Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skvaller eller nyheter om Nextgen konsoler

1020 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 10 februari 2005 - 08:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Tack för den tekniska biten Pac; jag fattar ingenting men det verkar som om du tycker att det ser bra ut iaf. Bättre än vad du trodde?

<{POST_SNAPBACK}>


Äsch, jag som försökte vara så tydlig som möjlig... :wub:

Tycker CELL verkar se ut som man hade förväntat sig. Överraskande mkt cache-minne kanske. Dessutom är det nog så att man borde insett att snacket om 4 CELL i PS3 var överdrivet. Det kan fortfarande hända men jag tror inte det. Borde bli för dyrt och dessutom skapa en obalans i designen(dvs minne och grafik blir flaskhalsar) .

edit: Det är ju föresten inte alls säkert att cell i ps3 kommer snurra ens i närheten av 4.6 GHz. IBM etc har sagt att den processorn de visade upp på mässan snurrade med denna frekvens. Behöver ju inte betyda att PS3 Cell gör det. Förmodligen kommer den vara långsammare vilket ger lägre värme och ev. lägre pris eftersom man kan plocka ut processorer som inte är så kinkiga. Förmodligen mer info i mars som sagt.

Du gnällde tidigare om att Sony släpper tidigt: Håller inte med alls.

PS1 släpptes December 1994. Detta var extremt vältajmat. Varför?
1) Precis i det skede det var möjligt att ens lansera vass 3D-grafik och CD-ROM för vettiga pengar.
2) Den föregående generationen med Megadrive och SNES hållit på lääänge.
3) Sega kom med sin Saturn samtidigt (några dagar tidigare till och med), klart Sony, som nykomling, vill vara med i den matchen.

Före nintendo, japp. Beror väl på att nintendo var sena. N64 skulle släppts dec 95 men det rann iväg till sommaren -96. De har sig själva att skylla.

edit: Dessutom kom PS till eftersom nintendo bröt avtalet med sony om att tillverka PSX, dvs iprincip en cd-rom baserad SNES. Antar att de ångrar det idag... :)

PS1 december 1994 alltså, PS2 mars 2000. Över fem år för tusan! Ska Sony vänta in ev. konkurrenter bara för att vara snälla?

Nintendo var sena som vanligt och MS? Grejjen är att MS inte fattade att de skulle ge sig in på tvspels-marknanden förän Sony presenterade PS2. Det var först då de insåg att något behövde göras för att Sony inte skulle få härja fritt i våra vardagsrum. Klart de måste släppa xbox senare då, man bygger itne en konsoll över en natt. Har man även lite koll på hur hårdvaran till pc såg ut cirka 2000 inser man xbox faktiskt släpptes så tidigt den bara kunde.

Och just ja, det var Sega som var tidiga även den här gången... Det hjälpte inte men tack olov kom MS in på marknaden, en mer än nödvändig konkurrent till Sony.

Okej..historie lektionen är över, ut på rast med er! <_<

Redigerat av pacman, 10 februari 2005 - 10:45.


#52

Postad 10 februari 2005 - 08:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Hoppas bara de inte snålar bort sig med minnesmängden, minst 512 MB XDR-minne vore önskvärt.

<{POST_SNAPBACK}>


Verkar som de inte snålar bort sig:

Elpida president Yukio Sakamoto told Reuters that Sony plans to use 512MB XDR DRAM, with Rambus' interface technology, in the PS3


http://www.gamespot....ws_6118242.html

#53

Postad 10 februari 2005 - 10:58

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Pacman äger!...Danke schön för länk hjälpen ,angående mars presentationen.

Zoiler, jag sa inte att ps3 skulle lanseras i år, jag sa tt ps3 kommer att lanseras samma år i europa som x2..med 6 månaders skillnad.

Fine, du får se det som du vill.....men ms kommer inte ha susning nästa gen om deras maskin kommer att vara baserad på föråldrad teknik.

Läs pac´s inlägg om konsol historia...så förstår du vad jag menar med trend, underskattar och underskattar..betydelsen av i princip simultan launch är inte i den utsträckning som du tror..sony fans kommer att förbli sony fans...inget ms kan göra åt det, hade de kunnit gjort nånting åt det hade inte ps2 ha sålt 80-85 miljoner ..och xbox runt 15-18 milj...väsentlig skillnad.

VI kommer att köpa import, ingen tvekan om den saken.....VI tillhör freaksen.....det gör inte berra och co, lill killens pappa som har pungat ut 2-3 papp för julklappen i år...kommer garanterat inte att betala minst 3 för en konsol som lanserats, bara för att den för närvarande är bäst...inte en chans, nämner följande bara som kuriosa, när xbox lanserades här..för 4990..hur många tror du att de sålde? Hur hög kommer x2 priset att ligga på?...3990 är relativt nära...du tror att pappa kommer att springa iväg och handla den för mats bara för at han säger så eller?

MS pr har varit bedrövlig, de spelar inte ens i samma liga som sony, de är lite bättre en nintendo, men nintendo är ju de värld sämst på att lansera sina produkter på ett adekvat sätt.

Ovannämnda fakta gäller även ps3 lanseringen, men med tanke på sonys marknads penetrations , så ser den preliminära kalkylen på antal konsoler skiftade på ett tidigt stadium ungefär ut på följande vis, de man räknar med att adoptera ett tidigt system är cirka 10% av antalet fans , dvs runt 8 miljoner för sony och cirka 1.5 för MS...det är de så kallade early adopters, TITTA på tidigare trenden!!!....de sifrorna stämmer ganska bra,sedan kan man utgå ifrån en ständig försäljning per månad, vilket brukar baseras på 10% av den initiella försäljingen, den trenden brukar hålla hela lanserings året.

Så vad vi har i konkreta siffror, räkna med cirka 1.5 M x2 vid launch, räkna sedan med OPTIMALT 200k-300k per månad tills ps3 lanseras, jag tror personligen att månads siffrorna inte kommer att vara högre än 150K...addera , sammanlagt ser vi ett försprång på max 4 miljoner vid ps3 launch....gå tillbaka till första frasen och läs vad ja sa om procentuell adaptering.

Ja, och varför tror du helt ärligt att jag vet allt det här....ja gissa...vad kan det vara. :wub:

#54

Postad 10 februari 2005 - 11:04

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Så du vet det här alltså...hmm har du lyckats realisera einsteins teori om tidsmaskin eller??

Det är dina teorier och framtiden får utvisa om det stämmer eller inte...

Tror dock inte PS3 kommer vara billigare än xb2 med de komponenter som den sägs innehålla, så det kan ju vara en fördel för xb2 i barnfamiljer mm.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 10 februari 2005 - 15:52.


#55

Postad 10 februari 2005 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Is that good enough for ya?

Faktiskt inte ;) . Den där bilden är:
1) Från ett möte 2004, vet ej när men saker brukar ändras gällande sånt här.
2) Enligt bilden skulle väl premiären på nextgen varit FY04? Det har ju inte hänt, då kan man inte lita på resten. Står inget om någon Mars debut eller hur läser du det?
Så jag fick kolla URL på bilden och backtracka till sidan där du hittade den. DÄR hittade jag denna info:

"Sony has cryptically announced that the Playstation 3 will be in playable form at E3 in May, although it is uncertain whether there any actual titles will be present, or just tech demos. Additionally, Sony will make an announcement about the system at the end of March...."

Mao, ett uttalande om konsolen i Mars, antagligen på deras egna möte, likt PS2. Frågan är hur mycket de kommer visa. Jag hoppas de visar ingame, men det är väl för mycket begärt... Så kom gärna upp med en bra länk med bevis på att de kommer visa i Mars eller förklara om jag har feltolkat bilden och när bilden är ifrån.
Här är ett citat:

"...watchers had been betting it (PS3) will also first see the light of day at E3.

However, now it appears those bets may not be such a sure thing. Sony Computer Entertainment America representatives have confirmed to GameSpot that the US subsidiary of the Japanese electronics giant "will have an event to premier [its] next-generation system" before E3.

