Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Discshop.se tråd

494 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 30 maj 2010 - 08:39

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Hur fn vart discshop så här kassa igentligen? Kan de ha med att göra att dom gick från jättelitet företag och sen vart uppköpta av ett megaföretag som ville ändra på allt?

#402

Postad 30 maj 2010 - 14:51

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Hur fn vart discshop så här kassa igentligen? Kan de ha med att göra att dom gick från jättelitet företag och sen vart uppköpta av ett megaföretag som ville ändra på allt?

Vad har blivit så kasst menar du?

#403

Postad 30 maj 2010 - 15:08

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
En jobbarkompis beställde Red Dead Redemption långt innan releasen och fick spelet först denna vecka. Enligt mig är det totalt IG. Skulle jag förboka ett spel och inte ha det på releasedagen skulle jag byta butik illa kvickt.

#404

Postad 01 juni 2010 - 14:37

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
För mig har det alltid tagit en dag tolv filmer eller en har inte spelat någon roll.

En fråga... Var ser man sina poäng? Antar att poängen är rätt under näsan på mig men jag hittar dom inte.

#405

Postad 02 juni 2010 - 07:13

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

För mig har det alltid tagit en dag tolv filmer eller en har inte spelat någon roll.

En fråga... Var ser man sina poäng? Antar att poängen är rätt under näsan på mig men jag hittar dom inte.


Tryck på "Mitt konto" så dyker det upp hur många poäng du har

#406

Postad 02 juni 2010 - 07:23

Puppet_Master
  • Puppet_Master
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
När jag beställt brukar jag ha grejerna på 1 dag. Kundtjänsten via mail eller telefon har varit utmärkt.
Tex. Igår kl 23.05 mailade jag kundtjänsten och fick svar 5 minuter senare.
Vid den tidpunkten och så snabbt är chockerande bra imo.

Dock kommer jag ihåg när jag förbokade Terminator att jag fick den några dagar efter det att den fanns i ute på ica maxi hemma. Får se om det blir likadant med Wolfman.

#407

Postad 03 juni 2010 - 00:46

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Tryck på "Mitt konto" så dyker det upp hur många poäng du har

Ser det ingenstans. Från mitt konto har jag tryckt på "läs mer" på precis allt och hittar inte något alls :/ Är mest bara nyfiken på hur mycket jag samlat på mig. Bör vara en del.

#408

Postad 03 juni 2010 - 04:32

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Ser det ingenstans. Från mitt konto har jag tryckt på "läs mer" på precis allt och hittar inte något alls :/ Är mest bara nyfiken på hur mycket jag samlat på mig. Bör vara en del.


Själv kan jag inte missa det ens om jag försöker, så fort man loggat in hamnar man på mitt konto och mina bonuspoäng anges uppe till vänster (mina erbjudanden ligger till höger om denna samt mina kontaktuppgifter rakt under).

#409

Postad 03 juni 2010 - 04:57

scen
  • scen
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Själv kan jag inte missa det ens om jag försöker, så fort man loggat in hamnar man på mitt konto och mina bonuspoäng anges uppe till vänster (mina erbjudanden ligger till höger om denna samt mina kontaktuppgifter rakt under).

Konstigt. Antar att mina inte syns av någon anledning.

#410

Postad 03 juni 2010 - 08:47

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
belzebubb: Menar levtiden o allt har varit bra. Men de senaster ordrarna jag har gjort har blivit fel hela tiden. Har fått dvdutgåvan av filmera fast jag har beställt bd utgåvan. Kanske har med den männskliga faktorn att göra.

#411

Postad 12 juni 2010 - 21:38

insomnia_c
  • insomnia_c
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Är platina kund hos discshop och rabatterna suger på det mesta dom erbjuder, 10-20 på vissa BR utgåvor kan man få i rabatt det senaste året tidigare upplevde jag att det var lite bättre erbjudanden.

Förhandsbokade Mario Galaxy 2 för månader sedan för att vara säker på att få ett exemplar, döm av min förvåning när jag på fredagen inte hade ett exemplar i brevlådan. Har mailat och frågat vad problemet och än inte fått ett svar och det är i fredags förmiddag som jag skickade det. ger de till måndag sedan måste jag hitta en ny butik att handla ifrån. Någon som kan ge mig ett tips på nått bra ställe cdon, webhallen?

