Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#15251

Postad 07 juni 2023 - 20:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Unleashing the dragon

Inte så jättespännande surfar på ytan men lyckligt slut iaf :D

#15252

Postad 11 juni 2023 - 19:53

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Kvällens kulturella höjdare var förvånansvärt bra. 3.3 på imdb torde skvallra om rejält usel produktion. Men, detta är nog en av de mer seriösare sharksciencerullarna. Kul att se Conan O'Brien i cameo.

Det blir hela 3 av 5 splatterkroppar

Bifogad fil(er)



#15253

Postad 11 juni 2023 - 20:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Rammstein live in paris av jonas åkerlund. Har man inte epilepsi innan så får man det mot slutet. Snyggt producerat.



#15254

Postad 11 juni 2023 - 21:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Rammstein live in paris av jonas åkerlund. Har man inte epilepsi innan så får man det mot slutet. Snyggt producerat.

Fruktansvärt usel klippning. Vände bort huvudet flera gånger när jag såg den på bio.



#15255

Postad 11 juni 2023 - 22:16

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Låter onekligen hemskt :P

 

Såg Fear & Loathing i fredags. Fantastisk utgåva från Arrow av en fantastisk film. Skolboksexempel på hur bra UHD-BD kan bli om hela ledet görs på rätt sätt.



#15256

Postad 13 juni 2023 - 11:03

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Men, detta är nog en av de mer seriösare sharksciencerullarna.

 
Denna bild (OBS! spoiler) från IMDB är tillräckligt för att jag INTE ska se den ;)

Å andra sidan såg jag Cocaine Bear härom dagen, och även om CGIn var bättre, så var knappast helheten det.
Var f.ö Ray Liottas näst sista film, om man ska tro IMDB.


Redigerat av frollic, 13 juni 2023 - 11:26.


#15257

Postad 13 juni 2023 - 11:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Avatar 2...usch så tråkig film. Som att se ett tre timmar långt ps5 spel.


Redigerat av vinncent, 13 juni 2023 - 11:09.


#15258

Postad 13 juni 2023 - 12:18

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Denna bild (OBS! spoiler) från IMDB är tillräckligt för att jag INTE ska se den


Skratt, där blev Conan O'Brien uppäten...

#15259

Postad 15 juni 2023 - 13:59

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Who Killed the KLF - Den var desto bättre, dessutom innehöll massa som jag inte hade koll på att de hade gjort,
efter att de slutade ge ut musik. Troligen för att jag inte har koll, eller för att den delen inte hamnade i nyheterna
utanför England.

Tydligen ligger denna på SVT Play from Söndag.
https://www.svtplay....-dodade-the-klf

#15260

Postad 15 juni 2023 - 14:42

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 3

What is a Woman? Dokumentären från Matt Walsh 

Finns att streama på Twitter under en begränsad period. 

 

https://twitter.com/...424891372941312


Redigerat av TijY, 15 juni 2023 - 14:53.


#15261

Postad 16 juni 2023 - 11:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

65 med Adam Driver,här snackar vi bottenrulle,cgi action med en handling tunn som fängelsesoppa. Vänta tills den kommer på streaming,inte värd pengarna att hyra såvida man inte är ett cgi fan.



#15262

Postad 16 juni 2023 - 21:34

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Titta Vi Flyger 1 & 2,

Minns att jag var 12 år när jag såg dessa hos en kamrat, där vi laddat filmkvällen med chips och läsk. Var vi uppe till 05 då vi bl a plöjde genom dessa filmer. En del sköna scener mindes jag i alla fall. När jag nu ser om filmerna som förälder med en 14årig son. Blir pappaskämten än bättre och jag o grabben skrattade genom båda filmerna.

Det får bli 4 av 5 Ouver, Under & Dunn på dessa rullar. Klockren ironi av halva Hollywood.

Redigerat av PML73, 16 juni 2023 - 21:36.