SCEA reps would reveal little else about the PlayStation 3 unveiling other than saying it would not be at GDC. "The premiere event has nothing to do with GDC," said one. "The event will be before E3, but the date is still not announced."

Sony's disclosure about the PlayStation 3 premiere came just hours after it officially took the wraps off the Cell processor, which the PS3 will use, at the International Solid-State Circuits Conference in San Francisco. For a full run-down on the Cell processor's capabilities, check out GameSpot Hardware's feature on the chip. "

Det är även troligt att TGS kommer vara första gången vi ser hårdvaran, dvs själva lådan, för första gången (om det inte kommer en lite sneak-preview på E3).

Det beror säkert på vem som visar först, på E3. Vet du ordningen i år? Kommer säkert komma en preview tror jag.

(Obs, den där sidan gör reklam för Maxtheather (tsss) och visar denna bild:

Postad bild
"Studio 3 : The Last Ninja - Graphical requirements can only be met by PS3! "

Skrattretande :lol: , jag såg den där bilden i en Superplay förhandstitt för 3-4 år sen!)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nu till historialektionen =). Låt mig få ställa några frågeställningar eller motargument i all humble opinion.
Jag förstår vad du menar med att "vänta in sina motståndare". Då får jag omformulera mitt statement:

Jag är sur på Sony för att de släpper tidigare än "mina konsoler" (framför allt Nintendo), därmed får de ett orealistiskt försprång och förstör för Nintendo, som därmed får in mindre stålar. Hände både GC och N64 ju. Det blir ju deras fel indirekt i och med att de började cykeln tidigare än N64.

PS1 släpptes December 1994. Detta var extremt vältajmat. Varför?
1) Precis i det skede det var möjligt att ens lansera vass 3D-grafik och CD-ROM för vettiga pengar.
2) Den föregående generationen med Megadrive och SNES hållit på lääänge.
3) Sega kom med sin Saturn samtidigt (några dagar tidigare till och med), klart Sony, som nykomling, vill vara med i den matchen.


1) Nåja vass... Nu är det DU som glömmer av Dreamcast, den hade väl ganska vass 3D-grafik =)? Menar du att den var för dyr :) ?
2) Mitt citat taget från en spelhistoriekälla : "*Megadrive kom alltså Oktober -88...SNES kom -91". Megadrive hade vart ute lääääänge, SNES hade inte vart ute sina 4-5 år, PS inkräktade på Nintendos mark!
3) "*Playstation släpptes -94 samtidigt några månader innan Saturn, men det var inget krig, snarare massakering. Playstation var överlägset och Sony pumpade in massiva pengar på reklam. Saturn gick det tystare till."
Det var ingen match Saturn kan inte räknas som en lyckad konsol, de blev utklassade.

N64 skulle släppts dec 95 men det rann iväg till sommaren -96. De har sig själva att skylla.

Det kan inte ha nåt att göra med Sony då?

Dessutom kom PS till eftersom nintendo bröt avtalet med sony om att tillverka PSX, dvs iprincip en cd-rom baserad SNES. Antar att de ångrar det idag... 

Jo jag är smärtsamt medveten om detta, klantigt av Nintendo. Den som tog det avgörande beslutet om det där är väl skjuten idag.

Och just ja, det var Sega som var tidiga även den här gången

Det var de INTE, de kom mittemellan N64 och PS2. Alltså kan man lika gärna säga att de är sena gentemot N64 :lol: . Dessutom var det ingen större satsning på den konsolen, den dog ut snabbt oh SEGA blev software company.
Lite det jag menar, 3 konsoler har aldrig släppts så här nära inpå. Jobbigt att behöva upprepa sig :wub: .
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Pohl: Du är för go´ :lol: :lol: . Du har allting klart för dig, framtiden är crystalclear and on schedule eh? Skrattar högt när jag läser detta, och sen hittar länken.

Zoiler, jag sa inte att ps3 skulle lanseras i år, jag sa tt ps3 kommer att lanseras samma år i europa som x2..med 6 månaders skillnad.

Jag har inte sagt nåt annat? <_< . Låt mig nu grusa dina framtidsplaner :lol:

"So the Sony Playstation 3 is due to get out in spring 2006 for Japanese market. North America will get its version even later than that as it's expected that Americans and Canadians should be able to get one in fall of 2006. Europeans will have to wait a lot longer. "

Här är länken, 10:e December gjordes den (jag har ofta fakta som understöd för mina kommentarer :wub: )

http://www.theinquir.../?article=20147

"Europeans will have to wait a lot longer than fall 2006"
Det betyder 2007 om du undrar =).
Fast det är klart, vad vet de? De har ju inte tillgång till dig :blink: :lol: .
Med tanke på att du har fel i releasedatumet, så KANSKE du har fel angående det andra också :wub: ?

Ja, och varför tror du helt ärligt att jag vet allt det här....ja gissa...vad kan det vara.

:lol: TJa du vet, jag vet inte. Jag har inte din klärvojans, en mamma som är spåkvinna eller en tidsmaskin :lol: . Notera att mina ANGTAGANDEN är just det, och inte någonting jag VET. Jag bara gissar, i brist på Odens 6:e öga :lol: .

Jag har min teori, du VET ditt. Jag kan inte tävla mot Gud :lol: .

Hmm, vad långt det blev. Jaja alltid roligt med diskussioner.

Ps. Doc: Kan du inte kolla i kristallkulan och få fram lite nextgen screenshots? :lol:
Ps2. Synd man inte kan ha unlimited smilies, damn jag har problem att posta för att jag har för många smilies.

#56

Postad 10 februari 2005 - 16:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Faktiskt inte  :lol: . Den där bilden är:
1) Från ett möte 2004, vet ej när men saker brukar ändras gällande sånt här.
2) Enligt bilden skulle väl premiären på nextgen varit FY04? Det har ju inte hänt, då kan man inte lita på resten. Står inget om någon Mars debut eller hur läser du det?


FY = Fisical Year = Finans året = börjar i april.

Primär är satt stax före FY05 = Det är runt Mars 2005 det ja...

Iövrigt så letade du själv upp länkar som tyder på en "PS2-liknande" visning i mars så jag tror nog Kutaragis PP-presentation fortfarande är aktuell.

Jag är sur på Sony för att de släpper tidigare än "mina konsoler" (framför allt Nintendo), därmed får de ett orealistiskt försprång och förstör för Nintendo, som därmed får in mindre stålar. Hände både GC och N64 ju. Det blir ju deras fel indirekt i och med att de började cykeln tidigare än N64.

Njae, det är "dina" konsoler som släpps för sent... :wub:

Ska kanske tillägga att jag själv föredrar nintendo lir före sony lir. Jag lider oxå av att de är "sena"

1) Nåja vass... Nu är det DU som glömmer av Dreamcast, den hade väl ganska vass 3D-grafik =)? Menar du att den var för dyr  <_< ?


Dreamcast? Var ju inte ens påtänkt 1994...vad har den med saken att göra?

2) Mitt citat taget från en spelhistoriekälla : "*Megadrive kom alltså Oktober -88...SNES kom -91". Megadrive hade vart ute lääääänge, SNES hade inte vart ute sina 4-5 år, PS inkräktade på Nintendos mark!


Har för mig att japanreleasen var tidigare än så men är lite osäker...90 var det väl?

I vilket fall som helst dök PS upp när SNES gick på sista versen = hög tid att lansera nästa generation.

3) "*Playstation släpptes -94 samtidigt några månader innan Saturn, men det var inget krig, snarare massakering. Playstation var överlägset och Sony pumpade in massiva pengar på reklam. Saturn gick det tystare till."
Det var ingen match Saturn kan inte räknas som en lyckad konsol, de blev utklassade.


Saturn sålde faktiskt bättre än PS ibörjan. Japanerna älskade att lira Virtua Fighter tydligen. Faktum är att utgången var inte alls så klar som man kanske tror idag. I europa och usa var det dock ingen match och det tog heller inte så lång tid innan man gick förbi i japan men det kunde ingen förutse före 1994 dvs när planen för PS drogs upp. Tro det eller ej, Sega var en stark konkurrent.