Sen en annan liten tråkig sak med spelet är att jag förbokade det för 549:- och direkt som dom började sälja det så vart det sänkt till 499:- men trots det har jag fått betala 50:- extra, såna saker upplever jag trista.

#412

Postad 14 juni 2010 - 16:09

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Jag förhandsbokade Halo reach legendary edition igår från discshop så skickade jag och fråga om man var garanterad en utgåva, då fick jag svaret att dem inte vet hur många exemplar de kommer att få in för det var tydligen många som hade bokat den.... men då undrar man hur dom tänker dem kan ju inte ta hur många bokningar som helst om dem inte vet hur många dom kommer att få in? Riktigt dåligt.

#413

Postad 01 juli 2010 - 19:30

JoHan-Solo
  • JoHan-Solo
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Någon mer som har haft problem med discshops orderstatus dom senaste dagarna?
Jag gjorde en beställning för ca en vecka sedan med bl.a. filmen Blow på blu-ray. Den släptes visserligen först idag, 1:a juli, så det kan väl vara ok att jag inte fått den än även om dom brukar skicka ut så man får filmer samma datum som dom släpps. Men beställningen finns inte med i orderstatus varken under ej hanterade, ej skickade eller skickade beställningar. Dessutom är alla mina beställningar under 2010 borta.
Väntar på svar från discshop men jag tänkte bara höra om någon här varit med om samma sak senaste veckan.
Kanske ska tillägga att jag fick beställningserkännande med e-post som vanligt.
Vad tror ni, datastrul eller sommarjobbare? J

#414

Postad 05 juli 2010 - 09:53

insomnia_c
  • insomnia_c
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Saken är den att discshop inte klarar av att leverare inom ett dygn för alla orter ovanför Sundsvall pga dom gått över till nått mycket billigare alternativ.

Sen att dom fortfarande lovar levernas inom 24timmar på sin hemsida verkar dom ju inte bry sig om.

#415

Postad 05 juli 2010 - 18:00

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Sånt är riktigt ruttet. Det är verkligen att gå baklänges när det gäller kundutvecklande. Man försämrar villkoren för kunden. Tycker man är på hal is, verkligen.

#416

Postad 12 juli 2010 - 11:51

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Hej fick detta mail från discshop

Bästa Kund! I början av maj så övergick vi till att skicka majoriteten av våra försändelser med Postens Varubrev. Varubrev är en ny tjänst från Posten som under 2010 helt kommer att ersätta de traditionella varusändningarna. Den största fördelen med Varubrev är att du som kund får ett SMS (om du uppgett mobilnummer) när din försändelse har lämnats in på Postens sorteringsterminal i Stockholm och på så vis så vet du att din försändelse är på väg. Du mottar också ett SMS om försändelsen inte går att dela ut och måste hämtas på uthämtningsställe. I samband med övergången till Varubrev så skulle vi också vilja slå ett slag för miljön och valde att skicka alla försändelser med Postens Varubrev Klimatekonomisk som är en miljöanpassad tjänst eftersom det ställs höga krav på emballage och inga försändelser flygs samt Posten klimatkompenserar. Tjänsten erbjuder övernattleveranser i hela Sverige förutom till Gotland och Norra Sverige. Övergången till Varubrev har tyvärr inte gått enligt plan och vi är medvetna om att flera av våra kunder har kommit i kläm och inte mottagit sina försändelser som utlovat. Bakgrunden är att både vi och Posten har haft inkörningsproblem med införandet av Varubrev samt att vi har missat det faktum att vi inte längre kan leva upp till vårt löfte om leverans nästa dag om du beställer innan 16:00 p.g.a. införandet av Varubrev Klimatekonomisk. Vi kan inte nog betona hur ledsna vi är för det inträffade eftersom förstklassig service är vårt ledord nummer ett och leverans dagen efter är en av vår affärsmodells hörnstenar. För att även framledes kunna erbjuda leverans dagen efter vid beställningar innan 16:00 så har vi per den 6 juli övergått till att skicka alla Varubrevsförsändelser till Gotland och Norra Sverige med förstaklass. Vi har tillsammans med Posten också sett över våra rutiner för att säkerställa ett smidigt flöde utan förseningar. Vi har således skapat en modell från vår sida som ska garantera leverans nästa dag för alla Varubrevssändningar. SMS:et från Posten är ett kvitto på att försändelsen har sorterats hos Posten och mottar du inte försändelsen dagen efter så är det tyvärr Posten som har missat att uppfylla sin del av avtalet. Vi hoppas självklart att det nya upplägget ska innebära att alla leveranser kommer fram i tid, men för att återupprätta ert förtroende för vår service och betona att vi är ledsna för att vi har orsakat förseningar så erbjuder vi alla som har blivit berörda av försenade leveranser under perioden 1 maj – 5 juli 2010 att kontakta oss så krediterar vi er för fraktkostnaden alternativt så erbjuder vi er att skicka tillbaka varan för full ersättning (förutsätter att varan är i obruten förpackning). Önskar ni ta del av detta erbjudande så vänligen mejla namn, fakturanummer och ärendet till [email protected] så lovar vi att återkoppla till er inom ett par dagar. Avslutningsvis, vi tar oerhört allvarligt på att du som kund ska kunna förlita dig på att du mottar dina beställningar dagen efter beställningstillfället och skulle du framledes ha problem med försenade leveranser så skulle vi uppskatta om du kontaktar oss.