#15263

Postad 16 juni 2023 - 21:42

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Titta Vi Flyger 1 & 2,

Minns att jag var 12 år när jag såg dessa hos en kamrat, där vi laddat filmkvällen med chips och läsk. Var vi uppe till 05 då vi bl a plöjde genom dessa filmer. En del sköna scener mindes jag i alla fall. När jag nu ser om filmerna som förälder med en 14årig son. Blir pappaskämten än bättre och jag o grabben skrattade genom båda filmerna.

Det får bli 4 av 5 Ouver, Under & Dunn på dessa rullar. Klockren ironi av halva Hollywood.


Härligt! Ska nog försöka introducera dom till mina ”ungar” på 16 och 20
Vi har plöjt genom Rocky sagan, och sonen va helt frälst, helst 1,2 och 4
Men dom vill inte ge Alien filmerna en chans, måste få dom att kolla dom… helst för att jag vill se om dom 2 första 🫣😄

#15264

Postad 16 juni 2023 - 21:57

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Härligt! Ska nog försöka introducera dom till mina ”ungar” på 16 och 20
Vi har plöjt genom Rocky sagan, och sonen va helt frälst, helst 1,2 och 4
Men dom vill inte ge Alien filmerna en chans, måste få dom att kolla dom… helst för att jag vill se om dom 2 första


Skratt, ja det är fasen underbart att kunna visa äldre grejer som faktiskt håller över tid. P söndag blir det War Games. Vill minnas att jag såg den på gamla Sergel.

#15265

Postad 17 juni 2023 - 11:21

crocodile
  • crocodile
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 1
F/X - Dödlig effekt (1986) och FX 2: Livsfarlig illusion (1991)
 
Fattar inte att jag missat dessa actionthriller som nu seglade upp bland mina favoriter i denna genre och tidsepok.
 
Bryan Brown är utmärkt i sin roll och Brian Dennehy likaså, trots att det dröjer i båda filmerna innan han dyker upp.
 
F/X: 9/10.
 
F/X2: 8/10. Blev kanske lite väl mycket MacGyver, speciellt mot slutet. Kan säkert delvis bero på att den klipptes om från R rated till PG-13.
 
 
 
Mumiens förbannelse (The Awakening 1980)
 
Intressant.. Inte alls vad jag förväntade mig.. Kändes som en origin story inför en uppföljare.
Lite seg och vissa tveksamma skådespelarinsatser. Men hon som spelade dottern var bra.
 
6/10.


#15266

Postad 17 juni 2023 - 19:12

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Sett The Flash i helgen. Klart bättre film än vad jag trodde att det skulle vara.

 

Visst, det är inge vidare CGI bitvis, ser ut som dataspelsgrafik. Men i övrigt ser det bra bra ut, bra ljud.

 

Men, en berättelse i grunden där någon har lagt ner lite tanke på vad man vill förmedla. 

I vanlig ordning så håller hela världen på att gå under, men inte alls lika spektakulärt som det varit i serietidningsfilmerna på senaste tiden. Helt klart mer karaktärsdriven historia.

Humor, men inte larvig. Så helt klart en sevärd film.



#15267

Postad 17 juni 2023 - 23:56

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Transfobi. Personen bakom filmen är djupt religiös samt fascist. Transpersonerna som medverkade blev lurade att de skulle medverka i en objektiv dokumentär om att vara trans, och fick inte veta att en extrem transfob bara ville göra dem till åtlöje osv.

Jag håller med. Diskussionen om könsdysfori och transkönighet behöver komma ifrån transpersoner själva och parter som verkligen bryr sig om transpersoners välmående.

Att det i enstaka fall kan göras förhastade ingrepp (hormonbehandling eller kirurgiska) beror till stor del på trycket att passa in i ett könsnormativt samhälle. Det används tyvärr som argument för att smutskasta medicinsk behandling av transpersoner överlag. Dessutom är transfobi en starkt bidragande orsak till de ingreppen.

Jag hoppas att vi en dag kan betrakta transfobi som lika märkligt som homofobi. Vi är komplicerade varelser med komplicerade personligheter och att naturen ger oss egenheter som skiljer sig från mängden kan vi inte hjälpa.

