Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar hero 3 (PC)

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 03 januari 2008 - 16:21

Unregisteredf5e65052
  • Unregisteredf5e65052
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
En fråga..

Ni som har vista 64bitar. Laggar det för er även när ni kört in patchen som finns? Mitt laggar ******** och då har jag inte en dålig dator för det. Har också ställt ner grafiken.

Några tips?

#52

Postad 04 januari 2008 - 10:44

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Laggar på min dator också, kör vista. Vista f***ar upp många spel. Får känslan av att de det laggar för kör vista och de det ej laggar för kör XP?

#53

Postad 04 januari 2008 - 15:32

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

  • 771 inlägg
  • 0
Är det trådlöst som gäller till pc versionen också utav GH3? Inte fått det bekräftat än så om nån visste det så bara hojta! ;)

/Anthon

#54

Postad 04 januari 2008 - 17:32

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Nej. Man har en trådbunden gura som man enkelt kopplar in i USB-uttaget. Om det finns/kommer en trådlös dito har jag dock inte koll på...

#55

Postad 05 januari 2008 - 23:44

Sammen
  • Sammen
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Jag uppgraderade precis mitt grafikkort från X1250 till ett Asus GeForce 8600GT 512MB. Nu kör jag 1280x720 med högsta inställningarna i grafiken men det laggar ändå till lite smått ibland, men det påverkar inte spelet. Dock kör jag fortfarande RAM-minnet (1GB) i single channel. Dustin skickade fel minnen till mig så det dröjer lite till innan jag kan testa 2GB i dual channel. Har ingen aning om man kan förvänta sig bättre prestanda i spelet av det dock.

Kör fullt uppdaterat XP sp2 med AMD X2 BE-2350 (2x2.1 GHz).

#56

Postad 06 januari 2008 - 00:37

Vigge75
  • Vigge75
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Kör mitt på vista 64-bit och det flyter bra för mig.
Kör allt på max och1920*1080 upplösning ..kör med 8800gt och 4gig ram.
Blev dock lite förvånad igår när jag märkte att det hackade till emmelanåt ,men märkte att ungarna hade" slaget om midgård "igång sammtidigt:)Så visst kräver det en del.
Förbaskat kul spel hursomhelst! Bara hoppas dem utvecklar ett med riktig gitarr,och tablature som noter hade ju vart en superhit!

#57

Postad 06 januari 2008 - 20:40

Unregistered3a4c1846
  • Unregistered3a4c1846
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag köpte den trådlösa gitarren till xbox360 löst och så en adapter till datorn tyvärr går inte själva spelet att köpas löst.
Så detta är nog enda lösningen i dagsläget om man vill ha trådlös till datorn. :P

Ja kör också på x1250 Har beställt ett radeon HD 2600xt jag har 2gig ram
(Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5)
Jag återkommer med resultat när jag testat det nya grafikkortet. :)

#58

Postad 09 januari 2008 - 08:43

Sammen
  • Sammen
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Som jag skrev ovan köpte jag precis nytt grafikkort, ett 8600GT. Gissa vilket av alla Nvidia-kort som inte stöds av GH3. ;)

Det funkar dock att spela utan problem, men man blir ju lite trött. Kollade inte upp vilka kort som stöds när jag beställde grafikkortet, men tänkte att en hel drös med GeForce-kort stöds och då borde ju det ganska moderna 8600 fungera bra. Brukar det vara på det sättet? Varför finns stöd för 8800 och 8500 men inte 8600?

#59

Postad 09 januari 2008 - 14:54

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Jag uppgraderade precis mitt grafikkort från X1250 till ett Asus GeForce 8600GT 512MB. Nu kör jag 1280x720 med högsta inställningarna i grafiken men det laggar ändå till lite smått ibland, men det påverkar inte spelet. Dock kör jag fortfarande RAM-minnet (1GB) i single channel. Dustin skickade fel minnen till mig så det dröjer lite till innan jag kan testa 2GB i dual channel. Har ingen aning om man kan förvänta sig bättre prestanda i spelet av det dock.