Dessutom hade den nya generationen redan börjat starta med sådana höjdare som 3DO (som iofs var rätt cool) och Jaguar. :wub: Sony var inte tidigare än nån annan här, skillnanden är att Sony krossade allt motstånd.

Sen förstår jag inte vad reklampengar har med saken att göra. Antingen är en konsoll släppt eller inte släppt. Det var väl det vi diskutera? Inte hur pass bra releasen gick eller hur mkt budget de hade i pr... ;)

N64 skulle släppts dec 95 men det rann iväg till sommaren -96. De har sig själva att skylla.

Det kan inte ha nåt att göra med Sony då?


Nä. Vad skulle det vara?

Och just ja, det var Sega som var tidiga även den här gången
Det var de INTE, de kom mittemellan N64 och PS2. Alltså kan man lika gärna säga att de är sena gentemot N64  :wub: . Dessutom var det ingen större satsning på den konsolen, den dog ut snabbt oh SEGA blev software company.


Det resonemanget håller inte. Saturn tillhör samma generation som PS och N64. En uppföljare till den borde rimmligtvis kallas nästa generation. Eller hur? Man kan vrida på det hur mkt man vill, men frågan är hur klokt det låter, jag kan isf lika gärna hävda att PS är av samma generation som SNES... :lol:

Lite det jag menar, "Lite det jag menar, 3 konsoler har aldrig släppts så här nära inpå. Jobbigt att behöva upprepa sig  :)


Helst när du upprepar dig i onödan. Jag har aldrig sagt nått som motstider påståendet att "3 konsoler har aldrig släppts så här nära inpå". :blink:

#57

Postad 10 februari 2005 - 17:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Finans året = börjar i april.

Det förklarar saken. Men enligt den där skalan om nu varje H är 6 månader skulle det börja i februari =P. Jag menar bara att du kunde gett en tydligare "länk", den där bilden är ju inget superbevis, men nog pratat om detta. Vi säger att den visas på något sätt i Mars.

Njae, det är "dina" konsoler som släpps för sent...

Ett sätt att se på saken... :wub: .

Dreamcast? Var ju inte ens påtänkt 1994...vad har den med saken att göra?


Haha sry, jag hade svårt att koncentrera mig, tårarna rann efter att jag läst Pohls inlägg ;) . Stryk det där!

Har för mig att japanreleasen var tidigare än så men är lite osäker...90 var det väl?
I vilket fall som helst dök PS upp när SNES gick på sista versen = hög tid att lansera nästa generation.

Jag citerar bara källan och den säger -91 :) . Sista versen... Nintendo släppte ju -96. Då, inte förr är det sista versen för Nintendos del. Hade inte PS släppts hade SNES sålt ännu bättre.
Tycker det är bra nu att de släpper tätare och tätare inpå varandra så att det blir riktig konkurrens och 3 snabba alternativ.

Saturn sålde faktiskt bättre än PS ibörjan. Japanerna älskade att lira Virtua Fighter tydligen. Faktum är att utgången var inte alls så klar som man kanske tror idag. I europa och usa var det dock ingen match och det tog heller inte så lång tid innan man gick förbi i japan men det kunde ingen förutse före 1994 dvs när planen för PS drogs upp. Tro det eller ej, Sega var en stark konkurrent.

"Stark" är ett relativt ord. Jämfört med 3DO och Jaguar tex var de "starka" konkurrenter. Men du säger det själv "sony krossade allt motstånd".
För att förklara vad "släppa tidigt i en generation" innebär, måste jag förklara vad en generation är. Jag anser att PS generation handlade om PS och N64. Ingen annan bjöd på något motstånd alls i mitt tycke.
Har du läst länken jag la upp om min lilla historielektion? Där drar jag upp en drös småuppkomlingar. De förlorade allihop på att de var för dyra, opraktiska eller gjorde för lite reklam.
"*PC Engine kom aldrig till Europa.
*3DO, Jaguar, Neo Geo, AmigaCD var antingen för dyra eller så glömdes de snabbt bort"

Sen förstår jag inte vad reklampengar har med saken att göra. Antingen är en konsoll släppt eller inte släppt. Det var väl det vi diskutera?

Ja vi diskuterar om Sony släpper tidigt i en konkurrerande generation eller inte. Jag förklarar bara varför Saturn inte var nån match (reklamen, bla) och därför inte tillhör generationen [ PS + N64 ]. Kalla det konsolkrig om du vill. Alla, även om de släppts, har inte status att komma med där. Så tycker iaf jag.


Det kan inte ha nåt att göra med Sony då?
Nä. Vad skulle det vara?


Kanske behövde Nintendo göra om sina planer när de såg hur PS såg ut? De kanske behövde lägga till nåt? Vad vet vi.

Det resonemanget håller inte. Saturn tillhör samma generation som PS och N64. En uppföljare till den borde rimmligtvis kallas nästa generation. Eller hur? Man kan vrida på det hur mkt man vill, men frågan är hur klokt det låter, jag kan isf lika gärna hävda att PS är av samma generation som SNES...


Nåja SNES --5år--> PS , Dreamcast--3år--> Xbox

Detta är mina generationer: 3 års skillnad kan inte räknas in i en ny generation. Utklassade, försvinnande konsoler räknas inte heller med. Skit i 8-Bit.
1. PS+N64
2. PS2+GC+Xbox
3. PS3+Xbox2+Rev.

Dreamcast kommer mellan 1 och 2. <_<

Om du vill ha med Dreamcast får du lägga in den med PS2, och ha Xbox+GC för sig själva men så är det ju inte.

Redigerat av Zoiler, 10 februari 2005 - 17:18.


#58

Postad 10 februari 2005 - 18:25

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Jaja zoiler ,kul att se totalt exempel på ignorans, du har inte ens en susning om fiscial year koncept ,du blir upplyst av det här uppe..och du börjar anklaga mig för kristall kula....hahahaha.. :wub:

Att jag kanske har jobbat med marknadsföring av tidigare konsoller och var angagerad inom fältet har aldrig dykt upp som en potentiell möjlighet i dina ögon eller?

Att jag känner folk personligen som i branchen har ingen som helst betydelse eller?

Alla analyster jag har pratat med i stort sätt överens om teorin jag framlade.

Så innan du blir spydig och allmänt irriterande, speciellt med så pass lite kunskap som du har inom fältet så ber jag dig att hålla det civiliserat.

Vi kan ta den här diskussionen vintern 2006..inte fiscial year 2006...utan vintern 2006.

#59

Postad 10 februari 2005 - 18:29

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Zoiler, kan du något om marknadsföring eller?

Ingen pun inteded, jag undrar bara helt enkelt.

#60

Postad 10 februari 2005 - 18:55

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Så bara för att du kan ngt om marknadsföring så VET du och dina kompisar detta eller.

Fan då skulle jag nog ringa Microsoft och säga ...

-hörru jag har en lirare som säger att han vet att ni kommer bli piskade av ps3
-Va va säger du hur vet han det?
-Nja han kan lite om marknadsföring serru..
-Aha ok ska ringa konsollavdelningen och be dem lägga ner den direkt så slipper vi bli förödmjukade och förlora massa pengar.
-Japp nog lika bra det...

Glömde säga..

Fiscal Year börjar inte ALLTID i april.
Tex så slutar Microsofts fiscal year i Juni.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 10 februari 2005 - 19:01.


#61

Postad 10 februari 2005 - 19:03

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Wma, jag vet att det är ytterst svårt att få kredibilitet på ett forum, och jag inser det..och du har helt rätt i att det jag säger är gissningar, visst, men folk lever rätt bra på gissningar.

Du har alldeles rätt i fiscal year kommentaren, alla företag har en modell som passar de bäst...kan i princip börja vilken månad som helst.

Jag var väldigt insatt i ps2 lanseringen...inte i sverige, utan östra europa, jag vet att det låter som världens skitsnack, det är upp till er att tro på det eller ej.

Jag har ingen tendens till att påtvinga mina åsikter på folk, till skillnad mot andra, vad jag vill påpeka, att om man bara med att lansera tidigt inte kanske får det övergreppet som visa är så övertygade om....and thats all.