Soliga sommarhälsningar
Henrik OscarssonVerkställande Direktör



Så uppenbarligen så har de uppmärksammat problemet och funnit en lösning.

#417

Postad 13 juli 2010 - 09:57

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat Discshop

#418

Postad 16 juli 2010 - 01:56

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0

Så uppenbarligen så har de uppmärksammat problemet och funnit en lösning.

Jag var inne på Discshop precis och beställde lite filmer, tyckte det verkade som att dom har höjt priserna på dem flesta Blu-rays överlag nu. Hmmm, vad kan det bero på :)

Redigerat av Bigrauk, 16 juli 2010 - 01:57.


#419

Postad 16 juli 2010 - 11:23

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Jag var inne på Discshop precis och beställde lite filmer, tyckte det verkade som att dom har höjt priserna på dem flesta Blu-rays överlag nu. Hmmm, vad kan det bero på :)


Jag tycker helt tvärtom. För mig ser det ut som om de har sänkt de flesta Blu-ray's i överlag. I början kosta de flesta 299 kr när de kom ut nu är de flesta sänkta till 199 kr. Även kommande filmer verkar lägre prisatta en vanligt.

#420

Postad 16 juli 2010 - 17:12

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0

Jag tycker helt tvärtom. För mig ser det ut som om de har sänkt de flesta Blu-ray's i överlag. I början kosta de flesta 299 kr när de kom ut nu är de flesta sänkta till 199 kr. Även kommande filmer verkar lägre prisatta en vanligt.

Hur länge sedan var det sedan du var inne på Discshop senast? Jag brukar vara inne några ggr per vecka och jag tyckte det kändes som dem höjt dem flesta filmerna överlag nu. Men alla kan ju inte tycka lika :)

Redigerat av Bigrauk, 16 juli 2010 - 17:13.


#421

Postad 25 juli 2010 - 20:33

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Det är ju helt oerhört snällt av Discshop att erbjuder retur på alla varor som har obruten förpackning från och med 1:a maj. Jag menar, alla har väl emballaget kvar i flera månader på sina varor eller hur? Sedan så har ju klagomålen gällt att leveranserna har tagit längre tid efter den 1:a maj och då blir man ju verkligen mer än väl kompenserad om man kan returnera en vara (som man i bästa fall har bara stirrat på inplastad i flera veckor), nu när klagomålet gällde onödigt långa leveranstider. "ironi"!

Är det bara jag som hör en kvalitetsvarningsklocka ringa när jag har att Dischop har gått över till att använda en tjänst som heter klimatsmart? Klimatsmart för mig är lastbilar som åker med mer gods, transporter som använder mindre drivmedel vilket kostar mindre pengar och i slutändan mindre fraktkostnader med risken att transporten blir tar längre tid. Mig veterligen så har frakterna som kunder får betala inte minskat.