Kör fullt uppdaterat XP sp2 med AMD X2 BE-2350 (2x2.1 GHz).


Dual channel ger mycket liten prestandavinst jämfört med att köra två separata minnesstickor. Läste ett test (mikrodatorn tror jag) nyligen där detta testades och de konstaterade att skillnaden är marginell. Så jag är rädd att du inte kan vänta dig någon prestandavinst tack vara dual channel, men du får ju en extra gb minne och det kanske kan förbättra lite grann.

#60

Postad 09 januari 2008 - 15:22

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

  • 771 inlägg
  • 0
En snabb fråga... har precis köpt spelet men gitarren vägarar att funka?!
Kopplat in den i USB uttaget och Xbox 360 loggan lyser men inget händer när jag försöker sätta en not?
Enda gången den verkar vara aktiverad är dock i Options meny'n när jag väljer att gå tillbaka.. (röda)

Ett känt problem eller? Vad ska ja göra?
B)

Edit: Nu funkar det som det ska igen ;)

Redigerat av Anthon. A., 09 januari 2008 - 15:58.


#61

Postad 09 januari 2008 - 15:53

mcdago
  • mcdago
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Igår fick jag min GH3 till PC och funkade alldeles utmärkt
Jag har en Core2duo E6550
2GB RAM (Dual Channel)
Nvidia GeForce 8600 512MB
Win Vista HP

Nu blir min tjej sugen på att rocka lite mot/med mig men det går inte att köpa bara gitarren till PC... eller? funkar det med gitarren till Xbox? är den USB kopplad? Som ni märker har jag inte en Xbox och har inte sett en heller, jag ber om ursäkt ;)

Tack på förhand och... fortsätt att rocka fett!

#62

Postad 09 januari 2008 - 16:33

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Det är vad jag hört en xbox360 gitarr som skeppas med GH3 till PC och den funkar alldeles utmärkt.

#63

Postad 09 januari 2008 - 17:07

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Skulle vara sweet isåfall. Men det verkar ju som om det är en trådburen gitarr som skeppas med PC-Versionen??

Är det någon som kan verifiera att den trådlösa XBOX 360 gitarren som går att köpa separat även går att använda till GH PC-versionen?

#64

Postad 09 januari 2008 - 17:12

Unregistered3a4c1846
  • Unregistered3a4c1846
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Igår fick jag min GH3 till PC och funkade alldeles utmärkt
Jag har en Core2duo E6550
2GB RAM (Dual Channel)
Nvidia GeForce 8600 512MB
Win Vista HP

Nu blir min tjej sugen på att rocka lite mot/med mig men det går inte att köpa bara gitarren till PC... eller? funkar det med gitarren till Xbox? är den USB kopplad? Som ni märker har jag inte en Xbox och har inte sett en heller, jag ber om ursäkt ;)

Tack på förhand och... fortsätt att rocka fett!


Kanske att det funkar med Denna?????? MEN det är mer än vad jag VET????????? B)

https://www.prisjakt...kt.php?p=208614

#65

Postad 09 januari 2008 - 17:43

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

  • 771 inlägg
  • 0
Shit, vet inte om det laggar eller inte... ibland flyter det på hur bra som helst medans det ibland hackar eller rent ut av segar sig.. dvs.

Kör på en bärbar uppkopplad mot en Samsung R87 @ HDMI @ 1280x720 (testat lägsta med..) med specsen 2 gig ram, Vista, nVidia go 7600, dubbla kärnor och har ju aldrig laggat förut när jag gjort något ansträngande.. mkv. filer flyter på som aldrig förr. 1080 p sväljer den till och med i VLC (!).. så tror ni att man kan inbilla sig att det laggar? Såg en del utländska trådar där de snackade om att det mesta var inbillning eftersom man var så "###### dålig" och det var därför det hackade... :D :D


Men någon som testat den här patchen? Laggar det mindre med den?

Aspyr har släppt en patch!!