Är verkligen sugen på en uppriktig, seriös dokumentär om ämnet från någon större part så att fler människor kan få en mer nyanserad, humanistisk inblick. De dokumentärerna växer tyvärr inte på träd direkt.

Redigerat av Zacabeb, 17 juni 2023 - 23:58.


#15268

Postad 18 juni 2023 - 01:09

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Phar Lap (1983). En autobiografi om en galopphäst som gjorde braksuccé i Australien. Mycket förutsägbar och ofta sentimentalt skildrad, men håller ändå en god hantverksmässig nivå som förstärks av den tydligt australiensiska identiteten.

Tyvärr har mastern som använts för Blu-Rayutgåvan mycket ojämn damm- och repborttagning. I många scener är dammpartiklar och spontana hårstrån synliga samtidigt som andra subjekt såsom flygande fåglar, tennisbollar, fallande löv etc har plockats bort. :(

#15269

Postad 18 juni 2023 - 06:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Jag håller med. Diskussionen om könsdysfori och transkönighet behöver komma ifrån transpersoner själva och parter som verkligen bryr sig om transpersoners välmående.

Att det i enstaka fall kan göras förhastade ingrepp (hormonbehandling eller kirurgiska) beror till stor del på trycket att passa in i ett könsnormativt samhälle. Det används tyvärr som argument för att smutskasta medicinsk behandling av transpersoner överlag. Dessutom är transfobi en starkt bidragande orsak till de ingreppen.

Jag hoppas att vi en dag kan betrakta transfobi som lika märkligt som homofobi. Vi är komplicerade varelser med komplicerade personligheter och att naturen ger oss egenheter som skiljer sig från mängden kan vi inte hjälpa.

Är verkligen sugen på en uppriktig, seriös dokumentär om ämnet från någon större part så att fler människor kan få en mer nyanserad, humanistisk inblick. De dokumentärerna växer tyvärr inte på träd direkt.

Fast många får ju hormoner och opereras långt innan de är myndiga och långt tidigare än deras hjärnor är färdigutvecklade. Finns ju många studier gällande ex bilkörning där speciellt män har problem med konsekvenstänk upp till 21.

Därefter kan de bestämma själv över sitt liv om de kan betala för sig men helt galet att de inte ens behöver föräldrarnas godkännande.

Sen har vi ju poängen också att det blir rätt ointressant följa kvinnosporter om de måste tävla mot män. Snacka om doping.

Redigerat av oqvist, 18 juni 2023 - 06:32.


#15270

Postad 18 juni 2023 - 08:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 1

Även om diskussionen om What is a Woman var intessant, så var den OT i denna råd, inlägg dolda.


Redigerat av frollic, 18 juni 2023 - 08:58.


#15271

Postad 18 juni 2023 - 10:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Extraktion 2 på nf,,  John Wick skulle inte haft en chans här! Kötta ett helt fängelse i Georgien fullt med tungt beväpnade vakter och hundratals fångar med diverse vapen. Ha ha. Men mycket explosioner och kraschande tåg och helikoptrar för den som gillar sånt.



#15272

Postad 18 juni 2023 - 19:35

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Några filmer jag sett de senaste månaderna,

 

Sisu: Finsk film som utspelar sig strax efter andra världskriget. Historien är helgalen och handlar om en guldgrävare som skall transportera sitt guld genom tyska linjerna i slutet på kriget. John Wick har nämnts men det här gubben är nog hårdare än de flesta, med väldigt mycket glimten i ögat från regissoren. Nöje för stunden men inte så mycket mer.

 

De åtta bergen: Italiensk film om manlig vänskap som utspelar sig i italienska alperna. Väldigt snygga landskap och vackert fotograferad. Långt ifrån superhjältar och actionfilmer men väldigt sevärd, tycker jag  :) .