Ber om ursäkt om det kanske framkommer annorlunda.

#62

Postad 10 februari 2005 - 20:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Pohl: För det första så ANKLAGAR jag dig inte för kristallkulemannen utan valida grunder eller hur :lol: ? Du har sagt att du VET exakt vad som kommer hända, bara för att du har jobbat på PS2 och kan marknadsföring. Du till och med prissätter Xbox2.
När vi ändå talar om det, jag vet en hel del om fotboll och jag VET att Brasilien kommer vinna fotbolls-VM 2006, bra va? Slipper du kolla. Det är exakt samma sak. TRENDEN är att Brasilien brukar vinna VM. Ursäkta mig om jag tycker det låter fjantigt.

Kollade du länken jag angav där de säger 2007 i Europa? Du sa inget om det, snacka om ignorans? Så du menar att jag ska tro på dig mer än dem (dessutom utan att du ens NÄMNT att du jobbat på PS2)? Hade DU trott mig mer än dem i min position?
Jag kan inte se hur JAG är ignorant? Jag tänker ju inte börja argumentera mot vad Xbox2 kommer kosta eller exakt hur många anhängare som finns? Det är inget konkret, jag kan inte gissa vilt.

Jag hade inte en susning om att FY börjar i April för Sony,nej, men vad har det att göra med att du VET allting?

Du drar ut uttryck jag inte sagt ur tomma luften:

Zoiler, jag sa inte att ps3 skulle lanseras i år, jag sa tt ps3 kommer att lanseras samma år i europa som x2..med 6 månaders skillnad.

Något jag aldrig sagt.

DU anklagar mig för ett "brinnande hat" mot Sony. Vilket jag heller inte gör.

Du ändrar dig angående saker:

Den enda målgruppen med en tidig launch är freakgruppen, dvs ******s....ms...nintendo...sony ...
VI tillhör freaksen

Vi är inte ******s, ******s är antagligen de som köper enbart en konsol?

Du antar att jag ska kunna läsa dina tankar och veta vad du jobbat som:

Att jag känner folk personligen som i branchen har ingen som helst betydelse eller?


Kan ta upp det här igen:

men frågan är bara om hur vist det är att lansera en maskin ,om åtminstånde på papper, är helt underlägsen sin största konkurrent,på alla plan.

Eftersom du jobbade med PS2 marknadsföring så borde du väl veta hur bra det kan gå?

vad jag vill påpeka, att om man bara med att lansera tidigt inte kanske får det övergreppet som visa är så övertygade om....and thats all.

"inte kanske får"? Snarare ALDRIG ÖVERHUVUDTAGE NÅGONSIN, så lägger du fram det.

När Wmadoss helt plötsligt säger att du gissar, det jag sagt hela tiden, DÅ erkänner du att du inte VET!?

VEM är det som försöker irritera vem här egentligen? Och spydig... ;) Någon som påstår att han VET allting brukar anses ganska spydig...

Obs. Jag kan nog tro dig angående att du jobbade på PS2 i Östra Europa. Du stavar inte så bra och talar mycket engelska :P . No pun intended btw.

Vintern 2006 har ju PS3 inte släppts i Europa och bara vart ute en liten stund i USA så då är det ingen större idé att diskutera det heller...

Ta dig ett tag och läs igenom allt jag sagt här...det är inget jag hittar på. Du måste ju erkänna dina misstag, om du inte gör det nu, så gör du det aldrig.

Ps- Jag erkände att jag hade fel angående Mars och PS3. Bra va!? :lol:

#63

Postad 10 februari 2005 - 20:48

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Ok, en intressant tanke som jag ahr grubblat lite över, ni framlägger en teori om huruvida x2 kommer att ta över, jag framlägger en motsatt teori....min blir förlöjligad...erna acceptabel. ;)

Du tolkar mina ord på fel sätt, när jag använder mig av siffror så reflekterar de en tidigare period inom konsol lansering..dvs ps2.

Jag säger inte att jag vet vad som kommer att hända, jag säger bara att trenden brukar följa ett visst mönster...vilket den TROLIGTVIS kommer att göra även här.

Mycket talar för att Ms inte kommer inte vara kapabla till att bryta den än, MEN deras intentioner har aldrig varit kortsiktiga.

Min stavning, tja, sitter man här uppe så brukar jag inte vara väldigt noggran med det..men du skulle nog bli rejält förvånad om du visste vad jag arbetar inom nu.... :lol: ...väldigt förvånad.... :P

Visst, vi har olika syner på saker och ting, och det är väl det som är det underbara i livet...det ger mer färg åt det hela, tänk bara vad trist det skulle vara om jag bara höll med dig om allt. :lol:

#64

Postad 10 februari 2005 - 23:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ok, en intressant tanke som jag ahr grubblat lite över, ni framlägger en teori om huruvida x2 kommer att ta över, jag framlägger en motsatt teori....min blir förlöjligad...erna acceptabel.  :D

Accepterad... :P . Kollar du början av tråden så handlade snacket från början om DVD kontra HDD. Det var då DU kom in i bilden med "Hur pass säkra tror ni sony är om de nu vågar presentera ps3 redan i mars...2 månades FÖRE E3....hur pass övertygade är de om MS chanser att toppa deras hårdvara". Det var ingen som snackat hårdvara innan dess. Min teori är väl snarare att Xbox2 kommer få ett försprång med den tidiga starten, inte att de tar över. De har större chanser nu, givetvis, men ta över har jag inte sagt.
Jag har aldrig förlöjligat din teori att (som jag fattade det) Sony kommer vinna kriget (bara det om hjärntvättningen), jag förlöjligade din VET allt inställning (Se citat nedanför). Men nu ändrar du dig:

Dina senaste ord: "Jag säger inte att jag vet vad som kommer att hända"

Vs

Dina tidigare ord: ( and i quote) "Så vad vi har i konkreta siffror....sammanlagt ser vi ett försprång på max 4 miljoner vid ps3 launch...Ovannämnda fakta gäller även ps3 lanseringen...Hur hög kommer x2 priset att ligga på?...3990 är relativt nära...ps3 kommer att lanseras samma år i europa som x2..med 6 månaders skillnad...Ja, och varför tror du helt ärligt att jag vet allt det här"

Tur att man kan ändra sig eller hur ;) ? Du får nog vara lite tydligare i framtiden, heh :lol: .

men du skulle nog bli rejält förvånad om du visste vad jag arbetar inom nu....  ...väldigt förvånad.... 

Översätter Tom Clancys senaste till svenska kanske? :lol: . Eller kanske städare på lisebergstornet, du snackar ju alltid om "här uppe" :D .

Kan du inte bara för diskussionens och före detta marknadsförare för ps2s skull svara på följande:

1) Hur kan du säga detta: "men frågan är bara om hur vist det är att lansera en maskin ,om åtminstånde på papper, är helt underlägsen sin största konkurrent,på alla plan."

...när du jobbat på ps2? Jag fattar inte. Fast jag vet nog redan vad du kommer svara :lol: .

2) Länken där de säger, Europa 2007. Står du fast vid 2006?

3) Hur kan du säga att freakshows/fanbois är den enda målgruppen för en tidig release? Och hur kan du säga att VI som köper alla konsoler är fanbois?

Convince me! ;) FEED the discussion!

#65

Postad 11 februari 2005 - 08:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
GAAAH! Skrev ett så långt och fint inlägg så blev det network error = all gone! Crap.

Får bli snabbsvar... :

Jag citerar bara källan  och den säger -91 ;) .


