Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

xbox = skräp?

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 augusti 2002 - 22:41

Unregistered4eaa999b
  • Unregistered4eaa999b
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
ja kommer ihåg innan xbox släpptes var det mkt hype, bästa maskinen, bäst teknik osv
men som vanligt är det ju spelen som avgör, precis som en dålig film inte blir bra hur bra teknik du än har...

jag tycker det nu verkar som det inte finns några vidare bra spel till xbox, stämmer det? ni som har haft chansen att prova vad är eran uppfattning?

jag tycker också det är oerhört vanligt förekommande att folk säljer sina xboxs ofta med ord som "bara använt 2 veckor" "spelat väldligt lite" osv

varför skulle man vilja sälja nåt man bara haft ett par veckor om det inte är skit?



lite bättre, mycket smartare!

#2

Postad 22 augusti 2002 - 22:50

Unregistered7c522b1c
  • Unregistered7c522b1c
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Just nu verkar det inte finnas många bra spel men det är nu dom börjar ploppa fram.
Dead To rights från namco är ett av dom spelen som verkar kunna bli en storsäljare o buffy the vampire slayer verkar inte heller fel!

aom sagt! microsoft skulle ha ett bättre utbud av spel nu i början! fast dom hade ju det fetaste utbudet med bra spel från början sedan dreamcasts realease där låg nintendo i smymmundan.

/aLEX

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=Har-Man"] Min lillabio[/url]

#3

Postad 22 augusti 2002 - 22:51

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
tror det är precis likadant om alla platformar. ps2 hade liknande hype och alla köpte japanska eller iaf import ps2 för att vara först. men fanns det spel ? kom folk på senare att köpet kanske bara var för att tillhöra skaran lite av early adapters som allotid har det senaste eller coolaste?

till ps2 så va det lite tråkigt att det inte fanns så mycket spel. men till xbox så tjatade alla om hur coolt Halo va och hur bra xbox va och dom vanlig aäckliga kommentarerna a la Xbox rockar etc.. usch.

tycker fortfarande att det är spelkänslan som avgör. inte konsolen, kanske mer om spelet finns till en viss konsol eller inte.

jag tex sitter själv på en feting pc för mycket pengar (kenner lugn jag behöver den i mitt jobb också ) men spelar gärna Red alert och gamla fina spel eftersom det har en enorm spelkänsla och inte för att varje gubbe kan ha 2000 polygoner och en "fet" framerate på 80 eller likn. i grund och botten som är det spelet det handlar om precis som att dt handlar om film i hemmabio.

hmm man kan ju flumma ur ibland också =)


[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=tober"]"min sida"[/url]

#4

Postad 22 augusti 2002 - 22:53

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
quote:
Just nu verkar det inte finnas många bra spel men det är nu dom börjar ploppa fram.
Dead To rights från namco är ett av dom spelen som verkar kunna bli en storsäljare o buffy the vampire slayer verkar inte heller fel!


det kommer dock också nu en del fina spel visserligen beroende på vad man gillar för genre. tex så Enclave vilket bla en kollega till mig är med och utvecklar och som vi ska fira på deras kontor imorgon. skoj med spel från sverige som lyckas.

grattis starbreeze


[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=tober"]"min sida"[/url]

#5

Postad 22 augusti 2002 - 22:53

Unregisteredc6934fdf
  • Unregisteredc6934fdf
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
logiskt nog så är Xboxen en datorbaserad konsol med windows 2000 kärna och utan uppgraderings möjligheter så som byta grafikkort, mer minne etc. en sådan burk lever inte länge...

An eye for an eye makes the whole world blind..

#6

Postad 22 augusti 2002 - 23:00

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Köp GameCube! Nu till hösten kommer riktigt STORA AAA titlar såsom Eternal Darkness (min favorit), Starfox Adventures, Resident Evil, Turok Evolution, Super Mario Sunshine, Rayman3 och Metroid Prime! Även andra bra titlar såsom Need For Speed: Hot Pursuit 2, Dragon's Lair 3D (kanske blir bra), Time Splitters 2, Burnout 2. Och strax efter Jul, Legend of Zelda, Resident Evil Zero... Flera titlar är oxå under produktion! T.ex Perfect Dark Zero, Donkey Kong Racing, Super Mario Kart men dom släpps efter jul.

Några spel har jag nämnt nu! Finns fler spel som släpps till höst nu, men jag valde ut mina favoriter. :) Eternal Darkness är helt klart min favorit, speciellt att det har DPLII. Riktigt grymt!