Sedan att man inte har gått ut och sagt att man kommer att använda en tjänst som heter klimatsmart visar ju med all tydlighet att det är bara pengar som räknas miljön bryr man sig inte ett skvatt om. Annars så hade jag förväntat mig ett mejl där man hade informerat om ovanstående.

Lösning på följande är enkel: låt kunder som vill använda tjänster med lägre kvalite (såsom klimatsmart) välja det vid kassan och låt de som inte vill det välja det sättet.

Men SLUTA försämra villkoren för mig som slutkund!

Edit: Surfade in på Dischops sida nu efter 2 veckors semester och såg att platinapriserna har gått upp med ytterligare någon tia här och där. Det som 2009 var 199kr för en 249kr film är nu 209-219kr. Räckte inte intäktshöjningen till?

Redigerat av thomas79, 25 juli 2010 - 20:47.


#422

Postad 25 juli 2010 - 21:47

Boozy
  • Boozy
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Discshop har förlorat en kund. Stängde via kundtjänst ner mitt konto i veckan som var då det bara blir sämre och sämre samt dyrare. Hittar det jag vill ha på annat håll, billigare.

#423

Postad 27 juli 2010 - 10:00

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Det är rätta takter. Man ska inte kunna tro att man ska kunna försämra tjänsterna och sedan komma undan med det utan kundtapp. Beställd en hel hög från cdon och zavvi som jag normalt hade beställt från Discshop annars.

#424

Postad 27 juli 2010 - 10:18

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0
Att beställa från cdon är ju som att spela rysk roulette med sin beställning, man vet aldrig vad man får eller när. Då föredrar jag faktiskt Discshop före, alla dagar i veckan.

#425

Postad 27 juli 2010 - 10:53

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Man måste pröva något nytt när man blir behandlad som när man inte är nöjd. Får se mitt paket skickades igår, som det ska göra, så vi får väl se om det innehåller rätt saker för då är jag nöjd. Motsvarande med Discshop skulle ha tagit en dag extra tack vare deras klimatsmart tjafs.

#426

Postad 27 juli 2010 - 13:01

Anjin-san
  • Anjin-san
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Att beställa från cdon är ju som att spela rysk roulette med sin beställning, man vet aldrig vad man får eller när. Då föredrar jag faktiskt Discshop före, alla dagar i veckan.


Inte alls, har gjort +100 beställningar och det har aldrig blivit fel och snabbt går det. Billigt är det också.

#427

Postad 27 juli 2010 - 13:07

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0

Inte alls, har gjort +100 beställningar och det har aldrig blivit fel och snabbt går det. Billigt är det också.

Då måste jag vara världens mest oturliga beställare, då jag har beställt 2 ggr från cdon och har fått fel filmer bägge gångerna :rolleyes: .
Har inget emot deras priser, men att sitta och maila och få ett svar om dagen är under all kritik för ett modernt företag (my opinion).

#428

Postad 27 juli 2010 - 15:30

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Alla människor kan begå misstag. Det är mänskligt att fela. Det som jag stör mig på när det gäller Discshop är att man medvetet för att spara pengar använder en billigare men långsammare tjänst. Senaste gångerna jag har beställt saker som har skickats som paket så har jag fått vänta en dag extra när jag har använt discshop men inte när jag har använt som i detta fallet cdon.

#429

Postad 27 juli 2010 - 15:41

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Varför ska ni alltid vara så dyra på konsoler? Playstation 3 Slim har dom flesta andra butiker haft för runt 2990:- i evigheter vid det här laget. Ni tar 3485:- för den, och rödmarkerar det dessutom precis som att det skulle vara extrapris.. 120Gb versionen alltså.

250Gb versionen av samma konsol tar ni hela 4399:- (!) för, medans övriga butiker tar runt 3000-3300:-. Är det ett skämt eller? Vad är det för fantasipris?

Och nu senast nya Xbox 360 Slim, den tar ni hela 2790:- för medan övriga tar 2300-2500:-. Och även här rödmarkerar ni "2790:-" och skriver att ordpris är 2990:-. Vilket skämt.

Även på spel är ni överlag väldigt dyra.