Länk till patch

Edit: Den diskuteras på gamespot, och det verkar som den har positiv inverkan på lagg.

Diskussion



Och sen går ju att fixa något i options menyn också.. kalibrera & synka skärmen ifall man trodde att det var den som var dålig, men vågar man det? Och funkar det?

;)

EDIT: Nu funkar det helt problemfritt _UTAN_ lagg... myckeeeeet lättare att sätta noterna nu... kände mig verkligen urdålig förut :P Plötsligt blev man som ett pro^^ B)

weird

=D

Redigerat av Anthon. A., 09 januari 2008 - 18:07.


#66

Postad 10 januari 2008 - 07:25

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Skulle vara sweet isåfall. Men det verkar ju som om det är en trådburen gitarr som skeppas med PC-Versionen??

Är det någon som kan verifiera att den trådlösa XBOX 360 gitarren som går att köpa separat även går att använda till GH PC-versionen?


Som det redan har skrivits i tråden så fungerar den trådlösa gitarren men du måste givetvis ha en mottagare att koppla in till datorn så den kan hitta gitarren.

#67

Postad 10 januari 2008 - 08:55

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Skulle vara sweet isåfall. Men det verkar ju som om det är en trådburen gitarr som skeppas med PC-Versionen??

Är det någon som kan verifiera att den trådlösa XBOX 360 gitarren som går att köpa separat även går att använda till GH PC-versionen?


Jap pdet är väl den trådburna gitarren till GH2 för 360 som skeppas.
Men den trådlösa går troligen att använda om du köper den trådlösa mottagaren som finns enkom för xbox360s kontroller till PC.

#68

Postad 10 januari 2008 - 09:39

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Skulle vara sweet isåfall. Men det verkar ju som om det är en trådburen gitarr som skeppas med PC-Versionen??

Är det någon som kan verifiera att den trådlösa XBOX 360 gitarren som går att köpa separat även går att använda till GH PC-versionen?


Jap pdet är väl den trådburna gitarren till GH2 för 360 som skeppas.
Men den trådlösa går troligen att använda om du köper den trådlösa mottagaren som finns enkom för xbox360s kontroller till PC.


Tack för svar! Ska köpa remoten och gitarren till helgen och testa!

#69

Postad 14 januari 2008 - 12:20

luttvish
  • luttvish
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

EDIT: Nu funkar det helt problemfritt _UTAN_ lagg... myckeeeeet lättare att sätta noterna nu... kände mig verkligen urdålig förut :lol: Plötsligt blev man som ett pro^^ :)

weird

=D


Hur fick du det att fungera bättre - några tips?

Vidare undrar jag om någon har testat vilken trådbunden gitarr man ska köpa som funkar - behöver man adapter tillden också? Det verkar vara ett billigare alternativ och man kan tycka att prestanda borde vara bättre med tråd också.

#70

Postad 14 januari 2008 - 16:17

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

  • 771 inlägg
  • 0

EDIT: Nu funkar det helt problemfritt _UTAN_ lagg... myckeeeeet lättare att sätta noterna nu... kände mig verkligen urdålig förut :P Plötsligt blev man som ett pro^^ :D

weird

=D


Hur fick du det att fungera bättre - några tips?

Vidare undrar jag om någon har testat vilken trådbunden gitarr man ska köpa som funkar - behöver man adapter tillden också? Det verkar vara ett billigare alternativ och man kan tycka att prestanda borde vara bättre med tråd också.


Satte grafiken till det lägsta, dvs: 800x600 och stängde av publiken, likaså "hög grafikdetalj" ; "av"
Då tycker jag att det flyter på någorlunda bra..

MEN, detta kan tyckas låta konstigt men oftast så beror det ofta på datorns dagsform (om man kan kalla det så)
För ibland så kan en låt flyta på hur lugnt som helst utan lagg medans det ibland flyter på med enstaka lagg.. (oftast när det blir väldigt mycket noter och det hoppar ifrån långa & korta hela tiden.)