± Trance is larger than life ±

#7

Postad 22 augusti 2002 - 23:03

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Och nyss släpptes det officell information om det nya Final Fantasy spelet till GameCube vid namn Final Fantasy Cronicles! (stavas inte så men, vafan :)) Kanske intresserad några iallafall... Även om inte jag gillar FF.

± Trance is larger than life ±

#8

Postad 22 augusti 2002 - 23:06

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Sorry! Final Fantasy Crystal Chronicle!
:)

± Trance is larger than life ±

#9

Postad 22 augusti 2002 - 23:06

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
quote:
logiskt nog så är Xboxen en datorbaserad konsol med windows 2000 kärna och utan uppgraderings möjligheter så som byta grafikkort, mer minne etc. en sådan burk lever inte länge...


men är inte det lite synd att säga?

tex ps one är ren spel maskin utan nåt speciellt att uppgradera eller likn men lever än idag. tror att så länge det finns bra titlar + att det går att chippa etc så kommer dom leva kvar. inte alla vill ha det senaste eller iaf inte lägga dom summorna pengar på det.

siktar man på mer spelkänsla/spelglädje än effektorgie så tror jag att många skiter i om gubben på tvrutan inte har den mjukaste rörelsen etc.


[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=tober"]"min sida"[/url]

#10

Postad 22 augusti 2002 - 23:23

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

  • 1 036 inlägg
  • 0
X-box ÄR skit!
Jag hade mitt i tre veckor, bytte ut det mot Gamecube som däremot är KANON!!!

[url="../show.asp?user=papegojan"]Pappegojjans hembio

#11

Postad 22 augusti 2002 - 23:27

Unregisteredac0509f1
  • Unregisteredac0509f1
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
asså.....varför man köper spelconsol är ju för att spela resident evil spelen!!
och nu när nintendo har köpt upp alla rättingheter till det så blir det ju gamecube!

#12

Postad 22 augusti 2002 - 23:35

Unregistered4eaa999b
  • Unregistered4eaa999b
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
gamecube? fy fan... det tvspelet är ju ännu sämre... tycker nintendo gör spel för bebisar och småungar så det tar jag inte i med tång ens...

ps2 är väl det som äger vad jag förstår, bäst och mest spel...
tror det tar 1-2 år innan xbox har ett hyfsat antal bra spel, tog ju den tiden för ps2... och så länge orkar man ju inte vänta.

lite bättre, mycket smartare!

#13

Postad 22 augusti 2002 - 23:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Ja, xboxen har det lite tungt nu. Ser inte heller direkt några framtida titlar som kommer kunna ändra sådär jättemycket på det.

Ett stort problem är, som jag ser det, att de är totalt ignorerade på den japanska marknaden. Till och med den 8 år gammla PSOne säljer bättre där! Detta borde ju rimligen betyda att de japanskaspel utvecklarna ställer sig något kallsinniga till krysslådan och dom riktiga storspelen, de som säljer hårdvara, uteblir.

Men hoppas inte Microsoft ger upp (tror jag inte de gör heller). De har tillfört ökad konkurrens inom spelbranchen och har fått nintendo och framförallt sony att skärpa sig. Så om inte annat är xbox en dos friskt blod som i längden kommer gynna oss konsollspelare.

Nintendo kommer det nog bara gå bättre och bättre för. Ytterliggare prissäkningar är att vänta före jul. Utan att direkt ha haft ett stort "AAA" spel ligger de före MS och nu till hösten/vintern kommer de alltså med dom stora släggorna. Tror Nintendos färska boss kan sova rätt lungt där hemma.

Ingen av de två har väl nån direkt chans att komma ifatt sony i den här generationen. PS2 säljer som smör fortfarande, mer än MS och NCL tillsammans.

Men trots allt detta ovan, tror jag, att om man väljer konsoll efter vilken typ av smak man har så kommer man hitta gobitar hos alla tre!

quote: logiskt nog så är Xboxen en datorbaserad konsol med windows 2000 kärna och utan uppgraderings möjligheter så som byta grafikkort, mer minne etc. en sådan burk lever inte länge...

Njaae... Det är precis tvärtom skulle jag vilja säga. Uppgraderingsmöjligheter har inget i konsollbranchen att göra. Det funkar helt enkelt inte så. Det vet MS, därför har de valt attinte göra xboxen till en pc. De är inte dumma, lite utav läxan har de läst på.