Redigerat av belzebubb, 27 juli 2010 - 15:47.


#430

Postad 27 juli 2010 - 15:58

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
:rolleyes: = discshop

;) = Cdon


Är det någon ansvarig från discshop som kommenterar denna tråd?

#431

Postad 28 juli 2010 - 00:36

Anjin-san
  • Anjin-san
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Då måste jag vara världens mest oturliga beställare, då jag har beställt 2 ggr från cdon och har fått fel filmer bägge gångerna ;) .
Har inget emot deras priser, men att sitta och maila och få ett svar om dagen är under all kritik för ett modernt företag (my opinion).


Finns ett telefonnumer som man kan ringa men eftersom du inte gillar CDON får du det inte. :P

Personligen har jag som sagt var aldrig haft problem med företaget så jag har aldrig behövt kontakta kundtjänst men skulle det behövas kan jag ringa eller så mailar jag. Har inget emot att vänta. Finns viktigare saker i livet än att få snabba svar. Finns en dag i morgon med...

#432

Postad 28 juli 2010 - 01:05

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0

Finns viktigare saker i livet än att få snabba svar. Finns en dag i morgon med...

Vad bra för dig, då kan du ju handla vidare på Discshop med gott samvete trots att leveranserna kanske dröjer ;).

Personligen så bryr jag mig inte om det tar 1 dag eller 4 dagar för att få min leverans. Bara jag får rätt varor som jag har beställt och att det är relativt billigt, då är jag nöjd.

Redigerat av Bigrauk, 28 juli 2010 - 01:13.


#433

Postad 28 juli 2010 - 16:47

Anjin-san
  • Anjin-san
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Vad bra för dig, då kan du ju handla vidare på Discshop...


Handlar inte på Discshop av den enkla anledning att man är dyra, otrevliga samt inte bryr sig om mig som kund.

#434

Postad 01 augusti 2010 - 22:10

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Måste bara få fråga, dom som gnäller om leveranstider från discshop kan ju omöjligt vara samma som handlar från zavvi, hur tänker ni då egentligen? Är det någonstans det tar tid ifrån så är det väl ändå zavvi? :)

#435

Postad 02 augusti 2010 - 19:41

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
För att där är det billigare och ska man betala för bättre service så ska man ha den bästa servicen och inte det som Discshop erbjuder just nu.

Enda sättet att få till en ändring är att tvinga de att ändra sig och jag vet inget annat sätt än att inte handla från de.

Edit: 2009 var Discshop en bra butik som har medvetet försämrat sig med sämre fraktsätt och högre platinapriser. En nia i betyg 2009 och en sexa 2010.

Redigerat av thomas79, 02 augusti 2010 - 19:44.


#436

Postad 03 augusti 2010 - 05:31

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Det känns lite som en storm i ett vattenglas här i tråden, visst klantade sig Discshop med fraktsättet men när man väl insåg följderna så fixade man problemet.
Varför man bytte fraktmetod kan vi kunder bara spekulera i, men då även CDON bytt leveransmetod nyligen så är det inte otänkbart att Posten haft säljare som sålt in en produkt (vilket tjänsteföretag brukar göra).

Att man medvetet försämrat är således en förhastad slutsats, man kan lika gärna (och kanske mer sannolikt) omedvetet försämrat sina leveranser då Discshops nischgrej med "leverans dagen efter om man beställer före 16:00" ej längre stämde.
Denna får ju trots allt anses vara ett av de, om inte rentav det främsta kännetecknet som förknippats med Discshop genom åren, något man därmed knappast medvetet vill sabotera för att spara några kronor.

Hyllningskören till CDON ställer mig samtidigt lite frågande, vilka leveranstider upplever ni där som Discshop ej klarar av?
Är dessa aktuella iaktagelser med CDON:s klimatekonomiska leveransmetod (som Dischshop fått kritik för i tråden), eller är det generella över en längre tid och innefattar främst de äldre leveranser via "vanliga" postgången?
Jag försöker inte vara negativ på något vis med min frågeställning, bara nyfiken då min personliga erfarenhet är att CDON sällan slagit Discshop när det gäller leveranser.