Inte så viktigt, men: SNES (Super famicon) släpptes -90. Källan är kass. :lol:

http://www.gooddealg...es/lineage.html

"Stark" är ett relativt ord. Jämfört med 3DO och Jaguar tex var de "starka" konkurrenter. Men du säger det själv "sony krossade allt motstånd".
För att förklara vad "släppa tidigt i en generation" innebär, måste jag förklara vad en generation är. Jag anser att PS generation handlade om PS och N64. Ingen annan bjöd på något motstånd alls i mitt tycke.
Har du läst länken jag la upp om min lilla historielektion? Där drar jag upp en drös småuppkomlingar. De förlorade allihop på att de var för dyra, opraktiska eller gjorde för lite reklam.
"*PC Engine kom aldrig till Europa.
*3DO, Jaguar, Neo Geo, AmigaCD var antingen för dyra eller så glömdes de snabbt bort"

Ja vi diskuterar om Sony släpper tidigt i en konkurrerande generation eller inte. Jag förklarar bara varför Saturn inte var nån match (reklamen, bla) och därför inte tillhör generationen [ PS + N64 ]. Kalla det konsolkrig om du vill. Alla, även om de släppts, har inte status att komma med där. Så tycker iaf jag.


Lätt för dig att säga idag, nu när du sitter med facit i hand. Grejjen är bara den att när planerna för denna generation drogs upp så var utgången allt annat än given! De flesta kunde man räkna bort från början men Saturn och till viss (liten) del 3DO hörde definitivt till konkurrenterna.

Hade Saturn blivit krossad om PS släpptes ett år senare?
Hade DC blivit krossad om PS2 släpptes ett år senare?
Hur bra hade det gått för PS om den släpptes nästan samtidigt som N64?

Säger det igen: Tajmingen på PS var perfekt. Detta ger att även PS2 släpptes i rätt tid, över 5 år är inte "för tidigt".

Resultatet av denna tajming blir att Sony krossade allt motstånd, visst. Men att gnälla om att Sony släpper för tidigt tycker jag saknar grund och visar att man inte förstår hur marknanden ser ut och hur den fungerar.

Kanske behövde Nintendo göra om sina planer när de såg hur PS såg ut? De kanske behövde lägga till nåt? Vad vet vi.


Nintendo hade redan 1993 väldigt god koll på hur N64 skulle se ut. De siktade högre än Sony i och med samrbetet med Silcon Graphics, helt ofrånkomligt att de därför bli senare men jag tror itne sonys teknik påverkade dem i särkilld stor grad. Om så hade varit fallet så är ju det enbart något positivt föresten, hört talas om att konkurrens leder till bättre produkter?

Nåja SNES  --5år--> PS , Dreamcast--3år--> Xbox

Detta är mina generationer: 3 års skillnad kan inte räknas in i en ny generation. Utklassade, försvinnande konsoler räknas inte heller med. Skit i 8-Bit.
1. PS+N64
2. PS2+GC+Xbox
3. PS3+Xbox2+Rev.

Dreamcast kommer mellan 1 och 2.  :P


DC -- 15 mån -> PS2
PS2 -- 20 mån -> Xbox

Är det nån som ska bort är det isf xbox...

Angående försvinnande konsoller, see above.

Om du vill ha med Dreamcast får du lägga in den med PS2, och ha Xbox+GC för sig själva men så är det ju inte.


Vilket betyder att DC var för tidig, inte PS2. Det jag ville höra. :lol:

#66

Postad 11 februari 2005 - 10:57

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Ok, en intressant tanke som jag ahr grubblat lite över, ni framlägger en teori om huruvida x2 kommer att ta över, jag framlägger en motsatt teori....min blir förlöjligad...erna acceptabel.  :D

Accepterad... :P .
Fel, min vän, en teori blir endast accepterad när den är bevisad, därför alla teorier som framläggs renderas genast som ACCEPTABLA....givetvis inte accepterad förens den bevisar validitet.


Dina tidigare ord: ( and i quote) "Så vad vi har i konkreta siffror....sammanlagt ser vi ett försprång på max 4 miljoner vid ps3 launch...Ovannämnda fakta gäller även ps3 lanseringen...Hur hög kommer x2 priset att ligga på?...3990 är relativt nära...ps3 kommer att lanseras samma år i europa som x2..med 6 månaders skillnad...Ja, och varför tror du helt ärligt att jag vet allt det här"

Tur att man kan ändra sig eller hur ;) ? Du får nog vara lite tydligare i framtiden, heh :lol: .

Jag tror inte att siffror är din grej..precis som svenska språket, som du så tydligt bevisade med den förra kommentaren. Jag försökte med så pass lätt pedagogik som möjligt bevisa en given möjlighet...som du nu givetvis missförstod

men du skulle nog bli rejält förvånad om du visste vad jag arbetar inom nu....  ...väldigt förvånad.... 

Översätter Tom Clancys senaste till svenska kanske? :lol: . Eller kanske städare på lisebergstornet, du snackar ju alltid om "här uppe" :D .

Ok, ännu ett meningslöst inlägg, som bara ytterligare förlöjligar min syn på ditt beteende. Jag vet att det kan vara ganska svårt att ACCEPTERA att det finns personer med adekvat utbildning med bra positioner...men det klart inte i din värld...där dominerar dina ideer om allt och alla.... :D

Kan du inte bara för diskussionens och före detta marknadsförare för ps2s skull svara på följande:

1) Hur kan du säga detta: "men frågan är bara om hur vist det är att lansera en maskin ,om åtminstånde på papper, är helt underlägsen sin största konkurrent,på alla plan."

...när du jobbat på ps2? Jag fattar inte. Fast jag vet nog redan vad du kommer svara :lol: .

MM....om du vet så mycket varför i hela världen envisas du om att påtvinga din åsikt om MS framgångar. Du kanske börjar vid unga år lida av en smärre demens, du är mycket väl medveten om ps2 ansågs som vara den mest kapabla maskinen vid lansering.

2) Länken där de säger, Europa 2007. Står du fast vid 2006?

Ok, så länken är din enda guide...ok....vintern 2006 får väl avgöra.

3) Hur kan du säga att freakshows/fanbois är den enda målgruppen för en tidig release? Och hur kan du säga att VI som köper alla konsoler är fanbois?

Du köper inte alla konsoler , du saknar en ps2:a , du har klargjort anledningen tidigare, men du är snabb att kritisera .... :D ..det bör ju klassas som en smärre ******ism.

Men den här diskussionen börjar spåra ur rejält...började om konsoller, har nu mot slutet börjat mer likna en pissing contest. Där du febrilt försöker påpeka eventuella stavningsfel och diverse ointressant skit. Zolier, vi säger såhär, om ditt nästa inlägg berör min kompetens när det gäller stavning så kan du lika gärna låta bli.... :D

Jag kan med säkerhet säga att 90% av alla som skriver inlägg på forum fullständigt skiter i stavningen....endast de som inte har nåt relevant att tillägga brukar hacka ner på stavningen.... :D

Sluta vara så kinkig angående stavning, och sluta tro saker om mitt ursprung bara för att jag har arbetat utomlands. :D ,LÅTER det ACCEPTABELT????? :D

Convince me! ;) FEED the discussion!

<{POST_SNAPBACK}>


Redigerat av Dr.Pohl, 11 februari 2005 - 11:00.


#67

Postad 11 februari 2005 - 12:38

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Ganska intressant:

http://www.mcvuk.com...?newsId=1930051

Aldrig tidigare hänt att man simultan lanserat i 2 distinkt skillda världsdelar.

#68

Postad 11 februari 2005 - 12:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ganska intressant:

http://www.mcvuk.com...?newsId=1930051

Aldrig tidigare hänt att man simultan lanserat i 2 distinkt skillda världsdelar.

<{POST_SNAPBACK}>


:lol: Ganska var ett milt utryck. ;)

Stämmer det finns det bara en sak att säga, var bokar man ett ex av xb2?

#69

Postad 11 februari 2005 - 13:54

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Ganska intressant:

http://www.mcvuk.com...?newsId=1930051

Aldrig tidigare hänt att man simultan lanserat i 2 distinkt skillda världsdelar.

<{POST_SNAPBACK}>


mmm... man kan ju alltid hoppas!