#14

Postad 23 augusti 2002 - 00:06

Unregistered047e14cc
  • Unregistered047e14cc
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Har en x-box är är mkt nöjd med den. Har spelen Halo och Tony hawk 3, Halo är enligt mitt tycke för###### kul och Tony Hawk är skitskoj men det finns visserligen till dom flesta andra maskinerna också. Men visst saknar jag "stora" titlar till boxen speciellt Resident Evil skulle vara guld om det kom ut till boxen. Får väll se om det kommer nåra titlar sen men är iaf som sagt mkt nöjd med den. Att det är dvd med också är för mig som inte har en dvd skitbra.

#15

Postad 23 augusti 2002 - 00:18

Unregistered4eaa999b
  • Unregistered4eaa999b
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
bästa med xbox är väl priset, den kostade ju faktist 5000kr när den släpptes och det var ju lite väl högt =9

värsta med xbox tycker jag är att den e för lik pc, har man redan en kraftig pc och kan spela FPS's och liknande vill man ju inte ha ett tvspel som har i stort sett samma spel..

för mig är tvspel plattform, rollspel av en annan typ än till pc, bilspel, fightingspel osv arkadspel som inte förekommer lika mkt till datorer.

pc är mer fps, strategi, simulatorer osv.


lite bättre, mycket smartare!

#16

Postad 23 augusti 2002 - 00:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
quote: tycker nintendo gör spel för bebisar och småungar så det tar jag inte i med tång ens...

Det här är ett rätt vanligt förkommande kommentar. Tycker den är högst märklig och får den inte att gå ihop. Delvis handlar det ju om en smaksak och det är helt okej att alla inte tycker samma. Men det är inte hela sanningen. Vad dessa personer inte verkar ha förstått är att det inte finns något företag som slår nintendo på fingrarna när det gäller genomtänkt spelmotor, uppfinningsrikedom, variation, förståelse för spelaren och helt enkelt förmågan att skapa en kvalitetsprodukt.

"Det där är din åsikt, skiter väl ja i" säger nån. Ja möjligen men det är oxå branchens åsikt. Dvs de som gör spelen och de som skriver för de ledande och seriösa (finns inte många jag vet) tidsskrifterna, typ Edge. Miyamoto och co har i 20 år av dessa ansetts vara en förebild och något av gurus. De flesta erkänner det och stämmer in i hyllningarna men inte alla. Men beviset finns i det faktum att inget företags idéer har blivit så kopierade som nintendos.

Förstår man inte nintendos storhet är man helt enkelt inte tillräckligt insatt och/eller inte smart nog. Ta det inte från mig, ta det från de som gör spelen och från de som på ett högst professionellt sätt bevakar branchen.

Är det bara barn som ska del av dessa verk som ligger i spelutveklingens framkant? Så bara för att man är vuxen vill man inte ha intelligent speldesign? Sen när SÄNKTES kraven för att man blir äldre? Det är just det jag inte får ihop...

Vad har det här med xbox att göra? Jo om man ska ta ställning till om krysslådan är AV eller PÅ, vilket jag antar är trådens poäng, så kan det kanske vara bra att diskutera alternativen oxå.

#17

Postad 23 augusti 2002 - 00:54

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Den som säger att Nintendo gör spel för bebisar är totalt IG när det gäller TV-Spel! Är t.ex Eternal Darkness ett barn spel? Eller Turok Evolution, Resident Evil, Metroid Prime? Blir så lack på sånna som inte vet ett skit! Och Ps2 är inte bäst! Har själv en Ps2! Med några spel till, nu har jag tröttnat på skiten. MGS2 som skulle vara så ###### bra sööög! Bara några delar i spelet som är bra. Ska sälja skiten så jag har råd till min HK 670 istället. Näe ska det vara TV-Spel är det Nintendo som gäller. Klart bästa kvalite och nyskapande ideer. Förr kanske dom var "barnsliga" men inte nu längre när dom börjat släppa spel som Eternal Darkness.

± Trance is larger than life ±

#18

Postad 23 augusti 2002 - 00:54

TM
  • TM
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Jag lockas nog mer av Gamecube än de andra alternativen. Främst för att spelen verkar ha så mycket "tv-spelskaraktär" i sig, typ fart & fläkt med mycket spelglädje och känsla. Alla andra "icke-tv-spels-spel" görs sig som regel bäst på PC.

/TM

#19

Postad 23 augusti 2002 - 01:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
quote: Jag lockas nog mer av Gamecube än de andra alternativen. Främst för att spelen verkar ha så mycket "tv-spelskaraktär" i sig, typ fart & fläkt med mycket spelglädje och känsla. Alla andra "icke-tv-spels-spel" görs sig som regel bäst på PC.