 

Blackberry: Jag vill inte spoila något men jag antar att alla vet vad Blackberry var. Den första "smarta" telefonen, föregångaren till IPhone och övriga. Jag tyckte filmen hade flera kul episoder och meningsutbyten. Om det är baserat på fakta eller påhittat vet jag inte. Men huvudpersonerna skildras väldigt torftigt, den delen kunde varit bättre.



#15273

Postad 18 juni 2023 - 22:36

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Inte senaste jag såg,några veckor sen en doku om tetris. Minns inte var men tror det var på nån discoverykanal. Hade ingen aning om att en rysk psykriater som skapade det. Det var under sovjeteran så staten lukktade till sig att det var nåt revolutionerande (det var svårstavat he he) så konfiskerades,försvann och dök upp i usa år senare. Mycket intressant.



#15274

Postad 24 juni 2023 - 10:57

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Såg The Flash. Riktigt bra och riktigt nördig!



#15275

Postad 26 juni 2023 - 12:55

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Sisu: Finsk film som utspelar sig strax efter andra världskriget. Historien är helgalen och handlar om en guldgrävare som skall transportera sitt guld genom tyska linjerna i slutet på kriget. John Wick har nämnts men det här gubben är nog hårdare än de flesta, med väldigt mycket glimten i ögat från regissoren. Nöje för stunden men inte så mycket mer.

 

John Wick tänkte jag också på, plus det icke existerande minspelet, som hos Clitan ;)

 

Dock tycker jag filmen var sådär, som bäst.


Redigerat av frollic, 26 juni 2023 - 12:55.


#15276

Postad 01 juli 2023 - 20:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Nimona på Nextflix, helt klart min typ av galghumor, älskade den, bjöd på många flabb.
Hoppas verkligen det kommer en 2a.


Redigerat av frollic, 02 juli 2023 - 10:00.


#15277

Postad 01 juli 2023 - 21:22

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Avatar: The Way of Water. 3D i hemmabion.

Lite lång, storyn bra men inte lysande, men; som första filmen: ruggigt bra 3D-produktion.

Totalbetyg 4 av 5.

Vem vet? Hade vi sluppit alla tekniskt dåliga (och urdåliga!) 3D-filmer och bara fått filmer med toppkvalitet som Avatar-filmerna, kanske 3D inte dött ut återigen?

Ska man se den, rekommenderas att se den i 3D. :)



#15278

Postad 01 juli 2023 - 22:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Ska ses i 3D på stor duk. Första raden på imax var en bra upplevelse.

#15279

Postad 02 juli 2023 - 19:15

larron
  • larron
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Indiana Jones and the Dial of Destiny på filmstaden Karlstad.

 

Vet inte riktigt vad jag tycker, jag ville verkligen att jag skulle tycka den vara bra men dit nådde den inte .

Första halvan tyckte jag var riktigt bra men sen tappade den. Tyckte även filmen saknade charmen/humorn från de tidigare filmerna.

 

Men det var ju ändå en ny Indy film :) 



#15280

Postad 03 juli 2023 - 00:08

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Man lär väl se den till slut iom att det är en Indy film, som du säger. Men om den är sämre än kristall skallen så känns det ju som bortslösad tid. Imponerande att Ford orkar med detta som 80+ dock.

#15281

Postad 03 juli 2023 - 08:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Man lär väl se den till slut iom att det är en Indy film, som du säger. Men om den är sämre än kristall skallen så känns det ju som bortslösad tid. Imponerande att Ford orkar med detta som 80+ dock.


Fast orkar han? Eller blir det som när deniro ska spela enforcer vid 80?

#15282

Postad 03 juli 2023 - 11:48

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Jag såg senaste Indiana Jones filmen igår,
Bra film över lag med en härlig matinékänsla.

Visst den dras med vad alla moderna actioninriktade filmer dras med nu för tiden – För långa och för snabba biljaktscener samt CGI som inte alltid håller måttet och därmed inte skapar den spänningen som scenen behöver.