Men att att ha så mycket program avstängt så mycket som möjligt under tiden är också en fördel, dvs stänga av alla slags olika torrent prgram, msn, ventrilo osvosv... då minskar laggen ännu mindre.

Over n' Out!

:wacko:

#71

Postad 16 januari 2008 - 12:57

Unregistered48b0c5b2
  • Unregistered48b0c5b2
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag har en Amd64 3200+ Winchester, 6600GT och 1 GB snabbt Adataminne. Allt för närvarande oklockat då jag kör fläktkylt sen ett år tillbaka. Skippade vattenkylningen då jag inte spelade något krävande i alla fall. Funkar lysande för mig. Fryst till lite senaste gången jag spelade, men det är rätt motiverat eftersom burken i sig brukades ganska flitigt under den spelsessionen. Clone view gör att det blir lite milt störigt flytmässigt, men med single display på TVn funkar det fint. En ominstallation av ett nedbantat XP får det dock bli snart då processlistan börjar fyllas med diverse skräp.

Svart bakgrund höjer inte bara FPSen avsevärt, utan är för mig i alla fall skönare än all publik och sådant. Känns totalt onödigt med all bakgrund. Lär dock bli att köpa ett 8800GT/GTS när de släpper Gf9-serien (Enligt rykten i mitten av februari).

Sen jävligt nöjd att man fick en Gibson Explorer till PC. Lätt snyggaste guran som finns där, men en Ibanez JEM-modell vore ju det ultimata :>

#72

Postad 22 januari 2008 - 21:24

SeBra
  • SeBra
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Funkar fin fint för mig på max upplösning. Dock har jag ett annat problem:

Fick nämligen hem Xbox gitarren samt omvandlaren för att köra trådlöst. Problemet är bara att datorn initierar gitarren som "Headset (Xbox 360 wireless reciever for Windows)" ???

Någon som stött på problemet och löst det? Den stänger även av ljudutången till stereon och spelet känner ej av gitarren.

Har Windows Vista Ultimate och installerade programmet först som det står i instruktionen.

#73

Postad 01 februari 2008 - 00:15

SeBra
  • SeBra
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Funkar fint nu. Efter 2:a gången jag inaktiverade "headsetet" så funkade det.
Vista känner tydligen av 2 st enheter. En spelkontroll och ett trådlöst headset. Första gången jag ianktiverade headsetet så försvann även spelkontrollen, men nu så rockar jag fett :)

#74

Postad 01 februari 2008 - 20:47

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Nån av er kanske har provat att använda PS3 gittaren till GH3 PC? PC´n hittar gitarren och allt, men däremot funkar den inte direkt i spelet. Om ni fått detta att funka förklara gärna hur.

Jag har suttit i 5 timmar och försökt programera joy2key för att få gitarren att funka. Men ger nu upp. Om någon har ett fungerande programerat joy2key config kanske ni kan tänkta er att lägga upp det på nätet och länka mig?

#75

Postad 02 februari 2008 - 05:23

rooster_nr1
  • rooster_nr1
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har 2 xbox 360 gitarrer usb men får inte dom till att fungera i min htpc (PC)
Behöver man några drivrutiner?
I så fall vilka? Var hittar man dom?

//marcus

#76

Postad 02 februari 2008 - 15:07

nelzon
  • nelzon
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tja jag köpte idag ett guitar hero 3 till PC. När jag kom hem installerade jag direkt spelet och var jätte sugen på att lira lite... Men! När jag installerat klart så ska jag starta spelet. Datorn börjar tänka och ska ladda upp spelet men precis när det ska startas så crashar det å bara stängs ner utan att det ens kommer nån fel ruta. Jag börjar undra varför, installerar därför på den gammla datorn bara för att kolla om det blir samma sak på den. Men där funkar det bra kan starta det utan problem, den datorn är dock mycket dålig och det gick inte bra att spela på den pga lagg. Då undrar jag varför en skit dator kan starta spelet men inte min dator som är MYCKET bättre. Min nyare dator är inte mega men den är ok. Vore skitnajs om någon visste varför detta problem uppstod, det här är min nyare dator då:
Windows XP Pro AMD Athlon 64 X2 Dual Core processor 4200+ 2.20GHz, 2.00 GB of RAM. Har ca 180GB fritt minne kvar.
DirectX 9.0 och Nyaste drivrutiner för mitt kort som är:
NVIDIA GeForce 6600. Vet att den inte har riktigt "tillräckligt" för spelets krav men min polares dator är sämre och det funkar bra på den och om man ser hur pass det funkar på min gammla så borde det gå att lira utan lagg på den nya.