Väl formulerat. Känner precis likadant.

#20

Postad 23 augusti 2002 - 01:54

Unregistered4eaa999b
  • Unregistered4eaa999b
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
so what om nintendo släpper ett par vuxentitlar, nintendo är och har alltid varit för småungar. det har alltid varit deras målgrupp, en del av dom som vuxit upp med nintendo har nu vuxit upp och är vuxna bebisar som fortfarande skriker MARIO! oavsett hur spelutvecklingen ser ut i övrigt..

kolla luigis mansion eller vad det heter.. man springer omkring och skjuter med vattenpistol! give me a fucking break.

nintendo har alltid gjort skitspel. mario var inte ens kul när det kom för 15 år sen.



lite bättre, mycket smartare!

#21

Postad 23 augusti 2002 - 01:59

Unregistered4eaa999b
  • Unregistered4eaa999b
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
eternal darkness ser ut som alone in the dark eller dylikt.
turok kommer ju tll ps2 också.
resident evil har vi fått nog av 17 uppföljare får fan räcka. men det är typiskt nintendo att bara göra uppföljare på uppföljare nu till och med köper dom in andra spel och gör uppföljare på... fantasibrist kallar jag det.
metroid prime, va var det ja just sa... i rest my case.
nintendo är för efterblivna. samma spel om och om igen med ny grafik. zelda, mario osv samma skit i 15 år.
tror faktist man blir dummare i huvudet av att spela nintendo.

lite bättre, mycket smartare!

#22

Postad 23 augusti 2002 - 02:27

Unregistered92443ef3
  • Unregistered92443ef3
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Håller med dig Kenner. Nintendo Gamecube suger!
Inte nog med att den är inriktad till barn, den har dessutom ett mediaformat som gör det allt för krångligt att piratkopiera.
Nä, skall det vara nån konsoll så får det bli X-box.

#23

Postad 23 augusti 2002 - 08:04

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Orkar inte kommentera detta bullshit! Skriv era meningslösa inlägg på ett tv-spels forum istället, så kanske ni får en annan uppfattning om spel och dylikt. Man kan ju lacka ur asså! Men men, ska ta det lungt, hämtar ju mina B&W idag! Så varför ska jag bry mig om små fjupps.

± Trance is larger than life ±

#24

Postad 23 augusti 2002 - 08:28

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
quote: Inte nog med att den är inriktad till barn, den har dessutom ett mediaformat som gör det allt för krångligt att piratkopiera.Den är definitivt inte gjord bara för barn. Kolla vilka spel som kommer för fasen, verkar det vara gjorda för 3-åringar. Knappast!
Och varför tror du de att det har ett sånt mediaformat, det är ju hur logiskt som helst! De kan ju inte ge bort spelen...


**Inlägg rensat** Inga personangrepp på detta forum! //Fredrik

[url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=electropop"]ELECTROPOP[/url]
_______________________
"You think you`re big time"

#25

Postad 23 augusti 2002 - 09:01

TM
  • TM
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Samtidigt måste jag inflika att det är just Nintendos "barnspel" som lockar, fighting/skräck genren imponerar inte alls på mig. Så denna julafton ska det röjas med Apboll, djungeldjursrally och Mario Sunshine, kommer troligtvis att bli hur kul som helst...

/TM

#26

Postad 23 augusti 2002 - 09:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
"bla bla mario bla bla. oavsett hur spelutvecklingen ser ut i övrigt.."

Exakt vad var det du inte förstod i det jag skrev? Nintendo om något företag är det som leder spelutvecklingen. Om man uppskattar deras ideér blundar man då för spelutveckligen? Njaae...va?

Så hur spelutvecklingen ut iövrigt? Mer yta och mindre innehåll? Wow, ja det verkar ju vettigt! Inte undra på att man allt oftare hör typ "Spel var roligare förr, bara massa flashig grafik nu ju"...

quote: kolla luigis mansion eller vad det heter.. man springer omkring och skjuter med vattenpistol! give me a ****ing break.

Vilket förstås är en extremt smart idé som öppnar massor med variationsmöjligeter. Ett bevis på intelligent design.

Parantes: Spelet han pratar om heter Super Mario Sunshine och har på flera håll redan hyllats som årets spel. Inte för att jag direkt ofta litar på recensenter men jag vet andra som gör...*host kenner host*

Man börjar ju undra... Så känner du dig MER "vuxen" när du springer runt med ett bauta gevär? Eller när du leker världskrig i nått stategispel? Hehe, give me a ****ing break!