Sen kan jag hålla med att rabatterna inte alltid känns särskilt attraktiva, glappet mellan DVD & Blu-ray blir fortfarande lite onödigt stort.
Men samtidigt beror det till viss del på att branchen generellt håller på tok för höga priser på BD/för stora marginaler mellan DVD & BD utgåvorna, det ursäktar ingenting men visar inte enbart handlarna är problemet.
Här finns det dock marginal för förbättring, från såväl Discshop som leverantörer.

#437

Postad 03 augusti 2010 - 15:54

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Nej jag har inte särskilt mycket "ny" erfarenhet av CDON. Dock så kom den enda beställningen jag gjorde i tid som den skulle.

Min kritik gäller postpaketen som är för stora för att läggas i brevlådan, där har det i alla fall för mig blivit en rejäl försämring från alltid dagen efter till minst 3 dagar efter. Vanliga paket har jag egentligen ingen aning om för jag beställer sällan småleveranser.

Kritiken mot platinapriserna grundar sig på att ordinarie pris inte har gått upp alls utan håller sig på samma nivå eller har gått ner samtidigt som platinapriserna har gått åt andra hållet.

#438

Postad 09 augusti 2010 - 10:28

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Att beställa från cdon är ju som att spela rysk roulette med sin beställning, man vet aldrig vad man får eller när. Då föredrar jag faktiskt Discshop före, alla dagar i veckan.


Håller med, cdon verkar lite luriga på leveranser, ibland samma dag och helt plötsligt 2-4 dagar!? Jag har alltid fått mina saker skickade från Discshop samma dag som beställning.

#439

Postad 10 augusti 2010 - 12:20

Grizzly
  • Grizzly
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Jag tycker det mest konstiga är att Discshop, CDON, m.fl. inte uppfunnit teleporteringsteknik a la Star Trek än så att jag kan få mina filmer inom 30 minuter från beställning. Att vänta några dagar är ju alldeles fruktansvärt lång tid, världen kan ju gå under innan jag fått mina filmer.

#440

Postad 01 september 2010 - 16:54

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Har efter många år som kund hos discshop idag fått min första felaktiga leverans, hade beställt ett gäng blu-ray filmer däribland Surrogates med Bruce Willis, men jag fick Serenity istället... som sagt första gången något sådant hänt för min del, annars tycker jag det är en bra sida.

#441

Postad 02 september 2010 - 07:00

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Gjorde en beställning i lördags på 3 filmer.Har inte fått filmerna ännu,har fått ett beställningserkännade på e-posten men kan inte heller hitta min beställning på orderstatus på mitt konto.Har mailat dom om vad som är problemet.
Nån som har varit med om det tidigare? och hur länge brukar det ta innan dom svarar?


Jag klev tydligen på min egen mina.Hade förr bett om att få avsluta mitt konto så då blev det spärrat.Aktiverade det igen genom kundtjänst och beställningen är nu skickat. :)

Redigerat av MattiasEngberg, 02 september 2010 - 10:06.


#442

Postad 02 september 2010 - 19:17

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Fick svar idag, dom bad så mycket om ursäkt och skulle genast skicka rätt film och en returpåse till den felaktiga...

#443

Postad 03 september 2010 - 12:58

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Snabba ryck, idag hade jag filmen låg innanför dörren när jag kom hem från jobbet... :wub:

#444

Postad 14 september 2010 - 19:30

Babyface
  • Babyface
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag beställde en dvdbox för ca en vecka sedan, fick bekräftelse om att varan var skickad på sms dagen efter. Varken box eller avi (för paketuthämtning) har dykt upp och det har som sagt gått 7dgr sedan jag fick smset om att varan var skickad.

Läste några rader upp att man måste ha ett konto för att de skall skicka varan och när jag försökte logga in med min mailadress står det att jag inte har något konto, kan detta vara anledningen?

Har mailat butiken idag och frågat om vad som händer med ordern, blir bara lite undrande över företag som skickar bekräftelse om att min vara är skickad kl 21:15 på tisdag kväll....och sedan inte skickar någon box? ( eller vad som nu hänt med ordern )

/Tomas

Ptja verkade som att ovanstående beror på posten faktiskt...discshop var väldigt snabba och enkla att ha att göra med, inget snack när jag anmälde att varan inte levererats som den skulle. De reklamerade varan på posten och skickade en ny som jag hade i lådan efter 3 dagar!! Kanon butik, kommer handla fler ggr.