Det kan ju bli en ovanligt trevlig jul om detta stämmer ;)

#70

Postad 11 februari 2005 - 14:55

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
MM, håller helt med...jag kommer nog att imortera iaf, har en idiot nojja för ntsc maskiner. ;) ..ja, fråga mig inte varför.......om den nu inte blir regionsfri...även det skulle bli första gången..... :lol:

Vore kul om de beslutar att köra 720p som standard även här i europa. Annars blir det ...iiimmpppooorrttt...... :P

#71

Postad 11 februari 2005 - 14:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ganska intressant:

http://www.mcvuk.com...?newsId=1930051

Aldrig tidigare hänt att man simultan lanserat i 2 distinkt skillda världsdelar.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jag blev också glad när jag såg det där. Hörru Pohl: OJSAN, det verkar som om trenderna BRYTS ;) :lol:

#72

Postad 11 februari 2005 - 15:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Vore kul om de beslutar att köra 720p som standard även här i europa. Annars blir det ...iiimmpppooorrttt...... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Klart alla får 720P ut även här. Annars har nån begått tjänstefel så det bara sjunger om det. ;)

#73

Postad 11 februari 2005 - 15:31

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Vore kul om de beslutar att köra 720p som standard även här i europa. Annars blir det ...iiimmpppooorrttt...... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Klart alla får 720P ut även här. Annars har nån begått tjänstefel så det bara sjunger om det. ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Jo men, xbox har inget stöd för nån form av prog. scan här i europa.

Hoppas verkligen att de inkluderar det den här gången. :P

#74

Postad 11 februari 2005 - 15:35

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Ganska intressant:

http://www.mcvuk.com...?newsId=1930051

Aldrig tidigare hänt att man simultan lanserat i 2 distinkt skillda världsdelar.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jag blev också glad när jag såg det där. Hörru Pohl: OJSAN, det verkar som om trenderna BRYTS ;) :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: Jo, men jag är lite skeptisk ändå måste jag säga, Vet inte riktigt hur mar ordnar produktions problem och dylikt.

Man bör ju försäkra sig om att det finns adekvat mängd konsoller tillgängliga, det är det ända som jag ser som ett eventuellt problem.

Men visst fan skulle de vara asballt om det nu är sant.....FETTT launch party! :P

Tänkte åka över..men nu kanske man slipper det.

#75

Postad 11 februari 2005 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

GAAAH! Skrev ett så långt och fint inlägg så blev det network error = all gone! Crap.

Ägd! :D

Inte så viktigt, men: SNES (Super famicon) släpptes -90. Källan är kass

Ja, eller så är din kass, eller så menade min källa i USA...nåja strunt samma.

Lätt för dig att säga idag, nu när du sitter med facit i hand

Exakt! :P. Jag bryr mig inte om hur det gick till, är en konsol släppt så är den eller hur? :lol: . VI pratar konkurrerande generation, inte generation. De som inte konkurrerar ordentligt faller bort.

Men att gnälla om att Sony släpper för tidigt tycker jag saknar grund och visar att man inte förstår hur marknanden ser ut och hur den fungerar

Börja inte du också med marknadssnacket... Du kan väl inte argumentera mot att jag tycker PS släppte tidigt mot Nintendo, ditt tycke får gärna vara att Nintendo släppte sent, men så tycker inte jag. Nintendo 64 och Gamecube blev inte så framgångsrika som de skulle och eftersom jag måste skylla på nån :lol: , så skyller jag på Sony. Kan ju inte skylla på Nintendo ;) . Vart kommer analoga styrspakarna och 4 kontrollportar som PS2 har ifrån förresten? Det är ju en ganska petitess(ig) disskussion, varför jag favoriserar ett företag framför ett annat eller =P?

jag tror itne sonys teknik påverkade dem i särkilld stor grad. Om så hade varit fallet så är ju det enbart något positivt föresten, hört talas om att konkurrens leder till bättre produkter

Du tror inte, men vi diskuterar om möjligheten fanns och det gjorde den ju? Konkurrens kan leda till bättre produkter, men vi diskuterar om N64 släpptes senare eller inte pga PS. Släpptes den senare pga att de var tvungna att lägga in nåt bättre så gjorde den det. De lägger ju knappast in nåt sämre? Konkurrens kan leda till sämre maskinger, man blir stressad och måste få ut maskinen i tid (lite som Pohls argument är gällande xbox2 nu), man blir krossad och säljer mindre spel, osv.

Är det nån som ska bort är det isf xbox...

Och vad händer då med GC?
Ser inte på din länk den slutar med de famösa orden 1997 ;) :
".... and the stories are still unfolding -- in the famous words of Legacy of Kain: Soul Reaver,
" To be continued..."

Vilket betyder att DC var för tidig, inte PS2. Det jag ville höra.


:lol: Men så ÄR det ju INTE, skrev jag. Den konkurrerande situationen är mellan de 3 sista. Inte DC, den är inte ens med. Snacket när PS2 kom och xbox och GC var annonserade var inte:
- Ska jag köpa PS2, Dreamcast, Xbox eller GC?.

Hmmhmm.

Nu ska jag ta hand om Doktorn.

Redigerat av Zoiler, 11 februari 2005 - 15:43.


#76

Postad 11 februari 2005 - 15:45

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Vad tror ni om detta då?

"Flitiga rykten på internet säger att både namn och en del intressanta uppgifter om Xbox 2 har sipprat ut. För det första sägs den inte alls ska heta Xbox 2, utan Xbox 360, vilket lär ha att göra med att konsolen eller dess symbol ska vara format som en cirkel, det vill säga trehundrasextio grader.

Huruvida det är sant eller ej återstår att se, att Microsoft inte är sugna på namnet Xbox 2 kan man dock kanske förstå, eftersom det trots allt får den att låta som den hör till en annan generation än Playstation 3.

Mer spännande är de mer fysiska detaljerna kring själva enheten som sägs bli betydligt mindre än nuvarande box. Den kommer enligt läckan att fortsätta använda en specialversion av DVD-skivor (med ett lagringsutrymme på sju Gigabyte) som ska vara helt unikt för Microsoft och därmed omöjligt att kopiera på samma sätt som skivorna till Gamecube. Det formatet skulle ge ett klart underläge gentemot Playstation 3, vilket lär ha så kallade Blue Ray-skivor med en lagringskapacitet på runt 50 Gigabyte.

Det mest förvånande är dock hårddisken,eller snarare brist på en sådan. Tydligen lär hårddisk vara ett tillval i Xbox 2 (eller Xbox 360), och inget man kan köra program igenom. Det skulle omöjliggöra den typ av piratkopiering som idag finns till Xbox.

Utöver detta ska alla spel i fortsättning ha stöd för Xbox Live och vara så kallat Live-aware. Det innebär i praktiken gör att man även i spel som spelas offline kan se vilka människor som är online för att därigenom kunna bjuda in varandra till spel eller konversationer.

Huruvida allt är sant återstår att se, men källorna anses vara relativt trovärdia. Inom 2-3 månader lär vi dock garanterat veta om de stämde eller ej."

http://www.gamereact...yheter/?id=3401


7 Gigabytes skivor och hårddisk som tillval???

Redigerat av Unregisteredc072be9b, 11 februari 2005 - 17:21.


#77

Postad 11 februari 2005 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Pohl: För det första, jag bara måste säga det här: Lägg ner din överlägsna attityd, du har ju inte några rätt och svarar inte alls på det jag vill. Ta inte illa upp, men... ÄR du dum i huvet? Det var DU som började skitsnacket, " Zoiler kan du någonting om marknadsföring, Jag vet allt". Du KAN INTE INSE DINA MISSTAG. Det är ditt största problem, inte dina eventuella stavningsfel. Se här:

Fel, min vän, en teori blir endast accepterad när den är bevisad, därför alla teorier som framläggs renderas genast som ACCEPTABLA....givetvis inte accepterad förens den bevisar validitet.

Och vad är det här då? Om ALLA teorier är acceptabla ( ja, jag vet du går in på filosofi nu), så skulle ju för BIIP DIN OCKSÅ VARA DET?

Jag tror inte att siffror är din grej..precis som svenska språket, som du så tydligt bevisade med den förra kommentaren. Jag försökte med så pass lätt pedagogik som möjligt bevisa en given möjlighet...som du nu givetvis missförstod

Var ska jag börja... Sån äcklig arrogans och nedsättande ton att det saknar motstycke!? Här anklagar du mig för att inte kunna svenska språket, inte kunna skriva och inte förstå vad du menar. "lätt pedagogik". När du såg dina egna kommentarer (citat för fasen) så kunde du FORTFARANDE inte erkänna vad du sagt...