Men fortsätt du spela spelvärldens motsvarighet till Dr Bombay, Peral habour eller whatever. Jag kommer inte hindra dig. Men om du inte förstår dig på speldesgin och ändå försöker argumentera om spel så rimmar det ju rätt dåligt med din tag line "lite bättre, mycket smartare!" Eller? Bara en fråga...



quote: Inte nog med att den är inriktad till barn, den har dessutom ett mediaformat som gör det allt för krångligt att piratkopiera.


Eftersom konsollen "suger" kan väl detta knappast vara en nackdel, eller?

Ska väl till slut säga att folk får givetvis gilla vilken typ av spel dom vill men argumenten för eller emot det ena eller det andra kan jag inte ibland låta bli att kommentera om de saknar grund. No hard feelings dock.

#27

Postad 23 augusti 2002 - 10:04

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
quote: Parantes: Spelet han pratar om heter Super Mario Sunshine och har på flera håll redan hyllats som årets spel. Inte för att jag direkt ofta litar på recensenter men jag vet andra som gör...*host kenner host* Den satt bra

[url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=electropop"]ELECTROPOP[/url]
_______________________
"You think you`re big time"

#28

Postad 23 augusti 2002 - 10:29

Unregistered15c2cf25
  • Unregistered15c2cf25
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
PS2? fy fan... det tvspelet är ju ännu sämre... tycker sony gör spel för tonårsoffer så det tar jag inte i med tång ens...
PS2 är en riktig skitkonsoll, det är bara action-jacksons och finniga pubertala retards som kör med den. Kolla bara på spelen MGS2, GTA och alla andra testosteronstinna titlar som får vilken finnig fjortis som helst att tugga fradga.


lite dummare, mycket drygare!

#29

Postad 23 augusti 2002 - 11:07

Unregistereda3b1b087
  • Unregistereda3b1b087
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Sluta fjafsa yngel, 8 bitars still going strong!

#30

Postad 23 augusti 2002 - 16:01

Unregistered4eaa999b
  • Unregistered4eaa999b
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
ja vissa kategorier av spel vänder sig till äldre, precis som vissa kategorier av filmer vänder sig till äldre. det är fakta.

vad det gäller att lita på recencenter, jag har mina egna åsikter, när folk felaktigt kommer med snack som "bara du som tycker! "du vill bara provocera!" då var det på plats med hänvisningar till recencenter för att slå hål på dom argumenten.
vilket jag också gjorde.

nintendo vänder sig, och har alltid vänt sig till barn. det är ett faktum som inte ens dom själva skulle komma på sig att förneka.

bara att titta på t ex designen som ska vara färggran och attrahera barn, ungefär som playmobil och duplo.
frånvaron, åtminstone tidigare, av våldspel stödjer detta också (jämför t ex super nes och sega där sega spelan var våldsammare och blodigare)

detta är fakta. att ni sen inte kan nåt om tvspel i allmänhet, eller har nån historik att jämföra med är knappast mitt problem.

nintendo är skit, det har det alltid varit.

lite bättre, mycket smartare!

#31

Postad 23 augusti 2002 - 17:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Lite kul det här... Fortsätter ett tag till iaf.

quote: vad det gäller att lita på recencenter, jag har mina egna åsikter, när folk felaktigt kommer med snack som "bara du som tycker! "du vill bara provocera!" då var det på plats med hänvisningar till recencenter för att slå hål på dom argumenten.
vilket jag också gjorde.

Ja och det var precis vad jag oxå gjorde då... Använda recensioner för att slå hål på dina argument (om du nu hade några sådana).

Vi kan göra en parallell så det blir lättare för dig att förstå min poäng: X hävdar att regissören A är skit. Y tycker motsatsen. Sedan säger Y att i princip samtliga kritiker och t.o.m. alla konkurerande regissörer(!) hyllar A´s filmer till skyarna. Det handlar till en del fortfarande om en smaksak, X måste inte ha samma smak som Y (och regissörerna). Men är det inte oxå så att X inte verkar kunna, eller ens förstå sig på, speciellt mycket om film?

Vem som är X och Y av dig och mig när man översätter till det här fallet får du allt ta och räkna ut själv..

quote: nintendo vänder sig, och har alltid vänt sig till barn. det är ett faktum som inte ens dom själva skulle komma på sig att förneka.

Ja det är en stor del av deras marknad. Behöver spelen vara skit för det? Nääe, verkligen inte. Var har du fått det ifrån?

quote: bara att titta på t ex designen som ska vara färggran och attrahera barn, ungefär som playmobil och duplo

Ja men det är ett grafiskt val man gjort. Behöver det som betyder nått, uppbyggnad och spelmotor, vara skit för det? Nej.