#77

Postad 02 februari 2008 - 19:17

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Tja jag köpte idag ett guitar hero 3 till PC. När jag kom hem installerade jag direkt spelet och var jätte sugen på att lira lite... Men! När jag installerat klart så ska jag starta spelet. Datorn börjar tänka och ska ladda upp spelet men precis när det ska startas så crashar det å bara stängs ner utan att det ens kommer nån fel ruta. Jag börjar undra varför, installerar därför på den gammla datorn bara för att kolla om det blir samma sak på den. Men där funkar det bra kan starta det utan problem, den datorn är dock mycket dålig och det gick inte bra att spela på den pga lagg. Då undrar jag varför en skit dator kan starta spelet men inte min dator som är MYCKET bättre. Min nyare dator är inte mega men den är ok. Vore skitnajs om någon visste varför detta problem uppstod, det här är min nyare dator då:
Windows XP Pro AMD Athlon 64 X2 Dual Core processor 4200+ 2.20GHz, 2.00 GB of RAM. Har ca 180GB fritt minne kvar.
DirectX 9.0 och Nyaste drivrutiner för mitt kort som är:
NVIDIA GeForce 6600. Vet att den inte har riktigt "tillräckligt" för spelets krav men min polares dator är sämre och det funkar bra på den och om man ser hur pass det funkar på min gammla så borde det gå att lira utan lagg på den nya.



Jag hade samma problem på min förra dator också, det laddade, men blev bara svart på skärmen för att sedan bara stängas av utan någon "fel ruta". Jag höll på att tjaffsa med datorn om dett länge, fick det alldrig att funka, kan tänka mig att det är graffe kortet som säger ifrån, men det är en chansning från min sida.

#78

Postad 02 februari 2008 - 21:54

nelzon
  • nelzon
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kanske... Jag har lyckats få det att starta nu och kan lira men dock bara i windowed mode som också är rätt liten ruta. Laggar knappt vore dock väldigt najs om man kunde få det att starta i full screen:/

#79

Postad 03 februari 2008 - 11:39

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
drivrutiner till xp som tydligen ska fungera, inte hunnit testa...

http://www.versiontr...einfo/win/55158

#80

Postad 08 februari 2008 - 22:09

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som inte kan gå online? Försöker registrera namn o serienyckel eller va de står, men får bara nått felmeddelande om att de inte funkar typ.

VARFÖR? :)

#81

Postad 11 februari 2008 - 10:42

Sammen
  • Sammen
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som inte kan gå online? Försöker registrera namn o serienyckel eller va de står, men får bara nått felmeddelande om att de inte funkar typ.

VARFÖR? :)


Jag fick det inte heller att funka först. Har för mig att jag insåg att det inte var någon synbar skillnad mellan 0 och O på serienumret, så jag fick testa alla olika kombinationer och till slut funkade det...

#82

Postad 11 februari 2008 - 23:54

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som inte kan gå online? Försöker registrera namn o serienyckel eller va de står, men får bara nått felmeddelande om att de inte funkar typ.

VARFÖR? :P


Jag fick det inte heller att funka först. Har för mig att jag insåg att det inte var någon synbar skillnad mellan 0 och O på serienumret, så jag fick testa alla olika kombinationer och till slut funkade det...