Redigerat av Babyface, 26 september 2010 - 14:42.


#445

Postad 21 oktober 2010 - 20:30

Aracua
  • Aracua
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Grattis till er som fortfarande är nöjda kunder hos Discshop, själv sällar jag mig numer till den skara som lagt sin sista order på butiken, jag har sedan länge en förhandsbokning inne på 1090:- på filmer som inte släppts ännu, beställde så 2 filmer tidigare den här veckan för 99:- att ha till helgen, går in idag och kollar orderstatusen eftersom filmerna inte kommit, ser till min förvåning att de inte skickats utan ligger tillsammans med min förhandsbokning i "Ej Skickade" med notering "Pengar" bredvid sig, om man då kollar vad detta ska betyda så får man till svar:

"Om du gör flera beställningar i tät följd skickar vi inte filmer till dig till ett värde som överstiger din kreditgräns. Om du beställer filmer så att det sammanlagda värdet av ej betalda filmer och den nya beställningen överstiger din kreditgräns skickas filmerna till dig så fort vi registrerat din betalning vilket tar ca 2 bankdagar efter att pengarna är dragna från ditt bankkonto"

OK, och jag är då Silverkund och har en kreditgräns på 2000:-, ingen obetald faktura sedan tidigare, och ingen annan förhandsbokning än sagda för 1090:- så jag förstår ingenting???

Vill Discshop att jag ska gå in och förhandsbetala filmerna innan de skickas? Vad har jag då kreditgränsen till?

Har själv varit nöjd kund tidigare, har handlat på discshop sedan början av 2000-talet, men på senare tid har det varit mycket strul med frakttider och förhandsbokningar som inte dyker upp på releasedagen, och nu kan vi lägga till detta.

Sedan har även jag börjat störa mig enormt på priserna, 249:- är helt enkelt för mycket för en BD, i mitt fall som Silverkund har jag en fraktkostnad på 29:-, om jag då köper en ny BD för 249:- + frakt hamnar jag alltså på 278:-, då kan jag nästan lika gärna gå upp på Statoil och köpa den, då får jag den iaf direkt och slipper vänta på den.

Skickade mail till Kundtjänst och får jag ingen bra förklaring till detta så kommer jag även avboka den innestående förhandsbokningen, GAAAH.

#446

Postad 14 december 2010 - 22:17

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0
Jag beställer jätte mycket film hos Discshop och har aldrig hatt problem fören nu.

beställde 9 filmer som kom idag, dock såg jag att de glömt skicka en av filmerna, men på frakturan står den med, det är inte så att den är slut på lager eftersom de har över 900ex av den.

har skickat iväg ett mail, tror ni att detta går att lösa lätt och smidigt?

#447

Postad 07 januari 2011 - 21:26

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Hade 500kr kvar för att behålla Guld statusen :)

Så nu är man Silver och kommer handla mycket mindre där nu.

#448

Postad 08 mars 2011 - 12:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Det Discshop är uslast på är ju helt klart priserna på import filmer.

En Blu-Ray import från england och USA kostar 299:- medan man kan få den för halva priset, eller t.o.m. mindre om man beställer från t.ex. Axelmusic och Amazon.

#449

Postad 13 april 2011 - 14:29

Topper
  • Topper
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
INgen stor handlare där direkt, men ibland så köps det en film eller 2 och det har funkat bra, handlar mest på cdon faktiskt.

Redigerat av Topper, 13 april 2011 - 14:30.


#450

Postad 11 maj 2011 - 08:22

Nav3lludd
  • Nav3lludd
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Jag som många andra i denna tråd har mer eller mindre slutat använda Discshop som butik att handla film ifrån.
Att köpa en BluRay film för 249:- + 29:- är som att slänga bort pengarna, tar motvilligt en sväng förbi min lokal MM istället och köper samma film för max 199:-.
Är man storköpare av film så blir det ändå nästan 5 siffriga belopp man sparar på ett år.

Det enda som inhandlas från DiscShop i dagsläget är deras "exclusive" Steelbooks.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.