Ok, ännu ett meningslöst inlägg, som bara ytterligare förlöjligar min syn på ditt beteende. Jag vet att det kan vara ganska svårt att ACCEPTERA att det finns personer med adekvat utbildning med bra positioner...men det klart inte i din värld...där dominerar dina ideer om allt och alla

OCH det fortsätter...va f-n är detta nu då? Det var ju bara skämt om vart du jobbar, du verkar sakna humor? Nog vet jag att det finns personer med adekvat utbildning, jag är en sådan själv. Herregud...

Du kanske börjar vid unga år lida av en smärre demens

....

...du är mycket väl medveten om ps2 ansågs som vara den mest kapabla maskinen vid lansering.

Vad har DET med saken att göra??? Det kommer ju för f-n Xbox2 också vara? PS3 kommer ungefär samtidigt som GC kom gentemot PS2? Vad TÄNKER du med?? Du svarar inte på frågan. Du erkänner inte ditt misstag.

Ok, så länken är din enda guide...ok....vintern 2006 får väl avgöra.

Länken är den SENASTE nyheten, jag går mer på den än på dig, det är naturligt. Du verkar få fel om Xbox2 i Europa nu också? Och det var en FRÅGA, jag ville veta vad du tyckte, men du förklarar ingenting, bara ger ytterligare en usel kommentar.

Du köper inte alla konsoler , du saknar en ps2:a , du har klargjort anledningen tidigare, men du är snabb att kritisera ....  ..det bör ju klassas som en smärre ******ism.

DU svara inte på frågan här heller! Freakshows är enda gruppen eller inte? Du nämner det inte ens. Och JAG har aldrig sagt att jag tillhör fanboi eller freakshow. JAG sa att vi är hyfsat loaded, inte att vi köper ALLA konsolerna. MIN defentition på en ****** är en person som köper EN konsol, inte flera. Jag har två. Men saken är att du ignorerar frågan totalt.

endast de som inte har nåt relevant att tillägga brukar hacka ner på stavningen.... 
Sluta vara så kinkig angående stavning, och sluta tro saker om mitt ursprung bara för att jag har arbetat utomlands.  ,LÅTER det ACCEPTABELT?????


Nu får du f-n ta och skärpa dig. Om nån spyr galla här så är det du, jag har inte startat nåt. Jag har motbevisat dig på alla punkter här. Om du tog dig tid att svara på frågorna istället för att FÖRSÖKA låta så j-kla överlägsen och potent så kanske du skulle få mer respekt från mig.
Har du nåt mer att säga mig nu, ta det privat. Jag svarar inte på några skymford som du antagligen kommer skyffla ur dig nästa post, utan att inse dina failures. Det här tillhör inte forumet.

#78

Postad 11 februari 2005 - 16:18

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
OOOJJJJJ Dååååå....hahahaha....nån blev trampad på tårna....hahahaha.

Snacka om att överreagera på allt. ;)

Bara en enkel sak, teorier är inte relaterade till filosofi, alla teorier inom akademin anses som acceptabla tills de bevisas...inget med filosofi att göra.

Orkar faktiskt inte läsa igenom hela svaret....hahaha... :lol:

Men tog illa upp gjorde du iaf.

Jag visste inte att det blev såhär blodigt....var inte meningen att såra dig.

Ville bara skämta tillbaka lite...gick inte så himla bra.

#79

Postad 11 februari 2005 - 16:22

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
http://gamesindustry...ge.php?aid=6766

X2 , debut, slutet på okt början på Nov.

#80

Postad 11 februari 2005 - 16:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det där verkar inte helt bra Hagman ;) .

Pohl: Men... :P . Jag blir givetvis förbannad när du inte fattar vad jag menar? Att det ska vara så trögt att prata med dig...
Du vet jag blir förbannad ungefär på sättet man blir när man försöker lära ett barn saker men de inte fattar gång på gång på gång?
Teorigrejen togs upp på filosofielektionen :lol: , och det att det NU är fastslaget på detta sätt inom akademin, började filosofiskt.

Tack för att du inte lägger ner attityden genom att inte läsa vad jag skriver, sitter och garvar osv. Skämta tillbaka, my ass. Du lär ju vart hyfsat pissed off när du skrivit vissa saker här.

Och tack för att du tar det privat, du läste väl inte det :lol: . (Du svarar inte på någon fråga heller, tack för bidraget till konsoldiskussionen)
-----------------------------------------------------------------------------------------------

"Many have expressed concern that Microsoft is forcing the next generation of console hardware too early, and that the current generation still has much to achieve. The most famous example of this came from then Nintendo of Europe MD David Gosen speaking at an ELSPA summit in London last October, where he lambasted Microsoft for pushing a next generation machine to market in 2005, and even went so far as to question Microsoft's motivation as profit"

Too damned right!

Redigerat av Zoiler, 11 februari 2005 - 16:31.


#81

Postad 11 februari 2005 - 16:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Hoppas den kommer hete Xenon som det står i artikeln, coolt namn ;)

#82

Postad 11 februari 2005 - 16:31

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Det där verkar inte helt bra Hagman  ;) .

Pohl: Men... :P . Jag blir givetvis förbannad när du inte fattar vad jag menar? Att det ska vara så trögt att prata med dig...
Teorigrejen togs upp på filosofielektionen  :lol: , och det att det NU är fastslaget på detta sätt inom akademin, började filosofiskt.

Tack för att du inte lägger ner attityden genom att inte läsa vad jag skriver, sitter och garvar osv. Skämta tillbaka, my ass. Du lär ju vart hyfsat pissed off när du skrivit vissa saker här.

Och tack för att du tar det privat, du läste väl inte det heller  :lol: . (Du svarar inte på någon fråga heller, tack för bidraget till konsoldiskussionen)

<{POST_SNAPBACK}>

EEhh....hahaha....allt väl eller?

Vad vill du att jag säger?

Har inget behov att få respekt från dig.... :lol:

Såja, ta en Cola och lite choklad och lunga ner dig... ;)

Ta det i PM om du har nåt mer relevant att tillägga.

#83

Postad 11 februari 2005 - 16:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Ja killar, sätt er i snön en liten stund och coola ner :lol: ;)

#84

Postad 11 februari 2005 - 16:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Har inget mer relevant att tillägga, det går ändå inte fram till dig ;) . Kul ändå att du säger till MIG att jag ska ta det i PM när jag säger det till dig först 2 ggr :lol:

As to " vad vill du att jag säger "... erkänn dina misstag så är allt bra :lol: . Dina argument är lite fjortisaktiga nu :lol: .

U cant teach an old dog new tricks :P

#85

Postad 11 februari 2005 - 16:52

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Har inget mer relevant att tillägga, det går ändå inte fram till dig  ;) . Kul ändå att du säger till MIG att jag ska ta det i PM när jag säger det till dig först  2 ggr :D

As to " vad vill du att jag säger "... erkänn dina misstag så är allt bra  :lol: . Dina argument är lite fjortisaktiga nu  :lol: .

U cant teach an old dog new tricks  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Mina argument? Har varken argumenterat för eller mot något.

Du är medveten om att jag inte läste ditt inlägg va?

Fjortisaktiga....hahaha....naaaajsssssss.... ;)

Jag erkänner att jag hade fel angående Ms planer på Euro release....så... :D

The thing is, if the supposed younger dog is short on new relevant tricks, then most probably the older one will neglect his attempts. :lol:

Du tar det hela alldeles för personligt....du är den som är riktigt arg....som jag sa tidigare....var inte riktigt meningen att såra dig.