Ska kika på det! :) annars blir de o gå till spelbutiken o skrika om en ny kod...^^

#83

Postad 12 februari 2008 - 20:00

Unregistereda84afc01
  • Unregistereda84afc01
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Nån som vet vart man kan få tag på en sån där trådlös mottagare för Xbox 360 gitarren då? :P
Och kan man köpa endast spelet så man slipper "trådgitarren" om man endå tänkter köpa den trådlösa? :P

#84

Postad 22 februari 2008 - 10:15

pixelshader
  • pixelshader
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Nån som vet vart man kan få tag på en sån där trådlös mottagare för Xbox 360 gitarren då? :)
Och kan man köpa endast spelet så man slipper "trådgitarren" om man endå tänkter köpa den trådlösa? :)



Den finns att köpa på välsorterade webbutiker... komplett har den t.ex. :P

#85

Postad 25 februari 2008 - 23:17

bta76
  • bta76
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hade problem med lagg och att datorn stängde av sig (kör Vista 64. Geforce 8800 Gts) installerade uppdatering nr 169.25
på Nvidas hemsida och med den så flyter allt perfekt.

#86

Postad 02 mars 2008 - 02:42

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Vad rekommenderar ni:

Trådlös gitarr (dvs. xbox360 + trådlös reciver) för 848kr exl. spel
eller
Trådbunden gitarr (dvs. PC-versionen) för 699kr inkl. spel

Vad är mest värt, är trådlösheten verkligen så pass skön att ha?

Ni som haft trådbunden och bytt till trådlös, era tankar etc.?

Kan man köpa endast spelet till PC isf.?

Funkar PC och/eller Xbox360 gitarren till Guitar Hero 2 eller 80's tillägget också?

Tacksam för svar - TheSwede86

#87

Postad 09 mars 2008 - 23:31

hawkiz
  • hawkiz
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Guitar Hero 3 till ps3 funkar till PC, men man måste fixa programet JoyToKey.
sedan ställa in gitarrents knappnummer till tangentbordets knappar som ni använder till Guitarhero

Saxat från ett annatforum.

Download a program called joy2key.

http://www.electraco...rsion<br />.htm

You need to have the reciever plugged into the USB before you start Joy2key.


When you open it, immediately click on the preferences tab and check "Use Axes other than x or y".
Also, "use pov switches" if it isn't already checked.


Now here are what the buttons are for the ps3 controller:
Axis 3(>0) = Whammy
POV 1 UP /DOWN = Strum
button 1 => Square / Yellow
button 2 => X / Green
button 3 => O / Red
button 4 => Triangle / Blue
button 5 => L1 / Orange
Bouton 9 => Select

So as you can tell, for example which ever key (on your keyboard) is mapped to green,
probably F1 in the case of FOF by default.
You need to map "F1" to button 2 within Joy2key.
The only problem i've run into is the whammy,
and start button and using those with the pc version of GH3.

#88

Postad 31 mars 2008 - 14:43

meepmeep
  • meepmeep
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tänkte mest bara konfirmera att ja, guitar hero 2 xbox gitarren fungerar klockrent till PC, plugga i och kör på bara. Inga program, ingenting. Använder dock Windows Vista jag, kan ju ha med saken att göra. Lirar i 1980x1020 upplösning , allt maxat på min burk och tv.

En amd quad core på 2.8ghz, 2048 corsair ram, 8800 GT, inga problem, inget lagg ifrån TV:n heller som är en Toshiba 40ZF355D.


Mest konfirmation som sagt.

#89

Postad 04 april 2008 - 12:46

Gurgel
  • Gurgel
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Någon som har en länk för att ladda ner låtar till GH3?

#90

Postad 23 april 2008 - 14:13

haglind
  • haglind
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Varför finns det inga låtar att ladda hem online till pc-versionen, någon som har hört något om det kommer komma några?

#91

Postad 26 juli 2008 - 22:55

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0
Någon som provat spelet på Vista 64? Står nämligen i systemkraven att Vista 64 inte stöds, så jag tänkte om det inte stöds som i att dom ignorerar hur det fungerar, eller att dom aktivt förhindrat det att fungera på Vista 64...

