutsåld.

#300

Postad 01 september 2008 - 10:21

Mbyrod
  • Mbyrod
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har kopplat ipoden till min A110 för att överföra lite filer. Har lagt in dem på ipoden som en extern hd, dvs ej via itunes. Men hur hittar jag dem på datorn? Händer ingenting. Provat att koppla ett usb minne till den också, men inget händer. Var hittar man filerna?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.