#86

Postad 11 februari 2005 - 16:53

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Ja killar, sätt er i snön en liten stund och coola ner :lol:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Japp....precis vad jag har försökt påpeka.... :P

#87

Postad 11 februari 2005 - 16:59

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Nya oblivion pics, verkar som om det är scans.

http://www.jeux-fran...0_oblivion.html

#88

Postad 11 februari 2005 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Mina argument? Har varken argumenterat för eller mot något

O.K AHAHAHAHA... :D :D :lol: . Vad har vi snackat om då? Hahahah. :lol: Nu tar du priset :D .

Du är medveten om att jag inte läste ditt inlägg va?

Exakt! Så vad vet du om vilket tillstånd jag är i? Jag sitter här helt lugn och försöker förklara saker :lol: :lol: . Du är riktigt ROLIG ;) . Är 1000 ord för mycket eller? ;)

Jag erkänner att jag hade fel angående Ms planer på Euro release....så...

Najs! Första steget för anonyma besserwissers :lol: :D :D . Svårt att inse när det nästan är fakta dessutom :P .

Hur vet du om jag tar något personligt, du har ju inte läst vad jag skriver :D :lol: .

if the supposed younger dog is short on new relevant tricks, then most probably the older one will neglect his attempts

Erkänna att man har fel är ju såååå nytt och inventivt :D . Du är stubborn, doc.

Fasen jag hade ju ett bra citat på ingående, glömde av grml :D .

Oblivion ser bättre och bättre ut, 2 handed! Grymt!

Står att det ska komma till PC 2005 och nextgen 2006 :lol: .

En sak till doc, du kan inte såra mig vad du än säger =P. Jag blir sur för att du inte fattar vad jag menar, inget annat. Som att prata med ett barn som sagt. Eller en vägg.

Redigerat av Zoiler, 11 februari 2005 - 17:23.


#89

Postad 11 februari 2005 - 17:28

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Ah, att tolka är ju individuellt..och du gör det på ett väldigt speciellt sätt måste jag säga.

Argument svaret gällde det sistnämnda...eller hur..i sista posten..inte generellt..var inte så ###### dense nu...börjar bli tröttsamt,jag hoppas verkligen att du bara spelar extremt trög.

Du är väl medveten om att jag inte är den enda i detta sammanhang som har varit mer eller mindre persistent i sina påståenden?

Men du tolkar mina inlägg som besserwisser och dina som fakta mer eller mindre.

Kan inte vara lätt, nåja....du insisterar att ta dina svar här istället för PM..... ;)

Zoiler,lägg ner nu...börjar bli irriterande, du lugn???...My ass du är. :lol:

Oblivion, tolkar de senaste screensen som de svagaste hittils.

Redigerat av Dr.Pohl, 11 februari 2005 - 17:29.


#90

Postad 11 februari 2005 - 17:31

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Mina argument? Har varken argumenterat för eller mot något

O.K AHAHAHAHA... :D :D :lol: . Vad har vi snackat om då? Hahahah. :lol: Nu tar du priset :D .

Du är medveten om att jag inte läste ditt inlägg va?

Exakt! Så vad vet du om vilket tillstånd jag är i? Jag sitter här helt lugn och försöker förklara saker :lol: :lol: . Du är riktigt ROLIG ;) . Är 1000 ord för mycket eller? ;)

Jag erkänner att jag hade fel angående Ms planer på Euro release....så...

Najs! Första steget för anonyma besserwissers :lol: :D :D . Svårt att inse när det nästan är fakta dessutom :P .

Hur vet du om jag tar något personligt, du har ju inte läst vad jag skriver :D :lol: .

if the supposed younger dog is short on new relevant tricks, then most probably the older one will neglect his attempts

Erkänna att man har fel är ju såååå nytt och inventivt :D . Du är stubborn, doc.

Fasen jag hade ju ett bra citat på ingående, glömde av grml :D .

Oblivion ser bättre och bättre ut, 2 handed! Grymt!

Står att det ska komma till PC 2005 och nextgen 2006 :lol: .

En sak till doc, du kan inte såra mig vad du än säger =P. Jag blir sur för att du inte fattar vad jag menar, inget annat. Som att prata med ett barn som sagt. Eller en vägg.

<{POST_SNAPBACK}>


jo jag vet ...såja...ta det lugnt nu....du som är mogen och vuxen...hahahahah.

Kan inte vi ta det här i PM....som Du har sagt 800 ggr.

#91

Postad 11 februari 2005 - 17:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag är coollugn.

Mjo, du är den enda som är persistent i dina påståenden, Pacman har valida argument och har inte din attityd.

Argumentsvaret gällde inte det sista...

Mina är inte fakta , men för guds skull... LÄS dina inlägg, vem som helst som är objektiv kan väl se hur du försöker låta besserwisser?

#92

Postad 11 februari 2005 - 17:38

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Please killar, annars får jag komma in med pekpinnen.
Och det vill varken jag eller någon annan. Det kommer ju mycket
intressanta inlägg och länkar emellanåt ;)

#93

Postad 11 februari 2005 - 17:41

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Jag är coollugn.

Mjo, du är den enda som är persistent i dina påståenden, Pacman har valida argument och har inte din attityd.

Argumentsvaret gällde inte det sista...

Mina är inte fakta , men för guds skull... LÄS dina inlägg, vem som helst som är objektiv kan väl se hur du försöker låta besserwisser?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet inte varför du uppfattar inläggen som Besserwisser inlägg, helt ärligt alltså, är det ord valet eller? Jag frågar nu helt ärligt.

Jag försökte bara lägga upp ett scenario som jag har erfarenhet av, tagit del av, sen försökte jag förklara med siffror...som givetvis misstolkades....med konkreta siffror antydde jag på nuffrerna i exemplet..skitsamma.

Sen började du klaga på stavfel ....då skrev jag att du kanske skulle bli förvånad om du visste vad jag arbetade med...sen brakade ****t löst.... ;)

Pingis fram och tillbaka.....är det att ni uppfattar mitt ordval som irriterande så fine..jag kan inte rå för det.

Jag tror att du har misstolkat hela kalabaliken från början, och bara fortsatt argumentera emot oavsett vad jag har sagt.

#94

Postad 11 februari 2005 - 17:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Nu lägger vi ner det här.

OT : Är det nån som vill spela skissa och gissa med speltema? ;)

http://www.gruvsjo.c...fun&ucat=skissa

Redigerat av Zoiler, 11 februari 2005 - 17:59.


#95

Postad 11 februari 2005 - 18:02

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Nu lägger vi ner det här.

OT : Är det nån som vill spela skissa och gissa med speltema?  ;)

http://www.gruvsjo.c...fun&ucat=skissa

<{POST_SNAPBACK}>



Done!

Nice site du la upp!!!! Me like...helt ärligt nu.

#96

Postad 11 februari 2005 - 18:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Fast det går inte med speltema, de bestämmer orden själva ;)

De som vill spela gå in på vinter med era namn så testar vi :P

Äää, jag gör en ny länk under offtopic. :lol:

Redigerat av Zoiler, 11 februari 2005 - 18:12.


#97

Postad 11 februari 2005 - 18:08

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Fast det går inte med speltema, de bestämmer orden själva  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Mm, det e ju lite synd...men rolig ide faktiskt.

#98

Postad 11 februari 2005 - 18:16

pride87
  • pride87
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Hört att Phantom skulle äga upp alla nextgen konsoller

#99

Postad 11 februari 2005 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hört att Phantom skulle äga upp alla nextgen konsoller

<{POST_SNAPBACK}>


Eller hur? :D

En PC som man kan ladda ner spel på lagligt. Är väl i stort sett allt.

#100

Postad 11 februari 2005 - 18:29

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hört att Phantom skulle äga upp alla nextgen konsoller

<{POST_SNAPBACK}>


Eller hur? :lol:

En PC som man kan ladda ner spel på lagligt. Är väl i stort sett allt.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, men saken är den , om man nu tar en relations kostnad angående existerande pc delar, så kan man nästan med säkerhet konstatera, att en konsol som är kalibrerad av denna teknik skulle eventuellt bli en mycket kompetent medtävlare i kommande konsol krig, och så sitter jag och ######s med dig med flit , du vet att jag inte menar nåt av det jag skrev.... :D :lol: :lol: ....men jag tänkte bara lätta på stämningen lite... :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.