Vad som däremot fungerade bra är att de har fått kläm på ”föryngrings-CGI” som jag alltigenom tyckte såg bra ut.

Inledningen är som klippt och skuren ur ett Indiana äventyr och sätter rätt ton på filmen från första början.

Skådespeleriet tycker jag också är bra från huvudrollsinnehavarna, speciellt från Phoebe Waller-Bridge som spelar en devil-may-care äventyrerska med koppling till Indy.

Så, ta på er era matinéglasögonen och häng med på en vild jakt.
Njut av ljussättning, de anamorfiska linserna, scenografin och inte minst filmmusiken. Signerad John Williams.

Tillägg, jag saknade Paramount-loggan i början av film, den som förvandlas till ett berg.


Redigerat av arcspin, 04 juli 2023 - 20:11.


#15283

Postad 03 juli 2023 - 15:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Åsyftas det på devil may cry?

#15284

Postad 03 juli 2023 - 16:21

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Nä.
Detta menar jag.
https://dictionary.c.../devil-may-care

#15285

Postad 04 juli 2023 - 20:06

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Såg om Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull.

 

Bättre än vad jag vill minnas, visst dålig CGI i vissa fall men de överutnyttjar i alla fall inte CGI i filmen.

Annars är det en mer klassisk Indy film med lugnare actionsekvenser/biljaktscener som känns mer verkliga och trovärdiga (med vissa undantag).

 

Det följer med lite slapsticks humor som inte riktigt håller, exempelvis när Mutt slänger över en orm som livlina när Marion och Indy har fastnat i sandgropen.

Men Indy-filmerna drar ju sin dna från 30 och 40-talets matinéfilmer så lite "over the top" ska finnas med, så som djungelsekvensen...

 

Kul att se om filmen och ställa den i kontrast till den senate som har en mycket tyngre känsla av CGI rakt igenom hela filmen. Tyvärr är vi väl just nu i den eran av CGI tunga filmer som gör att de flesta moderna filmerna har en liknande känsla i bildspråket.

 

Damma av din gamla Crystal Skull DVD-film och poppa in den i spelaren till helgen ;o)


Redigerat av arcspin, 04 juli 2023 - 20:10.


#15286

Postad 11 juli 2023 - 18:22

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Såg Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One på Filmstaden Scandinavia salong 1, IMAX.

Samma typ av film som de tidigare filmerna som Christopher McQuarrie regisserat.

 

Vi har kommit långt bort från Brian De Palmas Mission Impossible från 1996.

"Not only is this the only film in the franchise where Ethan Hunt doesn't fire a gun, it is the only one to not have shoot-outs or gunfights."

 

Filmen har en t y d l i g exposition vilket gör det väldigt lätt för alla att hänga med i filmen.

Vad jag tycker är lustigt/konstigt med filmen (så kanske det var i de tidigare filmerna) är att när karaktärerna ska göra en utläggning över vad som behöver hända eller vad som har hänt så får varje karaktär som är i scenen en mening att säga, sedan hoppar det över till nästa karaktär som fortsätter utlägget med en mening och sedan vidare till den tredje som gör samma sak och så rullar det på tills dess att allt är förklarat. Det var ett par sådana scener med i filmen.

 

I övrigt så behöver Mission Impossible filmer ses på bio.



#15287

Postad 11 juli 2023 - 20:45

larron
  • larron
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One på Filmstaden Karlstad

 

Tyckte den var riktigt underhållande och filmen innehöll många snygga/spektakulära sekvenser.

Den höll ett bra tempo och när eftertexten började rulla så kändes det inte som man suttit i 2tim 30min. 

 

Gillar verkligen Mission serien och ser fram emot upplösningen i del 2 (som kommer och typ ett år)



#15288

Postad 12 juli 2023 - 21:32

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One på Filmstaden Karlstad

 

Tyckte den var riktigt underhållande och filmen innehöll många snygga/spektakulära sekvenser.

Den höll ett bra tempo och när eftertexten började rulla så kändes det inte som man suttit i 2tim 30min. 