Du tror inte att det krävs lite mer än att titta på ytan av ett spel för att avgöra dess kvalité?

quote: att ni sen inte kan nåt om tvspel i allmänhet, eller har nån historik att jämföra med är knappast mitt problem

Öhh? Det där fattade jag inte ens varför du skrev. Vadå, menar du att du själv kan nått om tv-spel? Varför inte försöka visa det då?

Det är ju inte direkt så att du har gjort några lysande insatser i den här tråden för att du ska få nån här att tro att du är det minsta insatt i ämnet. Allt du har sagt är ju typ, nintendo gör spel för barn och därför är det skit. Det kommer du inte långt med.

quote: nintendo är skit, det har det alltid varit.

Nej. Behöver du nått som förklarar varför jag (och i princip hela spelbranchen) inte tycker som du ? Läs mina inlägg igen.

Får va bra nu. Kommer du på nått nytt argument kanske jag svarar på det, kör du med samma visa som tidigare är det nog helt meningslöst från min sida att ödsla tid på det.

#32

Postad 23 augusti 2002 - 19:02

Unregistered4eaa999b
  • Unregistered4eaa999b
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
"Ja och det var precis vad jag oxå gjorde då... Använda recensioner för att slå hål på dina argument (om du nu hade några sådana)."

gjorde du när då?


Vi kan göra en parallell så det blir lättare för dig att förstå min poäng: X hävdar att regissören A är skit. Y tycker motsatsen. Sedan säger Y att i princip samtliga kritiker och t.o.m. alla konkurerande regissörer(!) hyllar A´s filmer till skyarna. Det handlar till en del fortfarande om en smaksak, X måste inte ha samma smak som Y (och regissörerna). Men är det inte oxå så att X inte verkar kunna, eller ens förstå sig på, speciellt mycket om film?"



du har fortfarande inte fattat. får ta det en gång till:

1 - jag beskylldes för att ENBART posta inlägg om ÖVERSKATTADE FILMER i PROVKATIVT syfte. dvs att MED VILJA bara nämna ERKÄNT BRA FILMER.

det är lögn.

för att bevisa detta så kommenterade jag SAMTLIGA filmer och förklarade VARFÖR jag tyckte som jag gjorde.
samt hänvisade till recensioner för att YTTERLIGARE styrka att det faktist inte BARA är så att ALLA gillar filmerna ifråga.

EOD.






"Ja det är en stor del av deras marknad. Behöver spelen vara skit för det? Nääe, verkligen inte. Var har du fått det ifrån?"

poängen var att det var barnsliga spel som vänder sig till barn.
lego vänder sig också till barn, visst kan du sitta och bygga med lego om du gillar det.
men jag tänker inte göra det.




"Ja men det är ett grafiskt val man gjort. Behöver det som betyder nått, uppbyggnad och spelmotor, vara skit för det? Nej."

spelmaskinen och spelen vänder sig i första hand till barn, är man inget barn så har man inte lika stor glädje av det och chansen är stor att man inte gillar det.
precis som dom flesta vuxna inte leker med my little pony, en del kanske gör det. men dom flesta gör inte det.
jag gör definitivt inte det. och jag gillar inte my little pony.
jag gillar inte nintendo heller. av samma skäl.



lite bättre, mycket smartare!

#33

Postad 23 augusti 2002 - 19:30

Unregisteredb259d244
  • Unregisteredb259d244
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Såklart du inte leker med My little pony. Du leker naturligtvis endast med plastleksaker från Kenner. Star Wars-gubbar och dylikt.

Sorry, kunde bara inte låta bli.

#34

Postad 23 augusti 2002 - 21:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Äsch, kan inte låta bli...

Som svar på när jag använde mig av recensioner:

Jag skrev: "Parantes: Spelet han pratar om heter Super Mario Sunshine och har på flera håll redan hyllats som årets spel"

"har på flera håll redan hyllats"... Här menar jag inte att det hyllades av folk som stod på gatorna att skrek ut sin glädje eller nått utan i, ja gissa var, i recensioner ja. Gick inte det fram? Ajdå...skit händer.

quote: du har fortfarande inte fattat. får ta det en gång till:
1 - jag beskylldes för att ENBART posta inlägg om ÖVERSKATTADE FILMER i PROVKATIVT syfte. dvs att MED VILJA bara nämna ERKÄNT BRA FILMER.
det är lögn.
för att bevisa detta så kommenterade jag SAMTLIGA filmer och förklarade VARFÖR jag tyckte som jag gjorde.
samt hänvisade till recensioner för att YTTERLIGARE styrka att det faktist inte BARA är så att ALLA gillar filmerna ifråga.
EOD.