#92

Postad 05 september 2008 - 19:26

boxman8
  • boxman8
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Precis spelat igenom medium i gh3 till pc nu och jag måste säga att jag förstår inte vad battles har i spelet o göra...känns som en onlinegrej som inte alls e cool i singleplayer, det e bara irriterande när man inte förstår hur man ska göra ..sen e det pissenkelt.
Spelet e annars precis som 1an o 2an imo..med sämre låtar men det ska gå o tanka säger dom, "COMING SOON" när jag försöker i onlineläget är dock ganska störande..

Jag vill ha lite mer Rage against the machine , foo fighters red hot o sånnt, inte kiss o helt gamla låtar, de suger =)

Killing in the name till föregångaren var ju underbart skön o spela tex, min favoritlåt genom alla gh spelen

#93

Postad 18 september 2008 - 20:23

Unregisterede0032604
  • Unregisterede0032604
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Tänkte mest bara konfirmera att ja, guitar hero 2 xbox gitarren fungerar klockrent till PC, plugga i och kör på bara. Inga program, ingenting. Använder dock Windows Vista jag, kan ju ha med saken att göra. Lirar i 1980x1020 upplösning , allt maxat på min burk och tv.

En amd quad core på 2.8ghz, 2048 corsair ram, 8800 GT, inga problem, inget lagg ifrån TV:n heller som är en Toshiba 40ZF355D.


Mest konfirmation som sagt.


Vill inte verka tjatig men Gh2-gitarren fungerar alltså till gh3 till pc?
Vill inte beställa och stå där med en gitarr som inte fungerar.

#94

Postad 20 september 2008 - 21:31

Unregisterede0032604
  • Unregisterede0032604
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Kan svara på det själv. Åkte till EB-games i Borås och pratade med dom, dom säljer begagnade spel och liknande, fick en gitarr med 6mån garanti för 329Kr.

#95

Postad 01 oktober 2008 - 22:42

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0
Kan någon tala om var och om man kan ladda hem fler låtar till PC versionen. Eller får man hålla till godo med dom som finns?
Känns som att det borde vara enkelt löst med nedladdning av fler låtar till PC...

Kom igen nu, ni är ju flera som har PC versionen. Själv har jag inte fått den än.

#96

Postad 03 oktober 2008 - 19:43

nickr
  • nickr
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Kan någon tala om var och om man kan ladda hem fler låtar till PC versionen. Eller får man hålla till godo med dom som finns?
Känns som att det borde vara enkelt löst med nedladdning av fler låtar till PC...

Kom igen nu, ni är ju flera som har PC versionen. Själv har jag inte fått den än.


Allt snack om DLC till datorn är bara bull*hit. När man frågar Aspyr om detta så får man bara ett automeddelande tillbaka.

#97

Postad 05 oktober 2008 - 20:39

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0

Allt snack om DLC till datorn är bara bull*hit. När man frågar Aspyr om detta så får man bara ett automeddelande tillbaka.

Så det finns ingen möjlighet att ladda ner mer låtar till datorversionen?

#98

Postad 06 oktober 2008 - 16:57

Ralleballe
  • Ralleballe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en massa frågor om vilka kontroller jag kan använda till datorn? Vilka gitarrer funkar till datorn? Vilka trådlösa funkar och vilka kräver adapter?
Jag är nyfiken då jag funderar starkt på att skaffa mig en gitarr då det börjar bli krångligt med tangentbordet på hard.

Tacksam för ett utförligt svar!

#99

Postad 06 oktober 2008 - 17:23

nickr
  • nickr
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Så det finns ingen möjlighet att ladda ner mer låtar till datorversionen?

Nej. Det ända du kan göra för att få nya låtar till Gh till Pc är att lägga till custom songs.

#100

Postad 10 oktober 2008 - 11:56

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0

Nej. Det ända du kan göra för att få nya låtar till Gh till Pc är att lägga till custom songs.


Hur gör man det?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.