 

Gillar verkligen Mission serien och ser fram emot upplösningen i del 2 (som kommer och typ ett år)

 

Jag håller med till 100%!
 



#15289

Postad 14 juli 2023 - 22:01

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Southern Comfort (1981).

National Guards på uppdrag i Louisiana Swamps, typ: Sista färden.

Monoljud är lite minus, men betyg på filmen: 4 av 5 kanoter!

Absolut sevärd! :)



#15290

Postad 14 juli 2023 - 22:52

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One på Filmstaden Karlstad

 

Tyckte den var riktigt underhållande och filmen innehöll många snygga/spektakulära sekvenser.

Den höll ett bra tempo och när eftertexten började rulla så kändes det inte som man suttit i 2tim 30min. 

 

Gillar verkligen Mission serien och ser fram emot upplösningen i del 2 (som kommer och typ ett år)

Var också på den. Det var bra men jag tycker den var lite för lång och lite för krånglig.



#15291

Postad 15 juli 2023 - 00:22

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

UFO Sweden.

Trodde det skulle vara en riktig lågbudget-kalkon.

OK, låg budget, men bättre än jag förväntat mig.

Underhållande trots vissa brister. Betyg: 3 av 5 Saabar. :P



#15292

Postad 16 juli 2023 - 11:25

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Jag tycker UFO Sweden va roligt, bra casting och en lite feelgood film om lokala svenska ufo nerds...

Redigerat av Danke, 16 juli 2023 - 11:26.


#15293

Postad 17 juli 2023 - 05:25

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

En bra bakom kulisserna video från MISSION: IMPOSSIBLE DEAD RECKONING.

Videon innehåller ganska många episka scener så se den bara om du redan sett filmen.

 

https://www.youtube....h?v=g09DhSKaSOU



#15294

Postad 20 juli 2023 - 20:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Safety not guaranteed, HBO

Första filmen på länge som överraskat positivt. Charmig och inte för lång. Se den.



#15295

Postad 23 juli 2023 - 06:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Såg Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One på Filmstaden Scandinavia salong 1, IMAX.
Samma typ av film som de tidigare filmerna som Christopher McQuarrie regisserat.

Vi har kommit långt bort från Brian De Palmas Mission Impossible från 1996.
"Not only is this the only film in the franchise where Ethan Hunt doesn't fire a gun, it is the only one to not have shoot-outs or gunfights."
.


De har tydligen inte sett filmen de som skrev det!

#15296

Postad 23 juli 2023 - 07:01

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Nu blev jag sugen på att se om MI och hålla koll på om Ethan verkligen inte avlossar ett skott i filmen.

Redigerat av arcspin, 23 juli 2023 - 07:03.


#15297

Postad 23 juli 2023 - 07:03

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Nu blev jag sugen på att se om MI och hålla koll på Ethan om verkligen inte
avlossar ett skott i filmen.

Sköts ganska bra i öken scenen…. Så shoot outs fanns de iallafall

Redigerat av vinncent, 23 juli 2023 - 07:04.


#15298

Postad 23 juli 2023 - 07:12

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Det var länge sedan jag såg MI från 1996, är det med en ökenscen i den filmen.
Jag hade för mig att de bara var i Europa och härjade runt?

#15299

Postad 23 juli 2023 - 07:13

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Det var länge sedan jag såg MI från 1996, är det med en ökenscen i den filmen.
Jag hade för mig att de bara var i Europa och härjade runt?

Ditt citat ovan gällde väl ändå den senaste filmen? Trodde jag !

Redigerat av vinncent, 23 juli 2023 - 07:14.


#15300

Postad 23 juli 2023 - 07:29

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Ohh, nej.
Jag ville med citatet visa på att de nuvarande filmerna har utvecklats till någonting annat än filmen från 1996.
Det är massor av shoot outs i den senaste filmerna, för många och för långa tycket jag.
Inget fel i utveckling, bara en notering.

Redigerat av arcspin, 23 juli 2023 - 07:41.




3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.