Ehh, va? Har jag sagt att du har gjort fel när du hänvisat till recensioner eller vadå? Isf skulle väl inte jag gjort likadant? Varför tar du upp all den där smörjan med mig? Ärligt talat, jag är inte ett dugg intresserad av vad du blivit anklagad för. EOD? Ja mer än gärna!

Hmm, att du inte hajade parallellen var ju lite synd. Du lyckades få ihop den med massa andra trådar du skrivit. Varit lite rörigt dom sista dagarna kanske?

Parallellen handlar om disskusionen i den här tråden! Inget annat. Det har inget med ditt användande av recensioner att göra.

Mer hjälp? A ska bytas ut mot ett ord som börjar på Nin och slutar på tendo. Ja, du kenner är X. Och jag då borde ju vara Y som är av samma åsikt dom de som förstår sig på spelvärlden bäst, recensenter och speldesigners.

Vi kommer till det här senare men, hur många av ovantående tror du är barn?

I övrigt? Hehe, inte ens de stackars little ponnysarna fick vara i fred...

Spelen vänder sig till barn? Ett sätt att se det men inte hela sanningen. Spelen vänder sig till lika stor del till folk som uppskattar spelglädje, variation och kvalité. Jag har fattat det, seriösa recensenter (säg t.ex. Edge, NG) har fattat det och ja till och med "regissörerna" har fattat det. Än en gång: Är de barn? Nej. Är det vuxa, intelligenta och framförallt insatta personer. Ja.

Och det är här din leksaksparallell pajjar totalt. Det finns inget med my little ponny som tilltalar andra än barn. Konkurrerande leksaksproducenter prisar inte små ponnysarnas skapare och framför allt de leker inte med dem själva. Näe, din jämförelse haltar. Rejält.

För att utrycka min poäng i klartext (verkar behövas): Man behöver inte vara barn, vara barnslig, leka med lego eller whatever för att ha stor behållning av nintendospel! Det finns så mycket med kvaliteér hos spelen så att ALLA kan uppskatta dem. Det är fakta! Då kan de ju knappast enbart vara skit för barn, eller hur?

Hoppas det hjälper dig...

Till er andra (om nån nu orkat läsa): Vet att det här är meningslöst. Kommer inte komma fram till nått. Men det roar mig ändå av nån märklig anledning. Tror man mår bra av att leka ibland...

#35

Postad 23 augusti 2002 - 21:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Måste nog rätta mig själv kom jag på.

"Man behöver inte vara barn, vara barnslig , leka med...osv"

"Vara barnslig" ska bytas ut mot "vara mer barnslig än andra "dataspelare"

För i mitt tycke är dataspel en rätt barnslig sysselsättning. Oavsett vilket spel det handlar om... Är det fel? Onej!! Det heter ju: "Slutar man leka är man inte vuxen...man är död!"

#36

Postad 23 augusti 2002 - 21:37

Unregistered15c2cf25
  • Unregistered15c2cf25
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har aldrig spelat TV-spel, kommer heller aldrig att göra det. Det är såå barnsligt och jag, jag är ju vuxen ju...

lite dummare, mycket drygare!

#37

Postad 23 augusti 2002 - 22:41

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Om Kennel=vuxen. Då vill jag aldrig bli vuxen. Är 35 och tycker om att spela lite då och då.

#38

Postad 24 augusti 2002 - 14:39

Unregisteredac0509f1
  • Unregisteredac0509f1
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
_______________________________________________________
bara att titta på t ex designen som ska vara färggran och attrahera barn, ungefär som playmobil och duplo.
______________________________________________________
hmm...måste consolen se ut som en drake för att det ska vara kul att spela det?

sen blir aldrig resident evil dåligt!!dom får göra 300 st uppföljare!!lika bra ändå!!

#39

Postad 24 augusti 2002 - 15:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
På tal om design på burkarna. Oviktigt, jag vet, men när det ändå kom på tal...

Tycker den svart+grå färgade lilla nintendokuben är rejält mkt mer stilfullt designad än det andra lådorna. Inte för det spelar nån större roll men den passar rätt bra med H/K...

Helt silverfärgade kuber är på g till julhandeln. Tillsammans med en prissänkning på 50 eurobagis.


Edited by - pacman on 2002/08/24 14:28:21

#40

Postad 28 augusti 2002 - 23:34

Unregistered412c1fb0
  • Unregistered412c1fb0
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
quote:
[quote] Inte nog med att den är inriktad till barn, den har dessutom ett mediaformat som gör det allt för krångligt att piratkopiera.Den är definitivt inte gjord bara för barn. Kolla vilka spel som kommer för fasen, verkar det vara gjorda för 3-åringar. Knappast!
Och varför tror du de att det har ett sånt mediaformat, det är ju hur logiskt som helst! De kan ju inte ge bort spelen...


Och du Kenner är lika störd som vanligt.

HAllå där Robert sakta i backarna här va!!! XBOX rular fett DVD nätverkskort hårdisk snart kan man börja att kopiera spelen också blir ju mycket billigare än den där lilla töntiga kuben som knappt syns Bye bye Kenner är grym

#41

Postad 29 augusti 2002 - 08:28

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Har jag sagt att den inte gör det?? Jag funderade bara på vilken man skulle köpa; XBOX eller Gamecube. Blir nog ett XBOX, smidigare utan minneskort och sånt krångligt som det är med Gamcube. Dosan ser ju helt sick ut också!! Fast det kommer en del bra spel till Gamecube...

[url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=electropop"]ELECTROPOP[/url]
_______________________
"You think you`re big time"

#42

Postad 04 september 2002 - 16:26

Unregistereda19bfa98
  • Unregistereda19bfa98
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
quote:Jag har aldrig spelat TV-spel, kommer heller aldrig att göra det. Det är såå barnsligt och jag, jag är ju vuxen ju...

Varför startar man en tråd om något man ändå inte tycker om?

För min del var valet lätt. XBoxen har bättre DVD bild än många stationär lågprisspelare, och efterssom jag ändå behövde en DVD i vardagsrummet så köpet jag en xBox. Att man sen kan spela spel på den är bara ett plus...

#43

Postad 04 september 2002 - 17:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
quote: Varför startar man en tråd om något man ändå inte tycker om?

Ehh, tror du missat hela den där kenner/kennel historien. Var glad för det. [:D]

Båda är historia nu dock, tack och lov.

Xbox som dvd-spelare? Tycker det är helkasst. Om man inte har den i ett skåp eller nått förstås. Väsnas ju som ett tröskverk!

#44

Postad 05 september 2002 - 15:39

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har sålt min X-box, efter ca 2 månader var jag less på att behöva vänta på nya spel som alldrig kommer för att datum för släpp flyttas framåt hela tiden som t.ex Grand prix 4, skulle komma i juli nån gång från början, nu vet man alldrig när de kommer, flyttas framåt hela tiden.

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=guggen"]Min Hembio[/url]

#45

Postad 05 september 2002 - 15:52

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
E´detta en spelsida?? eller??[xx(]

Smaken är ju så olika så varför bråka om vilken konsoll som är bäst/sämst?
Tur att det finns något för alla!

Göran

#46

Postad 05 september 2002 - 16:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
quote: E´detta en spelsida?? eller??

Öhh...varför tror du att tråden ligger under Övrigt? Dvs fritt fram (nåja) att härja om vad man vill.

#47

Postad 05 september 2002 - 17:22

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Öhh...

Joo, så mycket har jag fattat.. Men sånna himmla diskutioner den där kenner drar igång, måste la finnas nått bättre SPEL-Forum att ta upp det i..?!
Nåja, enl. mitt tycke då..!!

#48

Postad 05 september 2002 - 17:30

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Han är inte här nu så vi kan skita i den här diskussionen tycker jag!

#49

Postad 08 januari 2003 - 23:00

Unregistered412c1fb0
  • Unregistered412c1fb0
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
X-boxen har många andra fördelar som amn inte tänker på tycker jag.

1. lägga in en 120gb hårdisk
2. Slipper en massa jobbiga minneskort
3. kan spela divx mpeg avi filmer om man bygger om den
4. Man kan lägga in emulatorer på den och använda den som en gammal spelkonsol om mqan bygger om den
5. Man kan använda den som en DVD
6. Det börjar komma mer och bättre titlar nu Splinter Cell, Micro Machines, Tony hök 4, mmmm

#50

Postad 09 januari 2003 - 01:38

Fluffy
  • Fluffy
  • Veteran

  • 1 653 inlägg
  • 0
svettgreta: Låt kenners provokativa trådar vila i frid. Dom gör ingen gladare.
X-Box är ingen dålig maskin, kanske lite klent spelutbud bara.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.